PDA

Bekijk de volledige versie : HT van 2500 euro met TV



JCL
01-11-2002, 19:02
Hoi Allemaal,

Bij de keuze om een goede vriend te voorzien van een leuke nieuwe HT heb ik ff jullie hulp nodig.

Hij heeft een buget van ongeveer 2500 euro. Mag er wel een hondertje naast zitten maar geen 1000 euro.

ik had zelf in gedachten

Sony STR-DE685
Sony DVP-NS405
Sony KV28FX66 of LS60

samen is dat in advies 2201 euro. Houd je dus geen geld meer over voor speakers. met de goedkopere TV 1871 euro.

Dan zouden daar B&W speakers uit de 600 serie bij moeten. Maar dan zit je wel dik boven je buget.

want als je dan 4X 601 neemt met 1 LCR 60 plus een ASW 600

is dat samen 1625 euro + 1817 is dat 3496.

Dat *** je wel weer naar beneden tot iets van 3000 euro maar dan nog is het wel erg aan de prijs.

Hij wil er vooral muziek op luisteren maar ook wel voor HT gebruik gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp

doei Sonyman

MAD
01-11-2002, 20:06
Misschien moet je eerst naar goedkopere prijzen zoeken van de dingen die je al weet:

Volgens www.kieskeurig.nl

Sony STR-DE685 = €375,-
Sony DVP-NS405 = €225,-
Sony KV28FX66 = €997,-

Totaal €1597,- en geen €2201,-

€2500,- is natuurlijk geen vetpot als je én losse componenten én daarbij ook nog een breedbeeld TV van enige kwaliteit wilt. Een beetje HT (losse componenten) zonder TV is al minimaal €2000,- want je vergeet in je calculatie nog wel zo'n €250,- aan kabels (scart, coaxiaal, speakers) voor dit setje.

Ik zou voor een homecinema setje gaan (DAV-S800) en investeren in een goede breedbeeld TV van 82 cm. (ipv 72 cm.) !!!

Of anders eerst een goede TV + receiver + DVD speler gaan en dan langzaamaan met goede speakers gaan opbouwen...

Johan van den D.
01-11-2002, 20:12
Ik zou voor een homecinema setje gaan (DAV-S800) en investeren in een goede breedbeeld TV van 82 cm. (ipv 72 cm.) !!!

Of anders eerst een goede TV + receiver + DVD speler gaan en dan langzaamaan met goede speakers gaan opbouwen...
helemaal mee eens
voor dat geld heb je nu eenmaal niet alles van redelijke kwaliteit dus is het beter om het in een paar stappen te doen
anders moet je gaan rommelen en dat schiet toch helemaal niet op
ik ben het dus wel met MAD eenshttp://www.plauder-smilies.de/person/egypt1.gif

Sander Dubbeldam
01-11-2002, 20:22
vaak als je alles bij een dezelfde winkel koopt, kan je een setprijs krijgen, deze prijs kan ook aanzienlijk lager worden dan de normale prijzen :)

MAD
01-11-2002, 20:46
ik ben het dus wel met MAD eenshttp://www.plauder-smilies.de/person/egypt1.gif

even off topic: grappig toevallig die farao... ik ben namelijk naast mijn eigelijke beroep (architect) ook (afgestudeerd) egyptoloog!

Johan van den D.
01-11-2002, 20:51
even off topic: grappig toevallig die farao... ik ben namelijk naast mijn eigelijke beroep (architect) ook (afgestudeerd) egyptoloog!
dat bedoel ik maar
best interessant trouwens dat egyptologie maar inderdaad ook lekker off topichttp://www.plauder-smilies.de/xmas/santamrs.gif

Sjoerd V
02-11-2002, 01:09
hoi,

gezien het budget dat je aangeeft is de keuze van een homecinemaset inderdaad de meest voor de hand liggende.
Je geeft echter ook aan dat de nadruk op muziek luisteren ligt.
Afhankelijk van wat betreffende persoon daarbij gewend is kan dat dan wel tegenvallen, dus laat hem dan eerst eens ergens gaan luisteren naar zo'n setje.

groet
Sjoerd

JCL
02-11-2002, 08:44
Heeft iemand dan ook een prichewatch voor de B&W speakers. Want dit zijn dus nogsteeds advies prijzen.

Wat die kabels betreft: Die kun je er toch meestal wel gratis bij lullen. Het buget van 2500 euro is voor hem ook niet heilig. Als het 2700 word So be it. Hij wil een leuke (lees voor hem goede) set om veel muziek op te luisteren.

ik ga binnen kort een dag met hem op stap om te luisteren wat het beste is.

doei Sonyman

Johan van den D.
02-11-2002, 08:47
Wat die kabels betreft: Die kun je er toch meestal wel gratis bij lullen.
ik neem aan dat je toch wel weet wat goede kabels kosten
die *** je er niet zomaar ff bij denk ikhttp://smilies.networkessence.net/cwm/big/cool.gif