PDA

Bekijk de volledige versie : Introotje KIJKWIJZER!



HANS VERBIEST
15-01-2015, 14:56
Beste allemaal,
waarom is het introotje van de kijkwijzer soms bijna niet te verstaan en de andere keer word je zowat van de bank geblazen.
dit heeft vooral betrekking op de Blu-Ray Disc's.
het duurt maar één paar seconden van dat hele harde schelle geluid.
en het word soms weergegeven in DD 2:0/PLII Surround en in DD 5:1

Werner
15-01-2015, 15:11
Ik weet het niet maar ik erger me er ook altijd e-no-rum aan.

Michael Hamers
16-01-2015, 16:18
De belangrijkste reden voor mij om de volumeknop pas aan te raken zodra het menu in beeld is...

Gerco Stuivenberg
18-01-2015, 15:06
Dat komt door de normalisering van het geluid. Het geluid van die trailer heeft geen hoge pieken, waardoor het normale niveau -net zoals bij muziek- wat hoger kan liggen zodat de ruimte optimaal gebruikt wordt. De makers kunnen daardoor kiezen tussen het gebruik van de maxmale ruimte en het normale niveau van de film. Door de te lage bitrate, wordt er vaak gekozen voor de maximale ruimte en is het daarom de ene keer hoger of lager dan de andere.

Een oplossing voor dit probleem zou zijn om een hogere bitrate te gebruiken, zodat het geluid ook bij een normale geluidssterkte voldoende dynamiek heeft. ;)

Tot die tijd moeten we de afstandsbediening naast ons laten liggen. :(

HANS VERBIEST
19-01-2015, 11:59
Dat komt door de normalisering van het geluid. Het geluid van die trailer heeft geen hoge pieken, waardoor het normale niveau -net zoals bij muziek- wat hoger kan liggen zodat de ruimte optimaal gebruikt wordt. De makers kunnen daardoor kiezen tussen het gebruik van de maxmale ruimte en het normale niveau van de film. Door de te lage bitrate, wordt er vaak gekozen voor de maximale ruimte en is het daarom de ene keer hoger of lager dan de andere.

Een oplossing voor dit probleem zou zijn om een hogere bitrate te gebruiken, zodat het geluid ook bij een normale geluidssterkte voldoende dynamiek heeft. ;)

Tot die tijd moeten we de afstandsbediening naast ons laten liggen. :(
OH, dat wist ik niet weer wat geleerd bedankt voor de Info @ Gerco Stuivenberg