PDA

Bekijk de volledige versie : Blu ray speler speelt geen blu ray maar wel dvd



johan-015
17-01-2015, 21:53
wat kan het probleem zijn als mijn Sony blu ray speler de blu rays niet herkent maar wel dvd's?

The Workaholic
17-01-2015, 22:56
De Blu-ray lens is vuil. De DVD's worden gelezen door een andere lens. Ik had dit probleem ook.

DVDProfilersFilmgek
18-01-2015, 15:48
wat kan het probleem zijn als mijn Sony blu ray speler de blu rays niet herkent maar wel dvd's?

Er kunnen veel oorzaken zijn.... oa een defecte laser/lens, maar ook andere hardware problemen zoals defecte onderdelen op een
printplaat. Ook kan de lens vervuild zijn zoals The Wokaholic ook al opmerkte.

Heb je de speler ook al eens even helemaal van het lichtnet gehaald? Wil wel eens helpen als een speler softwarematig is vastgelopen.

TomVDJ
10-02-2015, 12:35
De Blu-ray lens is vuil. De DVD's worden gelezen door een andere lens. Ik had dit probleem ook.Wegens een recent probleempje met mijn bluray speler heb ik één en ander opgezocht, en voor zover ik gelezen heb, zijn het wel twee aparte lasers die achter de lens zitten, maar gebruiken ze in de meeste gevallen wel dezelfde lens. Als DVD's nog spelen en blurays niet, zou het kunnen dat de bluray laser kapot is, eerder dan dat de lens vuil is.

alainke
22-05-2015, 17:54
zelf heb ik een sony BDP-S1200 ook deze geeft enkel dvd weer zijn er nog leden die er problemen mee ondervinden ?

The Workaholic
01-09-2015, 11:25
Wegens een recent probleempje met mijn bluray speler heb ik één en ander opgezocht, en voor zover ik gelezen heb, zijn het wel twee aparte lasers die achter de lens zitten, maar gebruiken ze in de meeste gevallen wel dezelfde lens. Als DVD's nog spelen en blurays niet, zou het kunnen dat de bluray laser kapot is, eerder dan dat de lens vuil is.Ik heb zelf een Sony blurayspeler, en de lenzen schoongemaakt. In het geval van Sony zijn het 2 lenzen. Na schoonmaken was het probleem opgelost.