PDA

Bekijk de volledige versie : Alleen op bron "tuner" geen speakerinstellingen te selecteren op Onkyo receiver



erik1970
13-02-2015, 12:50
Goedemiddag,

Ik heb een raar probleem.
Na het aansluiten van nieuwe achterspeakers op mijn Onkyo SR-507 receiver kan ik de speakerinstellingen niet meer selecteren in de setup van de receiver.

Het werkt wel bij de selectie van de dvd speler of mediaplayer. Daar werken de achterspeakers ook naar behoren.

Zodra ik de tuner in schakel, kom ik niet meer in de setup van de speakers. Het vreemde is, dat als ik eerst een film heb gekeken, daarna overschakel naar de tuner, dan werkt het wel en heb ik de tuner over 4 speakers.


Iemand een idee?

Alvast bedankt.

DVDProfilersFilmgek
14-02-2015, 00:22
Begrijp niet precies wat je bedoeld met speakerinstellingen selecteren, maar zou het niet kunnen dat hij met de Tuner op stereo staat en je ze daarom niet op kunt roepen?

Misschien als je Multi Channel Stereo inschakelt dat het dan wel lukt, of dolby prologic etc etc.

Werner
14-02-2015, 08:52
Gisteren viel de surround van mijn Onkyo compleet weg. Door het grote bos aan instellingen zag ik de bomen niet meer welke instellingen er verkeerd stonden. Úren heb ik geknoeid, totdat ik plots het idee kreeg om gewoon een factory reset te doen. Gevolg: op tien minuten was alles weer in de haak. Misschien een tip voor jou?

erik1970
14-02-2015, 09:07
De listening mode is juist "not available" als de tuner aan staat. Thx voor de reactie.

erik1970
14-02-2015, 10:11
Ik zal proberen iets duidelijker te zijn. Als ik de tuner aan heb staan lukt het niet om all channel stereo te selecteren. De speakerinstellingen zijn niet bereikbaar en de listening mode is not available.

Als ik een film kijk werken de achterspeakers gewoon en zijn alle instellingen ook aan te passen.

Het lijkt er dus op dat er ergens een instelling verrkeerd staat.

Als ik na een film via de universele afstandsbediening overschakel naar tuner werkt het wel.
Zet ik de receiver uit en aan op tuner werkt het weer niet.

De speakerinstellingen staan dan gewoon niet in de lijst bijde setup.

erik1970
14-02-2015, 11:39
Receiver teruggezet naar fabrieksinstellingen, alles werkt weer prima. Bedankt voor de reacties.

Claudio Santulli
14-02-2015, 15:45
Gisteren viel de surround van mijn Onkyo compleet weg. Door het grote bos aan instellingen zag ik de bomen niet meer welke instellingen er verkeerd stonden. Úren heb ik geknoeid, totdat ik plots het idee kreeg om gewoon een factory reset te doen. Gevolg: op tien minuten was alles weer in de haak. Misschien een tip voor jou?

Dit is het begin van het einde van je HDMI/Netwerkkaart in je Onkyo. Helaas gaat een reset je straks niet meer helpen. Gelukkig is de garantie omtrent dit voorval verlengd tot 2018.

Als hij straks echt geheel uitvalt deze link gebruiken.

http://www.nl.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Werner
14-02-2015, 20:55
Als hij straks echt geheel uitvalt deze link gebruiken.

http://www.nl.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Ik heb het even gecheckt. Mijn speler is blijkbaar niet "impacted"