PDA

Bekijk de volledige versie : The Godfather 4/Grease 3/Scooby Doo 3



M Balje
23-10-2002, 22:30
Bron: http://www.veronica.nl/modules.php?name=news&site=filmnieuws&sid=512

Eindelijk 4e Godfather film in zicht

Drie jaar na de dood van Mario Puzo, de auteur van de Godfather-boekenreeks, is er sprake van een vierde deel. De naam van de auteur die deze zeer uitdagende schrijfklus op zich gaat nemen wordt waarschijnlijk volgende maand bekend gemaakt. Paramount Pictures verfilde de eerste drie delen en heeft ook nu de eerste rechten.
De eerste film wordt nog altijd als de beste van de drie gezien en het is dan ook zeer de vraag hoe een vierde wordt ontvangen. Ondanks dat iedereen nog steeds zeer geïnteresseerd is in de belevenissen rondom de Corleone familie is het natuurlijk wel even wat anders, als een andere auteur dan Puzo de verhaallijnen bedenkt. De uitgever haast zich echter te benadrukken dat het erom gaat het verhaal rondom de Corleone familie te vervolgen en niet te wedijveren met de eerdere delen.

'Don Michael' had het zwaar

Al Pacino heeft in een interview toegegeven in zijn jonge jaren stevig naar de drugs en alcohol te hebben gegrepen. Begin zeventiger jaren stond hij ontzettend in de schijnwerpers vanwege de The Godfather-films, maar persoonlijk ging het niet al te best met hem.
In het interview vertelt hij dat hij tijdens de Oscaruitreikingen van 1974 helemaal dronken en onder de invloed van drugs kwam opdagen. Hij was genomineerd voor zijn rol in Serpico en het was maar goed dat de keuze niet op hem viel, want hij had niet geweten hoe hij het podium had moeten beklimmen... Inmiddels staat de 62-jarige acteur een stuk steviger in zijn schoenen en zal hij waarschijnlijk zelfs weer opnieuw in de huid van Michael Corleone in The Godfather IV te zien zijn.

The Never Ending Scooby-Doo

Er is nog maar net begonnen met het filmen van het tweede deel van Scooby-Doo en nu is er zelfs al sprake van een derde vervolg. Warner heeft het schrijversduo Dan Forman en Paul Foley opdracht gegeven aan het script te werken. Zij hebben ook net de laatste hand gelegd aan het script voor de filmversie van de televisieserie The Jetsons.
Voordat het eerste deel van Scooby-Doo uit kwam, had Warner Bros. al plannen om bij succes meerdere delen uit te brengen. In de contracten van de hoofdrolspelers is dan ook opgenomen dat ze moesten komen opdraven voor eventuele vervolgdelen. De film bracht boven verwachting veel geld op, dus zijn Freddie Prinze Jr. (Fred), Matthew Lillard (Shaggy), Sarah Michelle Gellar (Daphne) en Linda Cardellini (Velma) opgetrommeld voor deel II. En wie weet komt er dus zelfs een derde deel.

Kylie in Grease 3?

Kylie Minogue lijkt weer aan haar filmcarrière te werken. Vorig jaar was ze al letterlijk en figuurlijk in een heeel klein rolletje in Moulin Rouge te zien, en nu gaan er verhalen dat zij wel eens de hoofdrol voor Grease 3 in de wacht kan slepen.
Als alles goed gaat, dan zal Kylie de dochter van Olivia Newton-John en John Travolta gaan spelen... We houden je op de hoogte!

WitteGijt?
23-10-2002, 22:40
OMG, dit meen je toch niet ze gaan toch niet de godfather trilogy verpesten met 'n vierde deel. wat krijg je straks dan nog "godfather 19, don corleone vs scarface" ofzo.

wat betreft grease, geloof dat grease 2 al 'n enorme flop was, dan zal grease 3 niet veel beter worden. want grease is gewoon john travolta en olivia newton john en niet als bejaarde.

Jelger
23-10-2002, 22:41
ik heb zo mijn twijfels of ze dit moeten doen... ik vond het verhaal redelijk af eigenlijk.

En dan zeker weer een nieuwe dvd-box uitbrengen met alle vier de films:(? heb me al scheel betaald aan die andere box :D

Rob P.
23-10-2002, 23:17
Eindelijk 4e Godfather film in zicht

De eerste film wordt nog altijd als de beste van de drie gezien ..



Lekkere research van Veronica, ik zou maar 's een enquete houden. Vrijwel elke filmjournalist/critici/liefhebber zal dan beamen dat de tweede de beste is.

Verwacht ook dat dit weer redelijk uit de duim gezogen is, elk jaar wel hetzelfde liedje. Francis Ford Copolla doet het in ieder geval niet, lijkt me. Ze hebben 'm al naar de set moeten slepen voor het derde deel...

WitteGijt?
24-10-2002, 00:18
Lekkere research van Veronica, ik zou maar 's een enquete houden. Vrijwel elke filmjournalist/critici/liefhebber zal dan beamen dat de tweede de beste is.

Verwacht ook dat dit weer redelijk uit de duim gezogen is, elk jaar wel hetzelfde liedje. Francis Ford Copolla doet het in ieder geval niet, lijkt me. Ze hebben 'm al naar de set moeten slepen voor het derde deel...

Laten we hopen dat dit uit de duim gezogen is, want ik ben 't met jesus nava eens dat het verhaal af was, en 'n prequel kunnen ze ook niet maken want dat zat in deel 2 al verwerkt.
En ja zou coppola 't doen je weet 't maar nooit de man is ook al enige tijd uit de picture, hoop voor hem dat zijn nieuwe megalopolis, iets wordt. alhoewel ik nog niks van de film weet.

Jordé den Tenter
24-10-2002, 07:11
Jammer als ze the godfather IV gaan maken het zou de trilogie zeker verpesten, en wie gaat hem dan regiseren Francis ford zelf?
Van grease is wel eem leuk idee maar of het ook echt een leuke film wordt???
En Scooby-doo ja dat blijft toch nog onijndig lang doorgaan.

FrenkieB
24-10-2002, 08:13
Bron: http://www.veronica.nl/modules.php?name=news&site=filmnieuws&sid=512

Eindelijk 4e Godfather film in zicht

Al Pacino heeft in een interview........... Inmiddels staat de 62-jarige acteur een stuk steviger in zijn schoenen en zal hij waarschijnlijk zelfs weer opnieuw in de huid van Michael Corleone in The Godfather IV te zien zijn.


Maar Michael is doodgegaan in het laatste deel....krijgen we dan flashbacks naar oude tijden (terwijl ze niet willen wedijveren met eerdere delen)? Ze moeten echt geen nieuw deel maken.....

Louis Bouduin
24-10-2002, 09:24
ik heb zo mijn twijfels of ze dit moeten doen... ik vond het verhaal redelijk af eigenlijk.

Het jammerlijke is eigenlijk dat de Godfather al af was na deel II.

Louis Bouduin
24-10-2002, 09:35
Verwacht ook dat dit weer redelijk uit de duim gezogen is, elk jaar wel hetzelfde liedje. Francis Ford Copolla doet het in ieder geval niet, lijkt me. Ze hebben 'm al naar de set moeten slepen voor het derde deel...

Nee, ze hebben gewoon even gewacht tot zijn geld weer eens op was. Ik zou dus maar niet al te zeker zijn dat Coppola de regie niet doet.
Hij heeft namelijk al eens dure eden gezworen.

Jelger
24-10-2002, 09:48
Originally posted by Louis Bouduin
Het jammerlijke is eigenlijk dat de Godfather al af was na deel II.

Dat ben ik niet helemaal met je eens, de drie films geven nu de levensloop van michael corleone weer, tot aan zijn dood.

Rob P.
24-10-2002, 10:07
Nee, ze hebben gewoon even gewacht tot zijn geld weer eens op was. Ik zou dus maar niet al te zeker zijn dat Coppola de regie niet doet.
Hij heeft namelijk al eens dure eden gezworen.


O, ik dacht vernomen te hebben dat het wel redelijk oorlog was tussen de producers en Coppola. Ze hebben volgens mij al een paar maanden moeten bekvechten om de titel. De producers wilde het eigenlijk 'De Story of Michael', of 'Michaels Dead' noemen maar Coppola hield voed bij stuk en noemde het gewoon The Godfather part III..

Maar ja, roddels hè...Noem het dan maar wishfull thinking..:D

Louis Bouduin
24-10-2002, 10:08
Dat ben ik niet helemaal met je eens, de drie films geven nu de levensloop van michael corleone weer, tot aan zijn dood.

Daar lopen de meningen natuurlijk uit elkaar. Voor mij voegt het derde deel niets nieuws toe aan de vorige Godfather prenten. Integendeel, het is meer van hetzelfde, waar je bovendien nog een deja vu gevoel aan overhoudt.
De donkere ogen van Michael Corleone op het einde van deel II tonen een man die op het toppunt van zijn macht alles verloren heeft.
Bovendien deugen de gekozen oplossingen voor de derde film niet. Een Don, die alsmaar pogingen onderneemt om van zijn imperium een legaal bedrijf te maken maar als het er op aankomt in plaats van een paar van zijn duur betaalde hotshot advocaten op dat Vaticaans gespuis af te sturen, is het toch weer dat oude vertrouwde bang bang, en wordt er weer a volonté opgeruimd.
Het is nog altijd een mooie film, maar een die op een Godfather film lijkt. Het gaat om niet langer om de familie, eer, wraak of de andere oude vertrouwde thema's, de Godfather part III neemt op een melodramatische wijze van een grand opera de wereldwijde corruptie op zijn schouders en bezwijkt onder die last.

Louis Bouduin
24-10-2002, 10:15
O, ik dacht vernomen te hebben dat het wel redelijk oorlog was tussen de producers en Coppola. Ze hebben volgens mij al een paar maanden moeten bekvechten om de titel. De producers wilde het eigenlijk 'De Story of Michael', of 'Michaels Dead' noemen maar Coppola hield voet bij stuk en noemde het gewoon The Godfather part III..

Dat zal wel zijn. Maar dezelfde Coppola heeft lang volgehouden dat er geen derde deel zou komen. Hij vond de saga af. Het verhaal dat hij moest vertellen, had hij verteld en dit op briljante en onnavolgbare wijze.
Maar geldnood (en wellicht wanhopig op zoek naar een nieuw sukses) heeft hem dan toch weten te overhalen.
Dat hij zich daarna opnieuw in het project heeft vastgebeten en dus met de producers een behoorlijk robbertje heeft gevochten, zal wel waar zijn; hij heeft dit per slot van rekening al zijn hele carriere gedaan.

Sander Dubbeldam
24-10-2002, 10:42
it's all about the money....

Grease 3 :( grease 2 was al bagger

scooby doo 3? waar is 2? dat zal ook wel niet veel zijn.

nee het is puur geld en dan maakt het niet uit hoe slecht de film is.

hopelijk zal het tegenovergestelde bewezen worden.

Jordé den Tenter
24-10-2002, 15:14
scooby doo 3? waar is 2? dat zal ook wel niet veel zijn.

Ja is die al in de maak of in amerika al in de Bios want ik heb er niks van gehoord?

garialdo
24-10-2002, 15:21
Die vervolgfilms vind ik (vrijwel) altijd minder.....


Maar aangezien de Godfather reeks een fantastische reeks is, wil ik the Godfather 4 toch wel hebben.

Louis Bouduin
24-10-2002, 17:31
Die vervolgfilms vind ik (vrijwel) altijd minder.....


Maar aangezien de Godfather reeks een fantastische reeks is, wil ik the Godfather 4 toch wel hebben.

Daar rekenen ze natuurlijk ook op. Vandaar deel 4 van een film die in feite eindigde met deel 2. Dit blijf Ik uitermate betreuren.

Guus Josee
25-10-2002, 09:53
Ik ben een groot liefhebber van The Godfather films.
Maar deel 4 hoeft voor mij niet zo nodig, eigenlijk vond ik hem al af bij deel 2.