PDA

Bekijk de volledige versie : Films sneller uit de bios?



FrenkieB
01-11-2002, 16:00
Ik had gedacht dit weekend nog even naar Simone met Al Pacino te gaan. Dus ik even op bios.nl kijken voor een leuke tijd. Zie ik tot mijn verbazing dat hij helemaal niet meer draait. Ik dacht eerst mischien alleen in Groningen niet. Maar daarna gekeken op de pathe site...blijkt hij helemaal niet meer te draaien in welke pathezaal dan ook! Hoelang heeftie nou in de bios gedraaid?....4 weekjes?
Laatst had ik dat ook al met een film (kan er even niet meer op komen welke).

Of ik verbeeld het me maar ik heb het idee dat films steeds korter en korter in de bios draaien. Klopt dat ook?

(en Amelie draait hier in het filmhuis voor de tigste week!)

RobW
01-11-2002, 16:03
In veel bioscopen wordt de film die het minste aantal bezoekers heeft gehaald er weer uit gehaald om plaats te maken voor de nieuwe films. Dus als er niemand naar toe ging, dan heb je pech, dan is nu XXX er voor in de plaats gekomen ofzo.

Tossie
01-11-2002, 16:15
Hetzelfde had ik met Femme Fatale.

Weet je zeker dat Simone niet meer draait?
Die film heeft maar 3 weken gedraait ofzo....

Gerben van der Leun
01-11-2002, 16:31
Had me voorgenomen om naar Goldmember te gaan... maar het werd een divx-je :D

Opzich heb ik er geen moeite mee... het is marktwerking. Vind het wel irritant worden dat Amerlie nu nog te zien is. Ik wil de dvd :D

Tossie
01-11-2002, 16:35
Er zijn zoveel zalen.
Kan me niet voorstellen dat er te weinig ruimte is.

Je kunt wel zeggen dat het gaat om de aantallen, maar als je bijvoorbeeld 's middags om 3 uur naar een film gaat is het ook rustig. Toch draait er dan wel wat.
Snap het dus niet helemaal.

Ronald Dassen
01-11-2002, 16:46
Vind het wel irritant worden dat Amerlie nu nog te zien is. Ik wil de dvd :D

Ach, nog ff wachten tot 10 december ;)

Johan van den D.
01-11-2002, 16:47
het lijkt inderdaad wel of ze niet meer zo lang draaien maar of dit ook werkelijk ook zo is durf ik niet te zeggen
zelf vind ik inderdaad ook dat fims die niet zo goed lopen er dan ook spoedig weer uit moeten om plaats te maken voor andere films
maar zo werkt het al denk ik
ik ga uberhoud al weinnig naar een bios dus echt veel last heb ik er niet van

Louis Bouduin
01-11-2002, 17:02
Ja, ooit was het anders. In 1971 bijvoorbeeld kon je nog zeggen: Bleu Movie van Wim Verstappen, o daar ga ik naar kijken in 1973. Die dagen lijken me wel definitief voorbij. :D

Rochan
01-11-2002, 17:59
edit

Of ik verbeeld het me maar ik heb het idee dat films steeds korter en korter in de bios draaien. Klopt dat ook?



Zal het ook niet komen, omdat het aanbod van films groot is. Als je ziet dat er nu best wel films uitkomen. Daarom denkt ik ook dat dan de bioscopen, sommige films er snel uitgoien, anders zijn ze niet meer up- to- date:rolleyes:

Joey Lindeman
01-11-2002, 18:50
...

Of ik verbeeld het me maar ik heb het idee dat films steeds korter en korter in de bios draaien. Klopt dat ook?

(en Amelie draait hier in het filmhuis voor de tigste week!)

Volgens mij draaien films inderdaad minder lang in de bioscoop tegenwoordig. De vraag is of ik dat erg moet vinden.
Ik heb namelijk ook het idee dat films steeds eerder uit komen op video en DVD. Bovendien begint de verkoop vaak ( en zeker met de grotere producties ) tegelijk met de verhuur.

Richard B.
01-11-2002, 20:42
De concurrentie tussen films wordt steeds groter, de druk om maar zo snel mogelijk een dvd/video-release te doen (met alle financiele baten erbij) is erg groot en de invloed van filmmaatschappijen op het programmeringsbeleid van bioscopen wordt ook steeds groter. Ik denk dat dat al een paar hele duidelijke redenen zijn waarom films steeds vaker 'zomaar' heel snel ook weer uit de bioscopen verdwijnen. Heb vooral dit jaar al een paar keer meegemaakt dat ik 'misgreep' (o.a. met Black Hawk Down die hier in Zwolle al na een paar weken niet meer te zien was).

FrenkieB
01-11-2002, 21:28
In veel bioscopen wordt de film die het minste aantal bezoekers heeft gehaald er weer uit gehaald om plaats te maken voor de nieuwe films. Dus als er niemand naar toe ging, dan heb je pech, dan is nu XXX er voor in de plaats gekomen ofzo.

Ja...dat is ook wel een beetje logisch ja. Maar hebben bioscopen dan niet een draaiboek? Zoiets van week 43 draaien die films...week 44 die films..etc. Of kunnen ze zomaar opeens beslissen dat ze een film eruit gooien?

FrenkieB
01-11-2002, 21:31
Weet je zeker dat Simone niet meer draait?
Die film heeft maar 3 weken gedraait ofzo....

yep..in Groningen zowieso niet...en in Nederland in pathe ook niet. Vast nog wel ergens in een andere bioscoop...maar niet hier...

Jeroen Groot
04-11-2002, 11:44
LOTR-FOTR draait nog steeds (elke maandagvond in ieder geval in Pathé Arena). Zo kan het dus ook :D

Oakey
04-11-2002, 11:59
LOTR-FOTR draait nog steeds (elke maandagvond in ieder geval in Pathé Arena). Zo kan het dus ook :D

Tja, doordat dit soort kaskrakers zoveel doeken bezetten, komen andere films minder aan bod. Rond de kerst wordt het weer een mager aanbod met LOTR-2 en HP-2 in de bioscopen. Ik persoonlijk vind dat erg jammer. Door dat zeer beperkte aanbod (alweer een nieuwe film met Mike Myers...) kom ik nauwelijks in een gewone bioscoop, maar bijna alleen nog maar in het filmhuis (LUX) waar tenminste nog wat te kiezen is!!

M Balje
04-11-2002, 13:54
Spiderman heeft ook niet lang gedraait.
Toen ik op mijn verjaardag ging (Dinsdag 30-07-2002) was het de laaste keer dat de film rond 21.45 ging draaien dus ik had mazzel.
Anders had ik een andere keer moeten gaan om 18.30 en dat vind ik te vroeg om naar een film tegaan.(Dan was ik er om 20.30 al uit geweest)
3 tot vier weken later was hij helemaal uit de bioscoop verdwenen.

Aan de enenkant vind ik dat niet zo erg als mensen meestal in de eerste twee weken dat de film draait bijna allemaal al geweest zijn.
Voorbeelden: Harry Potter en Lotr bij deze films gebeurt dat deze keer weer denk ik.
Alleen denk ik dat deze films wel langer draaien omdat deze veel opleveren.

Henk Heideveld
04-11-2002, 14:08
Recentelijk in USA-vakliteratuur gelezen.
De inkomsten van DVD's overtreffen de inkomsten van de bios. Dus sneller uit de bios en big business maken.
Bij toenemend aantal huisbioscopen wordt overwogen eerst DVD uit te brengen en daarna pas in de bios te draaien voor de enkeling die nog geen huisbios heeft.

Jeroen Groot
04-11-2002, 14:11
Bij toenemend aantal huisbioscopen wordt overwogen eerst DVD uit te brengen en daarna pas in de bios te draaien voor de enkeling die nog geen huisbios heeft.
LOL :D
Zou het echt zover komen?

Henk Heideveld
04-11-2002, 14:39
LOL :D
Zou het echt zover komen?
Is geen lol, is in USA bloedserieus. Kijk maar eens welke films je al uit het buitenland kunt importeren, die hier nog in de bios draaien.
Er komt echt binnen 1 jaar een ommekeer. De DVD-business is de bioscoop-business namelijk al voorbij. Ben benieuwd hoe veel bioscopen gaan sneuvelen met al die toenemende huisbioscopen.
En twee toegangskaartjes ligt dicht bij de prijs van 1 DVD. De huursector doet al grote zaken. Er worden meer DVD's verhuurd dan er ooit Video's werden verhuurd. Zelfs in openbare bibliotheken blijft men niet achter. In Den Bosch ligt menige recnte titel voor € 0,68 (jawel) te huur.

Tim Weisselberger
04-11-2002, 14:58
Het is heel simpel wat films betrefd, films die niet lopen gaan eruit... als er nieuwe films uitkomen gem. 2á3 per week... dan gaat de film die minste mensen trekt eruit. marketing technisch heel slim, maar door deze zet heb je wel het voordeel dat er iedere week minimaal 2á3 nieuwe films per "grote" bioscoop te zien zijn

Henk Heideveld
04-11-2002, 15:19
Het is heel simpel wat films betrefd, films die niet lopen gaan eruit... als er nieuwe films uitkomen gem. 2á3 per week... dan gaat de film die minste mensen trekt eruit. marketing technisch heel slim, maar door deze zet heb je wel het voordeel dat er iedere week minimaal 2á3 nieuwe films per "grote" bioscoop te zien zijn
Het is in de USA al zo ver dat de bios alleen nog maar geldt als tester voor de te bepalen oplage en de wereldwijde spreiding op DVD en de verschillende uitvoeringen. (doen we er wel of niet een mooie doos omheen).
Binen enkele weken bios heeft men een totaalbeeld van de potentiële vraagzijde. Hiermee voorkomt men dat men met complete oplages blijft zitten, zoals soms gebeurde.