PDA

Bekijk de volledige versie : DVD.nl Magazine nummer 2 recensies beknopt online



Eric van Ballegoie
24-10-2002, 09:34
DVD.nl Magazine nummer 2 recensies beknopt online



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=601)

Jelger
24-10-2002, 09:46
is het misschien een idee om dan een aparte subcategorie met previews te maken? nu staan er opeens een stuk of 40 films tussen de reviews waarover geen informatie wordt gegeven, en de films die wel een complete beschrijving en waardering hebben verdwijnen allemaal van het scherm af. Misschien kunnen jullie daar een verschil tussen aanbrengen?

Joost van der Molen
24-10-2002, 10:57
"Wanneer het magazine uit de winkels verdwijnt worden al deze reviews aangevuld tot volledige reviews, dus met beoordeling van beeld geluid en extra's. "

Kunnen jullie een indicatie geven van wanneer dit zal gebeuren?

Eric van Ballegoie
24-10-2002, 11:02
Ik weet het eerlijk gezegd niet helemaal zeker, maar ik denk dat het blad nog ongeveer een maand in de winkels zal liggen.

martin
24-10-2002, 11:33
DVD.nl Magazine nummer 2 recensies beknopt online



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=601)

Tja wat moeten we of ik hier nu weer van zeggen........
alleen weer een reden om ergens anders naar reviews tegaan zoeken. dan heeft die banner op me site van dvd.nl ook geen zin meer, ik ben natuurlijk geen gratis sponsor van jullie blad.
Dus Eric als je een banner wilt van dvd.nl op me site moet je mij nu gaan betalen, ik ben niet zo duur hoor.

Oakey
24-10-2002, 11:48
Dit soort acties was te verwachten natuurlijk. Gelukkig werkt het internet zo dat alle informatie ook elders te halen is....

Koen Koene
24-10-2002, 11:58
Blijkbaar is er nogal wat onduidelijkheid/onvrede ontstaan nadat deze onvolledige recensies zijn toegevoegd. Vandaag komen er namelijk regelmatig berichten voorbij van bezoekers die menen dat het de verkeerde kant op gaat met DVD.nl, dat we een reclamesite worden voor het magazine, dat ze het publiceren van deze deels ingevulde recensies een slechte zaak vinden, enzovoorts, enzovoorts.

Er is echter totaal niets veranderd aan de opzet van DVD.nl. Enkel het kleine ongemak dat sitebezoekers die het blad niet in huis halen iets langer op een handjevol volledige recensies zullen moeten wachten. Dit was echter ook zo toen nummer 1 van het magazine verscheen, met als verschil dat werd besloten om de recensies pas op de site te zetten toen het blad niet meer in de winkel lag (enkele maanden later). Toen hoorde je vreemd genoeg niemand klagen...

Nu hadden we ook in dit geval de (volledige) recensies pas over anderhalve maand kunnen plaatsen, maar dan had je als bezoeker van de site/lezer van het blad tot die tijd niet kunnen stemmen voor de Top 50, en was ook discussie over de betreffende DVD's (die momenteel als het goed is allemaal in de winkel liggen) niet mogelijk.

Conclusie: maak van een mug geen olifant, en stop lekker een DVD'tje in de speler om tot rust te komen... ;) DVD.nl blijft de gezellige hangplek voor DVD-enthousiastelingen die het altijd was, en er zullen nog steeds nieuwe recensies van recente DVD's op de site verschijnen.

Sander Dubbeldam
24-10-2002, 12:26
Originally posted by Koen Koene
Dit was echter ook zo toen nummer 1 van het magazine verscheen, met als verschil dat werd besloten om de recensies pas op de site te zetten toen het blad niet meer in de winkel lag (enkele maanden later). Toen hoorde je vreemd genoeg niemand klagen...


zolang een mens niet weet wat er aan de hand is hoor je ze nooit klagen, krijgen ze wat in de smiezen hoor je het wel :D

is het niet te doen om de recensies dan op een vast tijdstip neer te zetten. i.p.v. een paar maanden later, gewoon 1 1/2 a 2 maanden ofzo?

rveldhuizen
24-10-2002, 12:31
Conclusie: maak van een mug geen olifant, en stop lekker een DVD'tje in de speler om tot rust te komen... ;) DVD.nl blijft de gezellige hangplek voor DVD-enthousiastelingen die het altijd was, en er zullen nog steeds nieuwe recensies van recente DVD's op de site verschijnen.
Eens... Ik kom hier niet direct voor een recensie, meer voor de kennis en mening van de members die hier regelmatig posten... en zaken als prijzen, release-dates, etc. En het moet gezegd, deze site heeft veel aktiviteit... Dat zal toch wel blijven, ondanks een latere uitgebreide nieuwe recensies verschijnings vorm (dit kan naar de dikke van dale...)

Koen Koene
24-10-2002, 12:41
Dat zal toch wel blijven, ondanks een latere uitgebreide nieuwe recensies verschijnings vorm Bovendien gaat het slechts om het handjevol DVD's dat in het blad geplaatst is. Recensies van (komende) titels die niet in het blad staan zullen gewoon, zoals voorheen, direct in volledige vorm op de site verschijnen.

martin
24-10-2002, 13:19
Tja, als er commercie om de hoek komt kijken moet men gaan betalen, dalijk ook nog gaan betalen om op het forum een reactie "temogen" teplaatsen ??

sorry dat ik tesceptisch bent, maarja het is en blijft een hobby.

Eric van Ballegoie
24-10-2002, 13:28
Tja, als er commercie om de hoek komt kijken moet men gaan betalen, dalijk ook nog gaan betalen om op het forum een reactie "temogen" teplaatsen ??

sorry dat ik tesceptisch bent, maarja het is en blijft een hobby.

Martin,

Ik begrijp je gevoel helemaal. Een aantal van mijn favorite sites zijn compleet abonne-only geworden waar ik als consument uiteraard ook van baal. We zijn gewend dat op internet alles gratis is en wij als HWI zullen zeker niet overgaan op een abonne-only site. Wel is het zo dat wij gewoon hard geld nodig hebben om de verliesgevende sites uberhaupt open te houden. Tot nu toe zijn er nog geen mensen die hebben aangeboden een donatie te doen, dus moeten we op zoek naar andere manieren om geld te verdienen.

Als we er geen andere activiteiten naast zouden ontplooien (zoals de bladen) dan hadden we de site al maanden geleden moeten sluiten. We 'zoeken' dus naar een middenweg waarbij we zoveel mogelijk faciliteiten en informatie gratis houden. Sterker nog, alle informatie komt na verloop van tijd gewoon gratis en voor niets op de site. Maar ik denk dat iedereen zal begrijpen dat we artikelen niet gelijktijdig op in het blad en op de site plaatsen. De artikelen uit het blad komen gewoon iets later op de site.

En om eea even in perspectief te plaatsen: Dit jaar hebben we ruim 350 DVD's besproken, daarvan zijn er nu dus ongeveer 40 niet compleet online. Het valt al met al dus reuze mee en bovendien zullen we de komende weken gewoon weer doorgaan met het plaatsten van 'complete' recensies, het is zeker niet zo dat we daar nu mee gestopt zijn!

Werner
24-10-2002, 14:55
Jongens toch, tegenwoordig mag de crew van dvd.nl geen enkele daad meer stellen of ze krijgen een bak kritiek over zich. Bekijk het eens van deze kant: als je Eric en de zijnen een realistische prijs per uur moest betalen voor het werk dat ze in deze site steken, dan zou dit voor eenieder onbetaalbaar worden, en zou dat het einde van dvd.nl worden. Nu liggen kappen op het feit dat enkele reviews nu eenmaal wat later op de site komen om prioriteit te kunnen geven aan hun magazine, waar ze ongetwijfeld ook met hart en ziel voor werken, is zeer flauw.

Crew: doe gewoon voort. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Ronald Stiebolt
24-10-2002, 15:30
...DVD.nl blijft de gezellige hangplek...

Hangplek? HANGPLEK?

Ik ben toch zeker niet zo'n hangjongere???

Pas op, want ik stap zo op m'n scooter richting jullie!

Ik vind dit niet kei-vet van jullie...... :D

Charley Baak
24-10-2002, 16:01
ehhh misschien heb ik niet helemaal opgelet, maar staan de recensies uit magazine nummer 1 eigenlijk allemaal al online?

Eric van Ballegoie
24-10-2002, 16:05
ehhh misschien heb ik niet helemaal opgelet, maar staan de recensies uit magazine nummer 1 eigenlijk allemaal al online?

Die staan vrijwel allemaal online. Vanavond zal ik de rest daarvan online zetten en ook zal ik even een nieuwsbericht met een overzicht posten.

Olivier Laemont
24-10-2002, 16:13
Eric

Misschien kunnen jullie wel de quoteringen voor de technische aspecten behouden, zonder die te bespreken? Daar kan je ook al het één en het ander uit opmaken...

El SalvaCeppie
24-10-2002, 18:21
Financieringsproblemen?? :( :(
Ideetje:
Als nu ieder lid eenmalig €5 doneert aan dvd.nl das dan alweer zo'n 3778 x €5 = €18890 direct en elk aankomend lid bij registratie ook €5

:)

Dave
24-10-2002, 18:25
Ik vind het jammer dat het zo gaat, ik geef jullie gelijk, jullie daenken aan je inkomen en ik aan m'n portemonee; en ik heb geen zin om 9.95 voor een blad nee te leggen omdat daar een dvd bijzit die ik niet eens wil, maak het blad da 4.50 ofzo, nou , nou is die mogelijkheid er via de site maar mensen die er bestellen moeten een maand wachten op hun magazien, jammer als dit allemaal wat beter geregeld zou zijn zou ik het blad ook kopen maar op deze manier vind ik het niet interesant alhoewel ik het blad zelf wel (y) vind daar niet van...

Misschien daar eens wat beter over na te denken aleer de leden van de site haast te verplichten het blad zo te moetne kopen of net zoals martin zegt een adneree site te bezoeken voor de recensies en ditlaatste was nou toch ook weer niet de bedoeling dacht ik zo...

Mischien anders een lidmaatschapsysteem opzetten zodat je voor een x bedrag alle toegang krijgt en eventueel als je ervoor kiest het blad thuis ontvangt? Lijkt mij een leuk idee...

Hoop hierbij jullie aandacht wat te halen en niet zoals mijn vorige post gelijk maar wordt gedeleted...

Groeten,
Dave.


EDIT, sorry voor de comotie maar was wel een beetje frustie toen ik zag dat mijn eerdere elders geplaatste post weg was...

Bart de Graaf
25-10-2002, 21:43
Ik vind de 'previews' om ze maar ff zo te noemen wel een beetje de mensen lekker maken maar ja. Zo erg is het nou ook weer niet. Maar het zou wel handig zijn als je dan een apparte afdeling zou maken met previews. Anders is het best irritant dat je ze later nog eens moet opzoeken. Maar het is maar een ingeving..

Christiaan Sauer
26-10-2002, 19:26
Er is echter totaal niets veranderd aan de opzet van DVD.nl. Enkel het kleine ongemak dat sitebezoekers die het blad niet in huis halen iets langer op een handjevol volledige recensies zullen moeten wachten. Dit was echter ook zo toen nummer 1 van het magazine verscheen, met als verschil dat werd besloten om de recensies pas op de site te zetten toen het blad niet meer in de winkel lag (enkele maanden later). Toen hoorde je vreemd genoeg niemand klagen...



ik ben het met je eens dat we van een mug geen olifant moeten maken, maar als dit een soort van proef is: dus of je pas later in 1 keer de volledige recensie of zoals nu beginnen met een paar sreenshots, dan zal het duidelijk zijn wat de uitslag zou zijn bij een poll nu: denk niet dat iemand dit echt leuk vind: een paar screenshots bekijken en het een recensie noemen. Ik snap wel hoe jullie het bedoelen, maar alsjeblieft, doe mij en anderen een plezier, en plaats gewoon in 1 keer de volledige, want dit is echt helemaal Nix.
Sorry als ik beetje sjagge overkom, maar ben momenteel nogal doodmoe :( (ben nu voor mijn gevoel weer zo'n 30 uur wakker (met tijdsverschil niet meegenomen).