PDA

Bekijk de volledige versie : Je moet PER SE een RedioVrije dvd-speler hebben als Film-fre



Ultimate Movie Database
23-10-2002, 17:25
:Dje mist een hoop als je een REGIO 2 speler hebt want de soms zijn de extra's op andere versies (lees Regio's) er in overvloed, terwijl ze op de europese versies er niet eens zijn!!!, niet altijd, maar wel 75%:o ;

Donovan
23-10-2002, 17:35
Komt bij dat regio 4 vaak flink goedkoper is, en regio 1 meestal eerder verkrijgbaar.

Louis Bouduin
23-10-2002, 17:38
Inderdaad. Daar ben ik het mee eens. In ieder geval zijn er veel goede redenen om een speler te hebben die Zone 1 aankan en een in het bijzonder: je hebt gewoon meer keuze.

Sander Dubbeldam
23-10-2002, 17:47
nou voor de extra's zou ik het persoonlijk niet willen. maar voor het geluid wat vaker dts is misschien wel. tot nu toe gewoon een regio 2 dvd-speler :D

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 17:52
__________________________________________________
Sander Dubbeldam
Senior Member

nou voor de extra's zou ik het persoonlijk niet willen. maar voor het geluid wat vaker dts is misschien wel. tot nu toe gewoon een regio 2 dvd-speler


__________________

Alsof je bij regio 1, geen DTS hebt....

+ Ik koop de film, niet alleen om de film, ik wil weten waarom, hoe, wat, waar, wanneer, ALLES...
Je betaalt nie voor niks die prijs voor zo'n schijfje...
Maar het is ook m'n studie-richting (Film) en dan kijk wil je meer dan alleen de amusementswaarde

Oakey
23-10-2002, 18:04
Ik ben het niet eens met de stelling. R1 films zijn veel te duur en bovendien NTSC. Qua prijzen zou het voor de R4-films misschien interessant zijn om een regiovrije speler te hebben, maar veel R4-films zijn vaak ook R2-afspeelbaar.

Wat betreft de extra's: 90% van de extra's op films die op dvd verschijnen bestaat uit troep (open-end interviews, B-rolls, verzamelingen foto's, tekst-biografieën die uit de IMDB gekopieerd zijn, making of's die eigenlijk reclamefilmpjes zijn).

Het enige wat echt interessant is, vind ik complete documentaires over het tot stand komen van een film, zoals bijv. op 12 Monkeys, Magnolia of Hedwig and the angry inch). Hiervan is de R1-release echt niet beter.

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 18:12
:o :D

Regio 1 dvd's zijn niet te duur, mits je ze besteld op de goede plek, kijk eens op www.deepdiscountdvd.com

Je hebt gelijk, niet alle regio1 dvd's hebben meer extra's of kwalitatief betere extra's, maar kijk maar eens naar deze titels en vergelijk ze maar eens met de regio2 versies...
En magnolia en Twelve monkeys zijn NL-uitgaves in plaats van Europese zodat er alleen maar nederlandse ondertitels en kneut op moet in plaats van de 20 talen die er normaal op moeten.....dus kunnen daar weer net zoveel extra's op als op de regio 1 dvd's...
En NTSC, tja, sinds mid-jaren 90 kunnen alle tv's NTSC zonder problemen afspelen, geen geeikel met rare kleuren of zo....



: Army of Darkness
: Legend: Ultimate Edition
: The Crow Collectors Edition
: Amelie
: Total recall
: Robocop

en zo verder


;)

Oakey
23-10-2002, 18:28
Regio 1 dvd's zijn niet te duur, mits je ze besteld op de goede plek, kijk eens op www.deepdiscountdvd.com
No offence, maar zo goedkoop vind ik deze site niet! Ik bedoel, meer dan 40 dollar voor the BTTF-trilogy (hier voor €35 te krijgen) en de rest van de toptitels is ook 20 dollar of meer, en dat is dan nog exclusief forse verzendkosten! Bij FRS/Play/Devoted kan ik altijd goed slagen (en ik betaal nooit meer dan 15-20 euro voor een dvd).


[b]....Twelve monkeys zijn NL-uitgaves in plaats van Europese zodat er alleen maar nederlandse ondertitels en kneut op moet in plaats van de 20 talen die er normaal op moeten
Hm, mijn Twelve Monkeys is geen NL-release, maar een R4/R2 met NL subs.


[b]En NTSC, tja, sinds mid-jaren 90 kunnen alle tv's NTSC zonder problemen afspelen, geen geeikel met rare kleuren of zo.... Zie de diverse threads onder HT over problemen met NTSC-weergave op nieuwe tv's.

Yi-Long
23-10-2002, 18:42
Hmmmm ik ben het eens met de stelling.
Ik ben fan van azn cinema dus dan heb je niet echt veel keus op regio 2.
Verder is regio 2 gewoon VEELS te duur. Ik bestel nu echt gewoon ALLES vanuit het buitenland want het scheelt vaak echt 30-50% ofzo...
Verder kun je de beste versie uitkiezen, ipv afhankelyk zyn van de Nederlandse maatschappyen (zie de slechte Buena Vista Disney releases als voorbeeld; Ik zal dus echt geen NL release kopen van BV.
Ik ga lekker Beauty & The Beast voor 12€ by dvdimport.com bestellen. Hier in NL kost ie 2,5 keer zo duur. Belachelyk toch!?

Oakey
23-10-2002, 18:47
...Ik ga lekker Beauty & The Beast voor 12€ by dvdimport.com bestellen. Hier in NL kost ie 2,5 keer zo duur. Belachelyk toch!?
Inderdaad belachelijk, maar de R4/R2-versie kost ook maar €16, evenveel als bij dvdimport.com hoor (althans ik vind hem niet voor €12, wel voor €16).

Marcel den Haan
23-10-2002, 18:52
Je moet nix natuurlijk, moeten vind ik een eng woord, ik doe liever wat ik zelf wil en ik heb zelf besloten mijn speler om te bouwen toendertijd voor de betere extra's en eerdere uitgaves.
Iedereen moet het zelf weten, hangt ook af van je engelse taal kennis uiteraard.

Ultimate Movie Database
23-10-2002, 19:07
Dit schiet nie op zo......

-----------------------------------------------------------------------------------
No offence, maar zo goedkoop vind ik deze site niet! Ik bedoel, meer dan 40 dollar voor the BTTF-trilogy (hier voor €35 te krijgen) en de rest van de toptitels is ook 20 dollar of meer, en dat is dan nog exclusief forse verzendkosten! Bij FRS/Play/Devoted kan ik altijd goed slagen (en ik betaal nooit meer dan 15-20 euro voor een dvd).
--------------------------------------------------------------------------------
Misschien heb je gelijk maar heb je wel gezien, dat bttf in pre-order zit, dus betaal je meer.
En er is een site waar je kan zien wat de goedkoopste dvd-shop is, maar die kan ik helaas niet voor de geest halen...

Als je een goedkopere site weet voor regio 1, laat mij het weten, asjeblieft..!!!

________________________________________________
Zie de diverse threads onder HT over problemen met NTSC-weergave op nieuwe tv's.
_______________________________________________

waarom heb ik geen problemen met NTSC weergave, Vraag het in de winkel, of anders de consumentenbond, makkelijk zat


"What makes you think you're right to speak out "

Sander Dubbeldam
23-10-2002, 19:16
Originally posted by Ultimate Movie Database

Alsof je bij regio 1, geen DTS hebt....

uhm als je me zin leest kan je eruit begrijpen dat ik bedoel dat regio 1 vaker in dts is..........

Mike Philippens
23-10-2002, 19:20
Mee eens! Soms zijn ze goedkoper, soms niet. Maar de prijs is niet allesbeslissend voor mij. Soms kun je gewoon mooiere uitvoeringen krijgen van een R1 release, kijk maar naar Memento, Pulp Fiction, Reservoir Dogs. Soms hebben ze in de R1 uitvoering DTS, maar vaak is het verschil met de DD5.1 track alleen maar dat ie wat harder is, dus echt hét argument is het (voor mij) niet.
NTSC geeft bij mij helemaal geen probleem, en waar het wél problemen geeft, ligt het volgens mij aan de speler die PAL60 van het signaal maakt. In theorie is PAL mooier qua beeldkwaliteit dan NTSC, maar daar komt in de praktijk niet altijd veel van terecht. Het ligt natuurlijk in de eerste plaats aan de kwalitee van de transfer en het procedé. Daarentegen loopt het geluid van PAL films die origineel op NTSC zijn uitgekomen iets te snel. Valt niet op, maar toch...(puristen opgelet).

Wat voor mij het belangrijkste is, is de keuzevrijheid. Ik ben nu niet gebonden aan een regio, dus ik kan zelf de mooiste release uitzoeken. Is een R4 release de mooiste, koop ik die...Een andere keer is het een R1 en soms weer een R2. Ik kan tenminste kiezen... En soms is het ook leuk om een release al te hebben voor ie als R2 te koop is.

En wat prijzen betreft...ik heb LOTR SE 4 disc voor €25 in de pre-order staan...Beat that...!

mark t
23-10-2002, 20:02
Als film-freak kom je desnoods op een oude zwart-wit-televisie aan je trekken. Als dvd-freak is het een ander verhaal. Met een regiovrije speler heb je meer keuze. Van de andere kant heeft dat ook z'n nadelen. Ik geef al genoeg uit aan R2-versies. Als ik ook nog eens R1 en R4-versies kon afspelen, dan zou ik me misschien helemaal niet meer kunnen beheersen.;)

Steven Maas
23-10-2002, 20:49
Ik geef al genoeg uit aan R2-versies. Als ik ook nog eens R1 en R4-versies kon afspelen, dan zou ik me misschien helemaal niet meer kunnen beheersen.;) Het klopt wel dat je meer keuze hebt als je een regiovrije DVD-speler hebt. Maar als je gaat kijken naar de verschillende releases kom je toch ook al aardig ver met regio 2. Je kunt naast een nederlandse uitvoering vaak ook een UK of australische uitvoering krijgen. Meestal zit er bij deze drie meestal toch wel een uitvoering die me bevalt. Mocht ik een film niet in de uitvoering krijgen zoals ik hem graag zou hebben: pech gehad. Ik kan niet alles hebben wat ik graag zou willen hebben.

Edwin V
24-10-2002, 06:33
Ik moet me al inspannen om al die regio 2 DVD's te kunnen bekijken, regiovrij hoeft voor mij dus niet.

Yi-Long
24-10-2002, 08:46
maar je zegt zelf dat je al GENOEG geld uit geeft....dus best wel veel neem ik aan. waarom kies je dan niet gewoon de goedkopere alternatieven die er zyn in regio 1 en 3 en 4!?!?

Regio 4 heeft vaak zelfs nog nederlandse subs er by zitten ook, als dat voor jou belangryk is, en door regiovry te gaan kun je ook DE BESTE versies bestellen, ipv afhankelyk zyn wat er in nederland/europa op de markt geflikkerd wordt.

Als je ff op een site als ezydvd.com gaat kyken en een beetje de pryzen gaat vergelyken met de huidige winkelpryzen hierzo, dan schrik je soms van het verschil. Het is ongelooflyk dat de consumenten hier zó afgezet mogen worden ten opzichte van het buitenland.

Hans De Bisschop
24-10-2002, 08:59
Regiovrije spelers, een probleem waarvan ik geen last heb, aangezien ik een DVD-Rom heb kan ik (natuurlijk is het ook niet legaal, want we zitten tenslotte in Regio 2) een oneindig aantal keer wisselen tussen de verschillende regio's, dus wil ik een regio 1,3,4,5,6 DVD bekijken geen probleem. Binnenkort ga ik zelfs mijn firmware upgraden waardoor enkel nog de regiostand van mijn Software (Power- en WinDVD) veranderd moet worden :D
Makkelijk toch als je een PC hebt hé :D

Mike Philippens
24-10-2002, 12:42
Het is ongelooflyk dat de consumenten hier zó afgezet mogen worden ten opzichte van het buitenland.
Blijkbaar weten mensen nog altijd argumenten te bedenken om zich bewust af te laten zetten... Ik snap het ook niet, Yi-Long...ik heb liever de keuze om een andere regio te kopen.

Kijk voor de gein eens op Multi region DVD Pricecheck (http://www.dvdpricecheck.co.uk) een zie zelf hoe je hier vreselijk in je zak gescheten wordt... Het prijsvoordeel alleen al betaalt een credit card en eventuele ombouw in no-time terug. Als je een echte liefhebber bent wil je toch de beste release voor een redelijke prijs? Wat in mijn ogen valide argumenten zijn om alleen R2 te willen/kunnen kijken zijn:

*kan geen CC krijgen
*kent geen Engels/heeft kinderen (ivm subtitles)
*DVD speler kan niet regiovrij gemaakt worden
*heeft geen behoefte aan andere regio's

De rest is gewoon zoeken naar een reden om iets niet te doen.
Wat mij betreft is de laatste reden een beetje een onzin verhaal, want ondertussen onderwerp je je dan wel vrijwillig aan de superhoge prijzen. Soms wordt er gewoon 2x zoveel gevraagd voor een DVD... Zeg nou zelf...ook al bulk je van het geld...dat is toch onzin?

Graven
24-10-2002, 13:01
Ik ben het niet eens met de stelling, zoals eerder gezegt is "nix moet", zeker niet als het om vrijetijds besteding gaat.

het argument dat films eerder uitkomen gaat steeds minder op, ook in bioscopen. Megafilms (LOTR, Star Wars e.d.) worden in de diverse landen al op dezelfde datum gereleased. met de DVD's gebeurt dat ook steeds meer. Het idee van regio's is gewoon achterhaald en de filmbonzen beginnen dit ook te snappen.

Prijs: of je nou hier b.v. 16,99 euro neer moet tellen bij de FRS of dat je een R1 DVD voor 14,99 dollar besteld in Amerika maakt m.i. ook geen verschil, behalve dat je er een tijd op moet wachten voordat de bestelde DVD in de bus valt (als die niet bij de douane blijft liggen)

Als laaste de DVD's met meer extra's, DTS enz. : Hier in Nederland komen ook regelmatig andere versie's op de markt (Collectors Editions, Special Editions, Limited Editions, Special Collector Limited Editions enzovoorts), het is gewoon een kwestie van geduld en de releaselijsten in de gaten houden.

Willem-Alexander
24-10-2002, 13:31
Soldaat van Oranje is er alleen in R1, en niet eens in NL-, of R2 versie! Dus dat is een klein voorbeeld dat een Regio-vrije DVD-speler wel makkelijk is!!!:bier:

Joost van der Molen
24-10-2002, 14:59
NTSC geeft bij mij helemaal geen probleem, en waar het wél problemen geeft, ligt het volgens mij aan de speler die PAL60 van het signaal maakt. In theorie is PAL mooier qua beeldkwaliteit dan NTSC, maar daar komt in de praktijk niet altijd veel van terecht. Het ligt natuurlijk in de eerste plaats aan de kwalitee van de transfer en het procedé.
Dit is volgens mij niet het hele verhaal. NTSC (o.m. US, canada) heeft minder beeldlijnen dan PAL (o.m. australië, europa m.u.v. frankrijk) en dus een lagere resolutie..

http://www.hometheaterweb.nl/:

"In feite is NTSC een verouderd systeem en overvleugeld door de in vele delen van Europa gehanteerde PAL-norm. Het Phase Alternate Line systeem heeft over het algemeen een beter kleurengamma en biedt meestal een stabieler en contrastrijker beeld. PAL is gebaseerd op 62S beeldlijnen.
Vijfentwintig keer per seconde wordt het frame weergegeven. In feite zijn er 576 beeldlijnen zichtbaar. De andere worden voor teletekst- en zenderinformatie gebruikt.
...
In de jaren dertig werd in Amerika de televisie ontwikkeld, in de vijftiger jaren raakte daar de kleuren-tv reeds in zwang. Het National Television Systems Committee stond aan de basis van de NTSC beeldstandaard.
Het bepaalde dat een televisiebeeld S2S beeldlijnen moet hebben. Een beeld wordt opgebouwd in twee fases, de oneven lijnen 1 t/m 262,5 en de even lijnen van 262,5 t/m 524. Dertig keer per seconde ontstaat een volledig tv-beeldje. Uiteindelijk zijn 480 beeldlijnen zichtbaar."

Kortom: NTSC heeft een hogere refreshrate dus iets rustiger beeld, maar minder beeldlijnen dus lagere resolutie.
PAL wordt algemeen als beter beschouwd.

Matt D
24-10-2002, 15:27
mijn eerste speler (die ik ook nog gebruik) is regio 2, mijn tweede speler die ik kocht is regio vrij. ik denk dat het voor de meeste mensen aan te raden is om een regio vrije speler te kopen (een deel van de verkopers maken de dvd speler gratis regio vrij) gezien het aanbod in de andere regio's
- groter is
- vaak van betere kwaliteit
- af en toe goedkoper

tot nu toe heb ik al een redelijk aantal regio 1 en 3 films gekocht, regio 4,5, 6 heb ik nog nt

Mike Philippens
24-10-2002, 15:30
Kortom: NTSC heeft een hogere refreshrate dus iets rustiger beeld, maar minder beeldlijnen dus lagere resolutie.
PAL wordt algemeen als beter beschouwd.
Laten we hier nu niet een discussie over PAL/NTSC gaan opzetten. Daar zijn andere threads over. Ik kan het kort houden, en dan herhaal ik mezelf: op papier is NTSC minder mooi als PAL, maar in de praktijk zul je nou niet meteen het idee krijgen dat je naar een mindere film zit te kijken als je een NTSC DVD opzet.
Met CD's is er ook een welhaast eindeloze discussie over wat nu beter is: DDD of AAD. Van beide heb ik goede en slechte voorbeelden, dus een 100% definitief antwoord. Misschien voor mensen die op 10cm van hun toestel zitten met een vergrootglas belangrijk, maar ik hou het erop dat je ook met een NTSC disc een goed beeld krijgt.

Oakey
25-10-2002, 09:05
Blijkbaar weten mensen nog altijd argumenten te bedenken om zich bewust af te laten zetten... Ik snap het ook niet, ...Kijk voor de gein eens op Multi region DVD Pricecheck (http://www.dvdpricecheck.co.uk) een zie zelf hoe je hier vreselijk in je zak gescheten wordt... Het prijsvoordeel alleen al betaalt een credit card en eventuele ombouw in no-time terug. Als je een echte liefhebber bent wil je toch de beste release voor een redelijke prijs?

Hm, nu wordt er toch van de stelling afgeweken. Die was: je moet een REGIOVRIJE SPELER hebben als filmliefhebber! Of je wel of niet in het buitenland bestelt staat hier los van.

Ik bestel 90% wat ik op dvd heb in het buitenland, bij Play en Devoted o.a., maar heb hier geen regiovrije speler voor nodig. Als argument wordt i.d.d. altijd aangedragen dat R1-films zo goedkoop zijn, dat is dus pertinente onzin (hier wordt -zie boven- altijd geërgerd op gereageerd, maar het idee dat cd's en dvd's in de VS goedkoper zijn dan hier klopt gewoon niet, ze zijn duurder, en vaak ook fors!).

Dus: het aanbod en de prijzen van R2-compatible dvd's is groot genoeg, een regiovrije speler is niet (meer) nodig.

Hans De Bisschop
25-10-2002, 09:10
Hm, nu wordt er toch van de stelling afgeweken. Die was: je moet een REGIOVRIJE SPELER hebben als filmliefhebber! Of je wel of niet in het buitenland bestelt staat hier los van.

Ik bestel 90% wat ik op dvd heb in het buitenland, bij Play en Devoted o.a., maar heb hier geen regiovrije speler voor nodig. Als argument wordt i.d.d. altijd aangedragen dat R1-films zo goedkoop zijn, dat is dus pertinente onzin (hier wordt -zie boven- altijd geërgerd op gereageerd, maar het idee dat cd's en dvd's in de VS goedkoper zijn dan hier klopt gewoon niet, ze zijn duurder, en vaak ook fors!).

Dus: het aanbod en de prijzen van R2-compatible dvd's is groot genoeg, een regiovrije speler is niet (meer) nodig.

Daar heb ik nu eens niks op aan te merken en ben ik het volledig mee eens !!!! Ook het argument van vlugger beschikbaar valt weg aangezien de TOP-titels internationaal gereleased zorden !!!

Pepijn Wildbret
25-10-2002, 09:27
En wat prijzen betreft...ik heb LOTR SE 4 disc voor €25 in de pre-order staan...Beat that...!

Waar?....:D Dit is namenlijk wel heel goedkoop.

Hans De Bisschop
25-10-2002, 09:33
En wat prijzen betreft...ik heb LOTR SE 4 disc voor €25 in de pre-order staan...Beat that...!

En de kans dat de douane hem onderschept en je nog eens invoerrechten mag betalen, dit zou er to leiden dat je nog meer mag betalen dan de goedkoopste R2-release

Mike Philippens
25-10-2002, 09:47
En de kans dat de douane hem onderschept en je nog eens invoerrechten mag betalen, dit zou er to leiden dat je nog meer mag betalen dan de goedkoopste R2-release
NIet voor €25... Kans is dan kleiner, en het is niet zo dramatisch veel geld.

Mark_vdH
25-10-2002, 09:50
Dus: het aanbod en de prijzen van R2-compatible dvd's is groot genoeg, een regiovrije speler is niet (meer) nodig. Voor het aanbod van normale, big-budget releases klopt dit inderdaad wel, maar voor liefhebbers van films met een wat minder massaal publiek is een regiovrije speler toch onmisbaar. Er zijn best wel wat DVD's in mijn collectie die ik niet met gelijkwaardige R2 DVD's had kunnen vervangen.

Titels die helemaal niet in R2 verkrijgbaar zijn:

La Passion De Jeanne D'Arc
All Quiet On The Western Front ('30)
Heavenly Creatures
Nashville
Z
Gimme Shelter

Titels waarvan de R2 veel slechter is:

Citizen Kane
The Elephant Man
Suspiria
The Sweet Hereafter

Allemaal titels die voor elke filmfan beschikbaar zouden moeten zijn.......

Mike Philippens
25-10-2002, 09:52
Ook het argument van vlugger beschikbaar valt weg aangezien de TOP-titels internationaal gereleased zorden !!!
Dan heb je grote delen van het jaar zitten slapen. Memento LE komt hier gewoon NIET uit. Reservoir Dogs 10th Ann. heb ik ook nog niet gezien. Roots heb ik al een half jaar en Final Fantasy ook een maand of 3-4 voor ie hier kwam. En dan zit ie nog in een mooier doosie ook. Zo zijn er meer releases die ofwel hier in het geheel niet uitkomen ofwel in een gecastreerde versie.

De titels komen wel hier, maar niet allemaal en in soms andere uitvoeringen. Mijn stelling is dan ook dat ik liever de keuze heb dan dat ik 'overgeleverd' ben aan de goedheid van de NL distributeurs. Is de R2 release in orde en voor een goede prijs verkrijgbaar neem ik die wel, zo niet kan ik uitwijken naar een andere regio. Daar gaat het mij om. En dat er zat keuze is in R2 ben ik maar voor een klein deel eens. Er wordt veel te vaak aan de releases gerommeld en sommige SE's komen niet eens uit hier. Dussss....

Mike Philippens
25-10-2002, 09:53
Waar?....:D Dit is namenlijk wel heel goedkoop.
Check de Multiregion DVD Price check

Louis Bouduin
25-10-2002, 09:54
Hm, nu wordt er toch van de stelling afgeweken. Die was: je moet een REGIOVRIJE SPELER hebben als filmliefhebber! Of je wel of niet in het buitenland bestelt staat hier los van.

Ik denk niet dat je echt van die stelling moet afwijken om Zone 1 intressant te vinden. Er zijn nog altijd een aantal zeer mooie en vooral klassieke films die een zone 1 release hebben gehad maar waarvan ik vrees dat het nog erg lang wachten is op een "eigen" versie.
Films als All About Eve, Nashville, Say Anything enz. enz.

Oakey
25-10-2002, 10:03
Er zijn natuurlijk altijd gevallen te vinden waarin iets goedkoper is.......

Zo heb ik Leaving Las Vegas voor €4,95 gekocht bij de FRS, bij dvdimport.com kost ie €20...., Evita voor €5,99 (bij dvdimport €23), Halloween 2-disc Anchor Bay heb ik gekocht voor €10 euro bij Play, kost bij dvdimport meer dan €30.....

Goedkoop hoor, R1
:D:D:D:D

Mike Philippens
25-10-2002, 10:08
Er zijn natuurlijk altijd gevallen te vinden waarin iets goedkoper is....... Goedkoop hoor, R1
Ik koop niet persé iets in R1 of R4 omdat het goedkoper is. Soms/vaak wel, maar soms is het ook gewoon de release. Zie eerdere posts. Gewoon een beetje vrijheid...

Mark_vdH
25-10-2002, 10:15
Louis: All About Eve wordt op 14 januari opnieuw uitgebracht, "restored and remastered", en natuurlijk weer alleen in R1.

In dezelfde serie (ter ere van 75 jaar Academy Awards) wordt ook Sunrise uitgebracht, zij het in een nogal bizarre aanbieding.

Louis Bouduin
25-10-2002, 10:20
Louis: All About Eve wordt op 14 januari opnieuw uitgebracht, "restored and remastered", en natuurlijk weer alleen in R1.
In dezelfde serie (ter ere van 75 jaar Academy Awards) wordt ook Sunrise uitgebracht, zij het in een nogal bizarre aanbieding.

Die Sunrise is voor mij een absolute must-have. Maar zopas ook nog het bijzondere genoegen gehad om te vernemen dat ze eindelijk met een DVD van Sunset Boulevard (zone 1) komen.

Kaplan
25-10-2002, 10:22
Een regio vrije speler is vooral handig om je criterion discs te kunnen afspelen. En deze zijn naar mijn weten in de VS nog altijd goedkoper te krijgen dan in Nederland of bij play.
Verder is het vooral een kwestie van veel geduld. Want heel veel komt uiteindelijk toch wel op regio 2 uit. Maar er blijven natuurlijk uitzonderingen ook bij regio 2 discs. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom de Warner Brothers uitgaves van All the president's men en Dog day afternoon niet in de winkels ligt in Nederland.

Matt D
25-10-2002, 10:27
Die Sunrise is voor mij een absolute must-have. Maar zopas ook nog het bijzondere genoegen gehad om te vernemen dat ze eindelijk met een DVD van Sunset Boulevard (zone 1) komen.

aha sunset boulevard op dvd, dit is inderdaad goed nieuws, kan ik eindelijk mijn tape wissen en hopelijk genieten van een beetje beeld en geluidskwaliteit, louis heb je een link naar plaats waar je dit nieuws hebt gezien?

Kaplan
25-10-2002, 10:28
Ik denk niet dat je echt van die stelling moet afwijken om Zone 1 intressant te vinden. Er zijn nog altijd een aantal zeer mooie en vooral klassieke films die een zone 1 release hebben gehad maar waarvan ik vrees dat het nog erg lang wachten is op een "eigen" versie.
Films als All About Eve, Nashville, Say Anything enz. enz.

Er is een regio 2 versie van All about Eve. Wat is daar dan mis mee?
Say anything vind ik echt zo'n uitzondering waarover ik me verbaas dat ie niet op regio 2 is uitgebracht. Het is niet eens een film van voor 1960.

Kaplan
25-10-2002, 10:30
aha sunset boulevard op dvd, dit is inderdaad goed nieuws, kan ik eindelijk mijn tape wissen en hopelijk genieten van een beetje beeld en geluidskwaliteit, louis heb je een link naar plaats waar je dit nieuws hebt gezien?

bij dvdplanet.com en zie mijn wishlist im mijn profiler voor specs.

Louis Bouduin
25-10-2002, 10:30
aha sunset boulevard op dvd, dit is inderdaad goed nieuws, kan ik eindelijk mijn tape wissen en hopelijk genieten van een beetje beeld en geluidskwaliteit, louis heb je een link naar plaats waar je dit nieuws hebt gezien?

Het nieuws kreeg ik toegestuurd van iemand die bijna zo gek is als ik. :) Maar even nageplozen en de film wordt inderdaad ook al aangekondigd bij amazon.

Matt D
25-10-2002, 10:41
Dus: het aanbod en de prijzen van R2-compatible dvd's is groot genoeg, een regiovrije speler is niet (meer) nodig.



voor mainstream films is het aanbod zowat hetzelfde, het aanbod van underground, cult, pulp, asian, horror, art house (behalve dan de europese) is toch minder in europa heb ik de indruk

het argument van de beschikbaarheid (en kwaliteit) vind ik belangrijker dan argument prijs

Mark_vdH
25-10-2002, 10:42
Sunset Boulevard: Special Collector's Edition
Commentary by Ed Sikov
The Making-Of Sunset Boulevard Featurette
The Music of Sunset Boulevard Featurette
Hollywood Location Map
Theatrical Trailer


:)

Ik vind trouwens ook dat het de hoogste tijd is voor The Day The Earth Stood Still. Er is bevestigd dat er aan een S.E. wordt gewerkt, maar er is nog geen datum geprikt. Ook al weer zo'n belangrijke titel waar niet-R1 landen waarschijnlijk lang op zullen moeten wachten.....

Louis Bouduin
25-10-2002, 10:52
Er is een regio 2 versie van All about Eve. Wat is daar dan mis mee?
Say anything vind ik echt zo'n uitzondering waarover ik me verbaas dat ie niet op regio 2 is uitgebracht. Het is niet eens een film van voor 1960.

Alle about Eve, dat wist ik niet.
Say Anything is wel geen uitzondering. Bijv. een oscarwinnend meesterwerk als Amarcord (1975) is ook nog steeds niet uitgebracht. Net zo min als een populaire komedie als Sweet Heats Dance (1988)
Ik wil ook niet aan een welles/nietes spelletje beginnen doen. In de grond van de zaak maakt het niets uit. Zolang je de film die je graag hebt maar kan kopen, zou ik zeggen. Als filmliefhebber heb je op zone 1 bijvoorbeeld ook toegang tot de Criterion Collection. Enz.

Oakey
25-10-2002, 11:42
...Als filmliefhebber heb je op zone 1 bijvoorbeeld ook toegang tot de Criterion Collection. Enz.

Ik dacht dat de criterions multiregio waren??

Charley Baak
25-10-2002, 12:00
Ik dacht dat de criterions multiregio waren??
Niet allemaal.

Pepijn Wildbret
25-10-2002, 12:04
Niet allemaal.

Eigenlijk maar een paar. Kijk anders even hier (http://www.criterionco.com/asp/) en hier (http://www.criteriondvd.com/home.asp)

Mike Philippens
25-10-2002, 12:04
bij dvdimport.com kost ie €20
Je moet natuurlijk niet meteen de duurste zaak uitzoeken... Bij de Multiregion DVD Pricecheck staat deze keet vaak in de onderste regionen. Zo kan ik ook leuke vergelijkingen opnoemen:
Band of Brothers goedkoopste R1 €63 en de duurste R2: €101. Goedkoopste R2 is slechts €69 dus die neem ik dan.

Voor de afspeelbaarheid bij anderen en de NL subs wil ik wel een klein beetje meer betalen. En met zo'n box moet je eerder BTW betalen en dan wordt ie sowieso een stuk duurder.

Dit is een typisch geval van hetgeen ik nou bedoel: ik kan kiezen voor de R1 release maar dan heb ik én geen NL subs (niet heel belangrijk) én grote kans op +19% BTW. De R1 heeft dan weer wel DTS, maar soit... Als ik vast zou zitten aan R2 had ik me toch een beetje beperkt gevoeld. Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd automatisch voor R1 ga als dat €1 goedkoper is...

Mark_vdH
25-10-2002, 12:20
Ik dacht dat de criterions multiregio waren?? Van mijn Criterions zijn R1:

Chasing Amy, The Discreet Charm Of The Bourgeoise, Gimme Shelter, The Hidden Fortress, Notorious, The Passion Of Joan Of Arc, Rashomon, The Royal Tenenbaums, Seven Samurai en The Vanishing.

Veruit het meeste (in mijn collectie 75%) van de Criterion Collection is dus regiovrij, maar voor een liefhebber van klassieke films kan bijvoorbeeld The Passion Of Joan Of Arc (La Passion De Jeanne D'Arc) al voldoende reden zijn een multi-regio speler aan te schaffen.

Oakey
25-10-2002, 14:54
Je moet natuurlijk niet meteen de duurste zaak uitzoeken...

Hm, ja ik heb er maar ééntje genomen die vaak genoemd wordt. Maar als ik kijk bij http://www.deepdiscountdvd.com/ die door een eerdere poster in deze thread is aanbevolen als goedkope site, kom ik uit op €14, €15 en niet leverbaar (voor de drie door mij genoemde titels). Tja....nog steeds bijna 3x zo duur (en dan nog excl. verzendkosten)

Tossie
25-10-2002, 15:44
Hm, ja ik heb er maar ééntje genomen die vaak genoemd wordt. Maar als ik kijk bij http://www.deepdiscountdvd.com/ die door een eerdere poster in deze thread is aanbevolen als goedkope site, kom ik uit op €14, €15 en niet leverbaar (voor de drie door mij genoemde titels). Tja....nog steeds bijna 3x zo duur (en dan nog excl. verzendkosten)

Tegen die ene die jij toevallig goedkoper hebt gevonden, vind ik er 10 die dat niet zijn.
Je staart je blind op dat ene (slechte en niet representatieve) voorbeeld en dat is voor jou de werkelijkheid. Als je zo kortzichtig wilt zijn, moet je dat vooral doen. En nooit weer zeuren over een prijs!!!

Daarnaast is het wat betreft R1 zo dat de uitvoering vaak veel beter is dan de R2 uitvoering. In het slechste geval komen er zelfs releases helemaal niet uit, zoals de Disney Treasures. Als je dit soort mooie DVD's wilt hebben, zit je toch echt vast aan een regiovrije DVD speler.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de opmerkingen van Mike.

Oakey
25-10-2002, 15:47
Tegen die ene die jij toevallig goedkoper hebt gevonden, vind ik er 10 die dat niet zijn.
Je staart je blind op dat ene (slechte en niet representatieve) voorbeeld en dat is voor jou de werkelijkheid. Als je zo kortzichtig wilt zijn, moet je dat vooral doen. En nooit weer zeuren over een prijs!!!

:D:D:D:D
*lol*
Waarom zijn deze niet representatief dan (het waren 3 voorbeelden BTW)? Geef maar wat namen van R1-titels die veel goedkoper zijn dan R2...

Tossie
25-10-2002, 15:49
:D:D:D:D
*lol*
Waarom zijn deze niet representatief dan (het waren 3 voorbeelden BTW)? Geef maar wat namen van R1-titels die veel goedkoper zijn dan R2...

Je voorbeelden zijn net zo gekleurd als de meeste media zijn.
Het beste van R2 vergelijken met het slechtse (dure winkels) van R1.

De regio1 versie van Amadeus D.C. is erg goedkoop te krijgen in de R1 uitvoering!

Oakey
25-10-2002, 15:56
De regio1 versie van Amadeus D.C. is erg goedkoop te krijgen in de R1 uitvoering!

Ok, deze kost bij devoted €16,35 incl. shipping (van Warner, dus R4/R2).

Bij deepdiscountdvd kost de R1 US$20,40, excl. US$5,95 aan verzendkosten....In totaal meer dan €26

:D

(trouwens wel een leuk hebbedingetje, deze dvd....)

Joost van der Molen
25-10-2002, 17:25
Je voorbeelden zijn net zo gekleurd als de meeste media zijn.

Allicht, en die van jou net zo hard!
Of wou je zeggen dat je een grootscheeps, wetenschappelijk verantwoord, vergelijkend onderzoek had gedaan?

En nog even over de "gekleurde media":
ik zal je maar even uit je droom helpen, objectiviteit in de media is gewoon niet mogelijk, want iedere beschrijving of weergave van iets is per definitie subjectief.

We leven in een tijd die vaak "postmodern" wordt genoemd.
Dit houdt o.a. in dat schijn-objectiviteit veelal heeft plaatsgemaakt voor pluriformiteit, dus verschillende meningen. Dit forum is daar een goed voorbeeld van. Dus ga niet doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt.

Mike Philippens
25-10-2002, 17:35
Om met Monty Phyton te spreken:
"Stop this! This is getting silly!"

We hadden het over DVD's en laten we nou niet verzanden in kinderachtige discussies.

Om weer bij de les te komen: hoe het ook met de prijzen zit (zie de eerder door mij genoemde link voor het Laatste Oordeel daarover) stel ik nogmaals dat het mij niet eens zozeer om de prijs gaat maar om de keuzevrijheid. Laat dat oerhollandse prijsneuken nou eens achterwege en ga voor de release waar je het meest tevreden mee bent. In mijn optiek is dat niet per definitie Rx of Ry, maar de release die het meest te bieden heeft. Bij die overwegingen speelt de prijs zeker een rol, maar geen allesbeslissende.

Hoe overwegen jullie welke release je neemt? Alleen prijs? DTS? Extra's? Mooi doosie?

Oakey
25-10-2002, 19:30
Om met Monty Phyton te spreken:
"Stop this! This is getting silly!"
Ik reageerde alleen maar op de stelling van topicstarter. Ik meen wel aangetoond te hebben dat het dus niet de prijs is waar je je speler regiovrij voor moet laten maken :D:D


[b]Hoe overwegen jullie welke release je neemt? Alleen prijs? DTS? Extra's? Mooi doosie?
De prijs! ;)
(flauw)
Maar serieus, dit is toch een belangrijk criterium, samen met de technische specs (breedbeeld of niet etc.). Pas daarna komen bij mij de extra's, en die boeien me alleen bij een film waarbij het echt interessant is om te weten hoe deze film gemaakt is. Extra's bij Saving Private Ryan bijvoorbeeld vind ik oninteressant (film spreekt voor zich), de extra's van Beauty en the Beast daarentegen zijn wel boeiend om te zien.

Minst belangrijk vind ik de hoes (als het maar geen snapper is) en of het 5.1/6.1/DTS etc. is (alleen bij muziek en films na 1995 gaat dit laatste meespelen).

En, last but not least, of de DVD R2-compatible is :D:D:D:D

Mike Philippens
25-10-2002, 19:49
Ik reageerde alleen maar op de stelling van topicstarter. Ik meen wel aangetoond te hebben dat het dus niet de prijs is waar je je speler regiovrij voor moet laten maken :D:D
Hangt ervan af...als ik in de MR DVD Pricecheck kijkt, zie ik redelijk vaak R4 of R1 boven de R2's staan. Maar het is misschien ook afhankelijk van het moment en het genre. Ik heb in elk geval door R4 en R1 import mijn regio-ombouw er al uit gehaald. Niet alleen financieel maar ook qua uitvoering.

Joost van der Molen
25-10-2002, 20:01
Om met Monty Phyton te spreken:
"Stop this! This is getting silly!"

We hadden het over DVD's en laten we nou niet verzanden in kinderachtige discussies.


Af en toe is het gewoon nuttig om een onredelijk blafhertje af te schieten.
:D

Yi-Long
26-10-2002, 00:31
De ene dvd zal maybe in regio 2 goedkoper zyn ende andere dvd is goedkoper in regio 1 of 4. het gaat er om dat je die vryheid hebt.
een goed voorbeeld waarby regio 1 goedkoper is dan regio 2, is
de 2disc van beauty and the beast, die hier ind e winkel boven de 25 euro zit, maar in in regio 1 maar zo'n 15 dollar kost ZONDER verzendkosten!
Zelfde geldt trouwens voor Monsters Inc.

Regio 4 behoeft eerlyk gezegd weinig uitleg, kyk alleen maar titels als The Fugitive, Gladiator, Cowboy Bebop etc.

Als je regio vry bent betekent het gewoon dat je de vryheid hebt om de beste keus financieel gezien en qua kwaliteit te maken.

Als sommige mensen die optie onnodig vinden, dan doen ze het toch lekker niet...ik heb ervoor gekozen die vryheid wél te willen en niet mee te doen aan die belachelyke pryzen die ze in dit hebberige landje ervoor durfen te vragen.

Het enige vervelende aan importeren is het wachten....ik zit nu al 2 weken te wachten op een pakketje uit HongKong met 3 films erin. :(

Dave
26-10-2002, 08:24
Ik vind als dat je echt de film in haar mooiste vorm wilt hebben je een regiovrije speler moet hebben, in andere landen komen vaak betere en mooiere releases uit dan hier in NL, alhoewel hier de laatste tijd gelukkig ook verbetering in aan het komen is.
Ik ben zelf 2 weken geleden begonnen met R1 DVD's te kopen en ga in Jan een Regiovrije speler aanschaffen.
De top 3 films die ik een must vind om te importeren zijn:

Reservoir Dogs (USA)
Pulp Fiction (USA)
Jackie Brown (USA)

Tossie
26-10-2002, 12:53
Af en toe is het gewoon nuttig om een onredelijk blafhertje af te schieten.
:D

Hahaha. In discussies moet je je partner altijd serieus nemen, krijg niet het gevoel dat dat hier gebeurt.
Intersubjectief is ook een toepasselijk woord in de discussie, die nu stopgezet is. Een krant moet in mijn opinie trouwens ook helemaal geen mening geven. Ze moet verslag doen van wat ze ziet.

Wat betreft regiovrij maken en zo geld te verdienen.
Zeker zijn er veel DVD's uit Australie die R2/R4 zijn. maar er zijn er ook redelijk veel die alleen R4 zijn (Hannibal bijvoorbeeld). Daar heb je dus wel een regiovrije DVD speler voor nodig.

Verder ben ik het met Mike eens, dat het mij ook vooral gaat om de vaak betere releases in andere regio's.

Oakey
26-10-2002, 14:16
...een goed voorbeeld waarby regio 1 goedkoper is dan regio 2, is
de 2disc van beauty and the beast, die hier in de winkel boven de 25 euro zit, maar in in regio 1 maar zo'n 15 dollar kost ZONDER verzendkosten!
Zelfde geldt trouwens voor Monsters Inc.
...
ik heb ervoor gekozen die vrijheid wél te willen en niet mee te doen aan die belachelijke prijzen die ze in dit hebberige landje ervoor durfen te vragen.

*zucht*
Lezen is ook een kunst.

Ik zeg nergens dat de prijzen hier in NL lager zijn dan R1-discs!! Sterker nog, NL is vaak duurder (niet altijd trouwens), maar je hoeft geen regiovrije speler te hebben om goedkoop uit te zijn. Beauty and the Beast and Monsters Inc. 2-disc-editions kosten nl. in Australië ook maar 15 euro en zijn ook R2-afspeelbaar!!

Yi-Long
26-10-2002, 14:45
Ehmm....ik had het niet specifiek tegen JOU, maar gewoon tegen de mensen die zeggen dat het weinig tot byna niets uitmaakt. Het scheelt soms echt wel een stuk meer dan een paar simpele eurootjes.

Oakey
26-10-2002, 16:03
Ehmm....ik had het niet specifiek tegen JOU, maar gewoon tegen de mensen die zeggen dat het weinig tot byna niets uitmaakt. Het scheelt soms echt wel een stuk meer dan een paar simpele eurootjes.

Hm, dat was juist mijn stelling: R1 is niet goedkoper dan R2 (het eerste voorbeeld moet ik anders nog zien)
;)

Yi-Long
26-10-2002, 16:38
Nou...maybe dat de regio 1 versie van B&TB wél goedkoper is op regio 1 dan op regio 2/4 aangezien dvdimport geen verzendkosten rekent. Het scheelt in ider geval niet veel ;)

Ik ga persoonlyk wel voor de regio 2-4 versie want volgens michaeldvd.com heeft deze versie betere beeldskwaliteit dan de regio 1 ivm seamless branching en pal formaat :)
Het scheelt ook héél erg weinig hoor. :)

Een goed voorbeeld van een regio 1 release die erg goedkoop was toen ik hem kocht, en ik heb hem nog nergens anders goedkoper gezien, is Princess Mononoke (aanrader!) by www.dvdboxoffice.com, die toen ongeveer 19 € ofzo koste zonder verzend-kosten.

Regio 3 en 4 zyn denk ik de goedkoopste maar helaas ken ik geen shops uit die regionen die gratis verzenden, waardoor er toch altyd iets bovenopkomt (alhoewel yesasia ff een free shipping actie had ;) )

Maar eigenlyk is alleen regio 4 al reden genoeg om een regiovrye dvd speler te hebben :)

Joost van der Molen
26-10-2002, 20:55
Intersubjectief is ook een toepasselijk woord in de discussie, die nu stopgezet is.
Last word freak!! :D

BonzoDuck
27-10-2002, 07:13
Om het maar eens kort samen te vatten: met een regiovrije speler heb je gewoon meer keuzevrijheid.
Soms zijn uitgaven in R 1 en/of 4 stukken goedkoper, bijvoorbeeld Monsters Inc, B&TB, ET, alle 3 SE's voor ongeveer € 16.
Als je geen behoefte hebt aan keuzevrijheid, dan is een regiovrije speler gewoon niet nodig

Oakey
27-10-2002, 11:28
Soms zijn uitgaven in R 1 en/of 4 stukken goedkoper, bijvoorbeeld Monsters Inc, B&TB, ET, alle 3 SE's voor ongeveer € 16.
Als je geen behoefte hebt aan keuzevrijheid, dan is een regiovrije speler gewoon niet nodig

Ik heb wel behoefte aan keuzevrijheid, maar voor alle titels die je noemt heb ik geen regiovrije speler nodig (dat was het topic, niet of bestellen in het buitenland goedkoper is). Deze €16-R4-discs spelen prima af in mijn R2-speler hoor! :D

Nog niemand heeft mij kunnen overtuigen van het nut van een regiovrije speler ...

Mike Philippens
27-10-2002, 12:10
Nog niemand heeft mij kunnen overtuigen van het nut van een regiovrije speler ...
Dat komt omdat jij blijkbaar niets geeft om bepaalde releases die helemaal niet te krijgen zijn in R2. Ik wilde dolgraag Memento LE hebben. Niet te koop hier, ook niet in R4. Zo ook met andere releases als Reservoir dogs enzo. Ja...als je daar geen belangstelling voor hebt, of bereid bent tot St.Juttemis te wachten - als ze al een keer gaan komen - dan is elke discussie over het nut/noodzaak/wenselijkheid van een regiovrije speler zinloos. Maar jij hebt het steeds over prijs. Dat interesseert mij nu weer geen bal. Nou ja...geen bal...het is niet de allesbeslissende factor.

Dussss...waar gaat het nou om...? Als het om de prijs gaat, heb je denk ik gelijk. Hoewel niet alle R4's ook R2 afspeelbaar zijn. Hannibal bv is R4 only, mét NL subs en veeeeeel goedkoper dan in Nederland (tenminste...toen ik 'm bestelde).

Louis Bouduin
27-10-2002, 12:53
Zouden we het misschien als volgt kunnen samenvatten: voor de een is een regiovrije speler een absolute noodzaak, is het niet voor de prijs dan voor de keuzevrijheid, terwijl voor een ander zone 2 eigenlijk alles wel te bieden heeft wat zijn hartje begeerd.

Jaded
27-10-2002, 13:37
terwijl voor een ander zone 2 eigenlijk alles wel te bieden heeft wat zijn hartje begeerd.
Mijn portemonnee zou een regiovrije speler niet aankunnen ...
Ik zit nu aan een gemiddelde van 3 dvd's per week, dus alleen R2.
En dat is meer dan voldoende vind ik zelf.
Terwijl ik ook (persoonlijk) helemaal niet te klagen heb over mijn collectie ettertjes.

paradroid
28-10-2002, 12:13
Nouja ... als iedereen hier in R1 blijft bestellen gaan de filmhuizen het ook niet nodig vinden er nog speciaal een R2 van uit te brengen he

R1 is een grotere afzetmarkt , R2 is nog 'klein' maar groeit gestaag . De tijdsverschillen tussen de R1/R2 releases worden kleiner en kleiner . Binnen dit en een paar jaar is VHS ook hier vergeten en de DVD speler een standaard toestel .

Waarom al die moeite doen voor een R1 release ?

Gaan jullie ook heen en weer naar New York om naar de bios te gaan ?!?

Merk op : hier in R2 hebben wij ook dingen die niet in R1 verkrijgbaar zijn he :)

Merk ook op : R2 is nog eens onderverdeeld in kleine sub-R2'tjes
een UK versie verschilt dikwijls nog heel erg van de BeNeLux versie

Mike Philippens
28-10-2002, 12:17
Waarom al die moeite doen voor een R1 release ?
Merk op : hier in R2 hebben wij ook dingen die niet in R1 verkrijgbaar zijn he :)
Daarom is het zo makkelijk om de keuze te hebben... En het is geen enkele moeite hoor...gewoon klikken.
Ik denk echt niet dat men eraan denkt om hier bepaalde titels niet uit te brengen omdat 'men het toch wel importeert'. Lijkt me een beetje onzin. De grote masse importeert niet en koopt braaf bij Bol en FRS. Ik zie het probleem niet. En al helemaal niet wat die bios in NY ermee te maken heeft...

Jeroen Groot
28-10-2002, 17:25
Ach, R1 :rolleyes:
Ik baal alleen dat Ultimate Jordan niet in R2 te krijgen is :(

Louis Bouduin
28-10-2002, 17:57
Binnen dit en een paar jaar is VHS ook hier vergeten en de DVD speler een standaard toestel .

Waarom al die moeite doen voor een R1 release ?

Gaan jullie ook heen en weer naar New York om naar de bios te gaan ?!?

Merk op : hier in R2 hebben wij ook dingen die niet in R1 verkrijgbaar zijn he :)

Ik zou het al een hele prestatie vinden indien binnen dit en een paar jaar iedereen weet wat een DVD speler / recorder is.

Omdat er helaas nog steeds een aantal films niet op zone 2 te verkrijgen zijn. Paar voorbeelden: La Passion de Jeanne D'arc, Getrud, Nashville, Amarcord, Sweet Heats Dance, Say Anything.

Yeps, altijd.

Zoveel te beter. Mensen die zone 1 films kopen hebben geen hekel aan zone 2 hoor (al lijken sommigen dit wel te denken als ik hier alle reacties op een rijtje zie), maar ik zou zeggen: hoe meer hoe liever. Laat alle grote films, klassiekers, mijlpalen, cultfilms, blockbusters en whatever op zone 2 te verkrijgen zijn. En op zone 1, 3,4, 5 en 6.

Mike Philippens
28-10-2002, 19:20
En op zone 1, 3,4, 5 en 6.
En op R8...heb je nog wat om in het vliegtuig naar te kijken als je naar de bios gaat in NY,NY...:D

starbuck
28-10-2002, 20:28
Regio-vrije dvd bezit moet perse , anders ben je geen film-freak?

Dit is 1 van de stellingen waar ik het tot in het diepst van mijn hart niet mee eens ben, wat een vette onzin.

Dat is een zelfde stelling als: " wie de Godfather nooit gezien heeft is geen film-liefhebber"

Ik zit me potverdrie kwaad te maken dat wil je niet weten...ik ga even afkoelen......

Glenn Smits
28-10-2002, 21:58
Nou inderdaad onzin. Grote nonsens. Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's, ik ben toch Hollander. Wat moet ik dan met al die shit zonder ondertitels uit Australië. Je krijgt ook een onwijs verwarrende collectie als al je dvd's andere regio's hebben en een andere taal op de hoes hebben. Het is juist de truc om een collectie specifiek te houden. Ik vind dat het niet echt een collectie is als je bijvoorbeeld de mummy regio 4 hebt en american history x regio 1 en blade regio 2, ik zeg maar wat, want dan heb je een wirwar aan regio's het vormt geen geheel.
Daarom begrijp ik niet wat iedereen bij play.com zoekt en dergelijken. Die paar euro's die kan je toch wel aan een Hollandse versie uitgeven. Dan maar minder extra's.
Het vaderland boven alles. ;) Ik zou niet weten of mijn speler meerdere regio's aankan, ik wil het ook niet weten.
Regio 2 power!!! Ik heb nog een leuk voorbeeld, ik heb een rare versie van Jaws in me collectie, met een Engelse hoes, kwam ik wat laat achter toen ik al thuis was. Ik vind het een schande voor me collectie, het idee al dat ik niet de Nederlandse heb, terwijl die wel bestaat. :(

Glenn Smits
28-10-2002, 22:02
Ik weet op die manier ook nog wel een paar goeie. Wie Titanic een flutfilm vindt is niet goed bij ze hoofd. Of wie niet bij Media Markt ze films haalt weet niks van prijzen. Dat zeg ik toch ook niet (ik denk het wel, lol ;) ) Sorry voor mijn ruwe taal maar ik vind de threadnaam al om te kotsen.

Tossie
28-10-2002, 22:21
Nou inderdaad onzin. Grote nonsens. Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's, ik ben toch Hollander. Wat moet ik dan met al die shit zonder ondertitels uit Australië. Je krijgt ook een onwijs verwarrende collectie als al je dvd's andere regio's hebben en een andere taal op de hoes hebben. Het is juist de truc om een collectie specifiek te houden.

Dit vind ik nou ook weer wat te ver gaan. Met de stelling kun je het niet eens zijn (ik vind ook van niet), maar om te zeggen dat een collectie met andere regios dan regio2, geen goeie collectie kan zijn vind ik niet waar.

Een veelgenoemd voorbeeld is denk ik Pulp Fiction. De R1 versie is gewoon top! Hier komt geen nederlandse versie van. Dan moet je toch wat?

Louis Bouduin
28-10-2002, 22:36
Je krijgt ook een onwijs verwarrende collectie als al je dvd's andere regio's hebben en een andere taal op de hoes hebben. Het is juist de truc om een collectie specifiek te houden.

Dat is dan genoteerd. En weeral wat bijgeleerd. Stom als ik ben had ik namelijk altijd gedacht dat een collectie behoorde te bestaan uit een verzameling films op DVD.
Mis dus.
Een collectie is pas een collectie als ze zone zuiver is, puur 2 tot op de graad en oerhollands.

Mike Philippens
28-10-2002, 22:58
Nou inderdaad onzin. Grote nonsens. Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's, ik ben toch Hollander.
Nou ja...ieder het zijne natuurlijk. Ik zie niet goed hoe mijn collectie geen geheel is als er een R1 of een R4 (vaak trouwens wél met NL subs, maar goed) tussenzit. Hoe mijn collectie eruit ziet bepaal ik lekker zelf. En ik vind 'm pas compleet als ik er bepaalde titels in een bepaalde uitvoering erin heb zitten.
Kijk, als jij geen andere regio's wilt is dat prima natuurlijk, maar je moet niet zo lopen afgeven want dat slaat helemaal nergens op. Wat is nou het grote bezwaar als ik vind dat ik een R1 uitvoering van iets wil hebben? Ik ga niet zo ver dat ik vind dat je geen liefhebber bent als je geen regio-vrije speler hebt, dus in zoverre ga ik met je mee. Maar om nu een standpunt waar je het niet mee eens bent helemaal in het bizarre om te draaien gaat ook weer een beetje ver, niet?

Het begrip liefhebber is natuurlijk subjectief en ik wilde bijvoorbeeld graag Memento (issie weer...) in die speciale uitvoering hebben die alleen R1 is. Is iemand die dat niet wil minder liefhebber? Nee, natuurlijk niet...de film blijft hetzelfde. Alleen ik vind de extra's en de uitvoering van de DVD ook belangrijk. Als ik mijn geld uitgeef aan een film, wil ik ook wel de mooiste uitvoering (naar mijn idee dan) hebben.

Maar vanwaar een hekel aan buitenlandse DVD's? Als ik je argumenten zo hoor denk ik dat je ofwel: veeeeel teveel geld hebt of je gewoon een leuk statement wilde maken, want als je alleen in NL wilt kopen ben je jezelf behoorlijk aan het naaien. De thread gaat dan wel over regiovrij, maar jij haalt Play erbij en ik zie met de beste wil van de wereld niet waarom jij bezwaar maakt tegen mensen die daar kopen. Nijd omdat zij minder geld uit hoeven te geven aan DVD's? Misschien wel omdat de geliefde MM en FRS bepaalde titels helemaal niet voeren? Ik heb bij de FRS bv nog geen BBC docco's zien liggen. Ach ja...geen NL subs...nou dan koop je toch een woordenboek..? Je krijgt toch Engels op school?

Uiteindelijk is het ieders vrije keuze natuurlijk, maar kom wel met een paar redelijke argumenten om het niet te doen. Of niet natuurlijk, het maakt mij ook geen fluit uit wat je doet. Ik ben blij dat ik de keuze heb in ieder geval. Ik kan tenminste straks in november van Live Shit van Metallica genieten. Je zal maar fan zijn en geen regio-vrije speler hebben...:D

Mike Philippens
28-10-2002, 22:59
Een collectie is pas een collectie als ze zone zuiver is, puur 2 tot op de graad en oerhollands.
En daarna de buurt zuiveren natuurlijk van mensen die geen Regio 2 kopen...;) :D

Louis Bouduin
28-10-2002, 22:59
Dat is een zelfde stelling als: " wie de Godfather nooit gezien heeft is geen film-liefhebber"

Ik begrijp de ergernis hierover wel, maar je moet dit misschien dan ook meer zien (of lezen) als een boutade. Het dus niet al te ernstig opnemen.
Zo zijn er natuurlijk nog meer: zoals: deze film hoort in iedereen zijn filmcollectie thuis. Of: een absolute must.
Dat is allemaal onzin natuurlijk, maar het behoort nu eenmaal tot de standaard rethoriek om iemand ervan proberen te overtuigen om deze of gene film een kans te geven omdat je hem zelf prima vind. :)

Mike Philippens
28-10-2002, 23:03
Wie Titanic een flutfilm vindt is niet goed bij ze hoofd
Dat zou ik graag willen omdraaien, als je het niet erg vindt...

Dave
29-10-2002, 06:27
Nou ja...ieder het zijne natuurlijk. Ik zie niet goed hoe mijn collectie geen geheel is als er een R1 of een R4 (vaak trouwens wél met NL subs, maar goed) tussenzit. Hoe mijn collectie eruit ziet bepaal ik lekker zelf. En ik vind 'm pas compleet als ik er bepaalde titels in een bepaalde uitvoering erin heb zitten.

Het begrip liefhebber is natuurlijk subjectief en ik wilde bijvoorbeeld graag Memento (issie weer...) in die speciale uitvoering hebben die alleen R1 is.


Dit ben ik met je eens!
Het gaat altijd nog om de film en niets anders, ik wil die best wel op R2 kopen hoor als hij daar tenminste goed uit is!

ik heb een tijdje terug Memento R2 NL aangeschaft omdat ik toen ook nog niet aan import wilde doen maar ben gaan inzien dat dat niet juist was, ik wil gewoon de beste release en sls het niet anders kan dan maar anders, dus die Memento LE komt hier ook nog.

Edwin V
29-10-2002, 06:34
Ik heb meer dan 600 DVD's die ik allemaal afspeel op mijn regio 2 speler. Ik ben dus geen film-freak, en dat hoef ik ook niet te zijn als ik maar lekker mijn DVDtjes kan bekijken.;)

starbuck
29-10-2002, 08:30
maar het behoort nu eenmaal tot de standaard rethoriek om iemand ervan proberen te overtuigen om deze of gene film een kans te geven omdat je hem zelf prima vind. :)

Daar moeten we dan ook wat aan doen, als de threads alleen maar bestaan uit "standaard holle nietzeggende bewoordingen" dan zegt dat iets over de gemiddelde "film-freak" ;)

Mijn weerstand ligt in het feit dat je iemand in een hoekje plaatst, hem verteld dat hij/zij geen film-liefhebber is omdat hij/zij geen regiovrije dvd-speler heeft.
Dat is net zo'n grote onzin als " eigen dvd's eerst " en behoeft ook eigenlijk geen verdere uitleg.

Oakey
29-10-2002, 09:23
Nou inderdaad onzin. Grote nonsens. Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's, ik ben toch Hollander...
...
Het vaderland boven alles.
...
Regio 2 power!!!
...
Ik vind het een schande voor me collectie, het idee al dat ik niet de Nederlandse heb, terwijl die wel bestaat. :(

Dit is 1000x enger dan de onzin van topicstarter. Maar dat zijn we wel gewend van deze poster (nu zit IK me dus kwaad te maken)...

Tossie
29-10-2002, 09:28
Dit is 1000x enger dan de onzin van topicstarter. Maar dat zijn we wel gewend van deze poster (nu zit IK me dus kwaad te maken)...

Ik denk dat ik ook wel weet wat ie gaat zeggen: boeie

:D :D

Louis Bouduin
29-10-2002, 09:52
Daar moeten we dan ook wat aan doen, als de threads alleen maar bestaan uit "standaard holle nietzeggende bewoordingen" dan zegt dat iets over de gemiddelde "film-freak" ;)

Mijn weerstand ligt in het feit dat je iemand in een hoekje plaatst, hem verteld dat hij/zij geen film-liefhebber is omdat hij/zij geen regiovrije dvd-speler heeft.
Dat is net zo'n grote onzin als " eigen dvd's eerst " en behoeft ook eigenlijk geen verdere uitleg.

De vraagstelling in de thread had misschien wel anders gekund. Trouwens, ik ben sowieso liever geen film-freak, of welke freak dan ook. Maar gewoon iemand met een hobby / passie. Wat me wel opvalt als ik de reacties zo eens achter elkaar lees, is dat er zoveel weerstand lijkt te komen van mensen die zich uitsluitend tot zone 2 beperken. Iets wat ik niet goed begrijp, tenslotte gaat het toch om de film en niet om de zone.

En de dag dat een aantal mensen vinden dat ik ze in een hoekje plaats, mogen ze me met permissie van het forum bannen. Alles wat ik (wel) tracht te doen is zo nu en dan de aandacht vestigen op een of andere klassieker, een cultfilm of een rariteit. Niet om mensen waar dan ook te plaatsen (God sta me bij), maar om er op te wijzen dat film een wonderbaarlijke geschiedenis heeft, vol juweeltjes, ongeziene mijlpalen, of onder een lawine van nieuwe films bedolven meesterwerken, die 't dankzij het nieuwe medium, DVD & het daardoor groeiend aantal (jonge) filmfans mijn inziens waard zijn om vanonder het stof gehaald te worden. Dit niet met de pretentie mensen te bekeren, of zelfs maar van gedachte te doen veranderen, wel met de eindeloze liefde en de passie die ik nu eenmaal voel voor al dat moois van eergisteren. :)

starbuck
29-10-2002, 15:35
De vraagstelling in de thread had misschien wel anders gekund.

Wat me wel opvalt als ik de reacties zo eens achter elkaar lees, is dat er zoveel weerstand lijkt te komen van mensen die zich uitsluitend tot zone 2 beperken. Iets wat ik niet goed begrijp, tenslotte gaat het toch om de film en niet om de zone.



precies, dus het liefhebben van films heeft niets, maar dan ook niets met regio's te maken.

Je kan iemands passie voor film niet aflezen aan het aantal dvd's dat hij bezit, of het type hardware of het bezit van een regiovrije speler.

Massa's mensen die een zodanig inkomen hebben dat het genieten van films grotendeels alleen via de televisieuitzendingen kan plaatsvinden of vanaf vhs. Zou in deze groep dan geen enkele film-freak zitten.??

Tuurlijk wel,

de thread is duidelijk, geen vraag of je weleens regio 1 koopt.
Maar gewoon een te harde stelling die kant nog wal raakt.

Jeroen Driessen
29-10-2002, 16:20
de thread is duidelijk, geen vraag of je weleens regio 1 koopt.
Maar gewoon een te harde stelling die kant nog wal raakt. Het woordje PER SE is gewoon te overdreven om de stelling enige kant te laten raken. Daarnaast nog een duidelijk onderscheid tussen DVD-freaks (fans...) en FILM-freaks, wat ook een wereld van verschil is (met ook veel overlappingen).

Mijn mening is dat het voor DVD-freaks wel een must is, gezien de vaak superieure uitgaves in andere regio's. Laat dan even buiten beschouwing of ze wel of niet relevant zijn voor iemand persoonlijk, neem het totale aanbod.
Voor FILM-freaks is het zeer handig, aangezien veel films niet anders dan een andere regio verkrijgbaar zijn. Zou je alle films willen bezitten op DVD, dan wordt het wél PER SE. Als ik het zo hoor zijn er genoeg titels alleen in de VS te krijgen die voor FILM-freaks erg interessant zijn.
Het lig er dus aan waar je de scope legt.

Glenn Smits
29-10-2002, 16:25
Lol ik had de reacties erger verwacht. Natuurlijk meen ik niks van dat iemand die Titanic niet goed vindt, niet goed bij zijn hoofd is. maar kom niet met stomme argumenten aan, ja hij duurt te lang of het is te romantisch. Als je wat over de geschiedenis van dat schip weet, boeien zulke dingen je namelijk niet.

Tossie
29-10-2002, 17:12
Lol ik had de reacties erger verwacht. Natuurlijk meen ik niks van dat iemand die Titanic niet goed vindt, niet goed bij zijn hoofd is. maar kom niet met stomme argumenten aan, ja hij duurt te lang of het is te romantisch. Als je wat over de geschiedenis van dat schip weet, boeien zulke dingen je namelijk niet.

boeie :D

Gerrit
29-10-2002, 17:44
Dit is 1000x enger dan de onzin van topicstarter. Maar dat zijn we wel gewend van deze poster (nu zit IK me dus kwaad te maken)... Groot gelijk Oakey. Bij het lezen van de standpunten van de persoon in kwestie waren mijn verwachtingen van zijn inbreng op voorhand al niet bijster groot, maar wat ik in deze thread lees is te gek voor woorden. Waarom zou je in hemelsnaam een hekel hebben aan buitenlandse DVDs?? Is het een gebrek aan kennis van de Engelse taal of erger je je eraan dat de ander (met creditcard) geen kuddegeest is en zijn grenzen verlegd? ;) Zoals al velen voor mij hebben gezegd: Wanneer iemand een DVD importeert wil dat zeer zeker níet zeggen dat hij of zij geen film- en/of DVD-liefhebber is. Integendeel...

P.S. Glenn, koop je zeker ook alleen maar DVDs waarvan de covers mooi bij de gordijnen passen ?

Louis Bouduin
29-10-2002, 18:04
precies, dus het liefhebben van films heeft niets, maar dan ook niets met regio's te maken.
de thread is duidelijk, geen vraag of je weleens regio 1 koopt.
Maar gewoon een te harde stelling die kant nog wal raakt.

O neen, absoluut niet. Een paar (ietwat oudere) vrienden van me doen het nog altijd met VHS. En ik moet nog altijd de eerste DVD liefhebber op dit forum tegenkomen, die én meer van films weten, én meer filmkennis hebben én er meer van houden.
Met het tweede ben ik het dan ook meer dan eens mee. :)

starbuck
29-10-2002, 19:39
Is het een gebrek aan kennis van de Engelse taal of erger je je eraan dat de ander (met creditcard) geen kuddegeest is en zijn grenzen verlegd?

Zo, gerrit, jij durft...

Ik voel me aangesproken...

starbuck
29-10-2002, 19:45
Het woordje PER SE is gewoon te overdreven om de stelling enige kant te laten raken. Daarnaast nog een duidelijk onderscheid tussen DVD-freaks (fans...) en FILM-freaks, wat ook een wereld van verschil is (met ook veel overlappingen).



Kijk, spijkers met koppen noem ik dat, Hier kan ik me helemaal in vinden.

Als je helemaal gek bent van dvd en zijn mogelijkheden dan zal het idd haast verplicht zijn om een regiovrije speler te hebben/bouwen/wensen
:)

Gerrit
30-10-2002, 07:07
Zo, gerrit, jij durft...

Ik voel me aangesproken... Mijn excuses hiervoor. Maar dergelijke uitlatingen ("Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's...die shit zonder ondertitels...onwijs verwarrende collectie...Regio 2 power!!!") vragen om een duidelijke reactie. En zoals hopelijk toch wel duidelijk is reageer ik enkel en alleen op Glenn Smits. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar wat Glenn hier post doet toch echt onrecht aan 'de werkelijkheid' :(

Oakey
30-10-2002, 08:27
Mijn excuses hiervoor. Maar dergelijke uitlatingen ("Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's...die shit zonder ondertitels...onwijs verwarrende collectie...Regio 2 power!!!") vragen om een duidelijke reactie. En zoals hopelijk toch wel duidelijk is reageer ik enkel en alleen op Glenn Smits. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar wat Glenn hier post doet toch echt onrecht aan 'de werkelijkheid' :(

Hier sluit ik me bij aan. Misschien dat de crew dit soort cafépraat tolereert in General Chat, maar berichten van deze aard lijken me toch niet echt wenselijk in dit subforum.

starbuck
30-10-2002, 08:31
En zoals hopelijk toch wel duidelijk is reageer ik enkel en alleen op Glenn Smits.

Je sprak daarintegen wel over "niet grensverleggende kuddegeesten" , wel, ik heb alleen regio twee in bezit, maar om toch wel heel andere redenen dan de "Regio 2 power" redenen van Glenn. En er zullen meer mensen zijn die om verschillende reden alleen regio 2 bezitten.

*partner wil graag ondertitels

*onveiligheid internetbestellingen

*geen creditcard

*financieel.

*angst voor regiovrij maken speler ( garantie )

*etc etc

Natuurlijk kan elke regio 1 "fan" elk van deze redenen mischien weerleggen, maar het blijft zeer persoonlijk en dus alles behalve kudde gedrag.

Excuses zijn niet nodig, jij hebt immers je eigen mening, ik zocht alleen je argumenten:)

Luther Hartog
30-10-2002, 08:42
Mijn excuses hiervoor. Maar dergelijke uitlatingen ("Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's...die shit zonder ondertitels...onwijs verwarrende collectie...Regio 2 power!!!") vragen om een duidelijke reactie. En zoals hopelijk toch wel duidelijk is reageer ik enkel en alleen op Glenn Smits. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar wat Glenn hier post doet toch echt onrecht aan 'de werkelijkheid' :( Maar toch zijn er mensen die het met hem eens zijn....zoals ik.

Oakey
30-10-2002, 09:09
Maar toch zijn er mensen die het met hem eens zijn....zoals ik.

Dat kan, maar gezien de uitlatingen van GS elders zou je deze uitspraken ook anders kunnen interpreteren...

Tossie
30-10-2002, 09:13
Maar toch zijn er mensen die het met hem eens zijn....zoals ik.

Regio2 Power?!?! :eek:

Kom eens met je argumenten!

starbuck
30-10-2002, 09:25
Dat kan, maar gezien de uitlatingen van GS elders zou je deze uitspraken ook anders kunnen interpreteren...

Als iemand uit politiek/maatschappelijke overwegingen alleen regio 2 koopt is dat in mijn ogen een legitieme reden. Daar hoef je het natuurlijk, net als ikzelf, niet mee eens te zijn, maar dat maakt de reden nog niet minder belangrijk voor deze mensen.

Immers, de regio's zijn er niet voor niets.

sterker nog, deze reden is waarschijnlijk de meest waterdichte en meest non-negotiable ( jaja, Engelse kennis :p )
Immers de fabrikanten hebben dit samen met de overheden bedacht, de overheden die gaan over in- en export.

Louis Bouduin
30-10-2002, 09:43
Als iemand uit politiek/maatschappelijke overwegingen alleen regio 2 koopt is dat in mijn ogen een legitieme reden. Daar hoef je het natuurlijk, net als ikzelf, niet mee eens te zijn, maar dat maakt de reden nog niet minder belangrijk voor deze mensen.

Immers, de regio's zijn er niet voor niets.

sterker nog, deze reden is waarschijnlijk de meest waterdichte en meest non-negotiable ( jaja, Engelse kennis :p )
Immers de fabrikanten hebben dit samen met de overheden bedacht, de overheden die gaan over in- en export.

Ik weet niet wat overheden en fabrikanten hebben afgesproken. Maar dat is hun zaak. Dat je daar uit politiek / maatschappelijke overwegingen aan wenst te gehoorzamen is natuurlijk je goed recht. Maar dit wil nog altijd niet zeggen dat het importeren van DVD's uit andere zone's illegaal, of moreel verwerpelijk zou zijn. Tenslotte is het voor particulieren toegestaan om voor eigen gebruik DVD's te importeren uit andere landen.

Het wordt hoogtijd dat die regio's gewoon verdwijnen en DVD's net zoals CD's en boeken gewoon overal vrij te verkrijgen zijn.
Sony mag zich trouwens binnenkort voor Australische rechtbank al gaan verdedigen. Een commissie die de gewenstheid van de regiocodering voor de Australische consument onderzoekt, heeft het bedrijf aangeklaagd. Deze aanklacht is een reactie op een rechtszaak die Sony aangespannen had tegen de ACCC, de Australische Concurrentie en Consumenten Commissie, in een poging de chipmodificatie van de PlayStation 2 te stoppen.
Door een vrij simpele aanpassing van de chips is het mogelijk om een PlayStation 2 regiovrij te maken. Hierdoor is het mogelijk om DVD's met een andere regiocodering af te spelen. De ACCC vindt dat de regiocodes nadelig zijn voor de consument en dat het de concurrentie tegenwerkt.
De rechtszaak kan grote gevolgen hebben voor de internationale consument, aangezien hiermee een verbod op regiocodering kan worden opgelegd.

Gerrit
30-10-2002, 09:50
Je sprak daarintegen wel over "niet grensverleggende kuddegeesten" , wel, ik heb alleen regio twee in bezit, maar om toch wel heel andere redenen dan de "Regio 2 power" redenen van Glenn. En er zullen meer mensen zijn die om verschillende reden alleen regio 2 bezitten.
*KNIP*
Natuurlijk kan elke regio 1 "fan" elk van deze redenen mischien weerleggen, maar het blijft zeer persoonlijk en dus alles behalve kudde gedrag.

Excuses zijn niet nodig, jij hebt immers je eigen mening, ik zocht alleen je argumenten:) starbuck, bedankt voor je inbreng, maar nogmaals: mijn 'argumenten' (ik neem aan dat je mijn standpunt bedoelt) waren en zijn nog steeds louter en alleen gericht aan GS. Ik ben helemaal niet uit op het weerleggen van de voordelen van regio 2 of 1 en beschouw me al helemaal niet als fan van een van deze regio's. In mijn ogen ben ik een gematigde DVD- en filmfan die graag de mooiste uitgaven (of die met de beste prijs/kwaliteit verhouding) van zijn favoriete films wil hebben. En vanuit dit perspectief ben ik het dan ook volledig oneens met GS's beweringen/mening. En ja, er zullen er ongetwijfeld meer mensen als GS zijn. Vandaar de term 'kuddegeesten'.

N.B. Je geeft zelf al aan dat je niet om dezelfde redenen als GS regio 2 DVDs koopt. Dus je zou je helemaal niet aangesproken hoeven te voelen :rolleyes:

Mike Philippens
30-10-2002, 10:38
Als iemand uit politiek/maatschappelijke overwegingen alleen regio 2 koopt is dat in mijn ogen een legitieme reden.
Ieder het zijne natuurlijk, maar dat betekent niet dat ik het moet snappen... Politiek/maatschappelijke redenen om géén buitenlandse DVD's te kopen...Hmmmm...ontgaat mij volkomen.
Maar goed, het mag best van mij.

Kijk, als je alleen DVD's wilt met NL subs is dat een hele goede reden. Heb je geen CC, ook best. Uit geldgebrek begin ik al minder te snappen, want je kunt de beste koopjes uit bv UK (ook R2) halen. Dus maw: als je je beperkt tot Nederlands DVD's doe je jezelf op meerdere fronten ernstig tekort. Maar weer...het is jouw goed recht en het interesseert me dus ook geen fluit.

Trouwens wel grappig dat je de wet erbij haalt... Heel leuk om te zien dat er dan ineens mensen zijn die (selectief) de brave burger uithangen. Regiocodering is bedacht door de fabrikanten om mensen ervan te weerhouden te importeren. We zouden een film maar eens eerder te zien krijgen... Het enige illegale eraan is het importeren voor de verkoop. Dus een partikulier mag best een R1 bestellen. Affijn, dat verhaal het mon ami Louis reeds verteld. Op zich het meest belachelijke argument om geen andere regio's te willen kopen naar mijn idee.

Nogmaals: het maakt mij allemaal geen fluit uit, maar ik hoor dan wél graag een beetje steekhoudende argumenten. En als je die niet kunt bedenken, kun je ook volstaan met te zeggen dat je het gewoon niet wilt, punt uit. Op zich is dat ook voldoende.
Maar redenen aanvoeren als Dhr.Smits die zijn collectie 'zuiver' wil houden is toch een baarlijke nonsens. Ik heb Gladiator in de R2/4 uitvoering. Ok, de hoes is in het Engels, maar de 2 DVD's zijn identiek aan de NL uitvoering. Het verschil: €20! Nee...mijn collectie mag lekker gemengd zijn, dat ben ik tenslotte ook. Of mag ik dan niet meer op het forum komen, omdat dat alleen maar voor 'zuivere' Nederlanders is bedoeld? ;)

starbuck
30-10-2002, 11:17
Maar weer...het is jouw goed recht en het interesseert me dus ook geen fluit.


Nogmaals: het maakt mij allemaal geen fluit uit, maar ik hoor dan wél graag een beetje steekhoudende argumenten.

Als het je geen fluit uit maakt heeft het weinig zin om aan jou steekhoudende argumenten te gaan geven.:confused:
Ik ga dan ook niet op jouw post in.



dus dan maar voor de wel belangstellenden....

Ik heb hier mijn persoonlijke redenen nog niet gepost, ik heb mij alleen verdiept in redenen van andere mensen.

waarom regio 2....
Mijn lieve vrouw kijkt graag mee met onze dvd's en wil graag ondertitels. Da's alles, niets meer en niets minder.
En zolang mijn regio 2 wishlist onmetelijk groot is, heb ik ook geen enkele reden om buiten mijn regio te shoppen en bijvoorbeeld te zoeken naar regio 4 met nederlandse subs.

dat is alles, van mij mag de regio verdeling afgeschaft worden, maar ik heb weinig inzicht wat dat betekend voor de financiele aspecten, voor zowel de fabrikanten alswel de burgers in de wat meer arme landen.

met vriendelijke groeten uit REGIO west-gelderland;) :D

Dave
30-10-2002, 11:24
Kijk, als je alleen DVD's wilt met NL subs is dat een hele goede reden. Heb je geen CC, ook best. Uit geldgebrek begin ik al minder te snappen, want je kunt de beste koopjes uit bv UK (ook R2) halen. Dus maw: als je je beperkt tot Nederlands DVD's doe je jezelf op meerdere fronten ernstig tekort. Maar weer...het is jouw goed recht en het interesseert me dus ook geen fluit.



ok goede redenen maar ook het laatste vind ik zelf bv bij de dvd's van o.a. Family Guy, Angel, A-team, Knight Rider,Transformers, Futurama dat zijn dvd's die ik wil maar niet in NL te verkrijgen :( dus dan maar UK he ;)

Mike Philippens
30-10-2002, 12:49
Als het je geen fluit uit maakt heeft het weinig zin om aan jou steekhoudende argumenten te gaan geven.:confused:
Ik ga dan ook niet op jouw post in.
Ook dat is jouw goed recht. Je kunt mijn opmerking echter op meerdere manier opvatten zie ik...
Het interesseert me geen fluit dat iemand geen andere regio's wil zien. De redenen interesseren me op zich wél, als het maar een beetje zinnige redenen zijn, en niet van die nonsense als Dhr.Smits uitbraakt. Dat bedoelde ik dus. Valt allemaal reuze mee, en ik heb je naar mijn idee niet persoonlijk aangevallen. But...it's a free country, isn't it?

Mike Philippens
30-10-2002, 12:55
van mij mag de regio verdeling afgeschaft worden, maar ik heb weinig inzicht wat dat betekend voor de financiele aspecten, voor zowel de fabrikanten alswel de burgers in de wat meer arme landen.
Ach...die arme landen hebben toch nog geen DVD dus ik denk niet dat het echt invloed heeft op hun economie.
De regioverdeling is ingesteld om producties die bv in de VS in de bioscoop zijn en hier pas een paar maanden later nog effe voor ons te blokkeren. Bovendien liggen de rechten voor films blijkbaar heel complex en worden ze soms door andere maatschappijen uitgebracht. Vandaar het verschil in uitvoeringen.
Uiteindelijk kan men er niet meer onderuit denk ik, maar men zal het niet zonder slag of stoot opgeven. Ondertussen blijft het voor (bepaalde) liefhebbers erg vervelend dat sommige films alleen in R1 uitkomen. Wat mij betreft mag het verdwijnen. De komt van de DVD zal echt niet het einde van de theaters betekenen. Het zal misschien moeilijker worden, maar ja...dat is ondernemen. Dan moet je maar iets bedenken waardoor de mensen weer liever naar het theater gaan ipv voor de buis hangen. Dat heet innoveren en is vitaal voor het succesvol ondernemen.

Sander Dubbeldam
30-10-2002, 12:57
. De komt van de DVD zal echt niet het einde van de theaters betekenen. Het zal misschien moeilijker worden, maar ja...dat is ondernemen. Dan moet je maar iets bedenken waardoor de mensen weer liever naar het theater gaan ipv voor de buis hangen. Dat heet innoveren en is vitaal voor het succesvol ondernemen.

inderdaad, er zijn zat films die je gewoon eerst in de bioscoop moet hebben gezien wil je ze daarna op dvd krijgen. lotr bijvoorbeeld.

Mike Philippens
30-10-2002, 13:11
inderdaad, er zijn zat films die je gewoon eerst in de bioscoop moet hebben gezien wil je ze daarna op dvd krijgen. lotr bijvoorbeeld.
Dat zeg ik ook steeds tegen mezelf...ik doe het alleen niet. Deels omdat we hier (=Gorinchem) een hele fijne (ahum) bioscoop hebben. En als ik dan één keer per jaar naar de grote stad trek om eens een bioscoopje te pakken word ik iedere keer weer simpel van die enorme massafilmfabrieken. Nee...trekt mij niet. Als je een drankje wilt halen kost je dat een half uur dringen...nee, absoluut geen zin in. Maar ja, de schaalvergroting houd ik toch niet tegen. Ik verzet me er dan ook niet tegen;ik probeer er gewoon geen deel van uit te maken.
Dus maw: het 'verlies' dat ze lijden doordat ik niet naar de bios ga, verdienen ze weer terug door de DVD verkoop. Want video's kocht ik niet en huurde maar zelden. Feitelijk verdienen ze nu dus (aan mij in ieder geval) meer als voorheen. Aangezien ik mezelf geen randfiguur vind, denk ik dat dat voor meer mensen geldt. Ze moeten dus gewoon niet zeiken en gewoon films maken...wij kijken wel toe...

starbuck
30-10-2002, 15:22
Ook dat is jouw goed recht. Je kunt mijn opmerking echter op meerdere manier opvatten zie ik...
Het interesseert me geen fluit dat iemand geen andere regio's wil zien. De redenen interesseren me op zich wél, als het maar een beetje zinnige redenen zijn, en niet van die nonsense als Dhr.Smits uitbraakt. Dat bedoelde ik dus. Valt allemaal reuze mee, en ik heb je naar mijn idee niet persoonlijk aangevallen. But...it's a free country, isn't it?

Dan las ik de post anders dan dat jij had bedoeld...:o ( handig zo'n schaam-smilie )

Ik probeerde alleen de diepere gedachte achter die nonsense te vinden, ik kwam tot de conclusie dat Dhr. Smits gewoon graag nederlands op zijn producten terug vind, dat is een legitieme reden ( al is het niet de mijne ) , ik bedoel heel friesland zit vol met mensen die trots zijn op hun taal en het werkelijk overal op willen terug zien.
Of dhr Smits werkelijk zo diep heeft nagedacht, dat kan alleen hij ons vertellen.

Joost van der Molen
30-10-2002, 16:57
De regioverdeling is ingesteld om producties die bv in de VS in de bioscoop zijn en hier pas een paar maanden later nog effe voor ons te blokkeren.
Ja waarom komen ze daar eigenlijk eerder in de bioscoop?
Omdat het 'the land of the free, the home of the brave' is?

Mike Philippens
30-10-2002, 19:18
Ja waarom komen ze daar eigenlijk eerder in de bioscoop?
Seizoensinvloeden bepalen dat. Blijkbaar is het in de States beter om bv Star Trek als kerstfilm te brengen en in NL in de zomer.

starbuck
31-10-2002, 08:23
Ja waarom komen ze daar eigenlijk eerder in de bioscoop?
Omdat het 'the land of the free, the home of the brave' is?

Tja, waarom gaat volle maan niet in new York in premierre.

Het klinkt logisch dat een blockbuster eerst in het land van herkomst in premierre gaat, dan kan men aan de hand van het succes bepalen of hij ook in andere landen wordt uitgebracht of gelijk maar op dvd wordt uitgebracht.

T'is gewoon een export-product, gezien de $ die er mee zijn gemoeid.

Louis Bouduin
31-10-2002, 11:00
Al heel lang geleden hebben de grote Amerikaanse filmstudio's beslist dat hun films eerst op de Amerikaanse markt verschenen. Dit kwam natuurlijk niet omdat mensen de boot zouden nemen om die film even daar te gaan bekijken, maar vanwege het aantal beperkte copys. Dus eerst maakte zo'n film een tournee langs de grote steden in de VS, vervolgens langs 't platte land en daarna waaiden ze over naar Azie, Europa, Australie, enz.
Omgekeerd was precies hetzelfde. Grote Europese films die een koper hadden gevonden (want daar gaat het tenslotte ook om) kwamen daar pas een half jaar later of zo uit. Bekijk een aantal films maar, de release datum in de States is soms een jaar later dan hier.
Maar vermits we nu eenmaal meer van Amerikaanse films houden dan van onze eigen Europese valt dit nauwelijks op. Amerikanen blijken al decenia lang producten te verkopen die goed aanslaan bij het grote publiek. Bovendien besteden zij meer dan 30% van de kostprijs aan promotie, terwijl dit in Europa amper 3 tot 7% bedraagt.
Maar dat is uiteraard een andere discussie...

Glenn Smits
31-10-2002, 15:19
Jullie hebben niet stil gezeten. Ik zal langzaam op elke post antwoord geven.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:25
Groot gelijk Oakey. Bij het lezen van de standpunten van de persoon in kwestie waren mijn verwachtingen van zijn inbreng op voorhand al niet bijster groot, maar wat ik in deze thread lees is te gek voor woorden. Waarom zou je in hemelsnaam een hekel hebben aan buitenlandse DVDs?? Is het een gebrek aan kennis van de Engelse taal of erger je je eraan dat de ander (met creditcard) geen kuddegeest is en zijn grenzen verlegd? ;) Zoals al velen voor mij hebben gezegd: Wanneer iemand een DVD importeert wil dat zeer zeker níet zeggen dat hij of zij geen film- en/of DVD-liefhebber is. Integendeel...

P.S. Glenn, koop je zeker ook alleen maar DVDs waarvan de covers mooi bij de gordijnen passen ?

zo waren jou verwachtingen van tevoren al niet bijster groot? Ik zeg wat ik denk, dat ten eerste, degenen die niet voor hun echte mening uitkomen hebben allemaal een blad voor hun gezicht hangen, een filter ofzo. Als ik het op dat moment leuk vind om zoiets te zeggen dan doe ik dat en dat hangt gewoon van me bui af. Waarom ik een hekel aan buitenlandse dvd's heb? Omdat het buitenland altijd zogenaamd superieur is ten opzichte van ons, onzin dus. Zo komt het op mij neer alsof buitenlandse dvd's bij voorbaat beter zijn. Ik ben idd niet goed in Engels, niet slecht trouwens. Grenzen verleggen vind ik nonsens, je komt niet verder als de kamer waar je computer in staat. Het is patserij om te laten zien dat je een dvd uit het buitenland bestelt. Zeker als de dvd zo goed als het zelfde is en het maar een euro scheelt ofzo. Mijn idee van mensen die alles uit het buitenland moeten hebben is dat ze niet gauw tevreden zijn.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:26
Mijn excuses hiervoor. Maar dergelijke uitlatingen ("Ik heb zelfs een hekel aan buitenlandse dvd's...die shit zonder ondertitels...onwijs verwarrende collectie...Regio 2 power!!!") vragen om een duidelijke reactie. En zoals hopelijk toch wel duidelijk is reageer ik enkel en alleen op Glenn Smits. Iedereen heeft recht op vrijheid van meningsuiting maar wat Glenn hier post doet toch echt onrecht aan 'de werkelijkheid' :(

onrecht aan de werkelijkheid? Iedereen neemt mijn grappige citaten in een melige bui veel te serieus.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:27
Hier sluit ik me bij aan. Misschien dat de crew dit soort cafépraat tolereert in General Chat, maar berichten van deze aard lijken me toch niet echt wenselijk in dit subforum.

waarom niet? jij mag het toch ook, alleen je doet het niet.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:29
Maar toch zijn er mensen die het met hem eens zijn....zoals ik.

dank je Luther

Glenn Smits
31-10-2002, 15:33
Op zich is dat ook voldoende.
Maar redenen aanvoeren als Dhr.Smits die zijn collectie 'zuiver' wil houden is toch een baarlijke nonsens.

Nonsens? Ik vind het iets belangrijks. Het moet een samenhangend geheel zijn. Het idee dat ik van Gladiator R1 heb en van U-571 R2 en van Saving Private Ryan R4 of iets dergelijks baart me gewoon zorgen.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:35
Of dhr Smits werkelijk zo diep heeft nagedacht, dat kan alleen hij ons vertellen.

Nee ik heb er niet over nagedacht, dat doe ik namelijk al de hele dag, sorry hoor.

Tossie
31-10-2002, 15:37
Nonsens? Ik vind het iets belangrijks. Het moet een samenhangend geheel zijn. Het idee dat ik van Gladiator R1 heb en van U-571 R2 en van Saving Private Ryan R4 of iets dergelijks baart me gewoon zorgen.

Wat een nonsens. Maar ieder zijn mening.

Het is net zoiets als zeggen dat de hoes zwart moet zijn en anders wordt het een ratjetoe. Je mag van mij zo redeneren, maar erover discussieren kan dan niet. Argumenten, anders dan persoonlijke en subjectieve, zijn er niet.

Die redenering van jou is er net zo 1. Moeten we dus ook maar niet doen.

Glenn Smits
31-10-2002, 15:47
Hier wat ik aan het einde even kwijt wil na al mijn responses.
Jullie zien mij na deze uitspraken als een psychopaat ofzo en lopen het te verergeren door in elke thread mijn naam te noemen. Verder bevalt een thread mij niet, die als boventitel draagt "Lekker Ventje", daarbij wordt ik afgeschilderd als 1 of andere crimineel die een strafblad van een meter heeft. Verder kom ik misschien qua praten over als een aso, maar ik ben alleen zo achter de computer (niemand kan me hier iets maken namelijk) vandaar dat ik hier ruwer praat als in de werkelijkheid.
De uitspraak van Regio 2 Power is gewoon een dwaze uitspatting van me die ik leuk vond op dat moment. Het maakt me echt niet uit of anderen regio 4 of 0 hebben maar zelf hoef ik ze niet echt graag (TENZIJ, TENZIJ het niet anders kan)
P.S. ik wou dat ik tijd had om nuttige inbreng te geven maar ik heb de laatste tijd niet eens tijd om me met het begrip dvd bezig te houden dus als ik af en toe langskom wil ik wel dat ik aandacht krijg en dat krijg je met die thread die ik hier aan het begin maakte. Het is me al verscheidene keren opgevallen dat ik in de Ouwehoertopic was en dan zei ik iets en dan zegt niemand wat terug, ja dan heb ik zoiets van, krijg het lazerus allemaal. Je wordt bijvoorbeeld genegeerd. Volgende keer kom ik hier gewoon niet meer terug, sommigen zullen juichen anderen zullen het minder leuk vinden maar dat komt omdat het hier met de dag minder boeiend wordt. Waar is iedereen?

Maar goed ik heb me volgens jullie duidelijk misdragen, m'n excuses daarvoor. :(

Glenn Smits
31-10-2002, 15:49
Wat een nonsens. Maar ieder zijn mening.

Het is net zoiets als zeggen dat de hoes zwart moet zijn en anders wordt het een ratjetoe. Je mag van mij zo redeneren, maar erover discussieren kan dan niet. Argumenten, anders dan persoonlijke en subjectieve, zijn er niet.

Die redenering van jou is er net zo 1. Moeten we dus ook maar niet doen.

hey als jij een stickerboek hebt dan ga je toch ook niet stickers van een ander boek met hetzelfde nummer in je boek plakken?

Gerrit
31-10-2002, 16:10
Ik had al stiekem gehoopt dat de storm aan reacties die deze thread (en de stelling) uitlokte tot rust zou zijn gekomen en ook dat de misverstanden en de vooroordelen van het in het buitenland bestellen van DVDs uit de wereld waren geholpen, maar het mocht helaas niet zo zijn ;)

"Omdat het buitenland altijd zogenaamd superieur is ten opzichte van ons, onzin dus."
Inderdaad volstrekte onzin. Het is pure willekeur welke versie zich als completer qua extra's of beter qua beeld ontpopt wat te danken is aan het vrij onvoorspelbare en complexe web van de internationale film- en uitgeversrechten. En in plaats van dit te beamen kom jij met uitlatingen als "Regio 2 power!!!"

"Grenzen verleggen vind ik nonsens"
Misschien dat je de ironie van deze overdrijving is ontgaan. Het is niet meer dan een standaard voorbeeld van een gevleugelde uitdrukking. ;)

"Het is patserij om te laten zien dat je een dvd uit het buitenland bestelt."
Volgens mij heb je zo'n beetje alle berichten van Mike Philippens en anderen over het hoofd gezien. De meesten onder ons zijn volwassen mensen en we kunnen onze oerinstincten zoals 'patserij' prima onderdrukken. Mijn argumenten om bepaalde titels in het buitenland te bestellen zijn: a Bepaalde edities of films zijn simpelweg niet in Nederland verkrijgbaar en b Bepaalde uitgaven of films zijn in het buitenland goedkoper (het verschil kan wel eens oplopen tot €20 of meer!). Als ik wil patsen koop ik wel een Aprilia scooter en ga lekker hard scheuren ;)

"Mijn idee van mensen die alles uit het buitenland moeten hebben is dat ze niet gauw tevreden zijn en ook niet erg vaderlandslievend."
Waar je die wil vandaan haalt om je consumentengedrag te koppelen aan (achterhaalde) patriotische geboden is mij een raadsel. Trouwens, er zal zeer waarschijnlijk niemand op het forum te vinden zijn die al zijn DVDs enkel in het buitenland haalt (of je moet toevallig in België wonen, of in Nederland, het is maar hoe je het bekijkt ;))

P.S. Wat jij als "Als ik het op dat moment leuk vind om zoiets te zeggen dan doe ik dat en dat hangt gewoon van me bui af." beschrijft, is in andermans ogen tactloos en vooral ongegrond herumschreierei.

Yi-Long
31-10-2002, 16:15
Het is gewoon een zielige manier om aandacht te trekken.

Glenn Smits
31-10-2002, 17:51
Het is gewoon een zielige manier om aandacht te trekken.

daar geef ik je gelijk in, de fout ligt altijd bij mij.

Glenn Smits
31-10-2002, 17:54
Het zal allemaal wel weer bij mij liggen, verder vergeten jullie dat ik het beginverhaaltje in een boze bui schreef omdat die gast die deze thread maakte nogal met een achterlijke beredenering kwam. Als ik boos ben schrijf ik rare dingen. ;)

Glenn Smits
31-10-2002, 18:01
Ik had al stiekem gehoopt dat de storm aan reacties die deze thread (en de stelling) uitlokte tot rust zou zijn gekomen en ook dat de misverstanden en de vooroordelen van het in het buitenland bestellen van DVDs uit de wereld waren geholpen, maar het mocht helaas niet zo zijn ;)

"Omdat het buitenland altijd zogenaamd superieur is ten opzichte van ons, onzin dus."
Inderdaad volstrekte onzin. Het is pure willekeur welke versie zich als completer qua extra's of beter qua beeld ontpopt wat te danken is aan het vrij onvoorspelbare en complexe web van de internationale film- en uitgeversrechten. En in plaats van dit te beamen kom jij met uitlatingen als "Regio 2 power!!!"

"Grenzen verleggen vind ik nonsens"
Misschien dat je de ironie van deze overdrijving is ontgaan. Het is niet meer dan een standaard voorbeeld van een gevleugelde uitdrukking. ;)

"Het is patserij om te laten zien dat je een dvd uit het buitenland bestelt."
Volgens mij heb je zo'n beetje alle berichten van Mike Philippens en anderen over het hoofd gezien. De meesten onder ons zijn volwassen mensen en we kunnen onze oerinstincten zoals 'patserij' prima onderdrukken. Mijn argumenten om bepaalde titels in het buitenland te bestellen zijn: a Bepaalde edities of films zijn simpelweg niet in Nederland verkrijgbaar en b Bepaalde uitgaven of films zijn in het buitenland goedkoper (het verschil kan wel eens oplopen tot €20 of meer!). Als ik wil patsen koop ik wel een Aprilia scooter en ga lekker hard scheuren ;)

"Mijn idee van mensen die alles uit het buitenland moeten hebben is dat ze niet gauw tevreden zijn en ook niet erg vaderlandslievend."
Waar je die wil vandaan haalt om je consumentengedrag te koppelen aan (achterhaalde) patriotische geboden is mij een raadsel. Trouwens, er zal zeer waarschijnlijk niemand op het forum te vinden zijn die al zijn DVDs enkel in het buitenland haalt (of je moet toevallig in België wonen, of in Nederland, het is maar hoe je het bekijkt ;))

P.S. Wat jij als "Als ik het op dat moment leuk vind om zoiets te zeggen dan doe ik dat en dat hangt gewoon van me bui af." beschrijft, is in andermans ogen tactloos en vooral ongegrond herumschreierei.

- nee als ik door zoveel man wordt afgekraakt dan moet ik toch -minstens wat terug zeggen dus vandaar dat ik antwoord.
- Regio 2 power is niet meer dan een dwaze uitspatting.
- Ok goed, het is een uitdrukking.
- Vind je het gek? Als ik het allemaal moet lezen wat Mike schrijft terwijl mijn naam in het verhaal maar 1x ergens voorkomt dan wordt ik gek :p. Als jij je goede edities uit het buitenland wil hebben moet je dat vooral doen.
- ten eerste heb ik dat vaderlandslievend weer weggehaald, dat vond ik niet echt tactisch meer :p
- dat kunnen zij tactloos vinden, ik ben hier om af en toe iets in te brengen en verder om me mening te uiten. Er wordt hier net gedaan alsof het de kerk is ofzo (ga er overigens niet heen)
Net als in het oude Rusland moet ik zeker gaan uitkijken met wat ik zeg anders komt Stalin me persoonlijk vermoorden :p (censuur)

Glenn Smits
31-10-2002, 18:04
Ohja als mensen me nu weg willen hebben van dit forum dan zeggen ze het maar, dan ben ik weg. Zo niet dan hoop ik dat deze thread een slot krijgt want het leidt tot ruzies.

Louis Bouduin
31-10-2002, 18:18
Het is me al verscheidene keren opgevallen dat ik in de Ouwehoertopic was en dan zei ik iets en dan zegt niemand wat terug, ja dan heb ik zoiets van, krijg het lazerus allemaal. Je wordt bijvoorbeeld genegeerd. Volgende keer kom ik hier gewoon niet meer terug, sommigen zullen juichen anderen zullen het minder leuk vinden maar dat komt omdat het hier met de dag minder boeiend wordt. Waar is iedereen?

Maar goed ik heb me volgens jullie duidelijk misdragen, m'n excuses daarvoor. :(

Op de eerste plaats vind ik niet dat je je misdragen hebt, maar gewoon je mening geventileerd. En ook al onderschrijf ik die niet, zelfs al zou ik het onzin vinden, toch is dit je goed recht en vandaar voor mij even waardevol als van eender wie.
Ik zou het wel jammer vinden wanneer je die mening eventueel laat beinvloeden door het feit of je wel dan niet een antwoord hebt gekregen in de een of ander ouwehoertopic.
Beter is gewoon en ten alle tijde je eigen ideeen, meningen, enz. te geven en erachter te staan. M.a.w. jezelf te blijven. Dan zul je niet alleen respect krijgen maar ook aandacht. Ja, zelfs al zal het niet altijd op gejuich onthaald worden.
Verder vind ik het bijzonder spijtig dat je het in jouw ervaring hier met de dag minder boeiend wordt. Ik zou zeggen: Glen, doe er dan wat aan. Breng onderwerpen aan die je intresseren en je zal zien dat je telkens weer mede- en tegenstanders krijgt... en dat is niet iets waarvoor je je hoeft te excuseren.

Gerrit
31-10-2002, 18:34
- dat kunnen zij tactloos vinden, ik ben hier om af en toe iets in te brengen en verder om me mening te uiten. Er wordt hier net gedaan alsof het de kerk is ofzo (ga er overigens niet heen)
Net als in het oude Rusland moet ik zeker gaan uitkijken met wat ik zeg anders komt Stalin me persoonlijk vermoorden :p (censuur) Wat Louis zegt kan ik ook alleen maar herhalen. Discussiëren is goed en menselijk. Als jouw standpunt of die van een ander controversieel is, dan komt dat de discussie alleen maar ten goede. Maar je moet er dan wel achterstaan. Zo niet, dan loopt het zoals nu het geval is uit in een discussie óver discussies. En wat hier niemand wil hebben, is dat je jezelf aanpast naar aanleiding van een discussie. Het gaat hier om informeren en je mening geven en niet om je persoon. Je moet je er dan ook vooral niet te veel van aantrekken en gewoon doorgaan met discussiëren! (y)

Mike Philippens
01-11-2002, 07:53
[b]"Omdat het buitenland altijd zogenaamd superieur is ten opzichte van ons, onzin dus."
"Regio 2 power!!!"
"Grenzen verleggen vind ik nonsens"
"Het is patserij om te laten zien dat je een dvd uit het buitenland bestelt."
"Mijn idee van mensen die alles uit het buitenland moeten hebben is dat ze niet gauw tevreden zijn en ook niet erg vaderlandslievend."
"Als ik het op dat moment leuk vind om zoiets te zeggen dan doe ik dat en dat hangt gewoon van me bui af."
Volgens mij is dit genoeg materiaal voor een leuke film.
Ik heb ook al een titel...'What's eating Glenn Smits?'

Gerrit
01-11-2002, 08:23
Volgens mij is dit genoeg materiaal voor een leuke film.
Ik heb ook al een titel...'What's eating Glenn Smits?' Humor (y) Om verdere escalatie te voorkomen zal ik mijn inbreng beperken tot... dit :)

starbuck
01-11-2002, 08:28
Ohja als mensen me nu weg willen hebben van dit forum dan zeggen ze het maar, dan ben ik weg. Zo niet dan hoop ik dat deze thread een slot krijgt want het leidt tot ruzies.

Gewoon op het forum blijven, al heb je soms een wat afwijkende opstelling. Diversiteit in meningen maakt een forum alleen maar krachtiger.

Maar als je stevige meningen neerzet, dan moet je ook voorbereidt zijn op stevige kritiek naar jouw persoontje, members kunnen echter niet weten hoe jouw stemming is tijdens het posten, gebruik wat meer smilies als je in een nonserieuse bui bent.

Regio 2 power !!! komt bij mij anders over als
regio 2 power ;)

Toch breng je altijd wel wat teweeg bij diverse members, dat vind ik leuk om te zien, en men is bezig met het nadenken over jouw post, nou wat wil je nog meer.

Glenn Smits
01-11-2002, 12:05
bedankt jongens, ik wist wel dat jullie me niet al te serieus namen, gelukkig maar.

Mike Philippens
01-11-2002, 12:36
en men is bezig met het nadenken over jouw post
Als enigen waarschijnlijk...;)

Glenn Smits
01-11-2002, 13:58
Als enigen waarschijnlijk...;)

ik zal hier verder niet op ingaan. ;)

Alex van den Berg
02-11-2002, 00:44
ik zal hier verder niet op ingaan. ;) Ik wou dat je dat eens wat vaker dacht wanneer het om je persoonlijke gevoelens gaat... ;)

Glenn Smits
02-11-2002, 17:11
Ik wou dat je dat eens wat vaker dacht wanneer het om je persoonlijke gevoelens gaat... ;)

Ik zal hier verder niet op ingaan :D

Mac Hammer Fan
02-11-2002, 19:13
Mijn DVD speler is regiovrij en speelt ook DVD-R
Hoe anders zou ik ooit naar films kunnen kijken als ...?
CASTLE OF BLOOD van Antonio Margheriti, THE GHOST van Riccardo Freda, LA RESIDENCIA van Chico Ibanez Serrador, MILL OF THE STONE WOMEN van Giorgio Ferroni, PREMATURE BURIAL van Roger Corman, TERROR IN THE CRYPT van Mastrocinque, BLACK SUNDAY ofte MASK OF SATAN van Mario Bava etc.. etc
De meeste van deze films zullen gewoon niet verschijnen in regio 2, tenzij misschien in 2020...

Anonymous
03-11-2002, 17:07
Er worden steeds vaker regio vrije spelers verkocht en is de
vraag hier ook steeds groter naar.Echter is het voor iedereen
persoonlijk.Ik vind de stelling, die volgens mij ook meer grappig
is bedoeld, niet echt berust op waarheid.Ik als filmfreak heb
absoluut géén regio vrije speler en wil absoluut ook géén
regio vrije speler.

Om voorbeeldjes te noemen kan de keuze voor géén regio
vrije speler vallen over de regio 1 of andere regio dvd's
die moeilijk verkrijgbaar zijn, meestal moet worden besteld
via het internet en waarbij daar dan een creditcard nodig is.

Ook ondertiteling is natuurlijk wel een belangrijke reden om
géén regio vrije speler te kiezen.Voor veel mensen is dit
belangrijk, ook ik vind dit belangrijk, en willen graag ondertitels
hebben bij het bekijken van een DVD.

Grote voordelen zijn wel meestal de betere edities ten opzichte
van de benelux releases, meer extra's en/of een dts spoor wat
er op kan zitten.Ook heb je meestal een film net iets eerder
dan dat hij in de benelux wordt uitgebracht.

Yi-Long
03-11-2002, 17:37
Allemaal legitieme redenen uiteraard, maar ik heb zojuist een 6 uur durende documentaire over Muhammad Ali besteld voor zo'n 20 €, plus de S.E. van Beauty and The Beast voor zo'n 20€, dus ik ben zeer tevreden over myn regiovrye spelertje :)

Ik vind subs ook wel lekker trouwens, by een film, maar ik kies meestal voor de engelse subs ipv de nederlandse subs (vooral by Hong Kong films en Manga films is de Nederlandse ondertiteling vaak zeer matig als je het vergelykt met wat er daadwerkelyk gezegd wordt in de film).

Over een paar maanden komen er boxsets uit van Cowboy Bebop en van Love Hina in Australia. Dat zie ik hier in NL nog niet gebeuren.

Ik denk dat veel mensen hier die alleen Benelux uitgaven kopen, misschien nog een beetje onwennig zyn met het bestellen via Inet. Maybe dat ze het niet helemaal vertrouwen nog of het gewoon teveel gedoe vinden, al die extra shipping costs en wachttyden etc...

Ik vind het persoonlyk wel fyn als ik in een Nederlandse winkel een film zie liggen, die ik al voor veel minder geld in huis heb gehaald via Inet (en meestal nog een betere versie ook)

By elkaar heb ik nu toch al vele Euro's bespaard door online te bestellen.

Glenn Smits
03-11-2002, 20:14
Om voorbeeldjes te noemen kan de keuze voor géén regio
vrije speler vallen over de regio 1 of andere regio dvd's
die moeilijk verkrijgbaar zijn, meestal moet worden besteld
via het internet en waarbij daar dan een creditcard nodig is.


Sommigen dvdspelers zijn te cracken zoals de mijne dus als je ooit een andere regio hebt moet je gewoon een crack zoeken op inet en dan doet ie het.

Gerrit
03-11-2002, 20:43
Ik als filmfreak heb absoluut géén regio vrije speler en wil absoluut ook géén regio vrije speler.

Grote voordelen zijn wel meestal de betere edities ten opzichte
van de benelux releases, meer extra's en/of een dts spoor wat
er op kan zitten.Ook heb je meestal een film net iets eerder
dan dat hij in de benelux wordt uitgebracht. Wat ik niet begrijp is waarom je als filmfreak zijnde absoluut géén regio vrije speler zou willen hebben? Je geeft zelf al aan dat een regiovrije speler voordelen biedt. En voor zover ik weet zitten er verder geen nadelen aan verbonden. Je kunt nog altijd de winkel inlopen en DVDs mét ondertiteling en zónder creditcard kopen. Kortom een regiovrije speler biedt meer mogelijkheden wat betreft film- en DVDkeuze. Je kunt hiervan toch geen principekwestie maken en absoluut geen regiovrije speler willen hebben? :confused:

Mich
05-01-2003, 18:57
Ik heb ook geen regiovrije DVD speler. Persoonlijk verkies ik de regio 2 omwille van de subs. Je moet veel geduld hebben dat is een feit, maar dat heb ik ervoor over. Trouwens de Engelse Regio 2 dvd's zijn ook wel interessant.

Zaltman
05-01-2003, 19:54
Eigenlijk wel. Ik had vroeger wel een regio vrij speler (samsung 709) maar nu heb ik een sony die ik nog steeds niet regio vrij heb laten maken. IK ga binnenkort een PC kopen en dan koop ik wel een regio vrij dvd-rom.

Kasper P.
05-01-2003, 21:01
Ik heb een regiovrije speler direct gekocht en het bevalt me goed ik heb nu enkele regio 4 titels in bezit die toch we meer dan 2 keer zo goedkoop waren als ik ons landje dus importeren maar!

Glenn Smits
06-01-2003, 23:06
Ik heb een compleet trauma aan deze thread overgehouden, kan die niet wegzakken zodat ik hem na deze uitspraak nooit meer zie ;)

Mike Philippens
06-01-2003, 23:35
Ik heb een compleet trauma aan deze thread overgehouden, kan die niet wegzakken zodat ik hem na deze uitspraak nooit meer zie ;)
Je kunt 'm natuurlijk zelf verdringen. Gewoon die alsof ie niet bestaat en jezelf terugtrekken in R2-land...waar alleen maar R2 met Nederlandse ondertitels verkocht worden en de popcorn gratis is...;)

Glenn Smits
07-01-2003, 13:21
Je kunt 'm natuurlijk zelf verdringen. Gewoon die alsof ie niet bestaat en jezelf terugtrekken in R2-land...waar alleen maar R2 met Nederlandse ondertitels verkocht worden en de popcorn gratis is...;)

hahaha lol :D

Thomas 32PW9527
07-01-2003, 14:05
Ik vind het niet echt een onweise must. Vind ten eerste de kwaliteit van R2 beter dan R1, dus heb ook niet zoveel R1's en dat met die extra's vind ik een kleine bijkomstigheid. Okee als het nou bij LOTR ext. zo was, maar dat is niet zo.

Luther Hartog
07-01-2003, 14:32
Je moet PER SE een RedioVrije dvd-speler hebben als Film-freak? Ja, toch?

Ik ben het er niet mee eens, als je geduld hebt tenminste. Het enige voordeel vind ik dat de DVD's eerder uitkomen, maar dat komt doordat de films daar ook eerder uitkomen. Daar moeten ze wat aan doen.

Harry stadman
07-01-2003, 14:37
Leuke discussie!:D

het is natuurlijk geen noodzaak om een regiovrije speler te hebben.

het werkt natuurlijk van 2 kanten.
mensen die veel regio 1 importeren geven hiermee een signaal af aan de nederlandse distributeurs/maatschappijen dat er hier en daar nogal wat schort aan de nederlandse uitgaves.

je ziet nu ook dat het langzamerhand een beetje aan het leren zijn. getuige de mooie regio 2 uitgave van "the crow" met een nieuw gemixte track. de regio 4 is wel op de opgegeven datum uitgekomen, maar heeft slechts stereogeluid!
je ziet dus dat de maatschappijen ook door hebben dat door het uitgeven van mindere uitgaven ze gewoon geld mislopen.

aan de andere kant missen de distributeurs/uitgevers natuurlijk een stukje inkomen die ze anders aan het inkopen van goede films kunnen besteden. als je dus veel in het buitenland koopt, zorg je er dus voor dat regio 2 (nederland/europa) minder kan besteden voor inkopen en opwaarderen van films en anderzijds dat regio 1 door hun extra inkomen/geld juist meer kunnen doen met hun films, zodat het verschil eigenlijk gehandhaaft blijft. lijkt erop dat het een beetje tegenstrijdig is!

Ook ik moet eerlijk toegeven dat ik in de verleiding ben gebracht door mooie uitgaves in regio 1, maar ik heb nog steeds een originele regio 2 speler om de simpele reden dat familie etc. ook wel eens een film wil lenen.daar is nederlandse ondertiteling handig voor. je moet natuurlijk ook rekening houden met oudere mensen die gewoon niet de engelse taal machtig zijn!
door het vertalen/ondertitels moet er ook voor dat stukje werk geld opgebracht worden waardoor de meeste regio 2 titels iets duurder zijn.

daarbij komt ook nog eens kijken dat de filmwaardering in europa niet gelijk is. in amerika is men vrij preuts net zo als in engeland, waar sommige films gewoon verminkt worden omwille van de keuring.(star wars 2 b.v.). in nederland wordt er weinig gecensureerd lijkt mij.

dus het is niet zomaar allemaal appel en ei als je alles goed tegen elkaar afweegt.

ik ben het er wel mee eens dat iedereen eigenlijk de keus moet hebben waar iemand zijn dvd vandaan wil halen.dit vergt een andere denkwijze van de distributeurs die nu eindelijk eens globaal moeten gaan denken i.p.v. regionaal.(iedereen probeert zijn eigen markt te beschermen.)
een film die simpelweg niet in regio 2 uitkomt moet iemand toch gewoon uit een andere regio kunnen halen als hij die film graag wil hebben? het moet niet zo zijn dat als in nederland een film gewoonweg niet uitgegeven wordt, je er maar bijneer moet leggen en niet uit een andere regio mag halen?!
je wordt zowiezo altijd alles al in de maag gesplitst.straks allemaal weer nieuwe dvd standaarden etc. waar we op dit moment nog niet op zitten te wachten.

Ook vind ik het beleid ten aanzien van de nederlandse film erg raar! zoals al eerder in deze thread aangehaald is, is de film "soldaat van oranje" allang uit op dvd in regio 1, maar nog steeds niet in regio 2! erg raar want dit is toch zo'n typisch nederlandse film die bijna iedereen wil hebben? of hebben ze er in amerika meer waardering voor? natuurlijk is het logisch dat de meeste mensen de grote kaskrakers op dvd willen hebben , maar daarnaast moeten de nederlandse maatschappijen toch maar eens hun huiswerk doen omtrent films die men in nederland graag op dvd zou willen hebben.

tja alles samenvattend,
valt het nog wel mee met regio 2 en nederlandse uitgaves. soms is het jammer dat een release tegenvalt, maar het gaat toch eigenlijk om de film en daar moet je van genieten.
Ik merk wel dat ik meer nijg naar de superbit titels indien aanwezig omdat ik wel het beste beeld en geluid wil hebben. de extra's die je er tegenwoordig bijkrijgt is ook niet alles, meestal gewoon diskvulling. bij de meeste films kijk ik niet eens naar de extra's. een goede oplossing zou hier zijn om de superbit uitvoering in 2 disc uitvoering uit te brengen. het goede van 2 werelden; een hogere bitrate(minder compressie) voor beeld en geluid en de extra's voor de liefhebbers.

Joost van der Molen
07-01-2003, 16:08
daarbij komt ook nog eens kijken dat de filmwaardering in europa niet gelijk is. in amerika is men vrij preuts net zo als in engeland, waar sommige films gewoon verminkt worden omwille van de keuring.(star wars 2 b.v.). in nederland wordt er weinig gecensureerd lijkt mij.
Sterker nog, in Nederland is censuur vooraf (in principe) grondwettelijk verboden. Het is een aantasting van het grondrecht op vrije meningsuiting. Wat wel kan is "censuur na openbaarmaking", dus dat een bepaald product uit de winkel gehaald moet worden (bij hoge uitzondering). Maar er is dus geen Nederlands equivalent van de bbfc dat in films gaat zitten knippen.

Maar ga alsjeblieft niet op het CDA stemmen, want straks gaan ze hier nog iets aan veranderen in het kader van hun kleinburgerlijke "normen en waarden" prietpraat. :)