PDA

Bekijk de volledige versie : Netflix komt naar Belgie



hanske636
21-05-2014, 07:58
Netflix wordt dit jaar nog beschikbaar in België. Dat heeft het Amerikaanse internetbedrijf aangekondigd. De online videodienst breidt zijn activiteiten uit naar 6 Europese landen.

Wanneer Netflix naar België komt, heeft het bedrijf nog niet gepreciseerd. Netflix, dat al beschikbaar is in zeven Europese landen, breidt zijn activiteiten eind dit jaar uit naar zes andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland en dus ook België. Dat bevestigt het bedrijf in een persbericht (https://pr.netflix.com/WebClient/getNewsSummary.do?newsId=1251).

Netflix biedt internettelevisie aan tegen een vaste maandprijs. Hoeveel een abonnement in België zal kosten is nog niet meegedeeld. Maar er kan verwacht worden dat de abonnementsprijs in de lijn ligt van de Nederlandse.
Nederlandse abonnees betalen nu 7,99 euro om onbeperkt naar series en films te kijken op tv, tablet, telefoon, gameconsole en computer. Netflix heeft onlangs wel aangekondigd dat het Nederlandse abonnement een euro duurder wordt.
Netflix, opgericht in 1997, was tot 2010 alleen actief in de VS. Intussen heeft de dienst 48 miljoen abonnees in meer dan 40 landen. In het marktsegment van de streaming is het bedrijf de marktleider.

"Er zitten gek veel reeksen in hun bibliotheek, maar niet zo heel veel reeksen die wij in Vlaanderen noodzakelijk willen bekijken", reageert Dominique Deckmyn van De Standaard in "De ochtend" op Radio 1. "Waar ik naar uitkijk, is welke programma's gaan erin zitten die wij in Vlaanderen willen zien. Wat gaan Studio 100 en Woestijnvis doen? Gaan zij iets symbolisch ter beschikking stellen of hun hele bibliotheek onbeperkt op Netflix zetten, vooral in de hoop dat Netflix voor hen een kanaal is om in het buitenland iets te verkopen? Of gaan ze volledig dwarsliggen? Of gaan ze in Vlaanderen front vormen tegen buitenstaander Netflix?"

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/140520_Netflix

Werner
21-05-2014, 09:28
Ik vraag me af welke apparatuur ik ga nodig hebben om de content af te spelen.

StefaanD
21-05-2014, 10:13
Geen idee welk toestel je hebt Werner, mijn Panasonic zal de Netflix app wel bevatten, is er in ieder geval reeds voor de Nederlandse markt.

Werner
21-05-2014, 10:52
Eentje uit de Sony BDP-S reeks. Ik zal het typenummer vanavond eens opzoeken.

WaymannDirector
21-05-2014, 11:00
Hmm weet nu niet of ik hierom nu blij moet zijn ?

peptalk
21-05-2014, 12:28
Hmm weet nu niet of ik hierom nu blij moet zijn ?

Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.

WaymannDirector
21-05-2014, 13:04
Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.

Het enige voordeel dat ik erin zie dat we sneller series zullen kunnen bekijken… Helaas niet aan de kwaliteit die een blu-ray te bieden heeft...

StefaanD
21-05-2014, 14:32
Eentje uit de Sony BDP-S reeks. Ik zal het typenummer vanavond eens opzoeken.Was 'k even vergeten te melden maar doelde eerder op het scherm :-) Mijn Oppo blu-ray speler heeft geen Netflix aan boord, voor zover ik weet, een aantal van de Sony BDP spelers dan weer wel maar lang niet alle.

Pieter R.
21-05-2014, 16:22
Ik denk dat jij de kwaliteit t.o.v. BD te min gaat vinden.

Ik heb een netflixabonnementje en ik vind de kwaliteit prima in orde. Natuurlijk is het geen bluray. Je moet het gewoon zo zien dat je op Netflix die dingen kijkt waarvan je denkt 'leuk. maar ik hoef het niet op de plank in huis te hebben). Zo ben ik nu How You Met Your Mother aan het volgen terwijl ik er echt geen geld aan ga uitgeven om het op BD of dvd te hebben. De kwaliteit waarin ik het nu kijk is voor mij genoeg. Maar een film als Gladiator ga ik niet op Netflix kijken (kan wel). Die wil ik echt in optima forma op scherm.

Kortom: voor bepaalde items zul je ws echt Bluray willen.
Voor de rest kan de Netflixkwaliteit ruim voldoende zijn.

1 manier om erachter te komen: gewoon die gratis maand proberen.

Jeroen D
21-05-2014, 16:29
Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

Rogier Burghout
21-05-2014, 16:37
Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

Tot op zekere hoogte is dit zo, bijvoorbeeld bij recente films en series. Maar oudere films en series die een slechte DVD-transfer hebben gekregen kunnen echt wel herbeleefd worden op BD, juist vanwege de beeldkwaliteit.

peptalk
21-05-2014, 16:51
Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

Pfff,daar gaan we weer:

- Juiste snelheid, geen 4% PAL speed up
- 5 keer zoveel resolutie
- Veel beter geluid, zelfs tot 7.1 mogelijk
- Veel hogere kleurenpallet

Uiteraard hangt het wel van de apparatuur af waar het mee afgespeeld,beluisterd en bekeken wordt. Natuurlijk kan een DVD nog prima zijn en speelt budget ook een rol, maar als je het kan betalen en het er voor over hebt dan is de keuze voor mij i.i.g. snel gemaakt.
En als het alleen om het verhaal gaat dan kun je net zo goed alleen luisteren natuurlijk...

Pieter R.
21-05-2014, 16:53
Tot op zekere hoogte is dit zo, bijvoorbeeld bij recente films en series. Maar oudere films en series die een slechte DVD-transfer hebben gekregen kunnen echt wel herbeleefd worden op BD, juist vanwege de beeldkwaliteit.

Heb je gelijk in. Maar ik vindt het wat overtrokken als sommigen zeggen: ik ga dit en dat niet kijken want het is geen bluraykwaliteit.

Frenkel
21-05-2014, 16:56
Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

Moet niet,.. Mag wel !.
Niemand zegt dat het moet.

Persoonlijk vindt ik Netflix, of streamingdiensten in het algemeen, nog niet interessant maar ik sta er wel voor open, ...idem dito voor 3D, 4K, en wie weet wat er allemaal nog gaat komen.

Laat de keus lekker aan de persoon zelf.

Werner
21-05-2014, 16:57
Was 'k even vergeten te melden maar doelde eerder op het scherm :-) Mijn Oppo blu-ray speler heeft geen Netflix aan boord, voor zover ik weet, een aantal van de Sony BDP spelers dan weer wel maar lang niet alle.
BDP-S490. Mijn televisie heeft ZEKER die mogelijkheid niet!

WaymannDirector
21-05-2014, 17:27
Heb je gelijk in. Maar ik vindt het wat overtrokken als sommigen zeggen: ik ga dit en dat niet kijken want het is geen bluraykwaliteit.

Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.

Claudio Santulli
21-05-2014, 18:05
Ik denk dat er straks genoeg mogelijkheden komen om Netflix in België te kunnen bekijken. Veel recentere Smart-tv's of andere media apparaten zullen een app aan gaan bieden. Daarnaast is er nog de pc, mobiele telefoon of tablet. Als in september de Xbox One naar de Benelux komt zal deze ook Netflix gaan aanbieden, verwacht ik... Ik denk niet dat manier van kijken straks een probleem wordt. Daar zorgt Netflix vast wel voor!

Jeroen D
21-05-2014, 18:13
Laat de keus lekker aan de persoon zelf.

Oh........dat absoluut ;) Ik vind alleen persoonlijk de meerwaarde van bluray niet zo heel groot...........daarom heb ik ook geen problemen met DVD kwaliteit.

Claudio Santulli
21-05-2014, 18:16
Waarom moet het tegenwoordig allemaal bluray kwaliteit zijn ? Een DVD is nog prima te kijken hoor.............het gaat uiteindelijk toch om de inhoud van een film/serie en niet om het beeld.

Ik snap de gedachte van jouw stelling eigenlijk wel, alhoewel voor mij persoonlijk HD wel het minimale is waarin ik iets wil kijken. Aan de andere kant ben ik wel zo realistisch om te beseffen dat ik na een half uur meer in de film of serie zit, dan dat ik nog met de kwaliteit bezig ben. Of ik nou in de bioscoop zit, een Blu-ray Disk bekijk, een stream of een VOD pak, op mijn 65" in de kamer of 19" de keuken kijk. Als de inhoud goed is, is al het andere relatief!

Jeroen D
21-05-2014, 18:38
Als de inhoud goed is, is al het andere relatief!

Dat vind ik dus ook. Als je helemaal in een film 'zit' dan denk je niet meer zo na of het nou wel of niet HD kwaliteit is.
Ik heb ook wel bepaalde DVD's vervangen en dus de bluray gekocht maar dat was lang niet altijd nodig geweest..........het voegt soms weinig toe aan de beleving van de film.

Maar nogmaals ; iedereen zijn mening ;)

Jeroen D
21-05-2014, 18:41
Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.

Prima toch. Ik denk dat Netflix in de toekomst wel meer in HD gaat uitzenden.........

peptalk
21-05-2014, 19:00
Als ik niet anders kan dan kijk ik wel de dvd. Maar ik vind een film of serie in HD kwaliteit gewoon een dikke vette meerwaarde. Ik koop niet zo graag dvd's gewoon omdat ik weet dat er een beter product of medium is.


Prima toch. Ik denk dat Netflix in de toekomst wel meer in HD gaat uitzenden.........

Mits het goed op de Blu-ray staat is de HD van Netflix natuurlijk wel mindere kwaliteit. M.a.w. de ene HD is de andere niet;-)

Werner
21-05-2014, 21:34
Ik denk dat er straks genoeg mogelijkheden komen om Netflix in België te kunnen bekijken. Veel recentere Smart-tv's of andere media apparaten zullen een app aan gaan bieden. Daarnaast is er nog de pc, mobiele telefoon of tablet. Als in september de Xbox One naar de Benelux komt zal deze ook Netflix gaan aanbieden, verwacht ik... Ik denk niet dat manier van kijken straks een probleem wordt. Daar zorgt Netflix vast wel voor!

Tja, maar... aan een nieuwe tv of Blu-rayspeler ben ik nog niet toe. Films kijken op een pc doe ik niet, op een telefoon al zeker niet, een tablet wil ik niet, en een spelcomputer heb ik al helemaal niet. Het zal bij dvd en Blu-ray blijven bij mij denk ik.

Frenkel
21-05-2014, 22:15
Tja, maar... aan een nieuwe tv of Blu-rayspeler ben ik nog niet toe. Films kijken op een pc doe ik niet, op een telefoon al zeker niet, een tablet wil ik niet, en een spelcomputer heb ik al helemaal niet. Het zal bij dvd en Blu-ray blijven bij mij denk ik.

Dit lijkt mij wel een mooie oplossing :
http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/

Met Google Chromecast tover je voor €35 je bestaande TV om in een smartTV.

Zelf zit ik met de zelfde situatie, al kan ik echter wel eventueel mijn laptop via HDMI verbinden met mijn TV om zo Netflix te kijken.

Maar zoals ik al eerde aangaf heb ik nog geen interesse in Netflix en vindt het de investering van bijvoorbeeld die Chromcast en de maandelijkse €9 voor Netflix zelf niet waard.

Werner
21-05-2014, 22:21
Gaat niet werken, mijn TV hangt niet aan het internet.

En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?

Claudio Santulli
21-05-2014, 22:27
De tv dan niet, maar de Google Chromecast wel. Ik weet niet precies hoe dat in België gaat, maar denk dat je dan wel heel veel moet kijken.

Overigens gebruik ik zelf ook geen Netflix. So much to do and so little time...

Frenkel
21-05-2014, 22:56
En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?

Volgens Netflix zelf verbruikt HD ongeveer 3 GB per uur (bron https://help.netflix.com/nl/node/87 )

StefaanD
22-05-2014, 07:43
BDP-S490. Mijn televisie heeft ZEKER die mogelijkheid niet!Jou Sony zou het moeten aankunnen, kijk maar even op deze pagina, http://help.netflix.com/en/node/443

Werner
22-05-2014, 08:46
Jou Sony zou het moeten aankunnen, kijk maar even op deze pagina, http://help.netflix.com/en/node/443

Laat de S490 er net niet tussenstaan.

@Claudio: hoe maakt die Google Chromecast dan eigenlijk verbinding met het internet? Via Wifi?

Roger B.
22-05-2014, 08:53
Laat de S490 er net niet tussenstaan.
Zevende van boven in de lijst:


BDP-S490
All Netflix Regions
1080p
Subtitles, Alternate Audio, 5.1 Surround Sound

Pieter R.
22-05-2014, 09:01
Gaat niet werken, mijn TV hangt niet aan het internet.

En er is nog een aspect waar iedereen vergeet om stil te blijven staan: kan er iemand mij één Belgische provider noemen die de hoeveelheid data die je nodig hebt voor HD te streamen niét zal markeren als "grootverbruiker" en je dan op smalband zal zetten?

Waarom daar nu al een probleem van maken? Ik zit op Netflix en heb een abonnement bij Telfort (20 mb). Ik heb nergens last van. En ik kijk toch bijna elke dag wel iets op Netflix. Al gaat het dan net om een comedyserie oid (half uurtje of misschien een uur in geval van 2 afleveringen).

Wieba
22-05-2014, 09:21
In Belgie hebben ze nog te maken met een datalimiet.bij hun 'onbeperkt' abbonementen. Na deze limiet val je op smalband

Werner
22-05-2014, 10:59
Zevende van boven in de lijst:
Ah. Toch (y)

@Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.

Claudio Santulli
22-05-2014, 11:53
@Claudio: hoe maakt die Google Chromecast dan eigenlijk verbinding met het internet? Via Wifi?

Het is een USB-stick (http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/) met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.


Ah. Toch (y)

@Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.

Unieke situatie dan aangezien we al in 2014 leven en het internet een bijna onmisbaar onderdeel van het leven is. Maar zoals je zegt: dat kan nooit heel lang zo blijven. Of emigreren naar Italië, want alleen dan leer je de taal goed en heeft tv al meer dan 4 decennia lang een voorsprong op zelfs Nederland en internet niet zo duur is. Schotel heb je al dus kun je zowel Nederlandse als Belgische tv blijven kijken.

Maar los van alle gekkigheid, penso che il Netflix forse non è una cosa per te... (6)

Werner
22-05-2014, 12:01
penso che il Netflix forse non è una cosa per te... (6)

Ma si, eppure. Sono curioso e voglio almeno fare il provo.

Pieter R.
22-05-2014, 13:07
Ah. Toch (y)

@Pieter: wat Wieba zegt. Zéér groot probleem!

Maar de operatoren zullen daar toch op moeten inspelen denk ik, want straks zijn er in België duizenden gebruikers die met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Het probleem is dat in België het internetverkeer nagenoeg een duopolie is tussen Telenet (de kabel) en Belgacom (de telefoonlijn). Alle alternatieve operatoren maken gebruik van de infrastructuur van één van de twee. TN en BC zijn daarenboven zélf directe concurrenten met hun eigen VOD-formules, en zullen alles doen om Netflix stokken in de wielen te steken (traffic shaping etc.). Wat ze overigens altijd al gedaan hebben, want wat dacht je dat de reden was dat we totnogtoe geen Netflix hebben?

Om maar te zeggen: de situatie in België is danig verschillend van die van in Nederland. Zelfs als Netflix op de Belgische markt komt, is een abonnement afsluiten géén evidentie. De wetgever is bovendien niet erg geneigd om dat duopolie af te schaffen, want al die slome politiekers bij ons hebben een dikke vinger in de pap door postjes in intercommunales en raden van bestuur van de operatoren. In België is méér dan in Nederland alles gepolitiseerd.

Ik ga er zelfs nog een schepje bovenop doen: door de strapatsen van Telenet en Belgacom moet je tegenwoordig zelfs bijbetalen als je in je eigen opnamen de reclameblokken wilt kunnen doorspoelen. Ik heb daarom principieel geen televisieabonnement bij één van de twee, maar ik verkies de vrijheid van de satelliet en heb een abonnement op TV Vlaanderen (de Vlaamse tegenhanger van Canal Digitaal in Nederland). Ook al omdat het aanbod veel groter is, zeker wat betreft Engelse en Duitstalige zenders. Ook kan ik bijv. alle kanalen van de RAI bekijken, wat een goede oefening is aangezien ik Italiaans aan het leren ben - voornamelijk kinderprogramma's waarin redelijk traag en correct Italiaans in wordt gesproken zijn dan een dankbaar middel om woordenschat mee op te pikken.

Ah. Weer wat geleerd Ik zeg: verhuizen. 'T is best gezellig hier hoor, bij ons kaaskoppen :-)

Werner
22-05-2014, 13:32
Ah. Weer wat geleerd Ik zeg: verhuizen. 'T is best gezellig hier hoor, bij ons kaaskoppen :-)

Iedereen weet dat ik een op en top Nederland-liefhebber ben, maar ik zou er toch niet willen wonen. Alleen al omdat het wiskundeniveau op de scholen er zo belabberd is in vergelijking met België, en wiskunde is nu eenmaal mijn lust en mijn leven...

Jeroen D
22-05-2014, 14:27
Het is een USB-stick (http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/) met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.

Claudio weet jij misschien of je een tablet of smart phone moet hebben om de chromecast in te stellen ?
Ik ben van plan om de chromecast te kopen maar ik heb geen tablet of smartphone.

Wieba
22-05-2014, 14:35
Claudio weet jij misschien of je een tablet of smart phone moet hebben om de chromecast in te stellen ?
Ik ben van plan om de chromecast te kopen maar ik heb geen tablet of smartphone.

nee hoor, werkt ook via een app op je chrome-browser, die je op laptop of pc hebt staan.

Jeroen D
22-05-2014, 14:40
nee hoor, werkt ook via een app op je chrome-browser, die je op laptop of pc hebt staan.

Bedankt man (y)

Frenkel
22-05-2014, 16:46
Voor het bedienen van je Cromecast ben je dan vervolgend ook aangewezen op je PC of laptop en dat lijkt mij niet zo handig.

hanske636
22-05-2014, 16:52
Het is een USB-stick (http://www.google.nl/intl/nl/chrome/devices/chromecast/) met Wi-Fi mogelijkheden die je met een smart Phone instelt.

Een HDMI-stick. ;)

Hombre
26-05-2014, 08:46
Let op welke APP je gebruikt, want als Netflix denkt dat je het content op een Tablet (dus treamed) of Smartphone bekijkt, gaat de kwaliteit drastisch omlaag...


Lees dit ook even mbt bitrates ed:

http://tweakers.net/reviews/3182/5/netflix-legale-luiheid-voor-8-euro-per-maand-beeldkwaliteit.html

hanske636
22-07-2014, 05:23
Netflix gaat in september van start in België.

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/1951034/2014/07/22/Netflix-komt-in-september-naar-Belgie.dhtml

Werner
01-09-2014, 15:13
Ja, en die rukkers van Tele-slet gaan weer dwarsliggen. Zoals gewoonlijk.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140901_01244289


Telenet wil Netflix laten betalen voor dataverkeer

Telenet wil graag de wetgeving laten aanpassen om een financiële tegemoetkoming te vragen aan Netflix en andere grootverbruikers van zijn netwerk. Het Mechelse telecombedrijf zegt dat naar aanleiding van de investeringen die het de komende vijf jaar zal doen in zijn internetinfrastructuur.

Vorige week kondigde Telenet aan dat een half miljard euro zal investeren om de snelheid zijn kabelnetwerk op te krikken. De komende vijf jaar wil het bedrijf internetsnelheden van een gigabit per seconde mogelijk maken. Volgens Telenet-ceo John Porter is die extra bandbreedte nodig om de evolutie van het internetgebruik bij te houden. Goed nieuws voor diensten zoals Netflix en YouTube, die videostreaming aanbieden in steeds hogere kwaliteit – en dus meer data verbruiken. Of toch niet helemaal?

Telenet is immers van mening dat dergelijke diensten hun financieel steentje moeten bijdragen om die snelheden mogelijk te maken. ‘Wij vinden dat er potentieel is om de regulering te verscherpen, zodat de grootverbruikers die profiteren van dit hogesnelheidsnetwerk een eerlijke bijdrage leveren’, zegt Porter daarover in een interview aan Kanaal Z.

In de Verenigde Staten heeft Netflix recent – en met enige tegenzin – een overeenkomst gesloten met provider Comcast om zijn videostreams sneller tot bij hun klanten te kunnen brengen. Dergelijke ingrepen vormen een gevaar voor de netneutraliteit, die stelt dat providers alle data gelijk moeten behandelen en geen voorrang mogen geven aan bepaalde diensten. Europa werkt al enige tijd aan regels over netneutraliteit, en Telenet zou daar graag een zeg in hebben. Het is onduidelijk of Telenet het probleem voorzichtig aankaart, of ook stappen wil ondernemen om grootverbruikers op zijn netwerk te laten betalen.

Vincent Van Quickenborne (Open VLD) laat op Twitter alvast aan Telenet weten dat België vasthoudt aan netneutraliteit en er voor andere voorstellen geen meerderheid zal gevonden worden in het parlement.

Bron: destandaard.be

hanske636
17-09-2014, 18:29
Vandaag deze email ontvangen van Netflix.

Netflix komt vrijdag naar België

Het lange wachten is bijna voorbij, want Netflix komt op vrijdag 19 september eindelijk naar België.

De afgelopen weken was het lang onduidelijk op welke dag de streamingdienst exact beschikbaar zou zijn. Deze week ontrolt Netflix één voor één alle nieuwe Europese landen, waarvan België vrijdag dus aan de beurt is.
In eerste instantie was er de hoop dat de lancering op 15 september plaats zou vinden. Dit was de dag dat Frankrijk aan het netwerk werd toegevoegd. Al snel werd daarna duidelijk dat de reis van CEO Reed Hastings gevolgd moest gaan worden. De baas van Netflix vliegt in een week tijd door een groot deel van Europa, om overal de dienst bekend te maken.

Maandag begon de trip in Frankrijk, gevolgd door Duitsland en Oostenrijk. Op de dag dat Hastings in het land van de partij was, werd de lancering ook verricht. Donderdag is Zwitserland aan de beurt, waarop vrijdag de champagne ontkurkt kan gaan worden in België. In de nacht van donderdag op vrijdag kan iedereen rond middernacht een account aanmaken en direct aan de slag. Naast het grote internationale aanbod zal er ook aanbod uit België verschijnen. De afgelopen week kwam daar al een voorproefje van naar buiten, doordat er onder meer diverse voorstellingen van Belgische cabaretiers op de Nederlandse versie van Netflix verschenen..

WaymannDirector
17-09-2014, 18:42
Telenet zit met de poepers en gaat nu ook een fictie serie maken exclusief via Telenet te bekijken. Benieuwd of Netflix in vlaamse series zal investeren… Ik heb wel nog geen mail ontvangen… Benieuwd naar het aanbod.

Werner
19-09-2014, 10:32
Ik ga toch ook eens het Netflix-aanbod uitproberen. Ik zit wel met het volgende: hoeveel kost het? Ik neem aan dat de vermelde prijs van 7,99 € de minimumprijs voor één scherm is. Concreet: ik heb een huis in Mortsel en een appartement in Heist. Twee verschillende internetproviders, twee Bluray-spelers met een Netflix-app erop. Mogelijk wil ik ook nog kijken op mijn laptop en mijn vrouw op haar IPad. Tegen welk kostenplaatje kijk ik dan aan?

WaymannDirector
19-09-2014, 11:29
Ik ga toch ook eens het Netflix-aanbod uitproberen. Ik zit wel met het volgende: hoeveel kost het? Ik neem aan dat de vermelde prijs van 7,99 € de minimumprijs voor één scherm is. Concreet: ik heb een huis in Mortsel en een appartement in Heist. Twee verschillende internetproviders, twee Bluray-spelers met een Netflix-app erop. Mogelijk wil ik ook nog kijken op mijn laptop en mijn vrouw op haar IPad. Tegen welk kostenplaatje kijk ik dan aan?

Je ziet het verkeerd... Met die schermen bedoelt men het aantal schermen waarop je tegelijkertijd naar Netflix kan kijken. Zoals bijvoorbeeld ouders die in de woonkamer kijken en op slaapkamer van de kinderen kijkt bijvoorbeeld de zoon of dochter naar een ander programma/film op hetzelfde moment.
Het maakt niet uit op hoeveel verschillende media (laptop, ipad, smart tv, apple tv,…) of het aantal plaatsen je kijkt of inlogt). Enkel op hoeveel schermen je tegelijkertijd aan het kijken bent… Ik heb 8.99 EUR gekozen en heb op op mijn macbook, ipad en apple tv kunnen kijken. Ook op een ander wifi-netwerk.

Er zijn nu 3 tarieven:

7.99 EUR > 1 scherm (enkel SD kwaliteit!)
8.99 EUR > 2 schermen en optie HD Kwaliteit
11.99 EUR > 4 schermen en optie HD & UltraHD kwaliteit


Het serie aanbod is best oké vind ik alleen het film aanbod is ronduit zwak. Allemaal "oude" (tot 2012) films. Als het zo lang duurt voordat de nieuwste films (Prime van telenet is hier een stuk sneller en uitgebreider in) dan zie ik de fysieke drager nog niet snel verdwijnen. Dit is geen goed alternatief. Ik ga enkel Netlfix gebruiken voor de series.

Claudio Santulli
19-09-2014, 11:49
Nog niet zo lang geleden waren er in Nederland nog maar twee opties:
7,99 voor maximaal twee streams
11,95 voor maximaal vier streams

Er is inmiddels dus al een prijsverhoging doorgevoerd, terwijl hier in Nederland het aanbod met 200 titels is afgenomen.


EDIT: de prijzen in Nederland zijn identiek

WaymannDirector
19-09-2014, 12:17
Vraag em af wie er eigenlijk dat goedkope tarief wil? De SD kwaliteit is zodanig slecht dat je betere kwaliteit op youtube kan vinden…

Michael Hamers
19-09-2014, 14:54
Vraag em af wie er eigenlijk dat goedkope tarief wil? De SD kwaliteit is zodanig slecht dat je betere kwaliteit op youtube kan vinden…

Als je alleen op een telefoon of kleine tablet Netflix gebruikt heb je die hogere resolutie niet nodig... En er zijn steeds meer mensen die complete films op zo'n klein schermpje kijken. Op zich goed dat ze de optie bieden.

StefaanD
19-09-2014, 16:59
Vraag em af wie er eigenlijk dat goedkope tarief wil? De SD kwaliteit is zodanig slecht dat je betere kwaliteit op youtube kan vinden…

Je weet dit omdat je Netflix reeds in SD kwaliteit hebt gezien ?

Ga het in ieder geval ook eens proberen maar dan wel de middelste optie.

rogue
19-09-2014, 17:14
Het serie aanbod is best oké vind ik alleen het film aanbod is ronduit zwak. Allemaal "oude" (tot 2012) films. Als het zo lang duurt voordat de nieuwste films (Prime van telenet is hier een stuk sneller en uitgebreider in) dan zie ik de fysieke drager nog niet snel verdwijnen. Dit is geen goed alternatief. Ik ga enkel Netlfix gebruiken voor de series.
Je moet zeker niet bij netflix zijn voor de allernieuwste films die net uit zijn. Dat kan ook niet; daar zijn de aanbieders voor waar je per film betaalt. Hoewel netflix USA wel redelijk snel is met sommige films.
Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd niet veel meer kijk, maar dat het voornamelijk door de kinderen wordt gebruikt. Dat heb je met die kijkachterstand ;).


Ik ga toch ook eens het Netflix-aanbod uitproberen. Ik zit wel met het volgende: hoeveel kost het? Ik neem aan dat de vermelde prijs van 7,99 € de minimumprijs voor één scherm is. Concreet: ik heb een huis in Mortsel en een appartement in Heist. Twee verschillende internetproviders, twee Bluray-spelers met een Netflix-app erop. Mogelijk wil ik ook nog kijken op mijn laptop en mijn vrouw op haar IPad. Tegen welk kostenplaatje kijk ik dan aan?
Ik ben best verrast Werner, een weekje geleden was je zo zo stellig tegen VOD?

Werner
19-09-2014, 17:28
Ik ben best verrast Werner, een weekje geleden was je zo zo stellig tegen VOD?

Ik ben niet tégen, ik zie het als een én-én en niet als een óf-óf. Het lijkt me wel interessant voor de prijs van 1 budgettiteltje per maand om even iets te kunnen 'samplen', of een titeltje te bekijken waar je niet zeker van bent of het wel een aanschaf waard is. Ik ga alleszins de gratis maand eens uitproberen, mocht het me niet aanstaan dan kan ik er nog altijd vanaf zonder mijn broek gescheurd te hebben.

StefaanD
19-09-2014, 17:41
Wel opletten die gratis maand wordt automagisch omgezet naar betalend als je niet op tijd het boeltje gaat opzeggen.

Jordy van Buel
19-09-2014, 18:27
Wel opletten die gratis maand wordt automagisch omgezet naar betalend als je niet op tijd het boeltje gaat opzeggen.

Met andere woorden ze vragen ook bij een eerste maand gratis om je rekeningnummer? :?

rogue
19-09-2014, 18:43
Ik ben niet tégen, ik zie het als een én-én en niet als een óf-óf. Het lijkt me wel interessant voor de prijs van 1 budgettiteltje per maand om even iets te kunnen 'samplen', of een titeltje te bekijken waar je niet zeker van bent of het wel een aanschaf waard is. Ik ga alleszins de gratis maand eens uitproberen, mocht het me niet aanstaan dan kan ik er nog altijd vanaf zonder mijn broek gescheurd te hebben.
Duidelijk, zo steek ik er ook in, het is én-én. Waarom zou je jezelf beperken ;).....

Claudio Santulli
19-09-2014, 18:48
Wel opletten die gratis maand wordt automagisch omgezet naar betalend als je niet op tijd het boeltje gaat opzeggen.

Leuke woordspeling... (6)

En inderdaad, alleen geeft men dat wel eerst netjes aan. Maar hopend dat men te lui is om af te zeggen trekt het toch nieuwe abonnees.

WaymannDirector
19-09-2014, 18:50
Met andere woorden ze vragen ook bij een eerste maand gratis om je rekeningnummer? :?

Dit klopt. Want wat hebben ze aan een klant die wat gratis komt uitproberen die eigenlijk niet over de geschikte betaal methode beschikt. Niet rendabel…

WaymannDirector
19-09-2014, 18:53
Je weet dit omdat je Netflix reeds in SD kwaliteit hebt gezien ?

Ga het in ieder geval ook eens proberen maar dan wel de middelste optie.

Ja op mijn ipad toen HD uitgeschakelt stond… Leek wel of het SD nog moest laden. Bedroevend. Ook het HD is niet altijd zo super als een blu-ray. Bij Penny Dreadful bijvoorbeeld zie je wel wat foutjes… Blij dat ik een maand terug een apple tv heb aangeschaft. Lekker handig om zo op je tv te kijken.

Werner
19-09-2014, 19:28
Duidelijk, zo steek ik er ook in, het is én-én. Waarom zou je jezelf beperken ;).....

Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik een finaal oordeel over Netflix eigenlijk alleen maar zinnig kan uitspreken van zodra ik het zelf heb uitgeprobeerd, wat tot voor vandaag dus technisch niet mogelijk was. Ik koop zoveel schijven dat ik voor de prijs van 1 budgettiteltje per maand er alvast mijn broek niet aan kan scheuren; mijn deficit door miskopen is de facto groter. Ik heb daarnet overigens naar de hulplijn van Netflix gebel; ik kan de app in principe op oneindig veel toestellen installeren, dus zowel thuis als op mijn vakantieadres, zo lang ik maar één stream tegelijkertijd gebruik is dat allemaal geen probleem (en ik ben natuurlijk óf thuis, óf op vakantie maar nooit de beide tegelijk). Ik ga wel even wachten met mijn opstartfase tot na het weekeinde want ik ben van mijn laatste vrije dagen aan het genieten vooraleer het nieuwe academiejaar begint.

Ik vind wel nergens op Internet een lijstje met de aangeboden titels, ik neem aan dat ik die pas zal zien als ik effectief inschrijf. Het is een beetje een kat in een zak kopen, maar ik vergelijk het een beetje met een all-you-can-eat pizzabuffet. Allicht zal er wel één pizza tussen zitten die je lust, als je daarentegen geen pizza lust dan is het buffet denkelijk niets voor jou.

rogue
19-09-2014, 19:51
Verwacht er in het begin niet té veel van qua films en zeker niet de nieuwste titels die net uit zijn. Voor series zit je denk ik wel goed. In Nederland was het hetzelfde.

Ik vind dit in ieder geval een zeer zinnige uitspraak:

Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik een finaal oordeel over Netflix eigenlijk alleen maar zinnig kan uitspreken van zodra ik het zelf heb uitgeprobeerd

StefaanD
19-09-2014, 19:52
Ik vind wel nergens op Internet een lijstje met de aangeboden titels, ik neem aan dat ik die pas zal zien als ik effectief inschrijf.

U vraagt, wij draaien :)

http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/

.:Quadran:.
19-09-2014, 21:03
Ook voor series die niet op blu-ray beschikbaar zijn bij ons misschien wel interessant, denk ik aan series van o.a. Lumière. Het valt dan af te wachten of de streamingkwaliteit echt full hd is, of eerder upscaled dvd-kwaliteit.

Zonet even The Musketeers gesampled, en dat ziet er vrij behoorlijk uit op gebied van beeldkwaliteit. Tot nog toe zonder haperingen.

Op gebied van series, best wel redelijk wat te vinden, films moet ik nog checken maar lijkt op eerste zicht idd minder, maar dat wisten we vooraf al.

Heel erg blij dat The Killing USA nu ook tot en met seizoen 4 bij ons verkrijgbaar is, dvd nooit verder geraakt dan Seizoen 1 voor zover ik weet.

Hopelijk ook wat oudere series ....

Mijn Apple TV zat hier al maanden stof te verzamelen op de kast aangezien ik niet wilde streamen via iTunes met een ronkende pc achter je oren, nu komt hij eindelijk van pas.

.:Quadran:.
19-09-2014, 21:17
Jippie eindelijk Kuifje in HD.

Charlie's Angels (series) dan weer niet. Had gehoopt toch wat oudere tv-reeksen te vinden.

Ook geen Murdoch Mysteries :(

Oakey
19-09-2014, 22:02
Voor alle Belgen die net Netflix hebben ontdekt: als je het lokale aanbod een beetje uitgeplozen hebt moet je daarna eens op unblock-us.com kijken en de instructies opvolgen, dan heb je toegang tot het wereldwijde Netflix-aanbod (je kunt dan van land wisselen via die site). Unblock kun je een week gratis (met enkel opgaaf van emailadres) proberen, daarna kost het iets van €3,50 per maand. Het US aanbod van Netflix is nog vele malen interessanter dan NL/België, maar op NL staan ook weer films en series die bij US weer niet beschikbaar zijn.

Werner
20-09-2014, 08:41
Een technisch vraagje: als je een VPN-account neemt, ben je dan ook ineens US-enabled voor Netflix?

freaky
07-11-2014, 20:44
Heb nu ook Netflix en via mijn account al de ondertiteling gewijzigd naar wit.
Dit spelt perfect op mijn PS3, maar wanneer ik Netflix start op mijn Samsung tv of Panasonic DMP-BDT330 speler dan is de ondertiteling geel.
Weet er iemand of er een optie is om dit te wijzigen, niet dat het me echt stoort maar ik verkies toch liever wit.

.:Quadran:.
30-12-2014, 18:53
Hoe kan je eigenlijk switchen tussen Vlaams en Waals aanbod? Dit zou mogelijk zijn in België, maar kijk er waarschijnlijk over

pazke70
03-01-2015, 21:19
Wel opletten die gratis maand wordt automagisch omgezet naar betalend als je niet op tijd het boeltje gaat opzeggen.
idd, maar toch op nieuwjaarsdag me toch een account aangemaakt... en kijken tot 30/1 indien verlengen al dan niet

smooth Ron
12-08-2015, 21:51
Na lang aarzelen zou ik Netflix willen testen en dit via mijn PS3. Ik veronderstel dat ik me eerst moet registreren via de internetbrowser van mijn PS3.
Maar hoe ga ik verder te werk? Ik wil niet met een creditcard betalen maar gebruik maken van de prepaid kaarten van Netflix zelf.
Ga ik bij het registreren niet altijd de credit card vraag krijgen?

Heeft er iemand ervaring met Netflix en een PS3. De nieuwste software is actief op dit toestel.
Verder geef ik nog mee dat ik bij Telenet klant ben.

Alle tips zijn welkom.

WaymannDirector
13-08-2015, 07:42
Registreren doe je best op een pc op www.netflix.com (http://www.netflix.com). (Of via de browser van je ps3) Want op de website van netflix kan je dan per account de look van je ondertiteling aanpassen. Dit zal nodig zijn omdat deze standaard geel is en zo zal worden weergegeven op je ps3, dit kan je enkel via een internet browser aanpassen dacht ik. Ik weet niet hoe snel je welke internetmodule je hebt bij telenet maar als je standaard snelheid hebt zou je wel eens af en toe laadschermen en sd kwaliteit zien op je ps3 (sd vooral in het begin van het geen je afspeelt.) Met een apple tv is dit bijvoorbeeld minder. Hou ook rekening dat HD kijken je internet opslorpt. (Dit is geen probleem als je ongelimiteerd internet van telenet hebt.


Wat die prepaid kaarten betreft weet ik niet veel over, enkel dat ze bestaan.

smooth Ron
13-08-2015, 17:02
Alvast bedankt voor de uitleg. Vooral die ondertiteling opmerking is handig want ik ben kleurenblind en kan me nog heel goed herinneren dat de blu-ray van Mission Impossible: Ghost protocol een andere kleur had qua ondertiteling en dat was behoorlijk balen om zo een film te moeten bekijken.
Moet ik trouwens niet registreren via de webbrowser van mijn PS3 want hoe krijg ik anders het logo van Netflix op mijn scherm als ik op een later tijdstip bijvoorbeeld mijn PS3 opstart.
Als er iemand me nog kan helpen met het gebruik van die prepaid kaarten dan hoor ik het graag.

WaymannDirector
13-08-2015, 19:07
Alvast bedankt voor de uitleg. Vooral die ondertiteling opmerking is handig want ik ben kleurenblind en kan me nog heel goed herinneren dat de blu-ray van Mission Impossible: Ghost protocol een andere kleur had qua ondertiteling en dat was behoorlijk balen om zo een film te moeten bekijken.
Moet ik trouwens niet registreren via de webbrowser van mijn PS3 want hoe krijg ik anders het logo van Netflix op mijn scherm als ik op een later tijdstip bijvoorbeeld mijn PS3 opstart.
Als er iemand me nog kan helpen met het gebruik van die prepaid kaarten dan hoor ik het graag.

Volgens mij moet je de netflix applicatie downloaden in de playstation store en dan daarin aanmelden met je aangemaakte account. Zo was het op mijn ps4 en vroegere ps3.

hanske636
18-08-2015, 12:16
Netflix verhoogt prijs standaardabonnement.


Het Amerikaanse videostreamingbedrijf Netflix verhoogt de prijs voor het ‘2 schermen tegelijk’-abonnement.
Bestaande leden krijgen een jaar uitstel.


‘Bedankt dat je lid bent van Netflix’, klonk het vannacht in een mailtje aan Belgische Netflixgebruikers, de Amerikaanse online videotheek die in 2014 in ons land uitgerold werd.
‘Omdat je al lid bent van Netflix, garanderen wij dat jouw huidige abonnement en prijs een jaar lang niet zullen veranderen.’
Voor nieuwe leden zal de prijs voor het ‘2 schermen tegelijk’-abonnement - het ‘Standaard’ abonnement van Netflix - van 8,99 euro stijgen naar 9,99 euro.
Dat doet Netflix ‘om goede series en films te kunnen blijven aanbieden’. Over prijzen van de andere abonnementen - 7,99 euro voor de basisformule, of 11,99 euro voor een ‘premium’ - wordt niks gezegd.
Netflix heeft 60.000 tot 100.000 abonnees in Vlaanderen, die kunnen kiezen uit een aanbod aan series en films, waarvan Netflix er zelf een aantal maakt, zoals ‘Orange is the new black’ en ‘House of cards’.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150818_01822614?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

WaymannDirector
18-08-2015, 13:05
Zo dat heeft lang geduurd, nog geen jaar.