PDA

Bekijk de volledige versie : Energie bydrage; wat is dat?



Yi-Long
29-10-2002, 13:41
Ik wou net een tv bestellen maar toen zag ik dit staan;

De prijzen hieronder zijn inclusief verwijderingsbijdrage maar zonder energiebijdrage (U dient deze premie zelf aan te vragen door bijgevoegde formulieren in te sturen)

Wat houdt dit in en hoeveel gaat dit my dan ongeveer kosten?
Iemand ervaring mee?

Patrick vdB
29-10-2002, 13:49
Die energiebijdrage gaat je geen geld kosten maar opleveren:D

Omdat de tv zuinig is in het energie-verbruik krijg je een premie van je energie-leverancier.

Mvrgr

Patrick

Mark S
29-10-2002, 13:51
Dit gaat je niets kosten maar misschien wat opleveren.
Afhankelijk van het energiegebruik zijn er een aantal categorieeen ingesteld (A t/m E) . Indien het apparaat in cat. A valt (B weet ik niet zeker) kun je via je energiebedrijf een korting krijgen in de vorm van een eenmalige teruggaaf. Dit bedraagt enkele tientjes. De regeling geldt veelal voor witgoed apparatuur (vaatwassers / wasmachines / koelkasten e.d.)
Ik denk niet dat een TV daarvoor in aanmerking komt.
Ik geloof dat het huidige kabinet deze regeling weer wilt afschaffen, of geldt dat voor de verwijderingsbijdrage?
p.s. Ik heb een link gezocht maar kon deze niet 1-2-3 vinden

Ronald Ridderhof
29-10-2002, 13:55
Als je via de Eneco een soort van ECO energie abonnement afsluit krijg je inderdaad geld terug. Megapool heeft ook zo'n actie, klanten kunnen inderdaad 50 euro terug krijgen na aankoop van een tv of iets anders.

Mark S
29-10-2002, 13:58
Hier (http://www.energielabel.nl/) staan een zootje voorbeelden van apparaten en kortingen.
Geldt dus inderdaad ook voor een aantal TV's

Michael.W
29-10-2002, 14:09
Energie zuinige televisie???? Wat vaag zeg. Alleen lcd monitoren zijn energie zuinig! Volgens mij bedoel je energiekorting bij het afsluiten van een contract bij eneco.

Door de liberalisering van de energiemarkt wil eneco meer klanten gaan werven, door zulke acties te gaan houden. Dit heeft niks te maken met energie zuinige apparaten.

Voor energie zuinige apparaten zoals koelkasten en wasmachines kan je een eenmalige premie van 50 euro terug vorderen bij je locale energieleverancier.

Yi-Long
29-10-2002, 16:10
Nou...dat is in ieder geval een hele opluchting :)
Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor de snelle en nuttige informatie :)

Johan van den D.
30-10-2002, 20:14
Die energiebijdrage gaat je geen geld kosten maar opleveren:D
precies
laats nog 50 euro terug gehad bij de aankoop van een nieuwe wasmachine
aanvraag bonnetje opsturen en je krijgt het vanzelf op je rekening gestort
en van dat geld kunnen we toch weer een mooie(2)dvd(s) kopen tochhttp://www.plauder-smilies.de/elaine.gif

Yi-Long
30-10-2002, 20:41
Nou....denk dat ik er wel 4-5 dvd's van kan kopen hoor....gewoon beetje cheap online store vinden :)

Johan van den D.
30-10-2002, 20:59
Nou....denk dat ik er wel 4-5 dvd's van kan kopen hoor....gewoon beetje cheap online store vinden :)
top films?? of bedoel je ook gewoon cheap filmpjehttp://www.plauder-smilies.de/specs.gif

Yi-Long
30-10-2002, 21:45
mwah....byvoorbeeld The Green Mile kost maar 10€ ofzo in australie...dus soortgelyke films :)
Of topfilms uit Hong Kong...Shaolin Soccer kost ook maar 10 € ofzo ....:)
Ik koop eerlyk gezegd geen bagger films...de enige film die ik heb en echt niks aan vind is The One, van Jet Li....maar die heb ik gewonnen dus...:) (En de extra's enzo zyn dan wel weer ok...)

Johan van den D.
30-10-2002, 21:52
ok heb je gelijk in maar ik dacht meer aan films zoals e.t en bttf
ook al heb ik ze beide al maar goed, het is maar een voorbeeldhttp://www.plauder-smilies.de/person/mrt2.gif

MAD
30-10-2002, 22:34
Let er wel op dat er vaak een label met energie aanduiding op het apparaat zit... NIET WEGGOOIEN!!!!
Kocht pas een wasmaschine waarbij ik het label per ongeluk met de verpakking had weggegooid, maar mooi geen €50,- premie dus. :(
Alleen met originele labels heb je recht op premie. En ze worden eenmalig verstrekt....