PDA

Bekijk de volledige versie : unfortunelately deleted scenes



Webster
01-11-2002, 21:45
Vaak zijn de deleted scenes op een dvd wel grappig om te zien, maar als ze niet geknipt waren hadden ze de film niet echt beter gemaakt.

Zo af en toe echter, kom je een film tegen waarbij je zou willen dat de 'deleted scenes' nooit uit de originele film geknipt waren, omdat ze de film extra betekenis en diepte geven (of zorgen dat enkele ontbrekende puzzelstukjes ineens op hun plaats vallen).

Vaak zijn die scenes geknipt omdat de film anders te lang zou worden, of dat het publiek het toch niet zou begrijpen.

Hier een aantal voorbeelden van films die IMHO beter zouden zijn wanneer de 'deleted scenes' nooit geknipt waren:

- Terminator 2
- The Abyss
- Time Machine (iets minder sterk voorbeeld dan de andere 2, maar toch)

Iemand anders soorgelijke ervaringen/tips?


mvg,
Arjan S.

Danny Woensdregt
01-11-2002, 21:51
Recentelijk wat deleted scenes van de Back to the future-trilogy mogen aanschouwen, en m.i. hadden er een aantal wel in de film gemogen toendertijd (weet zo ff 1,2,3 geen scenes uit 't blote hoofd te noemen).

BrianB
01-11-2002, 22:22
Recentelijk wat deleted scenes van de Back to the future-trilogy mogen aanschouwen, en m.i. hadden er een aantal wel in de film gemogen toendertijd (weet zo ff 1,2,3 geen scenes uit 't blote hoofd te noemen).

Dat vond ik juist niet, ik ben blij dat die toch uit de film zijn gehaald, want die hadden de film echt niet beter gemaakt.

Danny Woensdregt
01-11-2002, 22:49
Dat vond ik juist niet, ik ben blij dat die toch uit de film zijn gehaald, want die hadden de film echt niet beter gemaakt.
Die mening ben je dan zeker ook toebedeeld wat betreft de deleted scenes van bijv. Star Wars - The Phantom Menace?
M.i. zaten daar ook enkele juweeltjes tussen (o.a. de lucht taxi-scene). Maar goed, ieder z'n meug:D

netfox
01-11-2002, 22:54
Die mening ben je dan zeker ook toebedeeld wat betreft de deleted scenes van bijv. Star Wars - The Phantom Menace?
M.i. zaten daar ook enkele juweeltjes tussen (o.a. de lucht taxi-scene). Maar goed, ieder z'n meug:D
De 'lucht taxi-scene' zat toch alleen niet in de biosscoop versie, omdat de scene nog niet af was?

Danny Woensdregt
01-11-2002, 23:05
De 'lucht taxi-scene' zat toch alleen niet in de biosscoop versie, omdat de scene nog niet af was?
Je hebt gelijk wat die scene betreft: de DVD-versie heeft wel deze sequence.

Jelger
01-11-2002, 23:07
weet er niet zo heel veel te noemen, meestal vind ik het inderdaad wel terecht dat een scene de film niet gehaald heeft. Bij Ice Age zat er een die ik wel grappig vind. Hij zou aan het begin moeten zitten als Sid nog ligt te slapen en de rest van de groep al vertrokken is. Bij de deleted scenes komt hij dan een vrouwtjesluiaard tegen, dat stukje had niet misstaan in de film.

Joey Lindeman
01-11-2002, 23:12
Een goed voorbeeld van deleted scenes waarbij ik dacht: waarom zitten die in godsnaam niet in de film is in Scary Movie . Tussen de deleted scenes zaten echt een paar grappen waar ik helemaal dubbel om lag. Ik had gewoon medelijden met de mensen die nog afhankelijk zijn van video's en die deze scenes helaas moeten missen.
Verder vond ik de uitgebreidere speeches van Chaucer in "a Knights Tale" erg leuk. Waarschijnlijk zijn die scenes verwijderd omdat dat het tempo uit de film haalt. Ondanks dat is het zonde dat ze er uit zijn geknipt omdat ze echt wat toevoegen aan de film.

Tim Weisselberger
01-11-2002, 23:21
Back To The Future 1, de verlengde Darth Vader scene, doordat deze scene geknipt was, is het mij tot op de dag dat ik die deleted scene gezien had niet duidelijk geweest waarom George McFly (junior) zich die dag daarna tot 's middags verslapen had. is toch wel een scene die ze naar mijn idee no way hadden moeten knippen.

Idem nog een scene uit bttf waar Marty voor het eerst in 1955 is de scene waar hij aan een vrouw vraagt of ie hem wil knijpen... zou ik namelijk ook laten doen als ik in 1955 terecht zou komen :)

maar waar ik me vooral aan erger... dvd's met deleted scenes in dvd kwaliteit.. maar dan niet de optie geven om deze scenes in de film te zien maar daarnaast, bijv. Phantom Menace... plak die scenes er dan in, zoals bij T2 Ultimate (regio1 weet niet of het bij de R2 zo was).

Geert Jan Alsem
02-11-2002, 15:24
Back To The Future 1, de verlengde Darth Vader scene, doordat deze scene geknipt was, is het mij tot op de dag dat ik die deleted scene gezien had niet duidelijk geweest waarom George McFly (junior) zich die dag daarna tot 's middags verslapen had. is toch wel een scene die ze naar mijn idee no way hadden moeten knippen.
Hoe is dat niet duidelijk? George zegt gewoon tegen Marty wat er gebeurd is die nacht. Als ze die scene met Marty als Darth niet hadden geknipt was het verhaal van George aan Marty alleen maar dubbelop geweest voor de kijker.


[B]maar waar ik me vooral aan erger... dvd's met deleted scenes in dvd kwaliteit.. maar dan niet de optie geven om deze scenes in de film te zien maar daarnaast, bijv. Phantom Menace... plak die scenes er dan in, zoals bij T2 Ultimate (regio1 weet niet of het bij de R2 zo was).
Als een regiseur de film heeft bedoeld zonder die deleted scenes, waarom zou je ze dan in de film willen?

WitteGijt?
02-11-2002, 15:53
De Deleted Scenes en extended scenes, van Almost Famous hadden ze erin mogen houden, maar dit hebben ze dan ook gedaan bij de Director's Cut "Untitled" van Almost Famous :D, op 3 (geloof ik :o )scenes na.

Rogier Burghout
02-11-2002, 16:51
Ik heb ze zelf niet gezien, maar volgens Chris Tucker waren de deleted scenes uit Rush Hour een stuk leuker dan sommige grappen die WEL in de film zaten. Dat wilde ze in deel 2 veranderen (is ze wel gelukt want die vind ik een stuk beter).

Tim Weisselberger
02-11-2002, 21:49
Hoe is dat niet duidelijk? George zegt gewoon tegen Marty wat er gebeurd is die nacht. Als ze die scene met Marty als Darth niet hadden geknipt was het verhaal van George aan Marty alleen maar dubbelop geweest voor de kijker.

jah maar in die deleted scene wordt ie verdooft door chlorofoom (of ander soort spulletje), dat verteld hij niet in de film.

Jasper 00022
04-11-2002, 13:16
De scene van de executie die uit gladiator is geknipt (deleted scene nummer 8) had er wel in mogen zitten.
Prachtige scene met mooie muziek.

Mark S
07-11-2002, 12:43
De scene van de executie die uit gladiator is geknipt (deleted scene nummer 8) had er wel in mogen zitten.
Je bedoelt met de Christenen die voor de leeuwen gegooid worden?
Enerzijds ben ik het met je eens, het is inderdaad een zeer aangrijpende scene. Vooral omdat je het niet ziet maar wel drommels goed weet wat er gebeurt.
Anderszijds denk ik: het zou de enige serieuze en ernstige scene zijn van de film en om die reden uit de toon vallen.

rveldhuizen
08-11-2002, 12:02
In Dumb & Dumber is er de scene (in de originele versie) dat Jim C terugkomt met de boodschappen en het oude vrouwtje niet kan vinden en 'little old lady' roept... Grappig, zeker omdat dat is blijven hangen daarna... Koop ik de DVD, staat die scene er niet op! Ook niet als deleted scene... Snap er niks van...

Jasper 00022
08-11-2002, 12:16
Je bedoelt met de Christenen die voor de leeuwen gegooid worden?
Enerzijds ben ik het met je eens, het is inderdaad een zeer aangrijpende scene. Vooral omdat je het niet ziet maar wel drommels goed weet wat er gebeurt.
Anderszijds denk ik: het zou de enige serieuze en ernstige scene zijn van de film en om die reden uit de toon vallen.

Nee ik bedoelde de verwijderde scene waarin twee romeinse officiers worden geëxecuteerd met pijl en boog.
Dat waren de mannen die de lichamen vonden van de soldaten die Maximus moetsen doden in opdracht van Commodus.

Haay1971
08-11-2002, 13:55
Bij de Canadese Pulp Fiction DVD die ik al jaren heb zitten 5 deleted scenes, door Quentin Tarantino persoonlijk ingeleid. Van die scenes zijn er wel enkele die wat mij betreft WEL in de film hadden moeten zitten.

Bv. het videocam interview van Vincent Vega waarin hij o.a. de vraag krijgt of hij een Beatles man of een Elvis man is, waarnaar later in het 50's restaurant gerefereerd wordt. Ik snap wel dat het geknipt werd (dat legt Tarantino zelf uit) maar dan valt die referentie naar Vincent als Elvis man ineens uit de lucht!

Ook de scene waarbij de Wolf uiteindelijk met de besmeurde auto waarin het lijk zit bij de autosloperij aankomt, waarbij hij binnen een gesprekje houdt met de autosloper en z'n dochter, waarna hij samen met de dochter naar buiten komt waar Vincent en Jules staan te wachten, had er naar mijn mening in moeten blijven. Als je die scene eenmaal zo gezien hebt, dan komt de filmversie letterlijk verknipt over!

T. van Keeken
09-11-2002, 21:26
Ik zie de titel van deze topic en denk he: Pulp Fiction, die restaurantscene! En wat post degene voor mij: Pulp Fiction, die videocamscene! Maar goed, daar wil ik me dus ook graag bij aan sluiten. Op de, onterecht nog steeds niet in Nederland uitgebrachte regio 1 versie van deze topper staan dus een vijftal deleted scenes, waarvan ik persoonlijk de extended restaurantscene het mooist vond. Vooral omdat Vincent Vega en Mia Wallace het over Nederland hebben natuurlijk, maar sinds wanneer is er iets mis met een beetje vaderlandsliefde...?

Daan de G.
09-11-2002, 21:41
In gladiator , de scene dat er een man op het slachtveld van de arena opkomt en iedereen die op de grond ligt dood "prikt", is gewoon een goeie scene die het gladiatoren leven wat meer duidelijk maakt(want je ziet in het 2e gladiatoren gevecht dat Russel niet iedereen dood maakt,als je niets van het oude rome weet dan denk je toch rare dingen!)

Pietje
10-11-2002, 01:14
Blade Runner
Leon
Aliens

De versies die je hiervan nu op DVD vindt, zijn echt veel beter dan de ouwe, geknipte versies. Vooral Leon.

Marc Raps
10-11-2002, 19:05
Ik snap nog steeds niet waarom de cadeauscène in Lórien uit de oorspronkelijke Fellowship of the Ring is geknipt.

Danielle Gerards
10-11-2002, 19:08
BLADE RUNNER's director's cut vind ik niet goed; De voiceover kon wel weg, maar inkorten??? dat was onnodig.
Hmmm dit vraagt om een poll

Albert van de Werfhorst
10-11-2002, 23:13
In Back to the Future 1 zou de scene waarin Marty knijp me zegt er wel in mogen.

Menno Hagendoorn
11-11-2002, 17:53
Het alternatieve einde van Swordfish!
onbegrijpelijk dat ze dat veranderd hebben!

netfox
11-11-2002, 17:56
Het alternatieve einde van Swordfish!
onbegrijpelijk dat ze dat veranderd hebben!
Wat is dat alternatieve einde, als ik vragen mag?

RobW
11-11-2002, 18:02
De Waterfall-sequence van Star Wars I is geweldig!!!!
De T2-scenes zijn inderdaad goed.
De BTTF-scenes zijn terecht geknipt, vooral die van deel 3.
De scenes van X-Men hadden er wat mij betreft wel in gemogen.

Menno Hagendoorn
11-11-2002, 18:08
Wat is dat alternatieve einde, als ik vragen mag?
In dit einde komt Ginger (Halle Berry) de bank binnengelopen en blijkt er welgeteld nog 1 dollar (als ik me niet vergis, het is lang geleden) op de rekening te staan en is Stanley (Hugh Jackman) er mee aan de haal gegaan. Dan blijkt dus dat Stanley degene is die de laatste troef heeft uitgespeeld en niet Gabriel (John Travolta).
En heeft Stanley Gabriel en Ginger dus al langer doorgehad dan dat het in de film lijkt.
Dit vond ik erg leuk en verassender dan het nu gekozen Standaard einde.

Marcel A. de Vrije
11-11-2002, 18:09
In Gladiator de scene dat Commodus zijn woede over zijn slechte relatie met z'n vader koelt op het borstbeeld in de grafkelder. Geeft Commodus iets meer diepgang. Had wat mij betreft ook in de film mogen zitten. Zoook de excecutie van de soldaten die Maximus levend lieten ontsnappen, maar dat is al gezegd.

Niels Simons
11-11-2002, 18:17
eh mensen,als ik me goed herinner:

zijn er zelfs 3 alternatieve eindes bij swordfish!

groeten,niels


applesauce bitch !

Menno Hagendoorn
11-11-2002, 18:23
eh mensen,als ik me goed herinner:

zijn er zelfs 3 alternatieve eindes bij swordfish!

groeten,niels



klopt :bier: , maar het einde zoals ik hierboven heb beschreven bedoel ik.
De rest is meer een variatie op het uiteindelijke einde, terwijl deze de boel echt op zijn kop zet.

Bjorn
13-11-2002, 18:42
Enkele deleted scenes uit donnie darko, waaruit bijvoorbeeld bleek dat hij geen anti-depressivia nam maar slechts placebo's. En nog enkele scenes. Al gaven die de film een hele andere draai..