PDA

Bekijk de volledige versie : [GIVEAWAY] 10 jaar lid van DVD.nl!



Jordy van Buel
16-04-2014, 18:00
Beste forummers,

Deze week ben ik 10 jaar lid van DVD.nl en wil dat graag vieren door een leuk DVD/Blu-ray pakket aan te bieden.
Wat er precies in het pakket zit ga ik niet verklappen, maar er zitten de nodige leuke titels bij! (10 films en 1 tv seizoen)

http://www.overtum.nl/files/images/1417.jpg

Wat vraag ik van jullie?

We zijn al enige tijd bezig om DVD.nl meer publiek te laten trekken door uiteenlopende acties en initiatieven.
We zien dan ook een gestage stijging in de bezoekersaantallen en zouden dat natuurlijk nog verder willen zien groeien.
Diegene met het leukste, beste, meest innovatieve idee om DVD.nl nóg meer in the picture te krijgen wint mijn DVD/Blu-ray pakket.

Ik laat me graag verrassen door jullie input (y)

In de eerste week van mei zal ik de winnaar bekend maken!

Dan G.
16-04-2014, 19:15
Om te beginnen natuurlijk van harte met dit jubileum Jordy! Leuk dat je dit mogelijk maakt voor de populatie (y)

Het forum hoeft niet verder te groeien, er zijn leden zat. Waar je voor moet zorgen is dat men mee gaat posten. En dat bereik je door een bepaalde sfeer uit te stralen namelijk een gemoedelijke. Dat is helaas niet iets wat je kunt creëren, dat moet vanzelf gaan. Het enige wat je kunt doen is je beste beentje voorzetten en hopen dat het slaagt. Het is namelijk afhankelijk van een aantal belangrijke factoren en dat is echt persoonsgebonden.

Op een gemoedelijk forum komen mensen graag, straal dat uit en een belangrijke stap voor een vruchtbaar forum is gezet.

Men zou alvast kunnen beginnen met minder sub boards. Er staan er eigenlijk veel te veel. Breng er een aantal onder bij elkaar en het overzicht wordt een stuk relaxter. Een goed begin ;)

RobinB
16-04-2014, 19:43
Hallo Jordy,

Gefeliciteerd met dit jubileum.

Natuurlijk heb ik wat leuke ideetjes om dvd.nl wat meer in the picture te krijgen.

Hier als volgt:

- Een filmpoule organiseren mbt tot oscar's ..winnaar wint een leuke film.
- Forumleden random aanspreken om een recensie te schrijven
- Elke maand een film uit de IMDB bespreken op dvd.nl
-Half jaarlijks een filmdagje/bioscoop dagje organiseren vanuit DVD.nl
- Hoe gaat het achter de schermen van DVD.nl
- Bij cosplay DVD.nl stand regelen, lekker aanwezig zijn...mensen aanspreken, aankomende releases bespreken

Niet alleen krijg Dvd.nl wat meer bekendheid..ook krijg je wat meer betrokkenheid..

Jordy van Buel
23-04-2014, 09:59
Hup ;)

Pieter R.
23-04-2014, 10:18
Gefeliciteerd!!


Misschien is het een idee om een soort lid van de maand iets te doen. Gewoon even benoemen wie die maand het meest positief is opgevallen qua posts. En dan kan dat gaan over zinnige posts met goede argumenten, filmkennis die gedeeld wordt of iemand die is opgevallen door bijv. behulpzaamheid naar anderen. En daar hoort dan misschien ook wel een kleine beloning bij. Draagt m.i. bij aan een positieve sfeer op het forum.

Een 2e idee is misschien de mogelijkheid om met elkaar te discussieren over verschillende thema's in films. Dus echt inhoudelijk nav een film. Misschien via een live chat (als dat al te doen is) of in persoon, n.a.v. een georganiseerd dvd.nl-filmuitje.

Misschien is het ook eens mogelijk om een filmblad te vragen om een artikeltje over dvd.nl. Kun je ook een beetje reclame maken voor elkaar.

eendje
24-04-2014, 08:52
Gefeliciteerd, da's wel lang zeg!

In mijn oog is dit forum juist precies goed genoeg.
Ik begrijp natuurlijk wel dat jullie graag groter willen worden maar soms is een fijne (en al niet te groot) community juist voldoende.
Dat is een persoonlijke mening.

Dit is al opgenoemd maar daar ben ik wel mee-eens:
Ik zou de subforums her inzien en goed bij elkaar indelen om de overzicht goed te behouden, er zijn veel te veel.
Zo vind ik de give-aways absoluut geen eigen subforum verdient... ;)

Edit:
Een idee is om alle forumleden die geen nieuwsbrief van jullie ontvangen een optin/mailing te uitsturen om te vragen of ze op de hoogte gehouden willen worden.
Of andersom door ze automatisch lid van de nieuwsbrief te maken met duidelijke vermelding en afmeldmogelijkheid bovenin.
Ik denk dat zo de slapend forum leden weer terug komen/wakker worden ('oh ja, da's die dvd forum').
Met goed doorklik mogelijkheden en interessant topics uitlichten komen men sneller weer op het forum.

Zappaaddict
27-04-2014, 01:48
Gefeliciteerd!!

Als jullie willen groeien, dan denk ik dat het verstandig zou zijn om meer met de sociale media, en dan vooral FB, te doen. Daarbij zou je kunnen denken aan acties waarbij mensen een DVD of blu-ray kunnen winnen als ze een bepaald bericht op hun FB-pagina delen.

Misschien zou het ook verstandig zijn om eens te experimenteren met videorecensies (en dan doel ik niet op recensies van video's, maar filmpjes waarin iets wordt gerecenseerd). Hoewel ik het zelf prima vind om een recensie te lezen, denk ik dat men tegenwoordig sneller geneigd is om iets te kijken dan om iets te lezen. Die video's zou je dan ook weer via FB kunnen delen. Met die videorecensies hoef je je overigens niet te beperken tot het bespreken van blu-rays; je kunt ook hardware, films in de bioscoop of evenementen recenseren. Dat hoeft tegenwoordig allemaal niet zo heel ingewikkeld te zijn. Een enigszins mobiele camera (bijv. een GoPro) aanschaffen, een beetje handig worden met een videobewerkingsprogramma (bijv. Final Cut) en je komt een heel eind. Als je in de video's steeds het logo van DVD.nl verwerkt, dan vergroot je de naamsbekendheid en komen er vanzelf meer mensen richting de site.

Op FB zou je ook af en toe een poll kunnen houden. Bij zeer populaire nieuwe films zou je een of twee weken na release kunnen vragen wat men van de film vond. Of vraag een week voor release of en zo ja wanneer men van plan is er naartoe te gaan. Of maak een poll waarin men kan aangeven naar welke film ze het meest uitkijken (per maand of per seizoen / deel van het jaar). Op het einde van het jaar kun je op deze manier de top 10 films en series van DVD.nl maken. Dit soort zaken is natuurlijk ook mogelijk op het forum (en sommige van deze dingen hebben jullie volgens mij ook al eens gedaan), maar ik denk dat men er op FB net wat vaker mee wordt geconfronteerd. De site moet je apart bezoeken, terwijl veel mensen meerdere keren per dag op FB zitten. Zo wordt het steeds weer bij ze onder de aandacht gebracht (en men wordt door polls vaak toch wel gestimuleerd om iets in te vullen).

Dit zijn enkele ideeën, wellicht heb je er iets aan. In ieder geval succes!

Oakey
27-04-2014, 14:35
De noodzaak van een mobiele site wordt steeds groter in mijn ogen, verder nog steeds heel tevreden over dvd.nl, alleen dekt de titel de lading niet meer.

Jordy van Buel
02-05-2014, 16:06
Woensdag de 7e maak ik een winnaar bekend (y)

Thiver
02-05-2014, 17:41
Kan er nog wel worden gereageerd of is de deadline verstreken?

Jordy van Buel
02-05-2014, 18:00
Uiteraard kan er tot die tijd gereageerd worden :)

Vampire75
05-05-2014, 07:45
Gefeliciteerd!

Ik denk dat je je eerst moet afvragen wat dvd.nl is. Is het een website voor mensen die films verzamelen? of is het een website over films? Ik denk dat de meeste verzamelaars van films hier ondertussen wel lid zullen zijn dus ik denk niet dat het echt uitmaakt om meer leden te gaan 'zoeken'.
Mocht dvd.nl zich juist meer op films gaan richten dan is er waarschijnlijk nog wel een groot publiek wat bereikt kan worden door middel van recensies op facebook etc.

Ik denk dat dvd.nl meer een verzamelaars forum is voor mensen die dvd's en blu-ray's verzamelen. Ik zou daarom ook eerder zeggen dat je meer moet doen met de huidige leden.
Dit kan zo als al gezegd is door middel van member of the month en meetings zodat mensen elkaar beter leren kennen.
Ook vind ik het idee van een jaarlijkse award erg leuk. Bijvoorbeeld mooiste blu-ray uitgaven van het jaar, en dat de distributeur dan een kleine trofee of iets dergelijks krijgt.
Verder zou ik zo als ook al gezegd is het forum ook misschien wat anders indelen, ik vind het nu namelijk vrij onduidelijk allemaal. Hier speelt het "zijn we een verzamelaars forum of een film forum" ook weer een grote rol, want nu is het een beetje van beide en daarom soms zo verwarrend.

Misschien 1 laatste ding: betrek wat meer internationale versies op het forum. NL heeft wat leuke uitgavens, maar als je echt opzoek bent naar iets aparts dan kom je toch al snel bij internationale uitgaves uit.

Jordy van Buel
07-05-2014, 08:49
RobinB is de winnaar van het pakket! PM me je gegevens!

Bedankt voor jullie bijdrages mensen (y)

Werner
07-05-2014, 09:46
Proficiat Robin! (en proficiat Jordy!)

RobinB
07-05-2014, 20:57
Wat leuk om te horen:):), bedankt allen..PM komt eraan..:)

Claudio Santulli
08-05-2014, 15:36
Gefeliciteerd Robin...