PDA

Bekijk de volledige versie : Hardware review: LG OLED65E6V



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

raymen
21-03-2017, 04:54
Top zo zie je maar wat dat forum toch allemaal voor elkaar krijgt:lol:

rvvnr1
21-03-2017, 10:21
Heb je nog iets aan die instellingen gehad Peter? Of kwamen ze al aardig overeen?
Kan niet helemaal volgen waarom jullie dit publiekelijk met elkaar bespreken terwijl jullie alleen prive de instellingen delen?!
Zeker nu ze overeen blijken te komen maak je de rest wel erg nieuwsgierig! :grin:

rogue
21-03-2017, 13:23
Kan niet helemaal volgen waarom jullie dit publiekelijk met elkaar bespreken terwijl jullie alleen prive de instellingen delen?!
Zeker nu ze overeen blijken te komen maak je de rest wel erg nieuwsgierig! :grin:

Sorry, is zeker geen geheim of zo hoor, leek me alleen zo veel plek in beslag te nemen als ik het hier postte. Verwacht niet veel bijzonders trouwens, denk niet dat het heel veel afwijkt van anderen ;).
HDMI 2 is van mijn versterker (dus blu-ray e.d.), HDMI 1 is van de Horizon box. Ik heb nog geen UHD speler, dus die moet nog komen. Dolby Vision (netflix) is ook weer iets anders bedenk ik mij, maar goed.

Ik vind het zelf wel leuk om alvast de instellingen te zien van iemand op de HDMI waarop UHD afgespeeld wordt? Ik dacht dat contrast en OLED Light dan nog hoger staan?




BEELD


Zelf (HDMI 2)

Zelf (TV)





Expert Dark room)

Expert (Bright room)



Aspect ratio


Original

Original



OLED Light


70

65



Contrast


80

80



Brightness


52

50



H Sharpness






V Sharpness






Colour


50

50



Tint












Expert controls

Dynamic contrast

OFF

OFF




Super resolution

OFF

OFF




Colour gamut

Normal

Normal




Edge enhancer

OFF

OFF




Colour filter

OFF

OFF




Gamma

2.2

2.2




White balance






Colour Temp

Warm2

Warm2




Method

2points

2points




Pattern

Outer

Outer




Point

High

High




Red

5

1




Green






Blue

5

5




Colour Management






Colour

Red

Red




Saturation






Tint






Luminence











Picture Options

Noise Reduction

OFF

OFF




MPEG Noise Reduction

OFF

OFF




Black Level

Low

Low




Real Cinema

ON

ON




Motion Eye Care

OFF

OFF




TruMotion

OFF

OFF

BigLebowski
21-03-2017, 18:06
Ik denk hard na over de 55" versie, mede vanwege de 3D wat straks kennelijk verdwijnt (bizar!) Hoe definitief zal dat zijn?

rvvnr1
21-03-2017, 21:20
Sorry, is zeker geen geheim of zo hoor, leek me alleen zo veel plek in beslag te nemen als ik het hier postte.
Ach we hebben tegenwoordig allemaal zo'n mooi scrollwieltje dus valt wel mee toch? ;-)

Heb deze instellingen (HDMI) even geprobeerd maar vond t zelf geen verbetering tov die van mij.
Geloof t of niet maar ik zit nu op een aangepaste ECO stand.
Niet alles valt daar te regelen maar met een lichte aanpassing aan het OLED lampje, het contrast, de scherpte en t uitzetten van o.a. TruMotion heb ik nu een beeld dat me prima bevalt.
En dat geldt dan voor HDMI3 waaraan mijn pc is gekoppeld.
Kijk nauwelijks "echt" tv dus heb daar nog niet echt naar omgekeken.

rogue
22-03-2017, 16:43
Ach we hebben tegenwoordig allemaal zo'n mooi scrollwieltje dus valt wel mee toch? ;-)

Heb deze instellingen (HDMI) even geprobeerd maar vond t zelf geen verbetering tov die van mij.
Geloof t of niet maar ik zit nu op een aangepaste ECO stand.
Niet alles valt daar te regelen maar met een lichte aanpassing aan het OLED lampje, het contrast, de scherpte en t uitzetten van o.a. TruMotion heb ik nu een beeld dat me prima bevalt.
En dat geldt dan voor HDMI3 waaraan mijn pc is gekoppeld.
Kijk nauwelijks "echt" tv dus heb daar nog niet echt naar omgekeken.
De ECO stand....dat ben ik nog niet tegengekomen bij instellingen van anderen. Maar het altijd een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Volgens mij zit hij ook op de ECO stand als hij uit de doos komt dacht ik?
Je geeft aan dat die aan je PC gekoppeld is; kijk je alleen dan via je PC en heb je bijvoorbeeld geen andere spelers o.i.d. die aangesloten zijn?

BigLebowski
22-03-2017, 18:02
*Het bericht dat hier stond is niet langer van toepassing* :grin:

rvvnr1
22-03-2017, 19:15
De ECO stand....dat ben ik nog niet tegengekomen bij instellingen van anderen.
Ben graag net even anders dan anderen... ;-)

Zou best kunnen dat dit de standaard "out of the box" stand was.
Maar was dit niet voor alle ingangen anders?

Wegens gebrek aan ruimte in de woonkamer staat deze voorlopig nog op de slaap/hobbykamer.
Heb m ook nog wel gekoppeld aan een Blu-Ray speler maar kijk op dit moment eigenlijk alles, op 3D na (wat wel zou moeten kunnen overigens) via de pc.
Wordt dadelijk wel anders want ik ga voor die nieuwe UHD speler van LG of wacht nog even op waar Pioneer ongetwijfeld dit jaar nog mee komt.

Zeker na het omzetten van die HDMI ingang zoals ik eerder meldde ben ik er dik tevreden mee.
Het "pixel format" is dan YCbCr 4:4:4 en 8 bits en zet ik hem op 23Hz (wat dan volgens MadVr de optie is voor 23,976fps materiaal) dan kan hij naar 10 bits.
Foto's zien er dan ook fantastisch uit!

Edit: heb net nog even met de bits zitten spelen. Bij 10 bit wordt 8 bit video te donker.
Dit zijn mijn instellingen:


OLED lampje

90


Contrast

90


Helderheid

50


Scherpte

0


Kleur

60


Tint

0


Kleurtemp

K20


Geavanceerd




Dyn contrast

Laag


Dyn kleur

Laag


Kleurbereik

Breed


Superres

Gemiddeld


Gamma

Gemiddeld


Beeldoptie




Ruisonderdrukking

Uit


MPEG-ruisonderdrukking

Uit


Zwartniveau

Laag


Echte Bioscoop

Aan


Motion Eye Care

Hoog


TruMotion

Uit



Weinig grote veranderingen tov standaard instellingen dus.
Met mijn vorige tv was ik weken bezig voordat ik een aardig plaatje had,
nu kostte t me nauwelijks moeite.

Marcel den Haan
24-03-2017, 09:15
Ik wil mijn 55 inch gaan laten kalibreren. Voor een televisie die zo duur is wel een rechtvaardige uitgave. Heeft iemand hier nog adressen voor? Heb eens een televisie door Arnold laten doen maar die doet het niet meer. Middels een kalibratie haal je toch het maximale uit je scherm en hoef ik ook niet te rommelen met de instellingen.

rvvnr1
24-03-2017, 10:47
Ik wil mijn 55 inch gaan laten kalibreren. Voor een televisie die zo duur is wel een rechtvaardige uitgave. Heeft iemand hier nog adressen voor?
Kijk/informeer eens op htforum.nl
En daarna zijn wij hier natuurlijk zeer benieuwd! ;-)

kurtos
03-04-2017, 13:10
Ik kan dit toestel (lg65e6v) nu aankopen voor 3995 euro. Zou ik deze aanbieding grijpen of zijn de toestellen van 2017 veel beter? Ik kijk alleen bd en uhd erop omdat ik een eigen ruimte heb voor mijn hobby. Deal nemen of niet?

gr kurt

pretorian22
03-04-2017, 15:36
Ik kan dit toestel (lg65e6v) nu aankopen voor 3995 euro. Zou ik deze aanbieding grijpen of zijn de toestellen van 2017 veel beter? Ik kijk alleen bd en uhd erop omdat ik een eigen ruimte heb voor mijn hobby. Deal nemen of niet?

gr kurt

Voor dat geld ga je voorlopig geen 2017 model vinden in 65inch formaat gok ik.

en hangt er ook vanaf of je graag 3d kijkt. Hou er rekening mee namelijk dat de 2017 modellen dit niet meer ondersteunen. Ik heb 2 maanden geleden de C6 gekocht en totaal geen spijt van

DJM
03-04-2017, 19:49
Ik kan dit toestel (lg65e6v) nu aankopen voor 3995 euro. Zou ik deze aanbieding grijpen of zijn de toestellen van 2017 veel beter? Ik kijk alleen bd en uhd erop omdat ik een eigen ruimte heb voor mijn hobby. Deal nemen of niet?

gr kurt

Niet pakken deze aanbieding. Ik heb bij Foka al een (veel) betere aanbieding gehad en de prijzen gaan de komende weken nog verder dalen vanwege de 2017 toestellen... Ik volg momenteel deze discussie:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1711399/last

kurtos
05-04-2017, 22:05
Hey,bedankt voor het antwoord. Ik volg nu ook uw link. (y)

Claudio Santulli
05-04-2017, 22:25
Ik kan dit toestel (lg65e6v) nu aankopen voor 3995 euro. Zou ik deze aanbieding grijpen of zijn de toestellen van 2017 veel beter? Ik kijk alleen bd en uhd erop omdat ik een eigen ruimte heb voor mijn hobby. Deal nemen of niet?

gr kurt

Laat ik daar op antwoorden dat mijn review in het begin van dit topic tot op de dag van vandaag nog staat als huis.
Je komt langzaam ook op een punt dat grote waarneembare verschillen al lastig (lees: niet) te zien zijn. Helemaal als ze elk jaar een nieuwe serie willen uitbrengen. En 3D op deze tv is geen gadget meer, maar een toegevoegde waarde. Beter is er niet. Misschien helpt het in je keuze...

Lees het artikel (http://dvd.nl/achtergronden/hardware-review-lg-oled65e6v/)

BigLebowski
06-04-2017, 12:57
Hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar is het om bij een niet-officiële dealer zoals TVreus te bestellen? Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben of iets over de risico's kunnen zeggen? De LG55e6v staat daar namelijk voor 2279,- euro. Scheelt nogal met de andere prijzen die ik zie. Begint nu ernstig te kriebelen :grin:

rvvnr1
06-04-2017, 13:27
Hoe betrouwbaar of onbetrouwbaar is het om bij een niet-officiële dealer zoals TVreus te bestellen? Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben of iets over de risico's kunnen zeggen? De LG55e6v staat daar namelijk voor 2279,- euro. Scheelt nogal met de andere prijzen die ik zie. Begint nu ernstig te kriebelen :grin:
Is geen uitzonderlijke prijs hoor, lees het genoemde topic hierboven maar eens of blader hier een paar pagina's terug.

BigLebowski
06-04-2017, 15:29
Voor het E-model ben ik deze prijs nog niet tegen gekomen eigenlijk...ik heb toch al de nodige pagina's en sites doorgebladerd zoals je ook voorstelt ;) Tweakers houd ik ook in de gaten. Bij een daling naar 2000,- (of lager) ga ik overstag denk ik. Dus mocht iemand deze prijs toevallig ergens tegen komen voor de E-versie...schroom niet om het me even te laten weten. Meer ogen zien meer 8-)

Frenkel
06-04-2017, 16:53
In dat topic van tweakers worden een aantal winkels genoemd. Waarom niet even een belletje doen om te kijken voor welke prijs zij de e6V serie kunnen aanbieden ?.

rogue
07-04-2017, 11:59
Ik zou niet zo snel een dure tv bij een webshop only winkel kopen, moet ik bekennen. Vind het toch fijn om ergens langs te kunnen gaan indien nodig. Zoals gezegd, check het tweakers topic en bel.

rvvnr1
08-04-2017, 00:23
De Windows 10 Creators Update heeft nu idd een HDR switch in de "Display settings" alleen doet hij bij mij niets. Hij klapt terug naar off, ook bij het afspelen van HDR materiaal.

Weet niet of t aan deze update ligt of aan de update van mijn Radeon drivers die ik meteen daarna installeerde maar de 10 bit mode ziet er nu wel goed uit en is bij 8 bit materiaal niet te donker.

DJM
14-04-2017, 17:39
Via een aantal belletjes erachter gekomen dat Foka toch wel de beste aanbieding heeft en ik denk ook niet dat de prijs nog heel veel zal dalen... Dusss, vanmiddag de E6 65' bij Foka besteld en morgenmiddag (!!!) wordt hij al bij mij thuis afgeleverd! OLED-dreams are about to come true!!! :grin:

rogue
14-04-2017, 17:46
Via een aantal belletjes erachter gekomen dat Foka toch wel de beste aanbieding heeft en ik denk ook niet dat de prijs nog heel veel zal dalen... Dusss, vanmiddag de E6 65' bij Foka besteld en morgenmiddag (!!!) wordt hij al bij mij thuis afgeleverd! OLED-dreams are about to come true!!! :grin:
Gefeliciteerd :)! Heb je heel het paasweekend om alles in te stellen (y).

raymen
14-04-2017, 17:47
Succes mat deze toptv

goede aankoop

DJM
14-04-2017, 17:55
Thanks Rogue & Raymen! Aan tips over de instellingen zal het iig niet ontbreken! ;)

Claudio Santulli
14-04-2017, 18:40
Gefeliciteerd en welkom bij de steeds groter wordende club. Ga je geen moment spijt van krijgen. (y)

DJM
14-04-2017, 22:22
Gefeliciteerd en welkom bij de steeds groter wordende club. Ga je geen moment spijt van krijgen.

Thanks Claudio! (y) Ik kijk er echt naar uit, ben reuze benieuwd! :lol:

BigLebowski
15-04-2017, 15:09
PlatteTV.nl deed me een aanbod voor de 55e6 voor 2399,- Dat zit mij nog zo'n 300,- te hoog.
Ook tegen inruil van mijn Harman kardon dvd-speler en ondanks Pasen konden ze helaas niet zo ver zakken :cry:

Het zal nog lastig worden met het bedrag dat ik ervoor kan/wil spenderen.

Mark van L.
15-04-2017, 17:35
Vraag: is er iemand op het forum die de "oogcomfortmodus" heeft uitgeprobeerd? Na het activeren lijkt het of de kleuren natuurlijker ogen, maar het beeld ook in diepte wint.
Wie wil eens proberen en zijn mening delen?

raymen
15-04-2017, 17:53
Nou ik kan niet veel verschil zien in alle 3 de standen

ik meen dat het beeld ietsje dimt , maar meer niet

waar heb jij hem op staan hoog of laag

Claudio Santulli
15-04-2017, 17:59
Vraag: is er iemand op het forum die de "oogcomfortmodus" heeft uitgeprobeerd? Na het activeren lijkt het of de kleuren natuurlijker ogen, maar het beeld ook in diepte wint.
Wie wil eens proberen en zijn mening delen?

Ik heb het uitstaan, want het ging ten koste van een andere instelling die dan niet meer beschikbaar was (geloof gamma, zo uit mijn hoofd).
Volgens mij past hij dan heel geleidelijk de helderheid aan afhankelijk van het beeld.

Ik had een keer dat ik aan het gamen was en dat het wel leek of de schemering insloeg. Even een toets op de A.B. en dan valt pas op hoe geleidelijk hij dimt. Het valt bijna niet op.

Mark van L.
15-04-2017, 18:13
Nou ik kan niet veel verschil zien in alle 3 de standen

ik meen dat het beeld ietsje dimt , maar meer niet

waar heb jij hem op staan hoog of laag

Dat is vreemd, Ik heb maar 2 standen. Aan of uit. Hebben we het wel over hetzelfde?

raymen
15-04-2017, 18:32
Hmmm
motion eye care toch
ik heb uit ,laag, en hoog

wel in de isf dag en nacht stand

Mark van L.
15-04-2017, 18:57
Hmmm
motion eye care toch
ik heb uit ,laag, en hoog

wel in de isf dag en nacht stand

Nee, niet die stand. Een nivo hoger "beeld"

raymen
15-04-2017, 19:24
He welke bedoel jij dan
toch in een beeld menu (cinema of isf)
en dan onder beeldopties
motion eye care kan geen andere vinden hoor
daar heb ik uit,laag en hoog
net een stand boven tru motion

Mark van L.
16-04-2017, 06:24
He welke bedoel jij dan
toch in een beeld menu (cinema of isf)
en dan onder beeldopties
motion eye care kan geen andere vinden hoor
daar heb ik uit,laag en hoog
net een stand boven tru motion

In het optie scherm waar je kunt kiezen voor ISF nacht en dag, is er ook de optie "oogcomfortmodus" .
Motion eye care zit in de optie ISF.

Weet niet precies het verschil. Zal ook eens googelen.

raymen
16-04-2017, 07:04
Ohh gevonden
niet verder gekeken :-P:-P
hupsakee gelijk het beeld menu in

als ik switch geeft bij mij het hetzelfde als ik tussen warm 2 en warm 3 schakel
maat ik begrijp wat claudio bedoeld,als oogcomfortmode is geslecteerd is de witbalans niet meer te veranderen

een optie die bij dus uit blijft

BigLebowski
18-04-2017, 14:44
Knoop doorgehakt en bij Foka de 55" versie besteld! :metal:

rogue
18-04-2017, 15:50
Knoop doorgehakt en bij Foka de 55" versie besteld! :metal:

Gefeliciteerd, weer eentje bij de club ;).
Kun je al je films opnieuw gaan bekijken ;).

BigLebowski
18-04-2017, 16:08
Ik kijk er al naar uit, met name benieuwd hoe de 3D zal zijn 8-) Ook daarvoor gekocht.

WaymannDirector
18-04-2017, 17:24
Ik kijk er al naar uit, met name benieuwd hoe de 3D zal zijn 8-) Ook daarvoor gekocht.

Je zal genieten.

DJM
18-04-2017, 18:57
Passieve 3D van deze TV is echt waanzinnig mooi, niet te vergelijken met de actieve 3D die ik op mijn Optoma beamer had... Geen helderheidsverlies, hele lichte (bijgeleverde) brilletjes en last but nog least waanzinnig scherpe 3D effecten!! :grin: En dan heb ik alleen nog maar wat demo-materiaal van YouTube bekeken!!

BigLebowski
18-04-2017, 19:42
Demo materiaal ziet er altijd geweldig uit natuurlijk :-P Ik moet nog tot donderdag geduld hebben. Dan wordt hij bezorgd.

raymen
18-04-2017, 20:00
ik kijk persoonlijk liever een goede 3d film op de oled ,dan een uhd fikm

3d ziet er gewoon zo goed uit.

Claudio Santulli
18-04-2017, 20:10
Eens, alhoewel ik een goede UHD BD steeds meer ga waarderen, maar 3D is erg mooi op ons scherm.

Mausman
19-04-2017, 15:08
Weet iemand misschien waar je ergens van die (niet al te dure) 3D voorzet brilletjes kan kopen die je op je eigen bril kunt zetten zeg maar? Ik draag overdag lenzen maar s'avonds draag ik vaak m'n bril en als ik dan een 3D film zou willen kijken is zo'n opzet brilletje wel handig.

WaymannDirector
19-04-2017, 15:27
Ook als je zo'n passief brilletje draagt word de intensiteit van het witte licht wat gereduceerd naar (aangenaam) waardoor het beeld ook "scherper" overkomt. Soms, met het Oled lampje redelijk hoog, vind ik de ondertitels vaak nogal fel in een donkere ruimte. Zeker laat op de avond.

DJM
19-04-2017, 18:08
Weet iemand misschien waar je ergens van die (niet al te dure) 3D voorzet brilletjes kan kopen die je op je eigen bril kunt zetten zeg maar? Ik draag overdag lenzen maar s'avonds draag ik vaak m'n bril en als ik dan een 3D film zou willen kijken is zo'n opzet brilletje wel handig.

Ik begreep uit een eerder antwoord dat je die voor een paar euro bij de bioscoop kunt kopen... (ga ik ook doen voor mijn vriendin)

rvvnr1
19-04-2017, 18:54
Die vraag heb ik idd al eerder beantwoord:

Bij Pathe hebben ze die te koop voor € 2,50 en dat is incl. plastic kokertje.

Claudio Santulli
19-04-2017, 19:27
Zolang het maar geen IMAX-brillen zijn, want die werken niet. ;-)

Filmlover
24-04-2017, 23:39
Hmmm
motion eye care toch
ik heb uit ,laag, en hoog

wel in de isf dag en nacht stand
Wat bedoeld men met isf?

Dag en nacht stand zie ik nergens staan.
Of bedoelen jullie mode donkere kamer en lichte kamer?

Ik bemerk wel dat soms na een tijdje kijken het beeld dimt, en dat wil ik niet.

Claudio Santulli
11-05-2017, 19:32
Nog even en de nieuwe modellen zijn verkrijgbaar. En vreemd genoeg blijft - bij televisie-schermen - de geschiedenis zich herhalen. Wat als mij scherm nu stuk gaat? Gisteren bekroop mij dat gevoel na het bekijken van een 3D-film. "Dat wil ik echt niet missen" schoot door mijn gedachte, juist op dit OLED-scherm. Toch daarna keek ik (op advies ;-)) Lucy op UHD BD. Dat was ook echt erg mooi, zeker in combinatie met Dolby Armos. Gelukkig kun je met dit scherm nog gewoon kiezen. De nieuwe schermen? Tja, ik begrijp het, maar snap er helemaal niets van. Dit 3D is zoals ooit bedoeld en toen stierf het een stille dood... Hoop dat mijn mooie scherm het nog lang uithoudt. Althans tot ik de verleiding van echt plat op de muur kan weestaan. Dat plus betaalbaar (veel) groter. Dan wil ik er wel over nadenken!

RHK
11-05-2017, 21:01
En zo is het. Van mij mag 3D blijven, ondanks dat ik er relatief minder naar kijk. Wat mij hierbij toch opvalt, is dat in de productie men er mee stopt, maar veel nieuwe bioscoopfilms te zien zijn in Imax 3D. Zouden ze een slag om de arm houden om toch nog genoeg in 3D blu-ray voor de consument te blijven maken? Hoop van wel.

raymen
11-05-2017, 21:25
Hier ook een voorstander hoor
kom maar hier met die petitie

laatst nog guardians of the galaxy 2 in de bios gezien in 3d
daarvoor nog genoten van deel 1.
Pffff zoveel mooier in 3d

laats nog een keer the avengers gekeken wat is die belachelijk goed in 3d
van het begin meteen al in de film gezogen

nee als hier de lg overlijd zal ik het eigenlijk ook zo snel niet weten wat ervoor in de plaats moet komen
jawel trouwens de lg 77e6v(y)

Mausman
12-05-2017, 07:12
Eigenlijk zou je dan nu nog een extra E6V moeten kopen en in de doos laten zitten; Dan heb je er alvast een reserve :lol:

raymen
12-05-2017, 07:21
Nog effe wachten tot hij onder de 2000€ zit:lol:

BigLebowski
12-05-2017, 09:05
Hier ook een voorstander hoor
kom maar hier met die petitie


Alsjeblieft! :grin:


https://www.youtube.com/watch?v=edhmQpSmKio

WaymannDirector
12-05-2017, 09:08
Op de één of nadere manier denk ik dat 3D terug zal komen op tv schermen. Wanneer de 3D functie geen invloed heeft op de maatstaven die producenten willen opleggen voor hun nieuwste schermen... waarom het niet gewoon toevoegen?

RHK
12-05-2017, 21:13
Bijv. deze nieuwe bioscoopfilm: KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 3D, dus hoe zit het nou? Krijgen we straks een 3D come back? Weliswaar ben ik eigenlijk off topic

https://www.warnerbros.nl/sites/warnerbros.nl/files/styles/key_art_270x400/public/movies/media/browser/King%20Arthur.jpg?itok=cUywDjhO

Hombre
13-05-2017, 10:41
Bioscoop en Home media zij 2 heel verschillende dingen ... denk ook maar eens aan Dolby Atmos


Bijv. deze nieuwe bioscoopfilm: KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 3D, dus hoe zit het nou? Krijgen we straks een 3D come back? Weliswaar ben ik eigenlijk off topic

https://www.warnerbros.nl/sites/warnerbros.nl/files/styles/key_art_270x400/public/movies/media/browser/King%20Arthur.jpg?itok=cUywDjhO

rogue
13-05-2017, 17:34
Nog even en de nieuwe modellen zijn verkrijgbaar. En vreemd genoeg blijft - bij televisie-schermen - de geschiedenis zich herhalen. Wat als mij scherm nu stuk gaat? Gisteren bekroop mij dat gevoel na het bekijken van een 3D-film. "Dat wil ik echt niet missen" schoot door mijn gedachte, juist op dit OLED-scherm. Toch daarna keek ik (op advies ;-)) Lucy op UHD BD. Dat was ook echt erg mooi, zeker in combinatie met Dolby Armos. Gelukkig kun je met dit scherm nog gewoon kiezen. De nieuwe schermen? Tja, ik begrijp het, maar snap er helemaal niets van. Dit 3D is zoals ooit bedoeld en toen stierf het een stille dood... Hoop dat mijn mooie scherm het nog lang uithoudt. Althans tot ik de verleiding van echt plat op de muur kan weestaan. Dat plus betaalbaar (veel) groter. Dan wil ik er wel over nadenken!

Ik hoop het ook Claudio. Pas weer stukjes uit Jungle Book 3D zitten kijken en het is echt heel erg mooi hoor. Maar ja, donderdagavond de UHD van Lucy helemaal zitten kijken, en dat is ook ongelooflijk mooi. Gisteravond de UHD van Star Trek ('09), en dat heeft er ook nog nooit zo mooi uitgezien.
Ik begrijp het dilemma dat jij eerder aangaf, als je moet kiezen tussen de UHD en de 3D. Wat kies je? Kijk, voor Star Trek is het makkelijk: beide. Maar dat ga ik zeker niet bij alle films doen. Ik ben er nog niet uit, maar de balans slaat nu nog licht door in het voordeel van 3D.

kurtos
14-05-2017, 16:39
Gisteren,uiteindelijk de 65 inch E6 voor een mooie prijs kunnen kopen. Vooral jullie reacties op de 3D weergave hebben me over de streep getrokken voor dit toestel. Komende week mag ik hem ontvangen en hoop ik een groot verschil te zien t.o.v mijn Samsung 55a956.

raymen
14-05-2017, 18:00
succes met je aankoop, en veel 3d plezier

rogue
15-05-2017, 17:10
Gisteren,uiteindelijk de 65 inch E6 voor een mooie prijs kunnen kopen. Vooral jullie reacties op de 3D weergave hebben me over de streep getrokken voor dit toestel. Komende week mag ik hem ontvangen en hoop ik een groot verschil te zien t.o.v mijn Samsung 55a956.

Kan niet anders dan dat je tevreden zult zijn over de 3D (y).

rvvnr1
17-05-2017, 07:49
Na wat weken kijken met eerder genoemde instellingen kreeg ik toch het idee dat er nog wel wat te verbeteren viel.
Had nl. last van "witter dan wit" en toch wat te natuurlijk ogende kleuren, als je begrijpt wat ik bedoel... ;-)

Heb dit weten op te lossen door "Dynamisch contrast" en "Dynamische kleur" uit te schakelen.
Bijkomend voordeel is dat het detailniveau is toegenomen en vreemd genoeg ook dat (camera)bewegingen natuurlijker ogen.
De nog aanwezige judder is terug gebracht naar een niveau dat je bijvoorbeeld ook in de bios kunt waarnemen.
Het proberen waard dus als het bij jullie nog aan staat!

raymen
17-05-2017, 12:30
Die 2 optie moet je afblijven ook super resolutie uit

Claudio Santulli
17-05-2017, 17:32
Precies, alles uit!

raymen
17-05-2017, 18:21
Behalve de tv

Claudio Santulli
17-05-2017, 18:59
Oké inderdaad. Misschien niet echt alles uit... :mrgreen:

rvvnr1
17-05-2017, 21:24
:lol:
Blijft zo wel weinig over dat aan mag, toch zonde van al die R&D en bijkomende kosten die we toch met z'n allen mogen betalen... ;-)

Maar goed zal ook eens kijken naar die super res.
Waarom "moet" die uit??
M.a.w. welke voordelen behaal je daarmee?

rvvnr1
18-05-2017, 10:59
Arggh van het op andere moment is de HDR optie in Windows 10 bij mij geactiveerd.
Vermoed dat dit een keer 's avonds gebeurde na een update want het beeld werd op mijn monitor (tv stond uit) even zwart.
Gisteravond toen ik de LG aanzette verscheen het HDR logo in beeld.
Alles is dus nu HDR, ook de desktop etc.
En dat hoeft voor mij niet want dat zou betekeken dat ik ook die modus zou moeten optimaliseren.

De slider in Windows weer op off zetten resulteert in een veel te helder "washed out" beeld.
De tv schakelde wel terug naar de normale modus maar toch gaat er dus iets niet goed.
Opnieuw opstarten, het scherm even niet delen (dus alleen monitor) en dan weer terug etc. werkt allemaal niet.
Baal hier enorm van want ik kijk alles via de pc... :cry:

rogue
18-05-2017, 13:05
Is een losse speler niet veel handiger? Wat is het voordeel van via de PC kijken dan?

rvvnr1
18-05-2017, 13:32
Is een losse speler niet veel handiger? Wat is het voordeel van via de PC kijken dan?
Die losse speler komt er ook zeker nog wel, maar pas na duidelijk is wie wel en niet meegaan met de Dolby Vision trein.

Kijken via een PC heeft aardig wat voordelen.
Waar t voornamelijk om draait is vrijheid:
- Beeldkwaliteit bijvoorbeeld, deze is enorm te finetunen met MadVR icm MPC-HC.
(ja ik weet t dat zegt iemand die dynamisch contrast en kleur nog aan had staan ;-) )
- Regiovrij kijken is prima te doen.
- Bronnen in overvloed. Het enige dat je niet kunt kijken is UHD BR, tenzij je wel de juiste hardware hebt.

rvvnr1
23-05-2017, 07:44
Heb t probleem weten op te lossen door de drivers van mijn grafische kaart volledig te verwijderen en een oudere versie te installeren.
Daarnaast heb ik de automatische driver update van Windows zelf uitgeschakeld. Het trad tenslotte spontaan op.
Had al met Windows 7, in een multi boot situatie, geprobeerd het probleem te omzeilen maar dat gaf weer andere vreemde resultaten.
Kortom ik ben weer terug bij af en kan weer gaan genieten! ;-)

kurtos
27-05-2017, 13:45
Ik heb net mijn 65e6 aangesloten en wat een super beeld al. 3D is gewoon geweldig! Nu alles eens proberen fijn af te stemmen maar ben nu al super tevreden!

Mark van L.
27-05-2017, 19:06
Nieuwe firmware upgrade.

http://www.lg.com/nl/ondersteuning/ondersteuning-product/lg-OLED55E6V


[04.31.05]
1. Apply for R.E.D(Radio Equipment Directive) radio standard
2. Improved issue that HEVC channel number is rollback.

raymen
27-05-2017, 19:34
Top

succes ermee

aanraders pacific rim 3d
giardians of the galaxy3d
rapunzel3d
enz enz

die firmware is er al een weekje
maar wat hij doet :rolleyes:

rogue
27-05-2017, 23:49
Ik heb net mijn 65e6 aangesloten en wat een super beeld al. 3D is gewoon geweldig! Nu alles eens proberen fijn af te stemmen maar ben nu al super tevreden!

Gefeliciteerd, even lekker spelen met de instellingen en ondertussen en daarna genieten (y).

kurtos
28-05-2017, 08:56
Ik weet nu pas hoeveel ik gemist heb. Als je de 3D van deze tv gezien hebt is het niet te geloven dat ze dit niet meer integreren in de nieuwe toestellen. Uhd en blu ray is fantastisch! Ik heb de instellingen van avforums gebruikt met enkel een aanpassing van oled licht.

Claudio Santulli
28-05-2017, 11:46
Zou raar zijn als mensen over een half jaar dit lezen en het nooit meer kunnen ervaren, omdat dit toestel niet meer leverbaar is... Maar hé, des te meer reden voor ons om te genieten. Veel plezier met je aankoop.

raymen
28-05-2017, 14:10
Ja vroeger had je 3d
3d was dè

dan komen er dingen uit het beeld
ohh vet , maar waarom is dat nu niet meer dan, nou lg sony panasonic en samsung hebben het weggelaten op hun tv's
zodat ze meer licht hebben
wat??????

korenjw
29-05-2017, 20:03
Hoe hebben jullie die laatste firmware-update geïnstalleerd? Als ik via mijn tv zoek, krijg ik de melding dat er geen updates zijn (versie 04.30.90 geïnstalleerd). En wanneer ik het bestand download van LG's website en hem daarna open met WinRAR krijg ik een foutmelding: overwacht einde van archief. Uiteraard al meerdere keren gedownload, maar steeds dezelfde melding.

raymen
29-05-2017, 20:32
Ik laat die laatste firmware voor wat het is

als ik de changelog bekijk , heb ik
geen idee wat de update doet , en ik heb er momenteel ook geen nodig

ook ziet de lg hem hier niet , trouwens hoor

Mark van L.
30-05-2017, 05:23
Hoe hebben jullie die laatste firmware-update geïnstalleerd? Als ik via mijn tv zoek, krijg ik de melding dat er geen updates zijn (versie 04.30.90 geïnstalleerd). En wanneer ik het bestand download van LG's website en hem daarna open met WinRAR krijg ik een foutmelding: overwacht einde van archief. Uiteraard al meerdere keren gedownload, maar steeds dezelfde melding.

Hi, ik heb hem gewoon gedownload (ZIP); had ook een paar keer een incomplete download. Daarna uitgepakt naar usb in een map LG_DTV.
De TV herkent de FW meteen vanaf USB en zal vragen te installeren.
Maar inderdaad weet niet wat ie doet. De vorige was wel van belang.

korenjw
30-05-2017, 19:39
Hi, ik heb hem gewoon gedownload (ZIP); had ook een paar keer een incomplete download. Daarna uitgepakt naar usb in een map LG_DTV.
De TV herkent de FW meteen vanaf USB en zal vragen te installeren.
Maar inderdaad weet niet wat ie doet. De vorige was wel van belang.

Hoe te installeren gaat me wel lukken. Maar ik vroeg me gewoon af hoe je dat bestand compleet binnen kreeg. Maar dan download ik het nog maar een paar keer, misschien komt die een keer compleet door. Blijft raar!! Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

WaymannDirector
04-06-2017, 08:29
Heb een vraagje, als ik bijvoorveeld via de netflix app op deze tv naar neem nu House of Cards in UHD kijk dan speelt deze zich gewoon af in UHD maar zonder HDR te activeren. Nu als ik dezelfde serie of andere UHD content bekijk via de Netflix app op mijn Xbox One S dan wordt HDR wel geactiveert. Heb ik een instelling af staan ofzo in de tv ? Of kan die netflix app op de lg oled dit gewoon niet aan ?

Claudio Santulli
04-06-2017, 11:35
Ik denk dat HDR uitstaat ten faveure van Dolby Vision.

raymen
04-06-2017, 15:27
maar house of cards heeft geen hdr.

dus of je xbox doet raar, of jij hebt een speciaal abonnement

WaymannDirector
04-06-2017, 22:33
maar house of cards heeft geen hdr.

dus of je xbox doet raar, of jij hebt een speciaal abonnement

Moet wel zeggen zeggen dat HDR al wordt geactiveert als ik mijn Xbox aanzet. Dus ook het menu is HDR. House of Cards is trouwens geen dolby vision serie...

Filmlover
24-06-2017, 18:18
Heeft iemand met deze TV crosstalk problemen ondervonden?

Claudio Santulli
24-06-2017, 19:11
Nee, soms geeft de ondertiteling dat effect, maar dat ligt aan de bron. Wel is de kijkhoek belangrijk. Actieve 3D heeft daar geen last van. Maar het heeft soms ook met je eigen zicht te maken. Je kunt de 3D beelden ook omdraaien. Misschien heb je daar baat bij. Voor de rest ervaar ik nooit crosstalk.

Filmlover
24-06-2017, 19:54
Nee, soms geeft de ondertiteling dat effect, maar dat ligt aan de bron. Wel is de kijkhoek belangrijk. Actieve 3D heeft daar geen last van. Maar het heeft soms ook met je eigen zicht te maken. Je kunt de 3D beelden ook omdraaien. Misschien heb je daar baat bij. Voor de rest ervaar ik nooit crosstalk.
De E6V heeft toch passive 3D? Bovenin het midden van het beeld heb ik last bij iedere 3D film Links bovenin de hoek geen probleem, alleen bovenaan in het midden. Terwijl ik precies recht voor de TV zit met mijn ogen precies in het midden van het beeld. Ik zit zo'n 4 meter van het beeld af. Je hebt ook van die crosstalk testen, en ook daar zag je het ook duidelijk bij.

peptalk
25-06-2017, 08:09
Op tweakers forum hebben er ook meerdere last van: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1773999

raymen
25-06-2017, 09:05
Hier nergens last van, ik zit op een 3'5 m en precies in het midden van het scherm.

heel het scherm is mooi uniform.
3d is over het hele scherm mooi gelijk
heb de kleuren iets meer punch gegeven.

dinandus
26-06-2017, 19:02
Even over de X BOX One S, leuk dat hij HDR kan weergeven, echter staat het bij alle te streamen content aan, ook bij origineel niet van HDR voorziene series. Het geeft dan dus een vertekende weergave weer, alsof alles inderdaad in HDR opgenomen is. Dolby Vision kan de box nog niet weergeven, misschien komt daar nog een update voor, nuttig, mits je tv, zoals de LG series dat weer kan geven.
By the Way, iemand ervaring met de Amazon Prime via de X Box One S?

rogue
27-06-2017, 07:57
Even over de X BOX One S, leuk dat hij HDR kan weergeven, echter staat het bij alle te streamen content aan, ook bij origineel niet van HDR voorziene series. Het geeft dan dus een vertekende weergave weer, alsof alles inderdaad in HDR opgenomen is. Dolby Vision kan de box nog niet weergeven, misschien komt daar nog een update voor, nuttig, mits je tv, zoals de LG series dat weer kan geven.
By the Way, iemand ervaring met de Amazon Prime via de X Box One S?
De X Box One is wel de minste UHD speler die er is. Eerlijk gezegd snap ik niet dat als je zoveel geld voor een tv uitgeeft, je dan die als speler gebruikt.

WaymannDirector
27-06-2017, 08:10
Even over de X BOX One S, leuk dat hij HDR kan weergeven, echter staat het bij alle te streamen content aan, ook bij origineel niet van HDR voorziene series. Het geeft dan dus een vertekende weergave weer, alsof alles inderdaad in HDR opgenomen is. Dolby Vision kan de box nog niet weergeven, misschien komt daar nog een update voor, nuttig, mits je tv, zoals de LG series dat weer kan geven.
By the Way, iemand ervaring met de Amazon Prime via de X Box One S?

Heb gezien dat je ook de Amazon Prime App kan gebruiken nu via de tv zelf. Benieuwd of je kan kijken als je je aanmeld bij Amazon Prime. Wil wel graag eens Man in the High Castle zien.

raymen
27-06-2017, 14:21
Je kan enlele series proef kijken in uhd hdr

weet niet zeker of the man in the high castle erbij zat

Filmlover
30-06-2017, 13:42
Hoe hoog staan jullie TV's? Ik krijg dan een nieuw scherm, maar ik lees toch wel hier en daar dat mensen er last van hebben boven of onder.
Met deze test kan je kijken of je last van 3d crosstalk hebt: https://drive.google.com/file/d/0B-VEJgtZgLmiRDI2dTE4TGlxT2s/view

Als ik ga staan dan is de crostalking boven weg, maar dan komt onderin 3d crosstalking.

Wat dan wel beter is met mijn huidige scherm, (vervanging van de kapotte E6V scherm) dat het minder blokt in donkere gebieden, geen geluidsdelay, minder colorbanding.
Daarom ben ik bang dat ik dadelijk met mijn andere scherm, weer andere problemen heb.

Hier heb ik een voorbeeld met een test: Waar de witte vlek zit is het gebied van de crosstalk.
Foto door rechter 3D glas

https://i.imgur.com/5lhecsE.jpg

en Foto door linker 3D glas

https://i.imgur.com/04zurP3.png

Filmlover
01-07-2017, 13:26
Hoe hoog staan jullie TV's?

Filmlover
01-07-2017, 13:45
Ik heb het ook veel hoger staan. Maar die aanpassing van +1 rood en +5 blauw vond ik wel interessant. Scherpte stond bij mij al op nul. Ik gebruik overigens alleen ISF-darkroom. Wel gamma op 2.4.

Dat HDR 10-probleem vond ik wel opvallend.
Het is gebleken dat de scherpte niet op 0 moet staan, want anders ga je ontscherpen dan de content daadwerkelijk is.

zo moet het zijn

https://tweakers.net/ext/f/MGc4W8aMga3NyMzd0t2tXwJ4/full.jpg

zo ziet het bij iemand op de C6 uit met scherpte op 0
https://tweakers.net/ext/f/7hPH1Isx1ABCCwaFQUJvXX6A/full.jpg

Pas toen de scherpte omhoog ging zag je het overige details pas.

raymen
01-07-2017, 14:09
midden van het scherm op ooghoogte

Filmlover
03-07-2017, 14:53
midden van het scherm op ooghoogteBedankt voor je feedback. Verder zou ik van andere graag willen weten hoe hun kijk positie is tegenover het scherm.

WaymannDirector
03-07-2017, 15:06
Bedankt voor je feedback. Verder zou ik van andere graag willen weten hoe hun kijk positie is tegenover het scherm.

De mijne staat 35 cm hoog. Ik zit er iets van een 2,5m vandaan op dezelfde hoogte. Recht ervoor. Heb een redelijk brede zetel, en vanuit elke hoek ziet 3D er goed uit.

Filmlover
03-07-2017, 21:31
De mijne staat 35 cm hoog. Ik zit er iets van een 2,5m vandaan op dezelfde hoogte. Recht ervoor. Heb een redelijk brede zetel, en vanuit elke hoek ziet 3D er goed uit.
Hoe bedoel 35 cm hoog? Ik naam aan dat je TV niet 35 cm van de grond staat?

WaymannDirector
03-07-2017, 22:09
Hoe bedoel 35 cm hoog? Ik naam aan dat je TV niet 35 cm van de grond staat?

Jawel hoor, dat bedoel ik.

Marcel Hoeve
04-07-2017, 07:43
Sorry hoor, maar eigenlijk dat is een volkomen verkeerde kijkhoogte. De optimale positie is wanneer je ogen zich in een rechte lijn op 1/3 van de bovenkant van het TV-beeld bevinden, zodat je iets naar beneden moet kijken om het volledige beeld goed te kunnen zien. Want in wat voor houding kijk jij dan TV? Liggend? Ter vergelijking: mijn 55 inch TV staat op een kastje van 65 cm hoog.

WaymannDirector
04-07-2017, 08:33
Sorry hoor, maar eigenlijk dat is een volkomen verkeerde kijkhoogte. De optimale positie is wanneer je ogen zich in een rechte lijn op 1/3 van de bovenkant van het TV-beeld bevinden, zodat je iets naar beneden moet kijken om het volledige beeld goed te kunnen zien. Want in wat voor houding kijk jij dan TV? Liggend? Ter vergelijking: mijn 55 inch TV staat op een kastje van 65 cm hoog.

Waarom is dat verkeerd ? Zoals jij de "ideale kijkhoogte" beschrijft, zo kijk ik volgens mij ook naar mijn tv. Ik heb namelijk een zetel die evenhoog is als mijn tv meubel. Zie foto van mijn woonkamer. (ga die foto hier wel niet te lang laten staan.) Het is natuurlijk een keuze van me alles zo laag mogelijk te houden, ik vind dat lelijk een tv op zo'n hoge kast. Maar dan zitten we al in het vaarwater van inrichten... En ja ik lig meestal in mijn zetel. Wie zit er nu de hele tijd strak rechtop? Werkt prima voor mij en het scherm is zodanig groot dat ik niet naar beneden hoef te kijken vanop die afstand. Natuurlijk als je een zetel hebt die een hogere zithoogte heeft is die hoogte van 35 cm niet ideaal.

Filmlover
04-07-2017, 11:23
Bij mij staat de TV van 65 inc op een kast van 68 CM hoog, als ik op de bank zit ongeveer 4 meter vandaan zit ik met mijn ogen in het midden van het beeld, maar dan neem ik aan dat er toch geen crosstalk gezien mag worden.

Ook als ik met een hogere bureaustoel ga zitten zodat mijn ogen op 1/3 zit dan zie ik nog crosstalk.

rogue
04-07-2017, 11:23
midden van het scherm op ooghoogte
Ik ook.

WaymannDirector
04-07-2017, 12:26
Bij mij staat de TV van 65 inc op een kast van 68 CM hoog, als ik op de bank zit ongeveer 4 meter vandaan zit ik met mijn ogen in het midden van het beeld, maar dan neem ik aan dat er toch geen crosstalk gezien mag worden.

Ook als ik met een hogere bureaustoel ga zitten zodat mijn ogen op 1/3 zit dan zie ik nog crosstalk.

Bij welke films en scene zie je crosstalk ? Ik wil dat heus wel eens testen.

Ik zelf zie heel soms crosstalk enkel bij ondertitels (niet in het beeld zelf), daar blijft het bij.

Filmlover
04-07-2017, 14:10
Bij welke films en scene zie je crosstalk ? Ik wil dat heus wel eens testen.

Ik zelf zie heel soms crosstalk enkel bij ondertitels (niet in het beeld zelf), daar blijft het bij.Veel titels zoals: Gods of Egypte begint al als de camera over het land gaat, rond 00:02:30 die bergen. Maar heel veel scenes daarvan,

00:07:52 zie de obelisk

http://i.imgur.com/4NcOx9Dl.jpg

Avatar. Zie arm van Dr. Grace Augustine (http://www.imdb.com/character/ch0062576/?ref_=tt_cl_t3)
http://i.imgur.com/O2vPfwrl.jpg


Despicable Me 2
http://i.imgur.com/T0EFANql.jpg

Bij mij is dat iedere keer op dezelfde plaats, meestal achtergrond. Als je deze https://drive.google.com/file/d/0B-VEJgtZgLmiRDI2dTE4TGlxT2s/view crosstalk video test uitvoert, (van tweakers) kan je zien waar je crosstalk zit.

Bij mij hier op deze plek, dat geeft de test aan.

:http://i.imgur.com/5lhecsEm.jpg

Onderin heb ik nooit geen crosstalk met ondertitels of wat dan ook, wel soms als de ondertitels boven in het beeld verschijnen.
Iedere paneel is anders, het kan zijn dat je met de videotest je crosstalk gebied onderin het beeld zit. Het is met een bepaalde 3D diepte.

Maar ik krijg deze week een andere paneel, hopelijk dat het dan is opgelost, maar het kan ook zijn dat het erger is (is niet te hopen)

Filmlover
04-07-2017, 14:28
Met Ice Age - Christmas Special al meteen het logo:
http://i.imgur.com/RwBiFy7l.jpg

WaymannDirector
04-07-2017, 14:50
Met Ice Age - Christmas Special al meteen het logo:


Als deze foto's door 1 kant van de 3D bril zijn genomen dan is er denk ik inderdaad iets mis met je scherm. Ik had hetzelfde probleem bij een andere LED tv van LG. (al was het volledige scherm slecht) Waarschijnlijk zal het probleem opgelost zijn met een nieuw scherm. Maar het fox logo ziet er inderdaad niet goed uit. Als je een foto zou nemen door 1 kant van de 3D bril zou je het andere beeld niet meer mogen zien.

Gods of Egypt is trouwens een slechte 3D versie. Is een conversie + het beeld is ingezoomd.

Filmlover
04-07-2017, 14:57
Als deze foto's door 1 kant van de 3D bril zijn genomen dan is er denk ik inderdaad iets mis met je scherm. Ik had hetzelfde probleem bij een andere LED tv van LG. (al was het volledige scherm slecht) Waarschijnlijk zal het probleem opgelost zijn met een nieuw scherm. Maar het fox logo ziet er inderdaad niet goed uit. Als je een foto zou nemen door 1 kant van de 3D bril zou je het andere beeld niet meer mogen zien.

Gods of Egypt is trouwens een slechte 3D versie. Is een conversie + het beeld is ingezoomd.Klopt. Maar als ik ga staan is de crosstalk boven weg. Ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze last van crosstalk hadden. Daarom knijp ik hem wel, dat ik weer een paneel krijg met problemen.

raymen
04-07-2017, 17:13
ik had dat ook, ik heb mijn tv 15cm naar beneden gehangen, nergens meer last van
daarom ook ooghoogt in het midden van het scherm

heb je het ook als je zelf iets omhoog gaat zitten

rogue
04-07-2017, 17:46
Ik ga niet eens kijken of ik het heb. Ik heb er nu geen last van, maar stel dat ik het met dat bestandje ga testen en er komt iets uit...dan kun je het niet 'ont'zien ;).

Filmlover
04-07-2017, 18:21
ik had dat ook, ik heb mijn tv 15cm naar beneden gehangen, nergens meer last van
daarom ook ooghoogt in het midden van het scherm

heb je het ook als je zelf iets omhoog gaat zittenJep, zelfs als ik op de hoogste stand van mijn bureaustoel ga zitten (51 cm hoog) dan nog steeds crosstalk. Alleen als ik op de bank leuning ga zitten (64 cm hoog) dan is het weg. (dan is het niet fijn kijken) Maar dat is van de gekke om zo 3D te gaan bekijken.
Voor mijn vriendin (een kop kleiner dan mij) zou het dan nog een probleem zijn. Sommige mensen hebben boven en onder crosstalk met de E6V en kunnen helemaal geen positie vinden zonder crosstalk 3d te bekijken.

Het is wel pech hebben, nu krijg ik dan mijn 3e paneel. De eerste paneel was helemaal kapot. De 2e huidige crosstalk, banding, vignitting, en een pixel dat steeds fel knippert met Dolby Vision. En de 3e is afwachten.

raymen
04-07-2017, 18:48
Ja dat is klotte en hoort natuurlijk niet

maar heb wel gemekrt dat met 3D het best optimaal moet staan
hoe staat je 3D stand automatisch

krijg je het handmatig niet een beetje beter dan

dit is mijn 2de scherm , mijn eerste 65e6 had een flinke fout rechtsonder in
deze 2de is tot nog toe perfect
ook beter met 3d dan de vorige, daar had ik ook last van het crosstalk

Filmlover
04-07-2017, 20:54
Ja dat is klotte en hoort natuurlijk niet

maar heb wel gemekrt dat met 3D het best optimaal moet staan
hoe staat je 3D stand automatisch

krijg je het handmatig niet een beetje beter dan

dit is mijn 2de scherm , mijn eerste 65e6 had een flinke fout rechtsonder in
deze 2de is tot nog toe perfect
ook beter met 3d dan de vorige, daar had ik ook last van het crosstalkDie fout met de flikkerende pixel zat bij mij ook rechts onderin, misschien heb ik wel jou paneel ontvangen;)

Maar heb alles geprobeerd, als ik de 3d settings ging aanpassen, dan klopte het naderhand ook weer niet op dezelfde plaats bovenin het midden.
Voorbeeld: Scene 1 heeft de eerste minuten crosstalk, daarna enkele minuten weer niet. Pas ik de 3D aan dan is de volgorde met crosstalk andersom.
Het staat niet op automatisch maar op handmatig, fabrieksinstelling.

raymen
05-07-2017, 05:01
Bij mij was het geen flikkerende pixel,maar een soort van zwarte inktvlek aande rand rechtsonderin.
werd door lg niet moeilijk om gedaan,en meteen omgeruild.

Maar je krijgt dus voor de 2 x een nieuw scherm, hoop voor je dat 3 x maal echt scheepsrecht is
want elke keer in en uitpakken is geen fun, wat zitten die krengen goed verpakt zeg:lol:

Filmlover
05-07-2017, 12:52
Bij mij was het geen flikkerende pixel,maar een soort van zwarte inktvlek aande rand rechtsonderin.
werd door lg niet moeilijk om gedaan,en meteen omgeruild.

Maar je krijgt dus voor de 2 x een nieuw scherm, hoop voor je dat 3 x maal echt scheepsrecht is
want elke keer in en uitpakken is geen fun, wat zitten die krengen goed verpakt zeg:lol:
Dat hoef ik niet te doen, dat heeft de monteur nog steeds gedaan. Ik krijg nu voor de 3e keer een nieuw scherm.

Redcinema
09-07-2017, 13:54
Heb de mijne nu meer dan 1 jaar en nog geen problemen mee gehad.
luxe problemen wel vooral omdat 3D zo goed is.
weet nu ook niet of ik king skull island op 3D of uhd moet aanschaffen.

raymen
09-07-2017, 17:50
Heb hem op uhd besteld, maar van de week in 3d gekeken.

weer een pareltje op 3d gebied.

beetje moeilijk soms 3d,uhd. 3 d. Uhd,, ik weet het soms niet

Redcinema
09-07-2017, 21:44
3D was een pareltje dan ga ik hiervoor als de atmostrack er ook opstaat.
ik had trouwens ook meer van uhd voorgesteld maar valt mij behoorlijk tegen.
al de oude films die ze nu gaan uitbrengen op uhd ga ik ook niet meer dubbeldippen verschil met bluray vind ik te klein

korenjw
19-07-2017, 17:24
Jullie ook al automatisch de update 05.30.02 gekregen? Bij mij is deze geïnstalleerd en volgens zeggen brengt dit HDR HLG met zich mee. Een nadeel van de firmware is dat HDR Game Mode een stuk donkerder is geworden. Bij LG UK schijnt dit al gemeld te zijn en wordt er aan een fix gewerkt (hoop ik in ieder geval). Dus zelf bepalen dit te installeren of niet.

John Tak
19-07-2017, 20:19
Nope, ik heb nog 04.30.65....? En na zoeken op nieuwe update zegt ie dat de firmware up to date is....?

korenjw
19-07-2017, 21:09
Dat is vreemd. Zijn er al paar na geweest. Kijk maar 2 pagina's terug waarbij iemand al een nieuwere versie meldde.

raymen
20-07-2017, 06:08
Hoi

heb jij de E6 of G6

want hier nog niks te melden
via de tv niet en via de site niet

korenjw
20-07-2017, 16:45
Ik heb de E6. Kreeg update een keer 's ochtends binnen. Maar misschien heeft LG hem teruggetrokken wegens problemen.

Mark van L.
21-07-2017, 05:27
Ik heb de E6. Kreeg update een keer 's ochtends binnen. Maar misschien heeft LG hem teruggetrokken wegens problemen.

Mijn E6V heeft 2 dagen geleden de firmware upgrade geinstalleerd (automatisch).

raymen
21-07-2017, 09:32
Raar
hier niks gevonden
mischiem is het regio afhankelijk

Claudio Santulli
21-07-2017, 10:47
Misschien wel serienummer afhankelijk?

korenjw
21-07-2017, 16:32
Nee, lijkt er echt op dat de update teruggetrokken is. Staat ook op avsforum. Dus je moest echt je tv ingeschakeld hebben in die korte periode. Op de LG US site stond ook een changelog van de update, maar daar is ook niks meer te zien.

Edit: op de Amerikaanse LG site is de firmware weer beschikbaar.

raymen
21-07-2017, 16:33
ja maar op de site zelf is nog niks te vinden claudio

pretorian22
24-07-2017, 09:19
Ik heb ook nog de "oude" firmware op mijn C6 en bij zoeken naar updates wordt er nog niets gevonden.

Michael Hamers
26-07-2017, 20:31
Ik heb ook een OLED besteld! Ik ben voor de 55B6V gegaan. Kon em voor een mooi prijsje krijgen met inruil van mijn huidige tv. Kan niet wachten tot ie in huis staat!

rogue
27-07-2017, 15:45
Ik heb ook een OLED besteld! Ik ben voor de 55B6V gegaan. Kon em voor een mooi prijsje krijgen met inruil van mijn huidige tv. Kan niet wachten tot ie in huis staat!

Ga je 3D verzameling maar vast uitbreiden ;).

Michael Hamers
27-07-2017, 17:38
Ga je 3D verzameling maar vast uitbreiden ;).

De B6 is niet 3D compatibel. Ik verheug me eerder op HDR materiaal eerlijk gezegd.

raymen
27-07-2017, 19:16
nou ik kan zeggen dat 3d mooier is als hdr op mijn oled, en ik denk dat er meerdere hier het mee eens zijn

hdr is een mooie vooruit gang, maar 3d is smullen

rogue
27-07-2017, 19:27
De B6 is niet 3D compatibel. Ik verheug me eerder op HDR materiaal eerlijk gezegd.

Aha, de B serie, had ik overheen gelezen. Ik ben het deels met raymen eens; hoewel ik UHD discs ook érg mooi vind, heeft de 3D juist ook echt de enorme 'WOW' factor. maar goed: op zoek naar een UHD speler dan, en dan een eerst een paar demo discs kopen ;).

jeroeni
27-07-2017, 19:49
Ik heb ook een OLED besteld! Ik ben voor de 55B6V gegaan. Kon em voor een mooi prijsje krijgen met inruil van mijn huidige tv. Kan niet wachten tot ie in huis staat!

Gaaf toestel.
Komt er dan ook nog een Pro ?

Michael Hamers
27-07-2017, 21:27
Aha, de B serie, had ik overheen gelezen. Ik ben het deels met raymen eens; hoewel ik UHD discs ook érg mooi vind, heeft de 3D juist ook echt de enorme 'WOW' factor. maar goed: op zoek naar een UHD speler dan, en dan een eerst een paar demo discs kopen ;).

Ik heb al Planet Earth II op UHD liggen in ieder geval. Dus gaat goedkomen! Ik denk dat het de OPPO 203 gaat worden over een tijdje ;-)

De enige echte wow factor bij 3D had ik toen ik laatst voor Allesoverfilm een projector mocht reviewen. Dat is toch echt de enige echte 3D ervaring. Ik vind een TV gewoonweg te klein voor 3D. Maar misschien komt er in de toekomst nog een leuke beamer te hangen. Want ook dát is erg leuk kan ik je zeggen!

Michael Hamers
27-07-2017, 21:28
Gaaf toestel.
Komt er dan ook nog een Pro ?
Ik kom eigenlijk maar weinig aan gamen toe de laatste maanden. Druk met reviewen voor deze site ;-). Ik denk dat ik het daarom nog maar gewoon bij de gewone PS4 hou voor die keren dat ik een spelletje speel. Die ondersteunt in elk geval wel HDR.

jeroeni
28-07-2017, 06:57
Ik kom eigenlijk maar weinig aan gamen toe de laatste maanden. Druk met reviewen voor deze site ;-). Ik denk dat ik het daarom nog maar gewoon bij de gewone PS4 hou voor die keren dat ik een spelletje speel. Die ondersteunt in elk geval wel HDR.

In dat geval zou ik het dan lekker zo laten ja.

rogue
28-07-2017, 17:20
Ik heb al Planet Earth II op UHD liggen in ieder geval. Dus gaat goedkomen! Ik denk dat het de OPPO 203 gaat worden over een tijdje ;-)

De enige echte wow factor bij 3D had ik toen ik laatst voor Allesoverfilm een projector mocht reviewen. Dat is toch echt de enige echte 3D ervaring. Ik vind een TV gewoonweg te klein voor 3D. Maar misschien komt er in de toekomst nog een leuke beamer te hangen. Want ook dát is erg leuk kan ik je zeggen!

Geloof me, 65" is ruim genoeg voor de 'echte' 3D ervaring ;). Ik heb genoeg sceptici over de vloer gehad, en als ik dan Avatar 3D opzet, dan vallen de monden open. Zien = geloven in dit geval.

Michael Hamers
28-07-2017, 17:33
Dat kan, maar dan nog... Ik had een 3D tv. En ja dat was soms leuk, maar het aantal keren dat ik een 3D film heb gekeken kan ik op 2 handen tellen. In de bioscoop vind ik het wel ok, maar ik draag zelf een bril en met een extra 3D bril vind ik het tegenwoordig eerder irritant worden. Laat mij maar lekker 2D kijken op dit top scherm... (Y)

raymen
28-07-2017, 17:59
ik draag ook een bril, en zaet de 3d bril ervoor, nergens last van

ik vindt zelf de 3d ervaring thuis veel beter als in de bios, ik ervaar daar nog wel eens snelle bewegingen de niet te volgen zijn.
thuis helemaal geen last van
donkere scenes zijn schitterend in 3d.
pas nog ghost in the shell en kong skull island gezien,,mooiste 3d ervaring tot nu toe

rvvnr1
28-07-2017, 18:15
Daarnaast heb je nog van die clip-on glazen, voor 2,50 bij Pathe te halen.
Heb je maar één montuur op je neus.

Michael Hamers
28-07-2017, 19:12
Jongens, jullie brengen me aan het twijfelen haha. Moet ik voor€200 meer voor de E6V gaan? Is eigenlijk echt boven mijn budget en ik kijk echt bijna nooit 3D... Buiten 3D is er volgens mij niet heel veel verschil tussen beiden...

Claudio Santulli
28-07-2017, 20:06
Sorry Michael, maar 3D is echt vet op een LG OLED. Maar je maakt het jezelf wel moeilijk straks. Ga je voor een film op UHD BD of een 3D-BD. SDR is namelijk al ontzettend mooi op een OLED, dat UHD BD met HDR zeker mooi Is, maar het verschil is minder groot als een LED. Maar dan heb je de keuze...

Lastige keuze dus.

stefan
28-07-2017, 22:04
Ik heb sinds 3 dagen ook de lg OLED55E6V staan. En kan alleen maar beamen dat het 3d effect op deze tv echt super is. Ook de normale blu-rays zien er tiptop uit. Echt jammer dat 3d in de nieuwe modellen niet meer eordt ondersteund.
Als je ergens nog wat geld over hebt is het de meerprijs meer dan waard!

Frenkel
29-07-2017, 05:25
Ik heb zelf ook de 55B6V gekocht vorig jaar maar het verschil met de 55E6V was toen nog tegen de €800.

Zou het verschil destijds echter maar €200 Zijn geweest dan had ik, gezien alle reacties over 3D op een Oled, ongetwijfeld voor de E gekozen, ondanks dat ik geen enkele 3D disc bezit.

raymen
29-07-2017, 08:46
Sterker nog
ik zou momenteel geen 2017 model willen

dus hopen dat de E6 nog lang mag blijven, en dat hij niet stuk gaat
want een tv zonder 3d zou ik momenteel niet willen

rvvnr1
29-07-2017, 09:21
De E6 heeft ook een prima ingebouwde soundbar, verbaas me elke keer wat een geluid daar uit komt.
En daarnaast schijnt de E6 (en de hogere modellen) ook een andere en betere chipset te gebruiken dan de B6.

rogue
29-07-2017, 12:56
Als het verschil maar €200 bedraagt, dan zou het voor mij niet eens meer een keus zijn ;).
Maar ik kan niet in je portemonnee kijken en ook niet in je hoofd. Ik ben benieuwd wat je doet.

Michael Hamers
29-07-2017, 16:40
Ik heb besloten toch gewoon voor de B6 te gaan. Ondanks dat 3D wellicht mooi is ben ik de enige in huis die er tegen kan. Zowel mijn vrouw als mijn dochter worden er misselijk van. Dan koop ik liever voor het prijsverschil een paar UHD Blu-ray uitgaves.

knightni
30-07-2017, 21:37
Al eventjes mijn droomtelevisie, maar dan nu met de prijsdalingen: LG OLED65E6V besteld!! (y)(y)

Michael Hamers
31-07-2017, 11:50
Haha en ik heb toch mijn bestelling gewijzigd naar de OLED55E6V...

rvvnr1
31-07-2017, 12:21
Wijze keuzes! (y)

raymen
31-07-2017, 12:43
Yessssss

welcome too the club

John Tak
31-07-2017, 15:36
Ik ben het met de vorige posters eens... 3D op mijn LG OLED heeft een WAUW-factor die ik niet eerder heb gehad. Wat een prachtige plaatjes, en dan gewoon met een passieve 3D-bril, dezelfde die ze ook in de bios hebben. Geen overspraak, strak, contrastrijk, echt te gaaf.

stefan
31-07-2017, 16:41
Dat had ik ook. De mijne wordt alleen omgeruild. Ik heb aan de zijkanten een lichtgevende verticale balk die er niet hoort :(.

Marcel Hoeve
31-07-2017, 17:18
Volgens mij moeten jullie maar een Whatsapp-groepje oprichten... :lol: Voor mij voorlopig nog lang geen nieuwe TV, de mijne voldoet nog uitstekend. Bovendien heb ik ook bepaalde twijfels over OLED die jullie niet hebben kunnen wegnemen.

raymen
31-07-2017, 17:26
Euhhh je zit in een OLED topic hoor

stefan
31-07-2017, 17:42
Tja twijfels..sinds ik een OLED heb staan zijn alle twijfels weg. Geen overbelichting, mooie kleuren, goede zwartwaardes. Geen spijt van in ieder geval ;).

Mark van L.
31-07-2017, 18:12
Volgens mij moeten jullie maar een Whatsapp-groepje oprichten... :lol: Voor mij voorlopig nog lang geen nieuwe TV, de mijne voldoet nog uitstekend. Bovendien heb ik ook bepaalde twijfels over OLED die jullie niet hebben kunnen wegnemen.

Jij moet naar Samsung topic. Laat de tevreden OLED gebruikers toch lekker genieten hier :lol:

Marcel Hoeve
31-07-2017, 18:19
Euhhh je zit in een OLED topic hoor
Ja, dat weet ik, maar als eigenaar van een zeer goede LED TV mag ik jullie ervaringen met OLED toch ook lezen (en daar wat van vinden)? Beneden in de woonkamer bij mij staat nog steeds een oude onverwoestbare plasma, maar die is in beeldkwaliteit door mijn Samsung inmiddels links en rechts ingehaald: grotere helderheid, diepere zwartwaarden, fraaie detailweergave in donkere vlakken, mooie natuurlijke kleuren, scherper beeld en betere bewegingsweergave. Alleen de kijkhoek valt tegen.

Ik volg de OLED-ontwikkelingen op de voet, lees daarom ook dit topic met jullie ervaringen, hoe gekleurd die ook soms zijn, maar ook puur uit interesse. Echter, ook OLED is nog niet perfect. Er zit wel degelijk nog ruimte voor verbetering in. Maar wellicht is mijn beeld van OLED wat vertroebeld door de slechte OLED-presentaties bij zaken als Media Markt. Op basis wat van wat daar te zien is zou ik nooit een OLED aanschaffen.

Michael Hamers
31-07-2017, 18:31
Tja, ik heb nu plasma tv's gehad, LCD tv's, een echt goed LCD scherm getest onlangs, maar OLED is toch wel een klasse apart. En je moet bij geen enkele tv uitgaan van wat je bij de MediaMarkt ziet is mijn mening. Maar een goede LCD is vooral veel helderder. Dat wel. Ook OLED verbetert elk jaar. En qled gaat straks ook geen backlight meer nodig hebben. Kortom, veel moois om als liefhebber gewoon van te genieten. Ik kan niet wachten tot het woensdagavond is! Dan ga ik em installeren!

rogue
31-07-2017, 19:34
Ja, dat weet ik, maar als eigenaar van een zeer goede LED TV mag ik jullie ervaringen met OLED toch ook lezen (en daar wat van vinden)? Beneden in de woonkamer bij mij staat nog steeds een oude onverwoestbare plasma, maar die is in beeldkwaliteit door mijn Samsung inmiddels links en rechts ingehaald: grotere helderheid, diepere zwartwaarden, fraaie detailweergave in donkere vlakken, mooie natuurlijke kleuren, scherper beeld en betere bewegingsweergave. Alleen de kijkhoek valt tegen.

Ik volg de OLED-ontwikkelingen op de voet, lees daarom ook dit topic met jullie ervaringen, hoe gekleurd die ook soms zijn, maar ook puur uit interesse. Echter, ook OLED is nog niet perfect. Er zit wel degelijk nog ruimte voor verbetering in. Maar wellicht is mijn beeld van OLED wat vertroebeld door de slechte OLED-presentaties bij zaken als Media Markt. Op basis wat van wat daar te zien is zou ik nooit een OLED aanschaffen.

Marcel, ik ben blij dat je zeer tevreden bent met je televisie. En ik lees dat je kritisch bent op OLED, ook prima. Natuurlijk zijn ze niet perfect, geen enkele televisie is dat, omdat ze steeds worden ingehaald door de nieuwste ontwikkelingen.

Maar ergens begrijp ik het niet; als je kritiek hebt op het beeld van deze OLED's, hoe kun je dan wel tevreden bent met je eigen televisie? Want je gelooft toch niet dat een LED tv uit 2013 (jouw Samsung UE55F8000) een beter beeld zal hebben dan een OLED uit 2016? Je vermeldt dat onze meningen hier gekleurd zijn, maar in dat geval zijn wij niet de enige geloof ik ;). Je zult het echt een keer bij iemand moeten zien en niet in een Mediamarkt, dan kun je pas echt goed oordelen.

Michael Hamers
01-08-2017, 11:33
Ik heb besloten toch gewoon voor de B6 te gaan. Ondanks dat 3D wellicht mooi is ben ik de enige in huis die er tegen kan. Zowel mijn vrouw als mijn dochter worden er misselijk van. Dan koop ik liever voor het prijsverschil een paar UHD Blu-ray uitgaves.

Overigens was het prijsverschil tussen de B6V en de E6V nog maar €150,00. Dus de keuze is nu nog helderderderder... Voor zover dat nog niet helder was... Dus...

Marcel den Haan
01-08-2017, 19:26
Haha en ik heb toch mijn bestelling gewijzigd naar de OLED55E6V...

Je gaat geen spijt krijgen. Hier staat hij nu een half jaar en nog steeds verbaasd het scherm mij. De soundbar laat echt goed geluid horen, totaal niet te vergelijken met normale tv-speakers. Beeldkwaliteit is op alle formaten subliem. Ga hem zelf nog laten kalibreren binnenkort, hoop er zo nog meer uit te halen. Hoewel de ISF standen al erg goed zijn. Sinds enkele weken ook de Oppo 203 staan en wow, 4K is echt mooi. Ik heb maar enkele 3D schijven, het kan me weinig boeien, maar wat ik even snel heb bekeken ziet er zeer strak uit. Veel plezier ermee in ieder geval (y)

jeroeni
01-08-2017, 19:40
Haha en ik heb toch mijn bestelling gewijzigd naar de OLED55E6V...

Veel plezier met je nieuwe scherm.

Nu hoor je ook bij dat LG OLED clubje.:lol:;)

raymen
01-08-2017, 19:42
Iemand zin in een whatts app groepje(y)

Michael Hamers
01-08-2017, 20:34
Haha is goed hoor Raymen!

Ik heb nu ook de OPPO 203 staan overigens.

raymen
01-08-2017, 20:37
Geen idee hoe goed de oppo is
ik bezit de samsung en ben daar eigenlijk zeer tevreden over
of de oppo zoveel beter is geloof ik niet

Michael Hamers
01-08-2017, 20:51
Ik ben bezig met een review van de Sony UBP-X800 en de OPPO UDP-203 is qua beeldkwaliteit en snelheid sowieso al een stuk beter. Ik kan ze alleen niet op hetzelfde scherm naast elkaar beoordelen, want de Sony is weer terug naar Sony. De Sony heb ik getest op de Sony KD-55XE9005. Wel een heel degelijke speler, maar de OPPO is net wat beter. Echter is de Sony een iets completere en vooral veel goedkopere speler waardoor de Sony een hele sterke concurrent is voor OPPO.

Redcinema
01-08-2017, 21:35
Heb de 65e6v oled
de oppo en de Sony en de pana heb ik hierop aangesloten gehad
ik vond de oppo kwa beeld juist de mindere van de 3 dus deze snel weer verkocht
voor mij is de Sony de beste keuze ook zonder ondersteuning van dolby vision

rogue
01-08-2017, 22:28
Ik ben bezig met een review van de Sony UBP-X800 en de OPPO UDP-203 is qua beeldkwaliteit en snelheid sowieso al een stuk beter. Ik kan ze alleen niet op hetzelfde scherm naast elkaar beoordelen, want de Sony is weer terug naar Sony. De Sony heb ik getest op de Sony KD-55XE9005. Wel een heel degelijke speler, maar de OPPO is net wat beter. Echter is de Sony een iets completere en vooral veel goedkopere speler waardoor de Sony een hele sterke concurrent is voor OPPO.

Hoe kun je ze qua beeld vergelijken als je ze niet op dezelfde tv afspeelt? Het antwoord is: niet ;).

Michael Hamers
01-08-2017, 22:40
Hoe kun je ze qua beeld vergelijken als je ze niet op dezelfde tv afspeelt? Het antwoord is: niet ;).

Puur afgaand op beeldkwaliteit in 4K niet nee, maar wel op de algehele indruk van de speler. De userinterface, de geluidskwaliteit, de laadsnelheid, het complete pakket... De UHD speler van Sony heb ik ook aangesloten gehad op mijn huidige full-HD scherm evenals de OPPO en daarbij is de OPPO naar mijn mening net wat beter. Pan bewegingen waren allemaal net wat vloeiender bijvoorbeeld en de scherpte was over de gehele linie wat beter. Op 4K gebied kan ik ze idd niet direct met elkaar vergelijken.

Redcinema
02-08-2017, 08:54
De scherpte is juist het probleem van de oppo deze is zeer matig
lees anders reviews er maar op na
heb ze gehad dus hoe ji erbij komt dat de scherpte van de oppo beter is dan de Sony is mij een raadsel

Michael Hamers
02-08-2017, 09:11
Ik ga ten eerste nooit uit van andere reviews als ik ze met eigen ogen naast elkaar kan zien. Dan noteer ik wat ik zie en dan viel dit mij op. Het is geen groot verschil wat ik heb gezien, maar ik zag het verschil gewoon. Daarnaast zijn er diverse variabelen zoals welke tv er is gebruikt, welke HDMI-kabel er is gebruikt, etc. Maar goed, dit is de thread over de OLED, niet over beide spelers...

Redcinema
02-08-2017, 10:08
Klopt dit topic gaat over oled
maar volgens mij begon jij over beide spelers en ik heb ze vergeleken op mijn oled vandaar
veel plezier met je nieuwe tv!

Michael Hamers
02-08-2017, 10:26
Dat gaat vast goedkomen! Vanmiddag tussen 14u en 16u staan ze als het goed is op de stoep!

Marcel den Haan
02-08-2017, 12:44
De scherpte is juist het probleem van de oppo deze is zeer matig
lees anders reviews er maar op na
heb ze gehad dus hoe ji erbij komt dat de scherpte van de oppo beter is dan de Sony is mij een raadsel

Laat die reviews maar eens zien dan. Scherpte matig? Wat een onzin. Deze speler scoort in alle reviews tussen de 9 en de 10 ergens, dus 4 en 5 sterren.

pretorian22
02-08-2017, 15:39
Laat die reviews maar eens zien dan. Scherpte matig? Wat een onzin. Deze speler scoort in alle reviews tussen de 9 en de 10 ergens, dus 4 en 5 sterren.

Ja is ook gewoon gelul. Ik heb de UB900 weggedaan voor de Oppo en het beeld is op alle vlakken gewoon beter. Kwa 4k upscaling, dvd, blu ray en UHD
Bovendien heb ik de regiomod voor mijn Regio 1 en A stuff.

Maar vooral met de C6 die ik in februari / maart gekocht heb een lust voor het oog. En zeker met Dolby Vision, wat de andere spelers geeneens ondersteunen.

jeroeni
02-08-2017, 15:44
De scherpte is juist het probleem van de oppo deze is zeer matig
lees anders reviews er maar op na
heb ze gehad dus hoe ji erbij komt dat de scherpte van de oppo beter is dan de Sony is mij een raadsel

Heb je een foute gebruikers review gelezen ofzo ?

Redcinema
02-08-2017, 16:42
Ik vind de scherpte gewoon veel minder
kwa upscaling van blurays was de pana en Sony veel beter in maar dit is mijn mening
heb de oppo 101 ook gehad en weer verkocht
als jullie er tevreden mee zijn mag toch ik vind ze niet zo
heb de oppo s gehad maar is niet mijn merk.

Michael Hamers
02-08-2017, 23:45
Zo. Het is al laat. Ik kon de nieuwe tv maar moeilijk uitzetten. Wat een fantastisch scherm! En het leuke is nu dat mijn vrouw het 3D nu wel kan hebben. Dus dat wordt samen 3D films kijken! Ik ben blij dat jullie mee hebben overtuigd van het 3D gebeuren. Maar ook 4K materiaal is ook van te smullen! Vooral Planet Earth Ii is genieten op UHD Blu-ray!

rvvnr1
03-08-2017, 07:33
Graag gedaan! (y)

Netflix heet ook aardig UHD materiaal, zoals de Moving Art serie.
De oceaan aflevering is echt waanzinnig mooi.
(zorg wel voor een stabiele/snelle internetverbinding, de bitrate is daarvan afhankelijk)

raymen
03-08-2017, 09:11
We hebben het gezegt he

veel 3d films zijn geweldig voooral marvelfilms

Michael Hamers
03-08-2017, 09:15
Thnx voor de tip. Netflix heeft idd heel mooi Dolby Vision en UHD materiaal. Daredevil is beeldtechnisch echt een juweeltje. Daarnaast heb ik wat UHD materiaal van www.demo-world.eu (http://www.demo-world.eu) gehaald en ik heb de originele LG Oled demo's van die Mega site afgeplukt die hier ergens in een eerdere post worden genoemd. Erg grappig om in elk geval in UHD de IMAX intro te bekijken o.a.

Avatar in 3D is ook echt fantastisch! Het diepte effect is erg mooi. Toch vind ik persoonlijk 3D met een goede projector iets meer impact hebben. Komt ook puur door het formaat waar je op kunt projecteren en het ligt aan de techniek. Ik heb zelf nooit last van vermoeide ogen bij actief 3D, maar passief 3D kijkt wel heerlijk rustig zonder crosstalk e.d. wat het nu ook voor mijn vrouw en dochter een mooie ervaring maakt. Die kregen eerst hoofdpijn van 3D, maar dat heb je met passief 3D gewoon niet of nauwelijks.

raymen
03-08-2017, 10:02
King arthur
avengers 1
antman
dawn of the planet of the apes
captaian america civil war
echte aanraders

Claudio Santulli
03-08-2017, 10:09
Stel, je had geen 3D genomen. Dan had je de hele tijd afgevraagd waar we het nou steeds over hadden. Dat had je dan moeten indekken met een dosis denial. Nu heb je simpelweg de keuze. Tip, kijk eens Ocean Wonderland 3D voor een verbluffend effect. Die zet ik altijd als eerste op als ik iemand wil laten kennismsken met het nieuwe 3D. Begint met duizenden in je kamer zwemmende visjes tegen een zwarte achtergrond. Works every time. (6)

Michael Hamers
03-08-2017, 10:13
Stel, je had geen 3D genomen. Dan had je de hele tijd afgevraagd waar we het nou steeds over hadden. Dat had je dan moeten indekken met een dosis denial. Nu heb je simpelweg de keuze. Tip, kijk eens Ocean Wonderland 3D voor een verbluffend effect. Die zet ik altijd als eerste op als ik iemand wil laten kennismsken met het nieuwe 3D. Begint met duizenden in je kamer zwemmende visjes tegen een zwarte achtergrond. Works every time. (6)
En waar vind ik die? Is dat een blu-ray ook?

rvvnr1
03-08-2017, 10:22
En waar vind ik die? Is dat een blu-ray ook?
Was net ook aan t zoeken en vond m net bij Zavvi.nl voor een kleine 9 euro samen met twee andere films!
Heb t even voor de zekerheid nagekeken en had m al in huis, maar nog niet bekeken tot dusver...;)

Michael Hamers
03-08-2017, 10:25
Was net ook aan t zoeken en vond m net bij Zavvi.nl voor een kleine 9 euro samen met twee andere films!
Heb t even voor de zekerheid nagekeken en had m al in huis, maar nog niet bekeken tot dusver...;)

Thnx!

WaymannDirector
03-08-2017, 10:25
En waar vind ik die? Is dat een blu-ray ook?

Of In The Heart of the Sea fantastsiche 3D schijf. Zeker op deze Oled.

raymen
03-08-2017, 10:31
Goede tip

Marcel den Haan
03-08-2017, 11:24
Thnx!

Leg er drie pond bij en je kan deze (https://www.amazon.co.uk/Jean-Michel-Cousteaus-Film-Trilogy-Wonderland/dp/B004I85CY4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1501755691&sr=8-2&keywords=ocean+wonderland) kopen. Ocean Wonderland plus nog twee films in 3D over dolfijnen en haaien onder andere. Erg mooi.

rvvnr1
03-08-2017, 11:33
Leg er drie pond bij en je kan deze (https://www.amazon.co.uk/Jean-Michel-Cousteaus-Film-Trilogy-Wonderland/dp/B004I85CY4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1501755691&sr=8-2&keywords=ocean+wonderland) kopen. Ocean Wonderland plus nog twee films in 3D over dolfijnen en haaien onder
andere. Erg mooi.

NIET doen dus! (https://www.zavvi.nl/blu-ray/jean-michel-cousteaus-film-trilogy-in-3d/10300907.html) ;-)

Redcinema
03-08-2017, 12:27
Jungle book vond ik super in 3d
ghost in de shell in italie meegenomen voor 15 euro ook een aanrader op 3d

Michael Hamers
03-08-2017, 13:31
NIET doen dus! (https://www.zavvi.nl/blu-ray/jean-michel-cousteaus-film-trilogy-in-3d/10300907.html) ;-)
Wat een tips allemaal. En deze is helemaal goedkoop! Thnx. Vanavond eens bestellen bij Zavvi

Marcel den Haan
03-08-2017, 15:45
NIET doen dus! (https://www.zavvi.nl/blu-ray/jean-michel-cousteaus-film-trilogy-in-3d/10300907.html) ;-)

Oeps haha. Eerder drie pond eraf daar (y)

stefan
03-08-2017, 17:57
Ik krijg vd week de pana ub700 binnen voor een koopje.. € 217,-..Ben benieuwd.

raymen
03-08-2017, 18:16
Ohh das geen geld

hoe zou deze het doen tegenover de samsun k8500

stefan
03-08-2017, 18:30
Had mazzel via amazon.it :).
Als ik de recensies mag geloven is deze iets minder dan de ub900, maar een stuk beter dan de Samsung.

raymen
03-08-2017, 18:41
Okee
veel plezier ermee
ben benieuwd wat je ervan vind

Michael Hamers
03-08-2017, 22:39
Het lijkt erop dat er een dorkerdere verticale band in beeld loopt bij mij op ongeveer driekwart vanaf links. Het valt het meest op bij een lichtsterkte van 5 tot 15 %. Kennen jullie dit? Is dit een defect?

rvvnr1
04-08-2017, 08:14
Het valt het meest op bij een lichtsterkte van 5 tot 15 %.
Hoe zie je dat??

Wat ik zelf in ieder geval niet heb gedaan is zoeken met allerlei testpatronen etc. naar onvolkomenheden. Zoals je wel vaker hoort is eenmaal gezien nooit meer niet zien.

Michael Hamers
04-08-2017, 08:18
Ik zag het ineens in een schemering scene in een film. Toen zette ik het interne inmeet patroon aan in het witbalans menu en daar valt het uiteraard heel goed op omdat het een egaal kleurvlak is. Maar bij bewegende beelden zie ik het dus echt maar heel sporadisch.

raymen
04-08-2017, 08:26
Er zijn interne resrpatronen,daar kan je dit mee testen

in een beeld menu zeg isf ga je naar geavanceerde bediening
dan witbalans, methode zet je op 20 points IRE
dan zet je patroon op binnen
dan krijg je een egaal grijs vlak van 5 ire te zien
onder patroon staat IRE deze kan je dan van 5%-100% aanpassen

hier kan je ook andere fouten ondeken
in het ergste geval kan je sherm een paneel geluid wissen ,ja zo heet het,

Michael Hamers
04-08-2017, 08:40
Dat is idd het test patroon wat ik heb bekeken. Ik heb ook al het paneel geluid gewist. Slechte vertaling trouwens, maar dat terzijde. Maar dat heeft minimaal geholpen want ik zag het vanochtend nog in datzelfde menu. Van 5 tot 15% valt het op, hoe helderder, hoe minder het opvalt.

stefan
04-08-2017, 09:53
Ik had ook rechts een verticale lichtgevende band. Viel met name op bij voetbalwedstrijden, maar ook bij bluray kijken viel het me op. Hij wordt dinsdag omgewisseld voor een nieuw exemplaar in ieder geval.

Michael Hamers
04-08-2017, 10:16
Ik had ook rechts een verticale lichtgevende band. Viel met name op bij voetbalwedstrijden, maar ook bij bluray kijken viel het me op. Hij wordt dinsdag omgewisseld voor een nieuw exemplaar in ieder geval.

Ik lees net in de review van flatpanelshd dat het bij hun review exemplaar er het exact hetzelfde eruit ziet als bij mij het geval is. Ze hebben een foto bij 5% lichtsterkte gemaakt. Het zou een bekende bijkomend effect zijn bij OLED. Ik hou het komende dagen in de gaten, anders moeten ze en bij mij ook maar omwisselen voor een nieuwe.

Het valt bij mij echter totaal niet op bij reguliere beelden. Tenzij je er echt heel erg op focust. Anyway, het beeld is bijzonder mooi! Ben tot nu toe heel blij met mijn keuze voor een OLED!

Michael Hamers
04-08-2017, 10:17
Kijk. Zo dus: http://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_E6_large_27.jpg

Dit is bij een sluitertijd van 4 seconden dus lichter dan in het echt, maar je snapt nu wat ik bedoel.

raymen
04-08-2017, 10:30
ja dit zie je veel bij de oleds

maar is vaak bij normaal gebruik niet te zien

maar die panel wissel moet je niet te vaak doen

heb nu deze oled meer als een een half jaar(ik heb geen last van balken of wat dan ook),daarvoor een andere gehad, met wel een flinke fout in het scherm
maar heb pas 2 keer die panel geluid wissel gedaan

Michael Hamers
04-08-2017, 11:09
Nu ik heb gezien dat het weinig uithaalt zal ik dat ook niet vaak gaan doen nee.

rvvnr1
04-08-2017, 14:45
Ok duidelijk!
Heb besloten om er niet naar op zoek te gaan... ;-)

Michael Hamers
04-08-2017, 15:53
Ok duidelijk!
Heb besloten om er niet naar op zoek te gaan... ;-)

Ik was er ook niet naar op zoek, maar ik zag ineens wat tijdens het film kijken. Dus toen zocht ik meer bevestiging van wat ik dacht te zien. Ff het weekend aankijken en anders plattetv.nl even bellen maandag.

raymen
04-08-2017, 16:00
Hoe bright staat je brightness
en contrast en oled light

stefan
04-08-2017, 18:40
Ik heb hem ook via plattetv. Goede service in ieder geval als je een probleem aangeeft met je toestel.

Michael Hamers
04-08-2017, 19:22
Hoe bright staat je brightness
en contrast en oled light

OLED light staat op 70, contrast op 85. Is afgesteld met Disney WOW. Brightness staat op 52.

raymen
04-08-2017, 19:26
Klopt wel zon beetje

bij mij
op isf night

oled light 55
contrast 82
brightnes 54
en alles uit tru motion ook

Michael Hamers
04-08-2017, 20:13
Yep. Alles uit idd. Maar ik heb plattetv gemaild. Ik begin me er nu al aan te storen. Dit wil ik niet met een tv die ruim 2000 kostte...

John Tak
04-08-2017, 21:26
en ik heb de originele LG Oled demo's van die Mega site afgeplukt die hier ergens in een eerdere post worden genoemd.
Interessant, welke Mega-site is dat...?

Michael Hamers
04-08-2017, 21:32
Interessant, welke Mega-site is dat...?

https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q

Even de bestandsextensie wijzigen van lge naar mkv en you're good to go

John Tak
04-08-2017, 21:44
https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q

Even de bestandsextensie wijzigen van lge naar mkv en you're good to go Thanx Michael!!

rvvnr1
04-08-2017, 23:44
HIER (https://www.avforums.com/threads/dolby-vision-demo-vids.2039544/) nog een hele zooi.

Michael Hamers
05-08-2017, 12:13
Yep. Alles uit idd. Maar ik heb plattetv gemaild. Ik begin me er nu al aan te storen. Dit wil ik niet met een tv die ruim 2000 kostte...

Had gisterenavond om half 10 nog een reactie. Vandaag vervolgcontact geweest en de tv gaat omgeruild worden. Heb net een lading foto's moeten sturen van de doos en de tv etc. Tot nu toe echt niets dan lof voor Plattetv.nl!

Redcinema
05-08-2017, 13:12
Dan hoop ik voor je dat de volgende wel goed is
blijft altijd een lot uit de loterij tegenwoordig spreek uit ervaring en blijft altijd balen
succes!

Michael Hamers
05-08-2017, 13:15
Dan hoop ik voor je dat de volgende wel goed is
blijft altijd een lot uit de loterij tegenwoordig spreek uit ervaring en blijft altijd balen
succes!
Ja klopt idd. Blijft lastig. Maar hoe dan ook neem ik pas genoegen met een tv die in mijn ogen 100% goed is. Kost me iets te veel geld om vertical banding voor lief te nemen als het toch best goed zichtbaar is.

rvvnr1
05-08-2017, 13:33
Groot gelijk. Jammer dat t moet maar ja.
Heb ook t idee dat zulk soort mankementen ook gaan optreden door de manier waarop deze schermen worden getransporteerd.
Sommigen kieperen m gewoon in de achterbak terwijl er toch echt op de doos staat dat ie verticaal vervoerd moet worden.

Michael Hamers
05-08-2017, 13:53
Groot gelijk. Jammer dat t moet maar ja.
Heb ook t idee dat zulk soort mankementen ook gaan optreden door de manier waarom deze schermen worden getransporteerd.
Sommigen kieperen m gewoon in de achterbak terwijl er toch echt op de doos staat dat ie verticaal vervoerd moet worden.
Ja klopt. Je hebt er horken bij. Maar de eigen transportservice van PlatteTV die de tv kwam brengen had em netjes rechtop staan. Er zit niet eens een krasje op de doos, laat staan op de tv. Dus dat is het probleem niet. Maar overal lees je van vertical banding issues met OLED. De ene heeft het wel, de andere niet. Ik heb even pech nu, maar daar is garantie gewoon voor. Het is nog altijd een jonge techniek...

jeroeni
05-08-2017, 14:13
Had gisterenavond om half 10 nog een reactie. Vandaag vervolgcontact geweest en de tv gaat omgeruild worden. Heb net een lading foto's moeten sturen van de doos en de tv etc. Tot nu toe echt niets dan lof voor Plattetv.nl!

Geen reparatie?

Je mag hopen dat je een nieuw scherm krijgt want ik heb het meegemaakt dat de problemen net na de garantie terug kwamen.Je betaalt veel voor zo'n scherm dus misschien is het geen gek idee om een nieuwe te eisen.Plattetv leid er niets van die sturen heb gewoon terug naar LG.

Je kan je geld maar 1x uitgeven;)

Michael Hamers
05-08-2017, 15:52
Geen reparatie?

Je mag hopen dat je een nieuw scherm krijgt want ik heb het meegemaakt dat de problemen net na de garantie terug kwamen.Je betaalt veel voor zo'n scherm dus misschien is het geen gek idee om een nieuwe te eisen.Plattetv leid er niets van die sturen heb gewoon terug naar LG.

Je kan je geld maar 1x uitgeven;)

Nee binnen twee weken ruilen ze gewoon om voor een nieuwe. Monteur helpt me zelfs mee de niet goed tv weer in te pakken.

jeroeni
05-08-2017, 16:04
Nee binnen twee weken ruilen ze gewoon om voor een nieuwe. Monteur helpt me zelfs mee de niet goed tv weer in te pakken.

Goed te horen dat de service goed is bij problemen(y)Mijn laatste scherm komt ook van Plattetv.

Bij mij zit het nog altijd diep dat ik met mijn zuurverdiende geld in 2005 stukken kreeg voor en net na de garantie:evil:;)

Michael Hamers
09-08-2017, 07:01
De afspraak staat nu voor a.s. donderdagavond. Ben benieuwd! Hoop dat deze nu wel goed is uiteraard...

Redcinema
09-08-2017, 21:49
Ik hoop het ook voor je!
het zou jammer zijn als deze ook niet goed is maar daar gaan we niet van uit.

Michael Hamers
10-08-2017, 19:42
Godver. De nieuwe heeft weer een ander issue https://goo.gl/photos/ocxdgYULBXXgm4iWA

Johan Scorsese
10-08-2017, 20:28
Wat is dat? :???: Vervelend...

Michael Hamers
10-08-2017, 20:37
Geen idee. Maar ik heb clear panel noise uitgevoerd en het is weg. Dus ik ben blij! Zie hier hoe het er nu voor staat

https://goo.gl/photos/JQo18Xgi4LiE9G8n6

Johan Scorsese
10-08-2017, 22:12
Geen idee. Maar ik heb clear panel noise uitgevoerd en het is weg. Dus ik ben blij! Zie hier hoe het er nu voor staat

https://goo.gl/photos/JQo18Xgi4LiE9G8n6
Stuk beter! Hopelijk kan het ongestoord genieten nu echt beginnen.

Michael Hamers
10-08-2017, 22:34
Inderdaad! Ik ben sinds half tien enorm aan het genieten van allerlei demo materiaal en stukjes film. Echt fantastisch dit scherm! En geen banding of wat dan ook!

raymen
10-08-2017, 22:50
TOP scherm ziet er zo netjes uit

download wat demos van die uhd site
dan kan je pas genieten
ook netflix abo van 4k moet je hebben

veel kijk plezier

Michael Hamers
10-08-2017, 23:04
Uiteraard heb ik diverse lg demo's bekeken. En Netflix 4K abonnement is ook aanwezig. Genieten van Dolby Vision materiaal!

raymen
11-08-2017, 07:00
Er is trouwens net een nieuwe firmware uit
deze activeert HLG op onze tv
ook zijn er nieuwe screensavers aanwezig
enige nadeel blijkt dat in de game mode hdr donkerder is geworden
maar ik kan dit niet controleren, omdat ik niet game en geen console heb

Michael Hamers
11-08-2017, 09:10
Ik heb gisterenavond wel een firmware update gehad, maar geen verschil gezien bij het gamen

WaymannDirector
11-08-2017, 09:25
ook zijn er nieuwe screensavers aanwezig


Eindelijk verlost van die kwijlende hond! Iedere keer als dat beest op het scherm kwam als er bezoek is vroeg men van wie die hond is. :roll:

pretorian22
11-08-2017, 10:34
Eindelijk verlost van die kwijlende hond! Iedere keer als dat beest op het scherm kwam als er bezoek is vroeg men van wie die hond is. :roll:


ik heb nog geen update gehad. heb weliswaar een C6 maar die zou tegelijk een update moeten krijgen. Is ook nog niet te downloaden van de site. voor zowel C6 als E6 niet. Wil ook wel van die hond af hahaha