PDA

Bekijk de volledige versie : subwoofer heco en rel allebei goed ?



Ad van Wijk_
31-10-2002, 21:32
Momenteel heb ik de rel Q50 in gebruik , deze werkt prima maar
iets zwaarder had ik liever gehad.
Bij mijn dealer (audio/video dan he')staat momenteel een heco
te koop, deze is 100 watt en kost nu afgeprijst € 599,-
Een nieuw rel van 100 watt kost ongeveer twee keer zo veel
als deze heco.
Wat nu te doen, is heco ook een goed merk, en is het verschil tussen een heco 100 watt en rel 100 watt te horen ?

mvrgr. Ad.

JCL
01-11-2002, 06:18
Als ik jou was, was ik dat gewoon ff gaan luisteren

En nee ik ken het merk verder ook niet.

doe Sonyman

forzavado
01-11-2002, 11:43
Wat nu te doen, is heco ook een goed merk, en is het verschil tussen een heco 100 watt en rel 100 watt te horen ?

mvrgr. Ad.
Heco heb ik nooit serieus beluisterd, maar heb er ook nooit echt negatieve verhalen over gehoord (hier heb je dus niets aan, maar toch)
Ik vraag het me af of het verschil zo groot zal zijn als je misschien denkt (als er verschil zou zijn qua kracht) Wat zijn watts nu eigenlijk in dit verhaal om een vergelijking te maken???? Ik zou er niet zo op letten.
Ik zou het thuis gewoon even uitproberen en beluisteren of het uberhaupt in jouw ruimte verbetering opleverd. Ik welke zin wil je eigenlijk een zwaardere sub?

Johan van den D.
01-11-2002, 17:13
Wat nu te doen, is heco ook een goed merk, en is het verschil tussen een heco 100 watt en rel 100 watt te horen ?
het verschil kan je niet opmaken door naar het aantal watts te kijken
het is maar hoe ze met die watts omgaan
ik persoonlijk zou dan voor die rel gaan maar zoals iedereen al zeg moet je het gewoon ff horen
ikzelf denk dat die heco niet veel beter is dan de rel die je nu heb staan
dus als het om advies gaat zou ik zeggen die rel, ook tegen de hogere kostenhttp://www.plauder-smilies.de/fish2.gif

Wakusei
02-11-2002, 14:59
De nieuwe quake van rel heeft ook een 100watt versterker en kost (adviesprijs) net zoveel als die afgeprijste heco sub die je gezien hebt..
Misschien kan je je oude q50 inruilen voor de quake met enige bijbetaling.

Het verschil tussen de 2 genoemde zou ik niet zo weten. Aangezien ik de heco niet ken. Ik denk zelf dat je verschil niet moet zoeken bij het horen van subs, maar bij voelen. :)
Vooralsnog is de Q serie van Rel 1 van de betere subs in HT-segment.