PDA

Bekijk de volledige versie : DVD gestolen!!!



Terre
24-10-2002, 10:43
Bijna 100 DVD's via internet besteld, altijd keurig toegekomen...
1x niet maar dat is toch goed gekomen.

Nu dacht ik m'n beste vriend een mooi kado te doen voor z'n verjaardag door de film "We were soldiers" te kopen voor hem. Hij had de film gehuurd en wou 'm hebben op DVD. Dus ik kijk om de DVD te bestellen, maar hier komt ie pas uit in december... een beetje laat verjaardagskado...:rolleyes:
Maar ik zag dat de DVD in UK al verkrijgbaar was, dus meteen daar besteld.

Vanmorgen komt 't pakje toe... toch maar openmaken om te checken...
Hmm... mooi doosje (speciaal karton), maar niet geseald?? Tiens...
Ik maak het doosje open en wat merk ik, er zit GEEN DVD in :( :( :(

Dus iemand heeft 'm gestolen...:mad:

Is hier iets aan te doen??

Sander Dubbeldam
24-10-2002, 10:47
ligt eraan waar je hem gekocht hebt.

ik dacht dat je bij play.com contact kon opnemen m.b.t. diefstal. het is natuurlijk iets wat moeilijk te bewijzen is, maar als ze een beetje service hebben zullen ze het kostenloos omruilen.

Terre
24-10-2002, 10:49
ligt eraan waar je hem gekocht hebt.
Bij SplashDVD... tja ik kan het eens proberen, wie weet...
Ik kijk alvast eens bij hun voorwaarden of ze er iets over vemelden...

garialdo
24-10-2002, 15:46
Originally posted by Terre
Bij SplashDVD... tja ik kan het eens proberen, wie weet...

Ik vind het idd wel een rotstreek om iemand zijn dvd te pikken.

Het zal lastig worden om een nieuwe te krijgen, maar je kan het altijd proberen.

Hans De Bisschop
24-10-2002, 15:58
Wat een regelrechte rotstreek !!! Ik vind het wel raar dat ze niet direct doosje en DVD schijf gepikt hebben :-S

Marcel den Haan
24-10-2002, 16:11
Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een envelope van DVD Boxoffice, hij lag leeg in mijn brievenbus dus waarschijnlijk gestolen door de postbode of iemand bij het postdistributiecentrum (wow mooi woord voor scrabble !) en ik heb de PTT gebeld en langs geweest enz maar hun zeiden dat het niet te achterhalen was wie het gedaan had, kon een klacht indienen maar dat heeft dan ook weinig nut.
Dvd Boxoffice maar een mailtje gestuurd en die hebben mooi een nieuwe opgestuurd, de meeste sites zijn wel verzekerd tegen dit soort dingen.

Hilde
24-10-2002, 16:35
Ik ben pas geleden beroofd van een CD die ik leuk vond. Wat een ******dief

Johan van den D.
24-10-2002, 16:54
tja...het is inderdaad gewoon diep triest dat dit voorkom ja
en ik moet eerlijk zeggen dat ik daardoor al veel minder dvd,s bestel via het internet
de kans word immers steeds groter dat dit gebeurt:(

Terre
24-10-2002, 17:01
Wat een regelrechte rotstreek !!! Ik vind het wel raar dat ze niet direct doosje en DVD schijf gepikt hebben :-S

Idd ze hadden beter het volledige pakje gestolen, dan had ik gedacht dat 't "verloren" was gegaan.
Maar nu open je een mooi DVD doosje en val je achterover als je ziet dat er geen DVDschijfje inzit :(

Terre
24-10-2002, 17:04
de kans word immers steeds groter dat dit gebeurt:(
Heb ik ook al zitten denken...
Ik vertelde zonet het verhaal aan m'n zus en ze had een goeie opmerking... Ik woon namelijk in een kleine gemeente en ben wsch één van de weinigen die meerdere gelijkaardige pakjes per week ontvangt, dus als de post eenmaal doorheeft dat het mooie DVD's zijn... :mad:

Ludo Keeris
24-10-2002, 19:28
de meeste sites zijn wel verzekerd tegen dit soort dingen.

Dat denk ik dus niet. Geen enkele verzekeringsmaatschappij zal hier in meegaan. Dan zal er nl veel 'gestolen' worden. De winkeliers voeren het waarschijnlijk op als extra kosten en trekken het van de winst af. Maar het kost de winkelier alleen maar geld (als ze tenminste een vervangend exemplaar opsturen).

Ludo Keeris
24-10-2002, 19:30
Heb ik ook al zitten denken...
Ik vertelde zonet het verhaal aan m'n zus en ze had een goeie opmerking... Ik woon namelijk in een kleine gemeente en ben wsch één van de weinigen die meerdere gelijkaardige pakjes per week ontvangt, dus als de post eenmaal doorheeft dat het mooie DVD's zijn... :mad:

Als dat zo is dan weet je bijna zeker dat de postbode het gedaan heeft! Hij is enige die kan vaststellen dat jij dezelfde pakjes krijgt. Als er dus veel verdwijnen zou ik 'm maar eens aan de tand voelen!

MiKe__LL
24-10-2002, 19:34
Wat een regelrechte rotstreek !!! Ik vind het wel raar dat ze niet direct doosje en DVD schijf gepikt hebben :-S

Dan hebben ze het volgens mij bij het distributiecentrum gestolen, een schijfje is toch makkelijker te verstoppen onder je kleding dan het hele doosje.

... en het blijft een *****streek :mad:

Niels Simons
24-10-2002, 19:46
idd,als je een nieuwsgierige postbode hebt....
ik zeg niet dat dat vaak t geval is,maar ik heb zelf bij de post gewerkt.
ik ging bv alles sorteren,de tas in en dan nogal es eerst thuis eten.
een beetje creatieve 'postbode' kan dan zo die pakjes openmaken en je een gigantisch oor aannaaien!

ik zou zon gast er zeker op aanspreken.
kijk effe welke dag t gebeurd is(vandaag dus)dan bel je t distributiecentrum en vraag je welke postbode op donderdag in jouw wijk bezorgt.

dan heb je zo je antwoord en dan bellen ze je terug over hoe en wat.

als ie t was dan doet ie t nooit meer,of hij wordt gewoon gelijk ontslagen(is gebeurd met een collega van me)

groeten,niels

MAD
24-10-2002, 19:51
Ach dit is allemaal nog niets. Heb een maand geleden een Sony DVP-NS700 DVD speler in Duitsland via internet besteld (lekker goedkoop daar). Na een maand wachten en veel heen en weer gemail met de Duitse online verkoper (die steevast in het Duits op mijn Engelse mails replied, erg klantvriendelijk!) blijkt hij dus ook "zoek" te zijn in de post. Nee, niet gewoon een DVD-tje, een hele speler dus!!!
Hij is wel hier in Nederland door "iemand" afgenomen (er is voor getekend), alleen niet door mij dus...
Nou is het dus mijn woord tegen die van de TPG, die hem "gewoon" heeft afgeleverd. Gelukkig weten ze in Duitsland ook hoe die dingen gaan en zijn ze bereid het geld aan mij terug te storten . Ja, ja, weer geluk gehad (ze storten overigens het geld terug gezien de NS700 niet meer leverbaar is, is inmiddels vervangen door de NS705 en die hadden ze nog niet). Gewoon een DVD speler van €300,- achterovergedrukt daar bij de TPG. Het moet niet gekker worden... :mad: :mad: :mad:

Terre
24-10-2002, 19:59
Dan hebben ze het volgens mij bij het distributiecentrum gestolen, een schijfje is toch makkelijker te verstoppen onder je kleding dan het hele doosje.
Dat zei m'n pa ook... en ze sturen dan gewoon een leeg doosje alsof er niets gebeurd is :mad:
Morgenochtend ga ik naar de Post om m'n verhaal te doen...

Terre
24-10-2002, 20:01
Als dat zo is dan weet je bijna zeker dat de postbode het gedaan heeft! Hij is enige die kan vaststellen dat jij dezelfde pakjes krijgt. Als er dus veel verdwijnen zou ik 'm maar eens aan de tand voelen!
Het is de eerste keer dat er eentje verdwijnt, en hopelijk volgen er geen meer.
Het is bijna altijd dezelfde postbode die hier levert, dus ik ken 'm wel... denk niet dat hij 't heeft gedaan... eerder iemand die sorteert ofzo...

Terre
24-10-2002, 20:04
Gelukkig weten ze in Duitsland ook hoe die dingen gaan en zijn ze bereid het geld aan mij terug te storten .
Al bij al dus nog goed afgelopen...(y)
Eigenlijk schandalig wat er allemaal gebeurt bij de post...:(

daspaslachen
24-10-2002, 20:08
Ik heb laatst tot TWEE keer aan toe, op 2 ACHTEREEN VOLGENDE weken tot mijn grote schrik :( , moeten constateren dat de postbode het nodig vond om mijn bestelde pakje met een dvd serie box (x-files / sttng) voor mijn deur achter te laten! :mad:
Tot twee keer toe heb ik daarop een klacht ingediend bij de post, waarop je te horen krijgt dat de bezorger er wel op aangesproken zal worden??????? :confused:
Daar liggen je mooie (dure!) dvdtjes gewoon voor het grijpen op straat. De post zal het een worst wezen.... :nono: :nono: :nono:
Je wordt zo bijna verplicht om gewoon in de winkel voor een hogere prijs te kopen, omdat het via de post zo langzamerhand een lotterij wordt als je wat besteld.... :(

MAD
24-10-2002, 20:13
Ik heb tijdens mijn studententijd zelf op zaterdag bij de post gewerkt. En ik weet dus inderdaad hoe dat gaat daar.
Als de nieuwe Playboy/Penthouse/etc. binnen kwam, werd het cellofaantje er gewoon afgerukt. Tijdens de koffie werd hij "gelezen" en na afloop gewoon weer netjes geseald. We hebben het hier dus wel over het openmaken van iemand zijn prive post / exemplaar...
Dit werd vaak zelfs door bedrijfsleiders oogluikend toegestaan. Nu zeg ik niet dat het er overal zo aan toe gaat. Dit is gewoon mijn ervaring, die bovenstaande verhalen ook aardig ondersteund...

raimond 19
24-10-2002, 20:59
nou dat is fijn om te weten zeg:(

Edwin V
25-10-2002, 06:56
Het valt hier nog mee hoeveel post er verdwijnt. In Ecuador moet je de post aangetekend versturen want anders wordt ie hoe dan ook opengemaakt en wordt alles van waarde ingepikt.

Blijft natuurlijk erg triest dat dit soort zaken gebeuren. Ik dacht dat play.com de DVD's verzonden met een pakketdienst. Is het risico daar kleiner dan bij de TPG?

Terre
25-10-2002, 14:00
Gisterenavond Splash gemaild en de situatie uitgelegd...
Vanmorgen een mailtje teruggekregen waarin staat dat ze deze morgen een nieuwe DVD opgestuurd hebben!(y) (y) (y)

Ik heb gelijk ook met de postoverste gepraat en een klachtformulier laten invullen door de post. Ze zullen de zaak onderzoeken en mijn toekomstige pakketjes extra in 't oog houden (y) Maar een beambte zei wel dat ik geen mirakels moest verwachten en verontschuldigde zich voor 't ongemak...

Al bij al zal 't dus (hopelijk) nog goed aflopen :)
En ik ben terug blij :D

Mike Philippens
25-10-2002, 14:18
Ik heb hier op het forum in de thread 'reistijden dvds' ook al een keer eea over gehoord. Het lijkt erop dat ergens 'along the way' men in de gaten begint te krijgen waar de DVD's te halen zijn. Bij mij inmiddels 2 gestolen. Play doet niet moeilijk en stuurt nieuwe. Maar als het doorgaat denk ik dat ze de policy van Ezy overnemen: bij meerdere discs verzekerd/aangetekend versturen. Daardoor zijn het geen anonieme pakketjes meer, maar zijn ze geregistreerd. Nu zijn het gewone poststukken en worden niet apart geregistreerd. Je kunt dus ook helemaal niet achterhalen waar en wanneer het verdwenen is. Dat weten de medewerkers, dus de slechterikken kunnen er misbruik van maken.

Jim Muskee
25-10-2002, 14:26
Ik bestel alleen goedkope en minder populaire DVD's die worden niet zo snel gestolen. Duurdere DVD's zoals de startrekccolectie koop ik gewoon in de winkel

Remco Out
25-10-2002, 14:41
Gisterenavond Splash gemaild en de situatie uitgelegd...
Vanmorgen een mailtje teruggekregen waarin staat dat ze deze morgen een nieuwe DVD opgestuurd hebben!(y) (y) (y)Nou, is het toch nog goed afgelopen. Heb je wel geluk gehad, want ik vele bedrijven zouden het niet zomaar hebben gedaan. Is namelijk zeer moeilijk te bewijzen dat er echt geen DVD in zat, maar dit geeft dus wel aan dat Splash vertrouwen heeft in zijn/haar consumenten.

Gerben van der Leun
25-10-2002, 15:08
Ik zou er wel de humor van inzien als ik bestolen zou worden van de dvd Ocean's Eleven. :D

Tom van den Hout
25-10-2002, 15:17
Ik werk zelf bij een, errr hoe noem je dat :p, zo'n bedrijf die pakjes verstuurd :D

En als je ziet wat daar allemaal wel niet met pakketjes gebeurt :) beeldschermen, computers, dvd recorders, echt alles komt voorbij en wordt mee gegooid enzo. Verder zijn er ook af en toen diefstallen, Meestal zijn dit computer dingen, zijn klein (dus makkenlijk mee te nemen) en hebben vaak veel waarde. Een dvd jatten komt vrij weinig voor denk ik :D

Johan van den D.
25-10-2002, 17:39
Een dvd jatten komt vrij weinig voor denk ik :D oke maar iedere dvd die ze van mij jatten is teveel toch;)

Ludo Keeris
25-10-2002, 18:08
oke maar iedere dvd die ze van mij jatten is teveel toch;)

Correctie: iedere DVD die ze van IEDEREEN jatten is er een teveel!

Johan van den D.
30-10-2002, 21:49
heb er weer eentje besteld dus ben benieuwd of ie niet gestolen wordt
we wachten rustig afhttp://www.plauder-smilies.de/rough/fal.gif