PDA

Bekijk de volledige versie : Transformers 4 (BD)



WaymannDirector
30-09-2014, 18:52
Transformers 4 wordt bij ons uitgebracht met een bonus disc met 3 uur aan extra's. Deze zou bij zowel de 3D als de 2D uitgave moeten zitten. Dvd krijgt niks van Extra's.

Ook wordt dit de eerste blu-ray die een Dolby Atmos track zal bevatten!

Deze staan op de Blu-ray bonusdisc die bij de gewone en de 3D Blu-ray versies van de film zit.


Bay On Action—In-depth interview with Michael Bay about his vision and approach to the film’s mind-blowing action sequences.
Evolution Within Extinction:

Generation 2—A look at where the fourth film picks up as we meet new faces—both man and machine—and a Transformers world after the Battle of Chicago.
Drive Like Hell—Two entirely re-envisioned models of OPTIMUS PRIME and BUMBLEBEE appear in the film, along with an intimidating new nemesis, LOCKDOWN, as a Lamborghini Aventador plus other incredibly cool cars including a sophisticated Bugatti Veyron and a sleek Pagani Huayra. Check them out and see how actor Jack Reynor learned how to drive his Sonic rally car for the intense chase sequences.
Small Town, Big Movie— When Transformers rolls into some small Texas towns, the normally quiet and picturesque countryside is suddenly alight with explosive action. Explore the different locations with members of the show’s art department and hear from robotics students whose designs appear as part of Cade’s lab.
Shadow Protocol Activated— Follow the production to Detroit with unprecedented access to GM’s Lansing plant and Milford Proving Grounds test track; watch an impressive indoor car chase created in an auto parts factory; return to Chicago where location managers discovered a historical movie theater that served as the backdrop for Cade’s fateful first encounter with OPTIMUS PRIME; and finally travel to Washington state and the unlikely site of a never-used nuclear power plant.
The Last Stand—A vacant lot in downtown Detroit is turned into a square block of Hong Kong. Watch as it literally takes shape from the ground up—then marvel as the crew blows it up piece by piece.
The People’s Republic— China plays an extremely prominent role in the film both on-screen and behind-the-scenes; in fact, four Chinese actors were chosen from thousands of applicants on a reality TV show to appear in the movie. In addition, the production traveled to Hong Kong, the beautiful valley of Wulong Karst National Park in Chongqing and the Great Wall in Beijing to capture breathtaking footage.
Rise of the DINOBOTS—Several new TRANSFORMERS characters make their live-action debut in this film. Get a brief history of the new recruits and then go inside Industrial Light & Magic to see how they were designed and conceptualized for the film.
The Finishing Touch— Watch Michael Bay work like you’ve never seen him before. The director connects virtually with his Santa Monica headquarters, visits the editing bay and then checks in on the visual effects house in San Francisco—all from the comfort of his Miami home office. Also, get an in-depth look at the music contributions of Imagine Dragons as they collaborate with the film’s composer Steve Jablonsky. Finally, get exclusive red carpet access to the film’s world premiere in Hong Kong.


Just Another Giant Effin’ Movie—Discover the fun, frenetic and amazing way a movie like Transformers: Age of Extinction gets made.
A Spark of Design— Enjoy an exclusive look inside Hasbro’s creation of TRANSFORMERS: Age of Extinction Stomp and Chomp Grimlock action figure from concept and development to sculpting and painting, and then ultimately to the assembly line.
J. Miller: Farm Hippie — Actor/comedian T.J. Miller never imagined he’d be part of a massively successful franchise like Transformers so he sets off to personally thank the people who made it possible. Come along as he visits Bay Films, gets some pointers from Kelsey Grammer, and even stops by
Mark Wahlberg’s house in this funny piece.
Trailers

Trailer 1
Trailer 2
KRE-O Transformers: Take Us Through the Movies!
Angry Birds Transformers: Origin Story

hanske636
30-09-2014, 19:22
Welke verschillen kan ik verwachten tussen de IMAX 3D en de gewone 3D ?
Ik bedoel dan niet qua extra's of dergelijke.
Maar wat is het verschil tussen een IMAX 3D beeld en een gewoon 3D beeld?
Of is dit enkel nuttig voor grote tv"s?

freaky
30-09-2014, 19:24
Denk niet dat er verschil is tussen IMAX 3D en gewone 3D, je hebt gewoon veel meer beeld bij IMAX en dat komt natuurlijk ten goede bij 3D.
Ik hoop dat ook wij de IMAX versie krijgen.

DVD Watcher
30-09-2014, 19:47
De Amerikaanse uitgave (http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/) met IMAX scenes is in ieder geval regio vrij : http://dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=127010.

De mijne is in ieder geval al onderweg,

De kwaliteit ervan is TOP volgens bluray.com + het feit dat ie regiovrij is, misschien een idee om hem aan te schaffen?

http://images4.static-bluray.com/movies/covers/83887_large.jpg

WaymannDirector
30-09-2014, 19:52
Ik heb de info hiervandaan:

http://tinsel.tv/transformers-4-age-of-extinction/

Aspect ratio zegt 2.40.1 dus dit betekend geen Imax…

Rogier Burghout
30-09-2014, 20:56
Ik heb de info hiervandaan:

http://tinsel.tv/transformers-4-age-of-extinction/

Aspect ratio zegt 2.40.1 dus dit betekend geen Imax…

Wat een vage site, vwb de 3D uitgave verwijzen ze simpelweg naar de specs van de 2D uitgave. Niet echt te vertrouwen die site, ik wacht het officiele persbericht wel af.

DVD Watcher
30-09-2014, 20:58
Ik heb de info hiervandaan:

http://tinsel.tv/transformers-4-age-of-extinction/

Aspect ratio zegt 2.40.1 dus dit betekend geen Imax…

Dat is dus de nederlandse release, ik had het over de Amerikaanse uitgave waar het wel op staat ;)

Frank
30-09-2014, 21:09
Voor de liefhebers:

http://i62.photobucket.com/albums/h84/mgerhard123/T4-Environment-Template_zpsd85d6910.jpg

Gelimiteerde uitgave van 3000 exemplaren. Vanaf 7 oktober 22:00 uur te bestellen bij www.lalalandrecords.com. Er zijn volgens de Facebookpagina van Steve Jablonsky zo'n 200 gesigneerde exemplaren beschikbaar.

jurgen42u
30-09-2014, 21:16
Zou de UK blu de IMAX versie hebben?
Herinner mij dat deel 3 dit idd had bij de UK en ben wat afwachtend tegenover de NL versie.

DVD Watcher
30-09-2014, 21:20
Zou de UK blu de IMAX versie hebben?
Herinner mij dat deel 3 dit idd had bij de UK en ben wat afwachtend tegenover de NL versie.

Waarom zou je de UK versie willen als ik vragen mag? bij de US versie weet je zeker dat het de IMAX versie is

jurgen42u
30-09-2014, 22:20
Omdat ik vorig deel ook uit UK haalde en die bevat standaard Engelse ondertiteling... vandaar.
En het vermijden van customs als je de US 3D wilt bestellen.

Rogier Burghout
01-10-2014, 06:53
Zou de UK blu de IMAX versie hebben?
Herinner mij dat deel 3 dit idd had bij de UK en ben wat afwachtend tegenover de NL versie.

Deel 3 heeft geen scenes gefilmd in het IMAX-formaat, dat was deel 2. Die is in de US uitgegeven als een Walmart-exclusive onder de naam "Big Screen Edition". Of die ook in de UK is uitgegeven weet ik niet.

WaymannDirector
01-10-2014, 07:30
Wat een vage site, vwb de 3D uitgave verwijzen ze simpelweg naar de specs van de 2D uitgave. Niet echt te vertrouwen die site, ik wacht het officiele persbericht wel af.

Dit is de perssite… Veel anders zal dat pers bericht niet zijn.

Rogier Burghout
01-10-2014, 08:59
Dit is de perssite… Veel anders zal dat pers bericht niet zijn.

Nou, dat zal wel moeten want de 3D versie heeft andere inhoud en specs dan de 2D versie.

Pieter V
01-10-2014, 09:35
Zou de UK blu de IMAX versie hebben?
Herinner mij dat deel 3 dit idd had bij de UK en ben wat afwachtend tegenover de NL versie.
Ja. In Duitsland komt er ook een IMAX. Lijkt mij wereldwijd omdat: Paramount. ;)

Peter van santbrink
01-10-2014, 13:09
Deel 3 heeft geen scenes gefilmd in het IMAX-formaat, dat was deel 2. Die is in de US uitgegeven als een Walmart-exclusive onder de naam "Big Screen Edition". Of die ook in de UK is uitgegeven weet ik niet.

volgens mij niet, heb die usa versie ook en die imax scenes zijn echt geweldig:

als ik het verder goed begrijp heeft bij deel 4 alleen de 3D disc deze imax scenes, niet de 2D disc; heb de film niet in de bioscoop gezien maar wat ik begreep is dat die imax scenes alleen in 3D waren.

Heb ook de USA versie besteld (vandaag verzonden!), ben benieuwd

hanske636
01-10-2014, 13:51
..... je hebt gewoon veel meer beeld bij IMAX en dat komt natuurlijk ten goede bij 3D.
Geen zwarte balken dus.
Dat was wat ik moest weten.
Bedankt. (y)

Lorre
01-10-2014, 16:25
als ik het verder goed begrijp heeft bij deel 4 alleen de 3D disc deze imax scenes, niet de 2D disc; heb de film niet in de bioscoop gezien maar wat ik begreep is dat die imax scenes alleen in 3D waren.


Het is idd enkel de 3D die de IMAX scènes bevat. Deel 3 had geen IMAX scènes en enkel de wal mart edition van deel 2 heeft de IMAX scènes. Is normaal nooit ergens anders uitgebracht.

Ook denk ik dat het wereldwijd de IMAX 3D editie zal worden. Ik neem aan dat ze niet een andere 3D-master gaan maken voor andere landen.

Pieter V
01-10-2014, 16:38
Geen zwarte balken dus.
Dat was wat ik moest weten.
Bedankt. (y)
Met deze IMAX versie zijn er wél balken. Sterker nog met verschillende aspect ratios.

Hier de voorbeelden.

http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=9805611&postcount=897

hanske636
01-10-2014, 17:06
Met deze IMAX versie zijn er wél balken. Sterker nog met verschillende aspect ratios.

Hier de voorbeelden.

http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=9805611&postcount=897
Wijzigen die dan voortdurend?
Dat kijkt toch ook niet echt prettig?

Rogier Burghout
01-10-2014, 17:12
De IMAX-versie is 1.78:1 en daarmee heb je minieme zwarte balken. 1.85:1 is beeldvullend.

De IMAX beelden zitten soms ook in dialoogscenes en daarbij hebben ze IMO weinig meerwaarde. De actiescenes zijn natuurlijk wel mooier. Maar jammer dat het niet bijv zoals bij The Hunger Games 2 is gedaan, waarbij een heel stuk achter elkaar in IMAX is.
Ach ja, er valt altijd wat te klagen....;)

Marcel Hoeve
01-10-2014, 17:20
De IMAX-versie is 1.78:1 en daarmee heb je minieme zwarte balken. 1.85:1 is beeldvullend.



Rogier, volgens mij is het net andersom: 1.78:1 is beeldvullend op 16x9-schermen, bij 1.85:1 heb je boven en onder een zeer smalle zwarte band.

rvvnr1
01-10-2014, 19:47
Rogier, volgens mij is het net andersom: 1.78:1 is beeldvullend op 16x9-schermen, bij 1.85:1 heb je boven en onder een zeer smalle zwarte band.
Klopt 16:9 komt overeen met 1,78:1
Zie t als een breuk: 16 gedeeld door 9 is hetzelfde als 1,78 gedeeld door 1! ;-)

Rogier Burghout
02-10-2014, 07:07
Rogier, volgens mij is het net andersom: 1.78:1 is beeldvullend op 16x9-schermen, bij 1.85:1 heb je boven en onder een zeer smalle zwarte band.

Je hebt helemaal gelijk! Er zitten overigens wel een paar IMAX-shots in TF4 die kleine zwarte balken hebben, daar had ik even mn stelling op gebaseerd. Die zullen dan 1.85:1 zijn.

bart22
03-10-2014, 15:06
Ik was deze week op bluray-disc.de wat aan het rondkijken en zag daar de specificaties van de Duitse uitgave staan. Wat me opviel was dat de Engelstalige HD-soundtrack een Dolby Atmos track is. Nu is mijn vraag: Hoe wordt deze track gedecodeerd op versterkers die geen Dolby Atmos hebben? Gewoon als Dolby True Hd? of wordt deze track helemaal niet gedecodeerd dan?

Lorre
03-10-2014, 16:04
Normaal wordt die dan omgezet naar een True HD 7.1 track dacht ik.

BASIL
03-10-2014, 16:53
Ik denk dat er een 2de Engelse audiotrack is in dolby true hd zoals het geval is bij de Amerikaanse uitgave.

Pieter V
03-10-2014, 17:19
http://i59.tinypic.com/209rn2u.jpg

peptalk
03-10-2014, 17:59
M.a.w. binnen Dolby Atmos zit een True HD track die naar alle waarschijnlijkheid altijd 7.1 is, maar die je dus ook gewoon voor je 5.1 opstelling kunt gebruiken;-)

bart22
06-10-2014, 08:03
Bedankt voor de informatie allen!

rogue
06-10-2014, 20:53
Wanneer gaat iemand Bay overtuigen dat overdaad schaadt? Wederom is een Transformers film veel te lang en te saai. Ik had echt hoop, aangezien de derde film mij wel beviel na de twee verschrikkingen ervoor.
Er is maar 1 reden dat ik deze film toch nog een 5 geef: Stanley Tucci. Elke keer als hij in beeld komt, dan staat er tenminste iemand (dat stukje in de lift was geweldig). Wahlberg is nog redelijk, maar kom op, het hele verhaallijntje met Tessa en Shane, had er wat mij betreft uit gemogen. Dat had een hoop ergenis gescheeld....

De transformaties, zeker die van Galvatron, zien er weer goed uit hoor, maar het gaat simpelweg vervelen. Hopelijk komt er iemand bij de volgende film die echt goed een film kan editten, maar dat zal wel valse hoop zijn....

TifKag
23-10-2014, 16:10
In de aankondiging voor de november releases staat dus ook 2.40:1, dus waarschijnlijk geen IMAX scenes in nederland.:cry:

Claudio Santulli
23-10-2014, 16:27
Naar mijn zoektocht naar een eventuele nieuwe versterker las ik ook dat dit de eerste Dolby Atmos titel op BD wordt. wat ik er van begrijp is dit gewoon simpelweg backwards-compatible. Of het echt doorzet is ook maar de vraag, want wie wil er nu ook nog twee of vier speakers in zijn plafond boren, plakken of plaatsen inclusief ontsierende kabelgootjes?

Dit vond ik daarover terug:


Should I buy Dolby Atmos content even if I don’t have new equipment?The Dolby Atmos format was designed to be backward compatible, so it will play on both new and existing hardware platforms. With this in mind, you should purchase the Dolby Atmos® version of content (i.e.: movies, games, etc.) whenever that is available. If you upgrade your equipment in the future to Dolby Atmos-capable products, this will unlock the ultimate experience from Dolby Atmos content. In the meantime, you will still experience great surround from Dolby Atmos content through traditional channel-based systems.

DVD Watcher
23-10-2014, 16:57
In de aankondiging voor de november releases staat dus ook 2.40:1, dus waarschijnlijk geen IMAX scenes in nederland.:cry:

Gewoon deze (US versie) kopen, bevat de IMAX scenes, en is regiovrij (Ik heb hem in huis) :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61eXZiXVCVL.jpg

http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/

TifKag
24-10-2014, 10:54
2 Problemen

1) Ik heb geen CreditCard
2) Geen NL ondertiteling

WaymannDirector
24-10-2014, 11:03
Bol.com heet ook een steelbook in pre-order staan.
http://www.bol.com/nl/p/transformers-4-age-of-extinction/9200000032768237/

TifKag
24-10-2014, 11:14
Bol.com heet ook een steelbook in pre-order staan.
http://www.bol.com/nl/p/transformers-4-age-of-extinction/9200000032768237/
Niet (meer) leverbaar, en is geen 3D

jeroeni
24-10-2014, 11:37
Toch ga ik hier ook wel weer van genieten hoor.
De 3D weergave is top heb ik begrepen.

Claudio Santulli
24-10-2014, 11:46
Niet (meer) leverbaar, en is geen 3D

Hoezo niet meer leverbaar. Ik kan dat niet zo snel terugvinden?

Overigens snap ik niet dat het niet om de 3D-versie gaat. De andere Bol exclusive steelbook van Godzilla was wel 3D. En dan helemaal voor die prijs..! 32,99

Rogier Burghout
24-10-2014, 11:53
Tja, er staat aangegeven 2-disc en de 3D is 3-disc dus 3D gaat em niet worden. Overigens kan je em wel gewoon reserveren. Bol heeft nog en exclusive, namelijk een Bumblebee-head-verpakking van 35 euro, en die is wel 3-disc....

hanske636
24-10-2014, 12:03
Bol heeft nog en exclusive, namelijk een Bumblebee-head-verpakking van 35 euro, en die is wel 3-disc....
Maar ook geen 3D.

DVD Watcher
24-10-2014, 20:04
2 Problemen

1) Ik heb geen CreditCard
2) Geen NL ondertiteling

Probleem 1 opgelost : Er bestaat ook zoiets als een prepaid creditcard (http://www.creditcard-prepaid.eu/goedkoopste-prepaid-creditcard/), kan je zelf opwaarderen via IDEAL.

Probleem 2 : geen nederlands, maar is met engelse subs ook wel te volgen, bevat mega gave IMAX scenes en de beeldkwaliteit is echt subliem.

jeroeni
24-10-2014, 20:19
Probleem 1 opgelost : Er bestaat ook zoiets als een prepaid creditcard (http://www.creditcard-prepaid.eu/goedkoopste-prepaid-creditcard/), kan je zelf opwaarderen via IDEAL.

Probleem 2 : geen nederlands, maar is met engelse subs ook wel te volgen, bevat mega gave IMAX scenes en de beeldkwaliteit is echt subliem.

Is het zeker dan dat de NL release geen IMAX krijgt ?

DVD Watcher
24-10-2014, 20:33
Is het zeker dan dat de NL release geen IMAX krijgt ?

Zover ik weet staat het nergens vermeld op de hoezen, dus waarschijnlijk niet, maar deze regiovrije US uitgave bevat het 100% zeker.

Robintje
24-10-2014, 22:34
Zover ik weet staat het nergens vermeld op de hoezen, dus waarschijnlijk niet, maar deze regiovrije US uitgave bevat het 100% zeker.

Als er een versie MET IMAX scenes EN NL ondertiteling te krijgen is zal ik zeker eens gaan importeren..

jurgen42u
25-10-2014, 09:24
Als er een versie MET IMAX scenes EN NL ondertiteling te krijgen is zal ik zeker eens gaan importeren..

Dan mag je er ook prat op gaan dat wij hier dezelfde versie zullen krijgen.

Lorre
25-10-2014, 09:49
Heb een mailtje gestuurd naar universal met de vraag of deze hier ook de IMAX versie bevat. Afwachten of ze antwoorden...

TifKag
25-10-2014, 11:11
Die reageren wel

Heb ze gisteren gemaild met dezelfde vraag, en er zelfs de link bijgezet naar de amerikaanse IMAX versie.
Kreeg na een paar uur antwoord terug, dat ze deze versie NIET in de Benelux uit gaan brengen.

Normaal had ik hier een kopie van het mailtje neergezet, maar ik was zo pissig, dat ik het mailtje meteen weggegooid heb.

Het lijkt wel of dat we hier in ons kleine landje niet meer meetellen
Dit soort dingen gebeurd de laatste tijd wel vaker, bv de animatiefilm Tarzan die hier niet in 3D uitgekomen is, of Planes: Fire and Rescue die niet in 3D uitkomt.

Je wordt op die manier door de maatschappijen zelf, de illegaliteit in geduwd :cry:

jurgen42u
25-10-2014, 11:17
Gewoon deze (US versie) kopen, bevat de IMAX scenes, en is regiovrij (Ik heb hem in huis) :



http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/


Hoe is deze naar je opgestuurd? In een envelop of in een doos?
Wanneer ik van amazon blu-ray's in een envelop toekrijg zijn deze altijd beschadigd.
Deze week voorgehad met The Nutty Professor: keepcase geheel gecrushed en inlaycover deels gescheurd.

jeroeni
25-10-2014, 11:20
Die reageren wel

Heb ze gisteren gemaild met dezelfde vraag, en er zelfs de link bijgezet naar de amerikaanse IMAX versie.
Kreeg na een paar uur antwoord terug, dat ze deze versie NIET in de Benelux uit gaan brengen.

Normaal had ik hier een kopie van het mailtje neergezet, maar ik was zo pissig, dat ik het mailtje meteen weggegooid heb.

Het lijkt wel of dat we hier in ons kleine landje niet meer meetellen
Dit soort dingen gebeurd de laatste tijd wel vaker, bv de animatiefilm Tarzan die hier niet in 3D uitgekomen is, of Planes: Fire and Rescue die niet in 3D uitkomt.

Je wordt op die manier door de maatschappijen zelf, de illegaliteit in geduwd :cry:

Het is natuurlijk jammer maar de groep mensen zoals jij en ik die Bluray kopen in ons land is extreem klein.

DVD Watcher
25-10-2014, 11:43
Hoe is deze naar je opgestuurd? In een envelop of in een doos?
Wanneer ik van amazon blu-ray's in een envelop toekrijg zijn deze altijd beschadigd.
Deze week voorgehad met The Nutty Professor: keepcase geheel gecrushed en inlaycover deels gescheurd.

In een kartonnen doos altijd, maar meestal bel ik mijn US Blu-ray's hier : http://dvdworldusa.com/ (Engelse webshop die amerikaanse uitgave's verkoopt)

DVD Watcher
25-10-2014, 11:44
Die reageren wel

Heb ze gisteren gemaild met dezelfde vraag, en er zelfs de link bijgezet naar de amerikaanse IMAX versie.
Kreeg na een paar uur antwoord terug, dat ze deze versie NIET in de Benelux uit gaan brengen.

Normaal had ik hier een kopie van het mailtje neergezet, maar ik was zo pissig, dat ik het mailtje meteen weggegooid heb.

Het lijkt wel of dat we hier in ons kleine landje niet meer meetellen
Dit soort dingen gebeurd de laatste tijd wel vaker, bv de animatiefilm Tarzan die hier niet in 3D uitgekomen is, of Planes: Fire and Rescue die niet in 3D uitkomt.

Je wordt op die manier door de maatschappijen zelf, de illegaliteit in geduwd :cry:

Je zou kunnen downloaden, maar ik koop liever origineel spul, vandaar ik de US uitgave besteld heb.

En ook nog veel eerder in huis.

Lorre
25-10-2014, 16:43
Heb ze gisteren gemaild met dezelfde vraag, en er zelfs de link bijgezet naar de amerikaanse IMAX versie.
Kreeg na een paar uur antwoord terug, dat ze deze versie NIET in de Benelux uit gaan brengen.

Wat een zonde! Ik wacht nog af tot de 3D hier uit is en mensen die hem hier kopen uitsluitsel kunnen geven. Ze kunnen het daar ook mis hebben.
Anders bestel ik nadien wel de USA versie!

joopjes
25-10-2014, 20:56
\

Dit soort dingen gebeurd de laatste tijd wel vaker, bv de animatiefilm Tarzan die hier niet in 3D uitgekomen is, of Planes: Fire and Rescue die niet in 3D uitkomt.



zover ik weet komt Planes Fire and Rescue nergens in 3d uit. Net als de laatste Tinkerbell film... En Disney's Tarzan is ook niet in 3 d uitgebracht... ... toch? Ik kan het nergens vinden....

TifKag
26-10-2014, 10:16
zover ik weet komt Planes Fire and Rescue nergens in 3d uit. Net als de laatste Tinkerbell film... En Disney's Tarzan is ook niet in 3 d uitgebracht... ... toch? Ik kan het nergens vinden....
Ik heb het ook niet over de Tarzan van Disney, maar deze
http://www.amazon.co.uk/Tarzan-Blu-ray-3D-Kellan-Lutz/dp/B00K3245AQ/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1414318471&sr=1-5&keywords=tarzan

jeroeni
28-10-2014, 10:16
De Amerikaanse uitgave (http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/) met IMAX scenes is in ieder geval regio vrij : http://dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=127010.

De mijne is in ieder geval al onderweg,

De kwaliteit ervan is TOP volgens bluray.com + het feit dat ie regiovrij is, misschien een idee om hem aan te schaffen?

http://images4.static-bluray.com/movies/covers/83887_large.jpg

Heb deze versie nu ook bij die shop besteld.Hoop dat hij einde van de week binnen is.;)

hanske636
28-10-2014, 15:47
Ik zie dat die daar 29,99 GBP kost. Dat komt overeen met 38 €. Dat is ook genoeg.

DVD Watcher
28-10-2014, 16:46
Ik zie dat die daar 29,99 GBP kost. Dat komt overeen met 38 €. Dat is ook genoeg.

Misschien wel, maar de beeldkwaliteit is echt subliem, een van de allerbeste, zo niet de beste, en die IMAX scenes zijn prachtig

Robintje
29-10-2014, 19:58
Misschien wel, maar de beeldkwaliteit is echt subliem, een van de allerbeste, zo niet de beste, en die IMAX scenes zijn prachtig

Grrr, maar wel zonder NL subs :cry:

DVD Watcher
29-10-2014, 21:27
Grrr, maar wel zonder NL subs :cry:

Met de engelse kan je je ook wel redden toch? Het is nu ook weer niet bepaald een dialoogfilm :lol:

Robintje
30-10-2014, 21:15
Met de engelse kan je je ook wel redden toch? Het is nu ook weer niet bepaald een dialoogfilm :lol:

Ik ben niet de enige die in het huis woont.. vrouwtje is niet goed in Engels. Overigens wil ik zelf ook graag altijd NL subs.

DVD Watcher
30-10-2014, 21:43
Ik ben niet de enige die in het huis woont.. vrouwtje is niet goed in Engels. Overigens wil ik zelf ook graag altijd NL subs.

Dat begrijp ik, maar omdat ik wel een goede uitgave wilde heb ik de US versie gekocht.

Ik kan me in ieder geval wel redden met engelse ondertiteling.

jeroeni
31-10-2014, 11:50
Gewoon deze (US versie) kopen, bevat de IMAX scenes, en is regiovrij (Ik heb hem in huis) :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61eXZiXVCVL.jpg

http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/

Binnen hoeveel dagen had jij hem van die shop ?

Baardagaam
01-11-2014, 10:58
Voor wie het zou interesseren:

5556
De Transformers Age of Extinction gift set op Amazon.com heeft vandaag een prijs van 29.99 dollar (ipv de eerdere 79.99).

blraydvd
01-11-2014, 12:41
Hey,

Ik was van plan om de US versie te bestellen,
Maar klopt het dat alleen de 3D schijf de IMAX beelden bevat?
En dus niet in 2D in IMAX formaat te bekijken is?

Greets Ferry, ...

Claudio Santulli
01-11-2014, 13:16
Ik wou de 3D-versie bestellen via amazone.com, maar kreeg deze melding.



Item Under ReviewWhile this item is available from other marketplace sellers on this page, it is not currently offered by Amazon.com because customers have told us there may be something wrong with our inventory of the item, the way we are shipping it, or the way it's described here. (Thanks for the tip!)


We're working to fix the problem as quickly as possible.

Ging uiteraard daar kijken voor die special edition, maar dat is alleen de 2D-versie zonder IMAX. ;-)

DVD Watcher
01-11-2014, 14:06
Binnen hoeveel dagen had jij hem van die shop ?

Anderhalf weekje ongeveer

DVD Watcher
01-11-2014, 14:09
Ik wou de 3D-versie bestellen via amazone.com, maar kreeg deze melding.


.

Ging uiteraard daar kijken voor die special edition, maar dat is alleen de 2D-versie zonder IMAX. ;-)

Je kan hem ook hier bestellen Claudio : http://dvdworldusa.com/shopexd.asp?id=127010

jeroeni
01-11-2014, 14:22
Anderhalf weekje ongeveer

Heb hem Dinsdag pas besteld dus nog even geduld.

Bedankt.;)

DVD Watcher
01-11-2014, 14:32
Heb hem Dinsdag pas besteld dus nog even geduld.

Bedankt.;)

Graag gedaan, veel kijkplezier er alvast mee toegewenst.

Is echt een sublieme uitgave met prachtig beeld en geluid.

Lorre
01-11-2014, 22:01
Hey,

Ik was van plan om de US versie te bestellen,
Maar klopt het dat alleen de 3D schijf de IMAX beelden bevat?
En dus niet in 2D in IMAX formaat te bekijken is?

Greets Ferry, ...

Ja, enkel de 3D heeft de IMAX beelden. De 2D bevat gewoon volledig het aspect ratio van 2.40:1.

WaymannDirector
02-11-2014, 07:40
Ja, enkel de 3D heeft de IMAX beelden. De 2D bevat gewoon volledig het aspect ratio van 2.40:1.

Je kan ook gewoon je 3D van je tv afzetten en dan kan je de film in 2D zien. Althans dat lukt bij mij toch altijd.

peptalk
02-11-2014, 08:34
Je kan ook gewoon je 3D van je tv afzetten en dan kan je de film in 2D zien. Althans dat lukt bij mij toch altijd.

Dan kijk je wel een wat te contrastrijke versie;-)

Robintje
02-11-2014, 11:07
Ja, enkel de 3D heeft de IMAX beelden. De 2D bevat gewoon volledig het aspect ratio van 2.40:1.

Dus dan kan ik net zo goed alsnog voor de NL uitgave gaan aangezien ik enkel 2D wil maar wel NL subs.. heeft geen verschil met de buitenlandse versie ?

jeroeni
02-11-2014, 11:34
Dus dan kan ik net zo goed alsnog voor de NL uitgave gaan aangezien ik enkel 2D wil maar wel NL subs.. heeft geen verschil met de buitenlandse versie ?

Als je geen IMAX in 3D wil hebben dan kan je denk net zo goed voor de NL uitgave gaan

Lorre
02-11-2014, 11:42
Dus dan kan ik net zo goed alsnog voor de NL uitgave gaan aangezien ik enkel 2D wil maar wel NL subs.. heeft geen verschil met de buitenlandse versie ?

Dan kan je idd gewoon hier voor de 2D uitgave gaan. Die is verder gelijk aan de USA-versie.

Pieter V
02-11-2014, 11:47
Dan kijk je wel een wat te contrastrijke versie;-)
TV afstellen en probleem is opgelost.

Robintje
03-11-2014, 21:24
Als je geen IMAX in 3D wil hebben dan kan je denk net zo goed voor de NL uitgave gaan


Dan kan je idd gewoon hier voor de 2D uitgave gaan. Die is verder gelijk aan de USA-versie.

Bedankt

Natuurlijk wil ik graag IMAX maar aangezien ik enkel 2D wil en een NL uitgave ( of in ieder geval NL subs ) wil.. zit er niets anders op.

hanske636
04-11-2014, 06:14
Gewoon deze (US versie) kopen, bevat de IMAX scenes, en is regiovrij (Ik heb hem in huis) :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61eXZiXVCVL.jpg

http://www.blu-ray.com/movies/Transformers-Age-of-Extinction-3D-Blu-ray/83887/
Ik heb hem gisterenavond ook besteld bij DVDworldusa.
Ze zijn daar blijkbaar wel heel snel.
Om 22u36 besteld, om 23u17 al een mail met melding "Shipped".

jeroeni
04-11-2014, 06:26
Ik heb hem gisterenavond ook besteld bij DVDworldusa.
Ze zijn daar blijkbaar wel heel snel.
Om 22u36 besteld, om 23u17 al een mail met melding "Shipped".

IK heb hem daar vorige week Dinsdag besteld en nog niet binnen.

WaymannDirector
04-11-2014, 07:41
Dan kijk je wel een wat te contrastrijke versie;-)

Nee hoor.

peptalk
04-11-2014, 11:09
Nee hoor.

Ok, maar niet hetzelfde als een 2D versie, waarschijnlijk met verhoogde helderheid en vaak ook met mindere bitrate.

Rogier Burghout
08-11-2014, 13:36
Vandaag de NL 3D/2D 3-disc BD gekregen om voor hier een recensie te schrijven en alvast een klein tipje van de sluier: deze NL versie bevat de IMAX-scenes op de 3D versie (2D niet)...(y)

jeroeni
08-11-2014, 13:59
Vandaag de NL 3D/2D 3-disc BD gekregen om voor hier een recensie te schrijven en alvast een klein tipje van de sluier: deze NL versie bevat de IMAX-scenes op de 3D versie (2D niet)...(y)

En ik ben aankomende Dinsdag al 2 weken aan het wachten op de US versie,speciaal voor die IMAX 3D scenes.:-(

Pieter V
08-11-2014, 14:20
Vandaag de NL 3D/2D 3-disc BD gekregen om voor hier een recensie te schrijven en alvast een klein tipje van de sluier: deze NL versie bevat de IMAX-scenes op de 3D versie (2D niet)...(y)
Heeft ie ook Dolby Atmos? Ik neem aan van wel. En dat het IMAX heeft is geen verrassing. Het was allang bekend dat Duitsland ook IMAX kreeg. Het is allemaal Paramount.

Rogier Burghout
08-11-2014, 14:33
Heeft ie ook Dolby Atmos? Ik neem aan van wel. En dat het IMAX heeft is geen verrassing. Het was allang bekend dat Duitsland ook IMAX kreeg. Het is allemaal Paramount.

Is dit dan niet naar de bekende weg vragen? ;):-P
En omdat het niet voor iedereen bekend was poste ik het meteen even na binnenkrijgen van de BD. Had ook tot de recensie kunnen wachten...

jeroeni
08-11-2014, 14:40
Ik heb dan wel de dure versie hé.;):-(:lol:

Frenkel
08-11-2014, 15:11
Ik heb dan wel de dure versie hé.;):-(:lol:

In ieder geval een wijze les om voortaan even af te wachten in plaats van op geruchten af te gaan, in dit geval veroorzaakt door een niet al te snuggere medewerker van Paramount met de melding dat de US uitgave hier in NL niet uitkomt (waar hij/zij strikt gesproken natuurlijk gelijk in heeft)

jeroeni
08-11-2014, 15:21
In ieder geval een wijze les om voortaan even af te wachten in plaats van op geruchten af te gaan, in dit geval veroorzaakt door een niet al te snuggere medewerker van Paramount met de melding dat de US uitgave hier in NL niet uitkomt (waar hij/zij strikt gesproken natuurlijk gelijk in heeft)
Weer wat geleerd ja.

TifKag
11-11-2014, 10:45
Vandaag de NL 3D/2D 3-disc BD gekregen om voor hier een recensie te schrijven en alvast een klein tipje van de sluier: deze NL versie bevat de IMAX-scenes op de 3D versie (2D niet)...(y)
Welke versie is dat dan, de versie van Bol en MM zijn toch 2 Discs 3D + 2D op 1 schijf ?? (EAN: 5053083016418)

Ik weet nu dus niet meer wat en waar ik in NL de juiste kan bestellen.

peptalk
11-11-2014, 11:07
Lijkt me sterk dat Paramount/Universal 3D en 2D op één schijf zet.

Lorre
11-11-2014, 11:57
Vandaag de NL 3D/2D 3-disc BD gekregen om voor hier een recensie te schrijven en alvast een klein tipje van de sluier: deze NL versie bevat de IMAX-scenes op de 3D versie (2D niet)...(y)

Ik had wel verwacht dat ze niet voor andere landen een speciale 3D-master gingen gemaakt hebben zonder de IMAX-scènes. Geweldig nieuws!
Heeft deze een slipcover?

jurgen42u
11-11-2014, 12:52
Ik heb hem gisterenavond ook besteld bij DVDworldusa.
Ze zijn daar blijkbaar wel heel snel.
Om 22u36 besteld, om 23u17 al een mail met melding "Shipped".

Keitraag zal je bedoelen.
Besteld de 25ste oktober, verzonden de 28ste oktober en nog steeds niet binnen.

jeroeni
11-11-2014, 13:11
Heb de US versie binnen.

Mijn god wat zijn die IMAX 3D beelden mooi.[Kon het niet laten om even al wat scenes te checken]

Lorre
12-11-2014, 16:15
Even opnieuw vragen, maar heeft de 3D uitgave hier een slipcover?

jurgen42u
13-11-2014, 07:21
Als ik afga op de afbeelding op Bol, dan heeft de NL BD geen slipcover.

WaymannDirector
13-11-2014, 07:29
Heb de UK besteld. Volgende week binnen, met slipcover en wss ook met Imax Scènes.

Marcel Hoeve
13-11-2014, 08:15
Heb de US versie binnen.

Mijn god wat zijn die IMAX 3D beelden mooi.[Kon het niet laten om even al wat scenes te checken]

Ik heb het al eens eerder opgemerkt: wat is er nu zo bijzonder aan IMAX-beelden? Het beeldformaat is 1.78:1, het formaat dat je meestal bij de oudere, wat 'mindere' films aantreft. En de resolutie is en blijft 1920 bij 1080.

e-shole
13-11-2014, 09:17
Ik heb het al eens eerder opgemerkt: wat is er nu zo bijzonder aan IMAX-beelden? Het beeldformaat is 1.78:1, het formaat dat je meestal bij de oudere, wat 'mindere' films aantreft. En de resolutie is en blijft 1920 bij 1080.

Die imax scenes zijn zoals regisseur bedoeld heeft, voor mij al reden genoeg. En op je TV wordt hele scherm gevuld, i.t.t. bij 2.35:1


Ook een recente film als the Avengers uit 2012 is 1.78:1 (1.85:1 in bios) trouwens.


En het voordeel op je TV is dat alle pixels benut worden, want een film in 2.35:1 op blu-ray is wel 1920x1080, maar hiervan wordt slechts zo'n 1920x800 gebruikt voor de film, rest (26%) voor de zwarte balken...

jeroeni
13-11-2014, 09:36
Ik heb het al eens eerder opgemerkt: wat is er nu zo bijzonder aan IMAX-beelden? Het beeldformaat is 1.78:1, het formaat dat je meestal bij de oudere, wat 'mindere' films aantreft. En de resolutie is en blijft 1920 bij 1080.

Het 3D effect komt bij die scenes gewoon heel goed tot zijn recht.

Claudio Santulli
13-11-2014, 12:09
Het verschil tussen IMAX en gewoon 1.85:1 zit hem in de framing. Waar 1.85:1 min of meer dezelfde framing aanhoudt als 2.35:1, mis je links en rechts beeld (alsof je 2.35:1 in uitgezoomd in letterbox-formaat kijkt). Het is wat zwart-wit, maar in die zin kun je stellen dat in bijvoorbeeld een hoofd in 1.85:1 of 2.35:1 dezelfde grote heeft alleen is het beeld smaller bij 1.85:1. Een IMAX-scene op BD heeft weliswaar dezelfde hoogte-breedte-verhouding als 1.85:1, maar de inhoud en het effect is anders. Grofweg gezegd is het 2.35:1 informatie met onder en boven toegevoegde informatie. Dus letterlijk het meeste beeld. Eigenlijk heb ik dezelfde mening als jij, het is geen IMAX thuis, dus is het niet hetzelfde. Maar gisteren heb ik de film gekeken met dezelfde insteek, maar tijdens het kijken geeft zo'n IMAX-scene wel degelijk een wauw-factor (zeker als je in een verduisterde ruimte met een scherm kijkt wat 'perfect' zwart kan weergeven). En zoals Jeroen zegt los van de grote komt het 3D-gedeelte nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is sowieso bij een 3D-versie in 1.85:1, dus dat is een bijkomstig voordeel. Maar zoals als alles bij film gaat het om de ervaring en dat werkt bij deze film erg goed.

Ik had me niet veel voorgesteld van de film, immers de meningen waren soms niet mals. Hij zou te lang duren en weinig inhoud bieden, maar wat schetst mijn verbazing; ik heb gewoon enorm genoten van deze film. Ik vond hem nergens te lang en vond hem gewoon leuk en zelfs wat serieuzer dan de vorig delen, waar het soms meer comedy gericht was. Dan vond ik dit zelfs een verbetering, ondanks dat ik niks tegen dat comedy-gedeelte had. Puur no-brainer-vermaak. En misschien vond ik dit wel één van de betere delen.

Dan mijn verwachtingen van de audio-track. Dit is de eerste Dolby Atmos-track op BD. Uiteraard heb ik (nog) geen Dolby Atmos versterker en toegevoegde speakers, maar dat deze track daardoor beter tot zijn recht komt qua surround/audio-gedeelte merkte ik toch wel. Mijn theorie dat alle audio informatie profiteert van een Dolby Atmos track gaat dus zeker op. Niet dat dit dé referentie-track is, maar ik merkte het wel degelijk. Helemaal neutraal ben ik niet, want ik ben momenteel wel aan het oriënteren naar zo'n receiver, dus dat maakt het wat minder neutraal van mijn kant. Desodanks ben ik nuchter genoeg om het een beetje onafhankelijk te beoordelen. Het kijken van deze film was voor mij in zijn geheel een prettige ervaring.

hanske636
13-11-2014, 14:17
Keitraag zal je bedoelen.
Besteld de 25ste oktober, verzonden de 28ste oktober en nog steeds niet binnen.
Ik heb mijn exemplaar vandaag ontvangen.

Lorre
13-11-2014, 16:23
Als ik afga op de afbeelding op Bol, dan heeft de NL BD geen slipcover.

Op afbeeldingen ga ik niet zo snel af. Meestal tonen deze ze zonder slipcover...

Marcel Hoeve
13-11-2014, 16:50
Het verschil tussen IMAX en gewoon 1.85:1 zit hem in de framing. Waar 1.85:1 min of meer dezelfde framing aanhoudt als 2.35:1, mis je links en rechts beeld (alsof je 2.35:1 in uitgezoomd in letterbox-formaat kijkt). Het is wat zwart-wit, maar in die zin kun je stellen dat in bijvoorbeeld een hoofd in 1.85:1 of 2.35:1 dezelfde grote heeft alleen is het beeld smaller bij 1.85:1. Een IMAX-scene op BD heeft weliswaar dezelfde hoogte-breedte-verhouding als 1.85:1, maar de inhoud en het effect is anders. Grofweg gezegd is het 2.35:1 informatie met onder en boven toegevoegde informatie. Dus letterlijk het meeste beeld. Eigenlijk heb ik dezelfde mening als jij, het is geen IMAX thuis, dus is het niet hetzelfde. Maar gisteren heb ik de film gekeken met dezelfde insteek, maar tijdens het kijken geeft zo'n IMAX-scene wel degelijk een wauw-factor (zeker als je in een verduisterde ruimte met een scherm kijkt wat 'perfect' zwart kan weergeven). En zoals Jeroen zegt los van de grote komt het 3D-gedeelte nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is sowieso bij een 3D-versie in 1.85:1, dus dat is een bijkomstig voordeel. Maar zoals als alles bij film gaat het om de ervaring en dat werkt bij deze film erg goed.


In "The Hunger Games: Catching Fire" zit op de Engelse Blu-ray ook een groot gedeelte dat in "IMAX-formaat" zou zijn. Maar ik vond dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Het was voor mij meer een formaatwisseling binnen een film van 2.40:1 naar 1.78:1. Als ik zie hoe films opgenomen worden dan zie je op/in de camera's het kader waarbinnen de scene moet vallen. De cameraman/-vrouw moet dus opletten dat hij/zij binnen dat kader blijft. Voor een film op 1.78:1-formaat (of 1.85:1) zal dus ook een andere beeldkader gebruikt worden. Als je een film die gefilmd is in 2.40:1 als 1.78:1 zou uitbrengen, dan zou dat er erg vreemd uitzien. En omgekeerd natuurlijk ook. Ik kan me wel voorstellen dat de 3D op 1.85:1 beter tot zijn recht komt dan bij 2.40:1. Aanvankelijk werden 3D-films ook op dat 'grotere' formaat uitgebracht, maar men zag al gauw in dat men dat niet kon volhouden.

Overigens: deze film laat ik aan me voorbijgaan. Is niet echt mijn genre, hoe goed de beeldkwaliteit en het geluid ook mag zijn.

Claudio Santulli
13-11-2014, 17:12
Dat laatste is ook de belangrijkste reden om een film wel of niet te kijken. Beeld- en geluidskwaliteit zijn belangrijk, maar secundair aan de inhoud.

freaky
17-11-2014, 17:31
Heeft er nu iemand een idee of deze bij ons een slipcase heeft?
Ofwel is het bluf van de persoon in kwestie die hem heeft dat hij op deze simpele vraag niet kan antwoorden ofwel wordt deze vraag straal genegeerd.

peptalk
17-11-2014, 17:33
De DVD en de BD 3D iig niet.

WaymannDirector
17-11-2014, 19:50
De UK uitgave bevat zoals verwacht ook de 3D Imax versie. Morgen in huis (y)

freaky
20-11-2014, 13:50
Had deze ook graag besteld in UK voor de slipcase. Maar € 27 inclusief verzending vind ik er toch wat over.

Joslyn
28-11-2014, 23:19
Heeft de 2D NL versie ook de Imax scenes? Ik heb TF2 uit US besteld destijds omdat die wel IMAX scenes had en de NL versie niet

Frank
28-11-2014, 23:27
Heeft de 2D NL versie ook de Imax scenes? Ik heb TF2 uit US besteld destijds omdat die wel IMAX scenes had en de NL versie niet
Alleen de 3D heeft IMAX.