PDA

Bekijk de volledige versie : EK Voetbal 2016 op NPO1 wel in HD?



Tvfreak
10-06-2016, 07:12
Hallo allen,

Ik vraag me af of NPO1 het EK Voetbal wat vandaag in Frankrijk begint in HD uitzendt?

Wie kan mij daar een antwoord op geven?

In de TV gids van Totaaltv staat bij de wedstrijd van vanavond geen HD-icoon.

Met vriendelijke groet,

Tvfreak

Johan1967
10-06-2016, 07:55
Lijkt mij wel heel erg sterk, als dat niet in HD wordt uitgezonden. Ga er maar vanuit dat het in HD is. Was 2 (WK) en 4 jaar (EK) geleden ook zo.

Marcel Hoeve
10-06-2016, 11:19
Lijkt mij ook sterk. HD is tegenwoordig toch wel een beetje de norm, zeker bij zulke grote evenementen. Alleen: 720 beeldlijnen is immers ook al HD. Overigens: de wedstrijd wordt toch wel in kleur uitgezonden, hoop ik? ;)

Claudio Santulli
10-06-2016, 12:13
Volgens mij wordt het zelfs in 8K opgenomen en via satelliet in 4K uitgezonden. Vraag me alleen niet waar. Dus niet alleen wordt het in HD uitgezonden, maar verwacht een hele mooie beeldkwaliteit. De kleur oranje had dit jaar - theoretisch - heel mooi in beeld gebracht kunnen worden. (6)

Dennis Oosterhuis
11-06-2016, 08:45
Volgens mij wordt het zelfs in 8K opgenomen en via satelliet in 4K uitgezonden. Vraag me alleen niet waar. Dus niet alleen wordt het in HD uitgezonden, maar verwacht een hele mooie beeldkwaliteit. De kleur oranje had dit jaar - theoretisch - heel mooi in beeld gebracht kunnen worden. (6)

Ja, maak er maar grapjes over. Jij hebt makkelijk praten, jij kunt altijd nog terugvallen op je Squadra Azzurra... :evil:

Claudio Santulli
11-06-2016, 08:55
:mrgreen:

Tvfreak
11-06-2016, 09:06
Allen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik was aan het twijfelen geraakt, omdat in de tvgids van Totaaltv geen HD-icoon stond bij de openingswedstrijd van het EK.

Gisteren wedstrijd gezien in zeer goede HD-kwaliteit zoals jullie ook al vermoedden.

Gr.
Tvfreak

Marcel Hoeve
11-06-2016, 12:06
Helaas was de wedstrijd een stuk minder. Ik hoop dat de volgende wedstrijden toch wat meer het aanzien waard worden, want dit was toch wel erg matig. Maar inderdaad: op het beeld was niets aan te merken

Claudio Santulli
11-06-2016, 12:38
Het wordt ook pas later interessant. De eerste wedstrijden zijn nooit enorm boeiend of spannend.