PDA

Bekijk de volledige versie : Welk fora moeten tellen voor het post totaal?



Alex van den Berg
24-10-2002, 01:53
Ondanks de laatste volksopstand op DVD.nl (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=12628) over de postcounters bij iedere naam, leek het me wel een leuk idee om eens te kijken welke subforums JULLIE belangrijk vinden om mee te laten tellen.

LET WEL: Dit is GEEN OFFICIELE DVD.nl poll! Buiten mijzelf, is niemand in de crew op de hoogte van het feit dat ik deze poll plaats.
Het is dus ook niet direct de bedoeling dat deze gegevens worden gebruikt voor aanpassingen aan de tellers... Al lijkt het mij persoonlijk geen verkeerd idee om er eens serieus naar te kijken... ;) :D


MIJN VRAAG:
Selecteer de sub-fora die volgens jou moeten meetellen om een goed beeld te krijgen of forumleden veel weten te vertellen over het medium DVD en Hometheater.

Misschien vind je maar 1 subforum echt belangrijk, maar je mag er ook meer selecteren.


REGELS VOOR HET POSTEN IN DEZE THREAD:
- Geen rellen of "wellus nietus" a.u.b. :D

Anonymous
24-10-2002, 06:38
Vraagje hoor en wederom niet vervelend bedoeld, maar als het
allemaal zo slecht loopt qua nutteloze threads e.d. waarom wordt
zo'n oninteressant onderwerp als een teller op dvd.nl steeds maar weer herhaald en steeds maar weer de aandacht op gevestigd.Knal dat ding eruit als jullie het niet prettig vinden :D

Je gaf het al aan toen je de thread aan het starten was :

lekker Belangrijk

Louis Bouduin
24-10-2002, 09:17
Ik heb me tot nog toe buiten die discussie gehouden. Maar als door een van de crewmembers naar een reactie wordt gepeild, dan kan ik wel niet anders als zo beleefd zijn en die te geven.
Goed. Persoonlijk geloof ik dat ze dat allemaal zijn. Net zoals ik vind dat alle forummers belangrijk zijn. Dus ook de mensen die posten om zoveel mogelijk op de teller te krijgen. En die zijn er, we hoeven dit niet te ontkennen.
Ik denk dat als veel veelposters eerlijk zijn, ze dan moeten toe geven dat dit op een bepaald moment wel degelijk een rol heeft gespeeld.
(Als het voor niemand een rol speelt dan kan die teller gewoon naar de plaats waar dergelijke dingen sowieso thuishoren: op het stort.)
Nu, het voordeel van veelposters is dat ze veel op het forum aanwezig zijn. Het kost nu eenmaal massa’s tijd om zo’n pak posts bij elkaar te krijgen. Dit maakt wel dat er altijd iets te beleven valt.
Zo is het forum een beetje een plaats waar je altijd kan komen and they all know your (nick)name and they’re always glad you came….
Dit zou in tegenstelling tot wat sommigen denken, weleens precies een van de charmes van dit forum kunnen zijn. En bij nader inzien, de ruggegraat.
Niets zo erg als een halfleeg café.
Ik vraag me dan ook af of het niet verstandiger was geweest om een goed gefundeerd bericht te sturen met de melding dat vanaf volgende week of maand de general chat niet meer wordt meegeteld. In plaats van zoals nu iedereen voor een voldongen feit te stellen, en als er vragen komen, te antwoorden met zoiets als: wie betaald is de baas en hij beslist.
Want hoe waar dit ook mag zijn, er zijn een aantal posts van de teller weg. Als ik dit belangrijk vond, zou ik me ook bestolen voelen. Te meer omdat makkelijk aantoonbaar is dat een aantal subforums minstens evenveel flauwekul bevatten en even weinig zeggend zijn over DVD en HT.
Verder heeft de general chat wel degelijk een functie op het forum (waarmee ik niet wil zeggen dat de posts daarvoor per se moeten meetellen), maar zoals bijv. met de moord op de heer Fortuyn, de situatie in Israel, verkiezingen, of andere situaties en toestanden waar mensen zich door aangesproken voelen, emotioneel bij betrokken zijn, in de war, opgewonden, of gewoon iets over kwijt willen, dan is het toch goed dat er even over gepraat kan worden.
Lijkt mij én logisch én menselijk. In ieder geval veel menselijker dan in dergelijke situaties over DVD of HT te gaan zitten praten.
Volgens mij lijkt het logisch dat je als crew een bepaalde vorm van wildgroei (en zeker als die geld kost) tracht in te dammen. Dit is niet alleen uw goed recht, maar tevens uw plicht, waar bovendien niemand van ‘t forum zich zelfs maar mee te moeien heeft. Dit echter zolang als die maatregelen fair zijn en naar de toekomst toe een positieve invloed hebben, in plaats van het verleden op zijn kop te zetten.
Nu, als ik alle reacties zo eens lees, dan lijkt het aantal posts voor een hele boel mensen van geen tel. Ik stel dan ook voor dat al die mensen samen met mij hun posts beschikbaar stellen voor mensen die zich nu te kort gedaan voelen. M.a.w. ik weet niet precies hoeveel posts ik nu heb, maar u mag me terug op O zetten en mijn posts overmaken op rekening van mensen die dit wel belangrijk vinden.

Eric van Ballegoie
24-10-2002, 10:10
Ik vind dit een goed initiatief!! Ik heb de thread dus maar even gerenamed, om hem een wat 'serieuzer' karakter te geven. Ik wil iedereen oproepen om te stemmen, en ik beloof dat we zeer serieus naar de resultaten zullen kijken.

Art
24-10-2002, 10:12
Ik sluit mij helemaal aan bij het mooie betoog van Louis. Kijk iemand kan in de andere threads ook veel posts halen door te posten welke dvd's hij heeft aangeschaft ook wel dvd hij gaat kijken etc en iemand kan zich bijvoorbeeld helemaal scheel posten aan discussies over Lord of the Rings. Geeft dat dan wel een realistisch beeld van iemand? Antwoord is natuurlijk nee. De mensen bepalen zelf wie er verstand van heeft en wie niet. Als iemand met weet niet hoeveel posts alleen maar onzin uitkraam en zich nauwelijks met dvd-zaken bezigt houdt dan kan een andere dat toch wel lezen in de threads dat zo'n persoon nauwelijks iets te zeggen heeft? Iemand met bijvoorbeeld veel minder posts zou in deze dan veel minder te vertellen hebben terwijl hij juist veel van dvd's etc af weet. Dus het maakt niet uit bij welke threads je posts krijgt, het forumlid beslist zelf wat voor hem van waarde is en welk forumlid daarbij past :)

Edwin vd Zwaard
24-10-2002, 10:31
<KNIP>

Als iemand verteld hoeveel dvd's hij heeft gekocht, of opgaat in een discussie over LOTR, dan is dat heel wat anders.. Het is nl altijd dvd gerelateerd, waar dit hele forum om draait..

Dus de posts zouden gewoon alleen in dvd gerelateerde threads moeten tellen.. Dus eigenlijk zoals nu, maar dan excl. de handelaren thread..

Het aantal posts zou een indicatie moeten geven van hoeveel iemand met DVD's bezig is, en derhalve hoeveel waarde je kan hechten aan een dvd-gerelateerde opmerking van diegene..

Just my 2 cents.. :D

Sander Dubbeldam
24-10-2002, 10:32
Het interreseert me allemaal niets :D :D :D

dat heb ik dus gestemd:rolleyes:

tis inderdaad zo dat als je general chat post weghaald iemand ergens anders veel kan gaan posten.
en als general chat weer wordt geactiveerd m.b.t. de post zullen daar weer mensen veel gaan posten.

eigenlijk maakt het weinig uit. Ik Trek me weinig aan van het postgedrag van andere. ik zet gewoon neer wat ik wil zeggen, het maakt niet uit in welke thread dat is :)

Louis Bouduin
24-10-2002, 10:56
Als iemand verteld hoeveel dvd's hij heeft gekocht, of opgaat in een discussie over LOTR, dan is dat heel wat anders.. Het is nl altijd dvd gerelateerd, waar dit hele forum om draait..
Dus de posts zouden gewoon alleen in dvd gerelateerde threads moeten tellen.. Dus eigenlijk zoals nu, maar dan excl. de handelaren thread..
Het aantal posts zou een indicatie moeten geven van hoeveel iemand met DVD's bezig is, en derhalve hoeveel waarde je kan hechten aan een dvd-gerelateerde opmerking van diegene..


Dit klopt natuurlijk... maar toch alleen als je alles wel heel zwart-wit bekijkt. Want ga je die posts doornemen, dan kun je je toch op zich minst een paar vragen stellen.
Bijvoorbeeld: een van de crewmembers schrijft een kritiek en dan komen daar reacties op als: ja dit is een mooie film, hm een goed verhaal, ho die ga ik ook kopen, of wat dan ook. Dan vraag ik me in alle ernst af in welk opzicht dat dit DVD gerelateerd is, en dus wel geteld zou moeten worden.
Het zegt hooguit dat die persoon de betreffende kritiek gelezen heeft. Hoewel ook dit niet eens zeker is of hoeft te zijn. Maar dit is slechts een voorbeeldje van hoe er het talloze malen aan toe gaat.

Donovan
24-10-2002, 12:32
Heb een aantal fora geselecteerd, en daarnaast (bovenal eigenlijk) "eigenlijk interesseert het me niets". Als je echt bepaalde fora wilt laten meetellen om te komen tot een postcount die iets zegt over hoe 'nuttig' mensen posten zou ik het houden op

- ht
- dvd op pc
- dvd software
- pricewatch (waaronder meerdere titels)
- te ruil/koop gevraagd/aangeboden

Matt D
24-10-2002, 13:46
wat mij betreft : ofwel alles of niets laten meetellen, de criteria die nu werden gehanteerd hebben meer weg van een botte bijl dan een fijn chirurgisch mesje, kan me verder volledig aansluiten bij louis en art

beheer als jullie eerlijk zijn : diegene die echt begaan zijn met hun aantal posts zullen nu waarschijnlijk meer gaan posten in de andere groepen , of dit een stijging van het niveau zal tot gevolg hebben is maar de vraag


waarom iets als dvd op pc zwaarder weegt dan raad de film of ander dingen weet ik niet

smaken verschillen : ik ben bijna nt te vinden in de hardware topics, heb mijn installatie en ben er tevreden over dus uhm heb nt zo heel veel interesse ervoor (heb door mijn drang om dvds te kopen toch geen geld om al een andere installatie te kopen), dat ik half geobsedeerd ben door dvds hoef ik de meesten nt meer te bewijzen (heb er meer dan 460 en ik schrijf reviews voor een andere site) ben dan ook meer te vinden in bepaalde topics in general chat, general dvds, .... iedereen gewoon zijn ding met andere woorden, zonder daar een gewicht of een waardering aan te gaan uitdrukken

forzavado
24-10-2002, 13:49
Ik zie het hele nut niet van het tellen van postjes (kan iemand mij dit uitleggen???) Van mij mogen al die tellers eraf gesloopt worden (maar ik zie ook met de dag het nut van een general chat gedeelte slinken) Het is een feit dat zo'n teller het postgedrag beïnvloed en daarmee (helaas) ook de inhoud van het forum (naar mijn mening is die het laatste half jaar diep gevallen). Ik pleit dan ook voor een gehele afschaffing van zo'n teller, aangezien het totaal nutteloze informatie biedt en ook nog eens aanzet tot postjes van niets.

Zowiezo vind ik het onzin om forummers te beoordelen (noem het niet graag zo, maar maak dit uit bovenstaande op) op aantal postjes , ik krijg een beeld van mensen puur op hun bijdrages in inhoudelijke zin. Dat is mijnsinziens toch het belangrijkste, niet een nietszeggend getal.....

Lijkt me duidelijk dat ook ik mijn postjes bij deze beschikbaar stel aan diegenen die daar een bepaalde status aan denken te ontlenen.

Matt D
24-10-2002, 13:50
Dit klopt natuurlijk... maar toch alleen als je alles wel heel zwart-wit bekijkt. Want ga je die posts doornemen, dan kun je je toch op zich minst een paar vragen stellen.
Bijvoorbeeld: een van de crewmembers schrijft een kritiek en dan komen daar reacties op als: ja dit is een mooie film, hm een goed verhaal, ho die ga ik ook kopen, of wat dan ook. Dan vraag ik me in alle ernst af in welk opzicht dat dit DVD gerelateerd is, en dus wel geteld zou moeten worden.
Het zegt hooguit dat die persoon de betreffende kritiek gelezen heeft. Hoewel ook dit niet eens zeker is of hoeft te zijn. Maar dit is slechts een voorbeeldje van hoe er het talloze malen aan toe gaat.

voila, in de andere topics kan evenveel crap worden gepost, zegt nts over de betrokkenheid van die mensen bij de site of met het medium dvd / film. als ik post van dvdprofiler suckt en is weer down dan is dit zeker nt waardevoller dan als ik post in de general chat dat film x dit of dat is.

ik wil echt nt moeilijk doen, probeer gewoon voor mijn mening uit te komen, maar uhm ik denk echt nt dat er iemand dood was van gegaan als het systeem was blijven bestaan zoals het was of als het helemaal was afgeschaft. Persoonlijk (men hoeft het natuurlijk nt met mij eens te zijn) vind ik deze tussenoplossing de minste goede (ga er ook nt van dood)

Joost van der Molen
24-10-2002, 14:36
... mensen die posten om zoveel mogelijk op de teller te krijgen. En die zijn er, we hoeven dit niet te ontkennen.

Precies. Het afschaffen van die tellers zou een goede manier zijn om het aantal irrelevante posts in te dammen.
Wat ik ook raar vindt: mensen die iets posten, en meteen erna weer (enz.), waarin ze gewoon doorschrijven aan het voorgaande bericht.

Maarja, het blijven natuurlijk wel verzamelaars.
Het verzamelen is voor deze mensen kennelijk een obsessieve dwangmatige handeling. Het zal wel te maken hebben met fetishisme, 'lack' en andere ideetjes van Freud en Lacan. Hoewel
ik me afvraag in hoeverre een post een penis zou kunnen symboliseren... :)

Hilde
24-10-2002, 15:23
Voor mij maakt het niet uit. ik vind het forum prima zo:D

Alex van den Berg
24-10-2002, 16:13
smaken verschillenVandaar ook deze poll ;)

leek het me wel een leuk idee om eens te kijken welke subforums JULLIE belangrijk vinden om mee te laten tellen

Johan van den D.
24-10-2002, 16:49
ik had pas geleden een opmerking over de kleurstelling van dit forum
hiervoor opende ik dus een thread om te kijken hoe anderen hier over dacht
het grootste gedeelte vond het dus min of meer onzin en dat er niks hoefde te veranderen
ben het er wel mee eens dat het opzich totaal niet over dvd of ht ging en dus in dat opzich totaal onzin was
welnu...........dat zelfde verhaal lijk me nu dus ook van toepassing op threads die gaan over ,,posts,,
hier word men het toch niet over eens net zoals met die kleuren en daarom kun je je dus afvragen waar het hier nu eigenlijk allemaal over gaat,en dit bedoel ik dus zowel over die kleuren als over die posts
;)
wat ik dus wil zeggen is het volgende, laten we ons toch niet zo druk maken over zaken als dit
men wil dat we van de kleuren afblijven dus laten we ook de posts zo toch
immers,iedere verandering neem weer een hoop irritatie met zich mee
het forum is en werk nu goed dus laat het zo als het is:o :o

Alex van den Berg
24-10-2002, 19:07
wat ik dus wil zeggen is het volgendeErg leuk allemaal maar dat hebben we al uitgebreid in een andere thread behandeld. Ook nog iets nieuws te vertellen? Misschien gewoon even ingaan op de vraagstelling i.p.v. naast een stelletje ouwe koeien in de sloot te gaan zitten??

GrMnrGr
24-10-2002, 19:26
In principe maakt het mij persoonlijk niet uit of ik 5, 10 of meer posts heb ... Alleen gebruik ik (misschien naief) deze informatie wel tesamen met de registratie datum als ik bijvoorbeeld een dvd van iemand wil kopen of ruilen. (niet iedereen is co-star trader of trader of safetrader.) Ik zal zeker geen dvd kopen van een junior member met twee posts.

Misschien moet er ergens een gulden middenweg gevonden worden (yep, ik ben een belg), misschien alleen een benaming zonder het aantal posts ... member / junior / senior member en enkele criteria waar het niet alleen draait om het aantal posts. Als criterium misschien ook het aantal keer iemand gewoon de posts komt lezen. Ik voel persoonlijk niet de behoefte om op alles en nog wat te reageren, maar dat geeft ook wel aan of iemand het de moeite vind op het forum rond te neuzen.

PS crew, moest dit irrelevant zijn dan mogen jullie gerust mijn counter op nul zetten ;)

Johan van den D.
24-10-2002, 19:46
Erg leuk allemaal maar dat hebben we al uitgebreid in een andere thread behandeld. Ook nog iets nieuws te vertellen? Misschien gewoon even ingaan op de vraagstelling i.p.v. naast een stelletje ouwe koeien in de sloot te gaan zitten??
je begrijp duidelijk niet wat ik bedoelde om dit hier nog even te vertellen maar goed ,zal wel verkeerd verwoord zijn door mij:o

Johan van den D.
24-10-2002, 19:56
het forum is en werk nu goed dus laat het zo als het is:o :o
alex,het ging dus om dit zinnetje
het was dus positief bedoelt maar jij vat het weer eens negatief op
enje weet zelf ook wel dat als je zo,n poll gaat houden dat er ook weer reacties maar vooral ook nieuwe ideeen uit voortkomen
zoals eric al aangaf zullen jullie(crew)hier zeker eens serieus naar kijken
dus de uitslag analyseren zeg maar
en uit de conclusie die jullie daar dan uit trekken heb je dus kans dat er weer dingen gaan veranderen en dat breng dan weer zo,n thread vol met narigheid met zich mee waar niemand op zit te wachten
zoals ik dus al zei,het is goed zoals het nu is dus laat het zo
zo,n poll lok mijn inziens alleen maar reacties uit
dus probeer mijn posts niet altijd negatief te lezen want deze was zeker niet zo bedoeld
integendeel, het was meer een compliment omdat ik het forum zo wel ok vind
(maar ook dit zal ik wel weer verkeerd zien:( )
lees met een positieve instelling;)

Alex van den Berg
24-10-2002, 20:03
integendeel, het was meer een compliment omdat ik het forum zo wel ok vind (maar ook dit zal ik wel weer verkeerd zien:( )
lees met een positieve instelling;) Ik lees altijd met een positieve instelling, maar ik maak graag stekende opmerkingen om wat meer duidelijkheid te krijgen... :D
Als ik het goed begrijp heb je dus alles geselecteerd behalve de laatste 2? En je lange verhaal had dezelfde inhoud als de 2 regels die ik heb ge-quote? :D

Johan van den D.
24-10-2002, 20:19
En je lange verhaal had dezelfde inhoud als de 2 regels die ik heb ge-quote? :D
ja dat kan maar bij jou moet je alles twee keer doen toch:D
dus ik dacht dat als het toch twee keer moet dan maar twee keer lang;)
:bier: :bier:
ben iedergeval blij dat het nu duidelijker is:)

Kaplan
24-10-2002, 22:05
Volgens mij is een post gewoon een post en is een poll over welk subforum en welk subforum niet mee moet tellen flauwekul.

Het enige waar je het over zou moeten hebben denk ik is wel of geen berichten teller.

Luther Hartog
25-10-2002, 07:59
Haal die teller alsjeblieft weg...er komt alleen maar elke keer gedonder van.

Haal de General Chat weg. Hierdoor zullen de "serieuze threads" weer leuker, omdat er dan af en toe een leuke opmerking tussendoor komt.

Henk Heideveld
30-10-2002, 12:22
In ieder geval maakt de poll zichtbaar dat men niet wakker ligt van het feit dat de general chat niet meetelt. Dit krijgt de laagste score. Besef dat maar 39 mensen stemmen en je weet helemaal dat je met een onbelangrijk ding bezig bent, waar sommigen zich echter erg druk over menen te moeten maken.
Ik zit al aardig lang op dit forum en behoor tot de topposters, maar het zal me worst wezen, zet mij gerust onder aan de lijst en ik zit hier met even veel plezier. Anders gezegd, het heeft mij nog nooit de pret bedorven.
Ik hecht meer waarde aan de meestal plezierige sfeer waarin we hier met elkaar omgaan(y). daarom zit ik hier al lang enne.....eerlijk gezegd.....vaak! :D

Camille
30-10-2002, 18:32
Ik heb alle hokjes aangevinkt, omdat ik vind dat alles moet meetellen of helemaal niks.

Matt D
30-10-2002, 19:28
In ieder geval maakt de poll zichtbaar dat men niet wakker ligt van het feit dat de general chat niet meetelt. Dit krijgt de laagste score. Besef dat maar 39 mensen stemmen en je weet helemaal dat je met een onbelangrijk ding bezig bent, waar sommigen zich echter erg druk over menen te moeten maken.
Ik zit al aardig lang op dit forum en behoor tot de topposters, maar het zal me worst wezen, zet mij gerust onder aan de lijst en ik zit hier met even veel plezier. Anders gezegd, het heeft mij nog nooit de pret bedorven.
Ik hecht meer waarde aan de meestal plezierige sfeer waarin we hier met elkaar omgaan(y). daarom zit ik hier al lang enne.....eerlijk gezegd.....vaak! :D

gezien de uitslag toch geen bal uitmaakt vond ik de moeite nt om te stemmen, tevens weten de meesten toch wat mijn mening hierrond is. Ik verschiet een beetje van je opmerking : 'waar sommigen zicht echter erg druk menen over te moeten maken'. jammer dat je blijkbaar nt goed aanvoelt wat we met een aantal mensen wilden zeggen. (nogmaals voor alle duidelijk ik was voor de volledige afschaffing, nt selectief)

mag ik uit je opmerking afleiden dat je diegene die reagereerden op een eerder negatieve manier (op het hele post teller gedoe) aanstellerig vindt?

wat betreft de plezierige sfeer : kan me toch nt van de indruk ontdoen dat een deel van de mensen het hier meer naar hun zin hadden een aantal maanden geleden (er zullen natuurlijk ook mensen zijn die het nu veel leuker vinden)
met deze post wil ik niemand kwetsen of aanvallen, duidelijkheid en veilgheid voor alles :-)

moest ik het forum zelf geen bal meer vinden zou ik echt de moeite niet doen om mijn mening weer te geven

Luther Hartog
30-10-2002, 22:35
Ik heb nog een idee:

gooi deze site weg...vervang de directie en ip-ban iedereen die nu lid is.

Isis
30-10-2002, 22:36
Ik heb nog een idee:

gooi deze site weg...vervang de directie en ip-ban iedereen die nu lid is.

Ik hou van dit soort humor!! (6)
Luut op z'n best! (y)

Luther Hartog
30-10-2002, 22:43
Luut op z'n best! (y) :o

Alex van den Berg
31-10-2002, 01:39
Ik heb nog een idee:

gooi deze site weg...vervang de directie en ip-ban iedereen die nu lid is. Als we jou niet hadden!!!
Mijn excuses dat ik deze optie was vergeten.. Ik heb hem onmiddelijk toegevoegd! :D

Jeroen Groot
31-10-2002, 07:22
Als we jou niet hadden!!!
Mijn excuses dat ik deze optie was vergeten.. Ik heb hem onmiddelijk toegevoegd! :D
Briljant :D :D :D
Ik zie alleen dat nog niemand deze optie ook daadwerkelijk gekozen heeft :rolleyes:

Henk Heideveld
31-10-2002, 10:09
Als we jou niet hadden!!!
Mijn excuses dat ik deze optie was vergeten.. Ik heb hem onmiddelijk toegevoegd! :D
De mogelijkheid om leden weg te stemmen, Alex, voeg die ook toe.:D :D Maakt het tellerfanaten mogelijk om mensen van de eerste plaats te wippen langs een minder sympathieke weg(6) (6)

Jelger
31-10-2002, 10:12
Originally posted by Henk Heideveld
De mogelijkheid om leden weg te stemmen, Alex, voeg die ook toe. :D :D Maakt het tellerfanaten mogelijk om mensen van de eerste plaats te wippen langs een minder sympathieke weg(6) (6)

Dan zou ik nog flink wat mensen weg moeten stemmen:D

Henk Heideveld
31-10-2002, 10:12
Originally posted by evilgoblin66
Ik verschiet een beetje van je opmerking
Niet doen hoor, is allemaal maar onderbroekenlol of knuppeltje in hoenderhok om discussie op te laaien, of tijdverdrijf op het werk, of.......;)

Henk Heideveld
31-10-2002, 10:14
Ik heb nog een idee:
vervang de directie en...
Plagiaat. Dit heb je niet zelf bedacht maar ontleend aan de problematiek bij de NS:D :D

Henk Heideveld
31-10-2002, 10:44
Dan zou ik nog flink wat mensen weg moeten stemmen:D
Valt reuze mee.
In een relatief korte tijd ben je van plaats 3360 gestegen naar plaats 175. In dit tempo ga je dus binnen enkele dagen naar de eerste plaats dingen.
Bedenk dus wel dat je al ruim 3000 leden voorbijgestreefd bent. da's toch een hele prestatie.:D :D

Jelger
31-10-2002, 10:58
Originally posted by Henk Heideveld
Valt reuze mee.
In een relatief korte tijd ben je van plaats 3360 gestegen naar plaats 175. In dit tempo ga je dus binnen enkele dagen naar de eerste plaats dingen.
Bedenk dus wel dat je al ruim 3000 leden voorbijgestreefd bent. da's toch een hele prestatie.:D :D

Ik geloof dat ik je nu even niet kan volgen.:confused: Ik dacht dat alleen de top 10 posters aangegeven waren (en dan kan je verder bladeren). Of hou jij een wekelijkse ranglijst bij met stijgers, dalers, en hoogste nieuwe binnenkomers?:D

Henk Heideveld
31-10-2002, 13:06
Ik geloof dat ik je nu even niet kan volgen.:confused: Ik dacht dat alleen de top 10 posters aangegeven waren (en dan kan je verder bladeren). Of hou jij een wekelijkse ranglijst bij met stijgers, dalers, en hoogste nieuwe binnenkomers?:D
Nee, loop de top-10 posters verder dor, dus blz. 2 en verder en je ziet het aantal; posten aflopen, tot je bij de laatsten komt en dan zie je dus o posts stan. het is dus een aflopende reeks, niet alleen de eerste 10. Jij komt jezelf dan tegen op plaats 175.

Jelger
31-10-2002, 13:26
Originally posted by Henk Heideveld
Jij komt jezelf dan tegen op plaats 175.

AHUM.:o

plaats174 :D Hoeveel moet ik dan nog voor ik jou ingehaald heb?:D

Henk Heideveld
31-10-2002, 15:51
AHUM.:o

plaats174 :D Hoeveel moet ik dan nog voor ik jou ingehaald heb?:D
Nog zo'n KLEINE 2152 posts, maar met een beetje fantasie (zoals ik) ben je daar zo!!!!:D :D

Sander Dubbeldam
11-11-2002, 15:13
telt het nieuwe veiling gedeelte ook mee in het aantal posts?

gewoon intresse :)

T. van Keeken
14-11-2002, 15:47
Don't change a working concept......... 't is toch gewoon ok zo. Als je hier vaak komt weet je wie de mensen zijn die daadwerkelijk iets te melden hebben wel te vinden. Als je een vraag stelt krijg je zoveel nuttige (en nutteloze) antwoorden dat je zelf wel de zaken eruit kunt filteren die voor jou nuttig zijn.

Dit klinkt een beetje als: ik heb de meeste knikkers dus ik ben de beste. What the f*ck maakt het uit hoeveel iemand post? Kom op zeg...

Luther Hartog
14-11-2002, 16:33
Als we jou niet hadden!!!
Mijn excuses dat ik deze optie was vergeten.. Ik heb hem onmiddelijk toegevoegd! :D Haha...ik had het nog niet gezien...geweldig Alex(y)

Ro1671
14-11-2002, 21:41
haal die teller weg!

Ik ben van mening dat de mensen die er tijd insteken, die haal je er zo uit, omdat je nicks/avatars wel onthoud!

Nog wat, het enige waar die teller voor dient is status...
Nu zie ik de replies dalijk al komen `` maar jij hebt er heel weinig, dus jou komt het mooi uit``...
dan bij deze alweer mijn reactie...

status geef ik niet om!liever 100 serieuze replies, dan 4300 replies met veel dubbel replies in 1 post etc.!

Luther Hartog
14-11-2002, 22:30
status geef ik niet om!liever 100 serieuze replies, dan 4300 replies met veel dubbel replies in 1 post etc.! wat dacht je..laat ik Luther eens als voorbeeld gebruiken...goh...je bent echt de eerste:rolleyes:

Luther Hartog
14-11-2002, 22:31
Ik ben van mening dat de mensen die er tijd insteken, die haal je er zo uit, omdat je nicks/avatars wel onthoud!Wat is er erg aan als mensen hun tijd steken in iets wat hun hobby is?

Ro1671
14-11-2002, 22:34
helemaal niets
daar heb je me nog nooit over horen klagen!

en 4300 posts zei ik willekeurig... zag niet dat jij bijna die posts had :p

maar neem bijv. die bovenste 2 posts van je
je had er ook een kunnen bewerken en daarin je inhoud van die 2e post zetten....

daarom zeg ik.. pleur die telling weg...
tis zo ... uh.. misleidend .. (???)

Edwin vd Zwaard
14-11-2002, 22:51
en 4300 posts zei ik willekeurig... zag niet dat jij bijna die posts had :p

Hij was al over de 10.000 heen... tot ze besloten de General Chat posts niet meer mee te laten tellen :p

Xie je niet zo veel meer posten hier Luther, je laat je toch niet wegjagen he !?

Luther Hartog
15-11-2002, 09:16
maar neem bijv. die bovenste 2 posts van je
je had er ook een kunnen bewerken en daarin je inhoud van die 2e post zetten....Maar je punt wordt een stuk duidelijker als je het in 1 post zegt. Als je in 1 post een wirwar van punten duidelijk wil maken, is het niet meer duidelijk, snap je?:)

Luther Hartog
15-11-2002, 09:18
Xie je niet zo veel meer posten hier Luther, je laat je toch niet wegjagen he !? Nee hoor Edje, ik laat me niet wegjagen, maar net als jij...ga ik graag een discussie aan. Dat houdt de boel levend:)

Ro1671
15-11-2002, 09:21
als deze thread geen stats geeft voor je counts van replies heb je er weer 10 minder, luther :)

Luther Hartog
15-11-2002, 09:38
als deze thread geen stats geeft voor je counts van replies heb je er weer 10 minder, luther :) :) van mij mag het allemaal hoor. Het maakt mij uiteindelijk niet uit of die teller erbij staat. Het belangrijkste vind ik dat het gezellig is en ik denk dat wanneer de teller weggaat, dat er dan toch weer een kleine rel zal komen.

System 3rror
15-11-2002, 10:04
... en ik denk dat wanneer de teller weggaat, dat er dan toch weer een kleine rel zal komen. Humz, rellen hebben we al een tijdje niet meer gehad hier...
Wegdoen dus die tellers ;)

Ro1671
15-11-2002, 10:16
wat je ook kan doen

gewoon junior member
en senior member als status geven

mensen onder de 2/300 posts of zo zijn junior en daarboven senior..
dan kan je toch nog een beetje zien wie er diehards zijn of zo...

just an example...

en luthor,... het is niet allemaal persoonlijk tegen jou bedoelt hoor!

Luther Hartog
15-11-2002, 10:24
en luthor,... het is niet allemaal persoonlijk tegen jou bedoelt hoor! tuurlijk niet:)

System 3rror
15-11-2002, 10:25
wat je ook kan doen

gewoon junior member
en senior member als status geven

mensen onder de 2/300 posts of zo zijn junior en daarboven senior..
dan kan je toch nog een beetje zien wie er diehards zijn of zo...
Dan blijf je toch houden dat mensen gaan posten om die status te krijgen?! Dat lost niets op ben ik bang.

Gewoon OF helemaal afschaffen OF de complete teller aan.

Edwin vd Zwaard
15-11-2002, 10:26
Nee hoor Edje, ik laat me niet wegjagen, maar net als jij...ga ik graag een discussie aan. Dat houdt de boel levend:)

Goed om te horen Luther..

vive la revolution !!

Blijft toch een beter forum dan dat moviefreaks :p

Luther Hartog
15-11-2002, 10:39
Goed om te horen Luther..

vive la revolution !!

Blijft toch een beter forum dan dat moviefreaks :p :eek:

Ro1671
15-11-2002, 11:22
Dan blijf je toch houden dat mensen gaan posten om die status te krijgen?! Dat lost niets op ben ik bang.

Gewoon OF helemaal afschaffen OF de complete teller aan.

niet helemaal waar..
je kan maar 1 x een status verdienen...
senior member
en geef toe, na een paar maandjes heb je die status ook
maar iig, schaf het maar helemaal af..

Richard B.
15-11-2002, 20:53
Ik heb eigenlijk een vraagje voor de crew, waarvan ik niet weet of ie al gesteld is: heeft het weglaten van het algemene forum bij de telling van het aantal postings nu ook ECHT geholpen bij het verminderen van de (onzin)postings op dat forum?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het, achteraf gezien, toch wel wat vaag vindt dat deze maatregel genomen is. Van mij mag 'algemeen' dus gewoon weer meegenomen worden in de tellingen. Ik bedoel: postingen op dat forum zijn toch ook postingen? Een teller = een teller. Niets meer.

Alex van den Berg
15-11-2002, 22:52
Ik heb eigenlijk een vraagje voor de crew, waarvan ik niet weet of ie al gesteld is: heeft het weglaten van het algemene forum bij de telling van het aantal postings nu ook ECHT geholpen bij het verminderen van de (onzin)postings op dat forum?De afdeling "Algemeen" telt gewoon mee. Alleen de berichten in het sub-forum "General Chat" worden niet meegetelt.
En of het helpt? Ligt eraan waarvoor, maar in ieder geval lijken de counter-opdrijf-toernooien verleden tijd... :D

Richard B.
17-11-2002, 00:42
De afdeling "Algemeen" telt gewoon mee. Alleen de berichten in het sub-forum "General Chat" worden niet meegetelt.


Oeps! Die bedoelde ik ook eigenlijk.




En of het helpt? Ligt eraan waarvoor, maar in ieder geval lijken de counter-opdrijf-toernooien verleden tijd... :D

Nou, kun je bijv. zien dat de groei van het aantal postings vermindert of dat er relatief minder gepost wordt in 'general'?

Alex van den Berg
17-11-2002, 00:59
Nou, kun je bijv. zien dat de groei van het aantal postings vermindert of dat er relatief minder gepost wordt in 'general'? Ik let nooit zo op de getallen... Weet niet eens waar ik de site-statistieken kan vinden... Is meer Eric's afdeling... :D

Maar... Ik heb wel het gevoel dat de threads en reakties de afgelopen weken een stuk serieuzer en on-topic zijn...
Er zijn altijd nog mensen die een kwek-thread openen, maar over het algemeen blijft het daar erg rustig. :)

Luther Hartog
17-11-2002, 08:56
Maar... Ik heb wel het gevoel dat de threads en reakties de afgelopen weken een stuk serieuzer en on-topic zijn...
Er zijn altijd nog mensen die een kwek-thread openen, maar over het algemeen blijft het daar erg rustig. :) goed he...van Henk en mij :) (y) :)

Edwin V
20-11-2002, 07:08
Eigenlijk intereseert het me niets. Die post teller mag van mij helemaal weg. Maar als je toch bezig bent kun je dan ook strafpunten geven voor forummers die veel onzin posten, ben je ook van dat gezeik af.:D

Luther Hartog
20-11-2002, 08:36
Eigenlijk intereseert het me niets. Die post teller mag van mij helemaal weg. Maar als je toch bezig bent kun je dan ook strafpunten geven voor forummers die veel onzin posten, ben je ook van dat gezeik af.:D bij deze geef ik jou een strafpunt :p