PDA

Bekijk de volledige versie : Foxcatcher (Bioscoop)



Patrick van den Hul
19-02-2015, 07:41
Foxcatcher (Bioscoop)

Het is werkelijk één groot vraagteken hoe deze abominabele film positieve recensies krijgt

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/5171/foxcatcher/bioscoop/)

Oudlid_X5
20-02-2015, 18:27
Tering, wat een niveau ... :rolleyes:

Claudio Santulli
20-02-2015, 18:36
Hoe bedoel je? De film, de recensie of de waardering?

Oakey
20-02-2015, 19:15
Dit lijkt me toch een kwestie van persoonlijke smaak. De film krijgt nagenoeg overal redelijke tot goede recensies, met waardering voor Tatum. Heb hem nog niet gezien, maar een 3 lijkt me sterk overdreven. Weinig genuanceerd, in de categorie "2001 is echt de slechtste film ooit" of "The Lord of the Rings is waardeloos".

Oudlid_X5
21-02-2015, 09:35
De 'recensie' natuurlijk.

peptalk
21-02-2015, 09:56
Ik vind het mooi dat Patrick zo ongezouten zijn mening geeft en als je zo'n gevoel bij een film hebt geeft hij in mijn ogen ook genoeg onderbouwing daar voor, hulde(y)

Werner
21-02-2015, 10:14
Ik vind het mooi dat Patrick zo ongezouten zijn mening geeft en als je zo'n gevoel bij een film hebt geeft hij in mijn ogen ook genoeg onderbouwing daar voor, hulde(y)

Volledig mee eens, alhoewel ik niet noodzakelijk dezelfde mening ben toegedaan als Patrick (maar da's een andere zaak) want ik heb de film nog niet gezien.

rogue
21-02-2015, 13:51
Hij geeft aan wat hem niet bevalt aan de film; op zich is er inderdaad voldoende onderbouwing vanuit zijn perspectief.

Er zijn wel twee dingen die ik mis in de recensie: er wordt totaal niet gesproken over het belangrijke feit dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Dat lijkt bijvoorbeeld al de aanleiding voor wat Patrick het poepgezicht van Tatum noemt: de echte Mark Schultz had ook een lichte overbite; blijkbaar wilde Tatum fysiek nog iets meer op hem lijken.
Ten tweede heb ik (ook omdat het eerste punt ontbreekt) niet het idee dat er wat gezocht is naar meer informatie over de film en/of de productie ervan, maar enkel naar andere meningen/recensies. Misschien is dat niet zo, maar ik lees het er niet vanaf.
Beide punten zijn alleen opmerkingen, meer niet; ik vind het al knap dat Patrick de moeite neemt om recensies te maken.

Ik ben wel benieuwd welke scenes Patrick bedoelt als hij het over 'vreemde scenes' heeft? Wellicht zijn dit scenes die in werkelijkheid ook gebeurd zijn en daarom in de film zijn opgenomen.
Een hele mooie vergelijking tussen de werkelijkheid en de film kun je hier vinden (http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/foxcatcher/). Zeer de moeite waard, als je de film al hebt gezien.