PDA

Bekijk de volledige versie : Hardware review: LG OLED65E6V



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

raymen
08-10-2016, 19:32
heb het niet alleen over de e6 natuurlijk

Claudio Santulli
08-10-2016, 19:33
De niet-early adopter iedereen. :mrgreen:

peptalk
08-10-2016, 19:48
Ik dacht al raymen

raymen
08-10-2016, 20:50
:lol:

Mark van L.
09-10-2016, 07:20
Voor de liefhebbers van demo (LG, dolby vision/HDR):

https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q

Na het downloaden en unzippen, moet je de extensie wijzigen naar MKV. Veel plezier.

WaymannDirector
06-11-2016, 08:50
Nog mensen met deze tv die op dit moment problemen met netflix af te spelen ?

raymen
06-11-2016, 08:58
Nope,werkt hier nog perfect

wat zijn je problemen dan

WaymannDirector
06-11-2016, 10:52
Stopt gewoon met spelen. Heb de app verwijdert en opnieuw geinstalleerd, werkt nu weer.

Nielss
08-11-2016, 12:35
Zojuist heb ik m'n LG OLED65E6V besteld! Word morgen of donderdag afgeleverd, ik kan niet wachten zoals jullie zullen begrijpen. Ik heb altijd een Sony Bravia TV gehad maar ik moest gewoon over op OLED. Dit ziet er zó fantastisch uit... Natuurlijk heb ik me meteen aangemeld op dit forum, leuk!

WaymannDirector
08-11-2016, 12:45
Zojuist heb ik m'n LG OLED65E6V besteld! Word morgen of donderdag afgeleverd, ik kan niet wachten zoals jullie zullen begrijpen. Ik heb altijd een Sony Bravia TV gehad maar ik moest gewoon over op OLED. Dit ziet er zó fantastisch uit... Natuurlijk heb ik me meteen aangemeld op dit forum, leuk!

Nou welkom. Je zal geen spijt krijgen. Ik zeg nog steeds elke avond wauw tegen mijn tv.

Nielss
08-11-2016, 13:46
Nou welkom. Je zal geen spijt krijgen. Ik zeg nog steeds elke avond wauw tegen mijn tv.

Geweldig, dat kan ik me heel goed voorstellen, morgenavond word de TV geleverd. Zodra ik 'm in gebruik heb zal ik absoluut m'n ervaring delen...

raymen
08-11-2016, 14:47
Succes ermee
het is een pareltje(y)

korenjw
08-11-2016, 18:33
Erg leuke review, bedankt daarvoor! Zit nog erg te twijfelen om deze tv te gaan halen. Vind het alleen jammer dat die niet zonder speakerset komt, want die gebruik ik toch niet. Iemand een idee wanneer de nieuwe line-up aangekondigd gaat worden? Dan is het is wellicht beter om nog even te wachten. Ik hoop alleen wel dat de topmodellen nog 3D blijven ondersteunen. Dat is echt een must voor mij.

Claudio Santulli
08-11-2016, 20:57
Dank je wel. (y)

Die soundbar vond ik ook jammer, maar nu stoort het niet. Tja, hij hangt er wel voor Jan met de korte achternaam, dus dat begrijp ik wel. Ik hoop ook dat 3D ondersteund blijft. Want dat is echt fantastisch op deze OLED.

Meestal komen ze in het voorjaar met nieuwe modellen, maar dan moet nog maar blijken. Zoals de meeste eigenaren hier ben ik nog steeds enorm enthousiast over deze tv. ;-)

korenjw
09-11-2016, 18:32
Dan blijf ik nog even op mijn plasma kijken (ook geen straf) en dan zie ik wel welke nieuwe OLED's er volgend jaar uitgebracht gaan worden. En anders kan ik vast deze nog wel aanschaffen met eventueel wat "ouderdomskorting" ;). Bedankt nogmaals!!

WaymannDirector
18-11-2016, 15:49
De G6 is toch ook serieus in prijs gedaald toch ?

http://www.tvstore.be/product/714389/lg-oled65g6v.html?_ga=1.78223510.349135978.1433769050

Claudio Santulli
18-11-2016, 16:19
Iets, maar die is sowieso al serieus overpriced! :mrgreen:

Mark van L.
18-11-2016, 16:40
vraag: uik heb een nieuwe receiver aangesloten en de laatste firmware. Nu heb ik de TV optisch aangesloten, maar krijg alleen stereo, geen 5.1. Ligt dat nu aan de laatste firmware update?

raymen
18-11-2016, 18:36
Nope

dit moet je in het geluidsmenu goed zetten
je moet optie audio out optical hebben

Mark van L.
19-11-2016, 06:07
Nope

dit moet je in het geluidsmenu goed zetten
je moet optie audio out optical hebben

Tja, dat heb ik dus gedaan....Maar blijft stereo. Kan dus ook dan geen 5.1 optie kiezen in het Netflix menu.

raymen
19-11-2016, 15:50
dat had ik ook.

dan moet je een beetje met het audiomenu spelen

welke abbo van netflix heb je

Mark van L.
19-11-2016, 17:04
dat had ik ook.

dan moet je een beetje met het audiomenu spelen

welke abbo van netflix heb je

Opgelost: Naast HDMI/ARC/OPT , moet je ook nog HDMI CEC selecteren, daarna laat de Netflix app 5.1 ook zien.
Ik heb 4K abonnement.

jeroeni
22-11-2016, 14:23
Ik plaats dit even hier als het mag ?

http://www.psx-sense.nl/257921/lg-gaat-een-patch-uitbrengen-die-lag-moet-oplossen-voor-hdr-gaming-op-haar-oled-en-lcd-tvs/

Goed nieuws lijkt me.

raymen
28-11-2016, 21:43
Hallo,

iemand mischien een idee wat dit kan zijn
deed de tv aan en ineens rechtsonder in de hoek (lijken wel inkt vlekken) dit in mij scherm
er is al voor gebeld, en morgen krijg ik een telefoontje terug

https://www.mupload.nl/img/tf5tgyvb910bw.jpg

gen idee wat het is,dit is nieuw voor me

Claudio Santulli
28-11-2016, 22:04
Ik heb vaak genoeg vlekken gehad, maar vooral op de Pana's. Ziet er beetje moiree-achtig uit. Hopen dat het meevalt. Er staat niet wat magnetisch in de buurt?

raymen
28-11-2016, 22:06
Ja beetje raar effect is het.

morgen belt C.E repair nog.

ander naar lg bellen

rogue
30-11-2016, 14:00
En? Is er al naar gekeken?

raymen
30-11-2016, 16:47
nee nog niet
fotos en klacht is naar CE repair.

en krijg daar denk morgen bericht van

dus ik wacht nog even af

Filmlover
02-12-2016, 15:27
Mooie review, ik heb nu dezelfde TV.
Op welke mode kijkt u, en met welke settings?

raymen
05-12-2016, 21:53
Zo na wat heen en weer gebeld te hebben met CE repair, en DE bekende MM. komen ze morgen mijn lg omruilen voor een nieuwe :p :p:
het probleem, is blijkbaar duurder om op te lossen ,dan een nieuwe tv :rolleyes:
Het probleem
https://www.mupload.nl/img/tf5tgyvb910bw.jpg


hij bleek mooi binnen de garantie te vallen, en de MM lost het mooi op.top
ben alleen mijn calibratie standen nu kwijt. :( :(


moet ie weer opnieuw gecalibreerd worden:-(:-( of (y)

Claudio Santulli
06-12-2016, 00:05
Maar wel mooi dat het opgelost wordt. (y)
Tja, oude kalibratiegegevens heb je dan niets aan op een nieuw scherm.

raymen
06-12-2016, 08:00
Nee klopt
daarom nieuwe afspraak met de calibrateur

Marcel Hoeve
06-12-2016, 18:06
In deze review (https://www.fwdmagazine.be/review/test-lg-oled55b6v/23178) op de site van FWD Magazine van de OLED55B6V schrijven ze:

"Naar verluidt gebruikt de B6 hetzelfde OLED-paneel als de E6 en G6 maar zit er wel een andere chipset in. De verschillen zouden dan ook erg klein kunnen zijn, en onze testen wijzen dat ook uit. Bij de beeldverwerking zien we licht zwakkere resultaten dan de G6. Deinterlacing scoort nog steeds uitstekend, maar bij het herkennen van verschillende framerates voor video en film liep het soms mis. Dat veroorzaakt in uitzonderlijke gevallen lichte moire patronen in zeer fijn detail."

Is dat vergelijkbaar?

Claudio Santulli
06-12-2016, 18:17
Hij (wij) hebben de E en niet de B. Dus dat gaat niet helemaal op. ;-)

Het klopt wel dat alle schermen bijna identiek zijn.

Marcel Hoeve
06-12-2016, 21:04
Nee, dat begrijp ik dat het niet exact dezelfde schermen zijn. Maar het lijkt op het fenomeen dat beschreven wordt, dus wellicht wordt het door hetzelfde veroorzaakt. Geen scherm is nu eenmaal perfect.

Claudio Santulli
06-12-2016, 23:22
Dat kan inderdaad zeker, maar in de quote wijten ze dit aan de chip.

Frimout69
14-12-2016, 23:57
Dag Claudio,
Als nog Pioneer Kuro eigenaar las ik u recenssie van de OLED LG 65 E6V met veel plezier, eindelijk is er na 8 jaar een waardige opvolger. Maar hoe oud is u OLED nu en zijn er mensen die nog hierop willen reageren hoe oud hun LG E6V is daar ik op de Duitse Amazon wel een serieus probleem ben tegengekomen i.v.m. deze OLED! De eigenaar heeft zijn recensie op amazon geplaats omdat zijn slechts 5 maanden oude OLED 65 E6V met die zeer mooie dunne glasplaat is beginnen te buigen zodat het al meer een curved wordt. Natuurlijk door die spanning die in het midden van deze OLED ontstaat zijn er al een hoop pixels kapot gegaan. Eerst had hij een foto gemaakt als bewijs voor naar LG te sturen natuurlijk om de OLED goed in beeld te brengen had hij de gordijnen voor zijn ramen opengedaan om veel licht te hebben in zijn woonkamer om duidelijk foto's te maken. Hierop reageerde LG dat het zijn fout is dat er direct zonlicht op de OLED Is terecht gekomen. Hij zei ten eerste dat hij zijn gordijnen open heeft gedaan om duidelijke foto's te maken en ten tweede deze opmerking vind hij terug in de handleiding MAAR er staat duidelijk met direct zonlicht dus met open ramen wat hij natuurlijk nooit heeft gedaan. Hij zegt dat hij zijn Baby van 7000€ wel heel serieus behandeld. Daarop kwam er bericht van LG dat hij zijn tot 6 maanden volledige garantie krijgt en een volledig nieuw OLED zou krijgen. Even later komt er een bericht dat hij nog even op de positieve antwoordt moest wachten van de supervisor van die afdeling. Dan krijgt die geen positieve maar volledige negatieve antwoordt van die persoon bij LG dat ze beslist hebben dat de glasplaat kan buigen en dat die binnen de normen valt. Dat is een voor mij zo'n bekent antwoordt dat ik destijds van Pioneer ook telkens kreeg te horen. Dus mensen jullie zijn gewaarschuwd. De eigenaar laat dit niet zo en heeft daarom zijn verhaal al op de Duitse amazon geplaatst om druk uit te oefenen op LG en desnoods neemt hij nog meer maatregelen. Maar daar ik natuurlijk ook geïnteresserd ben in deze OLED wou ik vragen wat de nu de leeftijd is jullie LG 65 E6V en jullie al iets gemerkt hebben dat die flinterdunne glasplaat begint te buigen?

Claudio Santulli
15-12-2016, 01:11
Mijn OLED-scherm is van de datum van de recensie (pff, ff spieken hoor) 25 juni 2016, dus bijna een half jaar staat (hangt) hij continu te draaien. Compleet foutloos en er gaat geen dag voorbij dat ik niet blij ben. Ik gebruik hem voor films, tv, gameconsoles en zelf als pc-monitor (zoals bijvoorbeeld nu). Mijn glasplaat is verder helemaal niks mis mee en lees het ook niet vaak terug online.

Op het internet lees je vaak alleen de probleemgevallen. Iemand die geen last heeft meldt dit echt niet op forums. Daarom is het vooral lofzang wat je online vindt. Maar problemen vind je bij elk merk, omdat er altijd wel iets fout kan gaan bij een scherm, maar dat is eerder uitzondering dan regelmaat. De beruchte maandagmorgen-machine. Daarnaast valt (hier) te lezen dat de eventuele probleemgevallen heel netjes worden opgelost - met voor LG de makkelijkste weg - en het scherm te vervangen. Dus alleen maar netjes. En wat je leest moet je soms ook een beetje vertalen. Misschien is die meneer heel lastig of was er reden voor LG om de beoordeling te herzien. Dat meldt zo iemand dan weer vaak niet. Vind je er tien die hetzelfde zeggen, dan wordt het verhaal pas anders.

Kortom: als dit een probleemscherm zou zijn stond het internet er vol van, want er zijn er echt heel veel de toonbank over gegaan. Het is gewoon het beste van het beste en wordt steeds gunstiger van prijs. Maar je weet ook dat er volgend jaar een opvolger komt waar je net zo makkelijk een maandagochtend-machine kan treffen. Meer een gevalletje pech... ;-)

Frimout69
15-12-2016, 02:13
Ja voor die maandagochtend-machine heb ik schrik natuurlijk. Maar achteraf heb ik hier ook gelezen dat problemen snel opgelost worden door LG met een nieuw toestel, dat mag wel voor de prijs.
Enig idee hoeveel er al zouden zijn verkocht. Ik kom hier platteTV tegen heeft die een goede naam kwestie service bij problemen? Liever kopen bij een dealer die er veel verkoopt en eventueel beter kan helpen voor een probleem achteraf..

Frimout69
15-12-2016, 03:31
De winstmarge op tv's blijft groot hoor, daar moet je absoluut niet aan twijfelen. Als volgend voorjaar de nieuwe modellen van LG OLED uitkomen zal je kort daarna de LG 65 E6V als je goed zoekt voor de helft van de prijs vinden.

Marcel Hoeve
15-12-2016, 07:47
Wat een raar verhaal. Je (OLED-)TV mag niet in direct zonlicht staan omdat dan de glasplaat kan gaan buigen? Wat is dat voor belachelijk iets? Mijn ramen gaan toch ook niet buigen als de volle zon er op staat? Als dat wel zo is bij de LG TV, zoals bovenstaand forumlid beschrijft, dan heeft LG een groot probleem. Dan zijn er ondeugdelijke materialen gebruikt en is er sprake van een zware ontwerpfout. Ik ga er net als Claudio inderdaad van uit dat dit een incident betreft, want ik mag toch wel zelf bepalen waar ik mijn TV (van welk type dan ook) in de woonkamer neer zet?

Marcel den Haan
20-12-2016, 18:59
Sinds dit weekend de 55 inch versie van de E6 staan en wat een beeld! Echt heel mooi dit. Nog geen 4K speler dus dat nog niet kunnen testen maar Blu-ray ziet er al stukken beter uit. Zwart is echt zwart. Zeer mooi. Moet wel wennen aan het donker ogende beeld. Heb de verlichting en contrast toch wel goed staan dacht ik maar alles lijkt donkerder. Anderen die dit ook hadden in het begin? Of moet ik echt de instellingen veranderen? Andere gamma stand misschien?

Claudio Santulli
20-12-2016, 19:10
Hoi Marcel. (y)

Het zal even wennen zijn, maar je kunt de gamma-instelling wel aanpassen (2.0, 2.2, 2.4) aanpassen. Je kunt ook de zwartweergave van HDMI aanpassen, maar dat is te helder. Ik had zelf echter niet de behoefte, omdat mijn voorgaande tv's geleidelijk steeds 'zwarter' werden. Er zijn natuurlijk genoeg testplaatjes waar je zwarter dan zwart of witter dan wit kunt instellen. De meest bekende zijn de THX- of Disney-optimizer, waar je het beeld zo instelt dat je de ene zwarte balk wel ziet en de andere weer niet. Staat dit niet goed, dan zal zwart dichtslippen. Je mist dan details in het zwart. Nu ik de Oppo UHD BD heb met HDR is alles wel weer anders. Daar ben je dat donkere gevoel in ene keer kwijt. Echt een feest.

Marcel den Haan
21-12-2016, 13:24
Hey die Claudio, alles goed? (y)

Heb nu de gamma op 2.4 staan, zal eens een andere stand proberen. Meeste sites die instellingen vermelden, raden 2.2 aan. Zal eens kijken wat dat oplevert. Viel vooral op bij Jessica Jones op Netflix. Zij heeft zwart haar, dit was één groot geheel. Vrijwel geen individuele haren te onderscheiden. Lijkt me niet de bedoeling. Hoe heb jij je oled verlichting en contrast staan?
Wil in de toekomst wel een kalibratie laten doen, moet alleen een goede betaalbare vinden. Arnold is gestopt geloof ik.

De Oppo staat ook op mijn verlanglijstje, is alleen een beetje prijzig dus moet weer even sparen haha. En de vrouw overtuigen dat dat dé speler is natuurlijk :lol:

Hombre
23-12-2016, 10:14
Misschien heb je hier iets aan
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e6/settings

Gammacorrectie is een niet-lineaire operatie om de lichtintensiteit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtsterkte_(fotometrie)), luminantie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Luminantie) of helderheid van een afbeelding of bewegend beeld te corrigeren. Deze hoeveelheid gammacorrectie verandert niet alleen de helderheid maar ook de verhouding rood-groen-blauw (RGB (https://nl.wikipedia.org/wiki/RGB-kleursysteem)).


Hey die Claudio, alles goed? (y)

Heb nu de gamma op 2.4 staan, zal eens een andere stand proberen. Meeste sites die instellingen vermelden, raden 2.2 aan. Zal eens kijken wat dat oplevert. Viel vooral op bij Jessica Jones op Netflix. Zij heeft zwart haar, dit was één groot geheel. Vrijwel geen individuele haren te onderscheiden. Lijkt me niet de bedoeling. Hoe heb jij je oled verlichting en contrast staan?
Wil in de toekomst wel een kalibratie laten doen, moet alleen een goede betaalbare vinden. Arnold is gestopt geloof ik.

De Oppo staat ook op mijn verlanglijstje, is alleen een beetje prijzig dus moet weer even sparen haha. En de vrouw overtuigen dat dat dé speler is natuurlijk :lol:

Marcel Hoeve
23-12-2016, 18:05
Ik heb ooit eens instellingen uit een review op mijn eigen TV toegepast. Echt, het zag er niet uit. Een veel te donker en vreemd gekleurd beeld. Ik stel het beeld op mijn TV tegenwoordig zo in hoe ik vind dat het er het mooiste/beste uit ziet. Of dat technisch gezien de ' optimale' instellingen zijn, kan me verder gestolen worden. Het gaat erom hoe jij het beleeft en wat jij prettig vindt om naar te kijken. Toch? Vertrouw gewoon op je eigen ogen, zou ik zeggen.

Claudio Santulli
23-12-2016, 20:00
Helemaal mee eens.

Hombre
24-12-2016, 10:04
waarom stel je dan de vraag en geeft je voorbeelden van aanbevelingen van internet sites...




Ik heb ooit eens instellingen uit een review op mijn eigen TV toegepast. Echt, het zag er niet uit. Een veel te donker en vreemd gekleurd beeld. Ik stel het beeld op mijn TV tegenwoordig zo in hoe ik vind dat het er het mooiste/beste uit ziet. Of dat technisch gezien de ' optimale' instellingen zijn, kan me verder gestolen worden. Het gaat erom hoe jij het beleeft en wat jij prettig vindt om naar te kijken. Toch? Vertrouw gewoon op je eigen ogen, zou ik zeggen.

Marcel Hoeve
24-12-2016, 10:43
waarom stel je dan de vraag en geeft je voorbeelden van aanbevelingen van internet sites...

??????? Ik begrijp je opmerking niet. Jij geeft toch een link naar een internetsite? En ik stel helemaal geen vraag. Ik zeg alleen maar dat je instellingen uit een review op het internet (en daarbij verwijs ik onder meer naar de link die jij in je bericht opneemt) niet klakkeloos moet overnemen, maar vooral op je eigen ogen en voorkeur moet vertrouwen. Dat werkt bij mij in ieder geval tot nu toe het beste. Of haal je nu twee forumleden door elkaar of citeer je de verkeerde?

raymen
24-12-2016, 11:15
Nooit instellingen overnemen, maar zelf afstellen,met de daar voor bestemde (dvd/blu-rays).
en op je eigen ogen afgaan.

je kan zelf best bepalen, of een gezicht te blauw of oranje is, en of gras de goede kleur groen heeft.

maar klakkeloos overnemen wordt op elk forum afgeraden, en toch doen genoeg mensen het...

Marcel den Haan
24-12-2016, 16:39
Voor nu staat het allemaal prima. Alleen wat te donker naar mijn mening maar misschien is dat wennen.Ga hem zeker laten kalibreren, maar dat komt later.
Hebben jullie nog veranderingen gemaakt aan de verschillende HDR standen? Viel me op dat contrast en verlichting op 100 staan.

Marcel den Haan
28-12-2016, 12:32
[QUOTE=Marcel den Haan;2036719 Hebben jullie nog veranderingen gemaakt aan de verschillende HDR standen? Viel me op dat contrast en verlichting op 100 staan.[/QUOTE]

Anybody?

raymen
28-12-2016, 13:08
Yep hier hdr bright (user)
heb hier oledlight naar 100
contrast is 100
brightness 53
scharpness 10
color 53
Tint 0
color temp 0
dynamic contrast medium
dynamic colour off
colour gamut wide
super resolution off
gamma medium
noise reduction medium
mpeg noise reduction medium
black level low
real cinema on
motion eye care off
trumotion
user
de-blur op 7

zo staat het en vindt ik het fijn kijken

Redcinema
05-01-2017, 14:48
Koester je lg e6 maar want lg is klaar met 3d.
Op alle 2017 oled modellen is geen 3d meer aanwezig.

John Tak
05-01-2017, 15:38
Koester je lg e6 maar want lg is klaar met 3d.
Op alle 2017 oled modellen is geen 3d meer aanwezig. Wat mij betreft de grootste vergissing met de overstap naar 4K. Als ik moet kiezen tussen een release op 4K of in 3D ga ik toch nog steeds voor de 3D versie... Zeker op mijn LG E6 is dat ongekend strak en nog steeds plezierig om naar te kijken.

Claudio Santulli
06-01-2017, 01:11
Vandaar een heel betoog mijnerzijds, maar dan hier (http://dvd.nl/forum/showthread.php?93696-Samsung-en-LG-verminderen-3D&p=2037474#post2037474). ;-)

WaymannDirector
06-01-2017, 07:24
Jammer want nog geen enkele keer dacht ik bij UHD goh wat een meerwaarde.

Claudio Santulli
06-01-2017, 11:36
Jammer want nog geen enkele keer dacht ik bij UHD goh wat een meerwaarde.

Echt niet?

Heb UHD BD-Deep colour wel aan staan dan?
Ik vind dat namelijk juist wel.

Mark van L.
06-01-2017, 11:49
Jammer want nog geen enkele keer dacht ik bij UHD goh wat een meerwaarde.

Nou, ik vind het zeker een meerwaarde, maar zoals al eerder gemeld, vind ik blu rays ook veel beter met de 203. Afhankelijk van de beeldkwaliteit van de disc.

Mark van L.
06-01-2017, 16:55
https://youtu.be/imP4WlXq53Y

Bij 3 min 50 sec. een goed bericht vor de bezitters van de 2016 modellen. Een flinke firmware upgrade voor meer HDR ondersteuning.

WaymannDirector
06-01-2017, 17:40
Echt niet?


Heb UHD BD-Deep colour wel aan staan dan?
Ik vind dat namelijk juist wel.

Alles staat correct aan en de 4K beelden zien er fantastich uit. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik 4K Blu-ray's nu geen meerwaarde vind. Ik zie haast geen verschil. Komt natuurlijk ook omdat bijna alle films die tot nu toe op 4K blu-ray zijn uitgekomen geen originele 4K master hebben.

Mark van L.
06-01-2017, 18:35
Alles staat correct aan en de 4K beelden zien er fantastich uit. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik 4K Blu-ray's nu geen meerwaarde vind. Ik zie haast geen verschil. Komt natuurlijk ook omdat bijna alle films die tot nu toe op 4K blu-ray zijn uitgekomen geen originele 4K master hebben.

Ik vind het net anders. 4k heeft een meerwaarde, echter niet alle 4k disc. Er zijn 4k discs waarbij goed (pacific rim) en slecht (suïcide squad) upscaling is toegepast. Beetje zoals bij alle andere formaten, cd en dvd ook gebeurde.

Filmlover
07-01-2017, 15:49
Zijn er hier mensen die de instelling "scherm verplaatsing" uit hebben gezet?

Filmlover
07-01-2017, 15:52
Koester je lg e6 maar want lg is klaar met 3d.
Op alle 2017 oled modellen is geen 3d meer aanwezig.Waarom stoppen ze daarmee?
Dan hebben de mensen, niets meer aan hun 3D collectie. 3D heeft een meer toegevoegde waarde dan UHD (Naar mijn mening)

Hombre
08-01-2017, 09:49
Ze stoppen er mee omdat de 3D markt zeer klein is en steeds kleiner word.

Uit onderzoek blijkt ook dat de 3D functie op de Tv's alleen even in het beging en daarna nauwelijks of totaal niet meer word gebruikt..
Dus waarom investeren en betalen voor deze functie.

Herinner je nog PIP en/of POP, die is ook weg.


Waarom stoppen ze daarmee?
Dan hebben de mensen, niets meer aan hun 3D collectie. 3D heeft een meer toegevoegde waarde dan UHD (Naar mijn mening)

Rogier Burghout
08-01-2017, 10:16
Ze stoppen er mee omdat de 3D markt zeer klein is en steeds kleiner word.

Uit onderzoek blijkt ook dat de 3D functie op de Tv's alleen even in het beging en daarna nauwelijks of totaal niet meer word gebruikt..
Dus waarom investeren en betalen voor deze functie.

Herinner je nog PIP en/of POP, die is ook weg.

En dat lichtpunt blijf ik het dan ook best fascinerend vinden dat alle grote Hollywood blockbuster films, ook Star Wars, standaard in 3D wordne uitgebracht. Er zijn een paar fervente tegenstanders met voorliefde voor het "oude" 70mm breedbeeldformaat, zoals Tarantino en Nolan, maar velen gaan nog steed mee in 3D. Zelfs Ridley Scott gaat er nog in mee. Ben dan erg benieuwd wat ze dan bijvoorbeeld met Blade Runner 2049 gaan doen.

Frenkel
08-01-2017, 11:11
Waarom stoppen ze daarmee?
Dan hebben de mensen, niets meer aan hun 3D collectie. 3D heeft een meer toegevoegde waarde dan UHD (Naar mijn mening)

De 2017 modellen zullen een hogere helderheid krijgen dan de 2016 e 2015 modellen, de relatief lage helderheid is één van de nadelen van OLED ten opzichte van LED.
Om 3D mogelijk te maken zou er een filter op de panelen aanwezig zijn en enkel door het verwijderen van dit filter zou men de helderheid kunnen verhogen.

Filmlover
08-01-2017, 11:23
En dat lichtpunt blijf ik het dan ook best fascinerend vinden dat alle grote Hollywood blockbuster films, ook Star Wars, standaard in 3D wordne uitgebracht. Er zijn een paar fervente tegenstanders met voorliefde voor het "oude" 70mm breedbeeldformaat, zoals Tarantino en Nolan, maar velen gaan nog steed mee in 3D. Zelfs Ridley Scott gaat er nog in mee. Ben dan erg benieuwd wat ze dan bijvoorbeeld met Blade Runner 2049 gaan doen.Dat bedoel ik, de filmmaatschappijen brengen nog steeds veel films uit in 3D. Daarom vreemd dat TV fabrikanten stoppen met 3D tv's.

Marcel Hoeve
08-01-2017, 12:02
3D is kennelijk alleen voor de bioscopen bedoeld en niet meer voor de thuisbioscoop. Daar is het kennelijk zo'n niche product geworden (hoe graag wij dat ook anders zouden zien) - dat het kennelijk niet meer loont om daarvoor speciale schermen te bouwen. TV-fabrikanten proberen tegenwoordig van alles om hun producten te slijten en je te verleiden tot de aankoop van een nieuwe TV. Maar sommige ideeën mislukken (gelukkig) hopeloos, zoals gebogen schermen.

Rogier Burghout
08-01-2017, 12:32
3D is kennelijk alleen voor de bioscopen bedoeld en niet meer voor de thuisbioscoop. Daar is het kennelijk zo'n niche product geworden (hoe graag wij dat ook anders zouden zien) - dat het kennelijk niet meer loont om daarvoor speciale schermen te bouwen. TV-fabrikanten proberen tegenwoordig van alles om hun producten te slijten en je te verleiden tot de aankoop van een nieuwe TV. Maar sommige ideeën mislukken (gelukkig) hopeloos, zoals gebogen schermen.

Ik zou het met je eens zijn, maar alle films worden ook nog op 3D Bluray uitgebracht. Star Wars TFA kreeg zelfs een aparte 3D uitgave die je dan zou moeten dubbeldippen. Dan lijkt het me dat ze er nog wel brood inzien, althans de distributeurs.

Hombre
08-01-2017, 13:38
Dat bioscoopfilms in 3D worden uitgebracht is een heel ander verhaal.

Als eerste 90% van de lifeaction films in 3D zijn conversies *) achteraf, waarvan er ook veel in 35mm anamorpich of zelfs 65mm zijn opgenomen.
*) een film opnemen in 3D is veel duurder, tijdrovender en werpt beperkingen op, ookal kost een "goede" conversie ca. tussen de 50.000 - 150.000 dollar per minuut.

De keus of er een 3d versie komt is meestal afhankelijk van hoe verwacht men dat de film het internationaal gaan doen. En dan met name China en Azië.
In de VS komen 3D films steeds beperkter of zelfs helemaal niet in de bioscoop en/of op BD in 3D,

Een ander teken dat de belangstelling voor 3D afneemt is ook te merken aan dat er al een paar jaar geen oude films, als in het begin van de hype, maar naar 3D worden omgezet.
Ook op die markt heeft men zich verkeken, waarbij zelfs Disney animatie klassiekers in de rode cijfers zijn beland.

Overigens denk ik niet dat 3D voor de bioscoop zomaar verdwijnt. Het zal alleen beperkt blijven tot het SF/Fantasie/Superhelden genre en big budget films...


En dat lichtpunt blijf ik het dan ook best fascinerend vinden dat alle grote Hollywood blockbuster films, ook Star Wars, standaard in 3D wordne uitgebracht. Er zijn een paar fervente tegenstanders met voorliefde voor het "oude" 70mm breedbeeldformaat, zoals Tarantino en Nolan, maar velen gaan nog steed mee in 3D. Zelfs Ridley Scott gaat er nog in mee. Ben dan erg benieuwd wat ze dan bijvoorbeeld met Blade Runner 2049 gaan doen.

Redcinema
08-01-2017, 14:34
Weet iemand waar je op de 65e6v kunt zien hoeveel uur hij heeft gedraaid ik kan het namelijk niet vinden

Claudio Santulli
08-01-2017, 15:03
Zal wel in het servicemenu zitten.

Daar moet je een andere A.B voor hebben zoals de Pronto of Harmony.

https://www.avforums.com/threads/lg-e6-oled-tv-owners-and-discussion-thread-part-2.2028110/page-56 (https://www.youtube.com/watch?v=-cdqjjIbMxg)


https://www.youtube.com/watch?v=-cdqjjIbMxg

Redcinema
08-01-2017, 15:13
Oké dacht al waarom vind ik dit niet
bedankt

Marcel Hoeve
08-01-2017, 20:25
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom wil je weten hoe lang je LG gedraaid heeft? Dat is namelijk iets wat mijzelf persoonlijk totaal niet zou interesseren. Of heb je angst dat je een demo-model of 2e hands exemplaar gekregen hebt?

Redcinema
08-01-2017, 21:58
Ik las weleens op avs forum dat sommige zeggen de mijne heeft nu zoveel uur gedraaid
dus dacht laat ik eens kijken maar kon het niet vinden vandaar mijn vraag
gebruik het ook maar puur voor films en series in de ht dat is ook maar 2uur per dag s avonds dus
Na een hele dag werken eigen zaak en de kids vind ik het heerlijk om s avonds naar de ht te kunnen gaan hier ben ik helemaal alleen met mijn hobby en trek mij lekker terug van alles en nog wat

pretorian22
13-01-2017, 13:03
Alles staat correct aan en de 4K beelden zien er fantastich uit. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik 4K Blu-ray's nu geen meerwaarde vind. Ik zie haast geen verschil. Komt natuurlijk ook omdat bijna alle films die tot nu toe op 4K blu-ray zijn uitgekomen geen originele 4K master hebben.

Ik mag dan geen OLED hebben maar zelfs ik vind als ik een 4K HDR film gekeken heb en erna een blu ray opzet dat ik iets mis kwa scherpte en kleur.
Ziet er ineens "flets" of saai uit de film dan terwijl ik jarenlang niet beter wist en dacht dat het niet beter kon.

4K is dus een flinke vooruitgang! en ook mooi dat bijna altijd een Atmos of DTS:X track wordt toegevoegd.



ONTOPIC:
Ik ag afgelopen weekend de E6 voor het eerst in het echt notabene bij een Mediamarkt onder de tl balken en zelfs daar was ik geschrokkken hoe mooi OLED is. Heb pas een driekwart jaar mijn Sony65inch 4K HDR tv maar ga nu toch twijfelen hahaha

Marcel Hoeve
13-01-2017, 15:35
Hoe zit het trouwens met de helderheid van een OLED-scherm? Is die vergelijkbaar met die van een LED-TV? Ik heb sinds een aantal jaren naast onze oude plasma van Panasonic een Samsung LED TV, en mij valt vooral de prettige helderheid van de Samsung op in vergelijking met de plasma, zelfs in de CINEMA-stand.
En dat de zwartwaarden van een OLED onovertroffen zijn, durf ik gerust te geloven. Heb dat met eigen ogen mogen bewonderen. Alleen: de wereld bestaat niet alleen maar uit zwarttinten, maar kent allerlei schakeringen daartussen. Zelfs 's nachts is niet alles pikkedonker, maar kun je allerlei nuances van zwart naar (donker)grijs waarnemen. Dat miste ik een beetje op de LG die ik bekeek. Zwart was weliswaar erg zwart, maar ik miste doortekening in de schaduwen. Soms zat ik naar een groot zwart vlak te kijken zonder iets verder te kunnen onderscheiden. Daar dacht ik: dat kan mijn LED beter. :lol: Maar waarschijnlijk heeft dat met instellingen te maken?

Claudio Santulli
14-01-2017, 00:35
OLED-schermen hebben als nadeel dat ze inderdaad minder helder zijn dan top-LED-schermen, maar toen ik mijn Panasonc VT-60 inruilde schrok ik me de pl...s hoeveel licht er van dit scherm afkwam. Mijn hele kamer was verlicht en ik heb geen kleine kamer. Zwart is natuurlijk het canvas van alle kleuren en de kwaliteit van contrast. Samen met BT 2020 biedt een OLED-scherm gewoon het mooiste plaatje wat er beschikbaar is (juist in SDR) en geloof me je wilt echt niet veel meer licht in je kamer, wellicht als je hem vol in de zon hangt oid... Natuurlijk kan je een OLED laten dichtslippen, maar dat is gewoon een kwestie van het juist instellen van zwarter dan zwart en witter dan wit. Sommigen slaan wellicht wat door in het promoten van 'het OLED-zwart'. 'Conventionele' schermen halen ongeveer 100 Nit. Mijn LG haalt peak ongeveer 650 Nit (wat dus al een behoorlijk sprong is). Veel huidige LCD-schermen bieden wel meer Nits. Dat kan niet in een wedloop om de consument te winnen, dus in 2017 laat LG al 3D varen om aan de 1000 Nits te komen. Dat zegt dus al waar de fabrikanten de consument straks mee om de oren slaat. Nit duidt overigens niet direct de intensiteit van de helderheid aan, maar de gradaties van. Dus in geval van mijn OLED, 650 unieke variaties in intensiteit van helderheid.

Overigens niet door de war te halen met de kreet HDR (10), want dat is allerminst een gadget. Sommige UHD BD's bieden echt een fantastische HDR-weergave. En dan kan het zelfs zijn dat een 2K-conversie een grotere indruk maakt dan native 4K. Het mooie van Dolby Vision (HDR) is dat hun systeem ook de helderheidsintensiteit van alle BT 2020-kleuren definieert en koppelt aan de Nits. Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om WYSIWYG. Het moet dus straks blijken of die hogere Nit-waarden dat 'echte' raamkozijngevoel bieden. Want dat is wat wordt beloofd.

Als je wilt horen of OLED echt het verschil maakt, dan is dit een BIG YES... Geen seconde spijt van en ik zou niet anders willen (in de woonkamer dan, want voor de rest is LED goed genoeg). Een dagelijks domino-effect, Ik kijk eens in de keuken of in mijn bed om dan weer verbaasd te worden door OLED! Het is echt zó vet... :mrgreen: En dan kijk ik later nog eens een UHD of BD en tja, de rest gaat vanzelf. :-)

Marcel Hoeve
14-01-2017, 07:58
Heldere uitleg, dank je wel. Ik kan me voorstellen dat als je van een plasma komt, een OLED een flinke stap vooruit is. Ik bezit zelf een "top" LED-scherm van Samsung (F8000) en ben nog steeds diep onder de indruk van de helderheid, contrast, kleurweergave, bewegingsweergave, maar vooral ook de scherpte van het beeld. Zelfs de zwartwaarden zijn beduidend beter dan op mijn oude Panasonic plasma die ik hier in huis ook nog heb staan. Ik ben daarom nog niet helemaal overtuigd dat een OLED - voor mij - zoveel beter is. Dan zou ik ze echt naast elkaar moeten zien, want ik beschik helaas niet over een visueel geheugen.... Wat ik wel een groot voordeel van OLED (en plasma) vind, is de grote kijkhoek. Dat is het enige minpunt van mijn Samsung.

rogue
14-01-2017, 11:57
Heldere uitleg, dank je wel. Ik kan me voorstellen dat als je van een plasma komt, een OLED een flinke stap vooruit is. Ik bezit zelf een "top" LED-scherm van Samsung (F8000) en ben nog steeds diep onder de indruk van de helderheid, contrast, kleurweergave, bewegingsweergave, maar vooral ook de scherpte van het beeld. Zelfs de zwartwaarden zijn beduidend beter dan op mijn oude Panasonic plasma die ik hier in huis ook nog heb staan. Ik ben daarom nog niet helemaal overtuigd dat een OLED - voor mij - zoveel beter is. Dan zou ik ze echt naast elkaar moeten zien, want ik beschik helaas niet over een visueel geheugen.... Wat ik wel een groot voordeel van OLED (en plasma) vind, is de grote kijkhoek. Dat is het enige minpunt van mijn Samsung.

Ik voel mij bijna beledigd :). Ik bezit zelf het laatste "top" plasma scherm van Panasonic (VT60) en ben ook nog steeds onder de indruk van de alle aspecten die jij opnoemt. Ik weet niet welke oude Panasonic plasma jij hebt, die zal wellicht weggeblazen worden door de Samsung F8000, maar deze niet hoor ;). Maar ik heb ook de LG OLED's gezien en dan is slechts een diepe buiging op zijn plaats....

Marcel Hoeve
14-01-2017, 15:53
Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor. De plasma waaraan ik refereer is er één uit 2007 (still going strong, ja ja, toen maakten ze nog kwaliteitsproducten...), dus het is niet zo gek dat die kwalitatief het onderspit delft ten opzichte van mijn Samsung, en zeer waarschijnlijk ook ten opzichte van de plasma's uit de jaren 2013-2015.

Mark van L.
14-01-2017, 16:28
Heldere uitleg, dank je wel. Ik kan me voorstellen dat als je van een plasma komt, een OLED een flinke stap vooruit is. Ik bezit zelf een "top" LED-scherm van Samsung (F8000) en ben nog steeds diep onder de indruk van de helderheid, contrast, kleurweergave, bewegingsweergave, maar vooral ook de scherpte van het beeld. Zelfs de zwartwaarden zijn beduidend beter dan op mijn oude Panasonic plasma die ik hier in huis ook nog heb staan. Ik ben daarom nog niet helemaal overtuigd dat een OLED - voor mij - zoveel beter is. Dan zou ik ze echt naast elkaar moeten zien, want ik beschik helaas niet over een visueel geheugen.... Wat ik wel een groot voordeel van OLED (en plasma) vind, is de grote kijkhoek. Dat is het enige minpunt van mijn Samsung.

Hi Marcel, ik ben van de F8000 naar de OLED E6V gegaan, maar dat is toch een flinke stap voorwaarts hoor. Ik vonde de F8000 echt top, maar hij legt het dik af. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal snel.

raymen
14-01-2017, 17:51
Ik ben van de pioneer 600m naar de oled gegaan, wwar de kuro toch wel de king was met zwartwaarden, maar vergeleken met de oled, is dat 1 grote waas.

Marcel Hoeve
14-01-2017, 20:45
Hi Marcel, ik ben van de F8000 naar de OLED E6V gegaan, maar dat is toch een flinke stap voorwaarts hoor. Ik vonde de F8000 echt top, maar hij legt het dik af. Ontwikkelingen gaan nu eenmaal snel.

Kun je dat toelichten? Ben ik wel benieuwd naar. Ja, het is 'maar' een Full HD-toestel, maar in welk opzicht is de LG dan zo veel beter (afgezien van de veel betere kijkhoek)?

Caesarea
17-01-2017, 09:42
Beste mede-genieters,

Een verzoek voor iedereen die een LG OLED65E6V in bezit heeft:

Kijk eens van af de zijkant van de OLED naar de bovenrand. Wie ziet een strakke lijn in de bovenrand zoals in de bijlage? Wie ziet een (licht) gebogen lijn (subtiele kromming)?


8379

Edit:
Niet netjes van me, maar alsnog: Claudio mijn complimenten voor je review!

Edit 2:
Uit onderzoek van de fabrikant blijkt dat de OLED's een subtiele kromming hebben, dit kan variëren tot een aantal mm. Dit is door een aantal grote winkelketens telefonisch bevestigd en alle winkels waar ik ben geweest waar ze een OLED hebben, hebben een subtiele kromming.

Claudio Santulli
19-01-2017, 19:08
Dank je wel Caesarea. ;-)

Ik zal er eens naar kijken.

pretorian22
20-01-2017, 22:07
Kun je dat toelichten? Ben ik wel benieuwd naar. Ja, het is 'maar' een Full HD-toestel, maar in welk opzicht is de LG dan zo veel beter (afgezien van de veel betere kijkhoek)?

Je beseft hopelijk wel toch dat een bijna 4 jaar oude televisie in de huidige tijd en de mate van innovatie inde televisie techniek allang achterhaald is? En echt niet alleen door oled.

je televisie mag dan micro dimming hebben maar is gewoon een edge lit led tv

mijn direct led Sony heeft dus al stukken beter contrast en zwart waardes. het is dan ook een HDR tv


de oled heeft een veeeeel beter contrast en oneindig veel betere zwart waardes dankzij het feit dat elke pixel individueel gedimd kan worden.

dan heb ikhet geeneens over HDR en dolby vision wat een nog veel breder contrast geeft en de bt2020 weergave optie.


ik wil absoluut niet je tv afkraken maar het is weleen beetje naïef te denken dat een 4 jaar oude tv nog niet achterhaald zou zijn door een aantal generaties nieuwere led. Laat staan een oled van meer dan 5000,-

juist de laatste jaren zijn er zoveel veranderingen geweest. Ga is kijken naar de e6.

ikwas zelfs enorm verrasten verwachte er al veel van notabene

Marcel Hoeve
21-01-2017, 08:20
Een "oneindig veel beter contrast" en "veel betere zwartwaarden" hoeft niet per definitie ook een veel beter plaatje op te leveren. Het zal wel helpen, maar een te contrastrijk beeld is vaak erg onnatuurlijk. Ik weet dat een hoop mensen daarvan houden, omdat het beeld dan van het scherm 'af spat', maar werkelijkheidsgetrouw is het vaak allerminst. Als fotograaf prefereer ik natuurlijke beelden waarbij alle schakeringen van donker naar licht zichtbaar zijn, en zonder overdreven (kunstmatige) kleurverzadiging. Kleurzuiverheid vind ik erg belangrijk. En ja, ik heb de E6 gezien, maar die stond kennelijk zo hopeloos slecht afgesteld, dat ik alleen maar een onnatuurlijk over-contrastrijk beeld zag, waarin alle nuances verdwenen waren. Ja, zwart was inderdaad diepzwart, maar in de zwarte vlakken was geen enkel detail te onderscheiden. Maar dat kon ook aan het demo-materiaal liggen. Ik neem aan dat de E6 ook een cinema-stand kent die een veel natuurlijker beeld laat zien. Mijn slechts vier jaar oude bejaarde Samsung voldoet op een hoop punten aan het TV-beeld zoals ik dat graag zie. Wat niet wegneemt dat ik nieuwe ontwikkelingen wel blijf volgen. Mijn ervaringen met andere producten is dat "nieuw" niet altijd "beter" is. Voor bijv. een fototoestel zijn 8 megapixels meer dan voldoende; 20 megapixels is volslagen overkill en kost alleen maar extra opslagcapaciteit, die ja na het bewerken van je foto's toch weer weggooit. Ach, zoveel hoofden, zoveel meningen. Moet kunnen, toch?

pretorian22
21-01-2017, 15:14
Jij bedoelt een hoog contrast. Ik heb het over een breed contrast. Je hebt met de nieuwe technieken veel meer schakeringen van donker naar licht, precies waar jij op je reactie op doelt.
De nieuwe schermen zijn door die techniek juist enorm zuiver. Ze hebben dan ook veel hogere kleurweergave. Je hebt juist zo enorm veel gradaties in kleur dankzij hdr en dolby vision
het staat los van feller beeld. Sterker nog ikzelf kijk altijd in het donker tv. Dus ik hoef echt geen fel beeld. Maar als ik een hdr 4k disc kijk heb ik geen last.

Jij verwart hdr volgens mij met enorm fel beeld ofzo? Juist iemand die in de fotowereld zit moet dat kunnen waarderen die nieuwe technieken. En de megapixel regel gaat op als je 4k vs FHD doet op een klein scherm. Op een scherm van 65 inch of groter zie je dat toch wel .

Maar Ik denk dat je geen goed afgesteld oled gezien hebt, en dan nog in een winkel met onnatuurlijk licht uiteraard bovenop het scherm.

Ga eens een paar schermen in verschillende winkels bekijken, of beter nog bij iemand thuis indien mogelijk en laat je verrassen.

En natuurlijk mag iedereen zijn eigen mening hebben! zou een saaie wereld zijn als iedereen hetzelfde dacht, deed en kocht :)

korenjw
25-01-2017, 18:01
Zojuist ook deze televisie besteld in de 55-inch versie. Ben zeer benieuwd, maar na allerlei recensies gelezen te hebben moet dat wel goed komen. Kan mijn Panasonic VT30 de slaapkamer in!

Mark van L.
25-01-2017, 18:52
Zojuist ook deze televisie besteld in de 55-inch versie. Ben zeer benieuwd, maar na allerlei recensies gelezen te hebben moet dat wel goed komen. Kan mijn Panasonic VT30 de slaapkamer in!

Veel plezier. Dat ga je er van beleven.

rogue
25-01-2017, 20:07
Mediamarkt heeft z'n BTW dagen, kan ook nog schelen met de aankoop.

korenjw
25-01-2017, 20:08
Daar had ik rekening mee gehouden. Maar de betreffende webshop waar ik hem aangeschaft heb, wilde wel meegaan met de actieprijs.

Caesarea
25-01-2017, 22:02
Ik krijg deze week 2 maal de 65E6V, waarvan ik een voor mezelf houd.

Wie interesse heeft kan deze aankomende maandag ophalen. Zie advertentie (http://dvd.nl/forum/showthread.php?94807-TKA-Lg-oled65e6v&p=2038659#post2038659)

peptalk
26-01-2017, 07:42
Ik krijg deze week 2 maal de 65E6V, waarvan ik een voor mezelf houd.

Wie interesse heeft kan deze aankomende maandag ophalen. Zie advertentie (http://dvd.nl/forum/showthread.php?94807-TKA-Lg-oled65e6v&p=2038659#post2038659)
Nu ben ik toch benieuwd. Eerst vraag je hier om die subtiele curve en dan iets later verkoop je jouw exemplaar en dan heb je tweee nieuwe terug. Wat was er aan de hand met die eerste?

Caesarea
26-01-2017, 08:55
Nu ben ik toch benieuwd. Eerst vraag je hier om die subtiele curve en dan iets later verkoop je jouw exemplaar en dan heb je tweee nieuwe terug. Wat was er aan de hand met die eerste?

Ik ben met je eens. Uit onderzoek van de fabrikant blijkt dat de OLED's een subtiele kromming hebben, dit kan variëren tot een aantal mm. Dit is door een aantal grote winkelketens telefonisch bevestigd en alle winkels waar ik ben geweest waar ze een OLED hebben, hebben een subtiele kromming. Ik ben dit vergeten de nieuwe ontwikkelingen aan te passen in mijn initiële bericht.

rvvnr1
26-01-2017, 09:59
Zojuist ook deze televisie besteld in de 55-inch versie. Ben zeer benieuwd, maar na allerlei recensies gelezen te hebben moet dat wel goed komen. Kan mijn Panasonic VT30 de slaapkamer in!
Bij mij staat de 55E6V sinds dinsdag zelfs, wegens op dit moment gebrekkige ruimte in de woonkamer, in de slaapkamer! :lol:

Was t nog niet van plan een OLED aan te schaffen maar toen duidelijk werd dat er op de CES geen enkele fabrikant meer een 3D tv had heb ik er maar wat vaart achter gezet.

Via wat zoekwerk kwam ik daarbij op t forum van tweakers terecht waar getipt werd eens te bellen met Smits in Arnhem.
Was een goede tip, zij konden m voor 2299 euro leveren (ex 50 euro bezorgen)!

Dat was vorige week en nu zie ik dat zelfs BCC m voor 2478 euro heeft staan.

Denk dat ik de komende tijd maar beter de prijzen niet meer in de gaten moet houden... ;)

Maar wat een scherm! Heb een zooi van die demofilmpjes gedownload en dan valt je mond toch regelmatig open van verbazing.
Heb nog geen UHD Blu-Ray speler, denk dat ik even wacht op die van LG.
Heb wel een proef abo op Netflix genomen en een aflevering van Marco Polo in UHD en met Dolby Vision zitten kijken. WOW!! :shock:

Kan niet wachten tot t zes uur is en ik weer naar huis mag... :lol:

rogue
26-01-2017, 10:11
Ik ben met je eens. Uit onderzoek van de fabrikant blijkt dat de OLED's een subtiele kromming hebben, dit kan variëren tot een aantal mm. Dit is door een aantal grote winkelketens telefonisch bevestigd en alle winkels waar ik ben geweest waar ze een OLED hebben, hebben een subtiele kromming. Ik ben dit vergeten de nieuwe ontwikkelingen aan te passen in mijn initiële bericht.

Ik vind het wel erg vaag....
Waarom krijg je 3 dezelfde tv's binnen? En waarom laat je dan je verkooptopic niet gewoon open, maar zet je die ene op verkocht en open je een nieuw topic met exact dezelfde tv? Lijkt zinloos.



De prijs is voor de BTW dagen van Mediamarkt; voor de LG OLED65E6V €4131. Ook andere verkopers zoals plattetv en Smits doen hier aan mee. Helaas doet plattetv tijdens de BTW dagen niet aan inruilen van je oude tv (ook wel begrijpelijk). De 55E6V is nu voor €2478 te koop.

harkerr
26-01-2017, 11:00
Hallo allemaal. Naar aanleiding van de recensie begrijp ik dat de beide meegeleverde afstandsbedieningen radiografisch zijn. Maar -als ik het ook goed begrijp- de televisie kan wel bediend worden met een andere (oudere) LG infrarood afstandsbediening?


Ik vraag dit omdat ik vanwege een lichamelijke handicap een alternatieve afstandsbediening gebruik, die ik slechts infraroodsignalen kan "leren".

korenjw
26-01-2017, 21:10
Hallo allemaal. Naar aanleiding van de recensie begrijp ik dat de beide meegeleverde afstandsbedieningen radiografisch zijn. Maar -als ik het ook goed begrijp- de televisie kan wel bediend worden met een andere (oudere) LG infrarood afstandsbediening?


Ik vraag dit omdat ik vanwege een lichamelijke handicap een alternatieve afstandsbediening gebruik, die ik slechts infraroodsignalen kan "leren".

Ik heb in ieder geval geen idee. Misschien iemand anders wel, maar je kunt natuurlijk ook altijd LG zelf even mailen, dan weet je het zeker!

Claudio Santulli
27-01-2017, 02:24
Ik gebruik ook IR, maar je kunt de codes niet van de meegeleverde a.b. leren. Alle recente LG Ir-afstandsbedienigen werken in ieder geval.

Frimout69
30-01-2017, 03:48
De nieuwe modellen van LG OLED voor 2017 zien er mooi uit. Ik ben benieuwd naar de hardview test van de nieuwe LG OLED65 E7.
Misschien het topmodel W7 die maar 3,8mm dun is en men aan de muur kan rollen. :)


http://bilder.hifi-forum.de/medium/41101/oled-lineup-2017_739186.jpg

Claudio Santulli
31-01-2017, 00:21
Dat aan de muur rollen is het enige wat ik interessant vindt. En Dolby Atmos in een Soundbar??? Ik vind het gewoon jammer dat 3D is opgeofferd voor meer Nits. Maakt mijn scherm ineens heel uniek. Hopen dat hij nog lang heel blijft. Maar straks een keer een 80" of meer plat aan de muur lijkt me wel wat.

raymen
31-01-2017, 04:47
+1

korenjw
31-01-2017, 17:40
Ik heb de tv ook nog snel aangeschaft, zodat ik wat langer verzekerd ben van 3D. Anders toch zonde van zo'n 100 3D-films die ik bezit. Gisteren even stukje Finding Dory 3D gekeken en dat zag er echt fantastisch uit! Ook de tennisfinale zondag werd prachtig weergegeven. Alleen heb ik met normaal tv kijken (bv DWDD) en met name gamen op de PS4 dat ik erg moet wennen aan de kleuren. Denk dat ik daar nog even mee moet stoeien. Ook heb ik weleens het gevoel dat de motion handling niet zo goed is als op mijn plasma-scherm. Maar ook dat is stoeien met de TruMotion optie. Maar blu-ray en 3d blu-ray zijn werkelijk prachtig. UHD blu-ray ga ik pas testen als LG z'n speler uit heeft gebracht, maar dat zal natuurlijk helemaal kwijlen zijn.

WaymannDirector
31-01-2017, 18:22
Ik heb de tv ook nog snel aangeschaft, zodat ik wat langer verzekerd ben van 3D. Anders toch zonde van zo'n 100 3D-films die ik bezit. Gisteren even stukje Finding Dory 3D gekeken en dat zag er echt fantastisch uit! Ook de tennisfinale zondag werd prachtig weergegeven. Alleen heb ik met normaal tv kijken (bv DWDD) en met name gamen op de PS4 dat ik erg moet wennen aan de kleuren. Denk dat ik daar nog even mee moet stoeien. Ook heb ik weleens het gevoel dat de motion handling niet zo goed is als op mijn plasma-scherm. Maar ook dat is stoeien met de TruMotion optie. Maar blu-ray en 3d blu-ray zijn werkelijk prachtig. UHD blu-ray ga ik pas testen als LG z'n speler uit heeft gebracht, maar dat zal natuurlijk helemaal kwijlen zijn.

Die TruMotion zet je beter af. Wat een waardeloze functie. Bel mij als dat werkt op eender welke tv!

Claudio Santulli
01-02-2017, 17:03
Ik heb de tv ook nog snel aangeschaft, zodat ik wat langer verzekerd ben van 3D. Anders toch zonde van zo'n 100 3D-films die ik bezit. Gisteren even stukje Finding Dory 3D gekeken en dat zag er echt fantastisch uit! Ook de tennisfinale zondag werd prachtig weergegeven. Alleen heb ik met normaal tv kijken (bv DWDD) en met name gamen op de PS4 dat ik erg moet wennen aan de kleuren. Denk dat ik daar nog even mee moet stoeien. Ook heb ik weleens het gevoel dat de motion handling niet zo goed is als op mijn plasma-scherm. Maar ook dat is stoeien met de TruMotion optie. Maar blu-ray en 3d blu-ray zijn werkelijk prachtig. UHD blu-ray ga ik pas testen als LG z'n speler uit heeft gebracht, maar dat zal natuurlijk helemaal kwijlen zijn.

Beste manier om te testen of de beperkingen bloot te leggen (als je dat echt wilt).

https://www.youtube.com/results?search_query=juddertest

korenjw
01-02-2017, 17:43
Bedankt voor de link. Maar aankomend weekend gewoon met eigen ogen een paar films kijken met alle "beeldverwerkers" uitgeschakeld. En pas als mij judder-problemen gaan opvallen én storen ga ik het één en ander aanpassen. Er zijn genoeg instellingen om het naar mijn zin te krijgen. Alleen het gamen op de PS4 zal erg wennen worden. Mijn plasma was daarmee toch een stuk sneller.

Claudio Santulli
01-02-2017, 17:56
Ik heb me er heel even aan gestoord, maar inmiddels is het echt een non-issue. Want zoals je zegt, WYSIWYG.

Marcel Hoeve
01-02-2017, 20:13
Judder op het moment dat personen in beweging komen of wanneer de camera beweegt, zou ik tegenwoordig wel erg irritant vinden. Ik ben er inmiddels zo aan gewend dat mijn TV tijdens dit soort bewegingen altijd een scherp beeld blijft geven, dat ik me onlangs zeer heb gestoord toen ik in de bioscoop de film "La La Land" zag. Of het nu aan de grootte van het doek lag of aan de kijkafstand, maar zodra de camera begon te bewegen werd alles onscherp. Heel irritant. Ik hoop dat jullie LG dat net zo goed kan compenseren als mijn Samsung, want die doet dat voortreffelijk. Sommigen zeggen dat dat onnatuurlijk is, maar ik stoor mij daar totaal niet aan.

pretorian22
02-02-2017, 08:27
Is Judder nog een issue tegenwoordig dan? Mijn laatste 3 televisies hebben hier totaal geen last van en ben toch ook een behoorlijke gamer mag ik zeggen (ongeveer 100 consoles / handhelds) dus de televisies worden aardig getest :)

Claudio Santulli
02-02-2017, 11:46
Soms merk je het niet, omdat je het voor lief neemt, maar ga je echt gaat kijken met zo'n testfilmpje (zonder beeldverbeteraars) dan blijkt al gauw dat elke tv daar wel in meer of mindere mate last van heeft.

rvvnr1
03-02-2017, 10:55
Voor degene die nog in dubio zitten, bij Foka is dit weekend de 55E6V op te halen voor € 2100,-
(bron: forum op tweakers.net)
Niet normaal meer deze kelderende prijzen, heb er inmiddels wel al een week van kunnen genieten
maar had ik m nu aangeschaft was ik 200 euro rijker geweest... ;-)

raymen
03-02-2017, 14:39
Ja ik 1500€ :lol:

Marcel Hoeve
03-02-2017, 19:20
Het is een bekend gegeven dat je in januari de uitloopmodellen met grote kortingen kunt aanschaffen. In mei betaal je straks de hoofdprijs voor de modellen van dit jaar (2017). Als je het dus geen probleem vindt om niet het nieuwste model te kopen, kun je dus het beste wachten tot januari/februari.

rogue
05-02-2017, 10:12
Voor degene die nog in dubio zitten, bij Foka is dit weekend de 55E6V op te halen voor € 2100,-
(bron: forum op tweakers.net)
Niet normaal meer deze kelderende prijzen, heb er inmiddels wel al een week van kunnen genieten
maar had ik m nu aangeschaft was ik 200 euro rijker geweest... ;-)
Nog bedankt dank rvvnr1!
Ik ben vrijdagavond langs gegaan, de 65E6V hadden ze voor €3550 staan, voor minder heb ik 'm nooit zien staan....

En na lang dubben heb ik besloten 'm toch te kopen.....als ik 'm binnen krijg volgt er meer. ;).

Claudio Santulli
05-02-2017, 11:27
Yeah! Je had gewoon het juiste excuus nodig. (y)

raymen
05-02-2017, 11:59
3550€ wat een verschiel met 6500€ in juni

ach ja

rogue
05-02-2017, 19:22
Yeah! Je had gewoon het juiste excuus nodig. (y)

Ik kon 'm vanmiddag al laten leveren, maar mijn huidige tv wordt (zeer waarschijnlijk) pas volgend weekend opgehaald, dus ik heb het nog een weekje uitgesteld ;). Een meer uitgebreide reactie volgt dus nog als alles binnen is.

Tot die tijd heb ik een vraag over de 3d brillen: zijn dit de brillen (https://www.amazon.de/LG-AG-F315-Party-Cinema-Brillen-Multi/dp/B007KJ841G) die erbij horen? Ik moet er toevallig nog 4 stuks hebben, naast de 2 die erbij geleverd worden.
Of misschien weten jullie wat beters?

Claudio Santulli
05-02-2017, 19:32
Yep, die heb ik ook erbij gekocht. Cheap maar gewoon prima.

De blauwe is mij favo. :mrgreen:

raymen
05-02-2017, 21:51
niks erbij gekocht.

bij de media markt gezegd dat er geen bij zaten, kreeg er zo 4

bam , en bij de bios gevraagd voor de 2 kleinkinderen, okee die waren dan een 1€ per stuk.

heb nu en bril of 12 liggen(y)

pretorian22
06-02-2017, 10:54
Gisteren bij me oom de 55E6V aangesloten. Wat een schitterend beeld zeg. Ben jaloers op die zwartwaardes, echt pikzwart. In het donker zie je geeneens waar de tv ophoud hahaha.

Wat ik trouwens wel ergens las is dat alleen de receivers van dit jaar een dolby vision update krijgen. Beetje zonde me oom en ik hebben allebei een marantz sr7010 van driekwart jaar oud en auro 3d update. Gaan dus niet de sr7011 weer kopen.
Dan maar op de 2e hdmi uitgang van de oppo het geluid.

Maar ik denk dat er meer op het forum zijn met dit probleem straks als de dolby vision updates er zijn voor de Oppo....

Netflix overigens wel al best veel Dolby vision materiaal

rogue
06-02-2017, 12:50
Yep, die heb ik ook erbij gekocht. Cheap maar gewoon prima.

De blauwe is mij favo. :mrgreen:
Mooi blauw is niet lelijk ;).


niks erbij gekocht.

bij de media markt gezegd dat er geen bij zaten, kreeg er zo 4

bam , en bij de bios gevraagd voor de 2 kleinkinderen, okee die waren dan een 1€ per stuk.

heb nu en bril of 12 liggen(y)
Dus ik kan ook gewoon de brillen gebruiken die ze bij de bios uitdelen? Dat zou helemaal makkelijk zijn...daar heb ik er nog veel van liggen.
Voor de toekomst dan, nu is de bestelling al onderweg.

EDIT: nog een aanvullende vraag: ik kan toch gewoon met HDMI 1.4 kabels uit de voeten? De verkoper vroeg nog of ik 'Ultra HD HDMI kabels' er bij wilde (misschien bedoelde hij HDMI 2.0?), maar ik zag het nut niet.

Claudio Santulli
06-02-2017, 14:05
Alleen de IMAX-brillen werken niet.

Mausman
06-02-2017, 14:30
Ik zoek zo'n clip-on 3D bril die ik op m'n eigen bril kan zetten. Iemand die weet welke en waar ik die het beste kan kopen?

Ik heb ze wel op internet gezien varieerend in prijs, maar weet niet of het nog uitmaakt kwalitatief gezien.

alvast bedankt.

korenjw
06-02-2017, 21:12
Heeft iemand hier een PS4 aan deze televisie hangen? Zoja, hebben jullie ook last van een wel erg donker beeld? Ik speel bijvoorbeeld Rise of the Tomb Raider. Heb de televisie beeldmodus op Spel/Game gezet. Bij de opties in het spel dien je het contrast zo aan te passen dat het logo van het spel net aan zichtbaar is. Maar bij mij is deze zelfs op de hoogste stand niet zichtbaar. Ik moet echt de helderheid van de televisie zelf een heel stuk hoger zetten om de donkere gedeeltes zichtbaar te krijgen. Maarja, daarna is het zwart toch weer meer grijs en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Het lijkt mij toch wel dat de Spel/Game modus van de televisie juist getest moet zijn. Ik hoor graag iemand zijn ervaringen. Alvast bedankt.

John Tak
06-02-2017, 22:32
De doodordinaire Pathé brillen en zo werken als een trein. Ook leuk: kijk gewoon lekker thuis Star Wars VII in 3D met die leuke speciale Stormtroopers bril die ze destijds bij de film verkochten! ;)

rogue
06-02-2017, 22:50
De doodordinaire Pathé brillen en zo werken als een trein. Ook leuk: kijk gewoon lekker thuis Star Wars VII in 3D met die leuke speciale Stormtroopers bril die ze destijds bij de film verkochten! ;)

Haha, die Stormtroopers bril heb ik niet John, helaas. De LG brillen zijn al onderweg, lijken in ieder geval wat steviger dan de Pathe brillen. En de gewone biosbrillen heb ik dan als back-up ;).

Claudio Santulli
06-02-2017, 23:10
Heeft iemand hier een PS4 aan deze televisie hangen? Zoja, hebben jullie ook last van een wel erg donker beeld? Ik speel bijvoorbeeld Rise of the Tomb Raider. Heb de televisie beeldmodus op Spel/Game gezet. Bij de opties in het spel dien je het contrast zo aan te passen dat het logo van het spel net aan zichtbaar is. Maar bij mij is deze zelfs op de hoogste stand niet zichtbaar. Ik moet echt de helderheid van de televisie zelf een heel stuk hoger zetten om de donkere gedeeltes zichtbaar te krijgen. Maarja, daarna is het zwart toch weer meer grijs en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Het lijkt mij toch wel dat de Spel/Game modus van de televisie juist getest moet zijn. Ik hoor graag iemand zijn ervaringen. Alvast bedankt.

Op mijn X-box One heb ik er geen last van. Heb je alle verbeteraars uit staan?
Ik zou in ieder geval in je PS4 gaan zoeken, maar kan je daar niet bij helpen.

Claudio Santulli
06-02-2017, 23:11
De doodordinaire Pathé brillen en zo werken als een trein. Ook leuk: kijk gewoon lekker thuis Star Wars VII in 3D met die leuke speciale Stormtroopers bril die ze destijds bij de film verkochten! ;)

Foto!!! (6)

korenjw
07-02-2017, 02:44
Op mijn X-box One heb ik er geen last van. Heb je alle verbeteraars uit staan?
Ik zou in ieder geval in je PS4 gaan zoeken, maar kan je daar niet bij helpen.

Bedankt in ieder geval. Alle beeldverbeteraars staan wel uit. Ik ga verder de settings in duiken, maar ik blijf het vreemd vinden.

raymen
07-02-2017, 04:44
Mischien heb je hier iets aan
https://www.reddit.com/r/PS4Pro/comments/5fl8qo/to_those_with_2016_lg_oleds_what_settings_are_you/

er staat dat voor ps4 je black level op high kan zetten

rvvnr1
07-02-2017, 12:01
Ik zoek zo'n clip-on 3D bril die ik op m'n eigen bril kan zetten. Iemand die weet welke en waar ik die het beste kan kopen?

Ik heb ze wel op internet gezien varieerend in prijs, maar weet niet of het nog uitmaakt kwalitatief gezien.

alvast bedankt.

Bij Pathe hebben ze die te koop voor € 2,50 en dat is incl. plastic kokertje.

rvvnr1
07-02-2017, 12:06
Iemand enig idee hoe je opnames gemaakt met de 55E6V op een ander apparaat dan de tv kunt afspelen (zonder gebruik van netwerk)?
Op een pc zijn de bestanden bijvoorbeeld gewoon zichtbaar maar niet direct afspeelbaar.

Mausman
07-02-2017, 15:39
Mischien heb je hier iets aan
https://www.reddit.com/r/PS4Pro/comments/5fl8qo/to_those_with_2016_lg_oleds_what_settings_are_you/

er staat dat voor ps4 je black level op high kan zetten


Betekend dit dan ook dat je dan beter je PS4 pro rechtstreeks op de tv kan aansluiten dan via de receiver? Gezien je via dezelfde output van de receiver ook film kijkt en dan niet het black level op high wilt hebben.
Dan zou je uiteraard wel het geluid via de receiver kunnen laten lopen middels de coaxaansluiting toch?

Of zie ik het misschien verkeerd?

Mark van L.
07-02-2017, 17:42
Weet iemand hoe je die vervelende foto's (hond, berg) kunt vervangen?

korenjw
07-02-2017, 18:11
Bedankt voor de reacties betreffende het beeld bij de PS4. Het lijkt erop dat de tv en PS4 niet goed met elkaar communiceren. Als ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op automatisch (full) laat staan, krijg ik zeer donker beeld. Nu heb ik het zwartniveau op de tv aangepast van laag naar hoog, en krijg ik wel een goed beeld te zien. Het lijkt mij dat de PS4 een signaal naar de tv moet sturen die dan het zwartniveau automatisch op hoog zet, maar dit gebeurt dus niet. Wanneer ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op limited zet, dan is het beeld wel goed wanneer het zwartniveau op de tv op laag staat. Ik bezit niet de kennis om het allemaal precies te snappen, maar ik kan in ieder geval weer met een normaal beeld gamen!!

korenjw
07-02-2017, 18:19
Betekend dit dan ook dat je dan beter je PS4 pro rechtstreeks op de tv kan aansluiten dan via de receiver? Gezien je via dezelfde output van de receiver ook film kijkt en dan niet het black level op high wilt hebben.
Dan zou je uiteraard wel het geluid via de receiver kunnen laten lopen middels de coaxaansluiting toch?

Of zie ik het misschien verkeerd?

Als je film gaat kijken, kun je de beeldmodus op tv toch gewoon instellen op bijvoorbeeld Cinema. En als je gaat gamen weer op Spel/Game. Wanneer alles via een receiver loopt, is dit denk de enige manier. Als je geen zin hebt om tussen de verschillende beeldmodi te wisselen, dan moet je de PS4 denk inderdaad direct op de tv aansluiten. En geluid van de PS4 dan via digital out, of misschien via de tv (ARC) naar de receiver. Heb alleen geen idee of je het geluid dan met de beste kwaliteit doorstuurt.

Claudio Santulli
07-02-2017, 20:14
Weet iemand hoe je die vervelende foto's (hond, berg) kunt vervangen?

Had ik ook al eens naar gekeken, maar niks gevonden. Had wel leuk geweest om daar je eigen plaatjes achter te plaatsen, maar helaas. Ben er verder ook niet meer naar op zoek gegaan. Al gegoogled?

Marcel den Haan
08-02-2017, 14:54
Bedankt voor de reacties betreffende het beeld bij de PS4. Het lijkt erop dat de tv en PS4 niet goed met elkaar communiceren. Als ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op automatisch (full) laat staan, krijg ik zeer donker beeld. Nu heb ik het zwartniveau op de tv aangepast van laag naar hoog, en krijg ik wel een goed beeld te zien. Het lijkt mij dat de PS4 een signaal naar de tv moet sturen die dan het zwartniveau automatisch op hoog zet, maar dit gebeurt dus niet. Wanneer ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op limited zet, dan is het beeld wel goed wanneer het zwartniveau op de tv op laag staat. Ik bezit niet de kennis om het allemaal precies te snappen, maar ik kan in ieder geval weer met een normaal beeld gamen!!


Bij gamen was het me niet opgevallen maar Netflix via de PS4 is wel erg donker. Moest het beeld erg bijstellen maar als ik dan een Blu-ray erin doe, zijn de zwarte balken grijs. Kijk nu Netflix gewoon via de tv.

Mausman
09-02-2017, 09:17
Bedankt voor de reacties betreffende het beeld bij de PS4. Het lijkt erop dat de tv en PS4 niet goed met elkaar communiceren. Als ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op automatisch (full) laat staan, krijg ik zeer donker beeld. Nu heb ik het zwartniveau op de tv aangepast van laag naar hoog, en krijg ik wel een goed beeld te zien. Het lijkt mij dat de PS4 een signaal naar de tv moet sturen die dan het zwartniveau automatisch op hoog zet, maar dit gebeurt dus niet. Wanneer ik op de PS4 de instellingen bij RGB-bereik op limited zet, dan is het beeld wel goed wanneer het zwartniveau op de tv op laag staat. Ik bezit niet de kennis om het allemaal precies te snappen, maar ik kan in ieder geval weer met een normaal beeld gamen!!

Gisteravond ook even hiernaar gekeken en idd. is het beeld vrij donker met RGB op automatisch in de PS4. Heb deze ook op limited gezet en dan idd. is het beeld goed/beter.

korenjw
09-02-2017, 17:53
Gisteravond ook even hiernaar gekeken en idd. is het beeld vrij donker met RGB op automatisch in de PS4. Heb deze ook op limited gezet en dan idd. is het beeld goed/beter.

Yep, PS4 op limited en tv zwartwaarden laag. Of PS4 op full en tv zwartwaarden hoog. Dan heb je beter beeld. Maar blijft vreemd dat het niet automatisch gaat.

Willy B.
10-02-2017, 19:07
Claudio ik heb een vraagje wat is uw ervaring met plattetv.nl ik ben van plan daar twee tv's te kopen LG OLED55E6V EN SONY 55XD8599 ikzelf ben van belgie krijg wel een grote korting bij aankoop omruilen.

Ludo Keeris
10-02-2017, 19:16
Claudio ik heb een vraagje wat is uw ervaring met plattetv.nl ik ben van plan daar twee tv's te kopen LG OLED55E6V EN SONY 55XD8599 ikzelf ben van belgie krijg wel een grote korting bij aankoop omruilen.
Ik ben Claudio niet, maar ik heb onlangs ook een TV gekocht via PlatteTV.nl en ik moet zeggen dat ik niet vaak zulke goede service heb gezien als bij hen. Afgezien van eventuele kortingen zijn ze altijd correct en leveren prima service, ook met aftersales.
Ik wilde bijvoorbeeld de TV twee dagen later bezorgd hebben (inderdaad, later) en dat was geen enkel probleem, dat boeken ze direct in.
Dat je daarna ook enkele (goedbedoelde) reclamemails krijgt moet je voor lief nemen. En daar kun je ook weer heel makkelijk vanaf.

Claudio Santulli
11-02-2017, 01:32
Ik kan beamen wat Ludo zegt. Ik heb - op basis van een aankoop - zeer prettig zaken gedaan en ook omschreven in het aansluitende stukje OLED-dreams (http://dvd.nl/achtergronden/oled-dreams/), maar ook veel positieve ervaringen gelezen van forumgenoten.

jeroeni
11-02-2017, 09:22
Hier ook mijn KS7500 bij PlatteTV.nl gekocht.(y)

Willy B.
11-02-2017, 12:10
Bedankt alvast voor de ervaring van aankoop bij platteTV.nl beste forumleden.
(y)

Willy B.
11-02-2017, 16:58
De kogel is door de kerk komen donderdag deze twee tv's installeren "PlatteTV.nl'' LG OLED55E6V EN SONY 55XD8599.

(y)

Willy B.
11-02-2017, 17:01
Ik ben Claudio niet, maar ik heb onlangs ook een TV gekocht via PlatteTV.nl en ik moet zeggen dat ik niet vaak zulke goede service heb gezien als bij hen. Afgezien van eventuele kortingen zijn ze altijd correct en leveren prima service, ook met aftersales.
Ik wilde bijvoorbeeld de TV twee dagen later bezorgd hebben (inderdaad, later) en dat was geen enkel probleem, dat boeken ze direct in.
Dat je daarna ook enkele (goedbedoelde) reclamemails krijgt moet je voor lief nemen. En daar kun je ook weer heel makkelijk vanaf.

(y) Bedankt ludo

Willy B.
11-02-2017, 17:03
Ik kan beamen wat Ludo (y)heb - op basis van een aankoop - zeer prettig zaken gedaan en ook omschreven in het aansluitende stukje OLED-dreams (http://dvd.nl/achtergronden/oled-dreams/), maar ook veel positieve ervaringen gelezen van forumgenoten.

Bedankt Claudio
(y)

rogue
13-02-2017, 19:36
Al vele jaren geniet ik van plasma schermen; mijn laatste televisie was het bejubelde 65VT60 model van Panasonic, ook wel bekend als de beste plasmatelevisie ooit qua beeldkwaliteit. Maar zoals bekend, kondigde Panasonic in 2013 aan dat ze geen plasmatelevisies zouden maken.

Ik wist dat ik deze topper alleen weg zou doen voor een OLED scherm, LED/LCD is nu eenmaal niet aan mij besteed.
De twee belangrijkste punten die mij tegenhielden: het feit dat de Pana nog zo mooi was qua beeld én de hoge prijzen van de OLED televisies, zeker voor de 65 inch modellen (ik ging geen kleiner formaat dan mijn huidige tv kopen natuurlijk). Ik zou dus geduldig afwachten tot de OLED prijzen wat zouden zakken, en ondertussen had ik genoeg te genieten met mijn huidige televisie. Ondertussen volgde ik wel alle ontwikkelingen van de OLED's én de UHD spelers/uitgaves, mede daardoor bleef het wel steeds kriebelen. Ook af en toe kijken in de winkels (weliswaar niet best afgesteld, maar je zag wel de potentie). Maar: het verstand won toen van het gevoel.

Maar ja, zoals zo vaak in het leven lopen de dingen wat anders dan gepland.....

Eerst kwam het bericht dat de nieuwe OLED televisies van 2017 geen 3D meer zouden ondersteunen. Op zich kijk ik niet zoveel ‘hele’ 3D films (ik kwam geloof ik op 7 films per jaar uit), maar ik vind het wel leuk om af en toe stukjes te kijken. En hoewel er best films bijzitten die er heel mooi uitzagen in 3D (o.a. Avatar, Life of Pi, Gravity), zijn er ook genoeg waarvan ik dacht: meuh. Ik vond het vooral jammer als alles een stuk donkerder (en onduidelijker) werd dan de 2D uitgave. Dat is dan ook het enige puntje van de 65VT60 waarvan ik dacht dat het wel beter zou kunnen (maar nooit gelukt is, ook niet qua instellingen), de 3D. En als ik op de berichten afging van gebruikers, was de 3D van de LG OLED's van 2016 wel uitzonderlijk mooi. Conclusie was dat ik genoeg waarde hecht aan 3D en het graag wil houden zolang het kan.

Ik ging dus al voorzichtig informeren naar de inruilwaarde van mijn tv, en dat viel op zich niet tegen. Ook heb ik gepolst wat de televisie bij eigen verkoop zou opbrengen; logischerwijs was dit minder dan de inruilwaarde, maar nog steeds redelijk.
Maar ja, de prijs van de 65e6 zelf vond ik nog zo hoog.....het was (ook met inruil of verkoop van de huidige tv) nog zoveel geld voor vervanging van iets dat het nog zo goed deed. Zelfs de BTW dagen acties hielpen niet, want dan was de prijs weliswaar bijvoorbeeld ook bij plattetv lager, maar toen kon ik de tv tijdens die dagen opeens niet meer inruilen; dat kon pas weer nadat die actie afgelopen was. Dat begreep ik aan de ene kant wel qua marge, maar vond het ook wel jammer.

Maar toen kwam er dus een berichtje op dit forum dat FOKA dat komend weekend een grote prijsverlaging had, wat neerkwam op de laagste prijs die ik ooit had gezien voor de 65e6; dit kwam bijna overeen met de prijs mét inruil die ik bij plattetv zou krijgen. En ja, toen moest ik snel beslissen....wat ik ook wel deed :).

Ik kon redelijk snel de oude televisie kwijt en omdat ik niet een tijd met twee televisies wilde blijven zitten, had ik de bezorging van de nieuwe en ophalen van de oude in hetzelfde weekend gepland. Afgelopen weekend was het zover....zaterdag kwam een bezorger met een hele grote doos aan met het nieuwe speelgoed ;). Maar, ik wilde wachten met het uitpakken toen de andere een dag later opgehaald zou worden. Lastig hoor, staat die doos daar en je pakt 'm nog niet uit :grin:....
En toen kwam er een kink in de kabel...zondag hoor ik dat de koper plotseling niet kon komen. Balen, maar ja, niets aan te doen. Tsja, toen maar snel (met medeweten van de eerste koper) snel een advertentie geplaatst. En dan toch maar de televisie uitgepakt en voorzichtig neergezet. Elk nadeel heeft zijn voordeel.
Maar wat een reacties zijn er binnengekomen voor de oude tv zeg.....de Pana was veel populairder dan ik dacht. Achteraf had ik er wel meer voor kunnen krijgen, maar ja, ik kreeg de prijs die ik vooraf bedacht had en ik had 'm beloofd aan iemand die 'm dezelfde avond kwam ophalen. Een woord = een woord in mijn optiek.

Na het uitpakken viel wel wat op; natuurlijk is de televisie kleiner (de Pana heeft een redelijk dikke rand), maar het beeldscherm zelf leek ook kleiner. Optisch bedrog natuurlijk, maar wel even vreemd, ze zijn allebei 65 inch. Afijn, dat zal even wennen zijn. Ik weet nu al dat visite denkt dat ik een kleinere tv heb gekocht :)...

Ik had al wat voorgelezen qua instellingen en ben al een beetje ermee gaan prutsen. Lastig, zoveel keus. Omdat mijn vrouw nog best veel 'gewone' televisie kijkt, moet dat er natuurlijk ook zo goed mogelijk uitzien. Maar dat is (ook voor netflix) nog niet helemaal gelukt; ik zie nog black crush. Vanavond maar weer verder knutselen, ik heb ondertussen gelezen hoe dat het eventueel op te lossen was door de witbalans te verhogen, wordt vervolgd.

Verdere eerste indrukken....
Ik ben dus begonnen met de reguliere tv uitzendingen. Ik heb (omdat mijn oude tv er nog stond) nog een 1-op-1 vergelijking kunnen doen met tv uitzendingen: die vond ik altijd erg mooi op de Pana, maar ze verbleken (letterlijk) bij de LG. Die kleuren....echt heel mooi (op de black crush na dan).

En dan waar ik het meest benieuwd naar was: 3D. Echt, werkelijk waar, het mooiste beeld dat ik ooit heb gezien. Je kunt het niet uitleggen, je moet het zien. Een stuk van Avatar gekeken, en ik vermoed dat dit 3D is zoals Cameron het bedoeld had. Niet normaal, die volle kleuren en die diepte :shock:. Echt bizar mooi. En het beeld blijft zo mooi en vooral ook duidelijk bij snelle actie, ongelooflijk. Ook geen details die verdwijnen t.o.v. de 2D. Natuurlijk nog een paar erin gegooid, bijvoorbeeld een paar stukjes van Life of Pi die ik erg goed ken. Het leek, zonder overdrijven, bijna een andere film. Het 'donkere' gevoel van 3D (wat ik altijd op de Pana had) is gewoon verdwenen. Alles is duidelijk zichtbaar. Gravity dan, die zag er op de Pana ook heel mooi uit dacht ik, maar nu is het echt mond-open-vallend-mooi. Tsja, zo kan ik bezig blijven. Nogmaals: woorden schieten te kort, zien is geloven.

Ook een paar 'gewone' blu-ray's bekeken...ook hier is het beeld adembenemend mooi....ik kan mij niet voorstellen dat UHD er nog mooier uitziet (het zal absoluut zo zijn). Voorlopig ben ik wel zoet met mijn huidige collectie vermoed ik ;).
Ook nog een paar demofilmpjes van youtube gekeken....oeioeioei.

Dat WebOS is trouwens wel makkelijk hoor, werkt als een tierelier. En snel! Even een vergelijking gedaan met youtube en netflix opstarten via een speler en de televisie; scheelt echt enorm veel.

Nou ja, ik ben de komende tijd nog wel even bezig met instellen; de aparte HDMI van de tv uitzending zal wellicht anders moeten dan de andere. Ik moet ook even kijken of alles opgeslagen wordt. Als ik het goed heb, zijn alleen de standen 'lichte kamer' en 'donkere kamer' aan te passen. En natuurlijk tussendoor ook genieten van al het moois. De conclusie: ik ben erg, erg blij dat ik overstap heb gewaagd :).

Sorry, toch een beetje lang stuk geworden.

Claudio Santulli
13-02-2017, 23:27
Zei het je toch!!! :mrgreen:

Het recept is nu van alles genieten nadat je je rust in de instellingen hebt gevonden. Want dat gaat nog wel even aanhouden dat genieten, maar ook het pielen. Kijk nu ook die scène van het meisje in het donker van Stranger Things nog maar eens. En als je dat alles hebt ervaren en verwerkt, ga je uiteindelijk ook door voor de volgende stap. Want echt, het kan nog veel mooier met HDR op UHD BD. Je mond zal dan nog veelvuldiger openvallen. Maar voorlopig kan je voort...

PS: je weet overigens dat Netflix ook Dolby Vision-films en -series heeft?
En hier (http://demo-uhd3d.com/) nog meer snoepgoed.
Enjoy! (y)

StefaanD
14-02-2017, 20:32
Mooi zo Rogue, denk dat ik zo onderhand nog bijna de enige hier ben die nog met een 65VT60 'opgescheept' zit :-)

Claudio Santulli
14-02-2017, 21:48
Je kunt wel alvast een kartonnen OLED maken. Schilder hem dit keer pikzwart. :mrgreen:

pretorian22
15-02-2017, 11:23
Ik heb van het weekend toch ook maar de knoop doorgehakt en een 65inch oled gekocht. moet hem nog een beetje afstellen naar wens, maar wat een beeldje al zeg :)

Mausman
15-02-2017, 14:04
Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.

WaymannDirector
15-02-2017, 14:38
Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.

Klinkt als judder, al meermaals besproken hier. Kan je weinig aan doen, buiten Tru Motion functie aan te zetten maar dat heeft ook zijn beperkingen.
Ik heb daar weinig last van eigenlijk, of liever stoor me er niet aan. Hangt er een beetje vanaf welke content je bekijkt ook.

Mark van L.
15-02-2017, 16:38
Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.

Ik denk dat je het voorkomen van inbranden bedoeld. Dat kun je afzetten in het menu.
Beeld instellingen > schermverplaatsing > uit.

rvvnr1
15-02-2017, 18:10
Maar toen kwam er dus een berichtje op dit forum dat FOKA dat komend weekend een grote prijsverlaging had,
Leuk te lezen dat ik je net even dat duwtje heb kunnen geven! (y)

Veel van t snoepgoed waar Claudio t over heeft is via de links op DEZE (https://www.avforums.com/threads/dolby-vision-demo-vids.2039544/) pagina een stuk sneller te downloaden.

Ook zeeeer de moeite waard is de Moving Art Under Water "docu" in UHD op Netflix.
Geldt ook voor de serie Marco Polo in Dolby Vision.

korenjw
15-02-2017, 19:41
Hebben jullie dat ook dat als soms het beeld van links naar rechts of van boven naar onder gaat (of andersom), dat het beeld dan een heel klein schokje geeft na elke zoveel seconden zeg maar? Een soort van hapering zeg maar.
Is dat op te lossen want soms valt het nogal erg op en irriteer ik me daar wel aan.

Klinkt inderdaad als judder, zoals WaymannDirector al opmerkte. Ikzelf stoorde mij er met normale tv-uitzendingen ook aan. Bij de beeldinstellingen naar TruMotion gaan en dan de gebruikers-optie selecteren. Hier de de-judder functie steeds 1 stapje hogen zetten tot je tevreden bent.

pretorian22
16-02-2017, 07:00
Klinkt inderdaad als judder, zoals WaymannDirector al opmerkte. Ikzelf stoorde mij er met normale tv-uitzendingen ook aan. Bij de beeldinstellingen naar TruMotion gaan en dan de gebruikers-optie selecteren. Hier de de-judder functie steeds 1 stapje hogen zetten tot je tevreden bent.

Ik had hier ook last van, gisteren mee aan het stoeien geweest:

TruMotion op gebruiker:
bovenste op 5
onderste op 10


geen problemen meer :)

Mausman
16-02-2017, 07:53
Ok, zal vanavond hier es naar kijken.

Heb je dit voor alles zo ingesteld, of alleen bij tv-uitzendingen?



Ik had hier ook last van, gisteren mee aan het stoeien geweest:

TruMotion op gebruiker:
bovenste op 5
onderste op 10


geen problemen meer :)

pretorian22
16-02-2017, 08:44
Ok, zal vanavond hier es naar kijken.

Heb je dit voor alles zo ingesteld, of alleen bij tv-uitzendingen?

Heb het voor alles zo staan. Gisteren ook naar een UHD disc gekeken met deze instellingen. Totaal nergens last meer van terwijl ik de film ervoor af en toe een beetje last van een schokje of blur had. Nu loopt alles soepel en blijft er ook goed uitzien.
met trumotion op vloeiend of helder had ik dit nog wel en met de optie op uit vond ik het beeld te onrustig.

rogue
16-02-2017, 15:55
Bedankt voor de reacties! Duurt even voor ik reageer, want ja, je kunt je voorstellen waarmee ik nu 's avonds meer bezig ben ;).
Ik heb nu voor de tv/netflix de instellingen redelijk, er was qua black crush vooral winst te behalen met de Witbalans en de kleuren (rood,groen etc). Mag nog beter, maar dat doe ik op mijn gemak.
Voorlopig ben ik nog niet klaar, want met blu-ray ben ik er nog niet uit wat nou mooier is met het OLED-licht: lekker hoog of meer gedimd :). Hoe hebben jullie dat staan?
Ik moet wel trouwens zeggen dat ik om ben met die 3D-brillen, ik vond ze wel erg licht in het begin, maar nu ik eraan gewend ben is het wel fijn dat je bijna niet merkt dat je ze op hebt.


Zei het je toch!!! :mrgreen:

Het recept is nu van alles genieten nadat je je rust in de instellingen hebt gevonden. Want dat gaat nog wel even aanhouden dat genieten, maar ook het pielen. Kijk nu ook die scène van het meisje in het donker van Stranger Things nog maar eens. En als je dat alles hebt ervaren en verwerkt, ga je uiteindelijk ook door voor de volgende stap. Want echt, het kan nog veel mooier met HDR op UHD BD. Je mond zal dan nog veelvuldiger openvallen. Maar voorlopig kan je voort...

PS: je weet overigens dat Netflix ook Dolby Vision-films en -series heeft?
En hier (http://demo-uhd3d.com/) nog meer snoepgoed.
Enjoy! (y)

Waar zit dat stuk van die haar in Stranger Things? Ben ik wel benieuwd naar. Zal binnenkort even wat van die demo's downloaden. Gewoon op usb en afspelen denk ik?
Van netflix wist ik dat inderdaad, moet ik ook nog bekijken.


Mooi zo Rogue, denk dat ik zo onderhand nog bijna de enige hier ben die nog met een 65VT60 'opgescheept' zit :-)
Lijkt mij absoluut geen straf, dacht ik ;). We hebben toen best kort achter elkaar de VT60 gekocht, wellicht volg je nu ook snel? Het enige wat je hoeft te doen, is (met de hoeveelheden die langskomen in het topic) een paar maanden geen anime te kopen.....dan heb je het geld al :).

Leuk te lezen dat ik je net even dat duwtje heb kunnen geven! (y)

Veel van t snoepgoed waar Claudio t over heeft is via de links op DEZE (https://www.avforums.com/threads/dolby-vision-demo-vids.2039544/) pagina een stuk sneller te downloaden.

Ook zeeeer de moeite waard is de Moving Art Under Water "docu" in UHD op Netflix.
Geldt ook voor de serie Marco Polo in Dolby Vision.

Zeg maar gerust flinke duw ;). Bedankt voor de tips voor demo's! Ga ik zeker kijken. Ik moet trouwens zeggen dat er op youtube ook al aardig wat moois te vinden is, bijvoorbeeld Hawaii, de trailer van Guardians of the Galaxy 2.

rvvnr1
17-02-2017, 18:19
...er was qua black crush vooral winst te behalen met de Witbalans en de kleuren (rood,groen etc). Mag nog beter, maar dat doe ik op mijn gemak.

Heb naast het uitzetten van de beelverbeteraars op alle ingangen en t terugdraaien van het OLED lampje en contrast bij normale tv uitzendingen nog weinig ge-experimenteerd met de overige instellingen.
Ben wel zeer benieuwd hoe jij die winst behaalt. Kan je t wat meer toelichten?

Heb op avforums gelezen van die 127 -1-1-1 "truc" maar dat schijnt alleen bij HDR (goed) te werken.


Zeg maar gerust flinke duw ;).
Ben ik toch blij dat ie tot dusver goed bevalt, anders had ik met een schuldgevoel t weekend in gegaan.... ;-)

rogue
19-02-2017, 15:11
Heb naast het uitzetten van de beelverbeteraars op alle ingangen en t terugdraaien van het OLED lampje en contrast bij normale tv uitzendingen nog weinig ge-experimenteerd met de overige instellingen.
Ben wel zeer benieuwd hoe jij die winst behaalt. Kan je t wat meer toelichten?

Heb op avforums gelezen van die 127 -1-1-1 "truc" maar dat schijnt alleen bij HDR (goed) te werken.


Ben ik toch blij dat ie tot dusver goed bevalt, anders had ik met een schuldgevoel t weekend in gegaan.... ;-)

Ik ben al mijn instellingen weer kwijt en moest weer helemaal overnieuw beginnen :roll:....ik had zitten experimenten met al die witbalans, kleurbeheersysteem en nog veel meer. En op een gegeven moment was het beeld slechter dan voorheen, maar ik wist niet meer wat ik allemaal aangepast had. Dus maar alles teruggezet en ik kan overnieuw beginnen. Je kunt een beetje knoeien met het contrast, luminence en die kleuren rood, groen, blauw, wellicht dat het wat helpt.

Lastig hoor. Misschien dat ik 'm al toch nog laat kalibreren. Maar ja, voorlopig nog even spelen ;).

rvvnr1
20-02-2017, 21:52
Ik ben al mijn instellingen weer kwijt en moest weer helemaal overnieuw beginnen :roll:....ik had zitten experimenten met al die witbalans, kleurbeheersysteem en nog veel meer.
Aha dus je deed ook maar wat ;-)
Ik weet dat ik zeker op t gebied van detail in donkere scenes nog wel wat te winnen heb maar ben eerlijk gezegd met de "out of the box" instellingen en dan zonder de beeldverbeteraars ook al aardig tevreden.

Tzt laat ik m misschien ook weleens kalibreren maar ik ga eerst maar eens voor een UHD speler.
Ben benieuwd naar die LG of misschien dat ik nog wat langer geduld heb en wacht op waarmee Pioneer gaat komen...

rogue
21-02-2017, 13:55
Tsja, ik ben geen professioneel en heb alleen mijn eigen ogen als meetapparaat (en word door schade en schande wijs :) ). Zolang je terug kunt naar de fabrieksinstellingen, is er niets aan de hand ;)....
Ik ben weer nu redelijk tevreden met de tv/netflix instellingen, misschien is er inderdaad nog een klein beetje winst te behalen met detail in donkere scenes, maar daar ga ik nu niet mee aan de slag. Volgende keer ga ik wel weer spelen met de instellingen van de overige bronnen, maar ik wil er voor waken dat ik meer met instellen bezig ben dan genieten..
Ik ben dus ook erg benieuwd naar die LG speler, heb geen haast, en wacht rustig reviews/ervaringen af.

rvvnr1
22-02-2017, 21:17
Net weer een nieuwe ervaring opgedaan...
Heb m'n 55e6v gekoppeld aan mijn pc (met een AMD Radeon RX 470).
Beeld was uiteraard al fantastisch maar heb nu de "HDMI Ultra HD Deep Coluor" op de desbetreffende HDMI poort ingeschakeld.
WOW! :shock:
Kleuren zijn nu nog natuurlijker en ook detail in donkere scenes is toegenomen!

rogue
23-02-2017, 12:36
Mmm, ik dacht dat ik die ook aangezet had, maar ga vanavond toch even kijken ;), bedankt voor het melden.

Mausman
23-02-2017, 14:01
Mmm, ik dacht dat ik die ook aangezet had, maar ga vanavond toch even kijken ;), bedankt voor het melden.

Dit werkt toch alleen maar (goed) als je bron-apparaat (dus blu-ray speler, mediaplayer etc.) dit ook ondersteunt? Zo'n soort melding krijg je nl. te zien als je in het menu van de tv op die optie gaat staan.

pretorian22
23-02-2017, 15:11
Dit werkt toch alleen maar (goed) als je bron-apparaat (dus blu-ray speler, mediaplayer etc.) dit ook ondersteunt? Zo'n soort melding krijg je nl. te zien als je in het menu van de tv op die optie gaat staan.

Ja je moet wel bronnen hebben die deep colour ondersteunen. UHD spelers, 4k media players als die Nvidia Shield. PS4 Pro, Xbox one S etc

rvvnr1
23-02-2017, 15:44
Ja je moet wel bronnen hebben die deep colour ondersteunen. UHD spelers, 4k media players als die Nvidia Shield. PS4 Pro, Xbox one S etc

Vandaar mijn vermelding van videokaart.
Blijkbaar doet deze dat wel.
Nu vraag ik me nog af hoe t dan kan dat ik met een simpele tv serie duidelijk verschil zag.
Gotham was bijvoorbeeld voorheen te donker en ziet er nu fantastisch uit.

Claudio Santulli
23-02-2017, 20:21
De PC kan dat effect (waarschijnlijk softwarematig) simuleren en dat daadwerkelijk in BT.2020 uitsturen naar de tv.
Nvidia (of de TV) zal dan vast automatisch ook een andere preset gebruiken, vermoed ik. Wellicht ook nog een pseudo-HDR-effect ernaast.

rvvnr1
23-02-2017, 20:51
De videokaart zou HDR moeten kunnen uitsturen maar voor zover ik heb begrepen ondersteunt Windows dat op dit moment nog niet,
Zou later met die Creators update moeten worden toegevoegd.

Ik maak in ieder geval gebruik van Mediaplayer Classic Homecinema (MPC-HC) icm de madVR codec.
Heb daar onlangs wat mee lopen experimenteren en deze "ontdekking" maakt t plaatje wat mij betreft compleet.
Ik kom, op deze ingang, nergens meer aan!
Op naar die toekomstige UHD player op de andere... ;-)

Peter van santbrink
03-03-2017, 14:18
ben bijna om, wil zeker nog 3D functie en dan vallen veel 2017 toestellen af; vind de prijs (3000 euro) nog te hoog voor een 2016 model dus wacht nog even tot deze zakt naar 2200-2500; enige concurentie zou de Panasonic EXW784-serie kunnen zijn (gunstige prijs en 2017 techniek) maar is geen OLED (en dus mindere wat betreft zwartwaardes ?) en had ergens gelezen dat 3D van Panasonic (actief) minder is dan de LG (passief); kon nog geen review vinden, hoop dat deze snel komt.

Nog een vraagje over de LG wat betreft "image retention"; m'n eerste plasma TV (Panasonic VT20) had hier behoorlijke last van vooral te zien bij ondertiteling met zwarte achtergrond; als de ondertiteling verdwijnt bleef er in het zwart een witte gloed achter wat ik erg afleidend vond; ik heb, omdat ik ook veel last had van inbranden, toen een nieuw toestel van Panasonic gekregen en gelukkig was deze wel oke. Heb dus nooit een (O)LED TV gehad, heeft deze techniek hier last van en meer specifiek deze LG ?

Heb sinds een paar maanden zowel m'n versterker (met een Denon AVR-X7200WA) als m'n speler (met de OPPO) vervangen, nu dus alleen nog de TV en dan kan ik ook (hopelijk) genieten van de meerdere 4K schijfjes die ik al heb klaarliggen :-P

Claudio Santulli
03-03-2017, 17:25
Ik heb nog nooit enige vorm van image retention kunnen waarnemen, terwijl mijn Pana VT60 dat wel heel duidelijk had. Terwijl dit in eerste instantie wel aan OLED werd gekoppeld, maar dat hoort echt tot het verleden. De LG heeft wel een functie daarvoor die automatisch gestart wordt als het scherm uit gaat, maar ik heb er nooit naar om hoeven kijken en dat zegt genoeg en heb hem al bijna een jaar. Ik heb echt veel tv's gehad door de jaren heen, maar nog nooit was ik zo positief. Jouw potetiele toekomstige combo heb ik ook en het werkt allemaal perfect samen en wat mij betreft een match made in heaven en ik ben toch best heel kritisch. 3D van LG is echt fantastisch. Deze tv doet werkelijk alles goed. Het is bijna saai... :mrgreen: Als ik iets te zeuren heb is het de pannings bij sommige beelden, maar ook dat is bijna een non-issue. Of de tv veel goedkoper wordt betwijfel ik. Het is namelijk best een bijzondere en unieke tv met 3D en die vind je straks niet zo snel meer.

DJM
03-03-2017, 23:38
Na alle hosanna-verhalen op dit forum en omdat ik binnenkort ga verhuizen (& mijn vriendin geen beamer meer wil in de huiskamer) ben ik me ook aan het oriënteren op deze televisie! :rolleyes: En kijkend naar de prijsdaling van zo'n € 200,- in de laatste maand (met name door de concurrentiestrijd tussen TVReus en Plasmavisie) en de naderende introductie van de 2017 LG-modellen, verwacht ook ik nog wel een verdere prijsdrop... Actuele (laagste) stand: € 4.179,- :-)

https://tweakers.net/pricewatch/481908/lg-oled65e6v.html

rvvnr1
04-03-2017, 01:49
Die Pricewatch heeft in dit geval weinig nut. Als je zaken als Smits, Foka of Audiovision telefonisch benadert krijg je hele andere en veel gunstigere prijzen te horen.
Lees de topics op t forum van tweakers er maar eens op na.

DJM
04-03-2017, 10:23
Die Pricewatch heeft in dit geval weinig nut. Als je zaken als Smits, Foka of Audiovision telefonisch benadert krijg je hele andere en veel gunstigere prijzen te horen.
Lees de topics op t forum van tweakers er maar eens op na.

Thanks voor de tip, dat zal ik dan zeker gaan proberen!

Peter van santbrink
05-03-2017, 23:07
Ik heb nog nooit enige vorm van image retention kunnen waarnemen, terwijl mijn Pana VT60 dat wel heel duidelijk had. Terwijl dit in eerste instantie wel aan OLED werd gekoppeld, maar dat hoort echt tot het verleden. De LG heeft wel een functie daarvoor die automatisch gestart wordt als het scherm uit gaat, maar ik heb er nooit naar om hoeven kijken en dat zegt genoeg en heb hem al bijna een jaar. Ik heb echt veel tv's gehad door de jaren heen, maar nog nooit was ik zo positief. Jouw potetiele toekomstige combo heb ik ook en het werkt allemaal perfect samen en wat mij betreft een match made in heaven en ik ben toch best heel kritisch. 3D van LG is echt fantastisch. Deze tv doet werkelijk alles goed. Het is bijna saai... :mrgreen: Als ik iets te zeuren heb is het de pannings bij sommige beelden, maar ook dat is bijna een non-issue. Of de tv veel goedkoper wordt betwijfel ik. Het is namelijk best een bijzondere en unieke tv met 3D en die vind je straks niet zo snel meer.

Ik raak steeds meer overtuigd; zal trouwens wel de 55 inch versie worden, zie dat deze nu 2400 euro is bij BestBuyShop (http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1316), ken de toko echter niet, kijken of Foka echt aan laagste prijs garantie doet zoals ze melden op hun website

rvvnr1
06-03-2017, 12:11
Ik raak steeds meer overtuigd; zal trouwens wel de 55 inch versie worden, zie dat deze nu 2400 euro is bij BestBuyShop (http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1316), ken de toko echter niet, kijken of Foka echt aan laagste prijs garantie doet zoals ze melden op hun website
Kan nog wel 200 euro van af, zie mijn reactie hierboven.

Mausman
06-03-2017, 13:57
Ik heb iets raars. Ik heb m'n playstation 4 pro rechtstreeks aangesloten op m'n tv (65E6V) via HDMI en met een toslink naar m'n receiver voor het geluid. In de settings van m'n ps4 heb ik dan ook ingesteld dat het geluid via de optische uitgang moet lopen, echter als ik de ps4 gebruik speelt hij toch ook het geluid over de hdmi en heb ik dus zowel geluid uit m'n tv als ook uit de receiver. Ik hoor het dus dubbel, wat dus geen gehoor is. Dit is toch raar lijkt mij. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing voor?

peter smits
06-03-2017, 14:44
Ik heb iets raars. Ik heb m'n playstation 4 pro rechtstreeks aangesloten op m'n tv (65E6V) via HDMI en met een toslink naar m'n receiver voor het geluid. In de settings van m'n ps4 heb ik dan ook ingesteld dat het geluid via de optische uitgang moet lopen, echter als ik de ps4 gebruik speelt hij toch ook het geluid over de hdmi en heb ik dus zowel geluid uit m'n tv als ook uit de receiver. Ik hoor het dus dubbel, wat dus geen gehoor is. Dit is toch raar lijkt mij. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een oplossing voor?

Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?

Mausman
06-03-2017, 15:37
Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?

Ja uiteraard kan dat, maar dat is toch raar dat als je in de playstation aangeeft dat het geluid alleen via de optische uitgang moet lopen, dat je ook geluid krijgt over de hdmi kabel.

Marcel Hoeve
06-03-2017, 18:14
Je geluid van de tv uitzetten en alleen over de receiver luisteren en/of andersom ?

Waarom sluit je je Playstation 4 niet via HDMI op je receiver aan en de receiver via HDMI op je TV? Dat is normaal gesproken de meest gebruikte aansluitwijze als je gebruik maakt van een receiver. Dan heb je dit probleem niet. Ik laat alles via mijn receiver lopen en dat werkt perfect.

peter smits
07-03-2017, 06:41
Waarom sluit je je Playstation 4 niet via HDMI op je receiver aan en de receiver via HDMI op je TV? Dat is normaal gesproken de meest gebruikte aansluitwijze als je gebruik maakt van een receiver. Dan heb je dit probleem niet. Ik laat alles via mijn receiver lopen en dat werkt perfect.

Dat is inderdaad de beste manier maar ik denk dat hij geen ingangen meer heeft op zijn receiver anders zou hij het zo ook wel aangesloten hebben.

Mausman
07-03-2017, 07:54
Dat is inderdaad de beste manier maar ik denk dat hij geen ingangen meer heeft op zijn receiver anders zou hij het zo ook wel aangesloten hebben.

Nee hoor, heb nog ingangen zat :-) Heb sinds kort de receiver Denon X4300H. Ik vraag me alleen af als ik de ps4 op de receiver aansluit of dan de optie op de tv met die deep colour wel werkt.

Gisteravond heb ik ff ca. 2 uurtjes Project Cars gespeeld en daarna schrok ik wel een beetje want ik zag op de tv op de plek waar m'n binnenspiegel zeg maar constant zat een beetje donkere waas. Vanmorgen toen ik de tv weer aanzette was het weg, pfffff.
Hoop dat dit geen kwaad kan verder?

vista-vision
07-03-2017, 09:01
Wat info over oled burn in:

http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

WaymannDirector
07-03-2017, 09:46
Wat info over oled burn in:

http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

Moet toegeven dat ik me kan vinden in dit artikel. Ik hou het wel in m'n achterhoofd dat er niet te lang hetzelfde beeld op de tv te zien is. Vroeger met mijn LED liet ik de tv gewoon aanstaan ook al keek ik eventjes niet.
Bij deze OLED heb ik toch geleerd om hem uit te zetten ofwel ervoor te zorgen dat er niet te lang een stilstaand beeld op het scherm te zien is.

Mausman
07-03-2017, 11:33
Moet toegeven dat ik me kan vinden in dit artikel. Ik hou het wel in m'n achterhoofd dat er niet te lang hetzelfde beeld op de tv te zien is. Vroeger met mijn LED liet ik de tv gewoon aanstaan ook al keek ik eventjes niet.
Bij deze OLED heb ik toch geleerd om hem uit te zetten ofwel ervoor te zorgen dat er niet te lang een stilstaand beeld op het scherm te zien is.

Moet ik me zorgen gaan maken? Heb het artikel nog niet gelezen, maar ik game wel op deze tv en m.n. dus race-games waarbij bijv. de HUD en spiegel steeds op 1 plek weergegeven wordt.

Als ik game zit je toch zo aan de ca. 2 uurtjes dat de tv aanstaat met dat beeld.

Claudio Santulli
07-03-2017, 11:40
Niet alleen game ik op deze tv, maar het is ook mijn pc-monitor die soms uren achter elkaar een venster of gefixeerd beeld vertoond. Op mijn vorige scherm de Pana VT60 zag je direct het beeld nagloeien (retentie). Dit is niet meer dan fosfor wordt nog nagloeit en dus een retentie van het beeld geeft. Maar bij dit scherm is daar totaal geen sprake van. En je weet hoe dat gaat met een pc. Even snel aanzetten werkt nooit bij mij. Voor ik het weet zit ik er weer veel te lang achter. Dit artikel is al een jaar oud en kan dus totaal niks met onze schermen, want die waren er nog niet en dan is dat artikel gewoon gebaseerd op oude modellen. Probeer nu maar eens een artikel te vinden die inbranden behandeld op onze generatie schermen.

Mausman
07-03-2017, 12:31
Niet alleen game ik op deze tv, maar het is ook mijn pc-monitor die soms uren achter elkaar een venster of gefixeerd beeld vertoond. Op mijn vorige scherm de Pana VT60 zag je direct het beeld nagloeien (retentie). Dit is niet meer dan fosfor wordt nog nagloeit en dus een retentie van het beeld geeft. Maar bij dit scherm is daar totaal geen sprake van. En je weet hoe dat gaat met een pc. Even snel aanzetten werkt nooit bij mij. Voor ik het weet zit ik er weer veel te lang achter. Dit artikel is al een jaar oud en kan dus totaal niks met onze schermen, want die waren er nog niet en dan is dat artikel gewoon gebaseerd op oude modellen. Probeer nu maar eens een artikel te vinden die inbranden behandeld op onze generatie schermen.

Ah ok, geen zorgen dus :-)

Ik zie ook bijv. bij tv uitzendingen bij dat zenderlogo bij lichte achtergronden dat er een soort licht donkere waas achter en om het logo zit. Als er dan reclame komt en het logo dan plotseling weg is, zie je een aantal seconden nog een beetje donkere waas waar het logo heeft gestaan. Dus net zoiets als wat ik hier eerder poste met dat gamen. Is dat nog te verhelpen met een instelling of zo?

pretorian22
07-03-2017, 12:59
Ik game ook veel op deze mijn OLED en gebruik mijn mediaplayer er ook op uiteraard.

Bij gamen laat ik gerust tijdens koken soms gewoon de console op pauze, totaal geen last van gedoe met het scherm

Mausman
07-03-2017, 14:07
Ik game ook veel op deze mijn OLED en gebruik mijn mediaplayer er ook op uiteraard.

Bij gamen laat ik gerust tijdens koken soms gewoon de console op pauze, totaal geen last van gedoe met het scherm


Kan het misschien liggen aan het feit dat ik in de instellingen het oled lampje vrij laag heb staan? Ik heb 'm op 45. Dat heb ik van deze site overgenomen: https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/review-lg-oled65e6v-e6v-serie-oled-tv/

pretorian22
07-03-2017, 14:28
Kan het misschien liggen aan het feit dat ik in de instellingen het oled lampje vrij laag heb staan? Ik heb 'm op 45. Dat heb ik van deze site overgenomen: https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/review-lg-oled65e6v-e6v-serie-oled-tv/

Dat staat juist vrij laag dan. Zou juist geen kwaad moeten kunnen dan. Staat hij op game mode overigens? (niet voor retentie maar voor beste performance)
Maar als het goed is wist het scherm zichzelf als hij uitgaat.

Mausman
07-03-2017, 14:52
Dat staat juist vrij laag dan. Zou juist geen kwaad moeten kunnen dan. Staat hij op game mode overigens? (niet voor retentie maar voor beste performance)
Maar als het goed is wist het scherm zichzelf als hij uitgaat.

Ja ik heb de tv op gamemodus staan op de hdmi poort waar ik mn ps4 op heb zitten. Dat is dus ook de reden dat ik de ps4 rechtstreeks heb aangesloten op m'n tv, zodat ik niet elke keer hoef te switchen van bioscoopmodus naar gamemodus als ik m'n ps4 aan m'n receiver zou hebben aangesloten.

Peter van santbrink
08-03-2017, 12:40
heb de knoop doorgehakt en de 55 inch versie gekocht bij Foka voor 2400 euro, pricematch met andere toko, verder niet onderhandeld over evt lagere prijs. Als het goed is wordt hij (of zij ?) deze week geleverd. (y)

Zal wat instellingen betreft waarschijnlijk veel komen vragen hier, ben niet zo handig zoals ook blijkt uit de topic die ik ben gestart over dolby atmos (http://dvd.nl/forum/showthread.php?94971-problemen-met-instellen-Dolby-Atmos) instellingen :oops:

Claudio Santulli
08-03-2017, 13:06
Gefeliciteerd en vraag straks maar raak. Vinden wij alleen maar leuk. ;-)

rogue
10-03-2017, 15:12
heb de knoop doorgehakt en de 55 inch versie gekocht bij Foka voor 2400 euro, pricematch met andere toko, verder niet onderhandeld over evt lagere prijs. Als het goed is wordt hij (of zij ?) deze week geleverd. (y)

Zal wat instellingen betreft waarschijnlijk veel komen vragen hier, ben niet zo handig zoals ook blijkt uit de topic die ik ben gestart over dolby atmos (http://dvd.nl/forum/showthread.php?94971-problemen-met-instellen-Dolby-Atmos) instellingen :oops:

Gefeliciteerd Peter, zal je geen spijt van krijgen (y)! Al binnen?

Peter van santbrink
10-03-2017, 16:45
Gefeliciteerd Peter, zal je geen spijt van krijgen (y)! Al binnen?


is net binnen, helaas al een probleem; tv aangesloten en m'n versterker (waarop m'n BR spelers en HUMAX TV decoder zijn aangesloten) via hdmi out aangesloten op de TV via hdmi1; even klikken naar hdm1 versterker op de TV decoder maar helaas alleen geluid, geen beeld...

beetje vreemd dat er geen handleiding bij zit, ben dus even op het internet aan het kijken maar ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik helemaal door heb hoe alles werkt....

beeld is gelukt, denk dat de hdmi kabel er niet goed inzat, gaat ook niet echt soepel

dit weekend maar eens kijken wat de beste instellingen zijn; moet erg wennen aan de manier van bedienen, enorm veel mogelijkheden maar wil eigenlijk alleen film kijken en af en toe TV maar misschien gaat dat veranderen als ik alle mogelijkheden onder de knie krijg

Mark van L.
10-03-2017, 19:45
is net binnen, helaas al een probleem; tv aangesloten en m'n versterker (waarop m'n BR spelers en HUMAX TV decoder zijn aangesloten) via hdmi out aangesloten op de TV via hdmi1; even klikken naar hdm1 versterker op de TV decoder maar helaas alleen geluid, geen beeld...

beetje vreemd dat er geen handleiding bij zit, ben dus even op het internet aan het kijken maar ben bang dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik helemaal door heb hoe alles werkt....

beeld is gelukt, denk dat de hdmi kabel er niet goed inzat, gaat ook niet echt soepel

dit weekend maar eens kijken wat de beste instellingen zijn; moet erg wennen aan de manier van bedienen, enorm veel mogelijkheden maar wil eigenlijk alleen film kijken en af en toe TV maar misschien gaat dat veranderen als ik alle mogelijkheden onder de knie krijg

De handleiding staat in het smartmenu......

raymen
10-03-2017, 22:53
http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w16/atsc/Apps/w3_u02/u_enga/index.html


of hier

Peter van santbrink
10-03-2017, 22:57
De handleiding staat in het smartmenu......

kan het niet vinden, neem aan dat je aangesloten moet zijn op het internet om via de TV de handleiding te kunnen raadplegen ?

net eerste BR titel gekeken (Pom Poko), prachtig beeld :grin: zal nog lastig worden om de beste instellingen te vinden (zoveel mogelijkheden), heb nog ergens een calibratie BR liggen, zal nodig zijn

had wel een klein probleempje, als ik TV uitzending kijk via de versterker is duidelijke lip sync aanwezig; zonder de versterker niet aanwezig (had ik met m'n oude TV geen last van);

Morgen maar eens een 4K filmpje opzetten :metal:

Marcel Hoeve
11-03-2017, 08:12
De handleiding staat in het smartmenu......
Dat meen je toch niet? Bij een TV die vele duizenden euro's kost wordt niet eens een uitgebreide gedrukte handleiding meegeleverd, kostprijs amper 5, 10 euro? Dat vind ik echt onvoorstelbaar.

rogue
11-03-2017, 08:47
Dat meen je toch niet? Bij een TV die vele duizenden euro's kost wordt niet eens een uitgebreide gedrukte handleiding meegeleverd, kostprijs amper 5, 10 euro? Dat vind ik echt onvoorstelbaar.

Ik zeg heel eerlijk dat ik het ook wel vreemd vond. Op zich had ik de link van raymen ook gevonden en ging dat prima, maar ik vind het altijd wel fijn om door de handleiding heen te snuffelen om dingen te vinden die ik wellicht over het hoofd heb gezien.

raymen
11-03-2017, 10:15
Ja dat had ik ook,

zo hoort het ook bij zo`n duur apparaat.

maar toch is de online handleiding wel overzichtelijk

bij mijn denon, zat ook een online versie, en een cd bij.

ach ja het is de tijd denk ik

Frenkel
11-03-2017, 12:29
Dat er geen handleidingen worden bijgeleverd bij apparatuur is toch al jaren zo, enkel een starters handleiding en veiligheids instructies.
En bij computerhardware, smartphones, tablets, digitale cameras enz. is dit al veel langer het geval.

Nu zijn de mogelijkheden van moderne apparatuur zo groot dat dit tot een wel heel dikke handleiding zou lijden en zie daarom tegenwoordig weing nut meer hiervan in.

Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.

Marcel Hoeve
11-03-2017, 16:49
Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.
Precies, zo hoort het ook. Oppo is een van de weinige fabrikanten die zijn klanten en producten kennelijk nog serieus neemt. Bij de rest is het allemaal gemakzucht en onbegrijpelijke kostenbesparing.

rogue
12-03-2017, 09:19
Dat er geen handleidingen worden bijgeleverd bij apparatuur is toch al jaren zo, enkel een starters handleiding en veiligheids instructies.
En bij computerhardware, smartphones, tablets, digitale cameras enz. is dit al veel langer het geval.

Nu zijn de mogelijkheden van moderne apparatuur zo groot dat dit tot een wel heel dikke handleiding zou lijden en zie daarom tegenwoordig weing nut meer hiervan in.

Oppo doet nog wel handleidingen bij zijn spelers maar enkel in het engels, en die telt al bijna 100 pagina,s.

Bij mijn oude tv, de Pana, zat er ook geen uitgebreide handleiding bij, maar die was wel te downloaden als PDF. Dat vond ik zelf wel makkelijk om door te nemen

Mark van L.
13-03-2017, 05:31
Heeft iemand hier zijn OLEDxxE6V laten calibreren. Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?

raymen
13-03-2017, 06:44
Je hebt pm

Peter van santbrink
14-03-2017, 14:56
ben ook wel benieuwd naar de settings van anderen; vond dit (https://www.youtube.com/watch?v=l4cpwUj-UP8) filmpje op youtube, kwam wel overtuigend over en heb deze waardes gisteren overgenomen (alleen gamma op 2.2 gezet), heb ik in ieder geval een begin.

wat betreft de online handleiding, erg modern maar daardoor helaas voor mij ook onduidelijk; kon bv niet zo snel een plaatje vinden van de AB met korte uitleg van de verschillende knoppen. kwam ook een tip tegen op internet, als je de settings knop op de AB ingedrukt houdt kom je gelijk in het beeld menu.

tot nu toe zeer tevreden, groot voordeel is ook dat het beeld bij voetbal wedstrijden een stuk beter is dan m'n oude plasma pana (had moeite met snelle bewegingen).

rvvnr1
14-03-2017, 21:56
Instellingen van een ander overnemen heeft geen nut, elk scherm is anders.
Je kunt wel wat algemene zaken regelen zoals het uitschakelen van de beeldverbeteraars.
Die hebben namelijk meestal een averechts en onnatuurlijk effect.

En voor degenen die een calibratie overwegen, daarvoor schijn je het beste eerst zo'n 100 speeluren op de teller te moeten hebben.

Peter van santbrink
14-03-2017, 23:24
Instellingen van een ander overnemen heeft geen nut, elk scherm is anders.
Je kunt wel wat algemene zaken regelen zoals het uitschakelen van de beeldverbeteraars.
Die hebben namelijk meestal een averechts en onnatuurlijk effect.

En voor degenen die een calibratie overwegen, daarvoor schijn je het beste eerst zo'n 100 speeluren op de teller te moeten hebben.

Op zich heb je gelijk maar het kan een goed begin zijn en inderdaad, niet elk scherm zal hetzelfde zijn, maar veel verschil zal er niet zijn

Marcel Hoeve
15-03-2017, 17:56
Ik denk ook dat het geen zin heeft om calibratie-instellingen over te nemen. Ik heb dat ooit eens gedaan met instellingen uit een review. Nog nooit zo'n donker en kleurloos beeld gezien. Ik wist niet hoe gauw ik mijn eigen instellingen moest terug zetten. Gewoon vertrouwen op je eigen ogen en het beeld zo instellen zoals jij dat mooi vindt. En dat hoeft helemaal niet het wetenschappelijke 'juiste' beeld te zijn.

rogue
15-03-2017, 20:41
Op zich heb je gelijk maar het kan een goed begin zijn en inderdaad, niet elk scherm zal hetzelfde zijn, maar veel verschil zal er niet zijn

Als ik van het weekend meer tijd heb, zal ik even laten weten hoe die van mij zijn Peter.

Claudio Santulli
15-03-2017, 20:42
Bij mij zijn dat soort dingen altijd relatief. Was in het verleden het beeld, de weergever of een van de andere schakels in de keten matig dan had ik de drang om het maximale eruit te willen persen. Als WYSIWYG en een dito instelling al indrukwekkend is, heb ik dat vrijwel nooit meer. Maar dan kijk ik niet volgens de norminstelling of zoals het 'heurt'? Maar is de norm niet gewoon wat je op het oog mooi vindt of moet je vertelt en overtuigt worden dat iets mooi is of zo hoort? Dat zou dus pas alleen echt nut hebben als elke schakel aan diezelfde norm moet voldoen, zoals bij Dolby Vision het geval is. Nu is het simpelweg willekeur. Ik schaal dat dus bij de term "zoals de regisseur bedoeld heeft". Kortom, zwaar persoonlijk, veelal een excuus en niet perse een weergave van de werkelijk en daarmee tevens open voor suggestie... Een perfect gekalibreerd scherm biedt dan nog steeds een verbastering van kleurweergaven en helderheid.

Neemt niet weg dat ik door de jaren heen best veel opgepikt heb van hoe je een scherm zo goed mogelijk kan instellen, maar bij deze OLED was ik voor mijn gevoel best snel klaar. Ik moest zelfs eerst even wennen, maar ben gewoon tevreden. Natuurlijk valt er wat te verbeteren en te perfectioneren. Ik vraag me alleen af of ik het mis als ik het niet weet. Immers WYSIWYG. En misschien weet ik wat ik weer wil als ik het wel weet DENIAL. Wie zal het zeggen, dus, ik begrijp het zeker ook als je wel het maximale uit een van de beste weergevers wilt halen. Verwar mijn betoog niet als overreding met krachttermen, maar een persoonlijk ding...

Peter van santbrink
15-03-2017, 23:44
Voordeel is dat de LG out the box al gelijk bij een aantal beeldmodi een goed beeld heeft; tuurlijk moet je niet alleen afgaan op de instellingen van derden maar vind het nuttig om te kijken of bepaalde instellingen mijn beeldbeleving verbeteren; kijk, je kunt genieten van een beeld maar misschien kan het beter en dat leer je alleen door te spelen met de instellingen.

Na een weekje kijken moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben; lijkt erop dat ik geen zichtbare last heb van judder heb (ga echter niet een van de testfilmpjes proberen ;)), heb dus de truemotion uitstaan en zoals Claudio al eerder aangaf, totaal geen last van image retentie.

Nog geen 3D filmpje bekeken, gelukkig wordt het slecht weer in het weekend dus dat gaan we dan maar eens doen :grin:

raymen
16-03-2017, 04:55
Guardians of the galaxy
doctor strange
jungle book
captain america civil war
dat waren voor mij geweldige 3d films
ook ghostbusters (2016) was heel mooi in 3d

Marcel Hoeve
16-03-2017, 07:46
Guardians of the galaxy
doctor strange
jungle book
captain america civil war
dat waren voor mij geweldige 3d films
ook ghostbusters (2016) was heel mooi in 3d

Verkeerde topic?

Mausman
16-03-2017, 08:59
Na een weekje kijken moet ik zeggen dat ik zeer onder de indruk ben; lijkt erop dat ik geen zichtbare last heb van judder heb (ga echter niet een van de testfilmpjes proberen ;)), heb dus de truemotion uitstaan en zoals Claudio al eerder aangaf, totaal geen last van image retentie.

Nog geen 3D filmpje bekeken, gelukkig wordt het slecht weer in het weekend dus dat gaan we dan maar eens doen :grin:

Hoi,
Ik heb bij films ook nog geen judder gezien, maar ik heb het wel af en toe bij gewoon tv kijken als het beeld van links naar rechts of van rechts naar links gaat (dus het beeld schokt dan wat). Heb jij dat niet bij gewone tv uitzendingen?

Tuurlijk is het het belangrijkste dat je het niet hebt bij het kijken van een blu-ray film, maar soms bij tv kijken zie ik het en dan 'stoort' het me wel. Ik heb dan ook bij de hdmi ingang waarop m'n tv decoder zit de handmatige tru-motion wat ingesteld maar dat helpt niet echt moet ik zeggen.

Peter van santbrink
16-03-2017, 09:12
Hoi,
Ik heb bij films ook nog geen judder gezien, maar ik heb het wel af en toe bij gewoon tv kijken als het beeld van links naar rechts of van rechts naar links gaat (dus het beeld schokt dan wat). Heb jij dat niet bij gewone tv uitzendingen?

Tuurlijk is het het belangrijkste dat je het niet hebt bij het kijken van een blu-ray film, maar soms bij tv kijken zie ik het en dan 'stoort' het me wel. Ik heb dan ook bij de hdmi ingang waarop m'n tv decoder zit de handmatige tru-motion wat ingesteld maar dat helpt niet echt moet ik zeggen.

Ik moet zeggen dat ik bijna geen TV kijk maar al wel een aantal voetbalwedstrijden gekeken en daar is het mij niet opgevallen; ik heb m'n decoder trouwens niet direct op de TV aangesloten maar via m'n versterker, weet niet of dit nog iets uitmaakt

Peter van santbrink
16-03-2017, 09:17
Verkeerde topic?

Ik denk dat een reactie is op mijn voornemen om dit weekend een 3D filmpje op te zetten ;)

Heb Ghostbusters nog niet gezien maar wel thuis liggen, gaan we voor !

raymen
16-03-2017, 14:07
Yep peter goed gezien
denk geef je wat tips

Peter van santbrink
16-03-2017, 20:35
vraag over het afspelen van een 4K Ultra HD disc; ik kijk TV/BR/DVD in de beeldmodus isf Expert (donkere kamer) maar neem aan dat voor een HDR signaal ik beter de beeldmodus HDR effect moet gebruiken ? had al even op op internet gekeken en dacht eigenlijk dat de TV automatisch op HDR effect modus springt als deze een HDR signaal binnenkrijgt maar dat gebeurd bij mij niet (maar dit kan misschien niet met alle modellen); heb Hdmi signaal op de poort voor deep colour aangezet,

Frimout69
16-03-2017, 20:40
De LG OLED65E6V staat nu te koop voor bijna de helft van de originele prijs, 3500€.

raymen
16-03-2017, 22:01
Wat heb je aangesloten op je lg om uhd af te spelen

want als deepcolor aanstaat en je zet een uhd met hdr aan,moet je tv dat zelf herkenen.
anders heb je geen hdr download, of software

DJM
16-03-2017, 22:24
De LG OLED65E6V staat nu te koop voor bijna de helft van de originele prijs, 3500€.

Waar??

Peter van santbrink
16-03-2017, 22:26
Wat heb je aangesloten op je lg om uhd af te spelen

want als deepcolor aanstaat en je zet een uhd met hdr aan,moet je tv dat zelf herkenen.
anders heb je geen hdr download, of software

Speler is OPPO UDP-203 via hdmi aangesloten aan receiver (Denon AVR X7200WA) en via hdmi naar de LG

raymen
16-03-2017, 22:41
heb je ook daadwerkelijk de deepcolor aangezet voor de bestreffende hdmi ingang.

Claudio Santulli
16-03-2017, 22:41
Speler is OPPO UDP-203 via hdmi aangesloten aan receiver (Denon AVR X7200WA) en via hdmi naar de LG
Heb je HDMI ULTRA HD Deep Colour in je LG​ aan staan? Dat zit bij instellingen-algemeen en dan onderaan de lijst. En anders, werkt het bij een directe kabelverbinding naar de LG wel.

Peter van santbrink
17-03-2017, 10:29
Deep colour staat aan, (zowel hdmi1 als hdmi2 aangezet, gisteren nog nagekeken en staan op "on"); kan misschien ook iets zijn in de instellingen op de OPPO of de Denon; heb op beide het meeste op automatisch staan.

@Claudio; als ik de OPPO direct aansluit op de TV dan moet ik neem ik aan de OPPO op source direct zetten en voor het geluid de 2e hdmi uit van de OPPO naar de DENON gebruiken

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer :lol:

zag trouwens een verschil, wat betreft HDR effect, tussen de engelse en nl versie;

HDR Effect
This feature lets you enjoy a more dynamic, clearer image by correcting the light and dark areas of the display.
This feature provides a realistic image, even when the source image's gradation level is high.


You can only set this option in general input mode. When your TV is in HDR input mode, the setting is automatically switched to HDR Standard / Movie Dark.
If you set Picture Mode to HDR Effect, you will not be able to use some of Picture Mode Settings.

De rode passage staat niet in de nl versie; als ik deHDR effect beeldmodus kies kan ik kiezen tussen hoog/gemiddeld/laag, de optie levendig/helder/standaard kon ik niet zo snel vinden

ga vanavond maar weer een beetje spelen, af en toe wel frusterend :evil:

DJM
19-03-2017, 09:23
De LG OLED65E6V staat nu te koop voor bijna de helft van de originele prijs, 3500€.

Nogmaals, waar heb je deze aanbieding gezien? Ik wil in de komende weken de E6 aan gaan schaffen dus dit soort prijzen zijn dan natuurlijk erg interessant!

raymen
19-03-2017, 09:44
Hoi peter, er zijn eigenlijk 2 optie voor hdr.

1. Gewoon content waar je hdr kiest (laag,gemiddeld,hoog)
2.hdr wat je zelf aanbied (en dan heb je levendig/helder/standaard en game)

dus ik ga ervan uit dat jij geen hdr aanbied, anders had je de andere opties wel gezien.
als je via usb hdr aanbied mis je de optie game ook, deze kan alleen via de hdmi inputs

WaymannDirector
19-03-2017, 11:29
Planet Earth 2 op 4K blu-ray is echt een aanrader en haalt het maximum uit dit scherm. Als je de blu-ray vergelijkt snap je wat HDR met de kleuren van je scherm doet. Fantastisch.

Claudio Santulli
19-03-2017, 12:09
Deep colour staat aan, (zowel hdmi1 als hdmi2 aangezet, gisteren nog nagekeken en staan op "on"); kan misschien ook iets zijn in de instellingen op de OPPO of de Denon; heb op beide het meeste op automatisch staan.

@Claudio; als ik de OPPO direct aansluit op de TV dan moet ik neem ik aan de OPPO op source direct zetten en voor het geluid de 2e hdmi uit van de OPPO naar de DENON gebruiken

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer :lol:

zag trouwens een verschil, wat betreft HDR effect, tussen de engelse en nl versie;


ga vanavond maar weer een beetje spelen, af en toe wel frusterend :evil:

Zo heb ik het aangesloten, maar vooral omdat ik de W heb en niet de WA. Ik heb dit soort dingen liever direct aangesloten, maar nu moet ik wel.

HDR-effect gebruik je (niet) al je niet HDR-bronnen bekijkt. Dat doe ik dus nooit. Als je HDR-content afspeelt geeft je tv direct aan HDR en de OPPO HDR(10). Krijg je dat niet dan staat ergens iets niet goed of er is wat met je kabel aan de hand. Hetzelfde zie je verschijnen als je bijvoorbeeld Dolby Vision-content van Netflix afspeelt. HDR en Dolby Vision hebben dan allebei een geheel eigen set met instellingen die alleen verschijnen bij het afspelen vsn die content. Anders zie je ze niet.

Jij krijgt nu dus niet de melding HDR van je tv en HDR (10) via je OPPO als je een UHD BD afspeelt?

raymen
19-03-2017, 12:20
He

claudio loopt je beeld nu wel of niet door je denon
ik heb ook de w versie
bij mij 2 hdmis 1 tv 1 denon
dacht dat jij dat ook zo had

rvvnr1
19-03-2017, 12:54
Nogmaals, waar heb je deze aanbieding gezien? Ik wil in de komende weken de E6 aan gaan schaffen dus dit soort prijzen zijn dan natuurlijk erg interessant!

Zie mijn tip op een van de vorige pagina's... ;-)
(lees als: bel even met Foka, Smits of Audiovision)

rogue
19-03-2017, 15:43
Als ik van het weekend meer tijd heb, zal ik even laten weten hoe die van mij zijn Peter.

Ik stuur je nu een pm Peter, wellicht heb je er wat aan, wellicht niet.

Claudio Santulli
19-03-2017, 16:47
Ja, een rechtstreeks van de OPPO naar de LG (bedien ik mijn OPPO via de tv A.B.). De andere HDMI-uitgang (die sowieso audio-output is) naar de Denon voor dus alleen het geluid. Door de Denon lukt niet zonder de HDCP 2.2-upgrade.


He

claudio loopt je beeld nu wel of niet door je denon
ik heb ook de w versie
bij mij 2 hdmis 1 tv 1 denon
dacht dat jij dat ook zo had

raymen
19-03-2017, 16:58
ja okee wat ik dacht.

vondt het zo raar beschreven (Zo heb ik het aangesloten, maar vooral omdat ik de W heb en niet de WA. Ik heb dit soort dingen liever direct aangesloten, maar ​nu moet ik wel.)

Claudio Santulli
19-03-2017, 17:25
Nu moet ik wel omdat ik de W heb en niet de WA, maar ik moet toegeven, drukke tijden in de toko. Ik ben de laatste tijd overwerkt, vermoeid en dan ben je niet altijd even scherp meer... :mrgreen:

raymen
19-03-2017, 18:18
Ken het claudio

Zat te twijfelen om de denon van een w naar wa te maken,maar kan momenteel niks bedenken omdat te doen
ben tevreden zo dat de uhdspeler rechstreeks in de LG gaat
is voor mij gevoel ook beter, 1 schakel minder

Peter van santbrink
20-03-2017, 09:48
Zo heb ik het aangesloten, maar vooral omdat ik de W heb en niet de WA. Ik heb dit soort dingen liever direct aangesloten, maar nu moet ik wel.

HDR-effect gebruik je (niet) al je niet HDR-bronnen bekijkt. Dat doe ik dus nooit. Als je HDR-content afspeelt geeft je tv direct aan HDR en de OPPO HDR(10). Krijg je dat niet dan staat ergens iets niet goed of er is wat met je kabel aan de hand. Hetzelfde zie je verschijnen als je bijvoorbeeld Dolby Vision-content van Netflix afspeelt. HDR en Dolby Vision hebben dan allebei een geheel eigen set met instellingen die alleen verschijnen bij het afspelen vsn die content. Anders zie je ze niet.

Jij krijgt nu dus niet de melding HDR van je tv en HDR (10) via je OPPO als je een UHD BD afspeelt?

Van het weekend OPPO direct op de TV aangesloten en dan krijg ik bij afspelen UHD BD wel netjes melding HDR; gebruik geen netfix ed dus alleen via speler biedt ik UHD content aan

Heb nog even gekeken naar de Denon, eind juli gekocht bij FOKA, heb sindsdien geen firmware update gedaan; gisteren via ethernet verbinding geprobeerd maar connectie lukte niet.. vanavond nog maar een keer proberen.

Hoop niet dat FOKA mij een W versie heeft geleverd, hoe kan ik eigenlijk zien dat het een WA editie is, feit dat hdr via de denon niet lukt doet mij vrezen maar misschien staat de correcte firmware er nog niet op ?

Zaterdag The revenant UHD gekeken, wat een genot :grin:

Gisteren ook 3D geprobeerd (IMAX: Hubble 3D (http://www.blu-ray.com/movies/IMAX-Hubble-3D-Blu-ray/21232/#Review)) niks dan lof, prachtig

raymen
20-03-2017, 10:21
Ik denk dat het dat is
dat je met de laatste firmware hdr activeerd
kan me herineren dat er een update was voor hdr maar weet het niet meer zeker

Peter van santbrink
20-03-2017, 11:00
Ik denk dat het dat is
dat je met de laatste firmware hdr activeerd
kan me herineren dat er een update was voor hdr maar weet het niet meer zeker

zal vanavond even kijken of de netwerk instellingen wel goed staan; duurt even maar we komen er wel, dank allen voor het meedenken (y)

rogue
20-03-2017, 19:14
Heb je nog iets aan die instellingen gehad Peter? Of kwamen ze al aardig overeen?

Peter van santbrink
20-03-2017, 22:25
Heb je nog iets aan die instellingen gehad Peter? Of kwamen ze al aardig overeen?

pm gestuurd, kwamen aardig overeen

Versterker issues met firmware update opgelost, alles werkt nu zoals het hoort :grin: