PDA

Bekijk de volledige versie : Cheap breedbeeld tv's !?



Yi-Long
24-10-2002, 02:28
weet iemand waar je het beste kunt zyn voor breedbeeld tv's voor een goedkope prys?
Ik bedoel dus niet meteen slechte kwalitiet ofzo...maar gewoon goedkopere winkels.

Is het verstandig om by een outlet te kopen (dus showmodels of ex-rentals)!?

Ik denk dat myn keuze naar de philips 32pw6515 zal gaan, tenzy iemand betere/goedkopere alternatieven heeft.

majestic
24-10-2002, 12:45
MediaMarkt Den Haag stunt dit weekend met een 32" Philips Breedbeeld. Type nummer heb ik helaas nu niet bij de hand.

Prijs is 599 uit m'n hoofd.

Sander Dubbeldam
24-10-2002, 13:54
32pw6006 is het :)

Tom Rood
24-10-2002, 14:32
Je kan ff kijken op www.kieskeurig.nl daar kan je de goedkoopste prijs wel vinden voor de tv die je zoekt..

Ja je kan een showmodel nemen ..zelf houd ik er niet van.. en een ex rental zou ik zeker niet nemen ..want je weet niet wat er mee gebeurt is...en ik denk niet dat het prijsverschil zo groot is om zo'n risico te nemen...

succes

Tom Rood
24-10-2002, 14:40
ik zie net dat de philips die je misschien wilt aanschaffen een ingebouwde dvd speler heeft...
Heb je al een speler of wil je juist daarom deze tv kopen??
Ik hoor vaak dat combi's gevoeliger zijn voor problemen en als er iets stuk gaat ben je alles kwijt...

Tis maar ter waarschuwing..dat je niet straks 2 dvd spelers hebt...:D

Roy Bijvank
24-10-2002, 22:19
Is het verstandig om by een outlet te kopen (dus showmodels of ex-rentals)!?



Showmodellen staan vaak de hele dag aan. Waardoor denk ik het beeldscherm toch een stuk sneller naar de knoppen zal gaan.

Yi-Long
24-10-2002, 22:58
ik zie net dat de philips die je misschien wilt aanschaffen een ingebouwde dvd speler heeft...
Heb je al een speler of wil je juist daarom deze tv kopen??
Ik hoor vaak dat combi's gevoeliger zijn voor problemen en als er iets stuk gaat ben je alles kwijt...

Tis maar ter waarschuwing..dat je niet straks 2 dvd spelers hebt...:D

Huh?? Hmmm vreemd...heb ik niet eens opgemerkt of gezien....is dat echt zo!?
Ik ben vandaag ff by die outlet store wezen kyken (alhoewel het achteraf gezien maybe de verkeerde was...) maar dat zag er niet echt uit. gewoon een ranzig magazyn met allemaal tv's.
Ik ga dus gewoon via Inet of in de winkel kopen.
Ik weet ook niet meer of ik wel een philips moet kopen, want hier in nederland wordt het gezien als een topmerk, maar daarbuiten toch niet echt, dus ik heb het gevoel dat wy nederlanders allemaal massaal geïndoctrineerd zyn door Philips ;)
Die breedbeeld die by de mediamarkt stond had ik ook gezien en leek me eerst een goede keus, maar nadat ik ff by kieskeurig had gezien zag ik dat hy toch wat tegenvalt.

In ieder geval bedankt voor alle hulp en advies :)

Yi-Long
25-10-2002, 00:00
Godsallerjezus klere...wat is het moeilyk een goede tv voor een goede prys te kunnen vinden...
ik zit nu echt al weken te speuren maarOF het is te duur, of het is niet helemaal goed.
Is er geen online site (niet vergelijk.nl) die gewoon een soort overzicht heeft in verschillende categorieén tv's (formaat, soort, 100hertz of geen 100hertz etc.)!?
Zodat je gewoon duidelyk kan zien welke de beste is van een bepaald merk en in een bepaalde prys categorie etc!?

Edit; Opeens begryp ik die man die toen met dat pistool het Philips gebouw inging en een zootje mensen gyzelde, om te klagen over breedbeeld tv's, een stuk beter ;)

Mike Lowery
25-10-2002, 09:42
Zoals al eerder werd vermeld.

www.kieskeurig.nl

Kun je al je wensen invullen en kies maar uit.

succes.

;)

ppleeuw
25-10-2002, 23:11
Ik zit hier ook al een tijdje voor te kijken. Kieskeurig heeft vaak achterhaalde prijzen/modellen en zoekt maar op een aantal winkels. Kijk eens op www.miepkniep.nl Het goedkoopst vind ik gewoon winkels afgaan. Soms een leuk samsungetje of philips voor 500 eurotjes (70 cm) ofzo.

Luchtgordijn Bogey
26-10-2002, 01:08
Originally posted by Yi-Long
<snip>Is het verstandig om by een outlet te kopen (dus showmodels of ex-rentals)!?<snip>Om mezelf niet te veel herhalen zie mijn post in een andere thread hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=64925&highlight=Sony#post64925)

Ik heb zelf heel veel televisies gekend en gehad in de loop der tijd, de meeste tweedehands (Philips, Sony, Grundig), sommige nieuw (Aristona, Telefunken).

Mijn advies zou zijn: als je een beperkt budget hebt, en je kunt kiezen tussen een nieuwe goedkope tv (ik denk aan merken als Daewoo, Supertech, goedkope modellen van grotere merken) en een goede (=voormalig dure) Sony die anderhalf jaar constant aangestaan heeft in een winkel - voor dezelfde prijs - zou ik kiezen voor de laatste.

Mijn een na laatste tv is een 100Hz 70cm Sony 4:3, bouwjaar 1992. Deze kocht ik zo'n 5 jaar geleden, tweedehands voor f 899,= (3 mnd. garantie). Hij staat nu in de slaapkamer.
Als je van dichtbij kijkt, zie je bij een wit egaal beeld dat in de hoeken het kleurkanon kleine afwijkingen begint te vertonen. De kleuren zijn echter nog steeds zeer goed. Bij andere t.v.'s treedt dit effect veel ernstiger op, en veel eerder.

Mijn laatste tv (in de huiskamer) is dus een breedbeeld Sony, zoals beschreven in de post achter de link (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=64925&highlight=Sony#post64925), is dat een winkelmodel die lang heeft aangestaan, gekocht voor f 1111,= (12 mnd garantie).

Ik kon mijn exemplaar helaas niet in de winkel testen, maar ik heb bij thuiskomst meteen gecheckt of er geen ingebrande stationlogo's of testbeelden te zien waren. Gelukkig niet. Ik heb deze tv nu 11 maanden, naar volle tevredenheid om het zuinig uit te drukken. Ik weet bij dit toestel natuurlijk niet of hij het over 7 jaar nog net zo goed doet, da's een kwestie van afwachten.

Mijn advies bij het aanschaffen van een niet-nieuw televisietoestel is om het volgende te controleren: Heeft het apparaat op een plek gestaan waar de warmte goed wegkan? Warmte is bij televisies (net als bij pc's) namelijk hetgene wat onder normale omstandigheden het belangrijkste slijtageproces veroorzaakt. Electronische onderdelen verouderen aanzienlijk sneller onder blootstelling aan hoge temperaturen.
Heeft het toestel op gefixeerde plek gestaan of heeft het veel bewogen (op een draaibare beugel, vaak verplaatst of versjouwd).
Televisies kunnen grote printplaten bevatten (ik denk dat dit tegenwoordig door verdere integratie van onderdelen minder is dan 10 jaar geleden). De belangrijkste reden voor storingen in televisies, is het ontstaan van haarscheurtjes in (een van) de printplaten. De kans hierop is kleiner bij toestellen die altijd op 1 plek hebben gestaan.Om deze redenen zou ik zeker geen ex-rental (zelf nog nooit van gehoord, wat tv's betreft) adviseren, vanwege het vele bewegen. Een demotoestel dat 2 jaar lang op dezelfde plek gestaan heeft in een winkel lijkt me daarentegen vrij risicoloos. Des te minder je weet over de historie met betrekking tot de genoemde twee punten, des te kritischer moet je zijn.

[B]Ik wil niet te veel doordraven over Sony trinitron, maar....
Mijn goede ervaringen (qua levensduur en kleurscherpte) met (de high-end) Sony trinitron toestellen zou je zelf kunnen staven door oudere toestellen van verschillende merken te vergelijken met een Sony van dezelfde leeftijd. Bijvoorbeeld bij familie en vrienden, of bij winkels waar ze veel tweedehands toestellen hebben staan. In Rotterdam heb je bijvoorbeeld de Correct koopjeskelder (Ceintuurbaan 111).