PDA

Bekijk de volledige versie : De Oscarnominaties van 2016 zijn bekend. The Revenant is de grote kanshebber.



Ludo Keeris
14-01-2016, 15:48
De Oscarnominaties van 2016 zijn bekend. The Revenant is de grote kanshebber.

Lees dit artikel (http://dvd.nl/nieuws/de-oscarnominaties-van-2016-zijn-bekend-the-revenant-is-de-grote-kanshebber/)

Rogier Burghout
14-01-2016, 15:53
Mad Max heeft 10 nominaties ;)

DVD Watcher
14-01-2016, 16:30
Zou mooi zijn als Sylvester Stallone hem zou verzilveren.

Chris W
14-01-2016, 22:55
- DiCaprio voor beste acteur
- Ex Machina voor beste originele script. Eventueel ook voor visual effects. Maar de nominaties zijn allemaal wel redelijk visueel indrukwekkend
- Mad Max voor zo min mogelijk
- Amy voor beste docu

Marcel Hoeve
14-01-2016, 22:59
Teleurstellend om te zien dat bij de beste films niet eens Youth, Star Wars: The Force Awakens en Carol genomineerd zijn.

Chris W
14-01-2016, 23:02
Teleurstellend om te zien dat bij de beste films niet eens ... Star Wars: The Force Awakens ... genomineerd zijn.

Lol, you are kidding, right?! Grote omzet staat NIET gelijk aan een goede film.

Tyler_Durden
15-01-2016, 08:04
Erg jammer dat onze Junkie XL geen nominatie heeft voor de score van Mad Mad. De muziek was echt geweldig in de film.

Opmerkelijk dat Matt Damon een nominatie krijgt voor een zwakke rol. Sowieso is The Martian een erg matige film kwa verhaal, wel mooi gemaakt.
Ook opmerkelijk geen Beste Acteur voor iemand uit Spotlight, wel bijrol.

Ik voorspel dat Caprio en Stallone gaan winnen bij de mannen.
Beste film wordt The Revenant
Beste regisseur George Miller
Beste actrice Brie Larson of Lawrence
Beste camerawerk wordt een lastige, is gok dan toch op Lubezki omdat hij filmde onder de zwaarste omstandigheden. Natuurlijk licht, extreem weer ....

Dat er weer meer dan 5 films een nominatie hebben voor beste film is ook zeer irritant, gewoon terug naar 5.

Dai
15-01-2016, 09:22
Ga toch weg man! Dit is zeker weten geen oscar materiaal. Ik zie eerder een Ex-Machina (Best original screenplay MOET gewoon voor deze film) en The Revenant (geef die DiCaprio nu verdomme eens zo'n beeldje!) in de prijzen vallen. Ik sta overigens wel te kijken van de vele nominaties voor Mad Max.... Hebben we geen Oscar 2016 draadje ergens?

Edit: gevonden. Gewoon op de frontpage, lol

Nee ik blijf lekker hier!! Ik vind dat JJ Abrams als regisseur voor deze onderneming een oscar nominatie (winnen is een ander verhaal) hoort te krijgen. Peter Jackson had toch ook een oscar gekregen voor de LOTR. Ok force awakens is een stukje kleiner als het oo productie gaat. Maar ik vind het behoorlijk knap, zeker omdat het algemeen wordt beschouwd als een goede film.

Tyler_Durden
15-01-2016, 12:20
Ik vind als een film nominatie heeft voor beste film, dat dan ook de regisseur een nominatie moet hebben. De regisseur maakt de film toch, ook al is hij afhankelijk van script en acteurs.
Daarom vind ik het onzinnig om 8 films te nomineren en maar 5 regisseurs.

Rogier Burghout
15-01-2016, 14:13
Mijn voorspellingen voor de winnaars van een gedeelte van de genomineerden:

Beste Film
Bridge of Spies
Brooklyn
Mad Max: Fury Road
Room
Spotlight
The Big Short
The Martian
The Revenant

Beste Acteur
Bryan Cranston - Trumbo
Eddie Redmayne - The Danish Girl
Leonardo DiCaprio - The Revenant
Matt Damon - The Martian
Michael Fassbinder - Steve Jobs

Beste Actrice
Brie Larson - Room
Cate Blanchett - Carol
Charlotte Rampling - 45 Years
Jennifer Lawrence - Joy
Saoirse Ronan - Brooklyn

Beste Acteur in een Bijrol
Christian Bale - The Big Short
Mark Ruffalo - Spotlight
Mark Rylance - Bridge of Spies
Sylvester Stallone - Creed
Tom Hardy - The Revenant

Beste Actrice in een Bijrol
Alicia Vikander - The Danish Girl
Jennifer Jason Leigh - The Hateful Eight
Kate Winslet - Steve Jobs
Rachel McAdams - Spotlight
Roona Mara - Carol

Beste Regisseur
George Miller - Mad Max: Fury Road
Lenny Abrahamson - Room
Tom McCarthy - Spotlight
Adam McKay - The Big Short
Alejandro G. Iñárritu - The Revenant

Beste Scenario van bestaand werk
Brooklyn
Carol
Room
The Big Short
The Martian

Beste Originele Scenario
Bridge of Spies
Ex-Machina
Inside Out
Spotlight
Straight Outta Compton

Film Montage
Mad Max: Fury Road
Spotlight
Star Wars: The Force Awakens
The Big Short
The Revenant

Beste Originele Muziek
Bridge of Spies - Thomas Newman
Carol - Carter Burwell
Sicario - Jóhann Jóhannsson
Star Wars: The Force Awakens - John Williams
The Hateful Eight - Ennio Morricone

Beste Camerawerk
Carol - Ed Lachman
Mad Max: Fury Road - John Seale
Sicario - Roger Deakins
The Hateful Eight - Robert Richardson
The Revenant - Emmanuel Lubezki

Makeup en Haarstyling
Mad Max: Fury Road
The 100 Year Old Man Who Climbed Out the Window & Disappeared
The Revenant

Produktieontwerp
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Danish Girl
The Martian
The Revenant

Geluidsmontage
Mad Max: Fury Road
Sicario
Star Wars: The Force Awakens
The Martian
The Revenant

Geluidsmixing
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
Star Wars: The Force Awakens
The Martian
The Revenant

Visual Effects
Ex-Machina
Mad Max: Fury Road
Star Wars: The Force Awakens
The Martian
The Revenant

Pieter R.
15-01-2016, 14:36
Nee ik blijf lekker hier!! Ik vind dat JJ Abrams als regisseur voor deze onderneming een oscar nominatie (winnen is een ander verhaal) hoort te krijgen. Peter Jackson had toch ook een oscar gekregen voor de LOTR. Ok force awakens is een stukje kleiner als het oo productie gaat. Maar ik vind het behoorlijk knap, zeker omdat het algemeen wordt beschouwd als een goede film.

Er is 1 klein verschil. LOTR was vernieuwend. Star Wars TFA absoluut niet. Zelf het script is gerecycled. Leuke film, maar zeker geen oscarnominatie waardig.

Ludo Keeris
15-01-2016, 15:52
Ik vind als een film nominatie heeft voor beste film, dat dan ook de regisseur een nominatie moet hebben. De regisseur maakt de film toch, ook al is hij afhankelijk van script en acteurs.
Daarom vind ik het onzinnig om 8 films te nomineren en maar 5 regisseurs.

In Nederland is dat misschien zo, maar in Amerika is dat toch anders. Daar is de producent de baas. Vandaar ook dat je daar veel meer Director's Cut-versies tegenkomt dan hier. Dat is dan de echte visie van de regisseur en niet die van de producent.

Oudlid_X5
15-01-2016, 19:15
!Son of Saul!

Chris W
15-01-2016, 22:26
In Nederland is dat misschien zo, maar in Amerika is dat toch anders. Daar is de producent de baas. Vandaar ook dat je daar veel meer Director's Cut-versies tegenkomt dan hier. Dat is dan de echte visie van de regisseur en niet die van de producent.
Ik wou net zeggen. Een regisseur heeft echt niet altijd iets te zeggen. Of zijn we allemaal het hele Alien3 debacle vergeten? Om maar 1 van de grotere films met o.a. regisseur problemen te noemen. Je staat gewoon in dienst van een studio als je wordt gevraagd voor een project. Heb je je eigen ding die je aan een studio wilt verkopen is het weer anders uiteraard

Chris W
15-01-2016, 22:29
Nee ik blijf lekker hier!! Ik vind dat JJ Abrams als regisseur voor deze onderneming een oscar nominatie (winnen is een ander verhaal) hoort te krijgen. Peter Jackson had toch ook een oscar gekregen voor de LOTR. Ok force awakens is een stukje kleiner als het oo productie gaat. Maar ik vind het behoorlijk knap, zeker omdat het algemeen wordt beschouwd als een goede film.

Dat mag jij helemaal vinden. De jury voor de nominaties dacht er (net als ik) anders over.

Er is 1 klein verschil. LOTR was vernieuwend. Star Wars TFA absoluut niet. Zelf het script is gerecycled. Leuke film, maar zeker geen oscarnominatie waardig.

Dank! Dit dus. LotR vergelijken met een SW sequel in een reeks van inmiddels 7 stuks gaat wel erg ver...

Chris W
15-01-2016, 22:42
Mijn voorspellingen voor de winnaars van een gedeelte van de genomineerden:

Ik kan me heel goed vinden in je lijst! (y) Alleen de SFX ben ik niet goed over uit. Ze zijn stuk voor stuk goed. Ex Machina heeft erg mooie en in mijn ogen cutting edge effecten en heeft hier toch enige voorkeur.

Voor beste acteur ben ik bang dat DiCaprio er WEER naast gaat pissen. Ik denk dat Eddie Redmayne met dat beeldje naar huis gaat vanwege het hele transgender gebeuren. Aangezien dat political correctness natuurlijk helemaal hip en now is. Dus een LGBT of slavernij film heeft op dat vlak (helaas) vaak voorkeur bij deze beeldjes uitdeel wedstrijd...

rogue
16-01-2016, 20:39
Gelukkig wat zeer welverdiende nominaties voor Mad Max: Fury Road, al zullen ze alleen misschien in de 'mindere' categorieën verzilverd worden.

Mede door de Golden Globes zou het er zo uit komen te zien (niet mijn voorkeur, maar wat ik vermoed):

Beste Film: The Revenant

Beste Acteur: Leonardo DiCaprio - The Revenant

Beste Actrice: Brie Larson - Room

Beste Acteur in een Bijrol: Sylvester Stallone - Creed (een erg hoge gunfactor)

Beste Actrice in een Bijrol: Roona Mara - Carol

Beste Regisseur: Alejandro G. Iñárritu - The Revenant

Beste Scenario van bestaand werk: Room

Beste Originele Scenario: Spotlight

Beste Buitenlandse Film: Son of Saul - Hongarije

Beste Documentaire Film: Amy

Beste Animatie Film: Inside Out

Film Montage: The Revenant

Beste Song: Writings on the Wall - Spectre

Beste Originele Muziek: The Hateful Eight - Ennio Morricone

Beste Camerawerk: The Revenant - Emmanuel Lubezki

Makeup en Haarstyling: Mad Max: Fury Road

Produktieontwerp: The Revenant

Geluidsmontage: Mad Max: Fury Road

Geluidsmixing: Mad Max: Fury Road

Visual Effects: Star Wars: The Force Awakens

Kostuumontwerp: The Danish Girl - Paco Delgado

Hombre
17-01-2016, 09:15
Ik kan me heel goed vinden in je lijst! (y) Alleen de SFX ben ik niet goed over uit. Ze zijn stuk voor stuk goed. Ex Machina heeft erg mooie en in mijn ogen cutting edge effecten en heeft hier toch enige voorkeur.

Voor beste acteur ben ik bang dat DiCaprio er WEER naast gaat pissen. Ik denk dat Eddie Redmayne met dat beeldje naar huis gaat vanwege het hele transgender gebeuren. Aangezien dat political correctness natuurlijk helemaal hip en now is. Dus een LGBT of slavernij film heeft op dat vlak (helaas) vaak voorkeur bij deze beeldjes uitdeel wedstrijd...


Echt waar????????????????????????????

Beste Song: Writings on the Wall - Spectre

Het feit alleen al dat dit gedrocht een nominatie heef gekregen ...

DVD Watcher
17-01-2016, 11:03
Beste Acteur in een Bijrol: Sylvester Stallone - Creed (een erg hoge gunfactor)

Zou mooi zijn, maar vooral erg knap.

40 Jaar geleden een Oscar winnen voor de rol/film van/over Rocky Balboa, en dan 40 jaar later weer een Oscar winnen in dezelfde rol.

Hombre
17-01-2016, 12:32
Zou mooi zijn, maar vooral erg knap.

40 Jaar geleden een Oscar winnen voor de rol/film van/over Rocky Balboa, en dan 40 jaar later weer een Oscar winnen in dezelfde rol.

Tja dat gaat ook op voor:

Beste Originele Muziek: John Williams The Force Awakens

Dat is grotendeels ook een herhaling of variatie op een thema.

peter smits
17-01-2016, 13:40
Jammer dat Johny depp niet genomineerd is voor Black mass......

Ludo Keeris
17-01-2016, 16:27
Zou mooi zijn, maar vooral erg knap.

40 Jaar geleden een Oscar winnen voor de rol/film van/over Rocky Balboa, en dan 40 jaar later weer een Oscar winnen in dezelfde rol.

In zoverre heeft hij het al geëvenaard, want hij heeft nog nooit een Oscar gewonnen. Hij kreeg alleen een nominatie voor Rocky, hij won 'm niet.

DVD Watcher
17-01-2016, 16:50
In zoverre heeft hij het al geëvenaard, want hij heeft nog nooit een Oscar gewonnen. Hij kreeg alleen een nominatie voor Rocky, hij won 'm niet.

Zoals ik al zei ''40 Jaar geleden een Oscar winnen voor de rol/film van/over Rocky Balboa, en dan 40 jaar later weer een Oscar winnen in dezelfde rol''., hij heeft met zijn film Rocky (uit 1976) heeft wel degelijk een Oscar gewonnen :


https://www.youtube.com/watch?v=sUrSr6Ga6i0

Dus toch knap : 40 jaar geleden in die rol een Oscar winnen (al dan niet als hoofdrolspeler in de Oscarwinnende Rocky, en dan 40 jaar later weer kans maken op een Oscar in dezelfde rol.

Rogier Burghout
17-01-2016, 17:36
Ja DVD Watcher, voor Beste film en dus voor de productie, maar niet voor zijn vertolking van Rockt als acteur. Dus wat dat betreft heeft Ludo gelijk en ik las je quote ook net zoals hij deed.

DVD Watcher
17-01-2016, 18:13
Ja DVD Watcher, voor Beste film en dus voor de productie, maar niet voor zijn vertolking van Rockt als acteur. Dus wat dat betreft heeft Ludo gelijk en ik las je quote ook net zoals hij deed.

Dat klopt, maar ik schreef duidelijk ''voor de rol/film van/over Rocky Balboa'', dus de Oscar toen was voor de film (vandaar rol & film, met een schuine streep er tussen) , waarin hij Rocky Balboa speelde, en nu is ie in de race voor de rol van Rocky Balboa in de film Creed, 40 jaar na die 1e Oscar winst voor die film.

Dat vind ik mooi, dat die rol 2 keer beloond zou kunnen worden in een tijdsperiode van maar liefst 40 jaar er tussen.

Dus voor die 1e had ie hem misschien niet persoonlijk, maar hij speelde wel die rol, en nu zou er misschien weer een prijs kunnen komen voor die rol na maar liefst 40 jaar.

Vind ik een uniek iets gewoon.

Maar goed, hopelijk begrijpt men hoe\wat ik bedoel, ook al is het misschien niet helemaal duidelijk verwoord zoals het bedoeld is.

Ludo Keeris
17-01-2016, 19:45
Dat klopt, maar ik schreef duidelijk ''voor de rol/film van/over Rocky Balboa'', dus de Oscar toen was voor de film (vandaar rol & film, met een schuine streep er tussen) , waarin hij Rocky Balboa speelde, en nu is ie in de race voor de rol van Rocky Balboa in de film Creed, 40 jaar na die 1e Oscar winst voor die film.



En ook dan heb je niet gelijk. De Oscar ging naar de producenten Robert Chartoff en Irwin Winkler. Stallone mag dan mooi op het podium staan, zoals je in het filmpje laat zien, maar een beeldje kreeg hij niet. Zijn naam wordt ook niet genoemd door Jack Nicholson tijdens de bekendmaking.
Het staat natuurlijk los van '40 jaar na dato voor eenzelfde film' o.i.d, maar we moeten wel bij de feiten blijven. En dat is dat Stallone nog nooit eerder een Oscar heeft gewonnen.
Zie ook hier (http://www.imdb.com/title/tt0075148/awards). Hij heeft wel twee nominaties, maar is geen winnaar.

DVD Watcher
17-01-2016, 20:24
En ook dan heb je niet gelijk. De Oscar ging naar de producenten Robert Chartoff en Irwin Winkler. Stallone mag dan mooi op het podium staan, zoals je in het filmpje laat zien, maar een beeldje kreeg hij niet. Zijn naam wordt ook niet genoemd door Jack Nicholson tijdens de bekendmaking.
Het staat natuurlijk los van '40 jaar na dato voor eenzelfde film' o.i.d, maar we moeten wel bij de feiten blijven. En dat is dat Stallone nog nooit eerder een Oscar heeft gewonnen.
Zie ook hier (http://www.imdb.com/title/tt0075148/awards). Hij heeft wel twee nominaties, maar is geen winnaar.

Ok, Hij had toen niks gewonnen, de prijzen waren voor anderen & voor de film en niet voor hem, maar hij speelde toenwel Rocky Balboa in die succesvolle film, ondanks dat hij dus niks won.
Nu 40 jaar later maakt hij wel kans op een Oscar voor de rol van Rocky Balboa, dit keer in de film van Creed.
Ik blijf er bij dat het knap is dat een film waarin hij dezelfde rol speelt, in de prijzen valt cq kan vallen, de ene keer als film alleen, en de andere keer wel hij zelf.
Maar beide keren wel als Rocky Balboa, en dat met 40 jaar verschil er tussen vind ik knap.

Rogier Burghout
17-01-2016, 20:33
Toch blijf je proberen om iets recht te praten wat ene beetje krom is. De enige oerveenkomst met 40 jaar geledne is dat hij toen als acteur ook werd genomineerd, met als nu. En dat hij em nu nog kan winnen. Maar het heft niks te maken met de winst van Rocky als Beste Film.

DVD Watcher
17-01-2016, 20:41
Toch blijf je proberen om iets recht te praten wat ene beetje krom is. De enige oerveenkomst met 40 jaar geledne is dat hij toen als acteur ook werd genomineerd, met als nu. En dat hij em nu nog kan winnen. Maar het heft niks te maken met de winst van Rocky als Beste Film.

Ik zal verder niet meer reageren!