PDA

Bekijk de volledige versie : Amistad [DVD]



Arnold van Oostrum
18-07-2001, 23:02
Amistad [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=89)

Remco de Swart
10-01-2002, 15:09
Ik vind al jaren dat de film Schindlers List verplicht getoond zou moeten worden op scholen. De film Amistad hoort daar mijns inziens ook bij. Zeker als je bedenkt dat Nederlanders de allergrootste slaven handelaren ter wereld waren met hun West Indische Companie. Ondanks dat Nederland in deze film niet voorkomt moeten we ons wel bewust zijn van deze inktzwarte pagina uit de Nederlandse geschiedenis.

Deze film maakt duidelijk dat geen enkel mens minderwaardig is aan de ander. Zodoende mag geen volk zich verheven voelen boven andere volken. Laat dit zeker in het kader van de gebeurtenissen van 11 september dit een wijze les zijn.

Nathan Strik
10-01-2002, 18:17
Helemaal mee eens. Zo had ik een geschiedenisleraar die de film dolgraag wilde laten zien aan de klas (als u dit leest mr. van Vessem, de groeten!!! :D) maar er was simpelweg niet genoeg lestijd beschikbaar. Nou, dan hak je toch twee uur van Lichamelijke Opvoeding af ofzo?!? Wat is nu belangrijker, ballen mikken op klasgenoten, of het stuk cultuur wat je meekrijgt als je Schindler´s List en Amistad ziet?!?

J. Rim
07-04-2002, 14:37
Ik vind dit wel langdradig maar het is toch erg aangriijpend. Echt zo´n film om boos op te worden. :(

Tom L.
11-05-2003, 15:34
Echt geweldige film, maar je moet ervan houden. Een spectaculaire openingsscene, echt spannend. Heb hem eerst gekeken op tv. Vond hem op dvd wel erg duur voor 25 euro. Toen kwam ik laatst in de Mediamarkt in Duitsland en blijkt dat ie daar ligt voor 10 euro. Toen heb ik hem dus gekocht, omdat alleen de hoes en het boekje dan Duits zijn en er zit gewoon Nederlandse ondertiteling bij. Een geweldige acteerprestatie van Anthony Hopkins die daarvoor naar mijn mening een terechte oscar-nominatie voor beste mannelijke bijrol in ontvangst mocht nemen. Echt de moeite waard!

AlperCino
21-05-2004, 09:08
Zeker een goeie film, gekocht voor 33,- met saving pryvate ryan en aliens
3 halen 2 betalen......en heb er zeker geen spijt van

GIVE US, US FREE!! prachtig :cry:

Marc1978
02-10-2004, 05:02
Goede film, soms wat aan de langdradige kant.

Maar het is een film waarvan je nog eens wat leert :D

Raymond Gelmers
09-11-2004, 23:46
Zeker een prachtige film.
Ik vond hem echter niet langdradig. Precies goed naar mijn idee.
Een stukje geschiedenis wat niet of erg moeilijk in woorden uit te drukken is.
Ik ben het eens met de stelling dat deze film verplichte kost zou moeten zijn op de middelbare school.

Richard B.
31-08-2008, 21:10
Ik vond hem eigenlijk juist ook niet langdradig. Soms had ik juist het idee dat Spielberg details van het verhaal oversloeg om meer ruimte te kunnen geven aan het drama.

Niet dat dat verder een klacht is, want ik vond het verder een erg goeie film. Er zitten wel wat echte "Spielberg-momentjes" in maar als geheel is de film heel effectief en heel indrukwekkend. (y)