PDA

Bekijk de volledige versie : Ultra HD Blu-ray Disc (4K)



Pagina's : [1] 2

edwinvb
31-05-2016, 16:12
gaat dvd.nl ook 4k ultra hd blu-ray recensies en specs plaatsen?

Claudio Santulli
31-05-2016, 16:50
Laten we zo zeggen.

Ik heb zelf als enige van de crew een geschikte UHD TV. Maar er zijn nog maar twee UHD BD spelers die zeer slecht leverbaar zijn en een handjevol titels die veelal nog niet eens echt native 4K zijn. Hoe sneller dat zich ontwikkelt, des te sneller we dat ook meenemen als bijlage of unieke recensie. Maar er is meer dan dat. 80% procent van de UHD-tv's zijn niet geschikt of HDCP 2.2 compliant. 10% kan HDR 10 weergeven en maar één merk met de tegenhanger Dolby Vision. UHD BD wordt op het moment totaal niet gepromoot, nergens niet, niet op de tv en maar enkele websites die daar aandacht aan besteden en dan vooral buitenlandse zoals Blu-ray.com. Het wachten is vooral tot er keuze is in UHD BD spelers, titels en of wij de titels krijgen van de maatschappijen. Voordeel is dat ik meestal bloedfanatiek ben en als er een goede BD speler op de markt komt, wij dat zeker niet onder stoelen of banken zullen steken en je dat hier op het forum of zelfs in een recensie zal kunnen lezen.

Kortom, verwacht niet morgen of overmorgen, maar zo gauw de mogelijkheid zich aandient zul je dat hier zeker kunnen lezen. Daarnaast zullen wij binnenkort wel een artikel in de geest van 'Alles over UHD BD, HDR en randzaken' gaan opstellen. Wij staan dus zeker stil bij de recente ontwikkelingen.

socko
31-05-2016, 19:11
Claudio, ik neem aan dat je bedoelt dat dvd.nl niet stil staat met de recente ontwikkelingen, maar dat er momenteel nog niks te reviewen valt.

ik houd in ieder geval de site in de gaten.

Claudio Santulli
31-05-2016, 19:42
In iets meer woorden... ;-)
En uit die spraakwaterval blijkt dat ik het een goede vraag vind. :mrgreen:

Ik heb de 'perfecte' UHD BD van The Revenant in mijn handen, een UHD-scherm in aantocht en nog steeds mist er een schakel. Dat zijn best veel schakels voor een recensie.

pascal.
31-05-2016, 22:03
Ook ik heb al the revenant en bijna al de uitgebrachte uhd bluray.
Deze zijn allemaal in hdr 10.
Universal brengt deze zomer de eerste wave uit met dolby vision en hdr 10.
We gaan mooie tijden tegemoet.

Recensie zullen denk ik lang op zich laten wachten mede omdat ervoor hdr nog geen vaste standaard is.
Native 4k en noem maar op zal allemaal nog moeten komen en veel zal afhangen van je beeldweergever.
Ik persoonlijk kan niet wachten om uhd te kunnen gaan zien.

Pieter V
31-05-2016, 22:56
Waar heb je gelezen dat Universal Pictures titels óók Dolby Vision krijgen? Denk dat Dolby Vision eerder een streaming ding is voor nu.

pretorian22
01-06-2016, 14:24
Ik heb nu sinds 2 weken een 65 inch Sony die HDR10 ondersteund. Krijg als het goed is vrijdag of zaterdag de Panasonic DMP-UB900 binnen die mijn Oppo BDP93 gaat vervangen. Heb al een vijftal UHD films thuis liggen. Ben enorm benieuwd naar de kwaliteit van de speler en of het HDR ook echt wat toevoegd!

Juvefan
01-06-2016, 17:29
HDR zou je beter moeten kunnen zien dan UHD tov FHD denk ik.

Vorige week heb ik overigens X-men gezien in IMAX laser en het beeld was verbluffend. Ik kon bij donkere stukken amper de rand van het doek zien. Daar was het doek dus vrijwel net zo donker als de donkere muur achter het doek. Daarnaast van de helderheid door de 3D-bril bijna gelijk als die zonder de bril. Deze zaken vielen mij meer op dan 4K tov 2K.

Dai
01-06-2016, 19:28
Ik ben mij ook aan het oriënteren op 4k tv/speler. In iedergeval beginnen met 4k discs kopen mocht het mogelijk zijn. Deadpool of the revenant zal de eerste twee discs worden. Ik dacht dat ik het een beetje begon te begrijpen, zie ik opeens "hdr pro" bij samsung tv's. Is geen officiële standaard maar wel verwarrend. Het zal over een jaar wel duidelijk zijn of niet.

Robintje
01-06-2016, 20:26
Ik lees betreft het 4K verhaal het een en ander mee.. vooral in de hoop het goed te kunnen begrijpen en snappen wat het inhoud en wat er beter is t.o.v. de 'normale blu-ray' Oftewel, wat verandert er.
Echter vind ik het allemaal nog best lastig te begrijpen of heb ik er nog wat vraagtekens bij. Is er niet ergens een goeie duidelijke uitleg te vinden van hoe of wat blu-ray tegenover 4K doet?

- Waarom zou ik een 4K uitgave aanschaffen i.p.v. enkel de blu-ray uitgave?
- Slim (lees: nodig) om nu al over te stappen of beter wachten met er in te gaan investeren, zowel in TV als de 4K uitgaven?
- Wat is het verschil met 'normale' blu-ray, als je natuurlijk over het juist apparatuur beschikt? Ik heb zelf nog niets in 4K overigens.
- Wat moet je je eigenlijk afvragen als je dik tevreden bent met je Samsung UE55H6640 149 CM + je normale blu-ray's, maar toch iemand bent die altijd interesse heeft in het nieuwe?

Marcel Hoeve
02-06-2016, 10:42
Hetzelfde speelde bij mij toen Blu-ray op de markt kwam. Ook toen zag ik er helemaal niets in. Op mijn 37 inch 720p plasma was amper verschil in de Blu-ray weergave vs. de DVD-weergave te zien, met uitzondering van de ondertitels die op de Blu-ray een stuk strakker waren. Het verschil zag ik pas toen ik de 55 inch Samsung aanschafte voor mijn homecinema kamer en dat ik er dichterbij ging zitten (max. 2 meter afstand i.p.v. 3,5 - 4 m in de woonkamer.
Ik ben momenteel met Full HD in het algemeen heel tevreden en verbaas me soms over de mooie scherpte, helderheid en kleuren. Ik kijk er geen TV-uitzendingen mee, want die zijn meestal maar 720i of 1080i.

Ik zie in de winkels wel eens van die 4K-demofilmpjes, meestal zijn dat slow motion landschapsbeelden, draaien, maar dat is totaal niet representatief voor wat de gemiddelde kjiker thuis te zien krijgt. Vaak staan die TV-toestellen ook nog op de winkelstand, met overdreven contrast en omhooggeschroefde kleurweergave.

Momenteel heb ik zelf geen enkele behoefte om in 4K te investeren. Mijn huidige toestel voldoet nog uitstekend en heb ik pas 2 jaar. Bovendien schijn je in de meeste gevallen pas enig verschil te gaan zien als je een flink formaat scherm neemt (vanaf 75 inch) en er anderhalve meter vanaf gaat zitten, zo heb ik wel eens begrepen. De overgang van Full HD naar UHD doet me een beetje denken aan die van CD naar SACD: een kleinere verbetering waarin alleen een kleine groep bereid is te investeren. En iedereen weet hoe het met SACD is afgelopen...

Als ik jou was zou ik lekker bij Full HD blijven en eerst maar eens de ontwikkelingen afwachten. Bovendien betaal je nu toch de hoofdprijs voor alles (nieuwe Blu-ray-speler, nieuwe TV, nieuwe kabels, extra dure schijfjes).
Over twee jaar zullen we weten of het aanslaat of een flop wordt.

Nee, ik zelf heb meer interesse in OLED dan in UHD. Dat vind ik een veel interessantere ontwikkeling.

Claudio Santulli
02-06-2016, 11:56
Wat vaak vergeten wordt is dat UHD BD naast hogere resolutie ook een betere helderheidschaal heeft en een veel hogere kleurdifferentiatie. Maar wat zegt dat precies?
Helderheid wordt gemeten in Nit. Waar Rec.709 gradaties van 0 tot 100 kent, heeft Rec.2020 en Dolby Vision in theorie 16. 0000 gradaties. Dit ga je merken in alle kleuren die dicht bij wit en uiteraard zwart zijn. Wolken bij een helderblauwe hemel worden vaak een witte blob, waar UDH met HDR heel nauwkeurig alle gradaties van wit kan weergeven. Onze ogen kunnen wel miljarden gradaties van helderheid en kleuren waarnemen. Onze huidige TV's benutten dus maar een heel klein en marginaal deel van de mogelijkheden.

Dolby Vision gaat verder dan HDR 10, omdat bij Rec.2020 geen helderheidinformatie aan kleuren wordt toegevoegd, Alleen meer kleuren. Dolby Vision combineert veel meer kleuren samen aan de helderheidinformatie van die kleuren. Het is dus niet de resolutie die het grootste verschil maakt, maar de veel betere en heldere gradaties van kleur en helderheid. Een OLED-scherm is natuurlijk wel het beste wat je nu kunt krijgen en dat gecombineerd met die technieken maakt het nog veel mooier. Dolby Vision moet ook wel al zo opgenomen zijn in de bron.

Maar uiteraard heb ik op YouTube al wat 4K-filmpjes bekeken en man, wat ziet dat er 4K uit... op een gewoon 1080p-scherm???
Laten we wel wezen, 1080p is echt een heel mooi formaat wat een schitterend plaatje laat zien, ik ben ook vooral voor OLED gegaan met wat bonussen.

Dai
02-06-2016, 12:24
- Waarom zou ik een 4K uitgave aanschaffen i.p.v. enkel de blu-ray uitgave?


Als je de 4k bluray aanschaf dan krijg je de "normale" blu-ray erbij. Dus twee versies. Als de meerprijs ten op zichte van de bluray niet hoog is, kan je de 4k bluray aanschaffen. Ik vind 5 euro extra, te rechtvaardigen om de 4k te kopen. Mijn zus heeft een 3d tv/speler, dus ik kocht 3d bluray. 2d voor mij en zij kreeg de 3d. Op een gegeven moment kostte de 2d tien euro en de 3d bleef 30 euro kosten, toen ben ik gestopt en kocht ik alleen de 2d versie.

Dus op die wijze heb ik geen probleem om de 4k bluray te kopen hoewel ik op dit moment geen 4k speler/tv in huis heb.

Claudio Santulli
02-06-2016, 19:04
Dit soort berichten zijn dan wel weer leuk!


The 'Ghostbusters - Ultra HD Blu-ray' is RECOMMENDED!


http://ultrahd.highdefdigest.com/32338/ghostbusters4k.html

jeroeni
02-06-2016, 20:59
Dit soort berichten zijn dan wel weer leuk!




http://ultrahd.highdefdigest.com/32338/ghostbusters4k.html

Heb de nieuwste apparatuur er niet voor anders zou het een must-have zijn.;)

Gelukkig is hij op Blu-ray [2014] ook geweldig.:grin:

pascal.
02-06-2016, 22:15
Ik heb al veel getest met de samsung uhd speler.
De resolutie maakt niet direct het verschil van full hd naar 4k.
Hdr ga je zien op welk formaat ook mede het uitgebreide kleurengamma.

Veel hangt af van je beeldweergever, ik heb getest op een sony 4k hdr led en dit viel mij zwaar tegen omdat de tv automatisch in de hdr modus gaat met volle achtergrondverlichting dus ga je zeker banding en clouding zien.
Je kunt dit dus niet veranderen want deze beeldinstelingen zijn locked.

Mijn mening is hierom dat 4k hdr alleen tot zijn recht komt op een fald of oled maar daar zal ieder zelf moeten achterkomen

Marcel Hoeve
03-06-2016, 14:29
Ik hoop dat het uitgebreidere kleurengamma wel subtiel gedaan wordt. Ik heb ooit een zogenaamde wide color gamut monitor van Dell gehad, maar dat vond ik een verschrikking. Rood, groen en blauw werden op die monitor extra benadrukt waardoor foto's er onwerkelijk uitzagen en gewoon niet meer goed te beoordelen waren, wat voor mij als enthousiast hobbyfotograaf een no-go was. De monitor was dan ook binnen de kortste keren weer weg. Nee, voor mij (voorlopig) geen wide color gamut scherm meer.

Claudio Santulli
03-06-2016, 16:11
Dan hebben ze dat niet goed gedaan, want het zegt niet meer dan dat er meer kleuren zijn, niet dat kleuren veranderen. Waar je het ook merkt is bij halo's (gloed) en overgangen tussen kleuren. Soms kan je bijvoorbeeld bij een zonsondergang echt de ringen van kleuren onderscheiden. Of rond planeten waar het van daglicht naar het zwart van de ruimte gaat. Bij meer kleuren zou je dan een vloeiende overgang krijgen zonder waarneembare kleur'sprongen'.

http://i51.tinypic.com/333zqyp.jpg (https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj6uriRkozNAhUHRhQKHa9ABfgQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fgbatemp.net%2Fthreads%2Fis-vlc-video-player-good-or-bad.326590%2Fpage-4&bvm=bv.123664746,d.ZGg&psig=AFQjCNF3mxBfFziEdk53psuF4kM_3WGGLA&ust=1465053055792653)

Hombre
07-06-2016, 10:07
voor het moment ;-)



http://ultrahd.highdefdigest.com/reviews.html

pretorian22
07-06-2016, 15:32
Ik hoop dat me Panasonic morgen komt. Hij is 3! keer uitgesteld haha. Goed geregeld bij Panasonic zeg ik :)


Heb ook nog niks van HDR getest op me tv dus ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Ben verder zeer tevreden met me TV. Kocht nog geen Oled omdat die met gaming een hogere lag hebben nog steeds op de 65 inch schermen vooral, al komt de laatste wat meer binnen de perken.

Heb al 5 UHDs liggen en verwacht morgen ook Deadpool daarbij en de hopelijk 2gratis Panasonic aktie films nog.

pascal.
07-06-2016, 17:21
Heb de mijne bijna 2 maand geleden besteld.
Wat ik heb gehoord komt einde deze maand weer een kleine partij .
De meesten hiervan zijn ook al weer vergeven dus je kan er beter 1 reserveren.

Iedereen was sceptisch tegenover uhd en panasonic kan de vraag geneens aan.
Zo zie je maar weer.
Hoop trouwens ook op de 2 gratis films maar dit is niet zeker als ze er nog bij zitten is mij verteld.

Claudio Santulli
07-06-2016, 17:26
Dat is eerder voorzichtigheid dan de hoge vraag. Of problemen met componenten. Aan de andere kant het is de enige die de moeite waard is. ;-)

pascal.
07-06-2016, 17:46
Dat lijkt mij ook,
Dit is een goed gebouwde machine met genoeg aansluitingen, heel wat anders dan die crappy curved samsung.

pretorian22
08-06-2016, 08:36
Heb de mijne bijna 2 maand geleden besteld.
Wat ik heb gehoord komt einde deze maand weer een kleine partij .
De meesten hiervan zijn ook al weer vergeven dus je kan er beter 1 reserveren.

Iedereen was sceptisch tegenover uhd en panasonic kan de vraag geneens aan.
Zo zie je maar weer.
Hoop trouwens ook op de 2 gratis films maar dit is niet zeker als ze er nog bij zitten is mij verteld.


Ik heb de mijne ookal maanden geleden gepreorderd en zit bij de eerste uitlevering :)

Ik sluit me overigens bij Claudio aan en denk dat het niet zozeer teveel vraag is maar meer een issue met componenten en / of te weinig geleverd



De samsung is wel leverbaar zag ik, maar is geen optie na alle vergelijkingen gezien te hebben. Kom van een Oppo BDP-93 dus wel wel beetje kwaliteit, maar ik denk dat volgend jaar er toch weer een Oppo inkomt :)

pretorian22
08-06-2016, 11:18
En ja hoor, vertraagd naar 30 juni.
Ga zelfs twijfelen om gewoon de Samsung te kopen al denk ik dat ik daar spijt van ga krijgen. Wordt een beetje moe van de zeer slechte levering van Panasonic....

Wedlock
08-06-2016, 12:04
Ben zelf ook al een tijdje aan het wachten op die Panasonic :evil:
Word tijd dat ze eens actie gaan ondernemen !

Claudio Santulli
08-06-2016, 12:05
Je moet het zo zien; in augustus ben je blij dat je geduld hebt getoond en misschien zelfs teleurgesteld dat je al wat gekocht heb. Maar goed, als mijn tv een week uitgesteld zou zijn, was ik nu ook net zo chagrijnig. 30 juni is nog te doen en soms is het wachten ook leuk. Als je het eenmaal heb wen je er snel aan. Nu blijft dat gevoel van spanning er nog... Plus dat stel je hebt hem nu dan ga je al heel snel balen dat er maar geen content volgt, want dat blijft marginaal en voor de hoofdprijs.

Krom is het wel, want zelfs als je er een vindt die tweehonderd euro duurder is kan je daarvoor zwichten, daarom hekel ik dit soort praktijken en soms verdenk ik ze ervan dat ze de vraag expres hoog houden.

theregiment
08-06-2016, 13:38
Net Deadpool ontvangen, maar daar wordt met geen woord gerept over HDR. Is dit een UHD standaard of komen er dus ook 4K films die helemaal geen HDR ondersteunen/ingebakken hebben op de schijf?

Thx!

pretorian22
08-06-2016, 14:06
Je moet het zo zien; in augustus ben je blij dat je geduld hebt getoond en misschien zelfs teleurgesteld dat je al wat gekocht heb. Maar goed, als mijn tv een week uitgesteld zou zijn, was ik nu ook net zo chagrijnig. 30 juni is nog te doen en soms is het wachten ook leuk. Als je het eenmaal heb wen je er snel aan. Nu blijft dat gevoel van spanning er nog... Plus dat stel je hebt hem nu dan ga je al heel snel balen dat er maar geen content volgt, want dat blijft marginaal en voor de hoofdprijs.

Krom is het wel, want zelfs als je er een vindt die tweehonderd euro duurder is kan je daarvoor zwichten, daarom hekel ik dit soort praktijken en soms verdenk ik ze ervan dat ze de vraag expres hoog houden.



Daar heb je ook wel gelijk in. Kan beter nog even wachten, anders koop ik iets wat niet helemaal naar me zin is en heb ik weer spijt achteraf. Had dat bij me vorige tv bijvoorbeeld ook. Heel wat anders, kocht ik 55 inch. had vanaf het begin spijt geen 65 gekocht te hebben en uiteindelijk heb ik hem na iets meer dan een half jaar weer verkocht hahaha.

Dat gevoel van spanning en nieuwsgierigheid heerst idd en dat heeft ook wel iets aparts. Kijk wel zolang normale blu rays op een van me consoles. Vind het alleen echt slecht van Panasonic.

pretorian22
08-06-2016, 14:07
Net Deadpool ontvangen, maar daar wordt met geen woord gerept over HDR. Is dit een UHD standaard of komen er dus ook 4K films die helemaal geen HDR ondersteunen/ingebakken hebben op de schijf?

Thx!


op de achterkant van de hoes staat dat hij HDR bevat toch? Of bedoel je dat je niks ziet als je de film start? Dit hoort namelijk automatisch te gebeuren als je tv dit ondersteund. Je kan dat dan als je de film afspeelt bij info van bitrates etc terug zien. Vaak de Info knop op de afstandsbediening van de receiver, tv of speler

Claudio Santulli
08-06-2016, 14:10
Het wordt ondersteund, maar is volgens mij niet per definitie verplicht. Ik denk dat alle UHD BD's hetzelfde zijn. Gisteren 5th wave (wat een boutfilm) gezien op bd. Het was de UK UHD BD-versie en de UHD BD had wel dolby Atmos, nl ondertitels enz.. De BD niet. Als het elders als HDR Dolby Atmos wordt gepromoot, denk ik dat onze versie hetzelfde is... Maar het is maar een vermoeden.

Wedlock
08-06-2016, 17:38
Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.

rvvnr1
08-06-2016, 18:27
Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.
We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??

rogue
08-06-2016, 18:35
We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??
Die problemen zijn toch allemaal opgelost met 4K UHD :mrgreen:?

pascal.
08-06-2016, 18:43
Had ik toch al gemeld, eind juni komt de pana in kleine partijen weer leverbaar

theregiment
08-06-2016, 18:55
Even op de hoes gekeken van Deadpool maar er staat bij dat hij in HDR is en Wider Color Spectrum heeft dus ik ga ervan uit dat het er wel op de schijf gebruikt is.

Dat zie ik nergens staan hoor.. er staat dat je een tv nodig hebt met uhd/hdr. Maar dat is z'n standaard zinnetje wat op alle doosjes wordt gedrukt. Zegt nog niks over het feit of alle 4k films dan wel deadpool hdr heeft.

Of ik heb het mis kan ook ��

Kan zelf nog niet testen, heb 4k tv zonder hdr, maar wel een reden om op te letten wat voor disc's ik koop met oog op de toekomst.

pretorian22
08-06-2016, 19:11
We weten hier zo langzamerhand toch wel dat hoesjes verre van betrouwbaar zijn??


Wat wel bepaald is, dat is elke Film, TV en speler die voldoen aan HDR, 4K etc een Premium label krijgen. Dus
volgens mij was het zo dat elke film die dat label heeft aan deze eisen voldoet. Volgens mij hebben ook alle film die nu uitkomen HDR alleen een handjevol van de eerste releases in the US niet.

theregiment
08-06-2016, 19:15
Wat wel bepaald is, dat is elke Film, TV en speler die voldoen aan HDR, 4K etc een Premium label krijgen. Dus
volgens mij was het zo dat elke film die dat label heeft aan deze eisen voldoet. Volgens mij hebben ook alle film die nu uitkomen HDR alleen een handjevol van de eerste releases in the US niet.

Ahaa Oké thx!

Wedlock
08-06-2016, 20:53
Er staat toch duidelijk op HDR en Wider Colour Spectrum :

7585

theregiment
08-06-2016, 21:38
Er staat toch duidelijk op HDR en Wider Colour Spectrum :

7585

Haha oké, ben dus e ht HDR blind... zie het nu ook. Tot 2x toe de hoes bekeken en niet opgevallen..

rvvnr1
08-06-2016, 21:55
Die problemen zijn toch allemaal opgelost met 4K UHD :mrgreen:?

Oh ja dat is waar ook, helemaal vergeten dat is natuurlijk allemaal bepaald! :lol:

pascal.
08-06-2016, 22:40
@pretorion22.
Zou zeggen hou nog even vol tot eind juni want dan komt hij echt.
Als je deze batch mist kun je hiernaar 4 maanden wachten tot de volgende zending
Uit betrouwbare bron komt oppo pas laat 2017 met een uhd speler hierop wil je ook niet wachten aangezien er vele mooie titels aan zitten te komen.

Claudio Santulli
08-06-2016, 23:58
Ja, en ik zit weer op jullie te wachten? (6)

Net ook Deadpool UHD gehaald en het viel me op dat de UHD BD heel veel leeftijd logo's had. Als de tendens is dat ze meer one-for-all discs maken is dat wel een grote pre voor het medium. Zeker als blijkt dat het simpelweg een Atmos-track betreft. Maar eens een Engelse recensie opzoeken.


7586

Wim S.
09-06-2016, 15:37
Ik wilde vandaag mijn nieuwe 4k ultra hd van The Revenant afspelen, maar krijg reactie disc not finalized yet. Kortom hij speelt niet af.
Ik heb een Sony BDP-S6500 die is toch geschikt voor dit formaat? Er staat bij specs wel 4K UHD.
Iemand misschien een idee?

pretorian22
09-06-2016, 15:49
Ik wilde vandaag mijn nieuwe 4k ultra hd van The Revenant afspelen, maar krijg reactie disc not finalized yet. Kortom hij speelt niet af.
Ik heb een Sony BDP-S6500 die is toch geschikt voor dit formaat? Er staat bij specs wel 4K UHD.
Iemand misschien een idee?

Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

Samsung UBD-K8500
Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

Philips BDP7301
Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
De samsung is 499
de Panasonic 799

verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.

Wim S.
09-06-2016, 15:59
Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

Samsung UBD-K8500
Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

Philips BDP7301
Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
De samsung is 499
de Panasonic 799

verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.

Dat vermoeden had ik al, ik heb deze Blu-ray speler gekocht omdat deze regiovrij was.
Ik zal in de toekomst ooit nog wel een UHD Blu-ray speler erbij kopen, ik heb nog kortingsbon van Philips.
Gelukkig zit er een Blu-ray disc van de film bij zodat ik 'm toch kan kijken. Ik heb een 4k tv moet ik dan ook nog andere tv kopen?
Dank voor je reactie!

Claudio Santulli
09-06-2016, 16:13
Dat is weer de slechte voorlichting in de winkels en zelf slecht inlezen op itnernet.

De Sony kan alleen upscalen naar 4K, maar er zijn momenteel maar 2 spelers die UHD schijven af kunnen spelen:

Samsung UBD-K8500
Panasonic DMP-UB900 (welke overigens niet of nauwelijks geleverd is)

daar komen 2 Philips spelers bij volgende maand:

Philips BDP7301
Philips BDP7501 (verschil is alleen de kleur volgens mij)

de goedkoopste wordt waarschijnlijk de Philips met 399,-
De samsung is 499
de Panasonic 799

verder komt er dit jaar geen speler meer uit maar de rest waarschijnlijk 2017.

dus nee, helaas een instapmodel blu ray speler van Sony kan niet deze discs afspelen.

Niet elke fabrikant maakt op voorhand bekend wanneer ze met hun producten de markt op komen. Je weet dus nooit wat er dit najaar uitkomt. LG zal toch ook gemotiveerd zijn om hun schermen aan te sturen en hebben de primeur voor Dolby Vison. Ze zullen allemaal nog wel even de kat uit de boom kijken. Dolby Vision vraagt namelijk ook een hardware wijziging in de speler en het is weer een beetje een strijd tussen HDR 10 en Dolby Vision, waar Dolby Vision de betere techniek is, omdat - in tegenstelling tot HDR 10 - Dolby Vision hogere helderheid van de color gamut specificeert. HDR 10 werkt Rec.2020 los van HDR. Dus luminantie wordt niet gekoppeld aan de kleuren. Waardoor washing-out van lichte kleuren onvermijdelijk is.

pretorian22
10-06-2016, 08:23
Dat vermoeden had ik al, ik heb deze Blu-ray speler gekocht omdat deze regiovrij was.
Ik zal in de toekomst ooit nog wel een UHD Blu-ray speler erbij kopen, ik heb nog kortingsbon van Philips.
Gelukkig zit er een Blu-ray disc van de film bij zodat ik 'm toch kan kijken. Ik heb een 4k tv moet ik dan ook nog andere tv kopen?
Dank voor je reactie!


Heet ligt er een beetje aan welke tv je hebt. De eerste generatie 4k tv's had geen ondersteuning voor 4k/60 nu zou dat voor films niet enorm uitmaken
maar er zijn nog niet heel veel 4k tvs die HDR10 / Dolby Vision ondersteunen.
Alleen LG ondersteund momenteel Dolby Vision, daaar komt Philips bij.

Als je het type van je tv opnoemt kunnen we daar meer over zeggen of hoe oud de tv is.

Maar de 4k resolutie zal hij wel kunnen weergeven. Verder is een moderne receiver ook wel een aanrader met Dolby Atmos / DTS: X ik vermoed dat dat namelijk wel langzaam de standaard gaat worden op de UHD discs. Dus de resolutie van 4k is eigenlijk de minste verbetering. HDR en immersive sound de beste verbetering (al heb je natuurlijk ook atmos en dts x op standaard blu rays)

pretorian22
10-06-2016, 08:25
Ik dacht dat Sony al aangekondigd had 2017, Oppo ook 2017
LG zou idd nog kunnen.

De Philips ondersteund trouwens ook Dolby Vision als het goed is, maar ik heb het niet zo op Philips.

Wim S.
10-06-2016, 09:10
Heet ligt er een beetje aan welke tv je hebt. De eerste generatie 4k tv's had geen ondersteuning voor 4k/60 nu zou dat voor films niet enorm uitmaken
maar er zijn nog niet heel veel 4k tvs die HDR10 / Dolby Vision ondersteunen.
Alleen LG ondersteund momenteel Dolby Vision, daaar komt Philips bij.

Als je het type van je tv opnoemt kunnen we daar meer over zeggen of hoe oud de tv is.

Maar de 4k resolutie zal hij wel kunnen weergeven. Verder is een moderne receiver ook wel een aanrader met Dolby Atmos / DTS: X ik vermoed dat dat namelijk wel langzaam de standaard gaat worden op de UHD discs. Dus de resolutie van 4k is eigenlijk de minste verbetering. HDR en immersive sound de beste verbetering (al heb je natuurlijk ook atmos en dts x op standaard blu rays)

Het betreft de Sony 49x8505B, ik hoop dat het compatible gaat zijn met een Ultra HD speler op wat voor manier dan ook, maar vermoed van niet. Als dat niet het geval is sla ik eerst ultra-hd maar even over, want dan wordt het me allemaal wat te duur.

pascal.
10-06-2016, 22:43
De philips samsung sony of lg, pff
De panasonic is the way to go of geduld hebben en wachten op oppo denon marantz etc.
Ik heb hiervoor geen geduld om een jaar te wachten, koop nu de pana en volgend jaar zie ik het wel weer.
Heb de oled niet voor niets aangeschaft om nog een jaar te wachten op uhd.

Marcel Hoeve
11-06-2016, 08:32
Panasonic maakt al jaren uitstekende Blu-ray spelers die in niets onderdoen voor bijv. een Oppo. Ik gebruik al jaren zowel Panasonic en Oppo en alleen de zeer geoefende professional kan wellicht een miniem verschil in beeldkwaliteit vaststellen. Wel is de afwerking en bouwkwaliteit van de Oppo van een wat hoger niveau en is het bedieningsgemak wat groter. Maar daar betaal je dan ook fiks wat meer voor. Ik zou - als ik nu in jouw schoenen zou staan - zonder enige aarzeling voor de Panasonic kiezen. Alleen ik begrijp die ongeduld bij jullie niet zo. Je kunt altijd bij nieuwe technieken beter op de tweede generatie van dit soort spelers wachten. Verder begrijp ik jouw opmerking over OLED in combinatie met UHD niet zo. Die twee dingen hebben volgens mij niets met elkaar te maken. OLED en Full HD is toch ook al een uitstekende combinatie?

pascal.
11-06-2016, 09:54
Oled en full hd is ook al mooi, dat klopt.
Mijn reden waarom ik ook voor oled ben gegaan is de hdr bij uhd.
Heb hdr op led meerdere malen gezien en dit is het voor mij niet vandaar mijn opmerking.

DVDProfilersFilmgek
11-06-2016, 11:01
Full HD Oled en blu ray is een mooie combi, 4K Oled en UHD Blu ray is een nog mooiere combi....

DVDProfilersFilmgek
11-06-2016, 11:04
Ja, en ik zit weer op jullie te wachten? (6)

Net ook Deadpool UHD gehaald en het viel me op dat de UHD BD heel veel leeftijd logo's had. Als de tendens is dat ze meer one-for-all discs maken is dat wel een grote pre voor het medium. Zeker als blijkt dat het simpelweg een Atmos-track betreft. Maar eens een Engelse recensie opzoeken.


7586

Mooi, komt er op het forum ook een onderdeeltje voor best price voor BLu ray UHD?

Voor DVD en Blu ray is het er al, zocht me gisteren een deuk voor een leuk prijsje van
deze film op UHD, de zoekmachines en prijsvergelijkers helpen niet echt.

BTW, wat hebben ze jou er lichter voor gemaakt? (in euro's svp)

Claudio Santulli
11-06-2016, 11:21
Weet niet precies, hoeveel weegt 1 Euro? Anders moet je dat x 24 doen. (6)

Uiteraard komt er een aparte pw, maar zoals je merkt is het zoeken naar UHD BD online al een hele toer. Vrijwel geen enkele site heeft een aparte subpagina. Overal vallen ze onder Blu-ray. En ze zijn nu bijna nog op een hand te tellen.

Marcel Hoeve
11-06-2016, 11:59
Voor wie het interesseert: hier (http://www.fwdmagazine.be/fwd/164336/test-panasonic-dmp-ub900) is een (Nederlandse) review van de Panasonic DMP-UB900

http://www.fwdmagazine.be/zd_images/2016/23/pcegebgn_ub900_front_h160121_par.jpg

DVDProfilersFilmgek
11-06-2016, 12:45
Weet niet precies, hoeveel weegt 1 Euro? Anders moet je dat x 24 doen. (6)

Uiteraard komt er een aparte pw, maar zoals je merkt is het zoeken naar UHD BD online al een hele toer. Vrijwel geen enkele site heeft een aparte subpagina. Overal vallen ze onder Blu-ray. En ze zijn nu bijna nog op een hand te tellen.

Gezien dat de Blu ray zo'n beetje 20 kost, is dat dan maar 4 euro meer voor de UHD schijf,
zodoende wil ik er dan wel een paar kopen, die paar euro extra kosten me de kop niet.

Titels die ik al heb op Blu ray ga ik niet kopen op UHD, zonde geld en ze zijn me het niet waard,
moet toch nog wachten op een betaalbare 4K beamer, spelertje heb ik dan ook nog geen haast mee,
al had ik dat wel, de fabrikanten weer niet zo te lezen;).

Voorlopig is vast Deadpool dan ook mijn 1e UHD titel, maar goed dat er een Blu ray bijzit.... anders
had ik het niet gedaan.

Hoop op levendige postings in het nieuw te maken onderdeeltje: UHD Blu ray Price watch8-)

DVDProfilersFilmgek
11-06-2016, 14:43
Valt Deadpool net in de bus.... kan er niet vrolijk van worden:evil:

UHD schijf komt niet verder dan 7.1 DTS HD MA geen ATMOS hier in Europa:confused:

http://www.foxfilm.nl/deadpool#b4k

TROEP! Snap er echt niets van, is het een fout op de hoes en de website of is het
hier echt zo'n trieste bedoeling?

Snap nog steeds niet dat ze doorgaan met die brakke schijven en dito spelers,
had toch hoog tijd geweest om eens films te gaan uitbrengen op een chip......

Hebben ze nog niet eens 3 laags schijven, onvoldoende ruimte om zowel beeld als
geluid eens knap op een schijf te zetten.

Zou ook nog eens een hoop kastruimte besparen(y)

Mark van L.
11-06-2016, 15:08
UHD schijf komt niet verder dan 7.1 DTS HD MA geen ATMOS hier in Europa:confused:



Staat toch helemaal net op de hoes dat er ATMOS op de disc zou staan. Zou natuurlijk wel op de disc moeten, natuurlijk.

Rob S.
11-06-2016, 15:45
Ik heb de UHD schijf van Deadpool net even gechecked. De Nederlandse versie van Deadpool heeft Dolby atmos. Is getest met Panasonic ub900 en Marantz av7702 mk2.

pascal.
11-06-2016, 16:00
Thanks,
Cool jij hebt er al 1 en ik moet nog 2 weken wachten op de pana

Rob S.
11-06-2016, 17:05
Ja. Had mijn pana van Amazon Duitsland ongeveer 1 maand geleden gekregen. Had hem vrij vroeg voor besteld.

Robintje
11-06-2016, 22:22
Zit op alle NL UHD uitgaven NL subs op zowel de UHD als BR uitgaven of zit dat dan enkel op de 4K uitgave?

Claudio Santulli
11-06-2016, 22:29
Op Nederlandse uitgaven zit NL-ondertiteling. Op buitenlandse veelal alleen op de UHD BD. Ik vermoed dat alle UHD BD's vooralsnog identiek zijn. Maar het is afwachten wat er gebeurt als andere studios titels gaan brengen.

Kev
12-06-2016, 08:27
Op Nederlandse uitgaven zit NL-ondertiteling. Op buitenlandse veelal alleen op de UHD BD. Ik vermoed dat alle UHD BD's vooralsnog identiek zijn. Maar het is afwachten wat er gebeurt als andere studios titels gaan brengen.

Jammer dat FOX dit nog niet doet op al hun UHD BD... The Martian Extended Cut in US heeft enkel de standaard US subtitles. Had gehoopt dat met UHD BD nu eens alle discs wereldwijd hetzelfde zouden zijn qua audio en subs . :)

Marcel Hoeve
12-06-2016, 10:06
Had gehoopt dat met UHD BD nu eens alle discs wereldwijd hetzelfde zouden zijn qua audio en subs . :)

Ik denk dat dat een illusie blijft zolang de rechten voor een film niet wereldwijd bij één en dezelfde distributiemaatschappij ligt. Net zoals je nog steeds met die achterhaalde regiocoderingen blijft zitten.

Frenkel
12-06-2016, 10:44
Ik denk dat dat een illusie blijft zolang de rechten voor een film niet wereldwijd bij één en dezelfde distributiemaatschappij ligt. Net zoals je nog steeds met die achterhaalde regiocoderingen blijft zitten.

Bij Ultra HD Blu-ray wordt er in ieder geval geen regiocodering meer toegepast.

kristofke
12-06-2016, 13:01
Ik heb de releases van de komende maanden ook even de prijs op 24,99 gezet inclusief Batman V Superman:

https://www.tvserieshop.be/nl/speelfilm.html?uitvoering=blu-ray-ultra-hd

Marcel Hoeve
12-06-2016, 15:23
Bij Ultra HD Blu-ray wordt er in ieder geval geen regiocodering meer toegepast.
O, dat is nieuw voor mij. Goed om te horen!

Kev
12-06-2016, 19:32
Ik heb de releases van de komende maanden ook even de prijs op 24,99 gezet inclusief Batman V Superman:

https://www.tvserieshop.be/nl/speelfilm.html?uitvoering=blu-ray-ultra-hd

Toevallig een idee of Hancock en Pineapple Express ook de gewone bluray disc erbij zitten hebben? Volgens covers op bol.com zijn ze enkel de 4K disc.

Algemene vraag: iemand al een 4K disc gekocht in UK? Zijn dat ook weer dikkere cases dan hier?

Claudio Santulli
12-06-2016, 19:57
Ja, mijn 5th Wave uit de UK is dikker dan de NL Deadpool en The Revenant.

kristofke
12-06-2016, 19:59
Het ziet er naar uit de Sony voor de backcatalogus geen BD zal toevoegen.

Claudio Santulli
12-06-2016, 20:07
Dan is er voor ons potentiële UHD BD-kopers geen reden om zo'n titel al te kopen en de kans op succes kleiner lijkt me. Daarnaast is 24 Euro dan opeens veel duurder. Niet echt slim allemaal lijkt me, tenzij de prijs ook een stuk gunstiger is.

DVDProfilersFilmgek
12-06-2016, 20:17
Dan is er voor ons potentiële UHD BD-kopers geen reden om zo'n titel al te kopen en de kans op succes kleiner lijkt me. Daarnaast is 24 Euro dan opeens veel duurder. Niet echt slim allemaal lijkt me, tenzij de prijs ook een stuk gunstiger is.

Sony lijkt een "beetje" de weg kwijt, steeds meer een zielig bedrijfje aan het worden,
ze draaien nog op de PS de rest lijkt steeds meer weg te kwijnen:???:

Kev
13-06-2016, 06:10
Dan is er voor ons potentiële UHD BD-kopers geen reden om zo'n titel al te kopen en de kans op succes kleiner lijkt me. Daarnaast is 24 Euro dan opeens veel duurder. Niet echt slim allemaal lijkt me, tenzij de prijs ook een stuk gunstiger is.

Dit dus. Domme zet van Sony. Veel mensen willen al de 4K releases kopen om deze te hebben voor de toekomst, maar dan is het wel handig als voor die prijs de reguliere BD erbij zit om deze nu al te bekijken op hun gewone non-4K speler.

kristofke
13-06-2016, 11:41
Voor alle duidelijkheid het gaat hier enkel om backcatalogus films waarvan de blu-ray al enige tijd is verschenen.

Volgende Sony titels hebben enkel de UHD disc: Chappie, Hancock, Smurfs 2, Salt, Pineapple Express, Ghostbusters, Ghostbusters 2, Amazin Spider-Man 2, Labyrinth

Volgende titels hebben wel een BD + UHD BD: 5th Wave, Concussion, Risen, Angry Birds Movie

Op zich vind ik het niet bizar dat titels die reeds op BD zijn niet nogmaals in het doosje zitten om zo dubbele aankopen te moeten vermijden.

Waar je wel over kan discussiëren is de prijs die dan lager moet zijn, momenteel is op vlak van inkoop gelijk of het nu één disc is of twee.

In ieder geval is Sony wél diegene die de laagste prijs vraagt voor 4K, ik heb alle Sony titels kunnen verlagen naar 21,99 euro:

https://www.tvserieshop.be/nl/speelfilm.html?uitvoering=blu-ray-ultra-hd

rvvnr1
14-06-2016, 16:35
De nieuwe XBOX One S (https://tweakers.net/nieuws/112419/xbox-one-s-is-verkrijgbaar-vanaf-augustus-voor-299-euro.html) heeft een ingebouwde UHD drive en zou vanaf augustus voor 299 euro leverbaar moeten zijn.

Dan zal een drive voor de pc rond die tijd ook wel beschikbaar zijn.

Misschien heeft UHD Blu-Ray dan toch nog een toekomst... ;-)

Claudio Santulli
14-06-2016, 16:56
En HDR-gaming. Ik zag het gisteren en dacht, nou ff wachten en die als tussenoplossing kopen en om te gamen natuurlijk.

rve5800
14-06-2016, 18:25
2 weken terug mijn Panasonic 65DXW904 en UB900ntvangen. 4 4K UHD HDR disks.
Nu nog wat tijd om ze te gaan bekijken. Beeld van de TV is nog mooier dan mijn vorige 65-AX900

Marcel Hoeve
14-06-2016, 18:42
2 weken terug mijn Panasonic 65DXW904 en UB900ntvangen. 4 4K UHD HDR disks.
Nu nog wat tijd om ze te gaan bekijken. Beeld van de TV is nog mooier dan mijn vorige 65-AX900

Nou, dat mag wel voor zulke prijzen (zo rond de 5.000 euro!), terwijl die andere die je noemt nog maar net twee jaar oud is. Wat mankeerde er dan aan die andere? Dat was toch ook een topmodel van Panasonic?

rve5800
14-06-2016, 19:37
Klopt, maar die had wat last van horizontale strepen en het panel moest vervangen worden. Dat was niet beschikbaar dus Panasonic besloot het toestel terug te betalen. Verder was er op dat model ook geen ondersteuning van VP9, dus geen Youtube UHD. Ik was daar uiteindelijk dus wel blij mee.

Hombre
14-06-2016, 22:18
De nieuwe XBOX One S (https://tweakers.net/nieuws/112419/xbox-one-s-is-verkrijgbaar-vanaf-augustus-voor-299-euro.html) heeft een ingebouwde UHD drive en zou vanaf augustus voor 299 euro leverbaar moeten zijn.

Dan zal een drive voor de pc rond die tijd ook wel beschikbaar zijn.

Misschien heeft UHD Blu-Ray dan toch nog een toekomst... ;-)

Losse UHD drives komen pas in 2017 beschikbaar.
Maar dan heb je nog wel software/firmware nodig ter ondersteuning/herkenning in de pc en een programma om de UHD disc af te spleen.
En dat ontbreekt ook nog.
Let daarbij op dat 4K ondersteuning iets heel anders is dan UHD 4K ...

Overigeens UHD drives voor de PC betekent helemaal niets voor UHD, want kijk eens hoe weinig BD drives er in 10+ jaar in het PC platvorm aanwezig is....

pretorian22
15-06-2016, 11:04
En HDR-gaming. Ik zag het gisteren en dacht, nou ff wachten en die als tussenoplossing kopen en om te gamen natuurlijk.

Ik had al bijna spijt van mijn ub900 reservering. De Xbox one S kost minder dan de helft hahaha. Al heb ik uiteraard ook de PS4 en normale Xbox one en kijk ik daar ook nooit Blu rays op.
Dus idd als tussenoplossing en gamen in HDR misschien wel wat :)

Maar hoop eigenlijk dat de Panasonic voor augustus er wel is :)

Claudio Santulli
15-06-2016, 11:18
Ik verwacht dat als blijkt dat de Xbox een volwaardige UHD BD-ervaring biedt, de Panasonic's opeens heel snel los komen. Maar eigenlijk komt de Xbox die echt de moeite waard is pas in 2017. Ik ben wel benieuwd, het nieuws viel gisteren wel helemaal op zijn plek. Mijn allereerste HD-ervaring was ook via de xbox-HD DVD-add on. Dus best grappig als dat qua films nu ook weer zo is.

Wedlock
15-06-2016, 13:00
Blijkbaar brengt Panasonic een tweede speler op de markt , in Japan in dit geval.

http://www.areadvd.de/news/neuer-panasonic-ultra-hd-blu-ray-player-dmp-ub90/

Niet bekend is of deze ook in Europa zal verschijnen.....

pascal.
15-06-2016, 17:56
Vandaag independence day binnen gekregen op 4k ultra hd,
Deze is met dts x op uhd alleen.

DVDProfilersFilmgek
16-06-2016, 03:52
Vandaag independence day binnen gekregen op 4k ultra hd,
Deze is met dts x op uhd alleen.

Vind het weer niet slim van ze..... de fans in de steek laten,
nu is dit toch ouwe meuk die ik al heb op Blu ray en net
als andere titels die ik al heb zal ik het zeker niet op 4K
gaan kopen.

Misschien leuk voor de starters in HT land, wat mij betreft
kan die schijvenmaffia mij vergeten met deze praktijken.

Nu was Independence Day wel een titel die wel kans had
gemaakt, net zoiets als dat ik Dances With Wolves in
een paar uitvoeringen heb, maar dubbeldippen is voor
mij maar zeldzaamheid. Als de Blu ray nu ook nog had
beschikt over DTS X.....

Denk dat ze zo wel gaan rotzooien met de kwaliteit
van het geluid op Blu ray...... slechter maken om dan
te promoten dat het op UHD beter is....

En maar zielig doen dat er zoveel gejat wordt.....

Koop steeds minder en minder, ze hebben nog niet
het fatsoen om knap op de hoezen of hun website te zetten
wat voor audio tracks en subs etc etc ze op hun schijven
zetten en die rommel moet je dan van ze kopen....

Triest stelletje prutsers zijn het.

DVDProfilersFilmgek
16-06-2016, 03:58
Ik verwacht dat als blijkt dat de Xbox een volwaardige UHD BD-ervaring biedt, de Panasonic's opeens heel snel los komen. Maar eigenlijk komt de Xbox die echt de moeite waard is pas in 2017. Ik ben wel benieuwd, het nieuws viel gisteren wel helemaal op zijn plek. Mijn allereerste HD-ervaring was ook via de xbox-HD DVD-add on. Dus best grappig als dat qua films nu ook weer zo is.

Die X box lijkt mij ook wel leuk, zeker totdat er betaalbare 4K beamers op
de markt komen, kan ik de schijven al wel afdraaien, ook al is het dan
niet in 4K.

Een Oled gaat er denk ik toch niet komen, hoe lekker
jullie mij ook proberen te maken met de berichten over
het adembenemende mooie 3D8-)

Die Xbox zal het wel niet slechter gaan doen dan die rommel
van Samsung op speler gebied, en al die aansluitingen
heb je niet nodig als je HDMI hebt;) alleen...... wel een
nadeel, er zit geen knappe AB bij:-(

Hombre
18-06-2016, 12:44
Losse UHD drives komen pas in 2017 beschikbaar.
Maar dan heb je nog wel software/firmware nodig ter ondersteuning/herkenning in de pc en een programma om de UHD disc af te spleen.
En dat ontbreekt ook nog.
Let daarbij op dat 4K ondersteuning iets heel anders is dan UHD 4K ...

Overigeens UHD drives voor de PC betekent helemaal niets voor UHD, want kijk eens hoe weinig BD drives er in 10+ jaar in het PC platvorm aanwezig is....

Nog een aanvulling en overdenking voor de PC.

Ik heb een BD drive/brander in mijn PC die ook BD-XL die schijfjes tot 128 GB aankan.
Dus waarom UHD weer een andere moeilijkere, ingewikkeldere en durdere standaard is om te produceren, schiet mij maar lek.

Daarnaast zal je voor de UHD drive in de PC een nieuwe videokaart met HDMI 2.0a + HDCP 2.2 moeten aanschafen en eventueel een nieuwe monitor als je hem niet aan je 4K Tv hangt...
Ik verwacht dat weinigen dit zullen gaan doen....

rvvnr1
18-06-2016, 14:00
Ik verwacht dat weinigen dit zullen gaan doen....
En toch ben ik er daar eentje van... ;-)

Zo ging t bij mij bij DVD, bij Blu-Ray en nu UHD Blu-Ray.

Een nieuwe videokaart ben ik toch wel aan toe, hoe t zit met de huidige generatie weet ik niet maar degene die er nu aankomt zou gewoon die standaarden moeten ondersteunen.
En de wens is er al een tijdje om over te gaan op een 27 of 28 inch monitor.
Dus al met al vergt t dan alleen de extra investering van een UHD drive.

Claudio Santulli
18-06-2016, 21:31
PC-liefhebbers zijn dat upgraden natuurlijk wel gewend. Het is al een jarenlange wedloop tussen games en hardware. En die hardware is continu in beweging. De kreet nu iets kopen en morgen alweer achterlopen is de PC-liefhebber niet vreemd. Een HT-liefhebber zal liever een dedicated speler willen gebruiken. De PC gebruikt meer stroom, maakt meer herrie en hangt niet altijd aan een groot scherm.

Maar beide doelgroepen hebben sowieso al steeds minder met het medium disc. Ik denk dat de PC- of consolegamers wellicht nog een grotere doelgroep zullen zijn.

rvvnr1
19-06-2016, 01:32
Een HT-liefhebber zal liever een dedicated speler willen gebruiken.
Een beetje HT liefhebber weet ook dat hij beter de eerste generatie(s) spelers over kan slaan. Was het niet vanwege het kostenplaatje dan wel vanwege alle nog aanwezige kinderziektes.
Hoeveel Blu-Ray standaards hebben we niet gehad voordat het medium eindelijk volwassen was?
Op een pc heb je hier veel minder last van dus dat is/was altijd een mooie start bij een nieuw formaat.

Claudio Santulli
19-06-2016, 04:08
Je hebt simpelweg slimme en minder slimme HT-liefhebbers. I'm still deciding. :mrgreen:

Marcel Hoeve
19-06-2016, 08:38
...
Op een pc heb je hier veel minder last van dus dat is/was altijd een mooie start bij een nieuw formaat.

Een Blu-ray (of UHD-disc) afspelen op een PC? Begin er niet eens aan! Spelers zijn in verhouding veel te duur en van matige kwaliteit, de software is matig, instabiel en onbetrouwbaar. Ik heb in mijn vorige PC (een Dell) 2x de Blu-ray speler moeten vervangen. Bovendien ben je aanwezen op commerciële software als PowerDVD en dan kun je alleen nog maar de duurste versie (Ultra) voor het afspelen van Blu-rays gebruiken. De helft van de Blu-rays weigerde dat programma echter af te spelen, door onbekende codecs of andere ingebouwde beveiligingsmeuk. En het leek erop dat het programma zelfs stopte met werken zodra er een nieuwe versie op de markt kwam, waardoor je gedwongen werd deze weer aan te schaffen. Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.

Hombre
19-06-2016, 10:40
Een Blu-ray (of UHD-disc) afspelen op een PC? Begin er niet eens aan! Spelers zijn in verhouding veel te duur en van matige kwaliteit, de software is matig, instabiel en onbetrouwbaar. Ik heb in mijn vorige PC (een Dell) 2x de Blu-ray speler moeten vervangen. Bovendien ben je aanwezen op commerciële software als PowerDVD en dan kun je alleen nog maar de duurste versie (Ultra) voor het afspelen van Blu-rays gebruiken. De helft van de Blu-rays weigerde dat programma echter af te spelen, door onbekende codecs of andere ingebouwde beveiligingsmeuk. En het leek erop dat het programma zelfs stopte met werken zodra er een nieuwe versie op de markt kwam, waardoor je gedwongen werd deze weer aan te schaffen. Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.


Tja, daar ben ik het niet mee eens. Maar misschien komt het omdatis niet z'n dure Dell of HP heb met allerlei vastgebakken hard- en software ;-)

Wel aan mijn 3e speler toe (in 11 jaar tijd), maar dat heeft andere reden. De 1e was alleen een BDspeller, de 2e was ook een BD brander en de 3e is weer een BD brander, maar danmet hogere snelheden.

Het niet in de PC afkunnen spelen is meestal een poging om tevoorkomen dat de schijf geript word, maar daar zijn eenvoudige"gratis" programmatjes voor om die te omzeilen. En dan ben je gelijktook af van de “user operation prohibitions” en upfront ads.

En BD kijken op een groter scherm, jij hebt toch een 37" (die is slechts 10"groter dan mijn PC scherm)

peptalk
19-06-2016, 12:27
Ik kan me ook niet herkennen in Marcel's betoog. Alles wat ik in de BD Drive van m'n Vaio heb gestopt werkte met de meegeleverde software en de drive wekt ook al meer dan 3 jaar. Maakt wel een pokke herrie, maar heb hem niet echt nodig met het aantal spelers wat ik heb staan inclusief de niet aangesloten ;-)

Marcel Hoeve
19-06-2016, 12:32
En BD kijken op een groter scherm, jij hebt toch een 37" (die is slechts 10"groter dan mijn PC scherm)

Nee hoor, in de woonkamer staat inderdaad nog een 37-inch Panasonic HD Ready-plasma uit 2007 die maar niet stuk wil ;) en nog steeds een mooi plaatje geeft, met alle voordelen die de plasmatechniek brengt. Op de 'filmzolder' heb ik sinds twee jaar echter een mooie 55-inch Samsung waarop alle films gekeken worden. Deze Samsung is de Panasonic op bijna alle fronten voorbijgestreefd, met name op het gebied van helderheid, bewegingsweergave en scherpte. Zelfs de zwartwaarden zijn veelal beter. Allleen die kijkhoek, die is echt dramatisch. Maar dat geldt helaas voor alle moderne LED-TV's omdat fabrikanten maar stelselmatig blijven weigeren om modernere IPS-panels in te bouwen.

Marcel Hoeve
19-06-2016, 12:39
Ik kan me ook niet herkennen in Marcel's betoog. Alles wat ik in de BD Drive van m'n Vaio heb gestopt werkte met de meegeleverde software en de drive wekt ook al meer dan 3 jaar. Maakt wel een pokke herrie, maar heb hem niet echt nodig met het aantal spelers wat ik heb staan inclusief de niet aangesloten ;-)

Ik kreeg bij mijn Blu-ray brander in de Dell geen extra software meegeleverd, en moest dat dus op een andere manier oplossen, bijv. door de aanschaf van een commercieel pakket als PowerDVD Ultra. En dat blijkt gewoon crapware te zijn. Als fervente Mac-gebruiker ben ik niet zo thuis in de Windows-wereld met alllerlei alternatieven hiervoor, want ik heb niet echt een hoge pet op van Windows-shareware die je op dat gebied (maar ook op andere gebieden) kunt vinden. Daar zit een hoop gepruts tussen, een uitzondering daargelaten.

rvvnr1
19-06-2016, 12:42
Nee, dan 100x liever een Blu-ray op de TV bekijken (groter en beter scherm) met een voortreffelijke en betrouwbare stand alone-speler van merken als Panasonic of Oppo.
Dat is t punt nu juist, die voortreffelijke, betrouwbare en gebruiksvriendelijke (nu met UHD schijnt t weer niet allemaal meteen plug-and-play te zijn) spelers laten altijd even op zich wachten bij de invoer van een nieuw medium. De eerste generatie(s) kan je beter overslaan.
Dan is de PC een leuke eerste introductie en ja dan is PowerDVD niet t programma dat je moet hebben... ;-)

De PC heeft bovendien als voordeel dat je relatief goedkoop met een programma als AnyDVD regiovrij kunt kijken en tevens geen last hebt van al die irritante kopierbeveiligingen etc.

Hombre
19-06-2016, 15:14
Nee hoor, in de woonkamer staat inderdaad nog een 37-inch Panasonic HD Ready-plasma uit 2007 die maar niet stuk wil ;) en nog steeds een mooi plaatje geeft, met alle voordelen die de plasmatechniek brengt. Op de 'filmzolder' heb ik sinds twee jaar echter een mooie 55-inch Samsung waarop alle films gekeken worden. Deze Samsung is de Panasonic op bijna alle fronten voorbijgestreefd, met name op het gebied van helderheid, bewegingsweergave en scherpte. Zelfs de zwartwaarden zijn veelal beter. Allleen die kijkhoek, die is echt dramatisch. Maar dat geldt helaas voor alle moderne LED-TV's omdat fabrikanten maar stelselmatig blijven weigeren om modernere IPS-panels in te bouwen.

Oke, ik begrijp het je bent anti MS en pro Apple
Plus daarbij anti LED tv, welke overigeens helemaal niet bestaan. LED is namelijk slechts een soort achtrgrond verlichting, welke je ook nog eens in diverse variaties hebt.

En IPS behoort ook tot die LCD reeks en heeft slechts een 7 graden grotere kijkhoek (177 ipv 170 bij mij tussen de IPS aan de PC en standaard in de woonkamer).

Echter ik vraag me af wie in ... naam een film of serie van opzij wil bekijken...
Maargoed ik behoor wsl tot de Obilix clan.

Hombre
21-06-2016, 12:06
Aanvulling: IPS is ook een door LG gepaterteerde techniek en is dus alleen in de schermen terug te vinden die LG heeft geproduceerd of doorverkocht. (Samsung heeft een soort eigen variant)

Deze IPS techniek is overigeen ook in maatje Marcel leverbaar ;-)
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55UF850V-ultra-hd-smart-tv

Hombre
24-06-2016, 14:58
Independence Day UHD schijnt problemen te hebben, dus ook met UHD is het opletten.

De UHD schijnt problemen te hebben zoals macroblocking zie http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=274385&page=27
Zie ook de verwijzing http://cinefacts-forum.kino.de/244321-independence-day-2.html#post8413208

Wat opvalt is dat de BD meer/beter contrast heeft, en de grain natuurlijker is op de BD dan de UHD.
Men trek de conclusies dat x265 slecht(er) om kan gaan met grain + in de problemen raakt bij een (te) lage bitrate als deze UHD...

edwinvb
24-06-2016, 15:19
allebei pagina`s niet vindbaar...

Claudio Santulli
24-06-2016, 15:52
Denk dat je daar lid moet zijn.

Hombre
25-06-2016, 13:16
links werkend gemaakt

pretorian22
27-06-2016, 11:17
Aanvulling: IPS is ook een door LG gepaterteerde techniek en is dus alleen in de schermen terug te vinden die LG heeft geproduceerd of doorverkocht. (Samsung heeft een soort eigen variant)

Deze IPS techniek is overigeen ook in maatje Marcel leverbaar ;-)
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55UF850V-ultra-hd-smart-tv


Sony heeft ook een eigen variant, en tevens ook ips panels in diverse 2016 schermen hoor?

Hombre
27-06-2016, 11:44
Sony heeft ook een eigen variant, en tevens ook ips panels in diverse 2016 schermen hoor?

IPS is een uitvinding afkomstig uit het Duitse Fraunhofer instituut, maar ook Hitachi heeft de nodige IPS-patenten. Het is echter het Koreaanse LG dat via dochterbedrijf LG Display panelen verkoopt aan zo ongeveer ieder beeldschermmerk.

Alleen landgenood Samsung neemt geen IPS(AH-IPS)-panelen (meer) af. Samsung ontwikkelde namelijk een eigen tegenhanger die wordt aangeduid als (AD-)PLS, wat staat voor Plane Line Switching. Dat werkt in grote lijnen op exact dezelfde manier als IPS en de fysieke eigenschappen en testresultaten van IPS en PLS-schermen zijn dan ook zeer vergelijkbaar.

En ja deze PLS panelen zie je bij andere merken als o.a. bij Sony terug ;-)

dinandus
27-06-2016, 13:04
Voor alle duidelijkheid het gaat hier enkel om backcatalogus films waarvan de blu-ray al enige tijd is verschenen.

Volgende Sony titels hebben enkel de UHD disc: Chappie, Hancock, Smurfs 2, Salt, Pineapple Express, Ghostbusters, Ghostbusters 2, Amazin Spider-Man 2, Labyrinth

Volgende titels hebben wel een BD + UHD BD: 5th Wave, Concussion, Risen, Angry Birds Movie

Op zich vind ik het niet bizar dat titels die reeds op BD zijn niet nogmaals in het doosje zitten om zo dubbele aankopen te moeten vermijden.

Waar je wel over kan discussiëren is de prijs die dan lager moet zijn, momenteel is op vlak van inkoop gelijk of het nu één disc is of twee.

In ieder geval is Sony wél diegene die de laagste prijs vraagt voor 4K, ik heb alle Sony titels kunnen verlagen naar 21,99 euro:

https://www.tvserieshop.be/nl/speelfilm.html?uitvoering=blu-ray-ultra-hd

Heb even gekeken op deze site, komen er 4,99 Euro porto bovenop, kom ja niet zo vaak in Antwerpen om ze mee te nemen. Dus zo goedkoop is het ook weer niet, vele internetshops leveren vanaf boven de 20 Euro gratis en voor niks.
Wat me meer interesseert is dat er bijvoorbeeld bij Salt staat dat deze verschijnt d.d. 6 juli, terwijl ik hem zondag in Brussel heb meegenomen, inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken.
Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten, niet dat ik als ik de UBD kijk nog een BD wil zien, maar toch prijstechnisch gezien?

O ja de Pana heeft een nieuwe software versie 1.17

rvvnr1
27-06-2016, 13:15
inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken. Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten,
In Engeland krijg je dat allemaal, incl Nederlandse ondertitels, wel voor 19,99 pond (https://www.amazon.co.uk/Salt-Blu-ray-Angelina-Jolie/dp/B01DZJLDDK/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1467029494&sr=1-3&keywords=salt) en wat verzendkosten.

Claudio Santulli
28-06-2016, 18:36
Als je Zack Snyder mag geloven moeten we dus wachten tot Dolby Vision op Ultra HD uitkomt, anders ervaar je niet zijn visie (of zijn verkooppraatje?).


https://www.youtube.com/watch?v=4MDT5kXBG9g

raymen
28-06-2016, 22:47
worden we dan zo voor gelogen

http://www.highdefdigest.com/blog/ultra-hd-not-always-4k/

Claudio Santulli
29-06-2016, 00:20
Ja en nee.

Onze televisie is wellicht geen 4K, maar 2K, Is het een misconceptie van de UHD marketingafdeling?

Een quote uit een reply in dat topic.


We need first to agree on the fundamental point that it is VERTICAL lines of resolution which is used to define the resolution of an image, and has been for decades.

We called 480p, “480”, because of its 480 vertical lines of resolution.
Same goes for 720p—720 lines of vertical resolution.
Same even goes for 240, which was the VHS and previous television standard.
We called 1080p, “1080”, because we were counting vertical lines of resolution.

The same thing applies to what you wrote here:
Digital Cinema “4k”: 4096×2160
Ultra HD Home Video: 3840×2160

Flipping the numbers around and placing Vertical resolution at the end (2160), and Horizontal resolution at the beginning (3840 or 4096), does not suddenly, magically, make your resolution 4K. Both of these are STILL 2K, because, again, video resolution has always been defined by lines of Vertical resolution, which in both cases is, 2160. 2K. 2000.

It appears that the consumer market has been brainwashed and reprogrammed with new marketing nomenclature, and manipulated into believing a total lie as the new standard.
Now suddenly, just because we flip V x H, to H x V, we have double the former resolution? Obviously, in widescreen format, the horizontal resolution is almost double that of the vertical. So if you flip the expression 1080 x 1920, around to 1920 x 1080, you can give the illusion of having “2K” resolution, but that is a cheap cheat, probably snuck in by marketing strategists. I call foul on this, based on decades of precedent. 1080 was always 1k, and doubling it to 2160 will only give you 2k, which is what UHD actually is.

Regarding 1:1 pixel mapping.
I was referring to significant pixel loss during actual playback between a UHD source device and a UHD television. Joe Kane talked about this at length on an AVS interview a few years ago. Because of the bandwidth limitations of HDMI, and fear that consumers would balk heavily at AGAIN having to repurchase all their equipment to get the video bandwidth needed to transmit the full video signal of UHD along with full audio, the decision was made to trim the source material by 10 or 12% to allow for passage through the insufficiently narrow HDMI 2 bandwidth. The content on UHD discs will actually be trimmed before passing to your television. Then either your player or TV has to rescale (read STREEETCH) the downgraded image to fit its full array of pixels. There will certainly be a loss of clarity due to this process, what to speak of the boarder information in your picture.
This kind of crap is exactly why videophiles jubilantly switched from DVD to Blu Ray. No more 3:2 pull down, no more motion blur, jaggies and scaling artifacts. A true, 1:1 pixel presentation! Now, shot right back to hell by the new format.



Maar een andere quote weerspreekt het.


Digital Cinema 2K and now 4K and 8K has ALWAYS been based, unlike TV resolutions, on the HORIZONTAL resolution not the vertical resolution. And NO, the resolutions have NOT been reversed or “flipped” either.
As to your comment about the 2160 resolution being double the 1080 resolution,
1920 x 1080 = 2,073,600 pixels
3840 x 2160 = 8,294,400 pixels
8,294,400 divided by 2,073,600 = 4
A UHD 2160p TV has exactly 4 times the amount of pixels as an HD 1080p TV.


Om er achter te komen welke UHD BD je links moet laten liggen kan je het beste Google raadplegen.

Hombre
29-06-2016, 12:27
Als eerste ontstaat er de verwarring tussen Tv en bioscoop beeldverhouding aanduidingen.

Een Tv heeft een 4x3 (=1:1.33) of 16x9 (1:1.78) formaat. En een bioscoop (even voor het gemak de grote getallen) is 1.85:1 en 2.35:1.
Conclusie: beiden worden anders gedefinieerd.

Als je de definitie gelijk trekt naar het horizontale 4:3 =dan 1.33:1 en 16:9 is dan 1.78:1

Echter dan ben je er nog niet, want TV 1.78:1 is geen bioscoop 1.85:1, waardoor TV-HD ook GEEN 2K is !!!!!
Idem is UHD geen 4K (ook al laat Marketing je dat denken).

Dus:
- HD is 1080x1920 of in bioscoop therm 1920x1080.
- 2K bioscoop resolutie heeft een horizontale resolutie volgens Digital Cinema Initiatives (DCI) standard van 2048×1556.

Zet je dit door naar de hogere resolutie, dan krijg je:
- UHD 3840 x 2160 in 1.78:1
- 4K 4096 x 3112 in 1.85:1

Reken zelf maar uit hoeveel pixels dit zijn…

Hombre
30-06-2016, 07:28
Nu er bij UHD veel over 2K en 4K DI in reviews wordt gesproken, is het misschien intersant om het stuk uit de link eens te lezen.

Ik denk namelijk dat veel mensen niet weten wat een 2K DI betekent en maar wat papagaaien.

Dit stuk helpt ook gelijk de mythe om zeep dat digitale cameras beter zijn en een hogerle resolutie dan 35mm en dat 35mm onvoldoende zou zijn voor 4K.
Leuk om dit eens door te lezen hoe alles werkt.

http://www.digital-intermediate.co.uk/resolution/resolutionsize.htm

Bv de output van 35mm analoog naar bijvoorbeeld 4K en opslag naar digitaal 2K.
Waarbij dan opmerkelijk veel compressie wordt toegepast, en ook nog wordt gedownscaled en dan weer geupscaled ???

kristofke
09-07-2016, 09:45
Heb even gekeken op deze site, komen er 4,99 Euro porto bovenop, kom ja niet zo vaak in Antwerpen om ze mee te nemen. Dus zo goedkoop is het ook weer niet, vele internetshops leveren vanaf boven de 20 Euro gratis en voor niks.
Wat me meer interesseert is dat er bijvoorbeeld bij Salt staat dat deze verschijnt d.d. 6 juli, terwijl ik hem zondag in Brussel heb meegenomen, inderdaad iets duurder (31,99) maar dus al heb gekeken.
Tja dan maar iets meer betalen, en inderdaad slechts èèn UBD in de Sony box, terwijl voor deze prijs er minimaal toch wel een BD en de digi code mag bijzitten, niet dat ik als ik de UBD kijk nog een BD wil zien, maar toch prijstechnisch gezien?


Sorry maar gratis verzending bestaat niet. Alle winkels die gratis verzenden vanaf 20 euro hebben ook hogere prijzen voor alles wat rond de 20 euro zit. Voor de grote releases maken ze trouwens gewoon verlies op elke losse verkoop, hopende dat de klant er nog iets bijbesteld om er toch nog iets op te hebben. Dat moeten zij dan maar weten als ze met verlies willen verkopen. Ik kan die Sony 4K blu-rays ook gratis verzenden als ik er 26,99 euro voor vraag (Bol.com vraagt er 31,99 euro voor), misschien werkt dat beter want "gratis" vinden klanten leuk, maar dat ze gewoon bedrogen worden dat vind ik dan weer minder leuk. Als je er dan twee of drie koopt heb je gewoon twee of drie keer de verzendkosten betaald, terwijl die bij TVserieshop vanaf 50 euro ook gewoon "gratis" zijn zonder dat je dan die extra marge voor gratis verzenden die verkopers nemen drie keer hebt moeten betalen. Onze marge is kleinere door lagere prijzen, en we moeten er dus ook meer verkopen in één bestelling om de verzendkosten op ons te kunnen nemen.

De uitleg over de hogere grens van 50 euro staat ook in de FAQ beschreven.

TVserieshop heeft niet het doel om de nieuwe Bol.com te worden, en de nieuwe grote releases interesseren ons niet om deze aan een lagere prijs te verkopen als Media Markt of Bol.com als dat wil zeggen dat het met verlies moet. De markt is zichzelf kapot aan het maken en ik heb alvast geen zin in zelfdestructie, wij leggen onze focus op andere zaken. En we zien ook dat kopers wel begrijpen dat kopen bij TVserieshop voor meerdere titels in één bestelling vaak veel interessanter is dan bij Bol.com of Media Markt.

Dat bepaalde winkels zich niet kunnen houden aan release datums, dat is al 20 jaar een discussie, fout van Sony om zo vroeg uit te leveren aan winkels. Media Markt doet het zo slecht dit jaar dat ze elke kans misbruiken om een sales advantage te hebben tov anderen.

Kev
26-07-2016, 16:30
Iemand een idee waar je lege zwarte 4K bluray cases kan kopen? Heb een bestelling ontvangen met één gekraakte case in. Ga hiervoor de shop niet lastigvallen maar zelf vervangen want dit is toch hoogstwaarschijnlijk de schuld van bPost.

Robintje
05-10-2016, 11:09
Ik zit me de afgelopen tijd wat beter, althans ik probeer, in te lezen over het 4K en alles erbij/eromheen.
Ik weet eigenlijk van gekkigheid niet wat ik 'moet' doen.. wat ik wil weet ik wel maar of ik er goed aan doe weet ik eigenlijk niet.

Op dit moment heb ik een Samsung UE55H6640 (MMS) 55 inch 400 Hz + Samsung HTF5500/XN 5.1 surround set + Playstation 4 waar ik zeer tevreden mee ben overigens.

Ik wil binnenkort de PS4 Pro gaan halen ondanks dat ik nog geen TV met 4K en HDR ondersteuning heb hangen, ik heb vernomen dat de PS4 Pro het beeld toch wat weet te upscalen en het voor een LED TV ook nut heeft.
Daarbij haal ik hem puur voor alvast te hebben en toekomst aangezien de volgende TV die ik binnenkort/ooit ga halen een 4K gaat worden.
Nu zit ik alleen met heel wat vragen over het blu-ray gedeelte als ook TV + speler.. en dan vooral de vraag komt steeds terug: is het nodig? Is het slim om nu al te overstappen of is het beter nog een tijd wachten? Heeft blu-ray of 4K uberhaubt toekomst?

Ik weet dat hier genoeg mensen op het forum zitten die genoeg verstand van het 4K gedeelte hebben en mij wellicht op korte termijn een nieuwe TV en/of speler met 4K (+ HDR) kunnen aanraden of wellicht beter zouden laten wachten, en waarom zou dat dan moeten zijn? Wanneer maak je de keuze om te zeggen dat je van BR naar 4K BR gaat overstappen en daarbij al het benodigde apparatuur gaat aanschaffen?
Wat ook een optie is vraag ik me nu af: nu al de BR's die ik aanschaf in 4K kopen? Want er zit standaard bij de originele NL uitgaven NL ondertitels op en 4K BR + BR?

Concreet gezegd: ik wil het wel, maar weet niet of ik er goed aan doe om binnen nu en zeg komend jaar over te stappen?

edwinvb
05-10-2016, 11:59
erschil PS4, Pro en SlimDeze tabel geeft alvast een handig overzicht met verschillen in prijs, releasedatum en mogelijkheden tussen de huidige PS4, de Pro en de Slim uitvoering. Verderop lees je meer.



PS4
PS4 Slim
PS4 Pro


Prijs
€233 (GooPlayStation4.nl) (https://www.gooplaystation4.nl/goedkope-ps4-console-kopen/)
€299
€399


Releasedatum
29-Nov 2013
15-Sep 2016
10-Nov 2016


4K Gaming
Nee
Nee
Ja


4K Media Streaming
Nee
Nee
Ja


4K Blu-ray
Nee
Nee
Nee


HDR
Ja (via firmware update)
Ja (via firmware update)
Ja


PlayStation VR compatibel
Ja
Ja
Ja

edwinvb
05-10-2016, 11:59
de playstation pro is wel 4k gaming maar geen 4k blu ray....

Claudio Santulli
05-10-2016, 12:13
Ik zit me de afgelopen tijd wat beter, althans ik probeer, in te lezen over het 4K en alles erbij/eromheen.
Ik weet eigenlijk van gekkigheid niet wat ik 'moet' doen.. wat ik wil weet ik wel maar of ik er goed aan doe weet ik eigenlijk niet.

Op dit moment heb ik een Samsung UE55H6640 (MMS) 55 inch 400 Hz + Samsung HTF5500/XN 5.1 surround set + Playstation 4 waar ik zeer tevreden mee ben overigens.

Ik wil binnenkort de PS4 Pro gaan halen ondanks dat ik nog geen TV met 4K en HDR ondersteuning heb hangen, ik heb vernomen dat de PS4 Pro het beeld toch wat weet te upscalen en het voor een LED TV ook nut heeft.
Daarbij haal ik hem puur voor alvast te hebben en toekomst aangezien de volgende TV die ik binnenkort/ooit ga halen een 4K gaat worden.
Nu zit ik alleen met heel wat vragen over het blu-ray gedeelte als ook TV + speler.. en dan vooral de vraag komt steeds terug: is het nodig? Is het slim om nu al te overstappen of is het beter nog een tijd wachten? Heeft blu-ray of 4K uberhaubt toekomst?

Ik weet dat hier genoeg mensen op het forum zitten die genoeg verstand van het 4K gedeelte hebben en mij wellicht op korte termijn een nieuwe TV en/of speler met 4K (+ HDR) kunnen aanraden of wellicht beter zouden laten wachten, en waarom zou dat dan moeten zijn? Wanneer maak je de keuze om te zeggen dat je van BR naar 4K BR gaat overstappen en daarbij al het benodigde apparatuur gaat aanschaffen?
Wat ook een optie is vraag ik me nu af: nu al de BR's die ik aanschaf in 4K kopen? Want er zit standaard bij de originele NL uitgaven NL ondertitels op en 4K BR + BR?

Concreet gezegd: ik wil het wel, maar weet niet of ik er goed aan doe om binnen nu en zeg komend jaar over te stappen?

Simpelweg gesteld is nu iets kopen voor straks nooit slim. Tegen de tijd dat je het wel gaat gebruiken zijn die zaken altijd beter en goedkoper. Een TV voor spellen die straks sporadisch in 4K en HDR komen is nu nog niet nodig. Of 4K echt doorbreekt blijft ook de vraag, maar dat het ooit de standaard wordt is duidelijk. Blu-ray's en streaming in 4K zijn er al, dus daarvan profiteer je, maar games worden toch vooral voor alle systemen gemaakt. Ze willen natuurlijk zo veel mogelijk verkopen. Playstation heeft nu al consoles zonder 4K en die moeten de games ook kunnen spelen. Ze zullen dus echt wel gaan schipperen. Eind volgend jaar komt de Scorpio en tot die tijd verwacht ik echt geen schokkende verbeteringen in games. Dus ook daar hoe langer je wacht des te beter het aanbod en de ontwikkelingen.. Niks zo frustrerend als de hardware in huis te hebben, maar er voorlopig nog niks mee te kunnen doen.

Robintje
05-10-2016, 15:02
Bedankt alvast voor bovenstaande reacties, wellicht ben ik zelf wat onduidelijk geweest maar betreft de PS4 was gewoon een los item t.o.v. 4K TV + 4k speler.
Bedoelde ermee dat de PS4 4K games afspeelt en dus een 4K TV 'nodig' is wil je het maximale eruit halen en aangezien ik de PS4 ga halen komt dus het stukje naar voren wat ik met 4K TV en eventueel een 4K (surrond) speler zou moeten doen enz.

Tel daarbij op dat ik dan ook aan 4K BR wil gaan beginnen daar waar ik nu nog enkel de normale BR's koop, of dat dan ook niet verstandig is om al de 4K te gaan kopen vanwege dat daar ook de normale BR in zit?

Ik begrijp jullie maar het ging me dus niet om het game gerelateerde.. als het kan of iemand wat weet had liever antwoorden op de vragen die over 4K BR / TV / speler gaan :roll::oops:

Claudio Santulli
05-10-2016, 16:06
Ik heb dus een 4K-televisie en volgende maand een UHD BD speler, althans zeer binnenkort. Ik koop af en toe ook al de UHD BD's , maar alleen als er geen 3D van is. Maar ook daar wacht ik mee. Het aanbod is dus beperkt, omdat veel ook in 3D is. De prijs echt consequent veels te duur is. Vrijwel alles is rond de dertig euro. Soms zelfs zonder de extra BD.

Ik zeg altijd maar, beter een goed 1080p-scherm dan een matig 4K-scherm. 4K is mooi, maar 1080p is nog steeds erg goed. Dan betaal je dus dubbel voor iets wat soms suggestief is en nog helemaal niet op topniveau en uitgebalanceerde is. Wordt het HDR 10 of Toch Dolby Vision. Maar als je net zo als mij niet kan wachten en het niet erg vind om te investeren in je hobby, dan heb je maar een klein excuus nodig. Toch, de allergrootste sprong voor mijn was van plasma naar OLED en niet 1080p naar 4K.

Juvefan
05-10-2016, 16:48
Als eerste ontstaat er de verwarring tussen Tv en bioscoop beeldverhouding aanduidingen.

Een Tv heeft een 4x3 (=1:1.33) of 16x9 (1:1.78) formaat. En een bioscoop (even voor het gemak de grote getallen) is 1.85:1 en 2.35:1.
Conclusie: beiden worden anders gedefinieerd.

Als je de definitie gelijk trekt naar het horizontale 4:3 =dan 1.33:1 en 16:9 is dan 1.78:1

Echter dan ben je er nog niet, want TV 1.78:1 is geen bioscoop 1.85:1, waardoor TV-HD ook GEEN 2K is !!!!!
Idem is UHD geen 4K (ook al laat Marketing je dat denken).

Dus:
- HD is 1080x1920 of in bioscoop therm 1920x1080.
- 2K bioscoop resolutie heeft een horizontale resolutie volgens Digital Cinema Initiatives (DCI) standard van 2048×1556.

Zet je dit door naar de hogere resolutie, dan krijg je:
- UHD 3840 x 2160 in 1.78:1
- 4K 4096 x 3112 in 1.85:1

Reken zelf maar uit hoeveel pixels dit zijn…

Waar heb je deze informatie vandaan? Het strookt helemaal niet wat ik denk:

TV
Full-HD 1920*1080
UHD 3840*2160

Bioscoop
2K Full frame 2048*1080
2K Flat 1998*1080 (1,85:1)
2K Scope 2048*858 (2,39:1)

4K Full Frame 4096*2160
4K Flat 3996*2160 (1,85:1)
4K Scope 4096*1716 (2,39:1)

rogue
05-10-2016, 17:35
Bedankt alvast voor bovenstaande reacties, wellicht ben ik zelf wat onduidelijk geweest maar betreft de PS4 was gewoon een los item t.o.v. 4K TV + 4k speler.
Bedoelde ermee dat de PS4 4K games afspeelt en dus een 4K TV 'nodig' is wil je het maximale eruit halen en aangezien ik de PS4 ga halen komt dus het stukje naar voren wat ik met 4K TV en eventueel een 4K (surrond) speler zou moeten doen enz.

Tel daarbij op dat ik dan ook aan 4K BR wil gaan beginnen daar waar ik nu nog enkel de normale BR's koop, of dat dan ook niet verstandig is om al de 4K te gaan kopen vanwege dat daar ook de normale BR in zit?

Ik begrijp jullie maar het ging me dus niet om het game gerelateerde.. als het kan of iemand wat weet had liever antwoorden op de vragen die over 4K BR / TV / speler gaan :roll::oops:

Als ik het goed heb kun je met die nieuwe PS4 geen UHD BD discs afspelen, dus je zult later alsnog hiervoor een andere speler moeten kopen.
Dus je hebt dan kortom nog geen speler en geen tv die de meerwaarde van de UHD discs kan benutten. Wat voor zin heeft het om ze dan al te kopen? Omdat je ze misschien over een paar jaar kunt afspelen?
Ik zit in dezelfde boot en heb er wel over nagedacht, maar voorlopig vind ik 3D dan belangrijker dan een UHD disc die ik toch nog niet kan afspelen.

Claudio Santulli
05-10-2016, 19:05
Het probleem is dat je een keuze moet maken of anders een wel heel dure dubbeldip moet maken. Toen ik nog geen 3D had kocht ik ze wel direct. Oké, hij was duurder, maar je miste niks. Althans, in 99% van de gevallen kreeg je aparte discs. Voordeel was dat ik toen ik uiteindelijk voor 3D ging ik al een behoorlijke collectie had. Dat was best prettig. Men roept wel dat 3D op sterven na dood is, maar het aanbod groeit nog enorm. Bijna elke film is in 3D, zowel uit als thuis. Vooral in het genre wat ik kijk en koop. Ik heb dus amper UHD BD's gekocht. Maar als ze de 3D-versie erbij leveren, zoals in de VS, dan ben ik honderd procent om. Zo gauw je eenmaal een onderdeel uit de ketting koopt wil je toch snel door.

Zowel de nieuwe PlayStations als de XBO slim zijn niet geschikt. PS speelt ze niet en de XBO doet geen bitstream? Geen HD-Audio of 3D-Audio dus en hoe de XBO decodeert weet je nooit. Je kan er dan wel heel fijn mee gamen.

Overigens kun je wel veel streamen in 4K en Netflix heeft al een flink aanbod in 4K met soms HDR of Dolby Vision. Dus helemaal nutteloos is een 4K-televisie nooit.:-)

rogue
05-10-2016, 19:28
Als er inderdaad een meerprijs van een paar euro op zat, dan zou ik nog twijfelen. Maar nu kies ik voor hetgeen ik nu iets aan heb, en is dan de 3D ;).

Juvefan
05-10-2016, 21:25
Overigens kun je wel veel streamen in 4K en Netflix heeft al een flink aanbod in 4K met soms HDR of Dolby Vision. Dus helemaal nutteloos is een 4K-televisie nooit.:-)

Heb je de betreurenswaardige bitrates van Netflix wel eens gezien? De bitrate van normaal blu-ray is dacht ik hoger dan van 4K Netflix.

peptalk
07-10-2016, 16:33
Is de codec die Netflix hanteert niet veel beter in het comprimeren van de data, waar door er minder bandbreedte nodig is?

Claudio Santulli
07-10-2016, 19:15
Netflix in 4K is best smullen hoor, anders dan Full HD waar het wel minder is, maar series zoals Luke Cage die ik nou kijkt izijn echt heel mooi. Natuurlijk zal de UHD BD (die er niet is) mooier zijn. Maar WYSIWYG, whatever de bitrate ook is.

Juvefan
08-10-2016, 07:43
Is de codec die Netflix hanteert niet veel beter in het comprimeren van de data, waar door er minder bandbreedte nodig is?

Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden Prison Break op blu-ray heb gekocht na het kijken van de eerste 10 minuten van de eerste aflevering op Netflix. Verder ontloop ik het nog steeds en hebben we thuis alleen nog Netflix voor m'n vriendin.

Hieronder een foto uit een computertijdschrift (PC Magazine dacht ik) dat ik op m'n werk heb liggen, maar oordeel vooral zelf. Zet van een fatsoenlijke uitgave maar een Netflix en blu-ray naast elkaar.

8038

peptalk
08-10-2016, 14:38
Die H265 codec is volgens de geleerden wel veel beter dan de codec('s) van normale Blu-ray, maar het is idd wel een heel stuk lager.

Frenkel
09-10-2016, 01:04
Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden Prison Break op blu-ray heb gekocht na het kijken van de eerste 10 minuten van de eerste aflevering op Netflix. Verder ontloop ik het nog steeds en hebben we thuis alleen nog Netflix voor m'n vriendin.

Hieronder een foto uit een computertijdschrift (PC Magazine dacht ik) dat ik op m'n werk heb liggen, maar oordeel vooral zelf. Zet van een fatsoenlijke uitgave maar een Netflix en blu-ray naast elkaar.

8038

Op het gebied van de normale HD Netflix ga ik helemaal met je mee, ik was daar ook al geen groot fan van en nu met mijn nieuwe Oled TV is het verschil zelfs nog groter dan vroeger met mijn Plasma.

4K netflix is echter een ander verhaal, zoals Claudio ook al aangaf. Dit geeft toch wel aan dat via Streaming echt wel behoorlijke kwaliteit geleverd kan worden.
Nu is het natuurlijk afwachten hoe het zich gaat meten met UlraHD blu-ray en zeker ook op het gebied van Audio.

Ik blijf nog wel groot fan van Blu-ray en waarschijnlijk zal dat ook het geval zijn bij ultraHD Blu-ray.
Je hebt veel meer cotrole over je aankopen en het blijft natuurlijk nog wel het maximaal haalbare op het gebied van beeld en geluids kwalitiet.
Als je echter de ontwikkelingen ziet op het gebied van Streaming Service van de laatse jaren is het maar de vraag hoe lang dit stand blijft houden.

Peter van santbrink
13-10-2016, 08:30
valt me op dat van de oude titels die nu op 4K worden uitgebracht een evt director's cut/extended version/alternate version niet op het 4K schijfje staat, alleen de theatrical cut (zie bv Argo, The Town, I am Legend, (http://www.blu-ray.com/news/?id=20027) Now You See Me), valt me toch tegen; ook is niet altijd een 4K versie wat beeld betreft merkbaar beter (soms zelfs slechter); dus ook nu, net als bij blu-ray, goed opletten voordat je iets koopt (had gehoopt dat ik nu, zonder alles te checken over kwaliteit ed, een 4K titel kon kopen, helaas...)

Ook vind ik het jammer (maar wel te begrijpen) dat als er een 3D versie bestaat deze vaak niet bij de 4K versie is inbegrepen, maar ja er moet geld verdiend worden.

Rogier Burghout
13-10-2016, 11:12
valt me op dat van de oude titels die nu op 4K worden uitgebracht een evt director's cut/extended version/alternate version niet op het 4K schijfje staat, alleen de theatrical cut (zie bv Argo, The Town, I am Legend, (http://www.blu-ray.com/news/?id=20027) Now You See Me), valt me toch tegen; ook is niet altijd een 4K versie wat beeld betreft merkbaar beter (soms zelfs slechter); dus ook nu, net als bij blu-ray, goed opletten voordat je iets koopt (had gehoopt dat ik nu, zonder alles te checken over kwaliteit ed, een 4K titel kon kopen, helaas...)

Ook vind ik het jammer (maar wel te begrijpen) dat als er een 3D versie bestaat deze vaak niet bij de 4K versie is inbegrepen, maar ja er moet geld verdiend worden.

Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...

Peter van santbrink
13-10-2016, 11:23
Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...

ikzelf ga nog niet zo ver maar zal inderdaad veel titels om de genoemde redenen niet aanschaffen, ook al omdat vaak het verschil in beeldkwaliteit minimaal is.

even gedeeltelijk of-topic: heb sinds een maand de Denon AVR X7200WA, helaas kwam ik er te laat achter dat je voor een 7.1.4 opstelling een 2e versterker nodig hebt; deze moet in mijn situatie in principe alleen de achter hoog aansturen, heeft iemand een tip voor een passende 2e versterker ? liefst niet te groot/zwaar, heb niet veel ruimte meer om deze te plaatsen

jeroeni
13-10-2016, 11:36
Voor mij persoonlijk nog een reden om niet op 4K over te stappen...

Als men nu een nieuw toestel moet hebben zou ik een 4K/HDR scherm aanraden maar heb je nog een goed 1080p toestel dan is de upgrade echt niet nodig.

Heb laatst bij een kennis een stuk Batman vs Superman gezien en moet zeggen dat als hij niets zij ik niet geweten had dat het om 4k Blu-ray ging .[Praat ik over een scherm van rond de 2200 Euro]

Mijn ogen zijn prima.;)

Peter van santbrink
18-10-2016, 09:03
en ook alleen de theatrical cut van The Da Vinci Code (http://www.blu-ray.com/movies/The-Da-Vinci-Code-4K-Blu-ray/160249/#Review) op UHD, vervelende trend aan het worden.....:evil:

jurgen42u
18-10-2016, 11:45
en ook alleen de theatrical cut van The Da Vinci Code (http://www.blu-ray.com/movies/The-Da-Vinci-Code-4K-Blu-ray/160249/#Review) op UHD, vervelende trend aan het worden.....:evil:

Dit bestond al in de tijd van de DVD, niets nieuws qua tactiek.
Volgend jaar komt wellicht de TC met EE editie al op UHD.

Robintje
22-10-2016, 18:09
Google heb, ben en ga ik zeker meer bekijken maar hier zitten ook wat mensen die het makkelijk kunnen uitleggen (of goeie bronnen/linkjes hebben):

Wie kan mij helpen om goed het verschil tussen 4K en OLED te begrijpen?

Bijvoorbeeld:
Wat zijn de voor en/of nadelen van beide en van elkaar?
Waar baseer je je keuze uiteindelijk op, heeft iets van beide geen toekomst of gaat een van beide meer op de achtergrond optreden?
Is de een mooier qua beeld?

Claudio Santulli
22-10-2016, 18:14
Ik heb enkele artikelen geschreven hier op DVD.nl die al veel uitleggen.
Kies achtergronden en lees de recensie van de LG OLED en het televisie-artikel.

http://dvd.nl/achtergronden/Welke-televisie-is-de-beste-keuze/


http://dvd.nl/achtergronden/oled-dreams/

Peter van santbrink
27-10-2016, 08:02
een top 5 favoriete film van mij krijgt een, volgens deze review (http://www.blu-ray.com/movies/Crouching-Tiger-Hidden-Dragon-4K-Blu-ray/162080/#Review), prima uitgave !

http://images3.static-bluray.com/movies/covers/162080_large.jpg

jurgen42u
27-10-2016, 21:21
een top 5 favoriete film van mij krijgt een, volgens deze review (http://www.blu-ray.com/movies/Crouching-Tiger-Hidden-Dragon-4K-Blu-ray/162080/#Review), prima uitgave !




Wat mij opvalt is dat alle UHD's voorzien zijn van slipcovers; wat de aanschafwaarde wel doet stijgen.. Weet er iemand of de UHD's van Sony regiovrij zijn? Anders schaf ik mij de UK variant van aan.

John Tak
28-10-2016, 01:55
Wat mij opvalt is dat alle UHD's voorzien zijn van slipcovers; wat de aanschafwaarde wel doet stijgen.. Weet er iemand of de UHD's van Sony regiovrij zijn? Anders schaf ik mij de UK variant van aan.
Voor zover ik heb begrepen zijn alle UHD's standaard regiovrij....?

bart22
28-10-2016, 10:47
Voor de liefhebbers van 4K:
Bij Amazon.Fr hebben ze enkele titels in de aanbieding staan:

Boxset met daarin San Andreas en Mad Max Fury Road voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-Action-4K-Digitale-UltraViolet/dp/B01GKD33PE/ref=pd_sim_sbs_74_10?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=PBN8C10HFRRZS7TACEAQ)te vinden)
Boxset met daarin Batman v Superman Ultimate Edition en Man of Steel voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Collection-films-Superman-justice-Blu-ray/dp/B01G7QESWG/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-3)te vinden)
Boxset met daarin Pan en The Lego Movie voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-Famille-4K-aventure-UltraViolet/dp/B01GKD33OK/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-5)te vinden)
Boxset met daarin Batman v Superman, Mad Max Fury Road, Creed, San Andres en The Lego Movie voor 44,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-4K-Ultra-HD-UltraViolet/dp/B01GKD33TA/ref=sr_1_6?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-6)te vinden)

bart22
14-11-2016, 08:31
Ik zag daarnet in de folder van MM Nederland volgende promotie staan:

Een Samsung UBD-K8500 + 6 Ultra HD Films voor 449€.
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_samsung-ubd-k8500-1480416.html

edwinvb
14-11-2016, 08:52
sinds een paar dagen bezitter van de panasonic dmp-ub900
en ben zeer, zeer tevreden

de mogelijkheden met deze speler zijn meer dan die van de samsung
ik twijfelde tussen deze 2, zeker met prijsverschil
maar het maakt meer dan goed

omdat mijn receiver wel een 4k pass through heeft maar dus niet afspeelt
gaat beeld via tv en geluid gewoon via de receiver
en dat werkt prima

gelukkig zater er genoeg hdmi poorten op de speler, dit had niet gekund met de samsung
krijg ook de indruk dat geluid nu een stuk beter is dan bij mijn vorige sony 3d speler

kortom , zeer blij

Dai
14-11-2016, 09:23
gelukkig zater er genoeg hdmi poorten op de speler, dit had niet gekund met de samsung
krijg ook de indruk dat geluid nu een stuk beter is dan bij mijn vorige sony 3d speler



Je bedoelt waarschijnlijk dat de panasonic ook meer (component) aansluitingen heeft, want het heeft dezelfde aantal hdmi poorten met de samsung speler. Namelijk 2,voor audio en beeld.

rogue
14-11-2016, 11:22
Voor de liefhebbers van 4K:
Bij Amazon.Fr hebben ze enkele titels in de aanbieding staan:

Boxset met daarin San Andreas en Mad Max Fury Road voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-Action-4K-Digitale-UltraViolet/dp/B01GKD33PE/ref=pd_sim_sbs_74_10?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=PBN8C10HFRRZS7TACEAQ)te vinden)
Boxset met daarin Batman v Superman Ultimate Edition en Man of Steel voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Collection-films-Superman-justice-Blu-ray/dp/B01G7QESWG/ref=sr_1_3?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-3)te vinden)
Boxset met daarin Pan en The Lego Movie voor 22,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-Famille-4K-aventure-UltraViolet/dp/B01GKD33OK/ref=sr_1_5?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-5)te vinden)
Boxset met daarin Batman v Superman, Mad Max Fury Road, Creed, San Andres en The Lego Movie voor 44,99€ (HIER (https://www.amazon.fr/Coffret-4K-Ultra-HD-UltraViolet/dp/B01GKD33TA/ref=sr_1_6?s=dvd&ie=UTF8&qid=1477647768&sr=1-6)te vinden)

Ik zag al steeds dezelfde 4K titels langskomen bij de "Te koop aangeboden" draadjes. Nu snap ik het :).

Dai
18-11-2016, 14:59
Zijn er andere studio's behalve de Hollywood studio's die 4k blurays uitbrengen? Ik heb nog niks kunnen ontdekken als het Europa of Azië betreft.

rogue
18-11-2016, 18:49
6 UHD films voor 40 pond (exclusief verzenden), voor de liefhebber.
-The Revenant
-Kingsman: The Secret Service
-Life of Pi
-The Maze Runner
-Independence Day (eerste film, niet de tweede wat in de beschrijving staat)
-Exodus: Gods and Kings

Wedlock
18-11-2016, 18:54
Jawel hoor....

Concorde Duitsland :

The Last Witch Hunter
God's Of Egypt
Now You See Me 1
Now You See Me 2


Koch Duitsland :

The Neon Demon


Rough Trade Duitsland :

Texas Chainsaw Massacre


Splendid Duitsland :

Expendables 3


Lionsgate UK :

Mechanic Resurrection
Deepwater Horizon
Sicario
Criminal
The Hunger Games films


om er eens een paar te noemen :D

Dai
18-11-2016, 19:16
Jawel hoor....

Concorde Duitsland :

The Last Witch Hunter
God's Of Egypt
Now You See Me 1
Now You See Me 2


Koch Duitsland :

The Neon Demon


Rough Trade Duitsland :

Texas Chainsaw Massacre


Splendid Duitsland :

Expendables 3


Lionsgate UK :

Mechanic Resurrection
Deepwater Horizon
Sicario
Criminal
The Hunger Games films


om er eens een paar te noemen :D

Dat zijn volgens mij allemaal Amerikaanse films, ik probeer juist te zoeken naar topfilms uit andere landen op 4k bluray.

Wedlock
18-11-2016, 20:11
Ohhh dan heb ik je vraag niet goed begrepen.....zal vast wel maar die ken ik niet.

Mark van L.
19-11-2016, 17:37
Ghostbusters 3 4K verschijnt in Frankrijk inclusief de 3D disc. In nederland zonder.
En de franse release is ook nog goedkoper..........

BluRay4Life
20-11-2016, 12:45
6 UHD films voor 40 pond (exclusief verzenden), voor de liefhebber.
-The Revenant
-Kingsman: The Secret Service
-Life of Pi
-The Maze Runner
-Independence Day (eerste film, niet de tweede wat in de beschrijving staat)
-Exodus: Gods and Kings

Iemand enig idee welke er NEDERLANDSE Ondertiteling zouden hebben.
Ik vind enkel dat Independece Day Nederlande ondertiteling zou hebben.
Van de rest vind ik geen informatie.
Misschien iemand die iets meer weet of deze box in bezit heeft of in de toekomst zal hebben en kan zeggen wat de ondertitels zijn.

Claudio Santulli
20-11-2016, 13:36
Geen honderd procent garantie, maar volgens mij zijn alle UHD BD's gelijk. Dus alle ondertitelsporen zullen aanwezig zijn bij elke uitgave. Maar pin me er niet op vast.

BluRay4Life
20-11-2016, 14:20
Geen honderd procent garantie, maar volgens mij zijn alle UHD BD's gelijk. Dus alle ondertitelsporen zullen aanwezig zijn bij elke uitgave. Maar pin me er niet op vast.

De meeste zijn in de VS voorzien van Nederlandse ondertiteling (meestal enkel wel de 4K-film, want de gewone Blu Ray die erbij zit niet) ... Maar het is heel moeilijk enige informatie te vinden wat betreft ondertiteling van 4K-films uit de UK.

Zou zonde zijn van ze te bestellen en dan maar 1 film te hebben met Nederlandse ondertiteling want ik heb nu eenmaal ondertiteling nodig.

Mark van L.
20-11-2016, 17:50
De italiaanse release van deze 4K titels hebben geen nederlandse ondertiteling (zie huidige posts in TKA op marktplaats of amazon.it....

Voor UK titels geeft deze goede info, maar helaas niet voor genoemde titels: https://www.zoom.co.uk

HBx2000
21-11-2016, 11:14
Iemand enig idee welke er NEDERLANDSE Ondertiteling zouden hebben.
Ik vind enkel dat Independece Day Nederlande ondertiteling zou hebben.
Van de rest vind ik geen informatie.
Misschien iemand die iets meer weet of deze box in bezit heeft of in de toekomst zal hebben en kan zeggen wat de ondertitels zijn.
Kingsman 4K heeft 100% NL ondertiteling. Die heb ik zelf in bezit. De rest is inderdaad gokken, maar volgens DVDcompare.net (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=37213)zou The Revenant NL ondertiteling moeten hebben.
Amerikaanse versies van The Maze Runner (http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=37642) en volgens Blu-ray.com (http://www.blu-ray.com/movies/Life-of-Pi-4K-Blu-ray/140434/)Life of Pi hebben ook Nederlandse ondertiteling. Exodus: Gods and Kings dan weer niet.

Ben het met Claudio eens, voor zover ik heb kunnen achterhalen zijn de Amerikaanse UHD schijven in ieder geval gelijk aan de Engelse.

martin
02-12-2016, 14:51
De UHD versie van Jason Bourne nog niet zien liggen bij MM Zoetermeer.
wel de oudere Bourne films.

Dai
02-12-2016, 15:06
De UHD versie van Jason Bourne nog niet zien liggen bij MM Zoetermeer.
wel de oudere Bourne films.

De hele mikmak vd Bourne serie ligt er wel bij MM amsterdam centrum. Ik wil met de 3=2 actie Bourne, Warcraft en Suicide squad meenemen. Warcraft niet gezien en Suicide Squad komt morgen op 3 dec uit. Ik vind het wel duur 35 per stuk, binnen 4k discs zijn de prijzen tussen 27 en 35 euro. Geen verklaring waarom ene keer 27 en andere keer 35 euro.

WaymannDirector
02-12-2016, 15:42
De hele mikmak vd Bourne serie ligt er wel bij MM amsterdam centrum. Ik wil met de 3=2 actie Bourne, Warcraft en Suicide squad meenemen. Warcraft niet gezien en Suicide Squad komt morgen op 3 dec uit. Ik vind het wel duur 35 per stuk, binnen 4k discs zijn de prijzen tussen 27 en 35 euro. Geen verklaring waarom ene keer 27 en andere keer 35 euro.

Mss verschillende uitgevers...

martin
02-12-2016, 16:01
Suïcide Squad is bij bol 29,99 dus die zou MM ook voor die prijs moeten geven.
warcraft is wel duur, misschien wachten tot de 3 delen klaar zijn en in een box kopen.

batmaster
04-12-2016, 22:48
Ik ben ook in bezit van een nieuwe speler. Ben voor de Samsung gegaan. Panasonic is misschien iets beter, maar voor 10 films en een speler nieuw in seal voor 250 via marktplaats kon ik deze deal echt niet laten liggen. Afgelopen weekend Suicide Squad, Ghostbusters en x-men op UDH gekocht. Ja ik ben echt om, zo gaaf.
Zat te twijfelen om de Neon Demon te halen, alleen heeft deze helaas geen HDR. Dan maar voor de normale blu-ray.

Dai
04-12-2016, 23:27
Ik ben ook in bezit van een nieuwe speler. Ben voor de Samsung gegaan. Panasonic is misschien iets beter, maar voor 10 films en een speler nieuw in seal voor 250 via marktplaats kon ik deze deal echt niet laten liggen. Afgelopen weekend Suicide Squad, Ghostbusters en x-men op UDH gekocht. Ja ik ben echt om, zo gaaf.
Zat te twijfelen om de Neon Demon te halen, alleen heeft deze helaas geen HDR. Dan maar voor de normale blu-ray.

Het viel mij trouwens op, dat bij de samsung geleverde films, niet bij alle films een bluray disc zat. De fox titels enkel 4k disc. Ik heb deadpool gekocht, dat waren 2 discs (4k bluray en normale bluray). Die bij samsung was enkel 4k disc.

WaymannDirector
06-12-2016, 15:29
Nog mensen die de xbox one s als 4K BD speler hebben? Lukt mij van geen kanten om Batman V Superman aan het spelen te krijgen. Andere 4K schijven geen probleem. Alleen bij deze film nog geen beeld gezien.

Wat die Xbox one S als ding zelf betreft... ik ga dat ding huer bijna door de ruit gooien wat een ongebruiksvriendelijk rommel. Dat mensen dit kopen om games te spelen, dit moet toch fout lopen? Is ook niet moeilijk komt van Windows natuurlijk... Ik kocht al jaren niks meer van die bende en zal dat hierna nooit meer doen. Opnieuw verpatsen en sparen voor een echte 4K speler lijkt me.

Claudio Santulli
06-12-2016, 17:52
Dat laatste is sowieso het slimste. Een gameconsole is vooral voor games. Bitstream werkt geloof ik nog steeds niet, dus geen HD Audio zoals DTS-HD of Dolby TrueHD. Dus ook geen Atmos of DTS:X.

Misschien dat we binnenkort deze en een echte speler eens naast elkaar zetten voor een vergelijk. Ik kan je nu niet vertellen waarom BvS niet afspeelt. Een keer volledig opnieuw opstarten, de bd proberen of wachten op een update. Anders even googlen of andere dit probleem ook hebben.

batmaster
07-12-2016, 22:26
Geen idee waar ik het even moest vragen... Ik heb dus die 4K blu-ray speler van samsung. De UBD-K8500. Ik bekijk mijn films op een lg uh668v.
Als een beeld dus volledig zwart is bij een film gaat de helderheid, of de zwartwaarde helemaal naar beneden. Dus een soort van uit. Als er weer tekst in beeld komt gaat het weer iets omhoog.
Als ik dus een normale blu-ray kijk of spel speel wat niet op HDR is, dan krijg ik dit niet. Ook bij de playstation 4 met The Last of Us bijvoorbeeld is dit het geval, maar als ik iets kijk van 1080p blijft het volledige zwarte beeld wat lichter.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb geprobeerd internet af te struinen, alle instellingen gewijzigd in de speler en op de tv, maar helaas zonder succes. Wie o wie kan mij helpen?

Dai
08-12-2016, 13:31
Ik had gehoopt dat de BBC Planet Earth 2 4K bluray op de markt zal brengen, maar ze zijn met hun eigen diensten en een nieuwe hdr standaard bezig. Blijkbaar ondersteund alleen panasonic "HLG" format.

http://www.bbc.com/news/technology-38242187

Overigens heeft amazon.com wel een pre-order voor de 4k versie, uiteraard geen verdere specificaties.

raymen
08-12-2016, 13:56
Nee hoor ook LG

https://www.audiovideo2day.com/lg-en-bbc-brengen-hdr-naar-tv/

Mark van L.
09-12-2016, 05:53
Vraag: heeft iemand de 4K van Lucy in huis?
Ik heb hem binnen, maar heb nog geen 4K speler. Volgens Amazon DE, IT, etc, heeft deze nederlandse ondertiteling. Het staat echter niet op de hoes. Andere sites geven exact dezelfde specs (geluid in engels, japans en duits) maar weer geen NL subs. Ik hoop dat iemand dezelfde disc ook heeft.

Wedlock
09-12-2016, 09:59
Ik heb de UK versie van Lucy UHD en daar staan geen NL subs op.

Mark van L.
09-12-2016, 10:03
Ik heb de UK versie van Lucy UHD en daar staan geen NL subs op.

Bedankt, dan is de informatie op amazon fout, want de rest van de specs is gelijk. Kan me niet voorstellen, dat er een andere versie is met enige verschil NL subs.

Dai
09-12-2016, 14:23
Nee hoor ook LG

https://www.audiovideo2day.com/lg-en-bbc-brengen-hdr-naar-tv/

Ik heb begrepen dat de samsung (top) modellen via een firmware update hiertoe ook in staat zijn. Volgens mij is deze "hdr" techniek bedoelt voor live tv kijken en niet voor fysieke media.

Wim S.
17-12-2016, 09:10
Dat laatste is sowieso het slimste. Een gameconsole is vooral voor games. Bitstream werkt geloof ik nog steeds niet, dus geen HD Audio zoals DTS-HD of Dolby TrueHD. Dus ook geen Atmos of DTS:X.

Misschien dat we binnenkort deze en een echte speler eens naast elkaar zetten voor een vergelijk. Ik kan je nu niet vertellen waarom BvS niet afspeelt. Een keer volledig opnieuw opstarten, de bd proberen of wachten op een update. Anders even googlen of andere dit probleem ook hebben.

Uiteraard is de PS4 ook voor games, maar weet je of de PS4 nou 4k ultra hd kan afspelen?
Ik vermoed zelf van niet, of heb je hier een bepaalde app voor nodig?

HBx2000
17-12-2016, 11:45
Uiteraard is de PS4 ook voor games, maar weet je of de PS4 nou 4k ultra hd kan afspelen?
Ik vermoed zelf van niet, of heb je hier een bepaalde app voor nodig?

Nee, alleen de PS4 Pro kan dit d.m.v. streaming.
Denk dus aan Netflix bijvoorbeeld. De console zelf heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van 4K UHD schijfjes.

Reactie op je eigen quote: Xbox One S heeft tegenwoordig bitstream out en de UHD van Batman v Superman werkt gewoon. Zit er nu zelfs naar te kijken.

Wim S.
17-12-2016, 11:55
Nee, alleen de PS4 Pro kan dit d.m.v. streaming.
Denk dus aan Netflix bijvoorbeeld. De console zelf heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van 4K UHD schijfjes.

Reactie op je eigen quote: Xbox One S heeft tegenwoordig bitstream out en de UHD van Batman v Superman werkt gewoon. Zit er nu zelfs naar te kijken.

Oke maar de ps4 is ook niet van plan om hiermee te komen aan de hand van bv een update of andere dergelijke toevoeging?

HBx2000
17-12-2016, 12:08
Dat denk ik niet, aangezien de gewone Xbox One het ook niet kan. Volgens mij is er hardware matig een andere laser voor nodig, maar dat weer ik niet zeker. De PS3 kreeg later ook ondersteuning voor 3D. Maar zover ik weet heeft Sony geen plannen hierin.

Dai
17-12-2016, 12:27
Oke maar de ps4 is ook niet van plan om hiermee te komen aan de hand van bv een update of andere dergelijke toevoeging?

Uitgesloten, deze generatie kan geen ultra bluray discs afspelen. Ps4 pro kan enkel 4k streamen, ook geen software upgrade mogelijk omdat het hardware betreft.

Marcel den Haan
21-12-2016, 13:50
Waar kopen de meesten hier hun UHD BD's? De Media Markt hier heeft een zeeeeer karig aanbod. Importeren zal wel weer de enige juiste optie worden. Zeer spijtig dat je toch altijd moet uitwijken naar het buitenland. En dan raar opkijken als ze weinig verkopen of het format niet loopt. Deze MM heeft ze ergens in een hoekje weggemoffeld, ook Bol heeft niet alles en dan alleen te duur.

Dai
21-12-2016, 14:07
Waar kopen de meesten hier hun UHD BD's? De Media Markt hier heeft een zeeeeer karig aanbod. Importeren zal wel weer de enige juiste optie worden. Zeer spijtig dat je toch altijd moet uitwijken naar het buitenland. En dan raar opkijken als ze weinig verkopen of het format niet loopt. Deze MM heeft ze ergens in een hoekje weggemoffeld, ook Bol heeft niet alles en dan alleen te duur.

ik koop ze bij amazon Engeland, recent Duitsland maar die heeft leeftijd logo pontificaal op de hoes staan. Gemiddeld voor 22-25 euro. Hier in Nederland ligt het tussen de 30-35 euro. Zelfs met 3=2 betalen is het niet waard.

Wedlock
21-12-2016, 14:23
Ik koop ze ook in Engeland en soms Amerika (als een titel nergens anders uitkomt in UHD)......de Media Markt in Antwerpen waar ik een tijdje geleden geweest ben had ook redelijk goeie prijzen en ook veel op voorraad......maar ja Antwerpen ligt niet om de hoek voor sommige members dus je moet er dan wat voor over hebben :-P

Claudio Santulli
21-12-2016, 15:11
Ik heb de luxe dat ik bij 4 MediaMarkten terecht kan, maar alleen de Arena heeft goede voorraad en nooit goedkoper dan 29 euro. Gelukkig ga ik met de Kerst naar London. Eens kijken wat de winkels (HMV, Flopp) daar doen. Maar sowieso koop ik nog niet echt veel en lang niet alles is echt de moeite waard.

batmaster
21-12-2016, 22:27
Hier in Utrecht hebben we gelukkig nog een keus uit een stuk of 20. Daar staat het netjes vooraan bij de blu-rays. Alleen maar lof voor de Media Markt in mijn woonplaats. Ook echt super aardig personeel dat er staat. Ik ga dit weekend naar Brussel toe. Even kijken of ze daar nog wat hebben staan bij de Media Markt.

Claudio Santulli
22-12-2016, 00:30
Net The Shallows op UHD BD gezien op de OPPO en mijn bek viel echt werkelijk open. Ik was sowieso vrij sceptisch, maar het verschil tussen de BD- en UHD-versie van The Shallows is echt enorm. Niet normaal meer zo strak. De overview-shots van de zee sprankelde op UHD, maar waren bijna saai op BD. Hoe het water bruist en opspat, de golven breken, de kleuren. Het is echt een referentietitel.

Wat vinden jullie de mooiste 4K-transfer tot nu toe?

Wedlock
22-12-2016, 08:00
Lucy is een favoriet bij mij op UHD , de kleuren en details is echt prachtig met natuurlijk de Atmos track erbij die het compleet maakt

John Tak
23-12-2016, 20:40
Net The Shallows op UHD BD gezien op de OPPO en mijn bek viel echt werkelijk open. Ik was sowieso vrij sceptisch, maar het verschil tussen de BD- en UHD-versie van The Shallows is echt enorm. Niet normaal meer zo strak. De overview-shots van de zee sprankelde op UHD, maar waren bijna saai op BD. Hoe het water bruist en opspat, de golven breken, de kleuren. Het is echt een referentietitel.

Oww leuk om te lezen Claudio :) Ik heb hem vanmiddag toevallig ook aangeschaft. Heb de film zelf nog niet gezien. Straks lekker genieten dus :)

dinandus
23-12-2016, 20:57
Wat betreft de Duitse UHD BD`s, meestal kun je de de titelhoes van de box wisselen c.q. omdraaien, en heb je de leeftijds indicatie niet meer op je hoesje/ cover staan.
Ook eergisteren The Shallows gezien, is een erg goede zowel beeld technisch, scherpte maar ook sound technisch (atmos) een van de beste denk ik van dit jaar. Lucy is ook erg goed.
Ik bestel ze regelmatig via Amazon DE, de meesten zitten nu rond de 23 a 25 €, en ach als je er twee besteld heb je gelijk geen portokosten meer.
Via Zavvi heb ik er een gelijktijdig 4 laten komen, koste me 75 €, en vervielen de portokosten eveneens.
Af en toe laat ik er een via de US rechtstreeks invliegen zeg maar, maar ja nu de dollar zowat gelijk aan de € is loont dat ook niet zo meer.
Over algemeen zijn de bij MM veels te duur, en mondjesmaat verkrijgbaar c.q. aanwezig.
Wordt het niet tijd voor een eigen tread om de diverse UHD BD`s te bespreken?

Frenkel
23-12-2016, 23:55
Mijn eerste ervaring met UHD (Deadpool en X-Men Apocalypse) is zeker positiever dan ik had verwacht.
Nu zit ik een ruime 2 meter van mijn 55" scherm dus dat helpt ook wel mee, maar zeker UHD geeft ook een forse verbetering.
De normale Blu-ray blijft er echter ook super uitzien en het zeker niet te vergelijken met het verschil tussen DVD en Blu-ray dat ik een jaar of 9 geleden voor het eerst ervaarde,...dat had een echte wow factor.
Als ik in het algemeen een BD een 8 als cijfer zou geven, zou ik UHD BD een 9 geven en DVD een 6.
Bij BD destijds was het voor mij al duidelijk dat ik wijnig tot niets meer op DVD zou kopen, maar nu zal ik zeker wel selectiever zijn.
Afwegingen daarbij zijn kwaliteit van de UHD BD, prijs, en de film in het algemeen (in dat laatste geval was bijvoorbeeld Deadpool een no brainer maar zou ik Independence Day 2 niet snel aanschaffen op UHD)
Het prijsverschil is ook veel groter als tussen DVD en BD destijds, en acties als 3 halen 2 betalen zijn er ook nog niet echt (met uitzondering van MM, maar zoals eerder gemeld hier, niet intressant vanwege hoge prijs en karig aanbod)

edwinvb
07-02-2017, 20:56
kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn?

Frenkel
07-02-2017, 21:39
kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn?

Ja, 4K Blu-ray's zijn altijd regiovrij.

edwinvb
07-02-2017, 21:41
Ja, 4K Blu-ray's zijn altijd regiovrij.


gelukkig,heb net er 1 besteld....
(john wick)

John Tak
09-02-2017, 00:42
kan iemand al vertellen of idd de 4k uit us regio vrij zijn? Yup en ook zelfs regelmatig voorzien van NL subs. Alleen geldt dat niet automatisch ook voor de vaak meegeleverde 'normale' blu-ray.

Hombre
18-02-2017, 10:36
voor de lief hebbers die verder willen dan de 1080i NL uitgave ;-)

Planet Erde II: Eine Erde - viele Welten (4K Ultra HD) (+ Blu-ray)
https://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B06VW22SZ9/areadvd0e

Johan1967
18-02-2017, 11:16
voor de lief hebbers die verder willen dan de 1080i NL uitgave ;-)

Planet Erde II: Eine Erde - viele Welten (4K Ultra HD) (+ Blu-ray)
https://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B06VW22SZ9/areadvd0e

Heb je gezien dat het Engelse geluid dan wel Dolby Digital 5.1 is. Je kunt ook voor deze gaan: https://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-II-UHD-Blu-ray/dp/B06X16HDJD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1487416357&sr=8-4&keywords=planet+earth+ii

Claudio Santulli
18-02-2017, 12:41
Dat lijkt me wel heel mooi op Ultra HD BD.

Hombre
19-02-2017, 10:34
Heb je gezien dat het Engelse geluid dan wel Dolby Digital 5.1 is. Je kunt ook voor deze gaan: https://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-II-UHD-Blu-ray/dp/B06X16HDJD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1487416357&sr=8-4&keywords=planet+earth+ii

?????????????????????

Taal: Deutsch (Dolby Digital 5.1), Deutsch (DTS 7.1), Englisch (Dolby Digital 5.1), Englisch (DTS 7.1)

Grappig, de BD heeft dit volgens Amazon.de

Taal: Deutsch (DTS-HD 5.1), Englisch (DTS-HD 5.1)

Claudio Santulli
19-02-2017, 13:26
Niet dat ik deze film zo interessant vind, maar de uitgave wel.
https://www.bol.com/nl/p/passengers/9200000073057809/

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/8/7/9200000073057809.jpg

Want daar staat toch echt Ultra HD BD + 3D-Blu-ray Disc + Blu-ray Disc. :-)

Marcel Hoeve
19-02-2017, 13:33
Dat zou dan een primeur zijn voor de Benelux. In de VS zijn al diverse van dit soort gecombineerde uitgaven (4K UHD Blu-ray + 3D Blu-ray + 2D Blu-ray) verschenen.

Wedlock
19-02-2017, 15:38
Ik denk niet dat dat de cover is voor de Nederlandse release......eerder de US versie.
De tweede cover die geplaatst staat met leeftijdslogo lijkt meer bestemd voor ons en daar staat de 3D versie niet vernoemd.....

John Tak
22-02-2017, 00:33
Taal: Deutsch (Dolby Digital 5.1), Deutsch (DTS 7.1), Englisch (Dolby Digital 5.1), Englisch (DTS 7.1)

Dit is ook wel apart... De UK-versie van de UHD komt er ook aan, maar volgens de cover staat daar alleen maar een Engelse 5.1 track op...

https://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-II-UHD-Blu-ray/dp/B06X16HDJD/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1487722985&sr=1-1&keywords=planet+earth+2

Claudio Santulli
22-02-2017, 00:38
Is het dan nu aangepast, want nu staat er Engels DTS-HD MA 5.1?

Claudio Santulli
22-02-2017, 00:39
Oh, wacht, er is een 7.1-track op BD.

WaymannDirector
22-02-2017, 07:45
Niet dat ik deze film zo interessant vind, maar de uitgave wel.
https://www.bol.com/nl/p/passengers/9200000073057809/


Want daar staat toch echt Ultra HD BD + 3D-Blu-ray Disc + Blu-ray Disc. :-)

Bol heeft al bevestigd dat dit inderdaad de uitgave wordt van de UHD versie.

Wel benieuwd naar de film. Lijkt me een ontsnappend filmpje en Thomas Newman's soundtrack is geweldig.

rogue
22-02-2017, 08:54
De eerste films van de MCU komen uit in Duitsland: Iron Man 1, 2 en 3. Niet via Disney overigens (die is nog niet begonnen aan UHD), blijkbaar heeft een andere uitgever (Concorde) de rechten in Duitsland.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71G17lDX0aL._SX342_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71GMuNqzbWL._SX342_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71M-epPz3WL._SX342_.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81gz8W0jcyL._SX342_.jpg

rogue
22-02-2017, 08:56
Bol heeft al bevestigd dat dit inderdaad de uitgave wordt van de UHD versie.

Wel benieuwd naar de film. Lijkt me een ontsnappend filmpje en Thomas Newman's soundtrack is geweldig.

Ik heb 'm in de bios gezien, en n.a.v. de trailer had ik andere verwachtingen van de film en viel hij best wat tegen. Toch zal ik 'm aanschaffen voor de eye-candy, beelden van die slingshot waren adembenemend mooi....

John Tak
22-02-2017, 17:18
Oh, wacht, er is een 7.1-track op BD. Nee het is zelfs nóg maffer: zowel de UK als de Duitse versie hebben een 5.1 spoor op de UHD staan, maar de Duitse UHD-versie heeft - als ik de cover mag geloven - ook een 7.1 track in het Duits...!

Marcel den Haan
22-02-2017, 17:45
Ja mooi nieuws die Iron Man trilogie. Maar eerst maar eens de reviews afwachten. Dit soort maatschappijen is vaak hit or miss.

martin
23-02-2017, 09:38
Deepwater horizon niet op UHD in nl?

WaymannDirector
23-02-2017, 10:01
Deepwater horizon niet op UHD in nl?

Nee Belga is nog niet op de kar gesprongen...

WaymannDirector
23-02-2017, 12:03
Bol heeft al bevestigd dat dit inderdaad de uitgave wordt van de UHD versie.

Wel benieuwd naar de film. Lijkt me een ontsnappend filmpje en Thomas Newman's soundtrack is geweldig.

Ok er komt dus geen 3D + 4K combo als we officiele cover mogen geloven... jammer maar het zal toch weer de 3D versie worden.

martin
23-02-2017, 15:14
Nee Belga is nog niet op de kar gesprongen...

Jammer, dan maar de blu ray versie.

Wordt wel tijd dat de prijzen van uhd zakt want het verschil tussen blu ray en uhd wordt soms wel erg groot.
Voorbeeld is Risen BD is 7,50 en uhd is 29,99!!

dan kies ik toch echt voor BD versie

peptalk
23-02-2017, 16:17
Beetje op de verschillende amazon website's blijven kijken. Amazon.fr had er laatst een aantal in de 3 voor 2 actie, komen ze effectief op 15 euro ex verzenden. Ik zag dat amazon.co.uk er nu een paar in de 2 voor 25 pond heeft zitten, maar dat zijn er wel héél weinig.

Mark van L.
23-02-2017, 17:03
Amazon IT heeft UNI350 dus 3 met 50% korting (13 universal titels)
Amazon FR heeft 2x3, dus 3 titels voor de prijs van 2, niet zoveel titels.
Amazon FR heeft al lang gehad een box met 5 titels voor 50 euro (mad max, san andreas, lego movie, creed en nog een)
Zavvi heeft 2 voor 35, ook niet heel veel titels
en je moet af en toe geluk hebben (op amazon.fr gekocht: The Amazing Spiderman 2 voor 7, The Fifth Wave voor 5 euro) allebei gewoon nieuw.

Mark van L.
24-02-2017, 15:54
http://www.areadvd.de/news/harry-potter-filme-mit-dolby-vision-hdr-auf-ultra-hd-blu-ray/

Ingmar B.
20-03-2017, 22:05
Wij zitten te denken om over te gaan naar een 4k tv, maar de betaalbare versies hebben geen 3D. Nu hebben we wel veel 3D films (gelukkig zit er ook een normale Blu-Ray in bij allen, maar ok) en een 3D Blu Ray speler, dus ergens toch ook wel zonde van al die 3D films. Beetje luxe probleem, geen idee wat aangeraden wordt. Gewoon 3D films blijven halen, of is 4k echt de toekomst en is vervangen beter? We hebben geen plek voor 2 tv's en 2 dvd spelers namelijk :P

Ralph71
21-03-2017, 08:24
Wij zitten te denken om over te gaan naar een 4k tv, maar de betaalbare versies hebben geen 3D. Nu hebben we wel veel 3D films (gelukkig zit er ook een normale Blu-Ray in bij allen, maar ok) en een 3D Blu Ray speler, dus ergens toch ook wel zonde van al die 3D films. Beetje luxe probleem, geen idee wat aangeraden wordt. Gewoon 3D films blijven halen, of is 4k echt de toekomst en is vervangen beter? We hebben geen plek voor 2 tv's en 2 dvd spelers namelijk :P

LG stopt vanaf 2017 geheel met 3D, geen enkele nieuwe 4K Oled van LG zal nog 3D afspelen.

rogue
21-03-2017, 13:42
Wij zitten te denken om over te gaan naar een 4k tv, maar de betaalbare versies hebben geen 3D. Nu hebben we wel veel 3D films (gelukkig zit er ook een normale Blu-Ray in bij allen, maar ok) en een 3D Blu Ray speler, dus ergens toch ook wel zonde van al die 3D films. Beetje luxe probleem, geen idee wat aangeraden wordt. Gewoon 3D films blijven halen, of is 4k echt de toekomst en is vervangen beter? We hebben geen plek voor 2 tv's en 2 dvd spelers namelijk :P

Wat is betaalbaar voor jou, dat is voor de een natuurlijk anders dan voor de ander.
En je zal goed moeten nadenken hoe belangrijk 3D is voor je. Voor mij was het belangrijk genoeg om nu de laatste OLED te kopen die nog 3D had. En als ik moet kiezen tussen een film in 3D kopen of in 4K, dan kies ik waarschijnlijk (heb nog geen UHD speler) voor het eerste. En mooier dan op OLED zal 3D niet worden denk ik...

Ingmar B.
21-03-2017, 20:38
Wat is betaalbaar voor jou, dat is voor de een natuurlijk anders dan voor de ander.
En je zal goed moeten nadenken hoe belangrijk 3D is voor je. Voor mij was het belangrijk genoeg om nu de laatste OLED te kopen die nog 3D had. En als ik moet kiezen tussen een film in 3D kopen of in 4K, dan kies ik waarschijnlijk (heb nog geen UHD speler) voor het eerste. En mooier dan op OLED zal 3D niet worden denk ik...

OLED ziet er fantastisch uit, maar toch echt te duur voor ons. Budget is toch max echt 1500. 3D is vrij belangrijk, want veel 3D films, maar aan de andere kant is 4k over het algemeen de toekomst als OLED te duur is. 4k OLED ging al helemaal nergens meer over, haha. Lastige keuze dus. Niet echt de ruimte om twee tv's naast elkaar te hebben staan :P

rvvnr1
21-03-2017, 21:12
OLED ziet er fantastisch uit, maar toch echt te duur voor ons. Budget is toch max echt 1500.
LG heeft nog een 2016 model 55 inch LED met 3D en die heeft een adviesprijs van 1500 euro dus zou een stuk goedkoper te vinden moeten zijn.
Was mijn keuze geweest eerder dit jaar omdat ik nog per se een 3D scherm wilde. Maar toen zag ik op t forum van tweakers dat je met een beetje rondbellen ook een LG 55E6V (een 3D 4K OLED) voor 2300 euro op de kop kon tikken. Heb even moeten hakken maar de knoop ging door! ;-)

BigLebowski
21-03-2017, 21:50
2300,- euro? Waar is je dat gelukt? Ik zit er namelijk ook over na te denken om de LG 55E6V te kopen, maar heb nog lichte twijfel. Vooral vanwege de prijs.

Robintje
21-03-2017, 22:24
2300,- euro? Waar is je dat gelukt? Ik zit er namelijk ook over na te denken om de LG 55E6V te kopen, maar heb nog lichte twijfel. Vooral vanwege de prijs.

Kunt je oude TV gewoon inruilen en krijg je een mooie ruilprijs voor terug. Ik kon 2 maanden terug de Samsung UE65KS8000 (ik meen deze, weet het niet meer zeker) voor € 700,- minder krijgen.

peptalk
22-03-2017, 00:05
Kunt je oude TV gewoon inruilen en krijg je een mooie ruilprijs voor terug. Ik kon 2 maanden terug de Samsung UE65KS8000 (ik meen deze, weet het niet meer zeker) voor € 700,- minder krijgen.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/528061;481909;542115/

Als je geen problemen met een curved heb dan staat de goedkoopste 55 inch OLED, 4K en 3D zelfs voor 1989,- te koop.

Wedlock
22-03-2017, 08:50
Ik zou deze topic op tweakers eens nalezen......men kan OLEDS veel goedkoper krijgen dan in de pricewatch vermeld staat !

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1711399/last

BigLebowski
22-03-2017, 12:07
@Robintje: Mijn oude tv wil ik waarschijnlijk behouden, dus inruilen zit er nu nog even niet in.

@peptalk: Curved heb ik geen belangstelling voor, maar bedankt voor het meedenken.

@Wedlock: Merci, ik zal het bekijken.

Bedankt voor alle reacties ;)

peptalk
22-03-2017, 12:28
@BigLebowski: Ik dacht ook altijd dat dat curved niets zou zijn, tot dat ik het bij een maat van me zag en het met kijken niet opvalt. Die curve is ook veel minder dan dat het op foto's lijkt, maar eerlijk is eerlijk, als ik plat kan kopen dan doe ik dat ook.

rvvnr1
22-03-2017, 13:02
2300,- euro? Waar is je dat gelukt? Ik zit er namelijk ook over na te denken om de LG 55E6V te kopen, maar heb nog lichte twijfel. Vooral vanwege de prijs.

In mijn geval bellen met Smits in Arnhem, bellen met Foka in Rotterdam of Audiovison in Belgie leveren ongeveer dezelfde resultaten op.
De E556V is zelfs al 2150 geweest bij Foak.

pretorian22
22-03-2017, 13:18
@BigLebowski: Ik dacht ook altijd dat dat curved niets zou zijn, tot dat ik het bij een maat van me zag en het met kijken niet opvalt. Die curve is ook veel minder dan dat het op foto's lijkt, maar eerlijk is eerlijk, als ik plat kan kopen dan doe ik dat ook.

Sterker nog, ik had een hekel aan curved televisies zelfs! Tot ik 2 maanden geleden de 65OLEDC6 bij Foka kon kopen voor 3250 met 5 jaar garantie.
Geen moment spijt gehad. Sterker nog, je ziet geeneens dat het scherm gecurved is als je tv kijkt.

rogue
22-03-2017, 16:37
Sterker nog, ik had een hekel aan curved televisies zelfs! Tot ik 2 maanden geleden de 65OLEDC6 bij Foka kon kopen voor 3250 met 5 jaar garantie.
Geen moment spijt gehad. Sterker nog, je ziet geeneens dat het scherm gecurved is als je tv kijkt.

Maar hoe zit dat dan als je meer van de zijkant kijkt? Ik zit recht voor onze tv (de sweetspot :)), maar we hebben een lange L-bank, en je moet ook alles goed kunnen zien als je bijvoorbeeld 2 meter ernaast zit. Heb je dan geen last van de curve?

peptalk
22-03-2017, 23:22
Nee zie je niet rogue.

Ingmar B.
23-03-2017, 17:16
Overstag gegaan voor een 4k TV (en speler). De Samsung KS7000 uiteindelijk gehaald en als 4k speler de Panasonic UB700. Goede recensies en je kan er goed mee vooruit gok ik! Ga het 3D wel missen, maar ik ga ervan uit dat 4K nog mooier is. We zitten op 2 meter afstand, dus dan is 55 inch (nu een 42 inch) een goede kijkafstand. Alleen even onbekend of ik andere HDMI kabels moet aanschaffen? Voor het 4k effect. Hebben er momenteel vier in gebruik, maar geen idee of die 4k compatible zijn.

Marcel Hoeve
23-03-2017, 18:31
Eerlijk gezegd vind ik een kijkafstand van 2 meter op een 55 inch scherm wel erg dichtbij, vooral als je ondertitels moet lezen. Ik zit meestal tussen de 2,5 en 3 meter bij mijn 55 inch.

Ingmar B.
25-03-2017, 22:56
Eerlijk gezegd vind ik een kijkafstand van 2 meter op een 55 inch scherm wel erg dichtbij, vooral als je ondertitels moet lezen. Ik zit meestal tussen de 2,5 en 3 meter bij mijn 55 inch.

We waren er een beetje bang voor, maar hij is gister binnen gekomen en de kijkafstand is perfect. We zijn er enorm blij mee. Woensdag komt de eerste 4K film met HDR binnen. Al wel met een normaal blu-ray schijfje geprobeerd. GoT seizoen 5. Wordt ook meteen geupscaled naar 4k en met HDR+ settings ziet dat er echt fantastisch uit. Wauw. Erg blij!

Frenkel
26-03-2017, 03:13
Eerlijk gezegd vind ik een kijkafstand van 2 meter op een 55 inch scherm wel erg dichtbij, vooral als je ondertitels moet lezen. Ik zit meestal tussen de 2,5 en 3 meter bij mijn 55 inch.

Is een kwestie van wennen. Ik zit ook 2 meter van een 55" scherm en groter had zelfs ook nog gekunt.
Er zijn er immers ook genoeg die projecteren en die zitten nog veel dichter op hun scherm kwa beeldiagonaal.

Zeker bij 2.35:1 films is een groter scherm ideaal, hoewel ondertitels inderdaad wel erg groot kunnen worden.
Heb ook nooit begrepen dat ze nooit een functie hebben ingebouwd waarbij je zelf de grote, lettertype en kleur van de ondertitels kunt bepalen, iets wat 25 jaar geleden gewoon mogelijk was met Close Caption decoders

rogue
26-03-2017, 14:47
Overstag gegaan voor een 4k TV (en speler). De Samsung KS7000 uiteindelijk gehaald en als 4k speler de Panasonic UB700. Goede recensies en je kan er goed mee vooruit gok ik! Ga het 3D wel missen, maar ik ga ervan uit dat 4K nog mooier is. We zitten op 2 meter afstand, dus dan is 55 inch (nu een 42 inch) een goede kijkafstand. Alleen even onbekend of ik andere HDMI kabels moet aanschaffen? Voor het 4k effect. Hebben er momenteel vier in gebruik, maar geen idee of die 4k compatible zijn.

Gefeliciteerd met de nieuwe tv! Zonde hoor, dat je nu 3D kwijt bent trouwens; was er echt geen mogelijkheid voor allebei (4K en 3D)....

dinandus
26-03-2017, 16:02
voor de verknochte 3D liefhebbers: voor 2017 toch een tweetal 4K in combinatie met 3D: Panasonic EXW784, van 55 t/m 75 Inch, en een Grundig 65GOS9799. Ik ga denk ik voor de 75 er Pana...

Ingmar B.
26-03-2017, 21:18
Gefeliciteerd met de nieuwe tv! Zonde hoor, dat je nu 3D kwijt bent trouwens; was er echt geen mogelijkheid voor allebei (4K en 3D)....

Dan ging het echt ver over budget heen helaas. En hoewel er hele mooie 3d films zijn vond ik dat verschil het niet helemaal waard. Gelukkig maak4 4K HDR een hoop goed :P

Claudio Santulli
26-03-2017, 21:59
Het scheelt dat je straks in 80% van de gevallen geen keuze hoeft te maken. Want ik ben er nog niet uit waar mijn voorkeur ligt. 3D of UHD BD? En allebei zijn met deze prijzen geen optie.

Nu toch maar weer on topic over de UHD BD.

rogue
29-03-2017, 13:27
De eerste films met Dolby Vision (https://www.homecinemamagazine.nl/2017/03/eerste-ultra-hd-blu-ray-discs-dolby-vision) komen er aan...

rogue
07-04-2017, 15:22
Actie bij zoom: 2 voor 30 pond (https://www.zoom.co.uk/category/4k_ultra_hd_2_for_30). Verzendkosten zijn 2 pond per bestelling.

Oh ja, code SIGNUP10 geeft nog 10% korting.

lennox-06
07-04-2017, 17:36
hoeveel Gigabyte is een ultra-hd bluray ongeveer ? iemand gecheckt ?

Marcel den Haan
07-04-2017, 17:53
Actie bij zoom: 2 voor 30 pond (https://www.zoom.co.uk/category/4k_ultra_hd_2_for_30). Verzendkosten zijn 2 pond per bestelling.

Oh ja, code SIGNUP10 geeft nog 10% korting.

Thanks! Twee besteld en hoefde geen verzendkosten te betalen. 27 pond was de rekening.

Richard B.
08-08-2020, 17:29
Dit lijkt me het algemene Ultra HD Blu-ray Disc-topic dus daarom post ik het hier maar. Het lijkt erop dat Disney zijn UHD Blu-ray-betrokkenheid gaat verminderen:



Yes, it appears that Disney currently has no plans for more live-action catalog on physical 4K (https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/080720-1600)

All right, we have one last post here at The Bits for this week... and it’s a bit of a bummer. But let me start at the beginning...

Early last week, I started to receive word from retail and industry sources that Disney had made an internal decision to suspend the 4K Ultra HD release of live action catalog titles from both their own vaults and those of their newly acquired 20th Century Fox label.

In essence, my sources said, beyond new release theatrical titles, animated fare from Disney and Pixar, or Star Wars and Marvel-related projects, there were no plans at the studio going forward to release titles on physical 4K Ultra HD—future releases would be 4K Digital only.

The rumor began to leak elsewhere online last weekend, so readers understandably started asking me about it.

But that’s a fairly significant piece of news, so I wanted to take my time in trying to get to the bottom of it before commenting. And that’s exactly what I’ve spent much of this past week doing.

As such, I’ve now checked with multiple reliable sources on the matter. And I have indeed been able to essentially confirm the rumor.

In truth, it’s not that surprising. While Disney has been aggressive with their animated, Star Wars, and Marvel 4K catalog releases, they’ve made almost no effort to promote any of them, even going so far as to not send out review product to critics. In most cases, they never even issued proper press releases for these titles.

What is a bit odd is that, with Home Alone and Hocus Pocus set to arrive on physical 4K next month, the studio’s 4K catalog disc plan seems to have ended right there.

Some of this may be due to the pandemic, but most of it seems to be the studio’s determination from top to bottom to focus on building Disney+, along with an almost complete lack of appreciation for the live action film legacies of both Disney and Fox among the company’s executives.

From what I can determine, there’s almost no one left on staff from 20th Century Fox after Disney’s purchase of that studio. And the pandemic has resulted in furloughs and cost-cutting at Disney itself, which may soon begin to include significant layoffs.

There are few people now at Disney who have any investment in their classic live action films of the past, in the Touchstone library, and certainly the Fox library beyond Star Wars and the Fox-driven Marvel properties like X-Men. (Sadly, a similar situation is true of many of the Hollywood studios these days.)

The exception seems to be James Cameron’s Avatar, which Disney is banking on heavily. To keep Cameron happy, there might be a chance that the studio will release the likes of Aliens, the original Avatar, True Lies, and The Abyss on physical 4K at some point in the future. But they seem to be in no rush to do so, nor—as fans have become painfully aware in recent years—does Cameron himself seem to be promoting it.

Taking all of this into account, it seems that the three biggest factors Disney considers in their valuation of catalog films seem to be: 1) Will it work on Disney+, 2) will it drive sales of consumer products, and 3) will it drive sales of theme park tickets.

Now, in strong economic times, that makes sense: Disney does blockbuster business with those three revenue streams, along with new theatrical releases. But as we’ve seen in this pandemic, when the economy collapses and audiences can no longer visit theme parks or movie theaters, it exposes a major weakness in Disney’s position. And unfortunately, between Touchstone and Fox, there are many films that simply don’t fit on Disney+ (nor are they being exploited on Hulu—of which Disney currently owns nearly 70%).

Traditionally, home video—by which I mean the physical disc business—has been a boon to the Hollywood studios, even (and maybe especially) in tough economic times. This was true after 9/11 certainly and it’s been true through multiple recessions. Even now, all you have to do to confirm this idea is read the recent reporting in the Hollywood trades (like Media Play News) about studio financials:

Paramount Home Entertainment’s revenue for Q2 of this year was up 30%. (Nice job guys. Now get busy on the Star Trek films in 4K, please.)

Sony Pictures Home Entertainment’s Q1 revenue was up 60%.

Universal Pictures Home Entertainment’s revenue for Q2 was up 18.5%.

Lionsgate Home Entertainment’s revenue for Q1 was up 45%.

(Note that I haven’t seen Warner Bros. Home Entertainment’s financials reported yet in the media.)

But Walt Disney Studios Home Entertainment’s revenue dropped in Q3 (though they’re still apparently up for the year as a whole on the strength of Frozen II and Star Wars: The Rise of Skywalker). Why? It’s pretty simple: They don’t really have a home entertainment plan in terms of physical media.

This is odd, because current Disney CEO Bob Chapek was for years (back to the early days of Blu-ray) the president of the studio’s home entertainment division. And while he’s certainly had his hands full lately, stepping up to the role of company CEO just as the pandemic hit, I’m hopeful he’ll realize that rejuvenating home entertainment can help put the company in a stronger position. He’s even made a bit of noise in the direction in recent interviews (see here), though only in regard to VOD and Digital. Regardless, Disney currently seems to have almost no physical media strategy other than to simply ignore it.

Now, there have been some additional rumors that suggested Disney was open to licensing out their catalog films to indie studios like Criterion, Shout! Factory, and Arrow. This might be possible, but I think it’s a bit of wishful thinking at the moment, because I’ve heard nothing that might confirm the notion. It certainly wouldn’t be the worst move. But whether Disney does this, or gets more serious in-house about their own physical media catalog legacy (perhaps even expanding the Walt Disney Movie Club slate or at least promoting the titles more widely), the fact remains that there are hundreds of great live action catalog films in their own vaults and those of Fox that remain unexploited or underexploited—movies that continue to have value in the hearts and minds of movie fans, if not Disney executives.

Could all of this change? Yes, and I’m hopeful it will—which is one of the key reasons why I’m writing this column today, even though I know it might cause a bit of a stir.

Because I also know for a fact that there are many avid movie consumers and collectors who would love the chance to buy good new Blu-ray and 4K releases of those titles. I hear from them every day. I can think of a dozen titles right off the top of my head that I’d personally love to have on physical 4K, some of which have never even had proper Blu-ray releases.

So Disney... it’s really up to you. And Bob, if this story should happen to cross your desk, drop me a line. Trust me when I say that you have a gold mine of great untapped titles in your vaults, even more so now that the Fox acquisition is complete. It’s easy profit—low-hanging fruit. Why not start picking it, especially now?

martwout
09-08-2020, 08:26
Dit lijkt me het algemene Ultra HD Blu-ray Disc-topic dus daarom post ik het hier maar. Het lijkt erop dat Disney zijn UHD Blu-ray-betrokkenheid gaat verminderen:

Dan niet zou ik zeggen. De laatste 4K-release's waren toch vaak zonder NL-ondertiteling en eerder deed Disney al weinig meer met extra's bij BR. Ze willen duidelijk nog meer mensen naar Disney+ en Star hebben en daarna gaat de prijs daar omhoog. Dan zal DVD en BR wel snel volgen zodat de mensen maar 1 officiële manier hebben om iets te zien. Disney komt zichzelf later nog weleens tegen.

rogue
09-08-2020, 13:42
Het is wel raadzaam om de bron van die post te vermelden, namelijk the digital bits. Dan weet je dat je dat je het bericht niet met korreltje maar met 2 pakken zout moet nemen.

Marcel Hoeve
09-08-2020, 16:47
Het is wel raadzaam om de bron van die post te vermelden, namelijk the digital bits. Dan weet je dat je dat je het bericht niet met korreltje maar met 2 pakken zout moet nemen.
Kun je dat even uitleggen/toelichten?

Claudio Santulli
09-08-2020, 17:12
Bron zit in de koptekst. ;-)

rogue
09-08-2020, 17:46
Kun je dat even uitleggen/toelichten?

Hij heeft in het verleden wel vaker 'nieuws' geplaatst wat niet waar bleek te zijn. 'Bronnen' is ook vaag, heel vaak haalt hij zijn 'nieuws' van blu-ray.com af. Ik geloof het pas als het echt zover is en ga mij er zeker nog niet druk over maken.

rogue
12-08-2020, 15:30
Nou, hij heeft een response gehad op het gerucht dat hij heeft verspreid:

There are no plans to discontinue releases of a particular format. We evaluate each release on a case by case basis and pursue the best strategy to bring our content in to customer homes across platforms that meet a variety of demands.

Voorlopig zoals verwacht een storm in een glas water.