PDA

Bekijk de volledige versie : Frontaansluiting; ja of nee ?



ton fabriek
30-10-2002, 13:18
Hallo ,

Ik ben nieuw op het gebied van Home Cinema , maar wil binnenkort hiervoor wel een set aanschaffen .
Ik denk te gaan kiezen voor een Pioneer AV-receiver en een Pioneer 350 DVD-speler .
Aangezien ik ook regelmatig opnames maak met een camcorder vraag ik mij af of het zinvol is om een receiver te kiezen met een AV -frontaansluiting ( zoals de vsx-D711 ) of kan ik mij die 100 euro besparen en gaan voor de D511 ?
Op mijn tv zit namelijk wel een AV-frontaansluiting . Als ik die gebruik voor de aansluiting van mijn camera ,kan ik dan ook het geluid over de 5 surround-speakers horen ?
Ik kan natuurlijk ook de film wegschrijven als (S) vcd , maar dan heb ik toch teveel kwaliteitsverlies !

Graag jullie reakties ,
Gr.
Ton

Mike Philippens
30-10-2002, 13:25
Op mijn tv zit namelijk wel een AV-frontaansluiting . Als ik die gebruik voor de aansluiting van mijn camera ,kan ik dan ook het geluid over de 5 surround-speakers horen ?
Tuurlijk! Als je TV op de receiver aangesloten is, gaat het signaal van de cam naar de receiver dus dat is in principe geen probleem. Of je de keuze van de receiver er vanaf moet laten hangen, is aan jou natuurlijk. Wat is het verschil verder tussen deze receivers en wat is voor jou erg belangrijk. Als het alleen gaat om het afspelen van je home-video's is de front aansluiting van de tv natuurlijk prima. Het handige van de aansluiting op de receiver zou kunnen zijn dat je wellicht (afhankelijk van de mogelijkheiden van de receiver) aparte geluidsinstellingen kan maken voor de cam en voor de tv. Bij mij kan dat bijvoorbeeld en dat is op zich een voordeel. Maar ik denk niet dat je voor een home-video echt heel moeilijk gaat doen over de geluidskwaliteit. Tenzij je natuurlijk echte speelfims maakt thuis.

btw: als je eens op VCDHelp (http://www.vcdhelp.com) kijkt, kun je eea te weten komen over X(S)VCD. Hiermee kun je (S)VCD's opnemen met een hogere resolutie. In theorie met DVD resolutie en bitrate, maar het hangt ervan af wat jouw DVD speler ondersteund. Wellicht een poging waard. Het is geen officiƫel formaat, dus het kan zomaar zijn dat het op een andere speler niet werkt.

Mike M
30-10-2002, 13:33
Of je de AV front aansluiting zal gebruiken weet ik niet.
In ieder geval is ie bij de 711 netjes achter een klep weggewerkt.
(vind ik zelf netter --heb zelf de 710--)
belangrijker zijn de verschillen tussen de 511 en de 711

Als eerste natuurlijk 5x80W tegen 5X100W. en dan...

op de 711 heb je betere speaker aansluitingen (geloof ook een programmeerbare remote)

vergelijk de specs hier
Pioneer Home AV specs (in PDF) (http://www.pioneer.nl/files/brochures/02_HE_FULL/02_HE_P2_EN.pdf)

veel suc6

ik denk dat er vast andere mensen aan de hand van de specs je wat meer kunnen vertellen.
Ik heb in ieder geval absoluut geen spijt van mijn 710
een aanrader (y)