PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jullie mening over de bioscopen in de BeNeLux ?



RaymonE
21-10-2002, 15:48
Wat is jullie mening over de bioscoop in de BeNeLux ???

Mijn mening is dat als je in het weekend naar de bioscoop gaat je vaak niet kan genieten van de film door het publiek wat dan in de zaal zit....

Verder vind ik dat de stoelen in de gemiddelde bioscoop te klein en oncomfortabel zijn. Met uitzondering van Pathe de Kuip Rotterdam.

Zelf ga ik het liefste naar de Metropolis in Antwerpen maar ja deze ligt niet naast de deur.

Wat is jullie mening ? Gaan jullie nog naar de bioscoop of huren . kopen jullie enkel nog films op DVD.

Ray

garialdo
21-10-2002, 15:51
Ik vind idd dat de stoelen vaak wat te klein zijn en dat je geen lekkere beenruimte hebt. Antwerpen kom ik jammer genoeg niet zo gemakkelijk.:D Maar in de bios is het scherm wel lekker groot:)

Matt D
21-10-2002, 16:02
kinepolis is zeker ok op gebied van comfort, beeld- en geluids kwaliteit , minder zijn wel : de vele idioten die er zitten om andermans film te vergallen, de dure tickets en het feit dat ze enkel mainstream films tonen

Rochan
21-10-2002, 16:12
Ik ga vaak naar Metropolis in Antwerpen en vind het een van de leukste bioscopen. Veel keuzes in films en geluid en comfort vind ik ook goed. Maar net wat Evilgoblin zei, je hebt wel van de overjarige kleuters tussen zitten, de wel eens lopen te gallen. Zoals las afgelopen vrijdag, toen ik Signs zat te kijken, toen vond iemand het leuk om met een laserpen op het doek te schijnen.
Sinds kort ga ik ook naar de Pathe Kuip, en deze is ook voortreffelijk, ook goed geluid en goede comfort. In Dordrecht ga niet mer zo vaak naar de bioscoop (alleen af en toe met de kinderen). Ben er behoorlijk op afgeknapt, toen ik Vanilla Sky ging kijken. Toen de film begon, verkleinde ze de filmdoek. Maar als het goed is komt er binnen 2 jaar ook een Mega bioscoop in Dordrecht(y)

Louis Bouduin
21-10-2002, 16:30
In Brugge hebben we De Lumiere, een gezellige cinemazaal die ook nog wat andere films brengt dan het doorsnee filmaanbod.
In Gent is er zo de Sphinks. Vaak goede films op het programma, maar het doek in enkele van de zaaltjes is zo klein dat je het na afloop makkelijk ongezien mee naar huis kan nemen.
Verder heb ik me voorgenomen een keertje vaker naar de Imax zaal in Brussel te gaan. Ben daar een poos geleden naar Beauty and the Beast gaan kijken, en dat was werkelijk indrukwekkend.

WitteGijt?
21-10-2002, 16:45
Ga elke dinsdag naar de sneakpreview in cinestar, in Enschede.

'n mega bioscoop met :

- Superscherp beeld door de modernste projectie-technieken

- 10 zalen met projectiescherm van wand tot wand

- Optimale beenruimte: 1,2 m ruimte tussen de rijen

- Supercomfortabele luxe fauteuils uit Frankrijk; 60cm breed

- 20% van onze fauteuils zijn Love Seats, zonder armleuning
in het midden. Voor verliefden, of zij die het willen worden.

+ in zaal 3 'n lasershow voor de film.

EVO
21-10-2002, 16:59
eeh..ben in een aantal bioscopen geweest...
allemaal..klote.
behalve...
Metropolis Antwerpen!!
alles ziet er netjes uit, goed filmscherm, weergaloos geluid, geen pauzes, genoeg te versnaperen enz...
het is voor de meesten niet naast de deur, maar ik ga dan ook meestal voor 2 films, keus uit 22 films, en meestal twijfel ik tussen 2, dat is dan opgelost.
en omdat je er dan langere tijd bent is het de moeite waard.

Dane
21-10-2002, 17:33
Ga elke dinsdag naar de sneakpreview in cinestar, in Enschede.

'n mega bioscoop met :

- Superscherp beeld door de modernste projectie-technieken

- 10 zalen met projectiescherm van wand tot wand

- Optimale beenruimte: 1,2 m ruimte tussen de rijen

- Supercomfortabele luxe fauteuils uit Frankrijk; 60cm breed

- 20% van onze fauteuils zijn Love Seats, zonder armleuning
in het midden. Voor verliefden, of zij die het willen worden.

+ in zaal 3 'n lasershow voor de film.

Heel mooi de tekst overgenomen van www.cinestar.nl?

Maar inderdaad een prachtige en fijne bioscoop, ga er ook altijd heen.

Elwood.

WitteGijt?
21-10-2002, 17:41
Heel mooi de tekst overgenomen van www.cinestar.nl?

Maar inderdaad een prachtige en fijne bioscoop, ga er ook altijd heen.

Elwood.

dacht doe 't maar zo scheelt me wat getyp:D

Johan van den D.
21-10-2002, 17:47
en dat je geen lekkere beenruimte hebt
dit vind ik nog het ergste van alles denk ik;)

Ludo Keeris
21-10-2002, 18:58
Mijn mening is dat als je in het weekend naar de bioscoop gaat je vaak niet kan genieten van de film door het publiek wat dan in de zaal zit....


Daarom probeer ik ook om op een doordeweekse dag in de middag naar de bioscoop te gaan als er niet meer dan 4 a 5 mensen in de zaal zitten.
Hier in Amsterdam heb je een paar grote zalen met goede vertoningen, maar helaas is het aantal 'arthouse' schermen drastisch gedaald. Rialto en Cinecenter zijn nog zo'n beetje de enige en soms nog in Kriterion. Maar Cinecenter is niet zo'n prettige bioscoop.

Richard B.
22-10-2002, 12:15
Ik zie niet zoveel verschillende bioscopen (eigenlijk alleen die in Zwolle en soms die in Lelystad) maar ik zou graag zien dat ze toch VEEL meer aandacht zouden besteden aan de kwaliteit van beeld en geluid. Goeie geluidsinstalaties zijn te vaak niet aanwezig en sinds ik in Londen eens een bioscoop bezocht heb weet ik dat het met de kwaliteit van de projectie ook stukken beter kan. Over filmhuizen heb ik geen klachten: die hebben vaak wat mindere apparatuur maar halen daar vaak wel het maximale uit. De 'grotere jongens' zouden eens wat meer op de kwaliteit van hun product mogen leten.

Oh ja: beenruimte mag inderdaad ook wel wat meer. Met mijn 1.90 moet ik vaak de meest rare toeren uithalen om een beetje goed te zitten. :(

Point7
22-10-2002, 14:18
Ik ga enkel nog naar de Metropolis in Antwerpen. Dat is een voorbeeld hoe een cinema moet zijn vind ik. Goede stoelen, geen pauzes, veel keuze uit films en echte topfilms worden maanden gespeeld.

Hier in Turnhout (naast snelweg Eindhoven - Antwerpen) zijn ze bezig met de bouw van een nieuw cinemacomplex. Er komen 7 zalen en er zou genoeg gratis parking moeten zijn in de kelder van het gebouw. Was 1 van de vereisten omdat de cinema in de stad ligt. (binnen de ring)

De bioscoop gaat normaal open op 17 december en voorlopig wordt deze termijn nog gehaald.

Ik hoop dat ze geen pauzes in de film geven. Ik denk dat het op gebied van beeld en geluid wel goed zal zitten. Hopelijk gebruiken ze de laatste nieuwe technologiƫn.

RaymonE
22-10-2002, 19:23
Ok, nog een stukje feedback van mijn kant,....

Mag je er iets van zeggen in de bioscoop als iemand er bewust doorheen zit te praten,....

Ofwel als iemand de film voor jou zit te vergallen, zeg je er dan wat van?

Sander Dubbeldam
22-10-2002, 19:30
kinepolis is zeker ok op gebied van comfort, beeld- en geluids kwaliteit , minder zijn wel : de vele idioten die er zitten om andermans film te vergallen, de dure tickets en het feit dat ze enkel mainstream films tonen

qua prijs zijn ze niet duurder dan in nederland hoor, volgens mij zelfs goedkoper.

ook is bij de kinepolis het eten & drinken goedkoper. heb je daar een liter cola voor iets van 2 euro, moet je er in nederland minimale het dubbele neertellen.

maar ik ga zeker voor de kinepolis groep die heeft het beste voor elkaar