PDA

Bekijk de volledige versie : Dracula dvd's



Big L John
27-10-2002, 13:22
Wij zijn liefhebbers van ondermeer friezelfilms,hetgeen ons
deed besluiten in de winkels navraag te doen naar de
horrorfilms van dracula.
Niet die moderne,zoals dracula 2001,2002,en Bram Stokers
dracula,maar naar de enige echte dracula's,met in de hoofd-
rollen,Cristoffer Lee,en Peter Cushing.
Dit temeer omdat wij deze draculafilms nog kennen uit de
jaren zestig en begin zeventig.
Bij navraag door ons bleek men in alle grote en kleine video-
dvd ketens niet van het bestaan van deze films op de hoogte
te zijn.
Kijkt men op Internet bij de Amazon.com en bij de firma
Blackstar uit Belfast,dan blijkt dat deze voornoemde films
in wel 30 titels aangeboden te worden,waarvan ook vele
in regio 2 formaat,ook in vhs video,uitgebracht te worden
uitsluitend door Warner Bros,die de alleenrechten hierop
bezit.
Diezelfde Warner Bros die het vertikt om onbekende redenen
deze films in nederland uit te brengen.
Voor ons een onverteerbare zaak,zodat wij alles in Ierland
en Amerika besteld hebben,wat ons 2x 45 Euro extra aan
overboekingskosten bij de Rabobank gekost heeft.
Dit is alleen te doen als men meerdere dvd's laat overkomen,
wat wij ook deden,omdat we zoveel mogelijk van die
dracula's wilden hebben.
Tot voor kort (2 jaar geleden)waren er nog video's in omloop
van deze dracula's,nu ook al niet meer(musicstore).
Wij vinden dit alles een rare gang van zaken van Warner Bros,
en zijn er forumgangers met een mening hierover,of zijn er
onder jullie die soortgelijke ervaringen hebben?

Groetjes: Big L John.

Ronald Stiebolt
27-10-2002, 13:28
45 eur overboekingskosten?????

Wellicht een idee om een creditcard te nemen?

Kaplan
28-10-2002, 00:19
Dracula films zijn van alle tijden en in allerlei mogelijke varianten. Er zijn zelfs chinese en zwarte dracula's (Blackula). (zie extra's op DVD van Francis Ford Coppola's versie) Er is een erg lezenswaardig boek over Dracula van Christopher Frayling kennen jullie dat?

Ik kan me jullie ergenis wel begrijpen. Ik zelf zou graag "The fearless vampire killers or pardon me but your teeth are in my neck" van Polanksi graag op dvd zien.
Nosferatu uit 1922 en 1979 en Coppola's versie zijn de enige versies die ik tot nu toe op dvd heb. Daar kunnen Dracula uit 1931 met Bela Lugosi net uit op regio 2 en die van Polanski nog wel bij.

Ik heb wel een tip kijk op www.dvdplanet.com en zoek op dracula dan krijg je toch maar even zo'n 25 titels te zien. Er zit ook een film met Christopher Lee bij. Wel regio 1 natuurlijk en een creditcard is inderdaad een stuk goedkoper.

Mac Hammer Fan
15-07-2003, 10:16
Horror of Dracula is uit door Warner R1 en R2
Brides of Dracula is alleen beschikbaar op VHS NTSC
Dracula Prince of Darkness is beschikbaar R1 Anchor Bay (met veel extras) en R2 Warner (goedkoop, zonder extras)
Dracula Has risen from the Grave en taste The Blood of Dracula zijn alleen beschikbaar op video en deze laatste is dan nog onvolledig.
Scars of Dracula is beschikbaar in R1 Anchor Bay met veel extras en R2 Warner, maakt deel uit van een box set.
Als je van klassieke gothic horror houdt, kan ik je ook nog de Vampire Collection van Carlton aanbevelen (Twins of Evil, Vampire Circus en Countess Dracula) en MGM's opkomende double bill Vampire Lovers / Countess Dracula (R1) of de goedkope ILCDVD UK "The Vampire Lovers".
Verder is in UK ook "Captain Kronos the Vampire Hunter" een aanrader, maar je moet wel een breedbeeldtelevisie hebben voor deze, anders is het beeld vervormd.

Er is in de States ook nog Dracula (1980) van John Badham op DVD verschenen, maar deze is wellicht OOP.

The Fearless Vampire Killers is te koop in Braziliƫ (Engelse versie met Portugese ondertitels).

Helaas is er in de Benelux geen markt voor klassieke horror. Hoewel Extreme toch zijn best doet de laatste tijd met "Mark of the Devil" and "Tombs of the Blind Dead".

Kaplan
02-07-2004, 21:23
The Fearless vampire killers or: pardon me, but your teeth are in my neck

Warner 5 oktober 2004 regio 1 :D

cover art (http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=4250&n=1&burl=)

noodles
03-07-2004, 12:47
De originele dracula uit 1931 is zopas heruitgebracht door universal (net zoals alle films uit de classic monster collection: frankenstein, bride of frankenstein, the mummy, phantom of the opera , the invisible man, creature of the black lagoon).

En allemaal aan een zacht prijsje: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=10814&highlight=classic+monster+collection

Tom L.
03-07-2004, 13:30
Als je de klassieke dracula films (van universal) wilt hebben, kun je beter voor de r1 gaan. Ik heb de legacy giftset, en bij de Dracula Legacy zitten 5 films...