PDA

Bekijk de volledige versie : Spectre (Bioscoop)



Vincent Vernel
30-10-2015, 17:33
Spectre (Bioscoop)

Een terugkeer naar oude hoogte?

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/5331/spectre/bioscoop/)

zetmoon
08-11-2015, 09:08
Fantastische Bondfilm, in mijn optiek beter dan Skyfall waar na het optrekken van de stofwolk van het succes en de lovende recensies toch nogal wat op aan te merken valt.
Voor een film die realisme hoog in het vaandel heeft staan bevat Skyfall téveel onwaarschijnlijkheden.
Bevolking van een eiland wegjagen voor eigen gebruik, underground trein die op commando naar beneden stort, en de grootste blunder ooit in een (James Bond) film:
de zaklamp op het einde waar op diverse fora al het nodige over gezegd is.....

Terug naar Spectre.

Positief:

-Daniel Craig is nog steeds een fantastische James Bond.
Is hij de beste in de Bondhistorie?
Neen, de beste Bondacteur bestaat niet, elke Bondvertolker is/was de beste op dát moment.
Connery was de beste voor de 60's, Lazenby de beste voor die ene film, Moore was de beste voor de 70's en 80's, Dalton de beste voor eind
jaren 80, Brosnan de beste voor de jaren 90 en Craig gewoon de beste voor de 00's en 10's
Alle acteurs hebben een paar klassieke Bondfilms gemaakt.
Zelfs Lazenby's enige bijdrage behoort volgens fans tot de beste films uit de serie.

Er is geen beste Bondacteur en ook geen beste Bondfilm.
Voor mij zijn alle films bij elkaar één groot geheel van verhalen, lokaties, schurken, henchmen, dames, auto's, gadgets.....

-Prachtige lokaties: Londen, Rome, Tangiers, Mexico-stad, Oostenrijk, Marokko.
Typisch Bond

-Lea Seydoux: een Frans wonder op 2 benen.
Recent door mij ontdekt in de prachtige film La Vie d'Adele.
Prachtige vrouw met hypnotiserende ogen.
Gelukkig ook een wat meer uigebreide rol met diverse acties.

-Moneypenny, Q en M hebben grotere rollen dan gebruikelijk en worden door hun respectievelijke acteurs
geweldig gespeeld.

-verwijzingen naar vorige Bondfilms zijn altijd leuk voor de fans.

-Christoph Waltz als Blofeld.
Feest der herkenning: de witte kat/poes en litteken op het einde.
Waltz kan heel goed eng spelen hoewel zijn rol wel wat uitgebreider had mogen zijn.

Negatief:

-de titelsong (met een andere titel dan de film....): in 1 woord: vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eén van de slechtste uit de hele serie en dat wil wat zeggen (Madonna anyone?.....)
Ik ben geen fan van Adele maar haar Skyfall was wel weer eens een volwaardige Bondsong in de stijl van Shirley Bassey.
De beste en meest verrassende titelsong blijft voor mij als Beatlesfan Live and let die van Paul McCartney & Wings.

-de minirol/cameo van Monica Bellucci.
Italiaans wonder op 2 benen en gepromoot als de oudste Bondgirl/lady ooit.
Waarom dan zo'n nietszeggend minirolletje?......
Ze mag een paar zinnen zeggen en met Bond naar bed en dat was het dan.....
Jammer, zo'n vrouw moet je vieren en een veel grotere rol geven.