PDA

Bekijk de volledige versie : filmdiscussie: Insomnia (spoilers)



boudewijn
28-10-2002, 10:13
afgezien van het feit dat ik dit een hele aardige film vond heb ik toch zo mijn vragen over het plot. ik heb het gevoel dat ik of wat over het hoofd zie of het niet klopt of dat het een beetje onlogisch is allemaal.

zie hier:

de shoot-out in het begin van de film. er worden maar twee schoten gelost. williams schiet een agent neer, kogel gaat dwars door het been en wordt later gevonden; pacino is in bezit van het wapen wat williams later liet vallen.
pacino zelf schiet eenmaal met zijn back-up wapen. de 9mm. de kogel wordt uit het lichaam van zijn partner gehaald en hij wisselt het om met een tweede kogel uit het wapen van williams.
goed. allemaal duidelijk.
maar...de vrouwelijke agente vindt op het einde van de film de 9mm kogel van pacino en komt tot de conclusie dat deze afkomstig moet zijn van zijn backup wapen.
mijn vraag is: hoe komt die kogel daar bij het strand in de rotsen terrecht??!!
de laatste keer dat wij die kogel zagen stopte pacino 'm in zijn borstzak, dus hij zelf moet de kogel daar neergelegd hebben.
het zou te onlogisch zijn als hij dat als de beste plek om de kogel te verstoppen zou beschouwen. het is immers de plek van het ongeluk en hij zou dan nog beter de kogel in het water hebben kunnen gooien.
dus. hij heeft hij de kogel daar neergelegd om gepakt te worden en een schoon geweten te krijgen. maarja..als hij dat zou willen had hij ook gewoon alles kunnen vertellen (wat ie ook van plan was toch??)
't is mij niet duidelijk en ik heb toch het gevoel dat ik wat over het hoogd zie.


wat is jullie verklaring??

Rogier Burghout
29-10-2002, 10:00
De vrouwelijke agent vond niet de kogel, maar de huls. Deze had Pacino vergeten mee te nemen...

boudewijn
29-10-2002, 20:11
kijk. en dat verklaard alles. ik kan weer rustig slapen. thnx mate.

Rogier Burghout
29-10-2002, 21:06
Alsjeblieft, enne slaap lekker...:D

Lex v/d Moolen
31-10-2002, 14:23
Ik heb deze in het vliegtuig gezien, een lekker vage, meeslepende film met een altijd goede Pacino. Robin Williams vond ik niet zo geschikt voor die rol. De hele treurige omgeving in Alaska geeft het wel een hele aparte sfeer. Toch heb ik het af en toe niet helemaal kunnen volgen, mede doordat de dialogen niet goed te verstaan zijn door zo'n klein oortelefoontje. Waarom had Pacino en zijn maatje die hij neerschiet geen goede verstandhouding?

Dave
31-10-2002, 14:56
Ik heb deze in het vliegtuig gezien, een lekker vage, meeslepende film met een altijd goede Pacino. Robin Williams vond ik niet zo geschikt voor die rol. De hele treurige omgeving in Alaska geeft het wel een hele aparte sfeer. Toch heb ik het af en toe niet helemaal kunnen volgen, mede doordat de dialogen niet goed te verstaan zijn door zo'n klein oortelefoontje. Waarom had Pacino en zijn maatje die hij neerschiet geen goede verstandhouding?

Ik heb deze net gezien in de Bios (y)

Echt een mooie goede film mag ik zeggen echt lekker donker en meesleepend!
Om je vraag te beantwoorden lex:

Omdat deze hem wilde veraden aan interne zaken over een eerdere zaak

Qique
01-11-2002, 10:47
Leuk interview met Christopher Nolan in de Volkskrant over o.a. Insomnia:

http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=9073115

rkrijger
22-10-2004, 18:57
Ik dacht ooit dat deze film ging over het gelijknamige boek van Stephen King... Dom hè?!? :)