PDA

Bekijk de volledige versie : Amsterdamned



Frank
09-11-2014, 09:44
Studio Canal brengt op 22 januari 2015 Amsterdamned uit op Blu-ray in Duitsland. Volgens Blu-raydisc.de (http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/verfluchtes-amsterdam-blu-ray-disc) staat er zowel een Nederlandse als Duitse DTS-HD Master Audio 5.1 track op de disc. En Duitse ondertitels. Extra's worden niet genoemd.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/91TAsDfN%2BgL._SL700_.jpg

Je kunt 'm al bestellen bij Amazon.de (http://www.amazon.de/gp/product/B00OT35ZE0?ie=UTF8&linkCode=xm2&camp=1638&creative=6742&creativeASIN=B00OT35ZE0&ascsubtag=8014e43d5c7886173ab26ab59b00d30f&tag=bluraycom04-21).

Ludo Keeris
09-11-2014, 09:51
Toch bijzonder dat zo'n film wel in Duitsland, maar niet in Nederland verkrijgbaar is... Als ie in Duitsland aan de man te brengen is, dan moet dat toch zeker ook in NL lukken?

Frank
09-11-2014, 09:57
Nederland gaat ontzettend slecht om met hun filmklassiekers, dus het verbaasd me niets dat hij in Duitsland wordt uitgebracht en hier niet.

DVD Watcher
09-11-2014, 10:31
Mooi dat ie uitkomt, alleen wel weer jammer van de irritante Duitse teksten.

TifKag
09-11-2014, 10:51
Dit is dus de omgekeerde wereld.
Een nederlandse film die nooit in nederland is uitgebracht, wel uitbrengen in duitsland met nederlandse audio.

Met verschrikkelijk artwork en duitse tekst

Ludo Keeris
09-11-2014, 10:57
Met verschrikkelijk artwork en duitse tekst

Dat artwork is bijna identiek aan de DVD zoals ie door de jaren heen in Nederland is uitgebracht.
Niet echt meer van deze tijd, dat niet, maar lelijk vind ik het ook weer niet.

Pieter V
09-11-2014, 13:13
Ik hoorde Dick Maas deze week al op de radio: Dat Amsterdamned weer in Amerika ging draaien (tijdens Halloween) en dat inderdaad een Blu-ray in Duitsland uitkwam. Ik ben heel benieuwd naar de beeldkwaliteit. Heb er niet veel vertrouwen niet.

rvvnr1
09-11-2014, 14:29
Dit is dus de omgekeerde wereld.
Een nederlandse film die nooit in nederland is uitgebracht, wel uitbrengen in duitsland met nederlandse audio.

Geldt zelfs voor recente films zoals Steekspel van Paul Verhoeven (heet daar Tricked).
Ook Spetters heeft in Duitsland een mooie Special Edition gekregen.

Rogier Burghout
09-11-2014, 15:29
Geldt zelfs voor recente films zoals Steekspel van Paul Verhoeven (heet daar Tricked).
Ook Spetters heeft in Duitsland een mooie Special Edition gekregen.

Spetters is toch ook hier uitgebracht in een mooie Remastered SE?
Overigens werden de dvd's van Verhoeven in het buitenland, met name in de US, vaak uitgebracht in een betere uitvoering; bijvoorbeeld in het juiste beeldformaat en/of met betere (of uberhaupt) extra's. Deze Amsterdamned komt er in ieder geval wel in.

batmaster
09-11-2014, 17:00
Wat denken jullie van Spoorloos dan. Zou hier ook gewoon uit moeten komen.

rvvnr1
09-11-2014, 22:58
Spetters is toch ook hier uitgebracht in een mooie Remastered SE?

Klopt, maar dat is geen Limited Edition "Mediabook" met 3 discs (2 DVD's).

edwinvb
10-11-2014, 07:20
mooi, dat die op de blu ray uitkomt. Maar de prijs van 20,99 euro is me een beetje veel voor deze uitgave. Tussen 10-15 was beter geweest.

Hombre
10-11-2014, 20:41
Nederland gaat ontzettend slecht om met hun filmklassiekers, dus het verbaasd me niets dat hij in Duitsland wordt uitgebracht en hier niet.


Mee eens.

Heeft ook te maken met een zeker persoon met een onaangenaam karakter die veel van de rechten in NL bezit :-(

pjblack
24-11-2014, 17:31
Wat een afschuwelijke cover. Overigens de klassieker Soldaat van Oranje ligt in verkeerde handen qua maatschappij anders was ie allang op blu ray verschenen.

gompier
12-12-2014, 11:51
14.99 bij Amazon.de op moment. Ander voorbeeld: Antonia. Wel op BR in Duitsland, niet in Nederland

Pieter V
12-12-2014, 12:20
Is er iemand die hier de Blu-ray straks gaat kopen?

Rogier Burghout
12-12-2014, 13:05
Yep, ik ga hem wel bestellen.

edwinvb
12-12-2014, 13:46
laat weten hoe die is....
heb zeer zeker interesse...

Rogier Burghout
12-12-2014, 13:51
laat weten hoe die is....
heb zeer zeker interesse...

Kan, maar moet je even helpen onthouden...

peptalk
12-12-2014, 14:58
14.99 bij Amazon.de op moment. Ander voorbeeld: Antonia. Wel op BR in Duitsland, niet in Nederland

Die Antonia is helaas verschrikkelijk slecht, maar hij is er idd wel.

Pieter V
19-01-2015, 11:35
Deze week op Blu-ray. :) Prijs 12,99 euro.

Pieter V
20-01-2015, 12:58
Een eerste review:

https://translate.google.nl/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.dvdcheck.de%2F2015%2F01%2F15%2F verfluchtes-amsterdam%2F&edit-text=

Niet best.

Ludo Keeris
20-01-2015, 15:46
Zo te lezen precies zoals je het kon verwachten. Niet zo heel goed, maar had iemand dat verwacht?

Pieter V
20-01-2015, 16:55
Zo te lezen precies zoals je het kon verwachten. Niet zo heel goed, maar had iemand dat verwacht?
Nee, want Studio Canal is een waardeloos bedrijf en wat slecht omspringt met releases. En er zo weinig mogelijk tijd in steekt.

Pastichio Rocker
20-01-2015, 18:31
Nee, want Studio Canal is een waardeloos bedrijf en wat slecht omspringt met releases. En er zo weinig mogelijk tijd in steekt.

Dat is niet helemaal waar. Ze hebben ook prima releases zoals bv de Special Edition van The Evil Dead 2, Army of Darkness en natuurlijk de Studio Ghibli uitgaven.

Rogier Burghout
20-01-2015, 18:46
Ook de uitgaven van Total Recall zijn prima. Heb deze toch wel aangeschaft, ben toch wel benieuwd geworden.

Marcel Hoeve
20-01-2015, 20:17
Een eerste review:

https://translate.google.nl/translate?sl=de&tl=en&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.dvdcheck.de%2F2015%2F01%2F15%2F verfluchtes-amsterdam%2F&edit-text=

Niet best.

En hier (http://www.dvdcheck.de/2015/01/15/verfluchtes-amsterdam/) is het origineel in het Duits...

Pastichio Rocker
20-01-2015, 20:32
En hier (https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&tl=ar&u=http%3A%2F%2Fwww.dvdcheck.de%2F2015%2F01%2F15%2F verfluchtes-amsterdam%2F&sandbox=1) een vertaling in het Arabisch...

Rogier Burghout
20-01-2015, 20:35
Nederlands (https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fwww.dvdcheck.de%2F2015%2F01%2F15%2F verfluchtes-amsterdam%2F&sandbox=1) ook maar doen dan? ;)

Overigens best een hilarische... :lol:

Hombre
24-01-2015, 08:16
Reactie van een Duitse koper en onze eigen Dick Maas!!!!!!!!!!!!

************************************************** **
Die Blu-ray von Studiocanal enthält die gekürzte Fassung des großartigen Films. Ist damit absolut unbrauchbar, weshalb ich die Blu-ray gleich wieder zurückgeschickt habe

Unglaublich, es steht uncut auf dem Cover und die Scheibe ist geschnitten, das ist verar....!!!

Ich habe mir den Film heute angesehen. Hinten auf der Hülle steht ganz groß drauf das der Film Ungeschnitten ist und was muss man beim Anschauen feststellen? Der Film ist an zwei Stellen geschnitten! Das ist eine ganz großes Kino von Studiocannel Ungeschnitten auf die Verpackung schreiben und den Film Geschnitten reinlegen. Das Bild ist zwar gut aber so ist der Film für mich unbrauchbar


************************************************** *

"AMAZON REMOVED MY APOLOGY

Von D. Maas - 22. Januar 2015

Von Amazon verifizierter Kauf

Because Amazon removed my apology and apparently can't handle criticism, here it is again:

I apologize to all disappointed buyers of this first Blu-ray of my movie Amsterdamned. Unfortunately I had nothing to do with this release. I was hoping StudioCanal would present an uncut version.
I suggest you all try to get your money back from Amazon and complain to StudioCanal.

Best,
Dick Maas"

Review van Dicky op Amazon.de

jurgen42u
24-01-2015, 10:47
Als em daar al op reageert mag hij ook wel eens voor zorgen dat De Lift en Amsterdamned hier op blu-ray verschijnen.
Domme Hollander!

edwinvb
24-01-2015, 11:16
Als em daar al op reageert mag hij ook wel eens voor zorgen dat De Lift en Amsterdamned hier op blu-ray verschijnen.
Domme Hollander!


waar slaat deze opmerking op?
net alsof Dick Maas inbreng heeft wat er uitgebracht wordt.
het is maar net wie de rechten heeft...

jurgen42u
24-01-2015, 11:42
Als director kan hij er toch voor zorgen dat hij er wel iets mee te maken heeft.
Een beetje zorg en respect naar Nederlandstalige klassiekers kan echt geen kwaad.

peptalk
24-01-2015, 14:37
Als em daar al op reageert mag hij ook wel eens voor zorgen dat De Lift en Amsterdamned hier op blu-ray verschijnen.
Domme Hollander!


Als director kan hij er toch voor zorgen dat hij er wel iets mee te maken heeft.
Een beetje zorg en respect naar Nederlandstalige klassiekers kan echt geen kwaad.

Misschien dat je je iets beter kunt inlezen, dan hoef je dit soort domme dingen niet te roepen.

jurgen42u
24-01-2015, 16:05
Dus mijn vraag blijft... wat gaat ie er nou aan doen?

Ludo Keeris
24-01-2015, 17:16
Dus mijn vraag blijft... wat gaat ie er nou aan doen?

Niets.
Hij zou het heel graag willen, maar als je de geschiedenis kent (zoals Peptalk zegt; er valt heel veel over te lezen) dan kom je erachter dat hij de rechten niet heeft van zijn eigen werk.
Dus daarom ook geen Flodder meer op DVD,
Als je de geschiedenis zou kennen zou je de opmerking "Domme Hollander" wel achterwege gelaten hebben.
Het is je misschien opgevallen dat geen enkele film van Dick Maas & Laurens Geels een Blu-ray- of goede DVD-release heeft gekregen.
Dat is niet zonder reden.

jurgen42u
24-01-2015, 17:33
Ok dat wist ik niet van die rechten.
Mijn excuses voor de opmerking.
Dat is idd jammer dat het niet meer in zijn handen.
Dan blijf ik voorlopig maar bij mijn dvd-versie hangen van zijn films, in de hoop dat het toch ooit goed komt.

DVD Watcher
05-02-2015, 20:14
Er schijnt een omruil actie te komen :

http://www.dvd-forum.at/news-details/48589-blu-ray-studiocanal-veranstaltet-umtauschaktion-zu-verfluchtes-amsterdam

Rogier Burghout
05-02-2015, 20:33
Er schijnt een omruil actie te komen :

http://www.dvd-forum.at/news-details/48589-blu-ray-studiocanal-veranstaltet-umtauschaktion-zu-verfluchtes-amsterdam

Dank voor de link, ik heb ze net gemaild. De term 'omruilactie' suggereert dat je je huidige disc zal moeten opsturen, maar in de tekst staat dat als je mailt je de oude disc niet hoeft terug te sturen. Je hoeft dan alleen je bestelbevestiging door te sturen. Ben benieuwd naar de reactie.

Paul Tilburgs
10-02-2015, 14:50
Ik heb een antwoord van StudioCanal.DE ontvangen: ze sturen me de vervangende disc zo snel mogelijk.

Rogier Burghout
10-02-2015, 15:03
Ik heb een antwoord van StudioCanal.DE ontvangen: ze sturen me de vervangende disc zo snel mogelijk.

Wanneer heb jij gemaild? Ik heb nog geen reactie van ze gekregen.

DVD Watcher
10-02-2015, 15:49
Wanneer heb jij gemaild? Ik heb nog geen reactie van ze gekregen.

Same hier, ook nog geen antwoord ontvangen.

Rogier Burghout
10-02-2015, 15:59
Net een antwoord gekregen, ze sturen zsm een nieuwe disc. Ben er blij mee!

DVD Watcher
10-02-2015, 17:18
Net een antwoord gekregen, ze sturen zsm een nieuwe disc. Ben er blij mee!

Fijn dat je antwoord hebt gehad. Hopelijk ga ik het ook nog krijgen.

Toch vraag ik me wat af: Hadden ze niet beter van te voren wat beter naar de schijf kunnen kijken, voor ze iets in de productie/verkoop gooien? Dan had je al dit gedoe niet gehad lijkt me.

Gewoon alles goed checken, nakijken etc, en dan pas in de verkoop.

Want als ze nu wel de schijf kunnen sturen, hadden ze die ook al gelijk er in kunnen doen in plaats van de verkeerde.

Of zie ik het nu verkeerd?

Rogier Burghout
10-02-2015, 18:59
Fijn dat je antwoord hebt gehad. Hopelijk ga ik het ook nog krijgen.

Toch vraag ik me wat af: Hadden ze niet beter van te voren wat beter naar de schijf kunnen kijken, voor ze iets in de productie/verkoop gooien? Dan had je al dit gedoe niet gehad lijkt me.

Gewoon alles goed checken, nakijken etc, en dan pas in de verkoop.

Want als ze nu wel de schijf kunnen sturen, hadden ze die ook al gelijk er in kunnen doen in plaats van de verkeerde.

Of zie ik het nu verkeerd?

Tuurlijk heb je gelijk, maar omdat ze in Duitsland vaak twee versies van een film uitbrengen (een FSK12 en FSK16) dan is het risico groot dat dit soort fouten erin sluipen. En het gaat maar om 1 shot of 1 scene geloof ik, dus het valt op zich best mee. En het feit dat je direct een nieuwe disc krijgt opgestuurd en de andere mag houden is natuurlijk goeie service. En het maakt deze uitgave nu wel een collector's item ;)

DVD Watcher
10-02-2015, 19:10
Dat is wel netjes idd Rogier.

Wanneer heb jij gemaild? Ik heb ze gemaild op 6 Februari op dit adres : info@studiocanal.de

Rogier Burghout
10-02-2015, 19:18
Dat is wel netjes idd Rogier.

Wanneer heb jij gemaild? Ik heb ze gemaild op 6 Februari op dit adres : info@studiocanal.de

Ik op 5-2, dus dan kan je ws morgen wel een mailtje verwachten...

DVD Watcher
10-02-2015, 19:24
Ik op 5-2, dus dan kan je ws morgen wel een mailtje verwachten...

Ik laat het weten als ik bericht heb gehad.

DVD Watcher
12-02-2015, 05:46
Ik laat het weten als ik bericht heb gehad.

Ik heb gisteren het mailtje gehad, waarin ze vertelden dat ze een vervangend exemplaar gingen toesturen.

Wat ik wel jammer vind, is dat als de film aanstaat in het begin je "Verfluchtes Amsterdam" ziet als titel :

http://www.dvd-forum.at/bilder/schnittberichte/1120/sb008.jpg

en dus niet deze :

http://thepinksmoke.com/images/amsterdamnedtitle.jpg

Dat ze de hoesjes aanpassen is nog tot daar aan toe, maar blijf van de originele titel af.

Marcel Hoeve
15-02-2015, 08:46
Ik heb gisteren het mailtje gehad, waarin ze vertelden dat ze een vervangend exemplaar gingen toesturen.

Wat ik wel jammer vind, is dat als de film aanstaat in het begin je "Verfluchtes Amsterdam" ziet als titel :
...
Dat ze de hoesjes aanpassen is nog tot daar aan toe, maar blijf van de originele titel af.

Tja, dat is nu eenmaal het nadeel als je een Duitse (of Franse, Italiaanse, Spaanse etc.) uitgave koopt. Landen waar men niet aan ondertiteling doet, maar alles nasynchroniseert, geven vaak ook de films een eigen titel en die vind je dan ook terug op de hoes en de film zelf. Uiteindelijk is die versie voor de locale markt bestemd, en niet voor het buitenland.

DVD Watcher
15-02-2015, 09:12
Tja, dat is nu eenmaal het nadeel als je een Duitse (of Franse, Italiaanse, Spaanse etc.) uitgave koopt. Landen waar men niet aan ondertiteling doet, maar alles nasynchroniseert, geven vaak ook de films een eigen titel en die vind je dan ook terug op de hoes en de film zelf. Uiteindelijk is die versie voor de locale markt bestemd, en niet voor het buitenland.

Ik heb ook een enkele duitse uitgave, waar in de film wel de originele titel zit.

Dus het kan wel.

Hombre
15-02-2015, 10:20
Tja, dat is nu eenmaal het nadeel als je een Duitse (of Franse, Italiaanse, Spaanse etc.) uitgave koopt. Landen waar men niet aan ondertiteling doet, maar alles nasynchroniseert, geven vaak ook de films een eigen titel en die vind je dan ook terug op de hoes en de film zelf. Uiteindelijk is die versie voor de locale markt bestemd, en niet voor het buitenland.

Was vroegerrrrrrrrrrr in Nederland ook heel normaal. Dan snapte tenminste het bioscoop publiek ook de vaak vreemde titels ;-)
Goole maar eens op de James Bond film posters.

Deze trend is pas midden/eind jaren '80 verlaten.
Alhoewel.......... de Harry Potter films hadden ook NL titels...

Pieter V
17-02-2015, 23:02
Wat vinden jullie van de beeldkwaliteit? Studio Canal heeft er wel een dikke kunstmatige scherpte filter overheen gegooid.

Rogier Burghout
18-02-2015, 10:15
Alhoewel.......... de Harry Potter films hadden ook NL titels...

Dat had denk ik met de boeken te maken. Die waren NL en om de herkenbaarheid erin te houden kreeg de film ook die titels. Bij LOTR kan ik me ook herinneren dat eerst in de NL ondertitels de NL termen werden gebruikt (zoals Schouw enzo) en dat later de Engelse termen gebruikt werden (Shire). Dat had ook met het boek te maken.

Ontopic: heb de eerste versie nog niet gezien, ik wacht even op de vervangende disc.

Pieter V
19-02-2015, 12:30
Denk dat het gewoon filmgrain is. Voor de rest ziet de film op Blu-ray er heel goed uit. Zeker vergeleken met die oude DVD. Echt dag en nacht verschil. Een compleet nieuw leven.

Rogier Burghout
24-02-2015, 15:38
Vandaag lag de bubbelenvelop van Studio Canal in de bus met in een plastic envelopje de nieuwe BD. Hij is te herkennen aan een nieuwe opdruk, onder de titel staat in hoofdletters 'UNCUT'. Dus het is wel duidelijk dat dit een nieuwe versie is. Ben benieuwd, maar topservice van Studio Canal! (y)

Paul Tilburgs
24-02-2015, 16:22
Vandaag lag de bubbelenvelop van Studio Canal in de bus met in een plastic envelopje de nieuwe BD. Hij is te herkennen aan een nieuwe opdruk, onder de titel staat in hoofdletters 'UNCUT'. Dus het is wel duidelijk dat dit een nieuwe versie is. Ben benieuwd, maar topservice van Studio Canal! (y)

Bij mij ook vandaag binnen. Ben er blij mee.

DVD Watcher
24-02-2015, 17:50
Hier ook binnen gekomen vandaag

edwinvb
24-02-2015, 19:08
ik heb gehoord van een collega van me, dat deze helaas dts hd master 2.0 is. klopt dit?
zou wel een domper zijn...

Rogier Burghout
24-02-2015, 19:34
ik heb gehoord van een collega van me, dat deze helaas dts hd master 2.0 is. klopt dit?
zou wel een domper zijn...

Klopt, zo staat de track vermeld op de hoes en ook op de schijf, maar dat is op de eerste versie ook zo.

DVD Watcher
24-02-2015, 19:48
Ben al lang blij dat de blu-ray stukken beter is dan de uitgave op DVD.

edwinvb
24-02-2015, 20:14
Klopt, zo staat de track vermeld op de hoes en ook op de schijf, maar dat is op de eerste versie ook zo.

misschien dan ook handig om dit in begin post aan te passen...

Rogier Burghout
24-02-2015, 20:17
misschien dan ook handig om dit in begin post aan te passen...

Klopt, dat moet de TS dan even doen. Ook wel vaag dat in de genoemde recensie ook de track als 5.1 wordt aangeduid.

Kev
28-12-2015, 14:52
Moest ik deze nu bestellen op jpc.de dan vraag ik me af of ik de UNCUT versie zal krijgen... Op amazon.de is deze niet meer beschikbaar enkel bij 3rd party sellers.

Jodocus
28-12-2015, 15:51
Moest ik deze nu bestellen op jpc.de dan vraag ik me af of ik de UNCUT versie zal krijgen... Op amazon.de is deze niet meer beschikbaar enkel bij 3rd party sellers.
Heb hem ook besteld bij jpc.de en ontving gelukkig de uncut versie.

Frank
21-06-2017, 10:27
Amsterdamned verschijnt op later dit jaar in Amerika op Blu-ray. Hieronder de specificaties.

U.S. label Blue Underground has sent us a brand new trailer for the upcoming Blu-ray release of Dick Maas' horror thriller Amsterdamned (http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-Blu-ray/165405/) (1988), starring Huub Stapel, Monique van de Ven, and Serge-Henri Valcke. The release will arrive on the market later this year.

The upcoming release will be sourced from a BRAND NEW 2K restoration of the film.

Synopsis: There is a serial killer at bay in Amsterdam's canal network and the race is on to stop him before mass hysteria grips the nation. Dick Maas's cult slasher movie starts as it means to go on when the predator leaves the protective habitat of the dark canal to claim his first victim before dragging her back into a watery grave.

*Also later this year, the label will release a new 2K restoration of director Mass' thriller The Lift (http://www.blu-ray.com/movies/The-Lift-Blu-ray/165406/).

Special Features:

Audio commentary with writer/director Dick Maas and editor Hans van Dongen
The Making of Amsterdamned
Tales From The Canal - Interview with star Huub Stapel
Damned Stuntwork – Interview with stunt coordinator Dickey Beer
Dutch & US trailers
Loïs Lane "Amsterdamned" music video (directed by Dick Maas)
Poster & still gallery
Collectable booklet with new essay by writer Michael Gingold


http://images.static-bluray.com/movies/covers/165405_front.jpg


Bron: www.blu-ray.com (http://www.blu-ray.com)

Hombre
21-06-2017, 11:46
Whoooaaa Dutch Fubar Works eat your hart out!

Dit is de uitgave die in het moederland van de film had moeten verschijnen.
Mooi dat ook de Lift erachter aan komt.

Ene kunnen zij ook niet even Soldaat van Oranje doen (en dan niet die suffe musical)

En......

Blue Underground? @blunderground 5 jun. (https://twitter.com/blunderground/status/871846921475837952) QC of the new DOWN 2K master is underway. Fun movie with a great cast, including Naomi Watts and James Marshall, both on the new Twin Peaks!

jurgen42u
21-06-2017, 13:25
Whoooaaa Dutch Fubar Works eat your hart out!

Dit is de uitgave die in het moederland van de film had moeten verschijnen.
Mooi dat ook de Lift erachter aan komt.


Blue Underground? @blunderground 5 jun. (https://twitter.com/blunderground/status/871846921475837952) QC of the new DOWN 2K master is underway. Fun movie with a great cast, including Naomi Watts and James Marshall, both on the new Twin Peaks!

Ik hoop dat ze Flodder ook doen. De uitgaves die wij hebben stellen echt niets voor.

De pre-orderprijs van Amsterdamned is bij Amazon wel zo'n 40 USD.
Heb hem toch maar al besteld.

rogue
21-06-2017, 17:10
Amsterdamned en De Lift kan ik mij nog voorstellen qua horrorgehalte, maar Flodder lijkt mij stug.

Hombre
24-06-2017, 10:05
Krijgt ook een 5.1 remix :-)
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=283073

Rogier Burghout
24-06-2017, 15:10
Mooie uitgaves, maar een preorderprijs van 40 dollar vind ik nog wel wat te gek. Dan vind ik de prijzen van sommige nieuwe Arrow releases ene stuk vriendelijker. Ik wacht dan ook nog wel even totdat de prijzen voor deze gaan zakken.

DVD Watcher
24-06-2017, 19:31
Amsterdamned en De Lift kan ik mij nog voorstellen qua horrorgehalte, maar Flodder lijkt mij stug.

Had je alleen gehad als er een naakt-scene in zou zitten van Ma Flodder :lol:

Pieter V
04-08-2017, 10:26
https://www.youtube.com/watch?v=IY9LOm_F7Bc (https://www.youtube.com/watch?v=bibBJx3ZoGs)

Frenkel
04-08-2017, 10:56
Dat ziet er echt veelbelovend uit.

Niet goedkoop maar zeker zijn geld waard, geef hier liever €40 aan uit dan €5 aan het prul van DFW

DVD Watcher
04-08-2017, 12:29
Dat ziet er echt veelbelovend uit.

Niet goedkoop maar zeker zijn geld waard, geef hier liever €40 aan uit dan €5 aan het prul van DFW

Echt wel, dit ziet er al vele malen scherper uit dan die DFW uitgave. Ik ga deze en de andere 2 ook zeker halen.

DVD Watcher
04-08-2017, 19:21
Dat ziet er echt veelbelovend uit.

Niet goedkoop maar zeker zijn geld waard, geef hier liever €40 aan uit dan €5 aan het prul van DFW


Bij WowHD.nl te reserveren voor € 26,60: http://www.wowhd.nl/amsterdamned/827058801492.

Trouwens in het artikel staat bij Region ''All'', maar op Blu-ray.com staat er Region A bij. Ben toch wel benieuwd of deze nu dan wel echt regiovrij gaat worden.

Pieter V
04-08-2017, 19:29
Hij is gewoon regio vrij. Blu-ray.com dat is gewoon een standaard invulling. Als de release datum bijna in zicht is, wordt de regio ook aangepast.

DVD Watcher
04-08-2017, 21:09
Hij is gewoon regio vrij. Blu-ray.com dat is gewoon een standaard invulling. Als de release datum bijna in zicht is, wordt de regio ook aangepast.

Dat is dan mooi. Bedankt voor je reactie Pieter (y)

Pieter V
11-08-2017, 12:13
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/298843/JSCdBnM7.jpg


https://twitter.com/WildGeraas/status/895952976413679616

DVD Watcher
11-08-2017, 16:02
https://static.afbeeldinguploaden.nl/1708/298843/JSCdBnM7.jpg


https://twitter.com/WildGeraas/status/895952976413679616

Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de bedrukking van de DVD mooier is, dan die van de Blu-ray.

Frenkel
11-08-2017, 17:58
Prijs bij Amazon.com inmiddels gedaald naar $24,99.

BigLebowski
11-08-2017, 18:08
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de bedrukking van de DVD mooier is, dan die van de Blu-ray.

Lijkt me een tamelijk luxe-probleempje dit :-P Als dit je grootste problemen zijn, dan heb je een goed leven.

DVD Watcher
11-08-2017, 19:40
Lijkt me een tamelijk luxe-probleempje dit :-P Als dit je grootste problemen zijn, dan heb je een goed leven.

Ik kan er mee leven hoor, zo erg is het ook weer niet. Gelukkig komt ie nu eindelijk eens uit in een fatsoenlijke uitgave.

Pieter V
15-08-2017, 10:42
Net even met een reviewer gesproken, alleen mocht hij nog niet zoveel los laten. Hij vond de 2K scan geweldig, máár de technische kant vond hij minder. Geen idee, wat hij precies bedoelde. Encoding issues?

Als iemand social media heeft hier, moeten we dat bij Dick Maas neerleggen, zodra de reviews binnenstromen. Misschien kan hij nog wat regelen, en moet Blue Underground dit maar fixen en maar een omruilactie starten. Het duurt nog twee week voordat de Blu-ray op de markt komt. Kan men gelijk ook naar De Lift kijken....

Ik haat dit!!!!

Rogier Burghout
15-08-2017, 12:19
Ik vind het eerlijk gezegd op voorhand wel een beetje spijkers op laag water zoeken. De uitspraak van deze reviewer is heel erg vaag en heel erg suggestief te noemen, en kan IMO nog niks aan afgeleid worden. We gaan het zien, maar het moet wel erg slecht zijn wil er een omruilactie komen denk ik.

Pieter V
18-08-2017, 11:15
Amsterdamned Blu-ray.com review (http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-Blu-ray/165405/#Review)

PQ 2.5/5
AQ 5/5

Frenkel
18-08-2017, 12:28
Amsterdamned Blu-ray.com review (http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-Blu-ray/165405/#Review)

PQ 2.5/5
AQ 5/5

Heb mijn bestelling maar gecanceld.
Hoop dat Blue Underground dit gaat oplossen.

Kev
18-08-2017, 12:40
Amsterdamned is precies damned met alle quasi gefaalde uitgaves dat deze reeds gekregen heeft op blu-ray...

jeroeni
18-08-2017, 12:44
Amsterdamned Blu-ray.com review (http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-Blu-ray/165405/#Review)

PQ 2.5/5
AQ 5/5

Valt me niet tegen want mijn verwachtingen van de uitgave waren al 0,0;)

DVD Watcher
18-08-2017, 19:29
Van Dick Maas zijn Facebook:

Friso Pas (https://www.facebook.com/friso.pas?fref=ufi) Hee maar eh...Dick (https://www.facebook.com/dick.maas.7?hc_location=ufi), who screwed up the picture? http://www.blu-ray.com/.../Amsterdamned-Blu-ray/165405/... (https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.blu-ray.com%2Fmovies%2FAmsterdamned-Blu-ray%2F165405%2F%23Review&h=ATMxGXPFfztRHLk6Z483RQmpJU-kBmv2s4jXVykG9CIty2qcBORgWlI0ikKZodR9bF6MVV_4Fwj7t gRWFaYUCciuIzK3sV8Esqhhz9JQ-mJBPRjLobOl2G-awlckM3eIoG0Y28Wg-UM)
Amsterdamned Blu-ray (https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.blu-ray.com%2Fmovies%2FAmsterdamned-Blu-ray%2F165405%2F%23Review&h=ATOuEGoHg59DYqtPXHCKtrhrOpb3DDcW1nUqqC2EJnOi6o7m ReCIvOxa3bLkAdTsfbZNi11Glq9NOHk0jkzxNKPCu9ivF1jP26 fX3Ub2oOZoNXy0IozQCThDSUEigRs2czERsNY8260&enc=AZNt_dNYMrI2yNYLGu7v9QOPuYgTzvPzvVV9tVJXsvlYpg fj4kTWZSRUApBO-VM3JySPzddwMPnfpHFM09ESYPiHx1M8VDYt1ZtUgP1RY10mAn2 wlbzNWMuUKG4aKH-7Lygtgtgvl2aQinnHeYAl_k2eW06s2wARtZ8XRhgO8UN5pA&s=1)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/p24x24/17361511_10154604053072424_6944279683341403574_n.j pg?oh=1d8bb20737901bf3b26680fc4eee23c9&oe=5A37E6BD (https://www.facebook.com/friso.pas?fref=ufi)
Friso Pas (https://www.facebook.com/friso.pas?fref=ufi) Wat hij zegt aan t eind, bij de recommendation...
Het komt vaker voor dat er fouten worden gemaakt in het laatste stadium van het maken van een disc, zeker een paar keer per jaar. Kan gebeuren. Die worden vaak verbeterd. Ik mag hopen dat als deze recensie juist is, (ik lees veel recensies van deze website en vind ze over het algemeen heel oprecht) Blue Underground ook ingrijpt, de technische fouten rectificeert en een reissue programma instelt. Het helpt natuurlijk enorm als Dick (https://www.facebook.com/dick.maas.7?hc_location=ufi) het hier grotendeels mee eens is.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/c1.24.401.401/s24x24/1003117_10151707877109771_1632162159_n.jpg?oh=05b7 a6cf3337d9e39fdf630d8ab7d025&oe=5A1CDCD4 (https://www.facebook.com/dick.maas.7?fref=ufi)
Dick Maas (https://www.facebook.com/dick.maas.7?fref=ufi) Het heeft mijn aandacht....

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/p24x24/17361511_10154604053072424_6944279683341403574_n.j pg?oh=1d8bb20737901bf3b26680fc4eee23c9&oe=5A37E6BD (https://www.facebook.com/friso.pas?fref=ufi)
Friso Pas (https://www.facebook.com/friso.pas?fref=ufi) Twijfel ik niet aan, aangezien jij de best mogelijke versies van jouw werk wilt uitbrengen en dit na al die jaren eindelijk werkelijkheid ziet worden. Maar ja t blijft soms gedoe, met al die stappen ertussen. Hou ons in the loop, aub. Ik heb m ook gepre-ordered.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/c1.0.24.24/p24x24/10402860_475854772547580_8778288892266535906_n.jpg ?oh=842c549631522ce496c3d0dc4786f06f&oe=5A22524C (https://www.facebook.com/harold.teveldhuis?fref=ufi)
Harold te Veldhuis (https://www.facebook.com/harold.teveldhuis?fref=ufi) ojeeeee.moet ik hem nou nog bestellen?


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/c1.24.401.401/s24x24/1003117_10151707877109771_1632162159_n.jpg?oh=05b7 a6cf3337d9e39fdf630d8ab7d025&oe=5A1CDCD4 (https://www.facebook.com/dick.maas.7?fref=ufi)
Dick Maas (https://www.facebook.com/dick.maas.7?fref=ufi) Wordt opgelost.

Pieter V
18-08-2017, 19:38
Hoe lang is dat geleden, dat hij "Wordt opgelost" zei?

DVD Watcher
18-08-2017, 19:41
Hoe lang is dat geleden, dat hij "Wordt opgelost" zei?

Al deze opmerkingen & antwoorden zijn van vandaag (Vrijdag 18 Augustus 2017).

Pieter V
18-08-2017, 19:42
Al deze opmerkingen & antwoorden zijn van vandaag (Vrijdag 18 Augustus 2017).
Ik bedoelde eigenlijk hoeveel minuten zaten er tussen "Heeft "mijn aandacht" en "wordt opgelost"

Mijn fout.

Rogier Burghout
18-08-2017, 19:43
Bizarre fout zeg. Ben erg benieuwd naar de reactie van BU en ook wat het betekent voor de 2 andere titels.

Rogier Burghout
18-08-2017, 19:45
Ik bedoelde eigenlijk hoeveel minuten zaten er tussen "Heeft "mijn aandacht" en "wordt opgelost"

Mijn fout.

Klik op de naam in de post en je komt op zijn Facebookpagina en dan zie je dat er 3 uur tussen zat.

DVD Watcher
18-08-2017, 19:59
Ik bedoelde eigenlijk hoeveel minuten zaten er tussen "Heeft "mijn aandacht" en "wordt opgelost"

Mijn fout.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155637241699771&set=a.246798089770.136652.704484770&type=3&theater

Pieter V
18-08-2017, 20:28
Ik heb geen Facebook. Aangezien er drie uur tussen zit, dat stemt goed. Bovenstaande link werkt dan wel weer. Bedankt.

DVD Watcher
18-08-2017, 23:25
Ik heb geen Facebook. Aangezien er drie uur tussen zit, dat stemt goed. Bovenstaande link werkt dan wel weer. Bedankt.

Graag gedaan Pieter.

Hombre
19-08-2017, 12:56
Lijkt wel een scenario van een Dutch-Fubar-Works uitgave.
De autorisatie is toch niet hier in Nederland door die S=prutsers uit Hilversum gedaan???

peptalk
20-08-2017, 08:06
Lijkt wel een scenario van een Dutch-Fubar-Works uitgave.
De autorisatie is toch niet hier in Nederland door die S=prutsers uit Hilversum gedaan???
Nee, want die hadden voor de US gewoon een 1080i50 genmaakt:twisted:

Hombre
20-08-2017, 10:08
ha ha ha

+1 (y)


Nee, want die hadden voor de US gewoon een 1080i50 genmaakt:twisted:

The Workaholic
22-08-2017, 02:48
blu-ray.com:


UPDATE:

The folks at Blue Underground are now aware of the issue that is highlighted in our review and are investigating it. Further updates will be provided as they become available.

http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-Blu-ray/165405/#Review

jurgen42u
22-08-2017, 12:59
Mijn pre-order bij amazon is nog steeds niet verzonden, dus dat is goed nieuws. :)

Pieter V
24-08-2017, 11:53
Zou iemand eens aan Dick Maas willen vragen waarom ze de 35mm niet gelijk in 4K ingescand hebben?

jurgen42u
05-09-2017, 12:28
Ik heb de bd binnen van amsterdamned . Vanavond ga ik hem eens bekijken.

EDIT: Net een deel gekeken en bevat idd compressiefouten.
Via Blu-ray dot com forum is er info omtrent de omruilactie van BU.

Pieter V
06-09-2017, 09:18
AMSTERDAMNED BLU-RAY ANNOUNCEMENT:
After the AMSTERDAMNED Blu-ray was shipped to customers, we were made aware of some minor compression issues. Therefore, we corrected and will be offering a replacement V2 Blu-ray disc.
If you purchased AMSTERDAMNED and the Blu-ray Disc Art does not have Item# “BLU-BD-7072-V2” on it, you may request a replacement Blu-ray Disc by sending an email to AmsterdamnedBDreplacement@yahoo.com. You MUST include the following information in your email to qualify for a replacement disc:
· Your Name
· Complete Mailing Address (including country if outside the U.S.)
· Copy of sales receipt showing purchase of the AMSTERDAMNED Collector’s Edition
The V2 Blu-ray Discs will be available to mail out in approximately 4 weeks. We thank you for your continued support and patience!
THE LIFT and DOWN Blu-ray releases have been slightly delayed to ensure they don’t have the same issue.



https://www.facebook.com/BlueUndergroundFilms/

De Lift & Down: 31 oktober als nieuwe datum.

DVD Watcher
06-09-2017, 15:59
https://www.facebook.com/BlueUndergroundFilms/

De Lift & Down: 31 oktober als nieuwe datum.

Maar als je nu de film gaat bestellen, heb je dan wel de juiste disc erin? of moet je voor de zekerheid toch ook maar een mailtje sturen voor die omruildisc?

Pieter V
06-09-2017, 16:03
Maar als je nu de film gaat bestellen, heb je dan wel de juiste disc erin? of moet je voor de zekerheid toch ook maar een mailtje sturen voor die omruildisc?
Het duurt nog wel weken voordat retailers het nieuwe schijfje krijgen. Dus je krijgt nu de oude disc. Ook na die aantal week, kan de helft nog de nieuwe en oude disc bevatten. Maar de voorraad moet eerst op.

Marcel Hoeve
19-10-2017, 13:05
Review (http://www.blu-ray.com/movies/Amsterdamned-SECOND-PRESSING-Blu-ray/191299/#Review) op bluray.com van de "tweede" oplage ("second pressing")...

http://images.static-bluray.com/movies/covers/191299_large.jpg

lennox-06
21-08-2019, 10:52
is de USA versie nu de geremasterede/goede versie? welke moet ik hebben?

ik heb het hele topic gelezen, maar kom er niet uit. is de USA versie van blue underground?

jurgen42u
21-08-2019, 11:21
De USA release van Blue Underground is tot nu veruit de beste kwaliteitsgewijs en extragewijs. EAN 827058-801492

lennox-06
21-08-2019, 11:22
De USA release van Blue Underground is tot nu veruit de beste kwaliteitsgewijs en extragewijs. EAN 827058-801492

top, dankje. dan weet ik zeker dat ik goed zit met de USA versie.