PDA

Bekijk de volledige versie : Doek valt voor A-Film



Johan1967
12-09-2015, 21:50
AMSTERDAM - De Nederlandse filmdistributeur A-Film is failiet. Het bedrijf, dat onder meer The Lord of the Rings-films heeft gedistributeerd, vraagt maandag uitstel van betaling aan.

Het bedrijf kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen. 'Het is al jaren sappelen, en deze beslissing moeten we helaas nemen', zegt directeur Sim van Veen zaterdagavond tegen Quote. Het laatste gedeponeerde jaarverslag is een financieel bloedbad, meldt Quote.

Bron: telegraaf.nl

P.S.: weet niet of dit de juiste rubriek is, maar vond deze het best passen.

Robintje
12-09-2015, 22:03
AMSTERDAM - De Nederlandse filmdistributeur A-Film is failiet. Het bedrijf, dat onder meer The Lord of the Rings-films heeft gedistributeerd, vraagt maandag uitstel van betaling aan.

Het bedrijf kan niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen. 'Het is al jaren sappelen, en deze beslissing moeten we helaas nemen', zegt directeur Sim van Veen zaterdagavond tegen Quote. Het laatste gedeponeerde jaarverslag is een financieel bloedbad, meldt Quote.

Bron: telegraaf.nl

P.S.: weet niet of dit de juiste rubriek is, maar vond deze het best passen.

Las dat zojuist op Filmtotaal.nl inderdaad.
Heeft dit ook consequenties voor de toekomst zowel op korte als lange termijn voor de verkoop van blu-ray in NL?

Pastichio Rocker
12-09-2015, 22:48
Dat is slecht nieuws, want A-Film brengt vaak leuke films uit.

Martin Z.
12-09-2015, 23:15
Zeker slecht nieuws...

Ook einde QFC dus?

:cry:

Claudio Santulli
12-09-2015, 23:37
Er viel soms wat aan te merken, maar er zaten mooie uitgaves tussen en ze waren veelal zacht van prijs.Toch zullen de goede titels wel gewoon door anderen worden uitgebracht.., hopelijk!?

WaymannDirector
13-09-2015, 06:53
Hopelijk komen de aangekondigde films nog uit ! Dus ook gedaan met september film ?

Zou best wel zuur zijn mocht Dark Places of Mad Men 7 hier niet meer uitkomen... Kan iemand hier navraag naar doen ?

Khonnor
13-09-2015, 08:22
Brengen ze ook The Hobbit uit? En zo ja, gaan de releases dit jaar nog wel uitkomen?

Werner
13-09-2015, 08:42
The Hobbit wordt door Warner uitgebracht.

Hombre
13-09-2015, 09:21
Jammer, want dit is 1 van de weinige Indipendents waar wat deskundigheid in huis is.
Plus de enige Indipendent die Atmos gelijk begreep.

Maar Sim (oa VFE) kennende vind die wel een manier om verder te gaan ...

TifKag
13-09-2015, 09:43
Ik had dit al gehoord, maar had geen bewijs, dus heb ik hier niets over gepost.

Ze hebben na vrijdag 4 september niets meer uitgeleverd, en films zoals "Bloed zweet en tranen" worden dus ook niet meer uitgeleverd.
We zijn dus momenteel afhankelijk van eventuele voorraad bij (web)winkels.
(Dit wordt waarschijnlijk gedaan om een betere onderhandelingspositie te hebben voor een eventuele overname van rechten voor deze en komende releases)

pjblack
13-09-2015, 10:22
Bijzonder spijtig natuurlijk. Ik vraag me af hoe het met de films gaat die daar nu al zijn uitgebracht. Jammer. Hopelijk komt er een doorstart.......

tmvde
13-09-2015, 10:24
Jammer, de laatste tijd best veel blu-rays van A Film gekocht en voor Mad Men seizoen 7 zal ik nu naar de UK uit moeten wijken.

Bettina
13-09-2015, 13:54
:( jammer

BigLebowski
13-09-2015, 14:25
Jammer, de laatste tijd best veel blu-rays van A Film gekocht...

Toch niet genoeg kennelijk :-P

tmvde
13-09-2015, 15:32
Toch niet genoeg kennelijk :-P

Ik wel, maar de rest ... :cry:

Jodocus
13-09-2015, 17:41
Denk zelf dat titels als Mad Men e.d. wel door anderen zal worden overgenomen. A-film is failliet, dus de verkoop van rechten uit de boedel van A-film zoals Mad Men aan andere gegadigden zal zeker plaats vinden om de schulden te kunnen aflossen.

skunk
13-09-2015, 17:56
echt jammer nu nog snel wat titels besteld bij diverse web winkels nu ze nog te verkrijgen zijn. Want ben bang dat een hoop titels niet meer uitgebracht gaan worden.

martwout
14-09-2015, 07:02
In de krant (Telegraaf of AD) stond een interview met de oprichter van A Film. Hij gaf aan dat ze te groot zijn geworden en de fout hebben gemaakt om de grote jongens na te doen (commerciële titels) wat veel geld kost.
A Film zou volgens hetzelfde artikel aan een doorstart gaan werken.


A-film is failliet

Ze zijn niet failliet. Ze vragen surseance aan. Faillissement is pas de stap erna.

WaymannDirector
14-09-2015, 08:06
Ohnee dot ziet er niet goed uit. Nieuwe a-film releases worden al van bol.com gehaald.

http://www.bol.com/nl/p/de-surprise/9200000043161955/

Pieter V
14-09-2015, 08:15
John Wick is ook al weg:

http://www.bol.com/nl/p/john-wick/9200000036193108/

Werner
14-09-2015, 08:22
John Wick is ook al weg:

http://www.bol.com/nl/p/john-wick/9200000036193108/

Nee hoor, is er nog. Maar eens de stock uitgeput is, is het waarschijnlijk game over.

Kev
14-09-2015, 08:22
Niet zo'n leuk nieuws... :( Daar gaat m'n pre-order van It Follows...

Werner
14-09-2015, 08:37
Ik heb nog eens de ganse catalogus van A-Film overlopen en snel-snel bij bol besteld wat ik nog absoluut wou hebben, vooraleer de stock is uitgeput. Ik adviseer iedereen hetzelfde te doen. Jammer genoeg betekent dit o.a. dat de release van Lillyhammer waar ik op te wachten zat (die normaal gezien eergisteren verscheen) naar de Griekse kalender zal worden verwezen. (buitenlandse versies van Lillyhammer hebben blijkbaar geen Engelse ondertiteling bij de niet-Engels gesproken stukken)

Misschien is het wel een opportuniteit: als de catalogus openvalt, kunnen andere maatschappijen misschien de interessantste titels overnemen, en - wie weet - ons eens van een paar deftige Blu-rayreleases voorzien die A-Film niet uitbracht.

Melzz
14-09-2015, 08:46
Het is treurig maar eigenlijk koop ik al jaren geen Nederlandse uitgaves meer omdat importeren zo makkelijk gaat en die releases vaak beter zijn.

Esteban
14-09-2015, 08:48
Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.

Werner
14-09-2015, 08:55
Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.

Nee maar ga naar www.a-film.nl en kies catalogus; je kan dan alle leverbare titels doorbladeren.

WaymannDirector
14-09-2015, 08:55
Ook wel stom dan heb je alle seizoen van Mad Men van a-film zal het laatste hopelijk door een ander worden uitgebracht. Zal weer netjes in de kast staan...

Pieter V
14-09-2015, 09:42
Is er een manier om op BOL op recente en / of aankomende releases van A-Film te selecteren? Want ik weet niet meteen welke titels van hun zijn.
http://www.bol.com/nl/b/dvd/afilm/2017479/N/3133/filter_N/17365+7929/weergave/tegels/index.html

Dennis Oosterhuis
14-09-2015, 11:56
Ook maar snel nog wat besteld uit de catalogus. Wel jammer, aangezien ze toch wel enkele fraaie releases hadden uitgebracht (denk bijvoorbeeld aan de The Lord Of The Rings digi's en de 3 DVD uitgaves van o.a. Der Untergang, Oldeuboi en Eternal Sunshine Of The Spotless Mind). Maar dat deden ze ook al lange tijd niet meer, dus samen met de inzakkende markt en de uitgestelde releases van It Follows en Under The Skin had ik het al aan zien komen.

BigLebowski
14-09-2015, 12:10
In de krant (Telegraaf of AD) stond een interview met de oprichter van A Film. Hij gaf aan dat ze te groot zijn geworden en de fout hebben gemaakt om de grote jongens na te doen (commerciële titels) wat veel geld kost.


Dit begon me inderdaad de laatste jaren ook al meer en meer op te vallen. Wij boekten dan ook steeds minder films bij ze. Eenvoudigweg omdat ze bijna enkel nog commerciëlere titels aanboden, wat voor ons filmhuis minder interessant is. Achteraf een strategisch 'ongelukkig' besluit van ze geweest, zo blijkt dus, waarmee ze tussen de wal en het schip zijn geraakt. Spijtig. Ik hoop dat er een doorstart komt met het besluit om weer terug te keren naar hun roots, als dat nog lukt.

Oudlid_X5
14-09-2015, 14:50
Ze brachten nog genoeg 'leuks' uit dat ik met veel liefde heb vertoond. Under the Skin, It Follows, The Raid's, Fruitvale Station, et cetera. Had Belle, 99 Homes en High-Rise graag ook nog willen zien van ze. Maar het is helaas definitief. :-(

martwout
14-09-2015, 15:04
Update A-Film: http://nos.nl/artikel/2057646-einde-filmproducent-a-film-in-zicht.html Ze gaan dus nu praten over een doorstart. De NOS weet tenminste wat surseance is. Veel pers verwart het met faillissement.

DVD Watcher
14-09-2015, 17:20
Zijn redelijk recent Michiel de Ruijter & Bloed, Zweet & Tranen bv uit, zijn ze dadelijk niet meer leverbaar.

Das ook balen voor velen, ik heb ze al, maar misschien dat sommige maatschappijen titels kunnen cq willen overnemen?.

Als dat uberhaupt al mogelijk is, zodat ''nieuwe titels'' gewoon leverbaar blijven.

Werner
14-09-2015, 18:48
De NOS weet tenminste wat surseance is. Veel pers verwart het met faillissement.

Ik voorzie hier in mijn glazen bol een Free Record Shop-scenario.

rvvnr1
14-09-2015, 19:08
Hoe zit t met September Film?
Zie op Bol een aantal voormalige A-Film (zelfs QFC) titels onder hun naam staan.
Zijn zij onafhankelijk en hebben zij de rechten overgenomen of is het een dochter waar nu mogelijk ook hetzelfde verhaal voor gaat gelden?

Ludo Keeris
14-09-2015, 19:46
September film had tot een jaar of wat geleden (toen het nog Wild Bunch heette) een distributiedeal met A-Film. Ze brachten hun titels dus via A-Film op de markt.
Als September film zijn ze dat zelf gaan doen, dus ik verwacht niet dat zij last hebben van een faillissement van A-Film.

rvvnr1
14-09-2015, 20:03
Aha duidelijk.

Vind t jammer dat De Surprise nu voorlopig niet uit lijkt te komen.
Stond voor een release gepland komend weekend maar is bij Bol in ieder geval niet meer te bestellen.

Samba-boy
14-09-2015, 22:19
Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.

Werner
14-09-2015, 22:47
Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.

Is dat niet een beetje overdreven? Alleen maar omdat één relatief kleine speler is omgevallen terwijl het voor de grote jongens (Warner, Fox, Universal, Sony...) gewoon business as usual is?

Rogier Burghout
15-09-2015, 06:07
Zeker erg overdreven. Het is nu duidelijker dan ooit dat je als zelfstandig label onderscheidend moet zijn en niet zomaar hetzelfde kan gaan doen als een ander.

jeroeni
15-09-2015, 07:19
Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.

Voor A-Film wel ja.

MJK1988
15-09-2015, 10:21
Vind t jammer dat De Surprise nu voorlopig niet uit lijkt te komen.
Stond voor een release gepland komend weekend maar is bij Bol in ieder geval niet meer te bestellen.

Vooralsnog maakt het twitteraccount van De Surprise nog gewoon reclame voor de dvd/blu-ray release.

martijn0432
15-09-2015, 11:09
Zal dit nog gevolgen hebben voor het NFF?

Hombre
15-09-2015, 11:21
Het einde van de DVD-markt in Nederland is in zicht. Nu duidelijker dan ooit.

Met 10 jaar BD zou dat wel eens tijd worden ;-)

Werner
15-09-2015, 15:17
Met 10 jaar BD zou dat wel eens tijd worden ;-)

't Is dat het hier geen Facebook is, of anders kreeg je van mij nu een "vind ik leuk"...

jeroeni
15-09-2015, 18:25
't Is dat het hier geen Facebook is, of anders kreeg je van mij nu een "vind ik leuk"...

Gelukkig is dat niet het geval.;)

Oudlid_X5
15-09-2015, 20:38
Einde van een tijdperk want de DVD-markt loopt hier in de Benelux op zijn laatste benen.

Richard B.
15-09-2015, 22:10
Einde van een tijdperk want de DVD-markt loopt hier in de Benelux op zijn laatste benen.
Niet alleen de dvd-markt maar ook de blu-ray-markt. Ik ben normaliter geen doemdenker maar ik ben het er wel mee eens. Belangrijke verkoopkanalen zijn al omgevallen of zieltogend. Bij de MM en V&D is het tegenwoordig doodstil en ik kan me niet voorstellen dat de verkoop bij bol.com echt floreert. Ik denk dat de majors er ook wel last van gaan krijgen: wat zij uitbrengen is tegenwoordig ook al heel beperkt.

Frank
16-09-2015, 00:02
Online retailers staken voorintekening A-Film-releases

Een aantal A-Film dvd- en Blu-ray-releases, waaronder De Surprise (19 september), Apenstreken (17 oktober) en De Reünie (14 november), is bij diverse online retailers inmiddels niet meer voor te bestellen. Bioscoopfilms van A-Film die nog in première moeten gaan, zijn ‘on hold’ gezet.

Bol.com en Blokker voeren een aantal nog te verschijnen A-Film-releases niet meer. Wie op de website van eerstgenoemde naar bijvoorbeeld De Suprise zoekt, krijgt de boodschap ‘Dit artikel is helaas niet leverbaar’ te zien. Ook Blokker.nl levert geen A-Film-releases meer.

De filmmaatschappij, die gisteren surseance van betaling aanvroeg, heeft inmiddels bevestigd dat bioscoopreleases als A Royal Night Out ‘on hold’ zijn gezet. A-Film wil dat er eerst meer duidelijkheid is over de toekomst van het bedrijf.

Gisteravond meldde HP/De Tijd dat A-Film-producties als Apenstreken, Belle, De Reünie, De Surprise, Dark Places en Infinitely Polar Bear uit de bioscoop zouden worden gehaald, volgend op de aanvraag tot uitstel van betaling. Dat bericht blijkt echter niet te kloppen.

De films ronden hun natuurlijke bioscooplevensduur gewoon af. In het actuele programma van Pathé is weliswaar bijvoorbeeld De Reünie (die sinds 16 juli in de bioscopen draaide) verdwenen, maar komen films als Dark Places en Apenstreken nog gewoon voor, ook in de komende speelweek. Films als Belle en De Surprise draaien eveneens (ook de komende tijd) nog in diverse filmhuizen.

Het is nog niet bekend welke weg A-Film de komende weken inslaat. Directeur Sim van Veen zou momenteel met diverse geïnteresseerde overnamekandidaten praten over een mogelijke doorstart. Mocht dat niet lukken, dan is de kans groot dat de surseance wordt doorgetrokken tot een faillissement.

Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

martwout
16-09-2015, 06:15
M
Niet alleen de dvd-markt maar ook de blu-ray-markt. Ik ben normaliter geen doemdenker maar ik ben het er wel mee eens. Belangrijke verkoopkanalen zijn al omgevallen of zieltogend. Bij de MM en V&D is het tegenwoordig doodstil en ik kan me niet voorstellen dat de verkoop bij bol.com echt floreert. Ik denk dat de majors er ook wel last van gaan krijgen: wat zij uitbrengen is tegenwoordig ook al heel beperkt.

Ik koop gezien de prijzen van V&D en MM tegenwoordig sneller in het buitenland. Ik ga geen 30 of meer voor een seizoenbox betalen. Dat vind ik echt absurde prijzen aangezien het eerder wel kon. En dan heb je nog aanbieders die bezuinigen op de uitvoering (ook dvd's) zoals Disney. Maar dan wel de oude prijs blijven vragen. En het dan vreemd vinden dat mensen het niet willen kopen.

De_Hollander
16-09-2015, 12:25
Met 10 jaar BD zou dat wel eens tijd worden ;-)Mee eens.
SD is niet meer recent. TV uizendingen zijn zelfs geen SD meer. Soms nog wel, maar dan geupscaled..
Maar het is echt tijd dat DVD's eens ophoud, dan heb je kans dat blu-ray het beter gaat doen.
Ik bedoel videobanden worden toch ook niet meer verkocht, na enige tijd toen dvd op de markt was.
DVD's gingen toen ook beter in de verkoop.

martijn0432
16-09-2015, 12:35
Maar het verschil tussen VHS en DVD is een stuk groter qua gebruiksgemak dan het verschil tussen DVD en BD.

jeroeni
16-09-2015, 14:14
Maar het verschil tussen VHS en DVD is een stuk groter qua gebruiksgemak dan het verschil tussen DVD en BD.

Nu ik al jaren aan de Blu-ray zit vind ik stiekem het verschil tussen DVD en Blu-ray toch ook best groot.

tmvde
16-09-2015, 14:15
Nu ik al jaren aan de Blu-ray zit vind ik stiekem het verschil tussen DVD en Blu-ray toch ook best groot.

Eens en het ergste zijn ondertitels.

jeroeni
16-09-2015, 15:32
Eens en het ergste zijn ondertitels.

Het gekke is dat ik wel jaren 80/90 games kan spelen maar films uit die tijd wil ik dan weer wel het liefst op Blu-ray zien.:lol:
Blade Runner en de Alien Trilogy zijn dan bv ook mijn favoriete oude films op Blu-ray;)

2001: A Space Odyssey moet! ik trouwens ook noemen want die film is ook echt geweldig op Blu-ray.

BigLebowski
16-09-2015, 15:38
Het hangt nog wel eens van de ene of de andere dvd af. Niet alles ziet er slecht uit.

Ludo Keeris
16-09-2015, 15:45
En wij zijn dan nog de puristen. De 'gewone man' ziet het verschil nauwelijks tussen een download en een Blu-ray, dus waar praten we over?

jeroeni
16-09-2015, 15:48
Het hangt nog wel eens van de ene of de andere dvd af. Niet alles ziet er slecht uit.

Ja er zijn een paar films die voor de DVD standaard erg goed zijn als het om de beeldkwaliteit gaat.

Al met al merk ik zelf dat ik gekker ben met het Blu-ray formaat dan aan de DVD in die tijd.;)

jeroeni
16-09-2015, 15:50
En wij zijn dan nog de puristen. De 'gewone man' ziet het verschil nauwelijks tussen een download en een Blu-ray, dus waar praten we over?

Dat deze site DVD.nl heet daar kan ik niets aan doen.:lol:;)

Pastichio Rocker
16-09-2015, 17:04
Het verschil tussen DVD en BR is voor mij niet zo groot als tussen DVD en VHS. Ik ben opgegroeid met VHS dus ik kan het weten!

BigLebowski
16-09-2015, 17:41
Er zijn daarentegen ook dvd's die nog slechter zijn dan een gemiddelde VHS-tape! :) En ik heb die tijd ook meegemaakt, dus kan het ook weten! :mrgreen:

jeroeni
16-09-2015, 18:24
Gelukkig heb ik die tijd ook nog meegemaakt.Ja de VHS tape heeft meer charme dan de DVD.;)

Claudio Santulli
16-09-2015, 18:41
Gelukkig heb ik die tijd ook nog meegemaakt.Ja de VHS tape heeft meer charme dan de DVD.;)

VHS was niet mijn eerste liefde, integendeel, dat was Video2000 en Betamax... VHS werd mij min of meer opgedrongen. (6)

jeroeni
16-09-2015, 19:50
Betamax heb ik ook nog iets van mee gekregen.

Ik weet nog dat ik als kleine jongen al een paar VHS banden had om He-Man en Transformers op te nemen in het weekeind.Mijn veters van mijn schoenen kon ik nog niet vast maken maar die Videorecorder kon ik van binnen en buiten.:lol:

Ik dwaal af.;)

Dida
17-09-2015, 09:04
Weet iemand of The Green Inferno van A Film nog in de bios komt? De film staat gepland voor 1 oktober.

Marcel Hoeve
17-09-2015, 09:17
Het hangt nog wel eens van de ene of de andere dvd af. Niet alles ziet er slecht uit.
Dat kan ik beamen, mits je geen ondertitels aan zet. Want dan zie je duidelijk dat je naar een DVD zit te kijken en niet naar een Blu-ray.

Marcel Hoeve
17-09-2015, 09:23
M

Ik koop gezien de prijzen van V&D en MM tegenwoordig sneller in het buitenland. Ik ga geen 30 of meer voor een seizoenbox betalen. Dat vind ik echt absurde prijzen aangezien het eerder wel kon. En dan heb je nog aanbieders die bezuinigen op de uitvoering (ook dvd's) zoals Disney. Maar dan wel de oude prijs blijven vragen. En het dan vreemd vinden dat mensen het niet willen kopen.

In het buitenland kopen wordt lastig als het Nederlandse TV-series betreft of als je per se Nederlandse ondertitels wilt. Bovendien zijn seizoenboxen van TV-series bij Amazon US ook behoorlijk aan de prijs, en dan zit je nog met de importbeperking van maximaal 22 euro. Ik vind een prijs van 35 euro voor een heel seizoen van een TV-serie zeer schappelijk en eigenlijk helemaal niet duur. Je krijgt veel meer waar (lees: kijkminuten) voor je geld dan wanneer je twee speelfilms op Blu-rays van 16,99 koopt.

Hombre
17-09-2015, 13:34
Weet iemand of The Green Inferno van A Film nog in de bios komt? De film staat gepland voor 1 oktober.


http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/2015-W38/online-retailers-staken-voorintekening-a-film-releases

patrick_h
17-09-2015, 16:15
Weet iemand of The Green Inferno van A Film nog in de bios komt? De film staat gepland voor 1 oktober.Op dit ogenblik staat de release blijkbaar gepland voor 29 oktober. Zie hier: http://www.filmdistributeurs.nl/files/3185ihs2v9.pdf

Een aantal andere A-film-films zijn wel helemaal verdwenen, ten opzichte van deze releaselijst van eind augustus zijn bijvoorbeeld The Rewrite, Madame Bovary, 99 Homes en Fathers and Daughters weg: http://www.filmdistributeurs.nl/files/3117fhcif3.pdf

Ook leuk mbt The Green Inferno, hier een releaselijst uit juli 2014 waar The Green Inferno nog gepland staat voor september 2014: http://www.filmdistributeurs.nl/files/1720ko45ka.pdf (Maar daar kon A-Film natuurlijk niet zoveel aan doen.)

Ludo Keeris
17-09-2015, 17:16
De website van A-Film is in ieder geval al helemaal uit de lucht.

DVD Watcher
17-09-2015, 18:13
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Omgevallen-A-Film-huurde-leaseauto-s-maar-betaalde-niet-163011

WaymannDirector
17-09-2015, 18:28
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Omgevallen-A-Film-huurde-leaseauto-s-maar-betaalde-niet-163011

Nja die doorstart zal er wel niet gaan komen...

Werner
17-09-2015, 19:04
Tja, dan moet je het toch niet alleen op de tanende verkoop steken. Net als bij Free Record Shop is, als ik bovenstaand artikel mag geloven, reden nummer één voor het faillissement van A-film toch wanbeheer!

WaymannDirector
17-09-2015, 22:17
Hoe zit het eigenlijk met september film ? Vallen zijn ook niet onder a-film of zijn zij net op tijd op,zichzelf verder gegaan ? Hopelijk worden kun aankomende releases ook niet gecanceld.

Frank
17-09-2015, 23:08
Hoe zit het eigenlijk met september film ? Vallen zijn ook niet onder a-film of zijn zij net op tijd op,zichzelf verder gegaan ? Hopelijk worden kun aankomende releases ook niet gecanceld.

Die vraag is al eerder gesteld en beantwoord:


September film had tot een jaar of wat geleden (toen het nog Wild Bunch heette) een distributiedeal met A-Film. Ze brachten hun titels dus via A-Film op de markt.
Als September film zijn ze dat zelf gaan doen, dus ik verwacht niet dat zij last hebben van een faillissement van A-Film.

Samba-boy
18-09-2015, 00:33
Is dat niet een beetje overdreven? Alleen maar omdat één relatief kleine speler is omgevallen terwijl het voor de grote jongens (Warner, Fox, Universal, Sony...) gewoon business as usual is?
Hoewel ik graag mijn woorden terug zou nemen en zou willen zeggen van wel... Nee, tenminste in mijn persoonlijke opzicht niet. Ik heb zelf zo het idee dat je het aan de grote spelers gewoon niet zal merken (en het inderdaad business as usual is) als de markt echt aan het dichtklappen is, dat gaat gewoon van de één op de andere dag over op het volgende thuisformaat. Ineens was daar de DVD, en de video werd toen echt niet zozeer minder aangeprijsd ("nu verkrijgbaar op video én DVD!"), het was gewoon ineens over ("Nu verkrijgbaar op DVD!"). Ik heb het vermoeden dat binnen nu en 5 jaar, nee, 3 jaar heel de markt over is naar een nieuw, nader te ontwikkelen (online?) platform.
Fox stapte met The Simpsons, een toch wel goedlopende reeks op DVD, ineens middenin de uitgaves over op online-streaming en daar is nu nog steeds gedoe om. Ik zou willen zeggen dat online de boventoon voert voor de toekomst, maar ik heb mijn twijfels, ik kan er niet mijn vinger op leggen wát die ene factor gaat zijn wat het publiek massaal gaat doen laten overstappen... Maar de pogingen zijn er wel al, vanuit die grote bedrijven voor wie het business as usual is (bijvoorbeeld Ultraviolet, een systeem met een Digital Copy waar ik even op moest doorgoogelen om de naam 'Ultraviolet' te vinden, ik was de naam even kwijt). Entertainmentzaken verdwijnen (Free Record Shop als grote spil maar ik noem ook de Music Store) maar er komen gewoon geen goede alternatieven voor in de plaats; zo krijg je mensen wel gauw over naar een digitaal alternatief. Of een minder legaal alternatief.

En true, je moet sowieso onderscheidend zijn en niet hetzelfde doen als een ander (is dat trouwens niet gewoon één van de basisregels van bedrijfskunde an sich?), maar voor kleinere uitgeverijen die anders wíllen zijn is dat dus wel meteen ook einde verhaal. Een paar jaar geleden was er nog wel eens een leuke verrassing, als een in Nederland obscure titel officieel hier op de markt verscheen, zoiets zal nu ook gewoon niet meer gebeuren... Eerste wat daarbij in me opkomt is Bright Vision Entertainment, een uitgeverijtje die van die obscuurdere titels en Nederlandse series als Goudkust, SamSam, Het Zonnetje in Huis en tal van andere Nederlandse sitcoms uitbracht, maar ook Shaun het Schaap, My little Pony, noem maar op. Het moet je smaak maar zijn, ik zeg het erbij, maar het was fijn dat er een uitgever was die die reeksen gewoon officieel hier uitbracht. Eveneens terziele gegaan.

Okee, ik weet misschien te weinig van de business om een reëele uitspraak te maken dus misschien is het door mijn gebrek aan kennis inderdaad flink overdreven dat ik het zo stelde... Maar ik heb er mijn zorgen bij en dat mag een ieder best weten.

tmvde
18-09-2015, 08:51
de Volkskrant: Slag om A-Film in volle gang (http://www.volkskrant.nl/film/slag-om-a-film-in-volle-gang~a4144379/).

WaymannDirector
18-09-2015, 09:38
de Volkskrant: Slag om A-Film in volle gang (http://www.volkskrant.nl/film/slag-om-a-film-in-volle-gang~a4144379/).

Films distribueren is de afgelopen jaren eenvoudiger geworden, stelt De Jong. 'In het verleden was er een vrij groot apparaat voor nodig, maar nu gaat alles digitaal. Films staan op een server. Je werkt niet meer aan chique dvd-uitgaven, maar stuurt de film naar iTunes. Met een man of drie, met vijf zeker, zou je het bedrijf draaiende kunnen houden. Alle onafhankelijke Nederlandse filmdistributeurs zijn te laat begonnen met saneren.'

:roll:

Pastichio Rocker
18-09-2015, 15:30
Nee, ze zouden moeten werken aan chique blu-ray uitgaven. Prutsers.

BigLebowski
18-09-2015, 15:38
Films distribueren is de afgelopen jaren eenvoudiger geworden, stelt De Jong. 'In het verleden was er een vrij groot apparaat voor nodig, maar nu gaat alles digitaal. Films staan op een server. Je werkt niet meer aan chique dvd-uitgaven, maar stuurt de film naar iTunes. Met een man of drie, met vijf zeker, zou je het bedrijf draaiende kunnen houden. Alle onafhankelijke Nederlandse filmdistributeurs zijn te laat begonnen met saneren.'

:roll:

Bijzondere conclusie. Ik zie het toch iets anders. De enige manier om het hoofd nog boven water te houden is juist te investeren in kwaliteit. Dus juist wél chique dvd- en blu-ray uitgaves! Maar kleinschaliger. De rest is gedoemd om te verdwijnen. Het lijkt mij de enige manier om je mee te blijven onderscheiden ten opzichte van streaming. Op kwantiteit (schaal en kosten) ga je het als fysieke media namelijk sowieso afleggen. Dus waarom dan niet hetzelfde doen als Criterion of Arrow en dat soort labels? Het lijkt me de enige mogelijkheid nog. Je ziet dan ook dat die het erg goed doen. Zij durven te kiezen voor kwaliteit en richten zich specifiek op een kleinere groep liefhebbers/verzamelaars die er wat meer geld voor over hebben. De grote groep heeft z'n rug toch al omgedraaid naar fysieke schijfjes. Of Nederland en België als afzetmarkt hier groot genoeg voor zijn, dat is dan nog maar de vraag natuurlijk.

tmvde
18-09-2015, 16:12
Of Nederland en België als afzetmarkt hier groot genoeg voor zijn, dat is dan nog maar de vraag natuurlijk.

Maak dan een deel met Criterion of Arrow, dan is het enige wat ontbreekt de ondertitels.

Samba-boy
18-09-2015, 16:28
Films distribueren is de afgelopen jaren eenvoudiger geworden, stelt De Jong. 'In het verleden was er een vrij groot apparaat voor nodig, maar nu gaat alles digitaal. Films staan op een server. Je werkt niet meer aan chique dvd-uitgaven, maar stuurt de film naar iTunes. Met een man of drie, met vijf zeker, zou je het bedrijf draaiende kunnen houden. Alle onafhankelijke Nederlandse filmdistributeurs zijn te laat begonnen met saneren.'

:roll:
En dat bevestigt toch weer mijn uitspraak van hierboven. Gewoon incashen en uitmelken met een goedkope uitgave of over naar een digitale server.

JT H.
18-09-2015, 17:12
Bijzondere conclusie. Ik zie het toch iets anders. De enige manier om het hoofd nog boven water te houden is juist te investeren in kwaliteit. Dus juist wél chique dvd- en blu-ray uitgaves! Maar kleinschaliger. De rest is gedoemd om te verdwijnen. Het lijkt mij de enige manier om je mee te blijven onderscheiden ten opzichte van streaming. Op kwantiteit (schaal en kosten) ga je het als fysieke media namelijk sowieso afleggen. Dus waarom dan niet hetzelfde doen als Criterion of Arrow en dat soort labels? Het lijkt me de enige mogelijkheid nog. Je ziet dan ook dat die het erg goed doen. Zij durven te kiezen voor kwaliteit en richten zich specifiek op een kleinere groep liefhebbers/verzamelaars die er wat meer geld voor over hebben. De grote groep heeft z'n rug toch al omgedraaid naar fysieke schijfjes. Of Nederland en België als afzetmarkt hier groot genoeg voor zijn, dat is dan nog maar de vraag natuurlijk.
Precies! Maar de afzetmarkt is waarschijnlijk te klein idd.

Ludo Keeris
18-09-2015, 17:31
Maak dan een deel met Criterion of Arrow, dan is het enige wat ontbreekt de ondertitels.

En de regiocodering natuurlijk, dan moeten ze dat ook gaan aanpassen. Zij hebben Regio A/1

Roger B.
18-09-2015, 18:10
En de regiocodering natuurlijk, dan moeten ze dat ook gaan aanpassen. Zij hebben Regio A/1
Arrow niet.

rogue
18-09-2015, 19:09
Arrow niet.
Nou ja, niet helemaal waar. Arrow heeft zijn uitgaves nu verdeeld in regio A en B.
Maar dan nog: hoeveel zouden ze hier kunnen afzetten als er Nederlandse subs bij zitten?

Frank
18-09-2015, 19:18
Nou ja, niet helemaal waar. Arrow heeft zijn uitgaves nu verdeeld in regio A en B.
Maar dan nog: hoeveel zouden ze hier kunnen afzetten als er Nederlandse subs bij zitten?
Niet veel, dus het zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

Roger B.
18-09-2015, 22:45
Nou ja, niet helemaal waar. Arrow heeft zijn uitgaves nu verdeeld in regio A en B.
Maar dan nog: hoeveel zouden ze hier kunnen afzetten als er Nederlandse subs bij zitten?
Dat wist ik niet.
Ik denk ook niet dat ze hier veel zouden verkopen.

.:Quadran:.
19-09-2015, 10:24
Wat gebeurt er nu met de resterende seizoenen van Mad Men? Hopelijk krijgen we die ooit met NL subtitles?

Oakey
19-09-2015, 17:55
Niet veel, dus het zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Helemaal mee eens.

Ik snap dat mensen hum hobby's romantiseren, maar de films die bij Criterion worden uitgebracht zullen in Nederland nooit voor een groot publiek interessant zijn. Dan gaat het om titels waar wellicht in een paar jaar tijd enige tientallen blurays met NL subs van verkocht zouden worden. Dat is echt niet interessant vanuit commercieel oogpunt, zeker als je bedenkt dat je met minder investering een veel groter publiek kunt bereiken via Netflix of andere VOD-diensten.

Blurayboxen zijn gewoon te duur om te maken, te verzenden en te bewaren voor bedrijven, met een risico dat ze niet verkocht worden. Waarom zou je het dan doen?

Criterion maakt mooie uitgaves, dat is zeker waar, maar ik vermoed dat de enige reden voor hun bestaansrecht is dat de US markt homogeen is (je hebt geen ondertitels noidig) en groot. Ik heb ook geen idee of Criterion financieel goed draait, weet iemand dat?

In Europa is het ingewikkeld met allerlei talen, juridische verschillen tussen landen en andere rechtenkwesties. En Nederland is gewoon veel te klein, van het handjevol filmliefhebbers dat hier komt kan geen enkele maatschappij leven.

Qzyn
21-09-2015, 09:59
Criterion maakt mooie uitgaves, dat is zeker waar, maar ik vermoed dat de enige reden voor hun bestaansrecht is dat de US markt homogeen is (je hebt geen ondertitels noidig) en groot. Ik heb ook geen idee of Criterion financieel goed draait, weet iemand dat?

Jaaromzet in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Criterion_Collection): US$6.1 million. Volgens meest recente cijfers (http://www.hoovers.com/company-information/cs/revenue-financial.The_Criterion_Collection_Inc.f894a75e318 6fbd9.html) gedaald naar $3.4 million.

Qzyn
21-09-2015, 11:37
A-Film consultant Erik Engelen over de structurele problemen in de Nederlandse filmindustrie:


“Piraterij is een groot probleem: niemand in de sector kan exact zeggen hoeveel geld ons dat kost, maar dat zijn enorme bedragen. Het zou echter flauw zijn alle problemen alleen maar aan piraterij te wijten. De evolutie van de dvd-markt is een ander groot probleem, en daar kan ik wel cijfers over noemen. We haalden vroeger 15 miljoen bruto omzet uit de dvd-markt; dat is in vijf jaar tijd teruggevallen naar 4 miljoen. Dat is dus een omzetverlies van 11 miljoen per jaar. Dat zijn flink wat boterhammen.”

Pak je dat niet terug met nieuwe inkomstenbronnen als VOD en Netflix?

“Nee, echt niet. Er is gewoon een substantiële poot in het financieringsmodel van films weggevallen. A-Film was lange tijd marktleider, onze ‘quality film collection’ op dvd was een enorm succes. Maar opeens is de hele drang van consumenten om fysieke dragers in huis te hebben er niet meer. Niemand had voorspeld dat dat zo snel zou gaan. Hier konden we niet op anticiperen.”

Geldt dat ook voor andere filmbedrijven dan?


“Andere bedrijven hebben er ook last van. Mensen denken altijd dat films in de bioscoop uit de kosten komen, maar dat is maar zeer zelden het geval. Als distributeur haal je doorgaans je winst uit de andere kanalen, zoals dvd, VOD of tv. Als een van die drie vrijwel wegvalt, dan valt dat niet 1-2-3 te compenseren. We gaan weer terug naar het jarenzeventigmodel, toen ‘home entertainment’ nog niet bestond.”

(...)


Denkt u dat er meer Nederlandse distributeurs gaan omvallen?


“Er wordt al jaren gespeculeerd dat dit zou gebeuren. Alleen verwacht niemand ooit de eerste te zijn. Ik vrees dat als de markt doorevolueert zoals nu het geval is, dat er inderdaad meer onafhankelijke distributeurs gaan omvallen. Nieuwe partijen als Netflix worden oppermachtig en tv-zenders worden steeds selectiever met het aankopen van projecten. De markt is simpelweg te klein voor zoveel spelers en dus is de omzet die je kan genereren niet genoeg. Er moet een nieuw, kleine businessmodel worden gevonden, willen de onafhankelijke distributeurs in Nederland kunnen overleven.”
Bron: http://media.tpo.nl/kort-nieuws/2015/09/21/er-vallen-meer-distributeurs-in-nederland/

Oakey
21-09-2015, 19:29
Jaaromzet in 2007 (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Criterion_Collection): US$6.1 million. Volgens meest recente cijfers (http://www.hoovers.com/company-information/cs/revenue-financial.The_Criterion_Collection_Inc.f894a75e318 6fbd9.html) gedaald naar $3.4 million.
Hm, had gedacht dat dat een veel groter bedrijf was! Een omzet van $3,4 miljoen is niet veel als je bedenkt dat daar alle (productie)kosten en salarissen nog vanaf moeten. Volgens deze info (http://listings.findthecompany.com/l/13351306/The-Criterion-Collection-Inc-in-New-York-NY) hebben ze 40 man in dienst, dat is een behoorlijke kostenpost. En een kantoor aan Park Avenue in NYC is ook niet goedkoop. Ze hebben nu wel een deal met streamingdienst Hulu gesloten lees ik.

peptalk
21-09-2015, 19:51
Hm, had gedacht dat dat een veel groter bedrijf was! Een omzet van $3,4 miljoen is niet veel als je bedenkt dat daar alle (productie)kosten en salarissen nog vanaf moeten. Volgens deze info (http://listings.findthecompany.com/l/13351306/The-Criterion-Collection-Inc-in-New-York-NY) hebben ze 40 man in dienst, dat is een behoorlijke kostenpost. En een kantoor aan Park Avenue in NYC is ook niet goedkoop. Ze hebben nu wel een deal met streamingdienst Hulu gesloten lees ik.

Dan mag je idd hopen dat iedereen parttime in dienst is... Ik dacht dat ze met Janus Fiilms misschien nog wat meer verdienden, maar dat is ook maar 79000 dollar volgens die site.

Richard B.
21-09-2015, 20:55
Hm, had gedacht dat dat een veel groter bedrijf was! Een omzet van $3,4 miljoen is niet veel als je bedenkt dat daar alle (productie)kosten en salarissen nog vanaf moeten. Volgens deze info (http://listings.findthecompany.com/l/13351306/The-Criterion-Collection-Inc-in-New-York-NY) hebben ze 40 man in dienst, dat is een behoorlijke kostenpost. En een kantoor aan Park Avenue in NYC is ook niet goedkoop. Ze hebben nu wel een deal met streamingdienst Hulu gesloten lees ik.
Als ik sommige sites moet geloven hebben ze dan nog 10x zoveel mensen in dienst dan Eureka Entertainment Ltd (het bedrijf achter Masters of cinema). Zie o.a. http://www.192.com/atoz/financial/business/03493464/ en https://www.freecompanyaccounts.co.uk/accounts/eureka-entertainment/AnnualAccounts/2014-03-31 .

Het zijn toch wel hele kwetsbare bedrijfjes. Noch Criterion noch Eureka maken winst trouwens. Dat kan een belastingtechnisch verhaal zijn, maar ik vermoed zomaar van niet.

Oakey
23-09-2015, 07:03
Dan mag je idd hopen dat iedereen parttime in dienst is... Ik dacht dat ze met Janus Fiilms misschien nog wat meer verdienden, maar dat is ook maar 79000 dollar volgens die site.
Parttime banen zijn zeer ongebruikelijk in de VS dus denk het niet. Wat in Nederland een fulltime baan is (36 of 38u) wordt in de VS al als parttime gezien.

peptalk
23-09-2015, 09:18
Freelance dan....???;-)

Richard B.
23-09-2015, 20:11
Freelance dan....???;-)
Het lijkt me voor dat soort bedrijven wel waarschijnlijk dat ze veel met inhuur op projectbasis of opdrachtbasis werken. Da's volgens mij sowieso meer gebruikelijk in de filmbranch. Artwork en tekstueel werk kan prima op opdrachtbasis worden weggezet.

Oakey
24-09-2015, 07:37
Het lijkt me voor dat soort bedrijven wel waarschijnlijk dat ze veel met inhuur op projectbasis of opdrachtbasis werken. Da's volgens mij sowieso meer gebruikelijk in de filmbranch. Artwork en tekstueel werk kan prima op opdrachtbasis worden weggezet.
Maar volgens die bussiness info hebben ze 40 employees, dat zijn dus geen freelancers. In de vs zit daar ook weer geen groot verschil tussen, want je hebt sowieso geen ontslagbescherming of recht op doorbetaalde vrije dagen als werknemer, er is geen of een heel laag minimumloon en pensioenopbouw moet je ook zelf regelen. Maar goed, dat maakt zo'n bedrijf wel flexibeler dan in Nederland. Hier zou een bedrijf als Criterion niet lang bestaan vanwege de hoge loonkosten.

Johan1967
25-09-2015, 14:15
Personeel A-Film staat op straat

Het personeel van distributeur A-Film staat definitief op straat. De BV A-Film Personeel is deze week failliet verklaard.

Het treft volgens directeur Sim van Veen achttien medewerkers, liet hij vrijdag weten. A-Film vroeg onlangs uitstel van betaling aan wegens financiële problemen. Wat er met de distributie- en rechtenvennootschappen gaat gebeuren, is nog niet duidelijk. Volgens Van Veen wordt de komende weken nog gesproken over een doorstart. A-Film is een van de grotere onafhankelijke filmdistributeurs van de Benelux. Het bedrijf bracht in het verleden onder meer de succesvolle filmtrilogie Lord of the Rings en Nederlandse kaskrakers als Zwartboek en Phileine zegt sorry naar de bioscoop. Een miljoenenschuld, enkele flops en minder inkomsten uit het op dvd uitbrengen van films leidden er onder meer toe dat A-Film niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kon voldoen.

Bron: telegraaf.nl

martwout
25-09-2015, 18:15
Persoonlijk vind ik het erg vroeg om al het personeel nu al opzij te schuiven als je net aan het praten bent over een doorstart.

Richard B.
25-09-2015, 19:09
Persoonlijk vind ik het erg vroeg om al het personeel nu al opzij te schuiven als je net aan het praten bent over een doorstart.
Het kan zijn dat een mogelijke koper meteen schoon schip wil maken. Dat de boel failliet is gegaan zal niet komen omdat ze te weinig personeel hadden.

Vermoedelijk mag bij zo'n doorstart een deel van het personeel weer solliciteren op hun oude functie. Dat gebeurd vaker: ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt.

Hombre
26-09-2015, 09:21
Deze branche werkt met veel JobHoppers, waar door er nauwelijks continuïteit en kennis blijft hangen en ook weinig passie of binding aanwezig is...

gompier
26-09-2015, 09:31
Hangt er ook van af hoe de doorstart er uit ziet. Als de koper alleen de catalogus overneemt, dan heb je de medewerkers niet nodig.

StefaanD
26-09-2015, 13:02
Persoonlijk vind ik het erg vroeg om al het personeel nu al opzij te schuiven als je net aan het praten bent over een doorstart.

Weet niet hoe het in Nederland werkt, maar in België is het zo dat bij uitspreken van een faillissement de werkenemers meteen op de straat staan, doorstart of geen doorstart.

Ik spreek uit ervaring, want zelf meegemaakt, daarom ook krijg ik het zuur van sommige reacties hier welke niet anders te lezen zijn dan... 'ja hoe mijn collectie van de serie huppeldepup in de kast staat, is veel belangrijker dat wat met de werknemers van A-Film gebeurd' :shock: :-(

Pastichio Rocker
27-09-2015, 06:52
Mijn collectie is belangrijker dan het wel en wee van mensen die ik niet ken. Daarbij zijn ze echt niet de enigen die momenteel werkloos zijn.

RobinB
27-09-2015, 07:47
Als die mensen er nooit waren kon je collectie misschien niet zo groot zijn ook al ken je ze niet!

peptalk
27-09-2015, 07:54
Mijn collectie is belangrijker dan het wel en wee van mensen die ik niet ken. Daarbij zijn ze echt niet de enigen die momenteel werkloos zijn.
MOD EDIT: Niet doen peptalk, al kan ik me voorstellen dat velen het met je eens zijn. Maar niet zo op het forum.

Rogier Burghout
27-09-2015, 08:10
Mijn collectie is belangrijker dan het wel en wee van mensen die ik niet ken. Daarbij zijn ze echt niet de enigen die momenteel werkloos zijn.

:confused::confused::nono::nono:

peptalk
27-09-2015, 08:50
Kijk mijn eerste MOD EDIT, heb ik toch de grens overschreden en me uit de tent laten lokken door Pastichio Rocker omdat hij weer eens een extreme mening plaatst. Ik lok ook graag reacties uit, maar meestal wat subtieler dan ik nu deed of zoals hij/zij meestal doet.
Het moge duidelijk zijn dat ik meer in de lijn van Stefaan denk en ik gun het niemand om werkeloos te zijn en wens alle voormalige medewerkers van A-film en andere werkelozen een goede toekomst toe!!

StefaanD
27-09-2015, 10:31
Ah zelf reageer ik niet meer op PR, ondertussen weten we wel wat voor vlees we in de kuip hebben met deze kerel.

Pastichio Rocker
27-09-2015, 15:24
Ah zelf reageer ik niet meer op PR, ondertussen weten we wel wat voor vlees we in de kuip hebben met deze kerel.

Sorry, het is voor mij gewoon een ver van mijn bed show. Kan er niet wakker van liggen. Vervelend voor de werknemers, maar zoals ik al zei vind ik mijn collectie belangrijker dan een paar werknemers die op straat staan doordat het bedrijf een aantal verkeerde beslissingen heeft genomen. Een kwart van de Nederlanders is momenteel werkloos. Geen idee wat hier nu zo extreem aan is.

Ludo Keeris
27-09-2015, 15:36
Sorry, het is voor mij gewoon een ver van mijn bed show. Kan er niet wakker van liggen. Vervelend voor de werknemers, maar zoals ik al zei vind ik mijn collectie belangrijker dan een paar werknemers die op straat staan doordat het bedrijf een aantal verkeerde beslissingen heeft genomen. Een kwart van de Nederlanders is momenteel werkloos. Geen idee wat hier nu zo extreem aan is.

Het meest extreme ben jij, volgens mij. Hoe kun je nu beweren dat een kwart van de Nederlanders werkloos is?
Hoe blijf jij op de hoogte van wat er zich afspeelt in de Nederlandse samenleving?
Ik denk dat je heel anders zou piepen als je zelf op straat zou komen te staan.

Pastichio Rocker
27-09-2015, 16:06
Wie zegt dat dat niet het geval is?

Ludo Keeris
27-09-2015, 16:43
Wie zegt dat dat niet het geval is?

De werkloosheid? Die is op dit moment 6.8% van de beroepsbevolking. Iets meer dan 600.000 mensen.
Als je dat afzet tegen alle Nederlanders, dan is het 'slechts' een kleine 4%.

Pastichio Rocker
27-09-2015, 16:57
Ik denk dat je heel anders zou piepen als je zelf op straat zou komen te staan.

Nee, dit.

Franklin1975
01-10-2015, 17:20
Ik lees net pas dit trieste bericht, aangezien ik hier niet meer zo vaak kom. Hopelijk komt er een doorstart en blijft A-Film (en het aanverwante QFC) bestaan.

WaymannDirector
31-10-2015, 07:07
DFW gaat michiel de ruyter heruitbrengen op blu-ray http://www.bol.com/nl/p/michiel-de-ruyter/9200000047684575/

Wie weet wat hebben ze nog overgenomen...

Heb ook al oudere titels van a-film terug in de rekken zien liggen van onbekende distributeurs... Film zoals The Mission.

Lijkt erop dat de rechten verdeeld worden.

Hombre
31-10-2015, 08:24
DFW gaat michiel de ruyter heruitbrengen op blu-ray http://www.bol.com/nl/p/michiel-de-ruyter/9200000047684575/

Wie weet wat hebben ze nog overgenomen...

Heb ook al oudere titels van a-film terug in de rekken zien liggen van onbekende distributeurs... Film zoals The Mission.

Lijkt erop dat de rechten verdeeld worden.

Hopelijk gebruiken ze niet dezelfde transfer ....
En dat bedoelde ik natuurlijk in de hoop op iets positiefs, maar DFW kennende zal dit een kale low bit graaibak BD25 worden :-(

WaymannDirector
31-10-2015, 09:01
Hopelijk gebruiken ze niet dezelfde transfer ....
En dat bedoelde ik natuurlijk in de hoop op iets positiefs, maar DFW kennende zal dit een kale low bit graaibak BD25 worden :-(

Of gewoon dezelfde schijven van a-film gebruikt... Kan me niet inbeelden dat die al allemaal al weg zullen zijn (aangezien ze een gewone keepase gingen uitbrengen...

Hombre
31-10-2015, 14:41
Of gewoon dezelfde schijven van a-film gebruikt... Kan me niet inbeelden dat die al allemaal al weg zullen zijn (aangezien ze een gewone keepase gingen uitbrengen...

DFW en een BD50 met extra's????
Mmmmmmmmmmm, nee denkt ik niet.

DFW klaagt liever dat zij z'n last hebben van downloaden en besteden liever geld aan advocaten en het vastleggen van de naam en logo van Popcorntime enz.

Ludo Keeris
31-10-2015, 15:13
DFW en een BD50 met extra's????
Mmmmmmmmmmm, nee denkt ik niet.

DFW klaagt liever dat zij z'n last hebben van downloaden en besteden liever geld aan advocaten en het vastleggen van de naam en logo van Popcorntime enz.

Wat ben je toch weer lekker negatief, Hombre :-P
Wees blij dát DFW iets doet aan Popcorn-time! Ze klagen er niet alleen over, maar ze doen er ook actief iets aan.
En geloof het of niet, maar ook DFW brengt wel eens 50GB discs uit.
En net wat WaymennDirector zegt: waarom zelf geld gaan steken in een nieuwe 25GB master als er een complete 50GB master voorhanden is?

Werner
01-11-2015, 07:43
Wees blij dát DFW iets doet aan Popcorn-time! Ze klagen er niet alleen over, maar ze doen er ook actief iets aan.

Dát is juist. Maar ik kan aannemen dat ze anderzijds soms consumenten naar de illegale kanalen jagen omwille van inferieure releases. Niet dat ik dat goedkeur.
Nu, dat is zeker niet zo bij ál wat ze uitbrengen; de uitgaven van hun televisiereeksen als The Walking Dead bijvoorbeeld zijn van zeer hoge kwaliteit.

Johan1967
01-11-2015, 08:05
Nu, dat is zeker niet zo bij ál wat ze uitbrengen; de uitgaven van hun televisiereeksen als The Walking Dead bijvoorbeeld zijn van zeer hoge kwaliteit.

Volgens mij wordt die uitgegeven door eOne!

Marcel Hoeve
01-11-2015, 08:09
Dát is juist. Maar ik kan aannemen dat ze anderzijds soms consumenten naar de illegale kanalen jagen omwille van inferieure releases. Niet dat ik dat goedkeur.
Nu, dat is zeker niet zo bij ál wat ze uitbrengen; de uitgaven van hun televisiereeksen als The Walking Dead bijvoorbeeld zijn van zeer hoge kwaliteit.

Ik weiger te geloven dat die "illegale kanalen" betere kwaliteit leveren dan Dutch FilmWorks met hun Blu-rays.

peptalk
01-11-2015, 08:25
Ik weiger te geloven dat die "illegale kanalen" betere kwaliteit leveren dan Dutch FilmWorks met hun Blu-rays.
Tsja, waar moet ik dit mee vergoelijken? Met iets wat absoluut waar is voor jou, bijvoorbeeld dat ik weiger te geloven dat jouw huidige TV beter is dan jouw vorige...

Hombre
01-11-2015, 09:01
Ik weiger te geloven dat die "illegale kanalen" betere kwaliteit leveren dan Dutch FilmWorks met hun Blu-rays.

Er is nooit iets van een absolutie, behalve dan als je een religieus persoon bent, en alleen je eigen gospel geloofd ;-)

Dus ja er zijn, illegale kanalen die NOG mindere kwaliteit leveren dan DFW, maar dan moet je daar wel veel moete voor doen om die te vinden...

Wat de illegale kanalen doen is namelijk de betere buitenlandse/niet DFW transfers en geluidstracks gebruiken en daar NL subs aan toevoegen.

Er zijn zat films waar DFW de rechten van heeft die ik zo zou kopen en mijn import versie vervangen als die maar enig sinds in de buurt van die import kwaliteit zou komen.
Bij DFW zijn ze goed in leuke verpakkingen en concepten bedenken, maar een technische goed schijfje produceren, weten ze na bijna 20 jaar DVD en 10 jaar BD nog steeds niet :-(

Marcel Hoeve
01-11-2015, 12:05
Er zijn zat films waar DFW de rechten van heeft die ik zo zou kopen en mijn import versie vervangen als die maar enig sinds in de buurt van die import kwaliteit zou komen.
Bij DFW zijn ze goed in leuke verpakkingen en concepten bedenken, maar een technische goed schijfje produceren, weten ze na bijna 20 jaar DVD en 10 jaar BD nog steeds niet :-(

Er zullen best wel minder goede DFW-transfers circuleren, daar twijfel ik niet aan. Maar als ik de door hen uitgebrachte Blu-rays van bij voorbeeld de drie seizoenen van de boeiende TV-serie "Borgia" bekijk, dan is daar werkelijk niets mis mee. 1080p, een DTS HD-MA 5.1- audiospoor, kleur, contrast en scherpte zijn allemaal dik in orde.
Ook Entertainment One levert tegenwoordig steeds beter werk af, met name bij de TV-series. Vroeger brachten ze voornamelijk kale schijfjes op de markt, maar dat is tegenwoordig allang niet meer zo.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/9/0/7/9200000031667090.jpg

Werner
01-11-2015, 14:57
Volgens mij wordt die uitgegeven door eOne!

Oeps... niet wakker!

Frank
03-11-2015, 20:12
Dutch FilmWorks neemt distributie A-Film-titels over

Dutch FilmWorks (DFW) neemt de distributie over van alle titels die voorheen door A-Film Benelux MSD werden verzorgd. Deze distributieovereenkomst is gisteren gesloten door DFW en het management van A-Film.

"We zijn blij dat we deze overeenkomst hebben kunnen sluiten en dat onze titels gedistribueerd blijven worden", zegt A-Film-directeur Sim van Veen in een verklaring. "Het zou buitengewoon zonde zijn als dit forse aantal A-Film-titels niet langer in de bioscoop, op vod, dvd en tv te zien zouden zijn. DFW en het management van A-Film zullen zich de komende periode inspannen om de verdere continuïteit van deze rechtenportefeuille te waarborgen."

Half september vroeg A-Film surseance van betaling aan. Een kleine twee weken later werd de BV A-Film Personeel failliet verklaard, en werden achttien mensen ontslagen. Eerder nam DFW al de distributie van Sneekweek over van A-Film.

Bron: www.entertainmentbusiness.nl.

Marcel Hoeve
03-11-2015, 21:06
Dat is in ieder geval goed nieuws! En nu maar hopen dat DFW niet dezelfde fouten als A-Film gaat maken...

WaymannDirector
03-11-2015, 22:35
Please breng zo snel mogelijk Dark Places en Mad Men 7 uit !

batmaster
03-11-2015, 23:44
Hopelijk kom De Surprise ook nog uit op blu-ray :)

Werner
04-11-2015, 06:28
Dutch Filmworks, lezen jullie dit? LILYHAMMER!

rogue
04-11-2015, 08:22
Dutch Filmworks, lezen jullie dit? LILLYHAMMER!
Daar zullen ze niet zoveel kunnen Werner.
Misschien wel met Lilyhammer ;)?

Werner
04-11-2015, 12:28
De spelduivel heeft weer toegeslagen...

pietdvd
04-11-2015, 20:38
Mad Men S7 wordt door Lions Gate uitgegeven. Teminste S7 op Bluray en complete box op dvd en Bluray. Op Bol.com staat nog geen dvd van S7.


Ik hoop dat DFW nu verder gaat met Leverage. Leverage was net als CSI van Indies Entertainment. CSI werdt door Dutch Films Works her uitgegeven, maar Leverage door A film en die besloot te stoppen met tv series toen.
Het faiet gaan van A film bied kansen om series en films die A film wel had, maar niet uitbracht als nog uit te brengen.

DVD Watcher
04-11-2015, 20:40
Hopelijk neemt DFW de beeld & geluidskwaliteit over die A-film had.

Samba-boy
04-11-2015, 20:49
Figures. DFW had ook wel voor een leek dezelfde sfeer die A-film uitstraalde.

Goh. Heb hier nog een oude videoband van Costa liggen waarop het logo van 'A-Video' prijkt, de homevideo-tak van A-film I guess? Nu voelt dat pas écht lang geleden.

WaymannDirector
04-11-2015, 22:39
Mad Men S7 wordt door Lions Gate uitgegeven. Teminste S7 op Bluray en complete box op dvd en Bluray. Op Bol.com staat nog geen dvd van S7.

Ik denk dat jij het hebt over de Uk uitgave lionsgate brengt hier geen films uit...

Marcel Hoeve
01-01-2016, 21:31
Dutch Filmworks brengt Mad Men - Seizoen 7 (http://www.bol.com/nl/p/mad-men-seizoen-7/9200000031270018/)op 29 januari 2016 uit op Blu-ray

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/8/1/0/0/9200000031270018.jpg

Ludo Keeris
01-01-2016, 22:36
Dutch Filmworks brengt Mad Men - Seizoen 7 (http://www.bol.com/nl/p/mad-men-seizoen-7/9200000031270018/)op 29 januari 2016 uit op Blu-ray

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/8/1/0/0/9200000031270018.jpg

Vreemd dat Bol.com 29 januari als releasedatum geeft, want Dutch Filmworks heeft Mad Men 7 al in december uitgebracht.
Lees ook hier (http://dvd.nl/nieuws/dutch-filmworks-releases-op-dvd-en-blu-ray-disc-in-december-2/).
Titel is ook gewoon op voorraad bij de leveranciers.

jeroenvrijnsen
02-01-2016, 00:14
Ik hoop dat DFW de rechten krijgt om eindelijk in Nederland de film "Under the skin" op blu-ray uit te brengen. Ook hoop ik op een toekomstige blu-ray release van "Donnie Darko", voorheen ook van A-film.

Marcel Hoeve
02-01-2016, 09:27
Vreemd dat Bol.com 29 januari als releasedatum geeft, want Dutch Filmworks heeft Mad Men 7 al in december uitgebracht.
Lees ook hier (http://dvd.nl/nieuws/dutch-filmworks-releases-op-dvd-en-blu-ray-disc-in-december-2/).
Titel is ook gewoon op voorraad bij de leveranciers.

Ik had jouw bericht niet gelezen, maar kwam de titel toevallig tegen bij een speurtocht op bol.com. Ook Wehkamp (http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?ArtikelNummer=668360&Ntt=mad%20men&PI=0&PrI=8&Nrpp=96&Blocks=0&View=Grid) geeft 29 januari 2016 als verschijningsdatum aan. En zo veel meer andere online-aanbieders van Blu-rays in Nederland hebben we zo langzamerhand niet meer.

BigLebowski
02-01-2016, 09:44
Ik hoop dat DFW de rechten krijgt om eindelijk in Nederland de film "Under the skin" op blu-ray uit te brengen.

Deze wordt uitgebracht door StudioCanal, als ik me niet vergis, en niet door A-Film.

tmvde
02-01-2016, 10:36
Deze wordt uitgebracht door StudioCanal, als ik me niet vergis, en niet door A-Film.

In Nederland lag de distributie bij A-film. De blu-ray heeft bij mij lang in de pre-order gestaan, maar uiteindelijk heb ik hem geannuleerd en heb ik de UK versie van studiocanal gekocht.

BigLebowski
02-01-2016, 11:13
Oke, ik heb hier ook de UK versie liggen inderdaad ;)

Corossi
20-01-2016, 16:47
Ik lees dit nieuws eigenlijk vandaag pas. Zonde dat deze filmdistributeur failliet is gegaan!
Ik was op zoek naar de blu-ray van Lord of the Rings The Return of the King, die kon ik niet meer vinden, nu begrijp ik ook waardoor dit komt.
Kort geleden wel The Two Towers gevonden in een MediaMarkt filiaal. Ik vond hem al nogal aan de prijs €18 maar goed en zag toen ook nog Return of the King bij een paar webshops.

Navraag gedaan via Twitter bij enkele MediaMarkt filialen, er komt op 24-02-2016 een re-release van de Lord of the Rings Trilogy, maar niet in losse delen.
Velen zullen de films al hebben, maar goed ging mij om de re-release van een door A-Film uitgebrachte filmreeks passend bij dit topic.

WaymannDirector
20-01-2016, 17:24
Ik lees dit nieuws eigenlijk vandaag pas. Zonde dat deze filmdistributeur failliet is gegaan!
Ik was op zoek naar de blu-ray van Lord of the Rings The Return of the King, die kon ik niet meer vinden, nu begrijp ik ook waardoor dit komt.
Kort geleden wel The Two Towers gevonden in een MediaMarkt filiaal. Ik vond hem al nogal aan de prijs €18 maar goed en zag toen ook nog Return of the King bij een paar webshops.

Navraag gedaan via Twitter bij enkele MediaMarkt filialen, er komt op 24-02-2016 een re-release van de Lord of the Rings Trilogy, maar niet in losse delen.
Velen zullen de films al hebben, maar goed ging mij om de re-release van een door A-Film uitgebrachte filmreeks passend bij dit topic.

De kans is groot dat dit de bioscoop versies zijn... aan de productinfo op bol.com te zien. http://www.bol.com/nl/s/dvd/zoekresultaten/N/3133/filter_N/14609/sc/dvd_all/searchtext/lord%20of%20the%20rings/index.html

De gouden extended cut box is nergens in pre-order te vinden...