PDA

Bekijk de volledige versie : Inside Out (Blu-ray)



Laurens van der Molen
20-11-2015, 06:25
Inside Out (Blu-ray)

Pixar geeft een kijkje in het menselijke brein.

Lees dit artikel (http://dvd.nl/recensies/5347/inside-out/blu-ray/)

Werner
20-11-2015, 08:26
Ik heb 'm gisteren ook nog eens opnieuw bekeken. De ideale film bestaat niet, maar deze komt toch écht wel gevaarlijk dicht in de buurt! Meesterwerk!

edwinvb
23-11-2015, 13:57
:twisted:

WaymannDirector
23-11-2015, 14:30
Wel nogal veel punten voor die paar flutextra's...

rogue
23-11-2015, 15:41
Deze in de bios gezien. Zonde van de tijd. Dat deze hoog scoort begrijp ik absoluut niet! En het is absoluut geen meesterwerk. Er zijn betere animatiefilms. Jammer dat pixar steeds meer de kant opgaat voor de oudere kijken van animatiefilms. Kinderen laten deze film compleet links liggen!
Je opmerking dat kinderen de film compleet links laten liggen, begrijp ik niet. De film heeft enorm goed (http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=pixar2014.htm) gescoord, en dat zijn echt niet allemaal oudere kijkers.

edwinvb
23-11-2015, 16:14
:twisted:.

rogue
23-11-2015, 16:53
Dat er enorm goed gescoord is, dat is bekend. Maar dit is niet door kinderen gedaan. Deze animatie is gemaakt voor de volwassenen, teveel volwassen humor. Jammer. En dat je het niet begrijpt dat kinderen hem links laten liggen, dat begrijp ik niet...
"Dat is niet door kinderen gedaan"...wat bedoel je hiermee? Dat kinderen niet verantwoordelijk zijn voor de hoge opbrengsten? Wie denk je dan dat er veelal naar de film zijn geweest....exact de reden dat heel veel filmzalen de film met Nederlandse stemmen hebben, en een paar zalen met de originele stemmen in het Engels. Het zullen veelal kinderen zijn die de film hebben bezocht en die begrijpen veel meer dan je misschien denkt. En zoals altijd stopt Pixar er ook humor voor de volwassenen in.
Waar baseer je je stelling dat kinderen de film links laten liggen eigenlijk op?

Misschien dat dit artikel (http://www.cinemablend.com/new/Pixar-Made-Sure-Kids-Would-Understand-Inside-Out-Here-How-72083.html) het een en ander duidelijker maakt.

edwinvb
23-11-2015, 18:12
:twisted:

DJM
23-11-2015, 18:46
"Misschien dat dit artikel (http://www.cinemablend.com/new/Pixar-Made-Sure-Kids-Would-Understand-Inside-Out-Here-How-72083.html) het een en ander duidelijker maakt.

Net gelezen, goed artikel! :grin: (y)

Steengoeie film, waarvoor ik voor het eerst in jaren weer eens naar de Bios ben gegaan (die overigens ook vol met kinderen zat)! Om die reden ook de speciale Fnac Steelbook uit Frankrijk geïmporteerd! Van klassiekers wil ik de mooiste uitgave in mijn bezit hebben! :-)

rogue
23-11-2015, 19:16
Nee, het artikel maakt me niets duidelijker. Waar ik me op baseer? Op feiten en door goed te luisteren naar kinderen. Die willen deze film niet. En ik ook niet. Het is een matige animatie film. te moeilijk in elkaar gezet voor kinderen. Na de helft van deze film raakt deze film de weg kwijt, letterlijk. De trailer maakt zijn belofte niet waar. En als je zelf de film in de bios gezien heb, zul je gemerkt hebben dat er nauwelijks kinderen in de zaal zaten. En verder ga ik niet meer verder in discussie, ik hebm mijn mening gegeven. Ben je het niet mee eens, jammer dan.

Sorry, maar op welke feiten baseer je dat dan? Omdat je goed geluisterd hebt naar kinderen.....meen je dat nou serieus dat je dat als een argument wil bestempelen? Naar hoeveel van de miljoenen kinderen heb je dan geluisterd? Dat JIJ de film niet goed vond, dat kan natuurlijk, daar zeg ik verder niets over. Maar als je zegt dat er nauwelijks kinderen in de zalen zaten en dat kinderen de film niet willen, dan zul je toch met wat beters moeten komen dan dat je goed geluisterd hebt naar kinderen..... Je gelooft toch echt niet dat een animatiefilm zoveel kan opbrengen als kinderen deze niet leuk vinden?

Ik ben toevallig samen met mijn eigen kinderen naar een bioscoop geweest die vol zat met...kinderen. En te moeilijk? Welnee. Zelfs mijn kinderen van 6 begrepen het verhaal wel. Natuurlijk niet alle nuances, dat kan ook niet op die leeftijd. Maar het 'grote verhaal' wel hoor.

peptalk
23-11-2015, 19:35
Grappig, dat artikel laat mij begrijpen waarom ik dit te kinderachtig vond...

edwinvb
23-11-2015, 20:09
:twisted:

Frank
23-11-2015, 20:25
Ik denk dat het nu wel duidelijk is. De een vind de film niks, de ander is er helemaal weg van.

edwinvb
23-11-2015, 20:32
:twisted:

rogue
23-11-2015, 22:20
leuk voor je, dat je kinderen van 6 het verhaal begrijpen. al geloof ik dat totaal niet! misschien niet goed geluisterd?

Wat een vreemde reactie, waarom zou ik hierover liegen?


Ik denk dat het nu wel duidelijk is. De een vind de film niks, de ander is er helemaal weg van.

Nogmaals Frank: ik zeg absoluut niets over het feit dat edwinvb de films niets vindt, dat moet hij echt helemaal zelf weten.
Maar zijn opmerking dat hij weet dat kinderen deze film niet willen en links laten liggen, omdat hij 'geluisterd heeft naar kinderen', is (laat ik het netjes zeggen) erg apart :).

edwinvb
24-11-2015, 08:06
:twisted:

Laurens van der Molen
24-11-2015, 08:33
Wel nogal veel punten voor die paar flutextra's...

Het audiocommentaar en de 2 shorts zijn die punten dubbel en dwars waard. Tuurlijk ik had ook liever nog meer extra's gehad, maar daarom is het ook geen 10 ;-).

rogue
24-11-2015, 09:07
waarom zou IK dan liegen dat kinderen hem links laten liggen?
maar goed, ieder zijn mening.
alleen jammer dat je die niet respecteert!


waarom zou IK dan liegen dat kinderen hem links laten liggen?
maar goed, ieder zijn mening.
alleen jammer dat je die niet respecteert!

Lees nou eens goed wat ik gepost heb. Ik respecteer je mening juist wel; ik zeg helemaal niets over je mening ("Zonde van de tijd. 'Dat deze hoog scoort begrijp ik absoluut niet! En het is absoluut geen meesterwerk. Er zijn betere animatiefilms. Jammer dat pixar steeds meer de kant opgaat voor de oudere kijken van animatiefilms."). Ik heb een andere mening, maar dat terzijde.

Ik zeg ook nergens dat je liegt.
Maar je draagt het als feit (en niet als mening) aan dat kinderen de film links laten liggen. En je enige punt om dat te onderbouwen is dat je 'geluisterd hebt naar de kinderen'; ik wil je dan wel meegeven dat het een erg zwak argument is. Of je moet een representatieve enquête onder duizenden kinderen in de wereld hebben gedaan, dan trek ik mijn woorden terug.
En natuurlijk zal de film niet bij alle kinderen in de smaak vallen; er is geen enkele film die dat doet.

MJK1988
24-11-2015, 16:24
En als je zelf de film in de bios gezien heb, zul je gemerkt hebben dat er nauwelijks kinderen in de zaal zaten.
Ik heb de film vier keer in de bioscoop gezien. Drie keer Engels, een keer Nederlands. Zelfs bij de Engelse versie zaten er aardig wat kinderen in de zaal. En bij de Nederlandse versie zelfs vooral kinderen/families. En dat was pas vorige week toen de film dus al een hele tijd draaide.

Ik vind het zelf een meesterwerk en wellicht de beste film van het jaar. Sowieso de beste Pixar. Ik snap dat niet iedereen er zo over denkt. Ik vind het zelf juist wel leuk als een animatiefilm meerdere lagen heeft (voor kinderen en volwassenen).

Marcel Hoeve
24-11-2015, 16:51
Ik ben er helemaal binnenstebuiten van, van alle meningen en reacties... :lol:

Puts
24-11-2015, 19:28
Deze in de bios gezien. Zonde van de tijd. Dat deze hoog scoort begrijp ik absoluut niet! En het is absoluut geen meesterwerk. Er zijn betere animatiefilms. Jammer dat pixar steeds meer de kant opgaat voor de oudere kijken van animatiefilms. Kinderen laten deze film compleet links liggen!

Ik begrijp je frustratie niet. Waarom zouden animatiefilms (van Pixar) alleen maar voor kinderen moeten zijn? Dat haal ik uit je reactie.
Het lijkt alsof je met kinderen naar deze film gegaan bent en je de film afbrandt op het feit dat de kinderen waar je mee bent geweest de film niks vonden. Daarnaast heb je nog even rondgekeken in de zaal, weinig kinderen gezien en dit dus in je conclusie meegenomen. Dit zet je dan als feit neer. Rogue's poging tot discussie wordt op alle manieren afgeslagen en gesloten.

Ik vind het interessante discussie waarom iemand deze film volledig klote vond, maar dan wel graag zonder frustratie en een normale redenering. Waarom zit die haat voor deze film zo diep?

edwinvb
24-11-2015, 21:25
:twisted:.

rogue
24-11-2015, 22:04
Aangezien je wéér begint over het aanvallen van je mening, heeft het weinig zin om verder te gaan met de discussie. Het lijkt er namelijk op dat je mijn vorige post niet hebt gelezen en onderdeel van een discussie is dat je leest wat de ander te zeggen heeft. Ach ja, de andere lezers van dit topic zullen wel blij zijn dat het afgelopen is :grin:.

Dennis Oosterhuis
24-11-2015, 22:44
Wat jammer Rogue, ik had net de popcorn erbij gehaald...:popcorn:



(6)

Puts
24-11-2015, 23:58
Dan houd het op...

edwinvb
25-11-2015, 06:29
:twisted:

jammer dat er enkele zijn die een mening niet respecteren.....

rogue
25-11-2015, 08:52
:twisted:

jammer dat er enkele zijn die een mening niet respecteren.....

De posts die je hebt leeggemaakt staan natuurlijk nog wel in de quotes van de mensen die reageerden.
Wel apart dat je dan als laatste post juist dit weer plaatst, waar ik al eerder op gereageerd heb dat het niet zo is. Maar goed, de popcorn kan opgeborgen worden Dennis, het lijkt nu wel klaar.

edwinvb
25-11-2015, 09:42
De posts die je hebt leeggemaakt staan natuurlijk nog wel in de quotes van de mensen die reageerden.
Wel apart dat je dan als laatste post juist dit weer plaatst, waar ik al eerder op gereageerd heb dat het niet zo is. Maar goed, de popcorn kan opgeborgen worden Dennis, het lijkt nu wel klaar.


En toch weer het laatste woord willen. Wil je zo graag je gelijk hebben? Prima jongetje: je hebt gelijk.

Chris W
25-11-2015, 18:44
Ik heb deze ook gezien. En moet zeggen dat ik toch wel lichtelijk teleurgesteld ben in deze Pixar. Ik kan normaal altijd erg genieten van (Pixar) animaties, maar met deze had ik toch wel een klein beetje moeite. Ik kan de vinger er niet zo goed op leggen. Misschien dat het hele onderwerp mij gewoon niet aanspreekt. Ik weet niet... Vind deze toch denk ik wel de minst leuke van allemaal. Benieuwd naar de nieuwe Pixar.

MJK1988
26-11-2015, 15:50
Vind deze toch denk ik wel de minst leuke van allemaal. Benieuwd naar de nieuwe Pixar.
De minste van allemaal? Wow. Ik respecteer je mening hoor. Ik vind het eigenlijk juist wel interessant hoe sommigen het de minste Pixar vinden terwijl anderen het de beste vinden (waaronder ik). Overigens gisteren al de nieuwste Pixar gezien. Na het zien van de trailers had ik zeer lage verwachtingen maar hij viel me ontzettend mee. Ik zou 'm nog steeds niet in de top 10 van Pixar films plaatsen maar verder wel een amusante film.

DVDProfilersFilmgek
30-11-2015, 14:03
Paar dagen geleden de 3D uitvoering besteld, levertijd was 5-7 dagen, kan ik ook mijn mening
geven..... en geloof me, het kan me helemaal niets schelen of anderen het daar wel of niet mee
eens zijn....8-)

DVDProfilersFilmgek
09-01-2016, 14:42
Heb toch wel vaker wat meer onderhoudende en vrolijker animaties gezien,
dit kon me allemaal niet erg boeien, heb hem zelfs niet eens afgekeken.

Het ziet er allemaal netjes uit en ook het 3D is prettig om naar te kijken,
maar de inhoud....

Een 7 voor de moeite, maar zeker niet voor het "verhaal".

Jordy van Buel
09-01-2016, 15:27
Heb toch wel vaker wat meer onderhoudende en vrolijker animaties gezien,
dit kon me allemaal niet erg boeien, heb hem zelfs niet eens afgekeken.

Het ziet er allemaal netjes uit en ook het 3D is prettig om naar te kijken,
maar de inhoud....

Een 7 voor de moeite, maar zeker niet voor het "verhaal".

Qua inhoud is het juist een film die menig andere Pixar overstijgt vind ik. Als je er echt goed over na gaat denken is het briljant hoe ze het hele concept rond herinneringen en emoties hebben uitgewerkt zodat het voor kinderen en volwassenen te begrijpen is. Vooral die extra betekenis en herkenbaarheidsfactor voor de volwassenen maakte dit voor mij een bijzonder goede film.