PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung en LG verminderen 3D



martwout
09-02-2016, 12:47
Aldus http://www.totaaltv.nl/nieuws/22104/tv-fabrikanten-zien-weinig-meer-in-3dtv.html

peptalk
09-02-2016, 13:00
Lol, uit het artikel:

Uitzendingen in 3D vinden nauwelijks plaats en het aanbod DVD's in 3D is beperkt.

Hahaha, er is helemaal geen aanbod op DVD in 3D, altijd jammer en als zulke mensen het al niet snappen...

WaymannDirector
09-02-2016, 13:02
Gisteren nieuwe projector binnen van Epson met 3D. Best wel goed. Al verkies ik toch nog steeds passief. Goedkoper en aangenamer. Maar die 3D beelden van de epson zagen er ook wel puik uit. Benieuwd hoe deze 3D historie verder loopt. Op retail vlak is dit medium afhankelijk van een fysieke schijf en aangezien blu-ray het ook niet zo heel goed meer doet. Streamen ? Nog nooit ergens deze mogelijkheid gezien.

Rogier Burghout
09-02-2016, 13:29
"aanbod van 3D is beperkt" maar toch worden nog vele grote titels in 3D uitgebracht, denk aan Marvel, Batman v Superman, Star Wars ed.

Dai
09-02-2016, 17:25
"aanbod van 3D is beperkt" maar toch worden nog vele grote titels in 3D uitgebracht, denk aan Marvel, Batman v Superman, Star Wars ed.

Juist. Elke blockbuster wordt in 3D getoond, ik kan mij alleen James Bond herinneren dat enkel in de bioscoop in 2d werd getoond.Zolang schijfjes verkopen (en dat wordt minder) zal er 3d blurays uitkomen.

Claudio Santulli
09-02-2016, 17:56
Universal heeft Everest al gescheiden uitgebracht en dat is al een eerste hint. Star Wars : The Force Awakens heeft voorlopig alleen een 2D release. Disney heeft al plannen om sommige titels uberhaubt niet meer op bd uit te brengen. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, want ik vind het toch leuk om een film in 3D te bekijken. Niet altijd, maar dan vind ik het net wat meer hebben. Maar goed, er staat minder en niet helemaal niet meer, dus waarschijnlijk dat niet elk model zomaar 3D biedt. Dat UHD BD vooralsnog geen 3D ondersteund heeft er natuurlijk ook mee te maken. Daartentegen heeft het nieuwste 4K-OLED-model nog steeds 3D-ondersteuning. Het zal ook met vraag en aanbod te maken hebben.

Marcel Hoeve
09-02-2016, 18:13
Domme actie van Samsung met name. Ze kunnen beter die stupide, nutteloze kromming uit hun toestellen halen. Dat heeft helemaal geen toegevoegde waarde, 3D wel. Mocht ik ooit weer eens in de race zijn voor een nieuwe TV dan wil ik er minimaal één met 3D-mogelijkheid, al dan niet via een insteekmodule. Als Samsung die dan niet biedt, dan geen Samsung meer voor mij, hoe tevreden ik ook over mijn huidige toestel ben.

dinandus
10-02-2016, 16:14
@ Marcel,
Ben het niet me je conclusie over de curved tv`s. Dat jij dat zo vindt, prima, maar ik vind het juist een grote meerwaarde hebben, en gezien het hier over 3D gaat, ja als ik naar bijvoorbeeld het RTL4 nieuws kijk op mijn Curved Samsung 65HU8500 vind ik dat het lijkt of de presentatoren inderdaad een stuk voor hun nieuwsdesk staan te presenteren, het geeft zeg maar diepte in het beeld, soort van bekende 3D effect. Zeker nu ze sinds langere tijd de journaals in HD maken is dit een mooi beeld geworden.

Trouwens wat bedoel je met insteekmodule? een CI+ plaats?

Maar oke, iedereen zijn smaak, de een vindt dat mooi of leuk, en iemand anders totaal niet...

Rogier Burghout
10-02-2016, 16:25
Universal heeft Everest al gescheiden uitgebracht en dat is al een eerste hint. Star Wars : The Force Awakens heeft voorlopig alleen een 2D release. Disney heeft al plannen om sommige titels uberhaubt niet meer op bd uit te brengen.

Wat is je bron hiervoor Claudio? Bij Bol.com kan je al een tijdje de 3D+2D combo pre-orderen. Dat zegt niet persé dat hij uitgebracht wordt, maar hij wordt wel als aparte release verkocht op Bol (de 2D only ook, en met een ander EAN nummer).
https://www.bol.com/nl/p/star-wars-the-force-awakens/9200000043162045/

DVD Watcher
10-02-2016, 18:00
Lol, uit het artikel:


Hahaha, er is helemaal geen aanbod op DVD in 3D, altijd jammer en als zulke mensen het al niet snappen...

Er is toch dat 3D op DVD met die papieren rood/groene brilletjes, anaglyphic of zoiets. Natuurlijk is dat niet het 3D wat we kennen van de Blu-ray's, maar het is toch een bepaalde vorm van 3D

Rogier Burghout
10-02-2016, 19:24
Er is toch dat 3D op DVD met die papieren rood/groene brilletjes, anaglyphic of zoiets. Natuurlijk is dat niet het 3D wat we kennen van de Blu-ray's, maar het is toch een bepaalde vorm van 3D

Dat heeft er niks mee te maken, want anaglyph 3D kan je op elke tv afspelen, zelfs op een CRT. Anaglyph 3D is gewoon een 2D beeld waarbij sommige aspecten in het beeld een rood of een groene (of blauwe) rand of effect meekrijgen. De brilletjes filteren dit zogenaamd weg (zogenaamd, want het ziet er niet uit) en zo krijg je een soort gekunsteld 3D beeld. Maar deze 3D techniek heeft niks te maken met de huidige actieve of passieve 3D technieken waarmee de huidige 3D TV's mee verkocht worden en waar het artikel naar refereert. Dus, Peptalk blijft gelijk hebben dat de schrijvers van het artikel niet goed hebben opgelet en dat het hier om 3D Blurays gaat en geen DVD's.

rogue
10-02-2016, 20:06
Wat is je bron hiervoor Claudio? Bij Bol.com kan je al een tijdje de 3D+2D combo pre-orderen. Dat zegt niet persé dat hij uitgebracht wordt, maar hij wordt wel als aparte release verkocht op Bol (de 2D only ook, en met een ander EAN nummer).
https://www.bol.com/nl/p/star-wars-the-force-awakens/9200000043162045/

Er is volgens mij geen enkel ander land waar de 3D uitkomt, dus het lijkt mij erg stug dat Nederland uit de pas loopt. Het zal misschien een 'verwachte' titel zijn van bol, omdat de 3D ook in de bios draaide.

Rogier Burghout
10-02-2016, 20:36
Er is volgens mij geen enkel ander land waar de 3D uitkomt, dus het lijkt mij erg stug dat Nederland uit de pas loopt. Het zal misschien een 'verwachte' titel zijn van bol, omdat de 3D ook in de bios draaide.

Hm tja, Bluray.com heeft ook nog een pagina voor de US 3D uitgave. Dat zegt niet zo heel veel, maar ik hoop toch wel dat deze in 3D wordt uitgebracht. http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Force-Awakens-3D-Blu-ray/64238/

jeroeni
10-02-2016, 21:15
Hm tja, Bluray.com heeft ook nog een pagina voor de US 3D uitgave. Dat zegt niet zo heel veel, maar ik hoop toch wel dat deze in 3D wordt uitgebracht. http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-The-Force-Awakens-3D-Blu-ray/64238/

Echt Rogier ?! ik vond de film vet maar in 3D niets toevoegen.Natuurlijk gun ik wel iedereen een 3D versie.;)

DVDProfilersFilmgek
10-02-2016, 21:58
Domme actie van Samsung met name. Ze kunnen beter die stupide, nutteloze kromming uit hun toestellen halen. Dat heeft helemaal geen toegevoegde waarde, 3D wel. Mocht ik ooit weer eens in de race zijn voor een nieuwe TV dan wil ik er minimaal één met 3D-mogelijkheid, al dan niet via een insteekmodule. Als Samsung die dan niet biedt, dan geen Samsung meer voor mij, hoe tevreden ik ook over mijn huidige toestel ben.

Moet er ook niet aan denken...... een krom projectiescherm:mrgreen:

Doe mij ook maar 3D zonder fratsen, gewoon lekker plat(y)

Claudio Santulli
10-02-2016, 22:55
Wat is je bron hiervoor Claudio? Bij Bol.com kan je al een tijdje de 3D+2D combo pre-orderen. Dat zegt niet persé dat hij uitgebracht wordt, maar hij wordt wel als aparte release verkocht op Bol (de 2D only ook, en met een ander EAN nummer).
https://www.bol.com/nl/p/star-wars-the-force-awakens/9200000043162045/

Het is niet zeker, maar Amazon h (http://www.amazon.com/Star-Wars-Awakens-Blu-ray-Digital/dp/B018FK66TU/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1454174646&sr=8-1&keywords=Star+Wars:+The+Force+Awakens&linkCode=sl1&tag=furiofanbo0e-20&linkId=a5ba3ac7275b66a79ae53a20cdc80a96/movieweb)eeft de releasedatum bevestigd. En volgens het forum van blu-ray,com zou de 3D-versie snel zijn verwijderd. Nu staat daar alleen de BD en VOD.

Hier (http://www.amazon.com/3d-version-available-preorder/forum/Fx1TZAZGUA3K9T8/Tx2544YUD4LVGJF/1/ref=cm_cd_dp_tp_sa_cq?_encoding=UTF8&asin=B018FK66TU) onderaan wat reacties daarover. Ook hier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-Ray-release-lijst&p=2018799&viewfull=1#post2018799)op het forum is het ter sprake gekomen

peptalk
10-02-2016, 23:17
Moet er ook niet aan denken...... een krom projectiescherm:mrgreen:

Doe mij ook maar 3D zonder fratsen, gewoon lekker plat(y)

Toch bestaat dat wel al heel lang: Cinerama

http://cdn.studiodaily.com/wp-content/uploads/2013/08/630_thisisseattlecinerama.jpg

@rogier: thx voor de bevestiging;-)

Claudio Santulli
11-02-2016, 01:49
IMAX en Dolby Cinema zijn volgens mij ook gebogen, maar goed dan praat je over hele grote schermen, daar zie ik het nut nog wel van in. Thuis geeft het volgens mij alleen maar reflecties en vertekening.

WaymannDirector
11-02-2016, 08:21
Misschien eens contact opnemen met Disney ivm met 3D versie, dan weten we het meteen. Dit is wel heel erg vreemd.

Rogier Burghout
11-02-2016, 08:32
Echt Rogier ?! ik vond de film vet maar in 3D niets toevoegen.Natuurlijk gun ik wel iedereen een 3D versie.;)

Ik vond het af en toe wel geinig...en als het er is dan wil ik Star Wars ook kunnen zien in 3D....ik bedoel, Ep I is ook nog niet uigebracht in 3D...


Het is niet zeker, maar Amazon h (http://www.amazon.com/Star-Wars-Awakens-Blu-ray-Digital/dp/B018FK66TU/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1454174646&sr=8-1&keywords=Star+Wars:+The+Force+Awakens&linkCode=sl1&tag=furiofanbo0e-20&linkId=a5ba3ac7275b66a79ae53a20cdc80a96/movieweb)eeft de releasedatum bevestigd. En volgens het forum van blu-ray,com zou de 3D-versie snel zijn verwijderd. Nu staat daar alleen de BD en VOD.

Hier (http://www.amazon.com/3d-version-available-preorder/forum/Fx1TZAZGUA3K9T8/Tx2544YUD4LVGJF/1/ref=cm_cd_dp_tp_sa_cq?_encoding=UTF8&asin=B018FK66TU) onderaan wat reacties daarover. Ook hier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-Ray-release-lijst&p=2018799&viewfull=1#post2018799)op het forum is het ter sprake gekomen

Hmmm....ik vind het nog geen overtuigende info.... Vanuit wat ik lees vanuit de reacties op Amazon concludeer ik meer dat de kans zelfs wat groter is voor ons Europeanen dat de 3D hier wel komt. Er wordt gerefereerd naar 3D uitgaven van Frozen en Big Hero 6 en dat deze niet in de US zijn uitgekomen maar hier wel. Ik vind het nog geen overtuigende info, maar naar beide kanten. Ook niet vwb de bevestiging dat de 3D versie wel komt. Het blijft afwachten tot een echt officieel persbericht. Want ook de 2D versie is nog niet officieel aangekondigd, wat Amazon ook stelt.




@rogier: thx voor de bevestiging;-)

(y)

Claudio Santulli
11-02-2016, 08:58
Ik hoop ook erg dat je gelijk hebt. Ik kan me het ook niet voorstellen. Maar ik sta er ook weer niet van de kijken als het inderdaad zo is.

WaymannDirector
11-02-2016, 09:47
Misschien eens afwachten wat die steelbook bij ons te bieden zal hebben. Misschien dit daar een 3D versie bij.

DVDProfilersFilmgek
11-02-2016, 10:18
Toch bestaat dat wel al heel lang: Cinerama





Ja.... ik heb ook ooit eens zo'n kromme voorstelling mee mogen maken,
was dacht ik ooit eens ergens op een kermis, maar dat wil nog niet zeggen
dat ik het zelf zou willen hebben.(echt niet)

Ik las ook al weer ergens dat LG de "curved" (kromme) schermen en 3D
niet de succesverhalen vonden, ze hadden er waarschijnlijk wat meer
van verwacht.(omzet)

Zelf hoop ik dat er nog wel films in 3D blijven verschijnen, niet dat ik er
altijd zin in heb om er naar te kijken, maar op de momenten dat ik wel
in 3D ga kijken heb ik er ook echt zin in en geniet er dan ook van.

Natuurlijk gun ik de liefhebbers zo'n kromme TV, moeten ze zelf
weten als ze meer reflecties en een beperktere inkijkhoek willen hebben.
Ben zelf nog opgegroeid met bijna ronde bolle beeldschermen en heb
ze heel langzamerhand vlakker en vlakker zien worden...... en eindelijk
hebben we ze ideaal.... gaan ze je proberen over te halen met holle
schermen......

Maar goed, wat ik flauwekul vind kan een ander weer wel waarderen, vind
het alleen dom als men zo'n krom geval neemt omdat men dan denkt met de tijd
mee te gaan en dan zogenaamd iets moderns heeft terwijl men er in weze op
op achteruit gaat.

Modefratsen.... zo is gelukkig die 21:9 hype ook niet van de grond gekomen,
hadden we steeds bredere schermen gekregen.... brrrrrrr

4K..... het is dat ze het kunnen, maar echt nut heeft het niet, zeker niet
bij kleine schermen en dat we straks geen 3D meer krijgen bij die UHD
schijven is niet omdat er geen markt voor 3D zou zijn, maar volgens mij
enkel om de beperkte ruimte die er is op de schijven.... ze kunnen het
niet knap maken en dan laten ze het maar vallen.

Krom.... 4k.... denk dat ik er nog niet aan toe ben;), binnenkort komen
dan wel de schijfjes en de spelers op de markt, maar ik zal zeker niet
tot de eersten behoren die daar aankopen gaat doen....... dan moeten
er eerst voor mij betaalbare 4k projectoren komen..... die natuurlijk wel
in 3D moeten kunnen weergeven, wil natuurlijk mijn 3D verzameling
wel gewoon kunnen blijven bekijken zonder 2 verschillende beamers op
elkaar te moeten zetten.

peptalk
11-02-2016, 11:24
Ik hoef dat curved verder ook niet hoor;-)

martwout
11-02-2016, 13:32
Ik hoef dat curved verder ook niet hoor;-)

Ik heb het ook een keer in de winkel staan bekijken maar geef mij maar een recht scherm. Dat vond ik veel beter overkomen.

StefaanD
11-02-2016, 18:42
Ja.... ik heb ook ooit eens zo'n kromme voorstelling mee mogen maken,
was dacht ik ooit eens ergens op een kermis, maar dat wil nog niet zeggen
dat ik het zelf zou willen hebben.(echt niet)

Maak dat geregeld mee ... oh wacht nee dat is op het werk als er weer eens iemand een "i notta speak the good English" presentatie moet geven :mrgreen:

On-topic dan maar, persoonlijk heb ik weinig met 3D, lange tijd tot de mooie Pana plasma hier kwam was alleen de BD speler en Marantz processor 3D klaar maar niet het scherm. Denk dat sinds ik de Panasonic heb ik misschien 4 keer een film in 3D gekeken. Wen er maar niet aan, met die bril op mijn snoet, wat voor mij als brildrager een nadeel is want die 3D bril boven mijn bril prikken zit er niet echt in, en alleen met de 3D bril, tja mijn ogen zijn niet meer de beste dus mis 'k ook wat aan beelden.

En curved ? Yeah i like my women curved, but not my screens :twisted: :mrgreen:

martwout
12-02-2016, 08:31
Bevestiging Samsung: http://tweakers.net/nieuws/108177/samsung-bevestigt-in-2016-geen-3d-tvs-uit-te-brengen.html

WaymannDirector
12-02-2016, 10:58
Nu voel je je toch wel een beetje in de zak gezet nadat je je home entertainment installatie op 3D hebt voorzien. Dit betekent waarschijnlijk ook dat het 3D blu-ray aanbod zal verdwijnen... (Star Wars 7 en Snoopy The Movie,...)

mryoda
12-02-2016, 11:44
Nu voel je je toch wel een beetje in de zak gezet nadat je je home entertainment installatie op 3D hebt voorzien. Dit betekent waarschijnlijk ook dat het 3D blu-ray aanbod zal verdwijnen... (Star Wars 7 en Snoopy The Movie,...)

Ja en als je tv stuk gaat dan kun je je 3d collectie weg gooien als er geen 3d tv's meer te koop zijn, goed gedaan,ik ben in ieder geval niet blij als Disney geen 3d versie van The force awakens uitbrengt. kan dit zomaar, ik heb inmiddels behoorlijk geinversteerd in mijn collectie.

een ding is zeker, ik ga mijn blu-rays niet vervangen door ultra HD , ik ben eindelijk wijzer geworden, genoeg is genoeg.

DVDProfilersFilmgek
12-02-2016, 12:00
Bevestiging Samsung: http://tweakers.net/nieuws/108177/samsung-bevestigt-in-2016-geen-3d-tvs-uit-te-brengen.html

Mmm.... als ik het goed begrijp laten ze de liefhebbers dan vies in de steek.

Dacht dat de kromme TV's niet echt een succes zijn als ik een bericht van LG
moet geloven en nu gaat Samsung je bijna verplichten om zo'n lelijk krom
hok te kopen omdat ze de highend modellen niet meer plat zouden uit willen brengen....

Maar dan lees je weer:


Eind 2015 begon Samsung met het aanbieden van platte versies van enkele Curved-modellen, nadat eerder dat jaar alle high-endmodellen gebogen tv's waren.

Ja..... je kan als fabrikant natuurlijk wel een hype proberen door te drukken,
maar niet iedereen is er van gediend.

Zou het erg jammer vinden als 3D helemaal zou stoppen, hoef 3D echt niet
elke dag te zien en zeker niet alles in 3D, het kan vermoeiend zijn en ook ik als
liefhebber heb niet altijd zin om met een bril op te kijken, al moet ik wel zeggen
dat ik bij mijn beamer grote en comfortabele brillen heb, mensen met een bril kunnen
de 3D bril voor hun eigen bril opzetten als ze tenminste niet zelf ook al een fors
bemeten bril op de neus hebben.

Vind het ook wel erg voortijdig dat Samsung er helemaal mee wil stoppen, we
zitten al een tijdje in een magere tijd, er zijn/waren genoeg mensen die best wel
een 3D set willen hebben maar het geld er niet voor hadden, laten we eerlijk
zijn, bij 3D komt voor veel mensen toch wel een behoorlijke investering om
de hoek kijken, speciale TV, Blu Ray speler moet het kunnen en er komen
in het geval van actieve 3D ook nog wat kostbare brillen bij. Ook de 3D blu rays
zijn duurder dan een DVD en en een 2D blu ray, toch zaken die de minima
niet makkelijk over de streep trekken. Er zijn mensen die nog steeds niet verder
gekomen zijn dan DVD en mensen die pas naar plat zijn gegaan nadat hun CRT
er mee stopte..... en die hadden/hebbeneen behoorlijk langere levensduur dan
de rotzooi die ze tegenwoordig op de markt kwakken.:evil:

Iets komt niet snel genoeg van de grond en dan laat je het weer vallen
en laat je de liefhebbers in de steek en de mensen die er aan toe zijn ontneem
je de behoefte.

Je kan als fabrikant geen knappe schijfjes maken voor UHD, je stopt dan
daarop met 3D en vervolgens maak je dan ook maar geen TV's meer met
die ondersteuning.

Zelf heb ik geen behoefte meer aan een TV, beamer echt alles en dat
bevalt prima, ook 3D doet het erg goed met de beamer, denk dat ik meneer
Samsung lekker zijn UHD spulletjes laat houden.

Maar eens gaan kijken naar nog een extra beamer en wat lampen,
zal ik maar geen 4K gaan nemen en helemaal geen UHD speler.....
stel je voor Samsung laat het in de steek..... blijf je daar ook nog eens
mee zitten.... Oh.... en wat extra 3D-brillen voor de beamer, het
liefst met een batterij...

Het vertrouwen in de industrie wordt je op deze manier wel ontnomen.:-(

Schande..... producenten, ga je schamen.

Samsung..... een knappe OLED konden ze nog niet maken:rolleyes: de boel
krom verkopen en dan mekkeren dat het zo geweldig is, daaaaag.

mryoda
12-02-2016, 12:05
Je hebt het beter verwoord dan wat ik hierboven schreef, maar ik ben het volledig met je eens, voel me echt genaaid op deze manier.

Rogier Burghout
12-02-2016, 12:27
Het is idd typisch een gevalletje van : beetje (erg) jammer..... Maar over naar de 4K ga ik nu al helemaal niet, en juist om deze ontwikkeling. Het kan zo de nek omgedraaid worden voor iets anders.

Claudio Santulli
12-02-2016, 12:31
Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een deuk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.

mryoda
12-02-2016, 13:01
Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een druk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.

Nou ik ga in ieder geval meer geld overhouden. They can stick 4k where the sun don't shine.

DVDProfilersFilmgek
12-02-2016, 13:09
Het is ook best lastig om je staande te houden en maar weer te kunnen verkopen. Verdorie, zo jammer dat het wiel jaren geleden al is uitgevonden en probeer het publiek dan maar iets te verkopen wat al goed rolt. Als we dan straks UHD BD's zonder 3D willen promoten dan moeten we de hobbels uit de weg nemen..., letterlijk en figuurlijk.

Aan de andere kant moet er wel een markt voor zijn. Maar het vertrouwen van het publiek krijgt wel een druk. Zeker als je je richt op de medium kopende markt die je eerst wijs hebt gemaakt dat ze toch echt een 3D-tv moeten kopen en iets meer moeten betalen voor een 3D-bd.

]
Die deuk zijn ze nu toch wel zelf wel aan het vergroten, mijn
vertrouwen in de HT industrie is nu toch ook een eind gedaald.

De schijfjesboeren proberen aan alle kanten je de downloadshit
in je mik te drukken, kunnen ze mindere kwaliteit voor de volle
mep bij je thuis afleveren zonder er zelf voor van hun gat af te
hoeven komen..... service van lik me vessie voor de hoofdprijs:evil:

Zelf zit ik als verzamelaar van films op schijf helemaal niet te wachten
op die Digital Copy en UV shit, download is voor mij als liefhebber
van kwaliteit NOT DONE. je privacy is ruk, ze kunnen dan echt alles
in de gaten houden, wat, wanneer en je beperken en hun wil opleggen.

Kijk.... met Netflix heb ik niet echt een probleem, het kost geen drol.....
tenminste nu nog niet, totdat er een verslaving is gekweekt...... maar
zolang als het zoals nu met een leuk aanbod voor weinig op de markt is
heb ik er geen probleem mee.

Maar een film online kopen en hem dan door die boeven te laten streamen.....
... JAKKES BAH, moet er niet aan denken.... gelukkig heb ik voorraad en moet
wel erg oud worden wil ik alles nog een keer willen zien8-)

Koop toch niet een mooie ht set om er mindere kwaliteit dan er mee mogelijk
is af te spelen.... ach voor een TV serie van Netflix is dat net weer even anders,
maar een speelfilm, dat wil je toch ook thuis zo kunnen beleven als in de bios,
of zit ik nu op het verkeerde forum:???:

DVDProfilersFilmgek
12-02-2016, 13:11
Nou ik ga in ieder geval meer geld overhouden. They can stick 4k where the sun don't shine.

Hoop dat ze genoeg ruimte hebben;)

Mijn portie erbij:mrgreen:

Mark van L.
12-02-2016, 14:00
Deze week ook al gelezen dat Netflix geen geloof heeft in UHD, maar zich wil richten op HDR.
Dat zou de toekomst zijn vanwege de geringere bandbreedte.
Vreemd genoeg zie ik op HBO nu een 3D titel bij: binnenkort verwacht....

DVDProfilersFilmgek
12-02-2016, 14:33
Deze week ook al gelezen dat Netflix geen geloof heeft in UHD, maar zich wil richten op HDR.
Dat zou de toekomst zijn vanwege de geringere bandbreedte.
Vreemd genoeg zie ik op HBO nu een 3D titel bij: binnenkort verwacht....

Heb enkel nog Netflix..... laat maar weten of dat in 3D ook werkelijk komt, misschien dan wel een HBO abbo erbij;) ,
al heb ik eigenlijk alles dat tot nu toe in 3D is uitgekomen wel in bezit, of bijna in bezit8-)

Ben dan ook benieuwd naar de geluidskwaliteit..... Netflix doet het met streamen met Dolby Plus in mijn ogen
niet eens slecht voor series, maar de HD audio formaten zullen er waarschijnlijk wel nooit van komen en dat is
dan weer de no go voor mij.

Hombre
12-02-2016, 15:28
3D television is dead: Samsung and LG cut back on 3D TV production

http://www.ibtimes.co.uk/3d-televisi...uction-1542580 (http://www.ibtimes.co.uk/3d-television-dead-samsung-lg-cut-back-3d-tv-production-1542580)

Verder, voor het westen bestaat 3D eigenlijk alleen nog doordat 3D in Azië, en dan met name in China nog heel populair is.
Z'n 90% van de 3D films is daarom een achteraf conversie (een film in 3D opnemen kost 2 tot 4x de opname kosten + extra voor de delen die in postproductie worden geproduceerd),
die vaak niet eens in de US in de bioscoop komt en beperkt in het westen.
En bij kosten van tussen de 50.000 en 100.000 dollar per minuut, moet je als producent wel zeker zijn dat je dit terug verdient...

rogue
12-02-2016, 17:12
Ik heb niet super veel 3D titels in de collectie, dus bij mij zal het effect niet zo heel groot zijn als het verdwijnt. Maar van de titels die ik heb, vind ik toch wel plezierig om af en toe stukjes te bekijken. Ook gebruik ik 3D weleens als demo bij visite.

Goede 3D kan wel degelijk een verrijking van een film zijn, maar tegelijkertijd zou ik het waarschijnlijk niet heel erg missen.
Wel zou ik het vreemde tegenstelling vinden als de 3D in de bios blijft (met bijbehorend prijskaartje) en bij de fysieke drager verdwijnt.

martwout
18-02-2016, 15:08
Philips stopt er ook mee: http://tweakers.net/nieuws/108419/tp-vision-voorziet-philips-tvs-niet-meer-van-3d-ondersteuning.html

Marcel Hoeve
18-02-2016, 16:36
En dus zijn straks al die 3D Blu-rays waardeloos geworden? Ik kan me dat haast niet voorstellen. Waarom de 3D-techniek niet gewoon in het toestel laten zitten? Het is maar een miniscule chip. Ja, mooier zou zijn om 3D zonder speciale bril te kunnen bekijken; het valt te hopen dat die optie eens werkelijkheid wordt.
Enfin, Blu-ray 3D wordt dus net zo'n niche product als laserdiscs ooit. Superieure kwaliteit, maar te kleine markt, en dus draaien we het de nek om.

DVD Watcher
18-02-2016, 17:54
Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.

rogue
18-02-2016, 18:50
Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.
Tsja, dat is de vraag. Grote kans dat dat de anderen gaan volgen. Is het niet dit jaar, dan wellicht volgend jaar of in 2018 :(.

Claudio Santulli
18-02-2016, 18:52
Voor de echte liefhebber is het momenteel toch lastig shoppen deze tijd. Ik vind dat er veel te lang doorgeborduurd wordt op bestaande technieken. 4K heeft voor mij nog nul meerwaarde. Men zou zich moeten concentreren op een nieuwe techniek. OLED of beter. Maar daar ga je al. Voor de echte liefhebber. Dat is een kleine markt. Dus we leven in een "als het niet hoeft doen we het niet" - cultuur. 3D-liefhebbers zijn net zo schaars en de massa hoeft het niet. Het is bijna een logische stap. Maar ik zou niet weten waarom ik daar nu afscheid van zou moeten nemen. Dus dan moet ik een forse stap terug in kwaliteit en ik krijg ook nog minder. Zo lang het heel blijft ben ik blij dat ik de markt nu niet op hoef... Perse.

rogue
18-02-2016, 19:00
Voor de echte liefhebber is het momenteel toch lastig shoppen deze tijd. Ik vind dat er veel te lang doorgeborduurd wordt op bestaande technieken. 4K heeft voor mij nog nul meerwaarde. Men zou zich moeten concentreren op een nieuwe techniek. OLED of beter. Maar daar ga je al. Voor de echte liefhebber. Dat is een kleine markt. Dus we leven in een "als het niet hoeft doen we het niet" - cultuur. 3D-liefhebbers zijn net zo schaars en de massa hoeft het niet. Het is bijna een logische stap. Maar ik zou niet weten waarom ik daar nu afscheid van zou moeten nemen. Dus dan moet ik een forse stap terug in kwaliteit en ik krijg ook nog minder. Zo lang het heel blijft ben ik blij dat ik de markt nu niet op hoef... Perse.
Ik mag hopen dat "onze" tv (aangezien we dezelfde hebben :) ) het nog lang blijft doen Claudio. Ik zou ook niet een stap terug willen doen (LED), dus dan kom je op OLED uit. Maar ja, je wilt ook geen kleiner formaat, dus dan kom je op 65" OLED uit. Maar als je daar de prijzen van ziet...nog wel 2x zo duur als mijn huidige tv, dat is echt teveel.

Johan1967
18-02-2016, 19:09
Ben benieuwd wat Sony gaat doen. Zijn brengen natuurlijk ook 3D films op Blu-ray uit. Als men stopt met 3D TV's, zal men op termijn ook stoppen met de films, en andersom.

jeroeni
18-02-2016, 19:10
Welke merken blijven er dan eigenlijk over van 3D tv's die dan nog gewoon hier in de winkels van bijvoorbeeld de MM te koop zijn/blijven?.

Ik heb weliswaar nu nog wel een 3D tv die het nog goed doet, maar ik zou wel in de toekomst mijn 3D Blu-ray schijfjes willen kunnen blijven afspelen.

Als ik jou was zou ik er rap een gaan kopen want het kan sneller dan je denkt gedaan zijn.
Tegen die tijd dat jou huidig toestel kapot gaat zullen ze er niet meer zijn denk ik zo.

DVD Watcher
18-02-2016, 19:49
Als ik jou was zou ik er rap een gaan kopen want het kan sneller dan je denkt gedaan zijn.
Tegen die tijd dat jou huidig toestel kapot gaat zullen ze er niet meer zijn denk ik zo.

Ik woon maar in een appartementje, en heb ik in de slaapkamer al een grote TV staan, en in de kamer een 55inch 3D TV. Ik heb verder geen zolder, dus opslaan is geen mogelijkheid. En financieel heb ik geen boompje waar ik zomaar effe wat flappen van af kan trekken.

Maar ik vind het maar een achterlijk idee: Wel 3D films uitbrengen, maar wel stoppen met 3D TV's, zodat je ze niet meer kan afspelen.

Welke gladiool dat bedacht heeft, moeten ze ook een strik omdoen en buiten trappen.

Wat doe je dadelijk met al je 3D schijfjes en brillen? Ze gebruiken als onderzetters en als een soort van zonnebril?.

WaymannDirector
18-02-2016, 20:05
Door verhuis ben ik op dit moment mijn nieuwe thuisbioscoop aan het inrichten en heb een nieuwe 3D projector aangeschaft van Epson. Nu zal toch vooral 2D geken worden, maar toch is het spijtig dat 3D zal verdwijnen in de "huiskamer. De meerwaarde van 3D functie van de projector vervalt hierdoor wat omdat er minder tot geen nieuwere titels zullen aankomen.. Ga wel snel nog even wat 3D RF brillen in huis halen van Samsung. Zijn stuk goedkoper dan die van Epson zelf en werken prima met de projector.

Frenkel
18-02-2016, 20:25
Ze trekken er net zo makkelijk weer de stekker uit als het finacieel niet (meer) intressant is.
We zagen dit bij de HD DVD, de Plasma TV en nu waarschijnlijk ook bij 3D.

Die kromme TV,s lijken idioot genoeg erg populair bij het gewone volk. Het lijkt er op dat het belangrijker is om maar op te vallen tegenover je vrienden, familie, buren en collegas in plaats van dat men naar echte kwaliteitsverbeteringen kijkt, ambillight vind ik trouwens ook zo,n voorbeeld.

Ik ben er ook nog helemaal niet helemaal gerust op dat OLED nu daadwerkelijk gaat doorbreken, ondanks dat Philips nu ook heeft aangegeven met een OLED TV te gaan komen.
De tekenen zijn goed en ik hoop echt dat het eindelijk wat wordt met OLED maar wat ze nu met 3D doen laat wel zien dat ze iets net zo hard weer laten vallen als het finacieel niet intressant genoeg wil worden of niet meer is.

jeroeni
18-02-2016, 21:04
Ik woon maar in een appartementje, en heb ik in de slaapkamer al een grote TV staan, en in de kamer een 55inch 3D TV. Ik heb verder geen zolder, dus opslaan is geen mogelijkheid. En financieel heb ik geen boompje waar ik zomaar effe wat flappen van af kan trekken.

Maar ik vind het maar een achterlijk idee: Wel 3D films uitbrengen, maar wel stoppen met 3D TV's, zodat je ze niet meer kan afspelen.

Welke gladiool dat bedacht heeft, moeten ze ook een strik omdoen en buiten trappen.

Wat doe je dadelijk met al je 3D schijfjes en brillen? Ze gebruiken als onderzetters en als een soort van zonnebril?.

Tuurlijk snap ik dat iemand niet zomaar effe een toestel kan halen maar mocht je toevallig een meevaller ergens mee hebben dan zou ik er in jou geval niet mee wachten.Ik denk dat je over een jaar nog moeilijk een 3D toestel kan scoren.

Ja jonge ze hebben schijt aan jou en aan mij.:-(

TifKag
19-02-2016, 17:23
Philips is de volgende..

TP Vision voorziet Philips-tv's niet meer van 3d-ondersteuning (http://tweakers.net/nieuws/108419/tp-vision-voorziet-philips-tvs-niet-meer-van-3d-ondersteuning.html)

DVD Watcher
19-02-2016, 17:29
Philips is de volgende..

TP Vision voorziet Philips-tv's niet meer van 3d-ondersteuning (http://tweakers.net/nieuws/108419/tp-vision-voorziet-philips-tvs-niet-meer-van-3d-ondersteuning.html)

Berichtje van gisteren:


Philips stopt er ook mee: http://tweakers.net/nieuws/108419/tp-vision-voorziet-philips-tvs-niet-meer-van-3d-ondersteuning.html

pretorian22
24-02-2016, 10:22
Ik vind 3d normale maten televisies al niet echt van toegevoegde waarde. Mijn nieuwe 55inch 4k tv heb ik geeneens 3d aangeschaft. Ik kijk 3d op mijn Benq1080 3d beamer op een 110inch scherm. Dan heeft het toegevoegde waarde, anders zit ik te ver van mijn tv om te kunnen genieten van 3d vind ik dan althans.

Hombre
14-03-2016, 11:23
Hier wat cijfers t/m 2014 (2015 ca. 24 st). Dit betreft alleen fims die in 3D in de biosccoop zijn uitgebracht en niet de speciaal voor Home Theater omgezette films, welke voor 2015 en 2015 nul waren.

http://pmcdeadline2.files.wordpress.com/2014/02/3d-film-chart__140203201938.png

Marcel Hoeve
15-03-2016, 11:31
Verbaast me eigenlijk niets. Ik heb vorig jaar 2 films in 3D in de bioscoop gezien, zowel in IMAX-formaat als gewoon, en vond dat ronduit teleurstellend op basis van de geboden kwaliteit: veel te donker scherm, brillen vol krassen, af en toe niet scherp, soms vreemde kleuren, matige zwartwaarden, veel te hard geluid. Thuis is de 3D-beleving vele malen beter en mooier. Voor mij geen 3D-films meer in de bioscoop.

pazke70
19-09-2016, 13:48
Verbaast me eigenlijk niets. Ik heb vorig jaar 2 films in 3D in de bioscoop gezien, zowel in IMAX-formaat als gewoon, en vond dat ronduit teleurstellend op basis van de geboden kwaliteit: veel te donker scherm, brillen vol krassen, af en toe niet scherp, soms vreemde kleuren, matige zwartwaarden, veel te hard geluid. Thuis is de 3D-beleving vele malen beter en mooier. Voor mij geen 3D-films meer in de bioscoop.
Ik heb vorige maand nieuwe TV gekocht, de Samsung UE48JU7000. Wegens verbouwing nog niet opgesteld, maar ben benieuwd nr de 3D functie.
Volgens verkoper kan 3D in bioscoop niet tippen aan 3D op je TV... hopelijk valt dit mee thuis, en laat de prijzen van de 3D-BLR maar lekker kelderen :lol:

Claudio Santulli
19-09-2016, 13:55
Eerder andersom, maar dat heeft meer te maken met de grote van het bioscoopscherm.
Tenzij je een beamer neemt kan geen een tv tippen aan de bioscoop-ervaring, ook al is mijn beeldkwaliteit beter.

WaymannDirector
19-09-2016, 14:34
Eigenlijk spijtig dat mensen een afkeer hebben van 3D mede dankzij slechte ervaring (vooral in de bioscoop)... Als men dan bij mij thuis een 3D film ziet spreken ze plots helemaal anders... Beeldkwaliteit is subliem, geen vreemd kleuren en zeer scherp.

Oakey
19-09-2016, 18:31
Eerder andersom, maar dat heeft meer te maken met de grote van het bioscoopscherm.
Tenzij je een beamer neemt kan geen een tv tippen aan de bioscoop-ervaring, ook al is mijn beeldkwaliteit beter.
In Nederland vind ik 3D-films in de bioscoop ronduit irritant door de ondertiteling die zo half in de zaal zweeft. Zonder ondertitels op een groot en goed bioscoopscherm vind ik het wel een meerwaarde hebben.
En over 3D-tv; ik heb er 1 maar niet eens de moeite genomen een bril aan te schaffen.

Hombre
05-01-2017, 12:18
De discussie is weer gestart ...

CES 2017: R.I.P. 3DTV?
http://www.highdefdigest.com/news/show/Ultra_HD/3D/Plasma/Samsung/Panasonic/LG/Samsung/Sony/Vizio/TCL/Dolby_Vision/hdr/ces-2017-rip-3dtv/37650

Claudio Santulli
05-01-2017, 12:50
Als ze UHD BD een beetje aan de man willen brengen kunnen ze niet anders dan 3D afschrijven, want dat wordt nu eenmaal niet ondersteund door de UHD BD-specs en wat is een betere tijd dan tijdens de jaarlijkse CES. Maar uiteraard is het de doodsteek van alle liefhebbers die inmiddels een grote en dure collectie hebben aangeschaft en die pas met de laatste OLED-serie echt goed tot zijn recht komt. Het is bijna net zo logisch als Panasonic die op het hoogtepunt stopt met plasma, waardoor er een gat viel in kwaliteit. Nog steeds vind ik 3D een meerwaarde bieden, zelfs over Ultra HD met HDR. Niemand die namelijk de garantie geeft dat de titels die ik nu voor ruim dertig euro koop straks nog wel afgespeeld kunnen worden, evenals de dure 3D-schijfjes. Maar het gaat weer beter met de economie, dus wellicht dat de consument weer bereid is geld uit te geven zonder na te denken. Ik vind het wel jammer, maar de mijne laat 3D nog op de best mogelijke manier zien, dus voorlopig...

Marcel Hoeve
05-01-2017, 13:05
Heb je voor het weergeven van 3D op een scherm nu een speciaal 'panel' nodig of wordt dit volledig door de software gestuurd? Want als dat laatste het geval is, begrijp ik het laten vallen van de 3D-optie niet. Ik heb ook nooit begrepen waarom 3D in de bioscoop wel populair zou zijn en in de thuisbioscoop niet, terwijl je toch in beide gevallen een 3D-bril nodig hebt. Bovendien vind ik - maar dat is mijn persoonlijke mening - 3D op mijn TV er beter uit zien dan in de bioscoop.

Rogier Burghout
05-01-2017, 14:24
Wat ik niet begrijp is dat heel veel Hollywood films standaard in 3D worden uitgegeven en dat aantal lijkt alleen maar meer te worden, terwijl voor HT de focus dan ineens op 4K ligt en niet op 3D. Het spreekt elkaar wel een beetje tegen. Maar goed, dan ga ik toch kijken om nog een 3D TV aan te gaan schaffen met de huidige als reserve...

Ludo Keeris
05-01-2017, 19:14
Ik denk dat 3D in de bioscoop ook niet gaat verdwijnen. De beleving daar is toch anders dan thuis op je scherm.
Dus (Hollywood)films zullen wel in 3D blijven komen, maar voor de home entertainment branche verwacht ik inderdaad dat het een langzame dood sterft.

Marcel Hoeve
05-01-2017, 20:06
Dat 3D geen succes geworden is, heeft dus niets met de noodzaak van het gebruik van een speciale bril te maken (wnat die heb je in de bioscoop ook nodig), maar door het ontbreken van aanbod van dit soort films via de - reguliere - TV-zenders. Want waarom zou NPO1 bijv. geen films in 3D kunnen uitzenden? Bezitters van een 3D TV zouden die dan in 3D kunnen bekijken en anderen gewoon in 2D. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet. De techniek staat tegenwoordig immers voor niets. En het zal er ook wel mee te maken hebben dat Blu-ray nooit bij het grote publiek is aangeslagen en dat de meerderheid liever films (illegaal) downloadt dan koopt.
Jammer. Dat LG 3D nu ook laat lopen, had ik niet verwacht. UHD-TV zal naar mijn gevoel precies dezelfde kant op gaan. Als je nu een nieuwe TV koopt is de kans groot dat dit een UHD-apparaat is (je krijgt het er 'gratis' bij), al zullen de meesten nauwelijks of helemaal geen verschil zien, laat staan dat ze UHD Blu-rays gaan kopen. Maar misschien heb ik het mis.

jeroeni
05-01-2017, 20:34
Ik denk dat 3D in de bioscoop ook niet gaat verdwijnen. De beleving daar is toch anders dan thuis op je scherm.
Dus (Hollywood)films zullen wel in 3D blijven komen, maar voor de home entertainment branche verwacht ik inderdaad dat het een langzame dood sterft.

Ja het verschil hoe je dat in de bios ervaart of thuis is te groot.
3D voelde thuis voor mij zo zwaar & ongemakkelijk dat ik met 3D versies al maanden geleden ben gestopt.

Alleen de bios kan die 100% 3D ervaring dus bieden in mijn ogen.

De pure schoonheid van gewoon beeld vind ik thuis dan weer wel mooier.

rogue
05-01-2017, 20:44
Balen zeg, wat een slecht nieuws van LG :(....ik gaf bij de huidige modellen al aan dat ik benieuwd was wat ze met 3D gingen doen bij de nieuwe modellen in 2017. Afwachten hoe OLED van de Pana's en de Sonys uit de bus komen (ook qua prijs).
Even weer goed over nadenken als alle specs, reviews en prijzen bekend zijn.

Redcinema
05-01-2017, 22:25
En daar zit ik dan met mijn StarWars the force awakens 3D
kan hem net zo goed nu al weggooien want mijn oled gaat ook geen 10 jaar mee
koop nu alles wel op uhd en geen 3D meer

rogue
05-01-2017, 23:09
Het is natuurlijk ook nog de vraag of UHD 10 jaar meegaat ;). Star Wars is wel een slecht voorbeeld, aangezien Disney nog niet aan UHD blu-ray begonnen is.

Claudio Santulli
06-01-2017, 00:23
Ik denk dat er genoeg redenen zijn waarom 3D thuis geen commercieel succes is geworden.




Men vindt het allereerst gewoon vreemd om in huis met een bril op te gaan moeten zitten. Dat doe je met gewoon tv kijken ook niet. Je moet er meer moeite voor doen en je zal maar zo thuis gezien worden, dan zit je toch voor paal. In de bioscoop is dat anders. Daar ga je speciaal naar toe als uitje met een zaal vol lotgenoten en altijd genoeg brillen voorradig.
Het vergde de zoveelste investering, naast een 3D-televisie moest je ook een 3D-Blu-ray Discspeler kopen en het liefst een HDMI 1.4a-kabel. En het aanbod aan 3D-films was ook niet direct groot.
De eerste 3D-televisies waren ook niet al te best. Hadden dure zware brillen met batterijen en voelde als een gimmick. De 2D-versie was vele maler beter qua beeldkwaliteit. Daarnaast vergt 3D best een groot scherm voor een optimaal effect. Liefhebbers van projectie hoor je daar denk ik ook niet over klagen. Pas met de recentere OLED-schermen is de beeldkwaliteit vrijwel gelijkwaardig in 2D als 3D.
Wellicht in mindere mate een issue, maar wederom waren er twee technieken; passief en actief. En ze zijn niet compatibel met elkaar.
In de bioscoop betaal je maar een paar euro meer voor 3D. Een 3D-Blu-ray Disc kost al gauw 8 tot 10 euro meer dan de toch al te dure Blu-ray Disc en dat tot op de dag van vandaag. Met de komst van UHD BD krijg je niet de 3D-versie, maar de film op Blu-ray Disc voor wederom een te hoge prijs. Het is niet dat ze je het aantrekkelijk maken. Nee, het onderste uit de kan.
Het is maar op een medium type te krijgen. Daarnaast moet je het doen met lage resolutie 3D-versies op het internet.
De markt voor draagbare media neemt sowieso af, dus het aanbod is maar voor een klein deel van de doelgroep interessant, wat betreft 3D is dat nog kleiner.
Onze ogen moeten harder werken bij het kijken van 3D, zeker als we ons focussen op een klein vlak. Sommigen kunnen daar hoofdpijn of andere klachten van krijgen. Het is minimaal vermoeiender.
Wat misschien ook meespeelt: televisieschermen moeten straks allemaal meedoen in de HDR-wapenwedloop die Nit heet. Helderheid en dynamiek wordt weergeven in Nit (CD/M^2) en bij Rec. 709 (HDTV-standaard) loopt dat van 0 tot 100 Nit. Dus 100 gradaties van helderheid, maar in werkelijkheid kunnen we wel duizenden gradaties waarnemen. De (UHD-HDR)-televisies waarnaar we nu kijken benutten dus maar een fractie van ons perceptievermogen. Dolby Vision is straks in staat om 10.000 Nit weer te geven en ongeveer net zoveel kleuren als Rec. 2020. Voordat onze televisieschermen veel hogere Nit-waarden ondersteunen zijn we wel wat jaren verder. Dat besefte Dolby ook. Daarom hebben ze met Dolby Vision een systeem ontwikkeld dat steeds het maximale weet te halen uit bestaande hardware. Kan een scherm over een paar jaar 5000 Nit weergeven, dan is het bronmateriaal daar al op voorbereid. Het is dus voor elke fabrikant straks vast vechten om de hoogste Nit-waarde te halen. LG moet dat twee keer zo hard doen, want de huidige OLED 6-serie komt niet verder dan 300 Nit en dat is al een stuk minder dan veel LED-concurrenten nu kunnen weergeven. Wellicht is 3D daar het eerste slachtoffer van?


Het heeft gewoon te veel nadelen gekend om überhaupt een succes te kunnen worden. Men heeft het wellicht als truc gebruikt om bestaande technieken uit te melken, zoals dat nu ook met Ultra HD gaat. Alles om de stagnatie in nieuwe schermtechnieken te verbloemen. Niet het risicovolle en dure OLED omarmen als opvolger van de plasmareferentie, maar oeverloos doorborduren op LCD. Pas decennia later breekt OLED langzaam door en biedt tevens een ongekende 3D-ervaring die je thuis nog niet eerder gezien hebt. Ik kijk dus liever thuis 3D, omdat veel van de algehele kijkervaring thuis veelal beter is. Qua beeld, maar ook wat 3D betreft, want Dolby Vision-zalen zijn dan wel fantastisch, maar de brillen zijn oud en ranzig. Ik kijk sommige films wel graag in de bioscoop, maar dat is meer omdat ik sommige films groots wil zien, maar ik vind 3D niet perse beter in de bioscoop, maar dat kan echt aan mijn OLED-scherm liggen. Dat maakt het zo krom. Als 3D zo begon, met gunstige randvoorwaarden, dan was de kans op succes een stuk groter geweest.

Ik vind het wel jammer, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik steeds overtuigder raak van de UHD BD. Het biedt dingen die ik soms nu al mis bij een gewone Blu-ray Disc. En ook een gewone Blu-ray Disc is smullen op een OLED, maar toch. Je merk wel dat het toch net niet (meer) is. En ik ben echt een 3D-fan en zal, als er een 3D-versie van is, daar voorlopig nog de voorkeur leggen. Want als ik een film in 3D kijk ga ik er altijd wel even goed voor zitten. Alsof er iets speciaals gebeurt.

Frenkel
06-01-2017, 04:17
Ja het verschil hoe je dat in de bios ervaart of thuis is te groot.
3D voelde thuis voor mij zo zwaar & ongemakkelijk dat ik met 3D versies al maanden geleden ben gestopt.



Voor een goede 3D ervaring moet het beeld zoveel mogelijk het blikveld vullen, in de bios zit je al snel dichter dan 1.5 keer het beeldiagonaal van het scherm terwijl men thuis vaak meer richting 3 keer het beelddiagonaal gaat.

geoffreyvanvugt
06-01-2017, 10:56
Ja het verschil hoe je dat in de bios ervaart of thuis is te groot.
3D voelde thuis voor mij zo zwaar & ongemakkelijk dat ik met 3D versies al maanden geleden ben gestopt.

Alleen de bios kan die 100% 3D ervaring dus bieden in mijn ogen.

De pure schoonheid van gewoon beeld vind ik thuis dan weer wel mooier.

Ik blijf zweren bij 3D. Zowel op TV als op scherm. Zoals Claudio ook zegt alsof er iets speciaals gebeurt. Ik heb gelukkig nooit last van hoofdpijn of dergelijken gehad.
Het enige is wel, als je een tijdje 3D aan het kijken bent dan zie je het op een gegeven moment niet meer.. Dan zit je zo in de film. Is er dan even een pauze en je gaat weer
verder, dan ja... daar is het weer. Net of dat je ogen er aan gewent raken...
Ik ervaar trouwens 3D beter bij mij thuis als in de Bioscoop.

jeroeni
06-01-2017, 12:06
Ik blijf zweren bij 3D. Zowel op TV als op scherm. Zoals Claudio ook zegt alsof er iets speciaals gebeurt. Ik heb gelukkig nooit last van hoofdpijn of dergelijken gehad.
Het enige is wel, als je een tijdje 3D aan het kijken bent dan zie je het op een gegeven moment niet meer.. Dan zit je zo in de film. Is er dan even een pauze en je gaat weer
verder, dan ja... daar is het weer. Net of dat je ogen er aan gewent raken...
Ik ervaar trouwens 3D beter bij mij thuis als in de Bioscoop.

Ik ben gewoon op een punt gekomen dat er te veel shit gebeurd waar ik geen zin meer in heb tijdens film kijken.
wel zijn er nog altijd een paar films waarvan ik zeg die moet je in 3D zien.
- Tron Legacy
- Avatar
- Transformers: Dark of the Moon
- The Hobbit Trilogy

Bij deze vond ik het 3D effect erg goed gebruikt.

Rogier Burghout
06-01-2017, 12:19
De Hobbit films blijf ik ook erg goed vinden in 3D.

jeroeni
06-01-2017, 13:32
De Hobbit films blijf ik ook erg goed vinden in 3D.

Ik ben het zo met je eens dat ik die er gewoon even bij zet.;)

Rogier Burghout
06-01-2017, 13:54
Ik ben het zo met je eens dat ik die er gewoon even bij zet.;)

:grin::lol:(y)

rogue
06-01-2017, 14:26
Ik heb even gekeken hoeveel volledige films ik de afgelopen jaar thuis heb gekeken in 3D. Dat blijken er zowel in 2015 als 2016 7 films per jaar te zijn, dat valt erg mee. Maar...daarbij moet ik vermelden dat ik ook weleens gewoon een paar 3D films pak en stukjes ga bekijken.
En inderdaad, sommige films zijn echt geweldig in 3D. Zo zat ik pas It Came From Outer Space te kijken in 3D en bij de scenes overdag viel mijn mond weer af en toe open, zo mooi.

pretorian22
13-01-2017, 12:59
Ik kijk alleen 3d via mijn beamer op 110inch scherm op 3.5m afstand.
Heb een 65inch tv maar vind de beleving veel beter op een groot scherm.

Denk dat daar ook het probleem ligt waarom het bij het "doorsnee" publiek niet aantrekt.

Ten eerste kopen vaak alleen de liefhebbers 3d films omdat die vaak duurder zij natuurlijk.
ten tweede hebben de meeste mensen 55 inch of kleiner thuis (nee film liefhebbers als wij vaak groter) en zeer vaak zelfs gewoon 40 inch
waarbij het 3d amper tot zijn recht komt vind ik op de gemiddelde kijkafstanden.

Betrap me er wel op dat ik vaak ook eigenlijk geen 3d meer kijk de laatste maanden is mijn beamer geeneens aan geweest.

Werner
13-01-2017, 13:54
Ik denk dat er genoeg redenen zijn waarom 3D thuis geen commercieel succes is geworden.


Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.

rogue
14-01-2017, 12:11
Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.

Ik weet dat dat bij jou het geval is Werner, maar ik denk niet dat het aantal een grote rol heeft gespeeld voor het commercieel succes. 3D in de bioscoop is namelijk wél aangeslagen.

Claudio Santulli
14-01-2017, 12:15
Je vergeet nog één belangrijk tegenargument: niet iedereen is fysiek in staat om 3D te 'zien'.

Heb je helemaal gelijk in. Ik kon dat vroeger ook niet. Ik had een lui oog en kon dus sowieso geen diepte zien. Tot ik - inmiddels 15 jaar geleden - een scheelzien-operatie hebt gehad. Er ging toen zonder 3D-TV al een wereld voor me open. En toch was ik verbaasd hoe goed het menselijk brein dit compenseerde met een pseudo-3D-effect. Maar je hebt dus wel twee redelijke samenwerkende ogen nodig om 3D te kunnen zien.

Hombre
14-01-2017, 13:20
Ik weet dat dat bij jou het geval is Werner, maar ik denk niet dat het aantal een grote rol heeft gespeeld voor het commercieel succes. 3D in de bioscoop is namelijk wél aangeslagen.

lees dit artikel eens

Why 3D Is No Longer Hollywood Studios’ Savior

dit is ook een leuke lijst

http://www.boxofficemojo.com/genres/chart/?view=main&sort=gross&order=DESC&pagenum=3&id=3d.htm

Hombre
27-01-2017, 10:17
http://www.filmhoek.nl/tot-ziens-3d-televisie/

WaymannDirector
27-01-2017, 11:02
Benieuwd hoelang studios nog 3D films gaan uitbrengen dan.

Rogier Burghout
27-01-2017, 12:34
Ik denk dat het alleen nog een meerwaarde zal krijgen voor de bioscoop.

Mark van L.
27-01-2017, 14:37
Grappig, als je nu een 3d van Disney op zet....get future proof with Disney 3d.

Johan Scorsese
27-01-2017, 14:42
Heb de waarde van 3D nooit ingezien, ook niet in de bioscoop, wat mij betreft weg ermee die geldklopperij

WaymannDirector
27-01-2017, 15:34
In de bioscoop is dat inderdaad geldklopperij. Maar thuis vind ik het soms wel een toevoegende waarde hebben. Altijd leuk eens van tijd tot tijd. Dit weekend eens Miss Peregrine in full screen op de OLED kijken. (y)

Hombre
28-01-2017, 11:46
Benieuwd hoelang studios nog 3D films gaan uitbrengen dan.

Momenteel worden de kosten van de 3D producties hoofdzakelijk terugverdient op de 2e grootste bioscoop markt op deze planeet.
Namelijk China. Daar is 3D nog groeiende, terwijl 3D bij de andere markten afneemt. (De 3D omzetting van T2 is voor 2/3 met Chinees geld gefinancierd)
Dus zolang de verwachting er is dit de film het in China zal scoren, zit je voor 3D nog wel even goed in de bioscoop.

DVD Watcher
28-01-2017, 12:26
Maar dan zit je over een tijdje met al je mooie 3D films thuis, als op een gegeven moment je 3D tv en 3D speler kapot gaat. Dan baal je wel effe, dat druk ik dan nog zacht uit.

Werner
28-01-2017, 17:25
Er zal altijd wel een niche bestaan van dergelijke spelers. Desnoods draaien ze die wel ineen in China, zodra de patenten worden vrijgegeven.

DVD Watcher
28-01-2017, 21:00
Misschien heb je dan wel de spelers nog, maar je zal dan toch ook een 3D tv moeten hebben lijkt me.

Marcel Hoeve
29-01-2017, 09:20
Precies. Dat denk ik ook. Het probleem ligt bij de TV's, niet bij de spelers, lijkt me. Aan de andere kant: de technologische ontwikkelingen vliegen tegenwoordig alle kanten op, en vaak is niet te voorspellen, wat een blijvertje is en wat niet. Ik werk zelf in de IT en daar heb ik inmiddels wel geleerd dat je niets voor de eeuwigheid maakt. Dan had ik beter architect kunnen worden of zo. Hier ligt thuis op zolder nog een verzameling laserdiscs te verstoffen die ik nergens meer kan afspelen omdat er al tijden geen LD-spelers meer gemaakt worden. Maar toen was laserdisc het je-van-het, ook al was het een niche product. Electronica firma's als Sony en Samsung willen alleen maar geld verdienen, en zodra ze zien dat iets niet genoeg geld oplevert dan stoppen ze ermee. Wat de klant wil, doet er dan verder niet toe.

Hombre
29-01-2017, 10:46
Er zal altijd wel een niche bestaan van dergelijke spelers. Desnoods draaien ze die wel ineen in China, zodra de patenten worden vrijgegeven.

zet je hoop niet te veel op China, want die hebben een eigen HD versie wat een variant is op de HD-DVD, de CBHD
- China Blue High-definition Disc - die kan overigens ook 3D weergeven

Hombre
02-02-2017, 10:42
Voor de liefhebbers....
Het betreft wel een Duits georiënteerde uitgave, maar zal wel een Engelse audio track hebben.

„Terminator 2“ kommt im August in 3D
http://www.areadvd.de/news/terminator-2-kommt-im-august-in-3d/

Filmlover
13-04-2017, 13:51
Ik denk dat er genoeg redenen zijn waarom 3D thuis geen commercieel succes is geworden.




Men vindt het allereerst gewoon vreemd om in huis met een bril op te gaan moeten zitten. Dat doe je met gewoon tv kijken ook niet. Je moet er meer moeite voor doen en je zal maar zo thuis gezien worden, dan zit je toch voor paal. In de bioscoop is dat anders. Daar ga je speciaal naar toe als uitje met een zaal vol lotgenoten en altijd genoeg brillen voorradig.
Het vergde de zoveelste investering, naast een 3D-televisie moest je ook een 3D-Blu-ray Discspeler kopen en het liefst een HDMI 1.4a-kabel. En het aanbod aan 3D-films was ook niet direct groot.
De eerste 3D-televisies waren ook niet al te best. Hadden dure zware brillen met batterijen en voelde als een gimmick. De 2D-versie was vele maler beter qua beeldkwaliteit. Daarnaast vergt 3D best een groot scherm voor een optimaal effect. Liefhebbers van projectie hoor je daar denk ik ook niet over klagen. Pas met de recentere OLED-schermen is de beeldkwaliteit vrijwel gelijkwaardig in 2D als 3D.
Wellicht in mindere mate een issue, maar wederom waren er twee technieken; passief en actief. En ze zijn niet compatibel met elkaar.
In de bioscoop betaal je maar een paar euro meer voor 3D. Een 3D-Blu-ray Disc kost al gauw 8 tot 10 euro meer dan de toch al te dure Blu-ray Disc en dat tot op de dag van vandaag. Met de komst van UHD BD krijg je niet de 3D-versie, maar de film op Blu-ray Disc voor wederom een te hoge prijs. Het is niet dat ze je het aantrekkelijk maken. Nee, het onderste uit de kan.
Het is maar op een medium type te krijgen. Daarnaast moet je het doen met lage resolutie 3D-versies op het internet.
De markt voor draagbare media neemt sowieso af, dus het aanbod is maar voor een klein deel van de doelgroep interessant, wat betreft 3D is dat nog kleiner.
Onze ogen moeten harder werken bij het kijken van 3D, zeker als we ons focussen op een klein vlak. Sommigen kunnen daar hoofdpijn of andere klachten van krijgen. Het is minimaal vermoeiender.
Wat misschien ook meespeelt: televisieschermen moeten straks allemaal meedoen in de HDR-wapenwedloop die Nit heet. Helderheid en dynamiek wordt weergeven in Nit (CD/M^2) en bij Rec. 709 (HDTV-standaard) loopt dat van 0 tot 100 Nit. Dus 100 gradaties van helderheid, maar in werkelijkheid kunnen we wel duizenden gradaties waarnemen. De (UHD-HDR)-televisies waarnaar we nu kijken benutten dus maar een fractie van ons perceptievermogen. Dolby Vision is straks in staat om 10.000 Nit weer te geven en ongeveer net zoveel kleuren als Rec. 2020. Voordat onze televisieschermen veel hogere Nit-waarden ondersteunen zijn we wel wat jaren verder. Dat besefte Dolby ook. Daarom hebben ze met Dolby Vision een systeem ontwikkeld dat steeds het maximale weet te halen uit bestaande hardware. Kan een scherm over een paar jaar 5000 Nit weergeven, dan is het bronmateriaal daar al op voorbereid. Het is dus voor elke fabrikant straks vast vechten om de hoogste Nit-waarde te halen. LG moet dat twee keer zo hard doen, want de huidige OLED 6-serie komt niet verder dan 300 Nit en dat is al een stuk minder dan veel LED-concurrenten nu kunnen weergeven. Wellicht is 3D daar het eerste slachtoffer van?


Het heeft gewoon te veel nadelen gekend om überhaupt een succes te kunnen worden. Men heeft het wellicht als truc gebruikt om bestaande technieken uit te melken, zoals dat nu ook met Ultra HD gaat. Alles om de stagnatie in nieuwe schermtechnieken te verbloemen. Niet het risicovolle en dure OLED omarmen als opvolger van de plasmareferentie, maar oeverloos doorborduren op LCD. Pas decennia later breekt OLED langzaam door en biedt tevens een ongekende 3D-ervaring die je thuis nog niet eerder gezien hebt. Ik kijk dus liever thuis 3D, omdat veel van de algehele kijkervaring thuis veelal beter is. Qua beeld, maar ook wat 3D betreft, want Dolby Vision-zalen zijn dan wel fantastisch, maar de brillen zijn oud en ranzig. Ik kijk sommige films wel graag in de bioscoop, maar dat is meer omdat ik sommige films groots wil zien, maar ik vind 3D niet perse beter in de bioscoop, maar dat kan echt aan mijn OLED-scherm liggen. Dat maakt het zo krom. Als 3D zo begon, met gunstige randvoorwaarden, dan was de kans op succes een stuk groter geweest.

Ik vind het wel jammer, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik steeds overtuigder raak van de UHD BD. Het biedt dingen die ik soms nu al mis bij een gewone Blu-ray Disc. En ook een gewone Blu-ray Disc is smullen op een OLED, maar toch. Je merk wel dat het toch net niet (meer) is. En ik ben echt een 3D-fan en zal, als er een 3D-versie van is, daar voorlopig nog de voorkeur leggen. Want als ik een film in 3D kijk ga ik er altijd wel even goed voor zitten. Alsof er iets speciaals gebeurt.De LG Oled E6V heeft 600 nits, in plaats van 300 nits dat je melde.

Claudio Santulli
13-04-2017, 17:55
Dat klopt. Is rond de 650 nits op peak brightness. Dat kwam geloof ik in het volgende bericht ter sprake. ;-)

Filmlover
13-04-2017, 19:32
Dat klopt. Is rond de 650 nits op peak brightness. Dat kwam geloof ik in het volgende bericht ter sprake. ;-)Oké dat wist ik niet dat heb ik niet zien staan, maar dacht ik meld het even.:grin:

Claudio Santulli
13-04-2017, 20:21
Dank je wel. ;-)

Filmlover
18-04-2017, 00:09
Net op netflix een serie gekeken met Netflix met Dolby Vision. 650 nits is toch wel goed.

Rogier Burghout
18-04-2017, 07:28
Interessante info, maar wat heeft dit met 3D te maken (het onderwerp van dit topic)? Svp verder discussiëren in het daarvoor bestemde topic (y)