PDA

Bekijk de volledige versie : Last of the Mohicans [DVD]



Koen Koene
23-10-2002, 22:09
Last of the Mohicans [DVD]

In het koloniale Amerika van 1757 strijden Engelse en Franse troepen om de heerschappij over het continent. Beide zijden worden daarin bijgestaan door Indiaanse stammen. Hawkeye (Daniel Day-Lewis) is een blanke man die opgevoed werd door de Indianen.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=718)

Jibbe Stuijts
24-10-2002, 14:44
Film heb ik ooit eens gehuurd en had er geen hooggespannen verwachtingen bij. Kende Daniel Day Lewis al wel van In the name of the Father en dat vond ik echt een topper. Speelde daar erg sterk in en had dus daarom mijn oog op deze film laten vallen. Moet zeggen dat ik de film echt prachtig vind en de combinatie avontuur, aktie, romantiek en muziek is werkelijk verbluffend in deze film.Enya weet de sfeer in de film echt op een goede manier nog beter te accentueren. Echt een aanrader en mag bij geen enkele liefhebber ontbreken in collektie.

Kaplan
24-10-2002, 22:17
Ik vind vooral het einde van de film erg goed. Zeker als je dan alleen de muziek track aanzet. dan wordt de scene nog beter.

Jeroen vS
28-01-2004, 13:40
Dit is nou een van die films, waarbij muziek de film beter kan maken. Ik heb de film nooit gekocht, vanwege het gebrek aan extra's, maar de soundtrack heb ik al heel lang. Er goed.

Harry stadman
09-08-2004, 20:12
Mooie film prachtige scenes e.d.
er is zeker filmgrain aanwezig. ook het geluid zou wat beter kunnen.
toch is deze film een aanrader.
de film hoort in het rijtje thuis van de grote avonturenfilms a la last samurai e.d. :wink:

Swanski
09-08-2004, 21:14
niet slecht maar vond het niet een bijzondere film

blijkbaar door anderen hoger gewaardeerd

Harry stadman
09-08-2004, 21:19
niet slecht maar vond het niet een bijzondere film

blijkbaar door anderen hoger gewaardeerd

Ik zei dat het in het rijtje thuishoort bij de avonturenfilms a la last samurai e.d. Ik zeg niet dat de film op hetzelfde niveau zou zitten als sommige anderen. :wink:

het is inderdaad een goede film, niet fantastisch.

Lex v/d Moolen
09-08-2004, 22:59
Toevallig vanavond ook bekeken. Vond het best een mooie film, met een goede rol van DD Lewis.

chimera01
09-08-2004, 22:59
Micheal Mann laat zien dat ie oog heeft voor detail en gevoel voor verhalen te vertellen op een hele sterke visuele wijze. En dat gecombineerd met zijn feilloze gevoel van Beeld en muziek dan krijg je dit juweeltje.

Ik zag hem voor het eerst in de cinema, en was helemaal overweldigt hoewel ik de boeken kendde en verscheidene films. Dit is niet de meest getrouwe versie aan het boek maar wel de meest spectaculaire. 8)

martini
10-08-2004, 09:19
Vind dit een mooie film met een supergoeie soundtrack. Jammer dat de dvd niet meer extra's bevat.

Swanski
10-08-2004, 12:30
niet slecht maar vond het niet een bijzondere film

blijkbaar door anderen hoger gewaardeerd

Ik zei dat het in het rijtje thuishoort bij de avonturenfilms a la last samurai e.d. Ik zeg niet dat de film op hetzelfde niveau zou zitten als sommige anderen. :wink:

het is inderdaad een goede film, niet fantastisch.

ik doelde ook niet specifiek op jou... :wink:

niet een titel die ik zou kopen zeg maar :D

Harry stadman
10-08-2004, 12:54
niet slecht maar vond het niet een bijzondere film

blijkbaar door anderen hoger gewaardeerd

Ik zei dat het in het rijtje thuishoort bij de avonturenfilms a la last samurai e.d. Ik zeg niet dat de film op hetzelfde niveau zou zitten als sommige anderen. :wink:

het is inderdaad een goede film, niet fantastisch.

ik doelde ook niet specifiek op jou... :wink:

niet een titel die ik zou kopen zeg maar :D

maakt niet uit. :wink:
wilde alleen even aangeven waar deze film thuishoort en dat er nog betere films zijn. :wink:

het is een goede film. :wink:

nova6666
21-11-2004, 19:22
Film destijds gezien in de bios en vond hem vrij goed. Voor 10 euro pas gekocht.

Marco Dubbeldam
12-12-2004, 12:02
Ik vond het een aardige avonturenfilm. Leuk om een keertje gezien te hebben, maar ik hoef hem niet (per se) in mijn collectie...

Chris Taylor
13-06-2005, 20:15
goeie film, vind de sfeer errug goed. en dan de soundtrack :) :) :) :) :) super!!!

Jeroen vS
12-01-2007, 10:30
Weet iemand mij te vertellen of de DC de moeite waard is? Op Internet lees ik heel erg veel tegenstrijdige berichten. De één zegt, dat de DC beter is vanwege de toegevoegde scenes. De ander zegt weer, dat de DC slechter is vanwege de scenes die verwijderd zijn.
Ik ben erg benieuwd of iemand mij zijn/haar mening hierover kan geven.

Dennis Kuijper
13-03-2007, 20:18
The Last of the Mohicans (1992)
De film speelt zich af in het jaar 1757, tijdens de Frans-Indische Oorlog. Britse en Franse soldaten strijden om de heerschappij van het continent Amerika. Zowel de Britten als de Fransen krijgen hulp van verscheidene Indiaanse volksstammen. Hawkeye (Day-Lewis) is een Europeaan, maar werd opgevoed door de laatste der Mohicanen . Op een dag redt hij de levens van Alice en Cora, twee dochters van een Britse officier. Zonder het goed en wel te beseffen, wordt hij bij de oorlog betrokken. Bovendien ontstaat er tussen al dat geweld een liefdesverhouding tussen Cora en Hawkeye.

Deze film die van de hand van Michael Mann komt is gebaseerd op de roman van James Fenimore Cooper. Toch neigt de film meer naar die van George B. Seitz's uit 1936 en zie je duidelijk dat Mann hier ook z,n inspiratie voor zijn versie vandaan heeft. Op zich best een mooie en aardige film maar had er persoonlijk toch iets meer van verwacht. Ik had zelf het idee dat het verhaal ondergeschikt was aan de mooie beelden. De romance tussen Daniel Day-Lewis en Madeleine Stowe kwam ook niet echt uit de verf. Sterke punten zijn dus de beelden en de muziek maar het bleef voor mij bij een gemiddelde avonturenfilm waar alleen misschien de directors cut verandering in zou kan brengen. 7/10

Ron-G
25-08-2007, 09:33
Tja ik heb de film waarschijnlijk niet helemaal begrepen, maar vond deze film eerder matig dan goed, zoals hij door iedereen omschreven word.

Ik vond het een wat vage film, en kreeg niet het gevoel dat de film ergens echt over ging, ik mis een duidelijke rooie lijn die door de film loopt.......de film begint plompverloren en er word niet echt duidelijk gemaakt wie the "bad" en wie de "good" guys zijn......het is gelijk tjakka en zoek maar uit waar het om draait.

Gelukkig film geleend en niet zelf gekocht.

De beelden van de natuur zijn wel erg mooi, en een genot om naar te kijken, geluid was matig, dit zijn dan films die me dan nog kunnen boeien door bv een fantastiesch geluid, maar ook dat bleef achterwege........helaas.

Gelukkig vroeg me vrouw ook halverwege, waar gaat de film nu over.........dus had gelukkig niet het gevoel dat ik de enige was ;)

Ik persoonlijk vind het geen echte aanrader.........leuk om een keer te zien, maar dat is het dan ook wel.