PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo TX-NR3008



geoffreyvanvugt
30-09-2015, 00:16
Hallo..

Even een vraagje..
Mijn Onkyo TX-NR3008 begint wat kuren te krijgen.
Als ik de receiver aan zet geeft hij alleen nog maar beeld en geen audio meer door via HDMI. De vakjes van de speakers op het display scherm zijn dan ook niet zichtbaar.
Het begon zo af en toe maar nu moest ik m wel 3x aan/uit zetten om audio via HDMI te krijgen en de vakjes weer zichtbaar te krijgen. Ik vrees het ergste maar is dit
het wel bekende HDMI-board probleem van Onkyo???
Ik heb de receiver uitermate goed gekoeld en voelt ook niet heet aan als ik een film heb gekeken van ruim 3 uur...

En als dit het welbekende probleem is... Is de 3008 het dan wel waard om te laten repareren met het risico dat het weer gebeurt of kan ik dan beter naar een andere receiver kijken?
En wat zou zoiets kosten de reparatie??

Ik zou het wel enorm XXX vinden als dit wel het HDMI-board probleem is.
Reset heb ik al gedaan en geen verbetering...

geoffreyvanvugt
30-09-2015, 01:57
Na wat gespit te hebben op het forum kwam ik dit tegen. https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=NLD&lang=en_GB
Alles ingevuld te hebben kreeg ik het nieuws dat mijn 3008 geschikt is voor gratis reparatie. Dus even afwachten maar.
Er komt 1 dezer dagen dus een pakket dienst met doos en de 3008 gaat een tripje maken en hopelijk gerepareerd.

Claudio Santulli
30-09-2015, 02:38
Dat is zo'n beetje schering en inslag bij de Onkyo. Gelukkig hebben ze de garantie flink verlengd (2018) en wordt het veelal snel en goed opgelost. Het is de reden waarom ik van Onkyo afgestapt ben. Het probleem ontstaat pas na een of twee jaar, dus je weet nooit zeker of het probleem nu getackeld is.

geoffreyvanvugt
30-09-2015, 08:52
Ze gaan toch wel een betere versie van dit HDMI board erin zetten?
Hoe dan ook. Als het zo allemaal goed komt vind ik het wel een geweldige service..
Mocht het allemaal niet lukken stap ook ik af van Onkyo en ga ik kijken
voor een ander merk.

Claudio Santulli
30-09-2015, 11:55
Zelf geven ze wel aan het probleem getackeld te hebben en het board heeft nieuwere componenten, dus ik vermoed het wel. Maar pas over een half jaar kun je dat met zekerheid zeggen. Bij mij was ook de afwezigheid van Audyssey de keuze om voor Denon te kiezen. Terwijl ik jaren trouw ben geweest aan Onkyo.

Succes!

geoffreyvanvugt
01-10-2015, 00:05
Bij mij was ook de afwezigheid van Audyssey de keuze om voor Denon te kiezen. Terwijl ik jaren trouw ben geweest aan Onkyo.

Succes!

Hoe bedoel je dit Claudio?.. Heb je je Onkyo ook op deze manier laten repareren en na reparatie geen Audussey meer??

Claudio Santulli
01-10-2015, 08:45
Nee, de nieuwste Onkyo's hebben om toch Atmos te kunnen bieden ingeleverd in aan DSP-chips (2) die Atmos, maar ook Audyssey te verzorgen. Daarom hebben de nieuwste Onkyo's nu AccuEQ - wat een lachertje is als RoomEQ. Denon en Marantz hebben hun aantal chips verdubbeld (4) om geen consessies te doen. Sommige zeggen we dat Onkyo die kosten moest besparen, omdat ze veel kosten hebben met faulty HDMI-boards. Ik zelf had geen problemen met mijn oude Onkyo, maar links en rechts zag ik die dingen uitvallen in mijn kennissenkring. Je kunt bijna zeggen dat elk apparaat binnen de voorlaatste vier series problemen GAAT krijgen met hun HDMI/Netwerkkaart.

geoffreyvanvugt
01-10-2015, 12:47
De doos van Onkyo is net binnen gekomen. Erg snelle levering moet ik zeggen. Vandaag nog geen tijd om de 3008 in te pakken dus morgen maar.
Vandaag moest ik de 3008 wel 6x aan/uit zetten wilde het audio gedeelte activeren. Als de audio het dan doet, doet het ook zoals het hoort.
Sinds kort alleen een kraakje over de speakers wanneer ik over schakel van filmpjes op de PC.. Alleen PC.
Bijvoorbeeld als ik Mortal Kombat X opstart en de game begint dan hoor ik even een kraakje over de speakers. Voorheen gebeurde dit ook niet.
Is het misschien verstandig om een uitleg mee te sturen wat de mankementen zijn betreft de 3008 naar Onkyo reparatie afdeling? Of is het wel duidelijk
bij hun?

Claudio Santulli
01-10-2015, 16:13
Ik denk dat ze dit niet eens lezen en ik denk dat dit ook letterlijk onder het bekend probleem valt. Ik heb overigens verhalen gehoord dat de receiver al binnen een week terug kwam, soms twee weken. Het gaat in ieder geval vrij rap. Heel mooi, maar ze willen imagoschade natuurlijk zoveel mogelijk beperken. Het heeft overigens nog wel wat voeten in de aarde gehad wou men dit probleem onderkennen, gelukkig is men uiteindelijk gezwicht. Het kromme is wel dat meerdere series van verschillende jaren dit probleem hadden.

Succes, hopelijk gaat het snel. Ik heb overigens nog geen gevallen van uitval na een reparatie gehoord.

geoffreyvanvugt
01-10-2015, 23:56
Succes, hopelijk gaat het snel. Ik heb overigens nog geen gevallen van uitval na een reparatie gehoord.

Dat is al een enorme geruststelling...:grin:

geoffreyvanvugt
07-10-2015, 08:45
Afgelopen vrijdag verstuurd.. En nog steeds geen bericht:cry:.
De afgelopen dagen heb ik pas echt gemerkt hoe ik zo'n machine mis en echt niet zonder kan..

geoffreyvanvugt
09-10-2015, 09:39
Gister was er niemand thuis maar de UPS Chauffeur is wel langs geweest met een pakketje van 31 kg. Dus hoop ik dat ik m vandaag wel kan
ontvangen.
Wel een snelle service van Onkyo mits ze de HDMI board hebben vervangen natuurlijk...

Claudio Santulli
09-10-2015, 11:36
Dat hebben ze gewoon gedaan, daar hoef je je niet druk om te maken. Dat is ook de reden dat het zo snel gebeurt, want dit hele debacle heeft ze wel hun goede naam gekost. Probeer maar eens een Onkyo te kopen bij de betere audiozaak. Je ziet ze haast niet meer.

geoffreyvanvugt
09-10-2015, 22:02
Hij is er weer:grin:.... En alles doet het weer naar behoren.. Nu weer alles instellen. Goh wat kun je je dan weer compleet voelen.....8-)

Claudio Santulli
09-10-2015, 23:18
Succes! (y)

geoffreyvanvugt
19-10-2015, 10:10
Receiver draait nog steeds als nieuw.(y). Ik heb mn zelfbouw AV cooler wel aangepast. Ik plaats nog wel even een foto van dit als het klaar is...

geoffreyvanvugt
31-03-2016, 20:30
Na een half jaar met een nieuwe HDMI board in mn 3008 ben ik nog steeds zeer tevreden. :D

DVDProfilersFilmgek
02-04-2016, 11:57
Na een half jaar met een nieuwe HDMI board in mn 3008 ben ik nog steeds zeer tevreden. :D

Fijn om te horen Geoffrey(y)

In mijn geval had ik gewoon pech en werd het niet onder coulance gemaakt, zelf laten maken was niet rendabel meer en
zodoende moest het een nieuwe receiver worden, dit terwijl ik daar eigenlijk niet op zat te wachten, krap 6 jaar is voor
een "degelijke" receiver van 25Kg toch niet erg lang, maar als ik de aanschafprijs afweeg tegen het aantal jaren dan
mag ik eigenlijk niet klagen en moet de nieuwe, in verhouding, minstens 15 jaar meegaan....... al zullen ze tegen die
tijd allang weer wat anders bedacht hebben om je over te halen om wat nieuws te nemen.

Ook geen leuk aanbod van Onkyo gehad en daarmee was het voor mij einde verhaal voor Onkyo.

Het was een hele investering, maar na alles te hebben ingeregeld kan ik gelukkig wel zeggen
dat ik er op vele gebieden op vooruit gegaan ben, zeker op de belangrijkste zaken zoals de
geluidskwaliteit, heb nu veel meer detail in het geluid.

geoffreyvanvugt
05-09-2016, 09:29
Check de link en lees maar door. Zou Denon dan ook dezelfde HDMI-Boards gebruiken als Marantz? Omdat ze toch uit dezelfde stal komen?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146577.0

DVDProfilersFilmgek
05-09-2016, 19:38
Check de link en lees maar door. Zou Denon dan ook dezelfde HDMI-Boards gebruiken als Marantz? Omdat ze toch uit dezelfde stal komen?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146577.0

Heb je link een beetje doorgelezen, lijkt een beetje een storm in een
glas water, niet een echt HDMI board problemen, maar iets anders over
een "protect modus" waarin de receivers vallen.

Ken het probleem zelf niet met mijn eigen Denon, maar dat is dan ook
een made in Japan model(al zullen er denk ik heus wel veel made in China
onderdelen inzitten)

Elk merk zal zo zijn probleempjes op bepaalde gebieden hebben,
het is maar net hoe veelvuldig het voorkomt en hoe hard het de eigenaren
in de centjes afdeling raakt.

Heb zelf nog anderhalf jaar garantie en ook daarbuiten zal ik de winkel
waar ik hem gekocht heb toch wel aanspreken als er iets mis mocht
gaan met de receiver uit de 3000 euro klasse, daar mag ik toch echt
wel van verwachten dat dat wat langer speelt.

Ook met mijn Oppo had ik een probleem net na de garantie, en dat
neem ik niet licht op van een speler van 850 euro, daar mag je meer van
verwachten en eisen, dat is in overleg met de leverancier dan ook
wel netjes afgehandeld, ook al was dat niet geheel kostenvrij voor mij,
doch zoals gezegd.... wel netjes afgehandeld.

Overigens is het HT forum dacht ik wel Marantz liefhebber, net zoals dit
forum toch wel een Onkyo liefhebber was, helaas heeft Onkyo het toch
niet met veel vertrouwen van de consumenten weten op te lossen.

Dit forum lijkt een beetje de Denon kant op te gaan, terwijl Yamaha toch
ook een vrij onbesproken, maar wel heel goed merk is. Helaas heeft
Pioneer de moed opgegeven, de TV kennis verkocht aan Pana en nu
zijn audio kant aan Onkyo.... Oh, niet de autoradiomarkt, die hebben
ze nog even zelf gehouden.(heb dat merk vele jaren in de auto gehad en
er echt nog nooit 1 probleempje mee gehad.... degelijk degelijk degelijk
en prima van geluid.

Ja..., zelf ben ik niet echt angstig, maar als ik geen goede service van
Denon met mijn receiver ga krijgen als hij zeer voortijdig al kuren gaat
vertonen, dan ja...... wat moet je dan nog vertrouwen?

geoffreyvanvugt
05-09-2016, 22:11
En toch op de 4e pagina na dat ik gereageerd had was er toch iemand met een marantz met dezelfde probs als de onkyo. Ook uiteindelijk de hdmi-board vervangen.

Claudio Santulli
06-09-2016, 08:49
Iets kan altijd een keer stuk gaan, maar bij Onkyo is het een steevast probleem bij hele generaties versterkers. het heeft er zelfs voor gezorgd dat Onkyo's zo'n slechte naam hebben gekregen dat ze in de winkels bijna niet meer ziet. Nadeel is dat het probleem pas na een jaar (of twee) zich openbaart en heeft ze ook enorm veel geld gekost.

geoffreyvanvugt
06-09-2016, 09:13
Iets kan altijd een keer stuk gaan, maar bij Onkyo is het een steevast probleem bij hele generaties versterkers. het heeft er zelfs voor gezorgd dat Onkyo's zo'n slechte naam hebben gekregen dat ze in de winkels bijna niet meer ziet. Nadeel is dat het probleem pas na een jaar (of twee) zich openbaart en heeft ze ook enorm veel geld gekost.

Ik ben heel eerlijk. Ik ben natuurlijk nu ook het vertrouwen in Onkyo kwijt. Ik weet niet hoe het met de huidige Receivers zit. Maar ik wilde voor Marantz gaan maar wacht het zowiezo nog wel even af een klein jaartje.
Helemaal na het zien van de topic op HTforum. Maarja zoals je al zegt Claudio, alles heeft zijn mankementen.