PDA

Bekijk de volledige versie : Metallica - Live Shit



Pietje
23-10-2002, 15:16
Als het goed is komt hier een DVD versie van. Tot nu toe was Live Shit alleen verkrijgbaar op VHS. De melding van de DVD versie staat op www.metallica.com met als verwachte release-datum 12 november. Dat is dus over 3 weken, maar ik kan hem nog nergens anders vinden. Bij geen enkele site istie te pre-orderen. Heeft iemand misschien nog wat meer info over deze release? Want ik MOET hem hebben! :D

Nog ff wat info:

Het is een set bestaande uit:

- 2 DVD's (2 concerten, San Diego en Seattle)
- 3 CD's (concerten in Mexico City)
- printbare versie van het boek dat bij de VHS versie zat
- stencil en sticky pass

Dit alles verpakt in een hele mooie box.
Ik heb de VHS versie gezien en ik vind het het beste wat Metallica ooit heeft uitgebracht op video/cd :).

Sander Dubbeldam
23-10-2002, 17:20
niet verkeerd :)

heb de andere 2 concerten ook op dvd, en misschien ga ik deze ook wel kopen.

Dennis Kuijper
23-10-2002, 17:41
Ik heb dus zelf deze box,met vhs video cassetes.
dus mocht er nog iemand geintreseerd zyn in een box met vhs tapes laat het ff weten.Weet iemand ook of de dvd box van live shit Binge en Purge of de cds ook in 5.1 zyn opgenomen

Pietje
23-10-2002, 17:47
Weet iemand ook of de dvd box van live shit Binge en Purge of de cds ook in 5.1 zyn opgenomen

Daar ben ik ook benieuwd naar. Het lijkt me wel, want S&M en Cunning Stunts hebben beiden ook een 5.1 DD track. Maar voor zover ik weet is er verder dus nog niks bekend over de DVD.

Dennis Kuijper
23-10-2002, 17:50
ja ik denk wel dat de dvds in dd 5.1 zyn.
maar ik heb ook wel eens gehoord dat er gewoone cds in 5.1 zyn.
dus vroeg me af of de cds dus niet de dvds ook dd 5.1 zyn

Pietje
23-10-2002, 19:11
ja ik denk wel dat de dvds in dd 5.1 zyn.
maar ik heb ook wel eens gehoord dat er gewoone cds in 5.1 zyn.
dus vroeg me af of de cds dus niet de dvds ook dd 5.1 zyn

CD's met 5.1? Die ken ik niet. Ik weet wel zeker dat die van Live Shit dat niet zullen zijn.

BLACKENED
23-10-2002, 19:15
Als groot metallica-fan moet ik deze UITERAARD ook hebben....

Marcel den Haan
24-10-2002, 12:29
Wanneer zijn deze concerten opgenomen?

Pietje
24-10-2002, 14:28
2 jaar na de release van de het black album. 1993. Dus met lang haar :D

Ik vind net dit:

http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=1252706678/pagename=/RP/CDN/FIND/album.html/artistid=METALLICA/itemid=1611147

:D :D

Marcel den Haan
24-10-2002, 14:33
Nou dan laat ik hem maar gaan want heb liever iets recenters.

Pietje
24-10-2002, 14:53
Nou dan laat ik hem maar gaan want heb liever iets recenters.

Je weet niet wat je mist!

Steven Maas
24-10-2002, 14:56
http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=1252706678/pagename=/RP/CDN/FIND/album.html/artistid=METALLICA/itemid=1611147

:D :D Ik hoop dat het setje in regio 2 uitkomt, anders ben ik dus heftig genaaid.

Guus Josee
25-10-2002, 09:42
Ik vind Metallica een wereldband vooral de periode voor de Black Album.
De Black Album was trouwens ook nog prima, maar daarna is het voor mij wat minder geworden.
Maar ja dat is een persoonlijke smaak.

jokey
25-10-2002, 15:17
Ik hoop dat het setje in regio 2 uitkomt, anders ben ik dus heftig genaaid. Dat zal waarschijnlijk toch niet zo'n probleem zijn; cd's hebben geen regiocode en muziekdvd's zijn meestal regiovrij (of ze maken 1 versie voor regio1 en 1 voor de regio's 2/3/4/5/6).

Steven Maas
25-10-2002, 17:20
Dat zal waarschijnlijk toch niet zo'n probleem zijn; cd's hebben geen regiocode en muziekdvd's zijn meestal regiovrij (of ze maken 1 versie voor regio1 en 1 voor de regio's 2/3/4/5/6). Dat bedoel ik dus. Dat regio 1 vaak deze speciale edities heeft. Maar ze zullen wel een 2-6 editie uitbrengen, toch?
We zullen het wel zien...

mjlfadriaans
26-10-2002, 14:41
Eindelijk brengen ze dan toch uit wat ik al die tijd had willen hebben. Voor mij was Mettalica na 'The black album' niet echt interessant meer, misschien interessant voor het Top40 publiek, maar het was niet meer wat ik destijds zo ontiegelijk goed vond. Nu dus eindelijk de twee concertregistratie's op DVD, erg cool. Ik heb die box al een tijd liggen, die gaat nu vervangen worden.

Marco

Dennis Kuijper
26-10-2002, 15:07
Lykt me toch wel dat deze box ookvoor regio 2 komt.
Die vhs box is toch ook pal uitgekomen
Er is zelf s eenbox met cassete bandjes i.p.v.cds geweest,dit ter zyde.Verwacht eigelyk zelf nog wel dat ze die 2 of 1 video ook op dvd gaan uitbrengen,brengt ook weer geld in het laatje.

Pietje
26-10-2002, 23:10
Voor mij was Mettalica na 'The black album' niet echt interessant meer, misschien interessant voor het Top40 publiek

Ho ho! Het kan natuurlijk zijn dat jij ze na de Black Album niet meer zo goed vond, maar het is toch echt niet vergelijkbaar met top40 muziek.
Ik persoonlijk luister ook meer naar de ouwe cd's, maar de nieuwe (load, reload) vind ik ook erg goed. Zeker anders, maar zeker niet slechter. Vind ik ;)

En ehh... het is Metallica :p

Mike Philippens
26-10-2002, 23:15
Ho ho! Het kan natuurlijk zijn dat jij ze na de Black Album niet meer zo goed vond, maar het is toch echt niet vergelijkbaar met top40 muziek.
Ach ja...een band is blijkbaar verplicht om hun hele leven dezelfde shit te spelen en ze mogen absoluut niet veranderen...
Ik vind dat ook zo'n bullshit. Mensen veranderen toch ook? Metallica bestaat uit mensen en ze hebben allemaal een ontwikkeling doorgemaakt. Ze zeggen zelf altijd dat ze voor zichzelf spelen en daarom doen ze gewoon wat ze zelf willen. Er zijn een aantal fans die vinden dat ze moeten blijven stilstaan en 30 jaar lang hetzelfde moeten blijven doen. Veranderen zij nooit van baan? Ze zouden er toch een beetje depri van worden als ze steeds dezelfde muziek moeten blijven maken?
Nee...laat die jongens maar lekker schuiven. Ik vindt het prima. Hun oude werk ook, en ik ben hoogst benieuwd naar hun nieuwe werk.

BTW: het is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak. Top40 vergelijking is bull, want voor de niet-rock liefhebber blijft het tiefusherrie. Die enkele hit is doorgaans een rustig nummer. Wast my hate zal nooit nr.1 worden.

Tim Weisselberger
26-10-2002, 23:22
SWEET!!!
eindelijk coolle concerten van Metallica op dvd, niet dat de vorige 2 dvd's slecht zijn... maar dit is toch wel how metallica was meant 2 be :)

BLACKENED
27-10-2002, 08:32
.Wast my hate zal nooit nr.1 worden.

WastING my hate ;) :D

Mike Philippens
27-10-2002, 09:44
WastING my hate ;) :D
Sorry...:o Moeten ze maar de titel gelijk maken aan hetgeen ze zingen...:D

Mike Philippens
28-10-2002, 10:49
Amazon.ca heeft 'm ook: klik hier (http://www.amazon.ca/exec/obidos/ASIN/B000075A7L/dvdpriceche03-20/702-5075401-8854413). Hij komt dan incl.verzending uit op €48.
Volgens mij denkt Metallica wel aan haar Europese fans. Andere DVD's zijn ook in R2 uitgekomen. Volgens mij is zelfs de docu van Black Album eerder in R2 uitgekomen dan in R1.
Ik ga 'm zeker bestellen en laat het wel weten als ie toch Ralles blijkt te zijn.

jokey
28-10-2002, 17:52
Ik ga 'm zeker bestellen en laat het wel weten als ie toch Ralles blijkt te zijn. Ralles..........???

:confused: :confused: :confused:

Mike Philippens
28-10-2002, 19:18
Ralles..........???
Regio-alles ofwel R0...sorry...:D

jokey
28-10-2002, 20:05
Regio-alles ofwel R0...sorry...:D Okay, 'k snappem...

Hou ons maar op de hoogte! :)

Pietje
11-11-2002, 02:06
Ik heb gelezen dat je hem kan kopen met of zonder de box. En het boek is niet alleen verkrijgbaar in printbare versie op de DVD, maar ook gewoon apart in de box! (y)

Jobe
11-11-2002, 08:28
Ik heb gelezen dat je hem kan kopen met of zonder de box. En het boek is niet alleen verkrijgbaar in printbare versie op de DVD, maar ook gewoon apart in de box! (y)

Waar? Want het laatste dat ik heb gelezen, dat het boek in printbare versie op een van de DVD's staat.

Bij de VHS versie zat het boek er inderdaad bij in de box, maar dat wilden ze nu voorkomen, om de verpakking kleiner te houden:

'but will be smaller than the original so that it can be found in the CD section.'

Dat zeggen ze erover op de site van Metallica...

Pietje
11-11-2002, 12:08
Ik heb dit gelezen op het forum van metallica.com en op amazon.com kun je 2 versies kopen, deze Live Shit: Binge & Purge (CD & Dvd) [BOX SET], en deze, Live Shit: Binge & Purge (Book) (CD & Dvd) [BOX SET].

Dennis Kuijper
11-11-2002, 13:37
Ik vind dat ze de concerten die op vhs cassettes in de box zaten
gewoon appart op dvd moeten verkopen zonder die live cds en extra dingen,dit voor de mensen die de box met vhs cassettes al hebben.

Splatterhead
11-11-2002, 22:22
Ik vind dat ze de concerten die op vhs cassettes in de box zaten
gewoon appart op dvd moeten verkopen zonder die live cds en extra dingen,dit voor de mensen die de box met vhs cassettes al hebben.

Dat vind ik dus ook.
Ik heb die oude box destijds gekocht.
Het gaat mij alleen om de dvd's en dan met name om de 'Justice show' in seatlle.
Ik ben echt niet van plan om die hele box te kopen.
Of alleen de dvd's met cd's.

Ik vind het een beetje geldklopperij.
Alle oude fans hebben die box toch wel in huis staan.

Gelukkig heb ik mijn videorecorder nog aangesloten. ;)

Tim Weisselberger
11-11-2002, 22:39
desnoods verkoop je de rest door? :)

mjlfadriaans
12-11-2002, 00:17
Maar alleen de DVDs? Ik heb de CDs al en boekje etc .... gewoon losse DVDs, ik hoef al die trope eromheen niet echt. Zowieso niet, was ik vroeger wel gek van, nu heb ik aan die DVDs genoeg. Die twee opnames die zijn gewoon vele malen beter dan wat ze daarna hebben uitgebracht. Dit zijn DE tours van Metallica, daarna zijn ze voor mij afgestorven en bestaan ze niet meer. S7M .... hmmm .... alleen de versie van Master of Puppets, de rest niet, Master of Puppets is ook zo'n goed nummer. Daarom vind ik ook deze DVD zo leuk, die versie op de Justice tour was echt cool + The thing that should not be .... al met al wil ik die DVDs graag bemachtigen.

Marco

Jaded
12-11-2002, 01:00
daarna zijn ze voor mij afgestorven en bestaan ze niet meer.
Amen.

Al heb ik wel de beide loaded cd's.
Commercieel geleuter.

Pietje
12-11-2002, 02:01
Amen.

Al heb ik wel de beide loaded cd's.
Commercieel geleuter.

Wat een onzin zeg. Op Load en Reload staan hele goede nummers die muzikaal geweldig in elkaar zitten. Je kunt het misschien niet mooi vinden, maar het is allesbehalve commercieel. Verder verwijs ik je door naar de post van Mike Philippens, waar ik het volledig mee eens ben.

Pietje
12-11-2002, 02:08
S7M .... hmmm .... alleen de versie van Master of Puppets, de rest niet

Als je zo'n fan bent van de ouwe Metallica, hoe kun je dan de rest van S&M niet goed vinden?! Erg vreemd hoor...

Jaded
12-11-2002, 02:23
Wat een onzin zeg.
Persoonlijke mening.



Op Load en Reload staan hele goede nummers die muzikaal geweldig in elkaar zitten.
Kan best zijn, maar dat maakt ze voor mij niet mooier.



Je kunt het misschien niet mooi vinden, maar het is allesbehalve commercieel.
Ach komaan ... Metallica is op en top commercieel geworden.



Verder verwijs ik je door naar de post van Mike Philippens, waar ik het volledig mee eens ben.
Ik zei toch helemaal niet dat ze niet mochten veranderen?!
Ze doen wat ze willen ... maar ik vind het niet goed meer.
Jij gaat er niet mee akkoord ... jouw zaak.
Maar laat mij dan ook in mijn waarde door te zeggen dat ik ze commercieel geworden vind.

Wat commercieel is maakt toch iedereen voor zichzelf uit.
Of welke maatstaf wil je daarvoor gebruiken?
Hoeveel keer en hoe hoog ze in de top zoveel staan?
Dan kan je niet anders dan besluiten dat ze commercieel zijn ... sla er maar eens de US top zoveel op na van toen de singles uitkwamen.

Maar ieder zijn eigen mening.

Waarom wordt er hier zo hevig op gereageerd eigenlijk?
Het is toch de normaalste zaak van de wereld zeker.
vb:
Hoeveel mensen vinden bijvoorbeeld The Bends van Radiohead niet een zalige plaat, terwijl ze Ok Computer gezeik van de bovenste plank vinden ...
En zo gaat dat maar door.
Mag ik soms niet vinden dat hun laatste cd's het bijlange niet halen van hun eerdere materiaal?
Ach komaan.
Ik val niemand aan door te zeggen dat ze zeikerds, lullen of muziekbarbaren zijn omdat ze de laatste cd's wel goed vinden.

mjlfadriaans
12-11-2002, 07:38
Als je zo'n fan bent van de ouwe Metallica, hoe kun je dan de rest van S&M niet goed vinden?! Erg vreemd hoor...

Ik doel alleen op die klassieke versie's .... Puppets vond ik schitterend om daarin te horen, maar niet 90 minuten lang Mettalica nummers met een orkest erachter, da's gewoon smaak. Van Load en Reload vond ik echter maar 3 - 4 nummers de mooite waard, waaronder een 2e versie van een nummer wat al heel goed was. Ik zeg wel dat de muziek heel erg veranderd is, en dat de mensen die zich ermee kunnen vinden ook veranderen. Wil gewoon zeggen dat het niet meer mijn stijl is. Ik hoor de oude nummers, strakke vaak gecompliceerde nummers .... ik vind de stijl gewoon veel te versimpeld nu tot rockliedjes, de rock kan ik nog wel hebben, maar deze stijl van liedjes stond me gewoon niet aan. Ik heb zelfs live nummers gehoord, waarin volgens mij de muziekstuken aardig in versimpeld was, kan aan mij liggen, maar o.a. drumstukken in oude nummers klonken veel simpeler, meer boem-tak ipv wat ik van die gast gewend was. Ik vind het niet zo erg als een band veranderd, maar dat wil niet zeggen dat ik de stijl meteen leuk hoef te vinden, da's nu eenmaal smaak .... die verschillen .... dus als je die stijl leuk vind, is dat mooi .... muziek is om van te genieten toch? Ik zeg alleen dat die gasten voor mij gewoon gestopt zijn. Oh ja, dat Whiskey is the Jar vond ik bijvoorbeeld ook wel een aardig nummer.

Marco

Pietje
12-11-2002, 11:11
heel verhaal

Natuurlijk val ik je smaak en voorkeur niet aan, maar commercieel betekend dat de muziek gemaakt wordt met als hoofddoel zoveel mogelijk geld te verdienen. En dat is natuurlijk bij Metallica zeker niet het geval. Als je de band een beetje kent dan weet je dat.
En hoezo reageer ik hevig? Ik snap alleen niet waarom sommige mensen (want je bent echt niet de enige) dat soort dingen zeggen en daarom reageer ik erop. Dat mag toch?

Jasper 00022
12-11-2002, 11:25
Metallica was vroeger inderdaad beter dan nu. Maar als je kijkt naar de dvd cunning stunts zie je dat ze de oude nummers nog steeds goed spelen. Alleen al daarom moeten ze blijven bestaan.

Tenzij ze straks een single metallica ft shakira and eminem gaan uitbrengen, want dan verbrand ik mijn and justice voor al vlag.
:D

Pietje
12-11-2002, 11:31
Mettalica


Uhmm, het is Metallica...


[B]
Van Load en Reload vond ik echter maar 3 - 4 nummers de mooite waard, waaronder een 2e versie van een nummer wat al heel goed was.


The Unforgiven heet dat nummer.
Nummers die ik heel goed vind van Load zijn bijvoorbeeld Until It Sleeps, King Nothing, Mama Said, Outlaw Torn. En van Reload Fuel, The Unforgiven II, Better Than You, Low Man's Lyric, Fixxxer
.


[B]
Oh ja, dat Whiskey is the Jar vond ik bijvoorbeeld ook wel een aardig nummer.


Dat vond ik dan weer 1 van de mindere nummers.
Natuurlijk is het allemaal persoonlijke smaak, maar toch raad ik je graag aan nog 's wat vaker naar ze te luisteren. En dan met name Load en Reload.

Dennis Kuijper
12-11-2002, 14:19
hier word ik toch zo moe van he!!!!!
dat gezeur over verandering van Metallica,
als een band dat dingen verdient dan is het Metallica wel.
Deze band heeft tenminste wat gepresteerd om zo ver te komen
na 20 jaar,je heb nu bands die brengen een cd uit,hebben verder geen moer gepresteerd,en worden gelyk op handen gedragen.
Ik vind gewoon dat de band muzikaal gegroeid is,en wat er nog
gaat komen,ik kyk er toch naar uit,wat ze nu weer inelkaar gesmeed hebben.

Mike Philippens
12-11-2002, 17:17
hier word ik toch zo moe van he!!!!!
dat gezeur over verandering van Metallica
Ik op zich ook wel. Maar er zijn natuurlijk 2 soorten commentaar: dat van de mensen die het gewoon echt niet leuk meer vinden (en dat kan natuurlijk altijd) en de mensen die het roepen om een beetje interessant te doen. Die zijn er natuurlijk ook.
Ik word er vaak op voorhand al moe van als mensen commentaar hebben op een band als ze een andere sound hebben, want vaak (let op! niet altijd dus) zijn dat dezelfde mensen die beginnen te zeiken als ze weer een keer hetzelfde kunstje doen. Zoals de RHCP bijvoorbeeld. Die waren 2 albums lang 'de weg kwijt' en ik was blijkbaar een van de weinigen die het wél te pruimen vond. Nu hebben ze wéér een zoveelste kloon van blood sugar sex magic geproduceerd. Ach ja...het had succes, dus we doen het nog maar een keer.
Nee, dan vind ik het zelf beter als een band zegt 'zullen we het eens anders doen vandaag'. Want laten we eerlijk zijn: voor het geld hoeft Metallica het allang niet meer te doen en publiciteitsgeil zijn ze ook al niet, dus kom niet aan met lulkoek dat ze zichzelf verkocht hebben want dat is gewoon aantoonbaar niet waar. Als ze muziek maken die je niet leuk vind is dat prima, maar iedere band die muziek maakt voor geld=commercieel en daar is nics mis mee. Metallica zijn nu niet bepaald een stelletje figuren die iets proberen te maken om zoveel mogelijk $$ te verdienen, want die hebben ze al meer dan ze op kunnen maken. Als je de 'So What' round table discussies naleest geloof ik echt wel dat die jongens echt leuk voor zichzelf bezig zijn en niet zozeer met geld. Anders zijn het wel vreselijk goede acteurs.

mjlfadriaans
13-11-2002, 12:04
Daar heb je helemaal gelijk in. Ikzelf voel me toch eerder tot de grope 'mensen die het echt niet meer leuk vinden'. Bon Jovi is ook heel erg veranderd in vergelijking met waar ze mee begonnen zijn, hiermee ben ik verder gegaan .... met verandering in stijl wil namelijk niet iedereen mee. Ik mis het complexe in Metallica (goed gespeld :-) .... ik tik soms een beetje snel), als ik het hoor is het gewoon echt ietswat simplistischer dan waar ze mee begonnen zijn. Van het oude werk vond ik overigens ook niet alle albums even sterk, maar vooral Master, Justice & Black vind ik meestelijke werken waarvan And Justice for All .... echt mijn favoriete is.

Ik luister nog naar genoeg bands hoor, ik gun de andere dit Metallica echt wel, zij maken namelijk muziek die zij leuk vinden, hun vrijheid, mijn vrijheid om te zeggen 'het was leuk geweest'.

Marco

Pietje
14-11-2002, 12:28
http://www.metallica.com/metdotcom/indexa.html

Mike Philippens
14-11-2002, 22:02
En bij Deep Discount DVD in de States is ie volgens mij het goedkoopste: kijk maar (http://www.deepdiscountdvd.com/dvd.cfm?itemID=WEA402362). $44,95 (incl.shipping) is zo'n beetje hetzelfde in €'s dus dat is niet verkeerd. Adviesprijs is $59 en volgens de multiregion pricecheck is dit het goedkoopste adres. Voor de eerlijkheid moeten we misschien rekening houden met 19% opslag van de douane... Grote verpakking... Maar volgens de Metallica website voorlopig alleen R1, dus de R2-only fans moeten nog even wachten. Live shits voor hen dus...

Pietje
23-11-2002, 17:15
Woohoo! Ik heb em! :D

Daniel1974
24-11-2002, 10:39
Heb destijds het set gekocht (waarvan er echter maar iets van 15 of 20.000 voor de Nederlandse markt zijn geperst) omdat ik erg geinteresseerd was in de CD. De video's heb ik een keer bekeken en zijn inderdaad erg mooi. Op DVD lijkt me erg cool, zeker omdat het uit de toch voor mij beste periode van Metallica stamt. Het concert van de Justice Tour is erg leuk, zeker het contrast van beide is erg interessant, omdat het na The Black Album ineens wel heel erg grootschalig ging worden. De video van Justice duurde iets van 125 min. het andere concert was verspreid over 2 video's en duur de inclusief de Metallimovie iets van 3,5 uur, dat krijgen ze dus nooit op een DVD, dus ik hoop niet dat er gaat worden geknipt.

En trouwens is het 5.1 ? Of zelfs wel DTS of push ik het nu te ver naar the limit ?

Pietje
24-11-2002, 13:25
Het zijn 2 DVD's. San Diego staat op DVD1 en duurt zo'n 200 minuten. Seattle staat op DVD2 en duurt zo'n 140 minuten. Daarnaast 3 CD's met Mexico City, 180 minuten. Op de DVD's is de enige extra het boek. Die is als photo-gallery op DVD 2 te vinden. Je kan het boek ook bekijken op je computer (en eventueel uitprinten). Vanaf DVD2 kun je overigens ook nog een screensaver installeren (slideshow van het boek). Het is geen box, maar gewoon een dubbelcd-hoes in een karton. Stencil en sticker zitten in de hoes. Ik meen dat je ook een dvd-style versie kan kopen. Dus geen dubbelcd-hoes, maar een dvd-hoes. Beide DVD concerten zijn in Dolby Digital 2.0. Geen 5.1 dus, maar ze klinken zeker prima. Beeld is fullscreen, maar dat is logisch aangezien de videobanden dat ook waren. Zeker de aanschaf waard, aangezien de kwaliteit niet verslechterd, zoals met videobanden. Verwacht dus geen extra's of DTS :) Het menu ziet er overigens erg cool uit!
Ik ben er in ieder geval superblij mee :D

(had hem overigens voor 50 dollar incl. btw, wat veel goedkoper is dan de VHS-box)

Dennis Kuijper
24-11-2002, 13:52
Dit stelt my dus ff zwaar teleur,geen dolby digital 5.1.ga nu ff nadenken of ik deze box wel ga aanschaffen.Was er echt vanuit gegaan dat het5.1 zou worden.wil ze best kopen,maar dan puur alleen de dvds,niet die hele box,want dat vind ik van de gekke,heb de muziek dvds al,maak ik van me videobox wel een dvd box

Pietje
24-11-2002, 14:16
Tsja, als je de VHS-box al hebt, kan ik me indenken dat je twijfelt deze DVD-versie te kopen. Het is inderdaad niet een hele grote verbetering. Behalve dat de beeld en geluidskwaliteit van DVD natuurlijk beter is en ook niet verslechterd.

Daniel1974
24-11-2002, 17:29
De box was destijds iets van 230 gulden, niet echt goedkoop. Wel en gemiste kans om het niet 5.1 te maken. S & M is wel 5.1 en dat klinkt nog steeds als een van de besten. Jammer dus, en ga em dus ook niet vervangen.

Dennis Kuijper
25-11-2002, 15:51
s en m was toch gewoon dolby surround? heb wel cunning stunts die is wel 5.1. geluid is echt super gewoon.

Tim Weisselberger
25-11-2002, 18:40
Dennis Kuijper
s en m was toch gewoon dolby surround? heb wel cunning stunts die is wel 5.1. geluid is echt super gewoon.

S&M is inderdaad "gewoon dolby surround" 5.1 & 2.0 :)

Td5
26-11-2002, 15:55
voor liefhebbers van metallica? die hebben die vhs box al lang!!
De video bestond uit 3 stuks die alle helemaal gevuld waren. hier kan je veel unieke nummers op vinden, zoals de ebow gitaar van james, acoustische gitaar op de unforgiven, drum solo lars<>james.

dit moet je gewoon hebben, nadeel dat ik dan nogmaals de cd's erbij koop. nou ja pech dan maar die slijt ik dan wel aan een andere fan.

Maar reken er maar zeker op dat deze ook gewoon in r2 uitkomt.

Greetz Tjeerd

Pietje
26-11-2002, 19:45
voor liefhebbers van metallica? die hebben die vhs box al lang!!
De video bestond uit 3 stuks die alle helemaal gevuld waren. hier kan je veel unieke nummers op vinden, zoals de ebow gitaar van james, acoustische gitaar op de unforgiven, drum solo lars<>james.

dit moet je gewoon hebben, nadeel dat ik dan nogmaals de cd's erbij koop. nou ja pech dan maar die slijt ik dan wel aan een andere fan.

Maar reken er maar zeker op dat deze ook gewoon in r2 uitkomt.

Greetz Tjeerd

Ik heb de VHS-box nooit gekocht, omdat hij zo ontzettend duur was en ik heb altijd iets tegen videobanden kopen gehad (kwaliteit gaat zo snel omlaag). Een vriend van me had hem, dus daar heb ik hem gezien. Toch heb ik vaak op het randje gestaan om hem te kopen. Gelukkig nooit gedaan, want nu heb ik de DVD-set :D

(wel 10 jaar jaloers geweest op die vriend :D)

Td5
26-11-2002, 19:59
S&M is inderdaad "gewoon dolby surround" 5.1 & 2.0 :)

en ook orkest 2.0 vergeet die mooie en leuke optie niet!

greetz tjeerd

Creepingdeath
17-06-2003, 10:29
Hallo iedereen,
als er iemand is die toevallig zijn box (vhs of dvd regio 2) wil verkopen dan wil ik hem wel graag hebben.
inthorn_erik@hotmail.com
alvast bedankt
groetjes
erik

Koffie
17-06-2003, 13:22
Hmm .. denk dat ik ook eens voor de box moet gaan daan :)

Anyway, ik snap niet hoe je kan verwachten dat die DVD's 5.1 zijn.
Hopen JA, verwachten NEE.

Die meuk is ergens begin '80 opgenomen, denk je dan echt dat er genoeg materiaal voorhanden is om er 5.1 van te mixxen ?
Lijkt mij niet, tenzijn ze dus waanzinnig de sporen uit elkaar gaan zitten trekken enzo.

Heb vanochtend nog DiscI van de 3-CD in de auto geluisterd (moest ff afkicken van FoR :P ) klinkt erg goed hoor :Y)

Eens ff kijken waar deze set allemaal te koop is ;)

=[EDIT]=
Oeps .. handig om eerst ff de datum te checken :oops:
Edit2:
Hmm .. materiaal is toch nog nieuwer, maar 2.0 was IMHO iig te verwachten.

Bij Metallica.com is zelf ook wat info te vinden:



Live Sh*t: Binge & Purge Box Set - DVD

Price $59.98

Release Date: 1993

This legendary box set features more than 8 hours of live Metallica and is now available on three CDs and two DVDs in a more compact version of the original, designed to fit your CD or DVD collection - and at a very special price!

The Shows:
3 CDs - Sports Palace, Mexico City, Mexico, February 25, 26, 27 & March 1, 2, 1993

DVD 1 - Sports Arena, San Diego, CA, January 13, 14, 1992

DVD 2 - Seattle Coliseum, Seattle, WA, August 29, 30, 1989

Special DVD Features:
Complete original 72-page full-color book is included on DVD 2; view, zoom and make screensavers with your computer’s dvd-rom, or view on your tv with your dvd player.

The Packaging:
The three CDs and two DVDs will be contained in a double-width jewel box, held inside a cardboard slipcase that replicates the look of the original box. The package is designed to fit in CD bins.

/me gaat eens ff zoeken naar een echte DVD box versie, want een CD-box versie staat niet leuk bij de andere Metallica DVD's :P

Harry B.
17-06-2003, 16:10
(vhs of dvd regio 2)
Volgens mij is hij enkel op regio 1 verkrijgbaar (en VHS natuurlijk)

Ludo Keeris
17-06-2003, 21:09
De VHS was inderdaad alleen als NTSC nog te verkrijgen, maar nu ook al niet meer. En de DVD is heel moeilijk aan te komen, en dan ook alleen maar als R0 NTSC formaat.




me gaat eens ff zoeken naar een echte DVD box versie, want een CD-box versie staat niet leuk bij de andere Metallica DVD's

Er is maar één versie van deze box en die heeft het formaat van een dikke CD. Dus die past prima tussen de rest van je CD's :wink:

Harry B.
18-06-2003, 17:26
De VHS was inderdaad alleen als NTSC nog te verkrijgen, maar nu ook al niet meer. En de DVD is heel moeilijk aan te komen, en dan ook alleen maar als R0 NTSC formaat.




me gaat eens ff zoeken naar een echte DVD box versie, want een CD-box versie staat niet leuk bij de andere Metallica DVD's

Er is maar één versie van deze box en die heeft het formaat van een dikke CD. Dus die past prima tussen de rest van je CD's :wink:
- Het is dus regio 1 en niet 0, dit weet ik zeker aangezien ik hem zelf ook heb.

- De Dubbel-CD hoes zit in een Kartonnen hoes ter grootte van een DVD, past dus ook prima tussen de dvd`s

Ludo Keeris
18-06-2003, 18:22
- Het is dus regio 1 en niet 0, dit weet ik zeker aangezien ik hem zelf ook heb.

- De Dubbel-CD hoes zit in een Kartonnen hoes ter grootte van een DVD, past dus ook prima tussen de dvd`s

Je hebt gelijk, het is Regio 1, maar de box is vierkanter dan een DVD-doos. Pas eigenlijk overal tussen :wink: