PDA

Bekijk de volledige versie : Pompeii (Bioscoop)



Patrick van den Hul
05-05-2014, 09:42
Pompeii (Bioscoop)

De legendarische stad Pompeii wordt op een dag geheel vernietigd door een grote uitbarsting van de nabijgelegen vulkaan.

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/5011/pompeii/bioscoop/)

Werner
05-05-2014, 10:35
Toch een hoog guilty pleasure-gehalte. Plus mijn favoriete acteur in beeld. (Sutherland, niet Harington)

Claudio Santulli
05-05-2014, 11:59
Moet de film nog zien, maar ik zal het wel enigszins gekleurd gaan bekijken. Mijn roots komen daar letterlijk vandaan en ik ben praktisch - zomers - opgegroeid met "Le scavi di Pompei" en onder de rook van de "Vesuvio". Ben benieuwd of ik ook zo negatief zal zijn over deze film als hij op blu-ray disk uitkomt, waarvan nu al bekend is dat hij scherp geprijsd zal zijn.

Marcel den Haan
05-05-2014, 14:20
Zaterdagavond Pompeii mogen aanschouwen en het was precies wat ik me ervan voorstelde: niet veel soeps. Een matig verhaal dat op teveel punten afwijkt van wat er daadwerkelijk is gebeurd, houterige dialogen, een liefdesverhaal zonder pit, middelmatige acteerprestaties en effecten die op sommige momenten niet overtuigend zijn. Voeg daaraan toe een Kiefer Sutherland met Engels accent dat totaal overbodig is en ongeloofwaardig overkomt, een accent wat bovendien verdwijnt als hij boos wordt. Zelfs de vechtscenes met de gladiatoren zijn maar matig, maar daar zat ik ook niet echt op te wachten. Kijk wel naar Spartacus of Gladiator als ik goede varianten wil zien.
Wederom een matige film dus van regisseur Paul WS Anderson die mij, behalve zijn Event Horizon, nog nooit echt heeft kunnen overtuigen.