PDA

Bekijk de volledige versie : Hardware review: LG OLED65E6V



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Claudio Santulli
27-06-2016, 09:21
Hardware review: LG OLED65E6V

Dromen van OLED, dat is wat tot voor kort het hoogst haalbare leek. Maar nu is er de LG OLED65E6V. Een UHD Premium OLED-scherm met HDR en Dolby Vision. Maar is dit werkelijk de beste televisie van dit moment?

Lees dit artikel (https://allesoverfilm.nl/hardware/hardware-review-lg-oled65e6v/)

Michael Hamers
27-06-2016, 14:04
Mooie review Claudio! Als ik je review lees heb ik ontzettend veel zin om heel veel geld uit te geven aan net zo'n pracht apparaat. Alleen ik heb er de centen niet voor beschikbaar op dit moment. Geniet ervan! Maar dat is aan jou wel besteedt!

jeroeni
27-06-2016, 14:43
Mooie review (y)

Claudio Santulli
27-06-2016, 15:19
Dank heren! (y)

BigLebowski
27-06-2016, 16:08
Ik blijf nog even dromen en mijn ongeduld tarten en hoop over een paar jaar iets dergelijks aan te kunnen schaffen, wanneer de prijs wat is gezakt ;)

peptalk
27-06-2016, 17:45
Heb ook een OLED bij een kameraad mogen aanschouwen en eerlijk is eerlijk het ziet er werkelijk prachtig uit en dan heeft hij een ouder model. Kan me helemaal voorstellen hoe mooi deze het beeld weergeeft door de beschrijving van Claudio, scheelt misschien wel dat ik hem al wat vaker ontmoet heb en zijn eerdere set-up heb mogen ervaren. Prima gedaan Claudio en geniet er van(y)

pascal.
27-06-2016, 19:10
Mooi verslag claudio.
Was leuk om te lezen, zeker voor mij omdat we hetzelfde toestel hebben.

Steve G.
27-06-2016, 20:17
Mooie review!

Claudio Santulli
27-06-2016, 20:50
Dank heren. ;-)

Frenkel
27-06-2016, 20:52
Ik zou bijna wensen dat mijn Kuro het binnenkort begeeft, zodat ik een excuus heb om ook een Oled te kopen ;) .
Mijn Plasma is 50" en ik zou nog wel weer een maatje groter willen, daglight geeft toch wel vaak hinder en ook kwa beeldverwerking is mijn 7.5 jaar oude Kuro niet meer de top.


Ach, ik houd het nog wel een paar jaar uit met mijn Kuro en intussen kan de Oled techniek nog verder rijpen en de prijs dalen.
Op dit moment is een Oled voor mij toch nog te veel geld en voorlopig dus nog een "Dream"

Claudio Santulli
27-06-2016, 21:06
Ha ha, enerzijds wou ik dat ik net zo slim als jij was, want je weet bijna zeker dat het scherm straks goedkoper is, maar er ook weer een betere versie is. Als je verstandig bent wacht je nog even, want alles wat nu als oudere modellen aangeboden wordt is niet vrij van OLED-bugs. Maar goed, ik ben niet zo slim en anderzijds ben ik daar ook weer blij mee.

Het schijnt trouwens dat een klinker prima werkt voor je KURO.

Hombre
28-06-2016, 08:41
Leuke en goede review :-)

rogue
28-06-2016, 10:52
Mooie review Claudio, hulde dat je hier weer zoveel tijd in steekt (y). Ik zal het nog moeten doen met die mindere tv (http://dvd.nl/achtergronden/de-nieuwe-panasonic-tx-p65vt60e-versus-de-panasonic-tx-p65vt50e/) :mrgreen:, maar daar kan ik nog heel goed mee leven....
Ik twijfel er niet aan dat ik ook de overstap zal maken naar OLED, maar ik heb nog geen haast en wacht tot de prijzen wat zakken. Wel een potentieel nadeel daarvan is dat je nog maar moet afwachten of 3D ook bij de volgende generatie ondersteund wordt.

Claudio Santulli
28-06-2016, 11:30
Dat was bij mij onderbewust ook een behoorlijk punt die ik zelfs vergeten was aan te halen.

BigLebowski
01-07-2016, 19:25
Hoe zit het eigenlijk met de reflectie van het scherm? Geen last van zonreflectie? Of is het een spiegel? :)

Marcel Hoeve
01-07-2016, 19:37
Ik mis één belangrijk detail in je review: de prijs voor al dit moois. Je zegt er wel wat over, maar nergens zie ik een bedrag genoemd staan. Gokje: tussen de 6.500 en 7.000 euro (zonder inruil)?
En pas de titel van je review even aan: OLKED65E6V bestaat niet als typenummer.

rogue
01-07-2016, 20:13
Dat begrijp ik niet; ongeacht wat hijzelf er voor betaald heeft; de prijs van de TV kun je toch zelf zo opzoeken Marcel?

Claudio Santulli
01-07-2016, 20:40
Hoe zit het eigenlijk met de reflectie van het scherm? Geen last van zonreflectie? Of is het een spiegel? :)
Als hij uit staat is het best een spiegel, maar omdat het contrast immens is heb je totaal geen last van reflectie, maar in mijn huiskamer had ik daar sowieso geen last van, dus het is enigszins lastig oordelen. Maar in het stuk OLED dreams zie je in de foto alle bloemen in mijn tuin in het scherm. :mrgreen:

Claudio Santulli
01-07-2016, 20:44
Ik mis één belangrijk detail in je review: de prijs voor al dit moois. Je zegt er wel wat over, maar nergens zie ik een bedrag genoemd staan. Gokje: tussen de 6.500 en 7.000 euro (zonder inruil)?
En pas de titel van je review even aan: OLKED65E6V bestaat niet als typenummer.

In de review wordt gelinked naar de productpagina waar de adviesprijs staat vermeldt. Maar een prijsvermelding is een momentopname die - indien vermeldt - straks niet meer klopt. En inderdaad Google onthuld alles.

Thanks voor de correctie, die was er kennelijk toch nog ingeslopen.

pascal.
01-07-2016, 23:15
Prijs is geen geheim toch.
Heb 6500 euro hiervoor betaalt maar wou wel de beugel voor niets de vogels thin.
Dit hebben ze gedaan kreeg er zelfs 2.
1heb ik gratis naar raymen verstuurd van het ht forum

raymen
02-07-2016, 12:05
daar dank ik je nogmaals daarvoor.

maar 6500€ heb ik er toch niet voor betaald

Claudio Santulli
02-07-2016, 12:26
Na het scherm nu een paar weken in huis te hebben heb ik inmiddels al meer films herkeken dan de rest van het jaar. Daar zitten recente titels bij en ook ouderen. En uiteraard alle delen van Star Wars. Nog nooit hebben die films er zo goed uitgezien. Het is echt een genot en dat is nog zacht uitgedrukt. Het zwart van de ruimte is echt fantasisch, maar ook gezichten en huidkleuren zijn levensecht en superscherp. Huidskleuren zijn veelal de bottleneck, waar kleurvlakken vaak smoezelig worden, maar niets van dit alles. Nadeel is wel dat je nog beter ziet wanneer CGI niet goed gedaan is of wanneer een achtergrond niet echt is, maar Ik heb gewoon zin om meer films te kijken en als we Pascal mogen geloven wordt dat met UHD BD nog mooier. Uiteraard is het en flink bedrag wat je neerteld, maar ik heb nog geen moment spijt. Het is wat mij betreft echt een flinke stap vooruit. Ik wist wel wat ik kon verwachten, maar dit ontstijgt zelfs mijn verwachtingen.

pascal.
02-07-2016, 15:20
Heb net 2 dezelfde fragmenten van id 4 opgezet,1 op bluray via de oppo en 1 uhd op de pana.
De scene met de helikopters waar ze het licht onsteken voor het alienschip zie je het verschil duidelijk.
Bij de bluray is de lamp achter de heli een witte wazige vlek, bij de uhd zie je opeens echt een lamp wat helder wit schijnt.
Kleuren zijn ook veel mooier.
Kan wel zoveel zeggen maar koop snel zo n ding zeker de centen waard.

raymen
02-07-2016, 15:30
Hoi pascal,

kan je niet 2 fotos maken van blu ray en 1dan van uhd om het verschil nog eens aan te duiden

Hombre
03-07-2016, 11:58
https://tweakers.net/reviews/4651/g6-oled-lg-imponeert-met-topmodel.html

Hier kun je ook duidelijk de refectie zien.

Raar eigenlijk, want LG heef voor de professionele toepassingen een van de betere anti refectie oplossingen ...

Claudio Santulli
04-07-2016, 17:09
Vandaag een discussie gevolgd en gevoerd op de Facebook pagina van LG electronics (https://www.facebook.com/LGBenelux/photos/a.313645955312687.84308.209441512399799/1268285406515399/?type=3&comment_id=1270308146313125&notif_t=like&notif_id=1467633006455181). Hun open vraag was, "hoelang gaat een OLED mee?"

Het uiteindelijke antwoord luidde 3x zo lang als LED. Zijnde 3 x 30.000 uur, dus 90.000 uur wat ongeveer op een jaar of 14 á 15 jaar zou uitkomen bij gemiddeld gebruik.
Of de elektronica en voeding het zo lang zou uithouden is een ander verhaal.

raymen
04-07-2016, 17:40
in 14 -15 jaar heb ik al 3 andere tv`s gehad, en ik denk jij ook claudio

rogue
04-07-2016, 17:46
Vandaag een discussie gevolgd en gevoerd op de Facebook pagina van LG electronics (https://www.facebook.com/LGBenelux/photos/a.313645955312687.84308.209441512399799/1268285406515399/?type=3&comment_id=1270308146313125&notif_t=like&notif_id=1467633006455181). Hun open vraag was, "hoelang gaat een OLED mee?"

Het uiteindelijke antwoord luidde 3x zo lang als LED. Zijnde 3 x 30.000 uur, dus 90.000 uur wat ongeveer op een jaar of 14 á 15 jaar zou uitkomen bij gemiddeld gebruik.
Of de elektronica en voeding het zo lang zou uithouden is een ander verhaal.
Klopt dat wel Claudio?
90000 uur verdeeld over 15 jaar = 6000 uur per jaar. Gedeeld door 365 dagen = 16,5 uur per dag. Nou kijk ik ook wel redelijk wat op mijn tv, maar dit lijkt mij geen gemiddeld verbruik ;).

Claudio Santulli
04-07-2016, 18:38
in 14 -15 jaar heb ik al 3 andere tv`s gehad, en ik denk jij ook claudio

Dat was mijn stelling ook in die discussie met een zuurpruim die alle negatieve dingen over oude OLED-tv's even de revue liet passeren.


Klopt dat wel Claudio?
90000 uur verdeeld over 15 jaar = 6000 uur per jaar. Gedeeld door 365 dagen = 16,5 uur per dag. Nou kijk ik ook wel redelijk wat op mijn tv, maar dit lijkt mij geen gemiddeld verbruik ;).

Ik heb het zo overgenomen en niet nagerekend. Ze hadden het over een gemiddeld gebruik van 16 uur per week.

raymen
04-07-2016, 19:31
16 uur per week
is een 100 jaar zo'n beetje

kan ik hem aan de kleinkinderen geven als ik 80 ben

Claudio Santulli
04-07-2016, 20:18
Laten we het er gewoon op houden dat hij na vijf jaar kuren begint te vertonen en het daarna toch snel bergafwaarts gaat. Ik kan het me namelijk totaal niet voorstellen. Ik heb namelijk nog niet vaak meegemaakt dat de kwaliteit niet achteruit ging naar verloop van tijd. Van inbranden tot vlekken enzoverder... :mrgreen:

raymen
04-07-2016, 20:57
Ik ben nu al aan het sparen voor mijn volgende(y)

Hombre
04-07-2016, 21:58
Laat LCD nu niet inbranden en geen swipe technieken nodig hebben....

Maar een fabrikant is toch helemaal niet gebaat bij een lange levensduur, de consument moet immers cyclisch consumeren :-)

pascal.
04-07-2016, 22:10
Volgend jaar komt er wel weer een nieuwe oled uit die waarschijnlijk nog weer beter is.
Als hij een jaar meegaat ben ik tevreden.

Claudio Santulli
04-07-2016, 22:20
Ik wacht nog even tot hij groter - veel groter - is en ik hem echt tegen de muur kan uitrollen, want daar is de techniek eigenlijk voor bedoeld. Tot die tijd zal deze moeten voldoen.(6)

pascal.
04-07-2016, 22:48
Weet je claudio de mijne wordt alleen door mij in mijn ruimte gebruikt.
Als ik het hoog aanhou speelt hij 12 uur in een week.
Denk dat ik dan nog wel langer kan dan 5 jaar als het moet

raymen
04-07-2016, 23:28
nou die 8 uur per dag haal ik wel hoor

en in het weekeind nog meer

Claudio Santulli
05-07-2016, 00:27
Het is voor mij misschien ook de reden waarom ik nu wat meer heb geïnvesteerd. De KURO was een en al kwaliteit. Vanaf het moment dat ik hem had heeft hij mij verbaasd. Dat uit zich in kleine geluk momentjes. "Zwart is het canvas van alle kleuren", zo werd de KURO geïntroduceerd. De KURO kostte toen rond wat de OLED nu kost. Net zoals ik nu UHD BD's koop - omdat ik toch weet dat het goed snel komt - kocht ik al 3D Blu-ray's. De verleiding van een ranke 3D-Smart TV met hogere helderheid trokken me na lang denken toch over de streep. De Panasonic VT50 was namelijk een bejubeld scherm en Panasonic had de KURO-techniek overgenomen... En na vijf jaar ontwikkeling...

Ik schrok best van de VT50. Ik had me natuurlijk goed ingelezen op diverse forums, dus ik wist het een en ander, maar toch. Natuurlijk deed hij veel goed, hij was veel helderder en had 3D en wat smartfuncties. Maar qua zwartwaarde, 50Hrz-bronnen en stabiliteit in kwaliteit verbleekte die. Pioneer zag wel in dat een scherm naar hun standaarden, van zulke kwaliteit en met dergelijke componenten, niet haalbaar was en staakte de productie. Panasonic was meer van het type, 'elk jaar een nieuw model'. Gelukkig is de service van Panasonic fantastisch. Na serieuze problemen met vlekken kreeg ik zowaar een gloednieuwe VT60 ter vervanging. Niet alleen een nieuw scherm, maar dit was eigenlijk het scherm wat ik had moeten kopen en niet de VT50 van dat jaar ervoor. Het voelde alsof ik de lottery had gewonnen. Nou ja goed, niet overdrijven... Maar alle lof hoe Panasonic dit oploste. Toch, hoe bijna 'perfect' de VT60 ook was, ik zocht in eerste instantie naar een verbetering van de KURO. En aangezien mijn tv weer vlekken begon te produceren was Panasonic geen optie meer. Dan betaal ik in dit geval liever wat meer in de hoop iets van de kwaliteit van de Pioneer terug te vinden. Ik ben wel steeds sceptischer en kan geduld opbrengen. Ik volg de OLED-ontwikkeling al lang en pas bij dit scherm vond ik het überhaupt de moeite waard om te oriënteren. Maar deze stap is zelfs nog groter dan toen met de KURO. Deze LG doet simpelweg alles goed. Bij alles wat ik bekijk merk ik dat het een flinke stap is. Je denkt steeds "Oh, zo hoort het dus".

En dat simpele onbetaalbare kleine genot. Dat heb ik nu zelf bij gewoon tv-kijken. Als er een donkere scene voorbij komt, als er een natuurfilm langs zapt als ik het nieuws zit te kijken. Als ik potverdomme verplicht naar TLC zit te kijken... (alhoewel ik dat nog steeds niet leuk vind) Een Blu-ray kijken is echt een waar feest. 3D is totaal anders dan voorheen. Het klopt gewoon. En ja, ik weet het... de overtreffende trap volgt snel, ook hier. We kunnen dus gelukkig een aardig tijdje voort met ons scherm. Maar perfect is het nog niet... In mijn ideale wereld plak ik een 85 Inch-scherm (of groter) tegen de muur, want dat is mijn ideale thuisbioscoop... Ik bedoel, wat is het leven als er niets meer te wensen is... Voor als je later groot bent.

De tendens van het Facebook-bericht van LG was wel om mensen af te helpen van het idee dat OLED-TV een kort leven beschoren is. En wij? Wij hopen over een jaar of drie, vier dat het ding een keer stuk gaat... Gewoon. (6)

Frenkel
05-07-2016, 06:23
Prijsdaling van de E6 serie, zowel van de 55" als de 65" wordt de adviesprijs met 500 Euro verlaagd.

bron: https://tweakers.net/nieuws/113161/lg-verlaagt-adviesprijzen-van-2016-modellen-oled-tvs.html

Ook de G6 serie wordt goedkoper waarbij het 77" model zelfs daalt van 30.000 naar 20.000 Euro (nog altijd een pak geld natuurlijk) en gezien de prijsdaling in de VS van de B en C serie, die hier nog moeten uit komen, verwacht ik dat die ook aantrekkelijk zullen worden.

Claudio Santulli
05-07-2016, 17:37
Ik maal er niet echt om, maar toch wel een beetje zuur als je net - zoals enkele van ons - enkele weken een scherm hebt aangeschaft. Maar je zal helemaal balen als een stekker als je er achter komt dat je net 10.000 euro teveel hebt betaald voor een LG OLED77G6 Signature. En nee, hij is nog steeds veels te duur om een aankoop van 77 Inch goed te praten... Ik bedoel het is nog steeds de prijs van een gevulde middenklasser, alleen komt hij nu uit het Verre Oosten

raymen
05-07-2016, 18:26
ja wat kan je eraan doen, hij staat hier nu 2,5 week, maar heb een hele goede deal gehad voor de tv, dus die 500€ kan ik wel vergeven

Mvrg,
Raymen

pascal.
05-07-2016, 22:52
Dit zijn dingen dat weet je.
Begin volgend jaar zijn ze nog goedkoper.
Vorig jaar 2 nieuwe auto s gekocht als ik die nu inruil laat ik ook geld vallen.

Ik kijk nu met plezier naar de oled en geniet ervan, wat ik er voor heb betaald en een ander er nu voor betaald intereseert mij geen biet.
Nou zit ik ook niet krap bij kas kan me voorstellen als je hier lang voor hebt gespaard je hier wel van baalt.

Hombre
06-07-2016, 15:29
Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten ;-)


Prijsdaling van de E6 serie, zowel van de 55" als de 65" wordt de adviesprijs met 500 Euro verlaagd.

bron: https://tweakers.net/nieuws/113161/lg-verlaagt-adviesprijzen-van-2016-modellen-oled-tvs.html

Ook de G6 serie wordt goedkoper waarbij het 77" model zelfs daalt van 30.000 naar 20.000 Euro (nog altijd een pak geld natuurlijk) en gezien de prijsdaling in de VS van de B en C serie, die hier nog moeten uit komen, verwacht ik dat die ook aantrekkelijk zullen worden.

Frenkel
06-07-2016, 18:31
Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten ;-)

Over 3 tot 5 jaar ja, dat is de tijd dat Samsung verwacht met QLED op de markt te komen.
OLED van LG is er nu, en ze laten Samsung mooi in hun hempje staan.

Ik heb het gevoel dat je om een of andere rede daar erg moeilijk mee hebt. ;)

Hombre
07-07-2016, 11:35
Over 3 tot 5 jaar ja, dat is de tijd dat Samsung verwacht met QLED op de markt te komen.
OLED van LG is er nu, en ze laten Samsung mooi in hun hempje staan.

Ik heb het gevoel dat je om een of andere rede daar erg moeilijk mee hebt. ;)

Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro

Der Samsung KS9890 ist mit einer Bilddiagonale von 88 Zoll (223 cm) ausgestattet und vereint die derzeitige State of the Art-Technik von Samsung in seinem Gehäuse. Mit Direct LED-Beleuchtung und Quantum Dot Color-Pixeln wird ein Farbraum abgedeckt, der bis zu eine Milliarde Nuancen umfasst.

http://www.mediamarkt.de/de/product/_samsung-ue88ks9890-2109853.html?uympq=vpqr&rbtc=aff|oaf|117370||p|affilinet&ref=117370&affmt=2&affmn=2




En nogmaals nee, ik heb er niet moeilijk mee.
En wat ik aangeef is dat als er conqurentie is tussen de producenten, dat altijd gunstiger is voor de consument.

Misschien nog eens je gevoels sensoren afstoffen en die tunnelvisie bril afzetten, zodat je kan waarnemen dat er meer aan de horizon is.

Claudio Santulli
07-07-2016, 12:26
Quantum-dot is gewoon Samsung's quasi variant van HDR had ik begrepen.

rogue
07-07-2016, 13:14
Gezien Samsung z'n Quantum Dot OLED heeft aangekonden en deze op de IFA te zien is, zal de prijsstrijd losbarsten ;-)


Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro

Der Samsung KS9890 ist mit einer Bilddiagonale von 88 Zoll (223 cm) ausgestattet und vereint die derzeitige State of the Art-Technik von Samsung in seinem Gehäuse. Mit Direct LED-Beleuchtung und Quantum Dot Color-Pixeln wird ein Farbraum abgedeckt, der bis zu eine Milliarde Nuancen umfasst.

http://www.mediamarkt.de/de/product/_samsung-ue88ks9890-2109853.html?uympq=vpqr&rbtc=aff|oaf|117370||p|affilinet&ref=117370&affmt=2&affmn=2




En nogmaals nee, ik heb er niet moeilijk mee.
En wat ik aangeef is dat als er conqurentie is tussen de producenten, dat altijd gunstiger is voor de consument.

Misschien nog eens je gevoels sensoren afstoffen en die tunnelvisie bril afzetten, zodat je kan waarnemen dat er meer aan de horizon is.

Wellicht komt de verwarring omdat je het in eerste instantie over "Quantum Dot OLED" hebt?
Dat Quantum dot of QLED of hoe het ook moge heten ;) is toch alleen een verbetering van de huidige lcd/led technologie (en geen nieuwe technologie zoals OLED)? Lijkt mij sterk dat ze de prestaties van de OLED's al kunnen benaderen.

Of bedoel je gewoon concurrentie in het algemeen? Prijs is wel aantrekkelijker, maar degene die een OLED kan kopen zal minder op de prijs en meer op de prestaties letten, dnek ik.

raymen
07-07-2016, 13:34
En de prestaties zijn geweldig

Frenkel
07-07-2016, 18:04
Nee, Q-dot is al te bestellen bij MM-DE.

Dat is een 4K 88" Q-Dot scherm met LED verlichting en is te koop voor 19.999,- euro


Maar je had het over quantum dot OLED en dat is een techniek die Samsung naar eigen zeggen nu vol gaat ontwikkelen

bron: https://tweakers.net/nieuws/112167/quantumdot-fabrikant-verwacht-eerste-qled-tvs-over-drie-jaar.html


Die QLED moet dus over 3 to 5 jaar op de markt verschijnen.

Tot de tijd dat ze deze belofte waar kunnen maken blijft Samsung voortborduren op de LCD techniek, nu dus ook weer met Q dot.
Ik ga niet zeggen dat het waardeloos is en misschien komen ze met Q dot wel met een doorbraak maar dat is nu nog koffiedik kijken.

Hombre
08-07-2016, 11:56
de techniek uit gelegd

https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_dot_display

De verschillen / overeenkomsten
http://oled.lcdtvbuyingguide.com/oled-tv-articles/quantum-dot-tv.html
(http://oled.lcdtvbuyingguide.com/oled-tv-articles/quantum-dot-tv.html)
Beide technieken hebben voor en nadelen, wat QD in indergeval niet heeft is kleur/helderheid degradatie en last van inbranden...

Of QD ook problemen heeft in het near-black en pure white gebied als LG's W-OLED, kan ik niet vinden

Claudio Santulli
08-07-2016, 12:59
Zijn wel beide oude artikelen. Resp.2011 en 2013
Hier meer over de Samsung Quatum-Dot LED
https://www.homecinemamagazine.nl/2015/01/wai-een-quantum-dot-suhd-tv/

rogue
08-07-2016, 14:14
Hier kun je ook duidelijk de refectie zien.

Raar eigenlijk, want LG heef voor de professionele toepassingen een van de betere anti refectie oplossingen ...


Laat LCD nu niet inbranden en geen swipe technieken nodig hebben....


Beide technieken hebben voor en nadelen, wat QD in indergeval niet heeft is kleur/helderheid degradatie en last van inbranden...

Of QD ook problemen heeft in het near-black en pure white gebied als LG's W-OLED, kan ik niet vinden

Je kunt moeilijk zeggen dat je positief bent over OLED :).

Je post elke keer een negatief puntje over OLED, maar geen enkele keer een positieve. Waarom? Ik hoor je bijvoorbeeld niet over de superiere zwartwaardes of het hogere contrast. Toch opvallend, want ik kan geen enkel artikel vinden dat Quantum Dot beter vindt dan OLED. Een vergelijking valt altijd in het voordeel van OLED uit. Vandaar dat ik de eerdere opmerking van Frenkel niet zo gek vindt, dat je het moeilijk lijkt te hebben dat OLED (o.a.) Samsung in zijn hempje laat staan ;). Vreemd hoor.

Om even een quote uit dit artikel (http://www.hephnertv.com/oled.html) te nemen:
"In fact, OLED technology is the technology that is so much advanced that it should not be compared to an LCD based QD. Hence, even though LG already has the technology to create QD, it is focusing on developing OLED."

Frenkel
08-07-2016, 17:17
Al die fabrikanten gooien met zoveel termen waardoor zelfs techsites soms door de bomen het bos niet meer zien.
Toch lijkt het erop dat de technieken die (noodgewongen) gebruik maken van backlights hun beste tijd hebben gehad. Oled van LG is hiermee de eerste en Samsung is dus bezig met een aternatieve variant:
http://www.trustedreviews.com/opinions/what-is-qled-the-future-of-tv-tech-explained

Deze QLED techniek is in feite dus een soort combinatie tussen OLED en Quantum dot en de kans is groot dat die de huidige OLED van LG zal overtreffen.
Het duurt echter nog wel een aantal jaar voor deze op de markt verschijnt en daarnaast is ook Sony een gelijkaardige techniek aan het ontwikkelen.

Ben wel benieuwd hoe het er over een jaar of 5 allemaal uit zal zien, waarschijnlijk is er dan dus weer iets nieuws dat de huidige OLED het nakijken geeft.
Tegen die tijd zijn de huidige OLED kopers natuurlijk al lang aan iets nieuws toe en kopen ze wat er dat moment het neusje van de zalm is. ;)

Ach ja,...we zullen wel zien.

raymen
08-07-2016, 17:22
:lol::lol: jij snapt hem frenkel, en opp dit moment zijn die eigenaren flink aan het genieten (y)

pascal.
08-07-2016, 18:12
Genieten doen we zeker,
Morgenavond the revenant op uhd kijken.

Claudio Santulli
08-07-2016, 19:08
Dat is toch echt het nadeel van platte tekst. Wij zijn zo euforisch en enthousiast wat ook een beetje gekleurd overkomt. Natuurlijk is Hombre niet negatief over OLED, maar haalt de nadelen aan en die zullen er best zijn, want de witte OLED's met kleurfilters zijn een workarround.

Wat Hombre wel terecht aanhaalt is gewoon een goed punt. Concurrentie is het beste voor de consument en de prijs. Zoals ik in mijn artikel aan het einde zei is ook zoals het is. Het is te hopen dat er snel meer kapers voor de kust komen, want pas dan gaat de ontwikkeling echt snel en wordt de prijs gunstiger. Natuurlijk vind ik het leuk dat ik, Pascal en raymen early adopters zijn, maar eigenlijk moet deze kwaliteit voor iedereen bereikbaar zijn.

Overigens zijn er aan onderhand veel geïnteresseerden in deze televisie, want pm's genoeg. Geen probleem hoor, want ik beantwoord ze meer dan graag. Veel willen op de bandwagon springen en wachtte op het juiste moment.

pascal.
08-07-2016, 22:25
Natuurlijk zijn we er blij mee, hij doet ook veel goed.
Maar ik had ook al eens gemeld dat ik soms bij overloop van zwart naar grijs aan de linkerzijde een dikke rand zie.
Vignetting of hoe je het ook noemen mag ik ben zeer gevoelig voor fouten.

Concurentie mag er van mij ook zeker komen toch ondanks het nog niet helemaal perfect is maar ik stel ook hele hoge eisen wat volgens mij ook nooit zal komen is dit toch de perfecte tv voor mij op dit moment, zeker in combinatie met de panasonic ub 900 uhd heb je een set waar je van kunt smullen.

Marcel Hoeve
09-07-2016, 15:35
Hier is een andere review (http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1465365585) van de E6.

WaymannDirector
12-07-2016, 19:25
Wat is het verschil tussen de E6 en G6 ?

Claudio Santulli
12-07-2016, 21:31
Zoals het artikel stelt, een iets ander design en een grotere sound bar/voet met '4.1'-geluid. De soundbar/voet is opklapbaar om hem op te kunnen hangen. De G6 draagt daarmee wel de titel 'Signature' en heeft ook 'luxere' uitgevoerde afstandsbedieningen. Echter de beeldkwaliteit is hetzelfde.

WaymannDirector
13-07-2016, 07:28
Zoals het artikel stelt, een iets ander design en een grotere sound bar/voet met '4.1'-geluid. De soundbar/voet is opklapbaar om hem op te kunnen hangen. De G6 draagt daarmee wel de titel 'Signature' en heeft ook 'luxere' uitgevoerde afstandsbedieningen. Echter de beeldkwaliteit is hetzelfde.

Veel meer geld voor niks dus... Mocht ik zo'n tv kopen zou ik toch geen gebruik van de soundbar. Prachtige tv dit. Wel prijzig.

Claudio Santulli
17-07-2016, 01:43
Review van AVforums.

https://www.avforums.com/review/lg-oled65e6-ultra-hd-4k-oled-hdr-tv-review.12282

En een picture settings-filmpje van AVforums.

https://www.youtube.com/watch?v=qFf4vEiHHRQ

pascal.
17-07-2016, 15:05
De darkroom setting van avs is wel heel donker afgesteld of ligt dit aan mij.

raymen
17-07-2016, 16:41
Ja die heb ik toch ook veel hoger staan

bij mij moet zonlicht of daglicht toch echt de ogen uitsteken, en dat doet hij niet op 30

Mark van L.
17-07-2016, 17:18
Ik heb de lightroom op 57 i.p.v. 50. Het lijkt mij ook allemaal wat donker, maar zou dat komen door de update (black crush en de rood settings) ?

pascal.
17-07-2016, 17:35
Gamma heb ik op 2.2 avs op 2.4 vind ik ook niets dan slipt zwart nog meer dicht

Claudio Santulli
17-07-2016, 17:54
Ik heb het ook veel hoger staan. Maar die aanpassing van +1 rood en +5 blauw vond ik wel interessant. Scherpte stond bij mij al op nul. Ik gebruik overigens alleen ISF-darkroom. Wel gamma op 2.4.

Dat HDR 10-probleem vond ik wel opvallend.

pascal.
17-07-2016, 18:12
Hdr 10 probleem is al heel lang bekent.
Probleem zou ik het ook niet echt noemen valt reuze mee hoor.

raymen
17-07-2016, 19:17
Nee gamma staat bij mij ook op 2.2

heb dit via diegene die bij mij gaat calibreren, die heeft even alles goed gezet voor de eerste 200 uur.

de lg wordt de 3de week van augustus gecalibreerd

ben zeer benieuwd, bij de kuro was na de calibratie veel winst gehaald uit het scherm.

maar de LG is uit de doos al heel goed

Claudio Santulli
17-07-2016, 19:20
Wel als het niet doet wat het moet zoals de zon in de scene van Pan. Dat zou juist de kracht zijn van HDR... In theorie...
Ik de review wordt het probleem van HDR ook toegewezen aan het fantastische beeld wat SDR geeft op deze tv, bijna zo goed als HDR en dat kan ik beamen.
Inmiddels heb ik aardig wat demo filmpjes in Ultra HD, HDR en Dolby Vision kunnen bemachtigen en sommige zijn echt om van te watertanden. :-)

raymen
17-07-2016, 21:15
Effe ander vraagje

als je hdr content afsperld en dan in het menu kijkt
staat er in het sub menu witbalans code 668
weet iemand wat dat betekend

Claudio Santulli
17-07-2016, 22:10
Ik zie het ook, maar geen idee. Zoals die recensie ook al zei, er is nog weinig bekend over hoe HDR en Dolby Vision gekalibreerd moeten worden. Vraag daar eens na voordat je de TV laat kalibreren. Zou zonde zijn als dat in een later stadium weer zou moeten. De greyscale was overigens al heel goed, dus waarschijnlijk is de aanpassing van rood en blauw al winst.

Mijn probleem met kalibreren is dat ik nu al van mijn stoel geblazen wordt met bd, maar ook bij gewoon televisie van ziggo. Echter heeft elke zender wel een iets ander kleurenpalet. RTL 4 t/m 7 en SBS 6 en zo zijn enorm verzadigd ten opzichte van andere zenders. Perfect wordt het nooit. Daarentegen ben ik wel benieuwd naar je bevindingen.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat de demonstratie-filmpjes van Dolby Vision en HDR niet echt heel veel indruk maakte, dat waren eerder de 'reguliere' 4K-demofilmpjes. Dat doet Samsung nou wel heel goed. Demofilmpjes maken. Alleen je heb een LG nodig om ze goed tot ze recht te laten komen. :mrgreen:

pascal.
17-07-2016, 22:59
Ben vanavond even gaan switsen tussendoor met de gamma maar ik kom ook echt uit op 2.2.
Gamma 2.4 en helderheid op 50 verdwijnen teveel details maar dit is mijn mening.

Hdr calibreren is bijna nog niet mogelijk omdat hiervoor nog geen standaard is,
Tenminste dit is mij verteld, eigenlijk ook wel logisch als je erover nadenkt.

Met de uhd speler krijg ik met de info knop binnen hdr en rec 2020 12 bit op de tv als de speler.
Dit speel ik dan in hdr standaard af en the amazing spiderman 2 zag er geweldig uit om nog maar te zwijgen over de atmos track deze was echt smullen geblazen.

pascal.
17-07-2016, 23:37
Wat ik trouwens ook niet meer doe is updaten.
Heb met mijn plasma slechte ervaringen mee gehad.
Deze tv was in het begin top met diepe zwartwaarde, naar de zoveelste update was het complete beeld anders zwart was minder zwart enz.
No way dat ik dit weer ga doen.

Mark van L.
19-07-2016, 05:23
Content Store: hoe kan ik toegang krijgen tot meer apps. Het lijkt nu erg beperkt. Ik heb een account aangemaakt, maar ik dacht toegang te krijgen tot meer apps.....

Claudio Santulli
19-07-2016, 13:27
Er is gewoon niet zoveel beschikbaar. Maar je hoort iets van premium te zien. Zal eens een screenshot maken van de inhoud.

raymen
20-07-2016, 12:00
Nope geen hdr en geen dolby vision ( wat een grooooot verschil is )
en geen web os 3.0 maar 2.0 wat ook een groot verschil is

het is een mooie tv ,maar met die nieuwe technieken een flink gemis

Claudio Santulli
20-07-2016, 12:02
Officieel ondersteunen deze geen HDR, maar dat schijnt achteraf nog te kunnen worden aangepast. Dolby Vision is niet meer mogelijk. Daarnaast heeft LG wat bugs opgelost in de nieuwe serie (banding en vignettering). Je hebt naast de 960 ook een platte versie de 950.

WaymannDirector
20-07-2016, 12:11
Heb ook eens bij platte tv geinformeerd hoeveel korting ik krijg als ik mijn huidige LG UB850V inruil. Schrok ik even hoeveel geld ze ervoor willen geven! (In cominatie met de E6). Maakt deze aankoop natuurlijk een stuk interessanter.

raymen
20-07-2016, 12:16
Okee ,daar had ik iets over gelezen ,maar dit kwam ik op forbes tegen.

Another issue, though, is that the update will not include the ability to play HDR via HDMI, thereby preventing you from playing HDR via upcoming UHD Blu-ray players.

dit gaat over de 900 en de 960 serie

ook op homecinema magazine wordt dat bevestigd

Echter, vooralsnog heeft LG alleen bevestigd dat ondersteuning voor HDR-content van streamingdiensten (beschikbaar via het smart tv-platform) middels de firmware-update toegevoegd wordt. Het is niet duidelijk of dit ook geldt voor apparaten die middels HDMI aangesloten worden aangezien hiervoor een hdmi 2.0a-poort vereist is.

wat dus inhoud alleen hdr via streamdiensten ,en geen speler via de hdmi

WaymannDirector
20-07-2016, 12:35
Heeft de E6 last van banding. Ik vind daar allerlei dingen over terug op het internet ? Of heb je dat nog niet ondervonden Claudio ?

raymen
20-07-2016, 12:39
heb ik proberen te vinden, maar is zo licht dat je er in de praktijk niets van ziet.

Heb enkele test gedaan via you tube, en ook met egale grijze schermen, maar ik vindt dat er geen banding is te zien

mischien bij een voetbalwedstijd,maar ik kijk geen voetbal, dus kan ik niet beamen

Claudio Santulli
20-07-2016, 12:57
Ik kijk wel veel voetbal en speel het ook op de XBO. Daarnaast gebruik ik hem als pc-monitor en ik heb nog geen hint van banding of enige afwijking in scherm-uniformiteit kunnen waarnemen. Ook de lichtere randen aan de zijkant (als oplossing voor vignettering) zijn mij niet opgevallen.

Wel ben ik flink aaan het stoeien met de instellingen. Gisteren een andere kalibratie-video gezien die precies alle wijzigingen laat zien. Of het verstandig is deze zo over te nemen is wat anders, maar wel interessant om te kijken.


https://www.youtube.com/watch?v=l4cpwUj-UP8

raymen
20-07-2016, 13:02
Op het avsforum staat verschrikkelijk veel info

ook wordt gesproken over dat het zwart dichtslipt, en dat bij een bepaalde helderheid ,in het zwart veel artefacts te zien zijn.

ik merkte wel dat bij slechte content het zwart wel wat vertoonde, maar ja dit scherm schreeuwd daar ook niet om, hier moeten gewoon blurays en ultrahds op afgespeelt worden

vint de kwaliteit van de streamservice netflix wel uitmuntend,jammer dat wij geen amazon hier hebben

Claudio Santulli
20-07-2016, 13:11
Ik heb toevallig Stranger Things op Netflix gezien in 4K en dat maakt wel dat deze vorm van streaming echt wel heel mooi is. Niet dat je continu met je mond open valt, maar je merkt gewoon dat het veel beter is en ook artifacts bijna niet te zien zijn. Ook in donkere scenes. Er was een scene waar een jongen een haar heeft die recht overend staat en die ene haar was zo scherp dat het stoorde. Dat wordt een nog dikkere laag make-up voor de porno-industrie. :mrgreen:

Alleen jammer dat HDR nog niet ondersteund wordt en alleen Marco Polo in Dolby Vision is, want dan zou het nog veel mooier zijn. Toch aan die strakke demo-filmpjes kan het niet tippen.


Ben ook eens aan het stoeien geweest met True motion en heb voor gebruiker gekozen. Heb je geen soapeffect, maar toch iets sopelere pans.

raymen
20-07-2016, 13:14
Haha ik ken de scene

ook op het einde van de serie als zij gaat dromen. ,dan dat zwarte scherm, zij in het midden,kippevel

had dit ook bij games of thrones

Claudio Santulli
20-07-2016, 14:35
Ja, die upside down scènes zijn echt fantastisch. De hele kamer pikzwart en je ziet alleen haar. Only with OLED...

raymen
20-07-2016, 14:40
yep (y)

Ben zo benieuwd naar echt hdr en dolby vision content vanaf en schijfje, maar ik wacht tot er een speler komt van oppo of denon

Mark van L.
20-07-2016, 14:44
Op het avsforum staat verschrikkelijk veel info

ook wordt gesproken over dat het zwart dichtslipt, en dat bij een bepaalde helderheid ,in het zwart veel artefacts te zien zijn.

ik merkte wel dat bij slechte content het zwart wel wat vertoonde, maar ja dit scherm schreeuwd daar ook niet om, hier moeten gewoon blurays en ultrahds op afgespeelt worden

vint de kwaliteit van de streamservice netflix wel uitmuntend,jammer dat wij geen amazon hier hebben


Er zijn al 2 updates geweest die "black crushes" en "red issues" hebben opgelost. Zie review dieop de eerste pagina staat.

raymen
20-07-2016, 15:09
okee top,

ja teveel om te lezen ook

WaymannDirector
20-07-2016, 16:01
Zijn er LED LCD schermen verkrijgbaar die 4K HDR (of hoe het allemaal heet) en Dolby Vision ondersteuren ? Van LG liefst want wil passieve 3D.

Claudio Santulli
20-07-2016, 16:07
Alleen in de VS. Daar is het enige andere Dolby Vision-scherm te koop en dat is LED. Ik heb die een jaar geleden gezien op een beurs, maar de kwaliteit maakte weinig indruk. In Europa is alleen de laatste OLED-serie van LG Dolby Vision-gecertificeerd.

Hou er rekening mee dat zowel het medium, de UHD BD speler en televisie allemaal Dolby Vision moeten ondersteunen. Die zijn nu - op de tv na - niet aanwezig. Komt wel...

raymen
20-07-2016, 16:20
en zeer betaalbaar ook

https://www.vizio.com/tvs/p75c1.html

WaymannDirector
20-07-2016, 16:21
Alleen in de VS. Daar is het enige andere Dolby Vision-scherm te koop en dat is LED. Ik heb die een jaar geleden gezien op een beurs, maar de kwaliteit maakte weinig indruk. In Europa is alleen de laatste OLED-serie van LG Dolby Vision-gecertificeerd.

Hou er rekening mee dat zowel het medium, de UHD BD speler en televisie allemaal Dolby Vision moeten ondersteunen. Die zijn nu - op de tv na - niet aanwezig. Komt wel...

Wat met deze tv van LG ? Deze lijkt Dolbt Vision de ondersteunen. Zeiden ze toch bij platte tv en op de site van LG.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-65UH950V-super-ultra-hd-tv

Mark van L.
20-07-2016, 16:29
On the cons list we have the placement of several input ports and besides that we hope that LG will soon be able to get rid of the bulky electronics box. E6 also continues to suffer from some black crush issues and then there is the color tracking issue on HDR10 encoded content. LG has vowed to issue a software update to address the issue.Update July 2016: We have learned from other test sites, that tracking of BT.2020 in HDR10 has been corrected in the current firmware making the above a non-issue.

Claudio Santulli
20-07-2016, 17:43
Wat met deze tv van LG ? Deze lijkt Dolbt Vision de ondersteunen. Zeiden ze toch bij platte tv en op de site van LG.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-65UH950V-super-ultra-hd-tv




Apart, misschien een (hardware) upgrade gehad, want dat was niet zo. Dus dan moet je wel zeker weten welke revisie je koopt, want dit is echt nu pas. Ik dacht dat het typenummer hetzelfde is. Misschien wel een fout?

raymen
20-07-2016, 17:49
Maar in de specificaties zie ik alleen hdmi 1.4 dus ook geen hdr en DV via de hdmi.
dus alleen het streamwerk

Claudio Santulli
20-07-2016, 18:08
http://www.lg.com/uk/lgoled/sub/hdr/hdr.html

Ik heb ook even de Engelse LG-site opgezocht en die hebben wel nieuwe filmpjes, misschien hebben ze ingezien dat de oudere anders nooit meer verkocht gaan worden. HDMI 1.4 kan ook het foutje in de lijst zijn.


Edit: is toch een ander typenummer. Dit is de oude OLED LG 65EF950V.


http://www.lg.com/uk/tvs/lg-65EF950V

EF in plaats van UD. Is dus geen OLED, maar LCD/LED backlit.

Marcel Hoeve
20-07-2016, 18:27
Ik zag de E6 vorige week bij de Media Markt in Hoofddorp, maar waarschijnlijk stond deze in de 'winkelstand' want het contrast stond veel te hoog, er zat weinig doortekening in de donkere vlakken en de kleuren waren behoorlijk over-the-top. En van een in slow-motion draaiende demo word je ook niet veel wijzer. Jammer dat men zo zelden gewoon een film afspeelt of een normale TV-uitzending opzet en dan met de instellingen die je thuis ook gebruikt. Dan krijg je een veel realistischer beeld van wat zo'n TV kan. Alleen zal dat dan wel minder spectaculair ogen in de optiek van de Media Markt en dus doen ze dat niet. Jammer. Maar dit geldt eigenlijk voor alle TV's die je bij de Media Markt ziet staan. Ik vertrouw dan toch meer op testen en gebruikerservaringen.

Claudio Santulli
20-07-2016, 18:39
Als ze de moeite nemen om hem op de juiste stand te zetten krijg je snel een realistischer beeld, maar doe dat maar eens bij ruim 200 televisies en dat elke dag weer. En zoals je zegt, ze moeten er wel uitspringen.

Mark van L.
20-07-2016, 18:49
Wat met deze tv van LG ? Deze lijkt Dolbt Vision de ondersteunen. Zeiden ze toch bij platte tv en op de site van LG.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-65UH950V-super-ultra-hd-tv

Deze TV heeft Dolby Vision
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1465365585

Op Netflix ziet er dat geweldig uit.

raymen
20-07-2016, 18:55
Klopt die tv hebben wij

WaymannDirector
20-07-2016, 19:01
Deze TV heeft Dolby Vision
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1465365585

Op Netflix ziet er dat geweldig uit.

Ja dat weet ik, maaar die is te duur. Ik heb het over de UH950V

Claudio Santulli
20-07-2016, 19:10
Ja dat weet ik, maaar die is te duur. Ik heb het over de UH950V

Ik weet niet of je dit al gelezen had?



http://www.lg.com/uk/lgoled/sub/hdr/hdr.html

Ik heb ook even de Engelse LG-site opgezocht en die hebben wel nieuwe filmpjes, misschien hebben ze ingezien dat de oudere anders nooit meer verkocht gaan worden. HDMI 1.4 kan ook het foutje in de lijst zijn.


Edit: is toch een ander typenummer. Dit is de oude OLED LG 65EF950V.


http://www.lg.com/uk/tvs/lg-65EF950V

EF in plaats van UD. Is dus geen OLED, maar LCD/LED backlit.

Maar het betreft een LED-TV.

raymen
20-07-2016, 19:11
nee wij hebben de 65e6v

WaymannDirector
20-07-2016, 19:41
Maar het betreft een LED-TV.


Haha het wordt hier even onduidelijk.

Dus: Ik heb op dit moment de LG 65UH950V http://www.plattetv.nl/info/lg-65uh950v-13930.html?skeywords=LG+65UH op het oog. Deze zou HDR10 hebben en ondersteund ook Dolby Vision... Correct ? Alleen is dit inderdaad geen OLED. Maar dat hoeft voor mij niet.

Ik zie op de site van LG staan dat Dolby Vision wordt toegevoegd dmv een software update bij deze tv.

Line UP voor 2016 van LG:

http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1459247590 (Beetje naar onder scrollen)

LG UH95UH95 is the flagship LCD for 2016. It is part of LG’s so-called ”Super UHD” range – a clear reference to Samsung’s “SUHD”. These TVs are also the first LCD TVs with support for both Dolby Vision and HDR10 – the two relevant HDR standards.

”Super UHD” IPS LCD

4K resolution

Dolby Vision

HDR10

Ultra Luminance

Passive 3D

120% Rec.709 color gamut

200 Hz panel

webOS 3.0

USB recording (only in Europe)

HEVC

VP9 (waiting for confirmation on Profile2)

40W 2.2 speakers (80W 5.2 in 86”)

20W woofer (30W in 86”)

Wireless Sound Sync

WiFi (ac standard)

Read more at http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1459247590#oKGK0jx6pFU70Fs3.99

Claudio Santulli
20-07-2016, 19:56
Dan is dat voor jou een mooie oplossing, maar dacht wel, geef het voor de zekerheid maar even aan. ;-)

Maar ik zou ook even een vergelijk opzoeken, want dan zijn er nog wel een paar opties. Ik heb nu veel filmpjes gezien waarin de OLED werd vergeleken met LED. En daar zaten wel een paar mooie tussen. Geen Dolby Vision, maar tegen de tijd dat je daar voordeel uit gaat halen ben je nog wel even verder. Panasonic deed het ook weer goed. Kortom, eerlijk gezegd weet ik dus niet of LG wel de beste LED-TV maakt. Maar het gebruiksgemak van WebOS is echt heerlijk. Maar de 'PC'-hardware verschilt ook. De ervaring is soms ook anders.

WaymannDirector
20-07-2016, 20:02
Dan is dat voor jou een mooie oplossing, maar dacht wel, geef het voor de zekerheid maar even aan. ;-)

Maar ik zou ook even een vergelijk opzoeken, want dan zijn er nog wel een paar opties. Ik heb nu veel filmpjes gezien waarin de OLED werd vergeleken met LED. En daar zaten wel een paar mooie tussen. Geen Dolby Vision, maar tegen de tijd dat je daar voordeel uit gaat halen ben je nog wel even verder. Panasonic deed het ook weer goed. Kortom, eerlijk gezegd weet ik dus niet of LG wel de beste LED-TV maakt. Maar het gebruiksgemak van WebOS is echt heerlijk. Maar de 'PC'-hardware verschilt ook.De ervaring is soms ook anders.

Wel ik heb buiten 1 keer een Sony altijd een LG v's gehad. Altijd heel tevreden van geweest, ook is de passieve 3D voor mij een groot pluspunt. Op mijn tv nu is 3D gewoon perfect, zou graag dezelfde techniek behouden, op mijn beamer vind ik 3D tegenvallen (dubbel beeld).

En inderdaad de WEB OS op mijn huidige LG werkt prettig.

Dus altijd ik binnen aantal maanden UHD blu-ray wil gaan afspelen kan ik dat met deze tv ?

Claudio Santulli
20-07-2016, 20:12
Dat kan zeker en met 3D heb je een goed punt.
Naast natuurlijk de beeldkwaliteit van mijn TV ben ik zeer te spreken over de rest wat het biedt.

Dat er HDMI 1.4 staat is raar, want de eis is HDMI 2.0. Maar dat zal een vormfout zijn.

WaymannDirector
20-07-2016, 20:14
Dat kan zeker en met 3D heb je een goed punt.
Naast natuurlijk de beeldkwaliteit van mijn TV ben ik zeer te spreken over de rest wat het biedt.

Dat er HDMI 1.4 staat is raar, want de eis is HDMI 2.0. Maar dat zal een vormfout zijn.

Waar staat dat van die HDMI 1.4 ? Ik vind HDMI 2.0a terug. Heb het net even nagevraagd bij platte tv...

EDIT: Het is HDMI 2.0, klopt het dat HDMI 2.0a een software update is ? (Niet een andere poort)

Claudio Santulli
20-07-2016, 20:33
Ik wou eerst zeggen hij is toch Ultra HD premium-gecertificeerd, maar dat is hij dus niet.

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-65UH950V-super-ultra-hd-tv
Onderin bij 'aansluitingen achterkant' staat HDMI 1.4

Uit het artikel.


Ultra HD Premium
Om de consument duidelijkheid te bieden omtrent 4K-resolutie heeft men een certificatie bedacht genaamd Ultra HD Premium. Deze bepaalt dat een videobeeld een 4K-resolutie van 3840 x 2160 heeft (of 8K-resolutie van 7680 × 4320), minimaal 10 bits kleurdiepte of hoger, het Rec. 2020 kleurenpalet en framerates hanteert en HDR volgens de SMPTE ST2084 EOT-standaard. Draagt een product het logo dan moet het minimaal aan deze voorwaarden voldoen. Dit geldt zowel voor UHD-schermen als de Ultra HD Blu-ray Discs. Het biedt echter geen garantie over het gebruikte bronmateriaal.

Dat is dan wel weer raar.
HDMI 1.4 is in ieder geval niet goed! Dat was ten tijde van 3D en HD-audio.

Dat wil je wel even zeker weten.

WaymannDirector
20-07-2016, 20:38
Ik wou eerst zeggen hij is toch Ultra HD premium-gecertificeerd, maar dat is hij dus niet.

Uit het artikel.



Dat is dan wel weer raar.
HDMI 1.4 is in ieder geval niet goed! Dat was ten tijde van 3D en HD-audio.

Dat wil je wel even zeker weten.

Zou ik deze nu aanschaffen of niet ? Hij heeft HDMI 2.0 ...

Claudio Santulli
20-07-2016, 20:42
Waar staat dat van die HDMI 1.4 ? Ik vind HDMI 2.0a terug. Heb het net even nagevraagd bij platte tv...

EDIT: Het is HDMI 2.0, klopt het dat HDMI 2.0a een software update is ? (Niet een andere poort)

Nee, mijn versterker moet er helemaal voor terug. Een nieuw HDMI-board. Dus het zal wel gewoon HDMI 2.0a zijn. Het is de topper van LG, dus het kan haast niet anders.

WaymannDirector
20-07-2016, 20:47
Nee, mijn versterker moet er helemaal voor terug. Een nieuw HDMI-board. Dus het zal wel gewoon HDMI 2.0a zijn. Het is de topper van LG, dus het kan haast niet anders.


Dus Claudio zou ik hem aanschaffen? Ik wil 65", Passieve 3D, HDR en Dolby Vision om via stream (netflix) en later UHD BD's te kunne afspelen. OLED hoeft niet voor mij.

Claudio Santulli
20-07-2016, 20:54
Zou ik deze nu aanschaffen of niet ? Hij heeft HDMI 2.0 ...

De specs in Engeland zijn al beter.
http://www.lg.com/uk/tvs/lg-65UH950V

Of je hem aan kan schaffen is aan jou (en je eventuele partner). Vraag je het mij, dan zeg ik "Nee, natuurlijk niet! Koop een OLED!!! :mrgreen:". Dus je kunt het mij beter niet vragen.
Ik kon verder nog geen reviews vinden, maar na OLED is een IPS-scherm wel het beste dat je kan kopen.

Succes met beslissen en kopen (en afdingen). Zeg gewoon dat je de zoveelste bent die via dit forum een tv koopt na een werkelijk superdeluxefantastisch artikel :-) Wij hebben er geen voordeel aan, jij misschien wel.

WaymannDirector
20-07-2016, 20:57
De specs in Engeland zijn al beter.
http://www.lg.com/uk/tvs/lg-65UH950V

Of je hem aan kan schaffen is aan jou (en je eventuele partner). Vraag je het mij, dan zeg ik "Nee, natuurlijk niet! Koop een OLED!!! :mrgreen:". Dus je kunt het mij beter niet vragen.


Ja begrijpelijk dat er inderdaad iets beter is dan het LCD scherm. Maar deze optie lijkt me perfect voor wat ik zoek.

Claudio Santulli
20-07-2016, 21:02
Dan is je keus gemaakt en feliciteer ik je alvast. (y)

Netflix heeft al heel veel series en films in 4K dus je kunt meteen genieten en langzaam denken aan een Ultra HD Blu-ray speler.

raymen
20-07-2016, 21:07
succes met de aankoop

en gefeliciteerd als je het doet

WaymannDirector
20-07-2016, 21:10
Bedankt.

pascal.
20-07-2016, 22:51
Ik zou gaan voor een fald sony of samsung als je geen lg oled neemt.
Lg vind ik weinig bijzonder in het led segment.

raymen
21-07-2016, 09:59
Ja het is bij LG. Oled of niks
de andere tak van schermen van lg hebben mij ook niet kunnen boeien

pascal.
21-07-2016, 23:33
De sony 65zd9 fald schijnt beter te zijn dan oled mede dat elke led afzonderlijk wordt gedimd en tot ver boven de 1000 nits gaat kwa helderheid belangrijk voor hdr 10, niet voor dolby vision.
Ben zeer benieuwd naar de eerste reviews als deze dit jaar op de markt komt, volgens sony moet deze oled achter zich laten,
We zullen het zien.

raymen
22-07-2016, 09:03
ga je de overstap nu al weer maken:-P:lol:(y)

raymen
22-07-2016, 10:31
http://www.totaaltv.nl/nieuws/22535/nieuwe-hdmi-norm-voor-verbeterde-ultra-hd-hdr-techniek.html

het zal toch zeker niet:rolleyes:

WaymannDirector
22-07-2016, 10:44
http://www.totaaltv.nl/nieuws/22535/nieuwe-hdmi-norm-voor-verbeterde-ultra-hd-hdr-techniek.html

het zal toch zeker niet:rolleyes:


:roll: Het komt dan nog van Phillips, slechtste tv's die er zijn.

pascal.
22-07-2016, 11:52
Die hdmi geruchten gingen al een poosje hier maak ik mij geen zorgen om.
Raymen ik ga niet meer overstappen de eerste jaren ga ik het met de oled doen mijn zoektocht naar de perfecte tv eindigt hier ze hebben allemaal wel wat ik vind het goed voor nu.

raymen
22-07-2016, 11:54
Ik ben het daar helemaal mee eens pascal.

tot nu toe ben ik zeer tevreden over de tv.

heb nog niks gevonden ,waar ik me aan stoor

Claudio Santulli
22-07-2016, 14:34
Zou natuurlijk niet slim zijn om weer een nieuwe standaard in te voeren waardoor alle tv's onbruikbaar worden. De stekker lijkt ook wel anders, dat zou helemaal dom zijn...

WaymannDirector
22-07-2016, 14:39
He Claudio hoelang duurde het bij jou voordat je bericht kreeg over de levering/omruil van je betselling bij platte tv ?

Claudio Santulli
22-07-2016, 15:23
Via Whatsapp vrijwel direct, anders even een nieuw berichtje of een belletje erachteraan gooien.

WaymannDirector
22-07-2016, 15:38
Via Whatsapp vrijwel direct, anders even een nieuw berichtje of een belletje erachteraan gooien.

Al gemaild en gechat, de "planning" zou contact opnemen via telefoon, nu zeggen ze via mail. Ze konden niet precies zeggen hoe druk het is omdat de planning zich niet op kantoor bevind. Weet niet waarom dat zolang moet duren... afwachten.

JohnB
22-07-2016, 16:20
Ook ik heb de LG OLED65E6V mogen bestellen bij plattetv.nl. Helaas kan deze pas op 1 augustus bezorgd worden (oude toestel wordt dan ook afgehaald). Ze zouden niet eerder in staat zijn via interne bezorging langs te komen. Zelf eerder brengen/halen zou wel eerder kunnen. Maar dat doe ik zelf niet (Groningen - Arnhem).

Besteld via whatsapp op 19 juli rond 14:00. Planning nam met mij per e-mail contact op op 20 juli rond 11:00.

raymen
22-07-2016, 16:28
zo het groepje wordt groter claudioi:lol:

WaymannDirector
22-07-2016, 16:31
Ook ik heb de LG OLED65E6V mogen bestellen bij plattetv.nl. Helaas kan deze pas op 1 augustus bezorgd worden (oude toestel wordt dan ook afgehaald). Ze zouden niet eerder in staat zijn via interne bezorging langs te komen. Zelf eerder brengen/halen zou wel eerder kunnen. Maar dat doe ik zelf niet (Groningen - Arnhem).

Besteld via whatsapp op 19 juli rond 14:00. Planning nam met mij per e-mail contact op op 20 juli rond 11:00.

Bedankt voor de info.

Claudio Santulli
22-07-2016, 16:36
Ik ga provisie vragen bij PlatteTV. :mrgreen:

Ze zullen het dus wel druk hebben en vast wat minder personeel i.v.m. vakanties.

WaymannDirector
22-07-2016, 16:38
Ik ga provisie vragen bij PlatteTV. :mrgreen:

Ze zullen het dus wel druk hebben en vast wat minder personeel i.v.m. vakanties.

Wat doen ze eigenlijk met de tv die in ruil geeft voor korting? Verkopen ze die 2de hands ? Wie is daarin geïntereseerd. Hopelijk verkopen ze die niet als nieuw. ? Stel je voor dat je dan een 2de hands OLED E6 krijgt zonder dat je het weet haha.

pascal.
22-07-2016, 16:42
Ik moest bij platte tv ook 2 weken wachten.
Heb toen gezegd dat ik dat niet doe, hebben toen de oled verstuurd de volgende dag en de oude afspraak later gemaakt voor ophalen.
Deze heb ik toen zelf gehouden en niet meer ingeruild maar als je een beetje druk zet is daar veel mogelijk

Claudio Santulli
22-07-2016, 18:10
Wat doen ze eigenlijk met de tv die in ruil geeft voor korting? Verkopen ze die 2de hands ? Wie is daarin geïntereseerd. Hopelijk verkopen ze die niet als nieuw. ? Stel je voor dat je dan een 2de hands OLED E6 krijgt zonder dat je het weet haha.

Ik vroeg dat toen ook aan de installateur. "Oh, die hangen we op in de koopjeshoek oid.". Nou ja, niet meer mijn probleem. Tweedehands OLED zal je niet zo snel vinden, maar uiteraard zit alles netjes in doos en plastic. Maar goed, als ze dat wel zouden doen graven ze hun eigen graf. Een goede naam gooi je niet zomaar te grabbel en dit is toch wel een gerenommeerde zaak en geen vage TV-boer. Dus maak je niet druk. Hoeft ook niet, want ze hebben toch al aardig wat (relatief gezien) OLED's verkocht inmiddels.

Het bestellen en afhandelen ging bij mij heel snel, alleen kon ik zelf niet eerder afspreken en alleen op een zaterdag, omdat ik niet aanwezig was. Ik heb dus op eigen verzoek anderhalve week gewacht. Maar in het verleden moest ik nog langer wachten, omdat spullen veelal besteld moesten worden en daarna pas ingepland werden. Maar goed, ik begrijp als je de knoop doorgehakt hebt je het product liever gisteren als vandaag wilt hebben... ;-)

pascal.
22-07-2016, 18:49
Hangen en oude ophalen doen ze intern.
Ik wou toen niet wachten en dan kunnen ze de nieuwe extern naar je opsturen dit ging overigens zeer netjes op de afgesproken tijd.
De inruil halen ze dan later op, alleen moet je dan wel eerst het volledige bedrag betalen en de inruil wordt dan teruggestort op je rekening.
Voor mensen zoals ik wie niet willen wachten is dit een optie.

WaymannDirector
22-07-2016, 19:02
Hangen en oude ophalen doen ze intern.
Ik wou toen niet wachten en dan kunnen ze de nieuwe extern naar je opsturen dit ging overigens zeer netjes op de afgesproken tijd.
De inruil halen ze dan later op, alleen moet je dan wel eerst het volledige bedrag betalen en de inruil wordt dan teruggestort op je rekening.
Voor mensen zoals ik wie niet willen wachten is dit een optie.

Of zelf je oude toestel brengen en de nieuwe gaan halen in de winkel Breda. Morgen krijg ik bericht of hij daar binnen is.

Zal misschien nog het snelst gaan.

Heb jij de tv terug gereset naar de fabrieksinstelling toen je hem terug gaf ? Misschien beter doen, nadat je wachtwoorden enzo hebt ingevoerd ivm met netflix...

pascal.
22-07-2016, 23:52
Mijn tv wordt alleen gebruikt als beeldweergever voor bluray en ultra hd bluray.
Netflix en apps enz doe ik niet aan.

Claudio Santulli
23-07-2016, 02:48
Of zelf je oude toestel brengen en de nieuwe gaan halen in de winkel Breda. Morgen krijg ik bericht of hij daar binnen is.

Zal misschien nog het snelst gaan.

Heb jij de tv terug gereset naar de fabrieksinstelling toen je hem terug gaf ? Misschien beter doen, nadat je wachtwoorden enzo hebt ingevoerd ivm met netflix...



Ja, mijn oude tv had ook allemaal koppelingen met allerlei apparaten voor YouTube en Netflix en zo. Waarschijnlijk doen zij dat ook wel, maar voor de zekerheid.

Als zij hem brengen en ophalen is de eventuele schade ook voor hun. Het is een keuze... Er zal maar net een vogel verkeerd vliegen... (6)

Mark van L.
23-07-2016, 03:58
Ik heb op zaterdagochtend besteld, en dinsdagmiddag is mijn "oude" Samsung F8000 opgehaald en de LG geleverd.

Vraag: gebruikt iemand hier de HBO app. Die meldt sinds begin "onderhoud".

Marcel Hoeve
23-07-2016, 08:41
Ik heb op zaterdagochtend besteld, en dinsdagmiddag is mijn "oude" Samsung F8000 opgehaald en de LG geleverd.

Vraag: gebruikt iemand hier de HBO app. Die meldt sinds begin "onderhoud".
Heb jij je Samsung F8000 de deur uitgedaan? Zonde! Zo'n mooi toestel met zo'n fantastisch beeld.

Mark van L.
23-07-2016, 10:23
Heb jij je Samsung F8000 de deur uitgedaan? Zonde! Zo'n mooi toestel met zo'n fantastisch beeld.

Yep, ik kreeg een erg goede inruilprijs, en ik moet zeggen, dit is een behoorlijke verbetering.(y)

raymen
23-07-2016, 12:04
Toch wel he

Claudio Santulli
23-07-2016, 13:54
Vraag me onderhand wel af of die hogere inruilprijzen iets met LG te maken heeft. Ik heb me namelijk laten vertellen door iemand die er veel verstand van heeft dat er bijna geen marge zit op tv's. De oude inruil-tv's ruilen nooit die bedragen meer opleveren en ze zijn daat toch niet gek. Zouden ze extra commisie krijgen van LG bij elke verkochte (OLED)-tv?

raymen
23-07-2016, 14:42
Nou claudio

na een minuut of 10 praten, had ik een korting van 950€

Claudio Santulli
23-07-2016, 15:47
LG had natuurlijk al zo'n actie op oudere modellen. Direct 500 of 1000 euro korting, maar had niet verwacht dat dit ook voor nieuwere modellen op ging. Maar goed twee weken later was er al een prijsdaling van LG op ons model. Maar goed, geen verkeerde insteek dus, want probeer maar eens je tweedehands televisie via marktplaats of een forum te verkopen, dan kost het heel veel moeite en geduld voor een zelfde soort bedrag - als je geluk hebt.

pascal.
24-07-2016, 11:37
Op het ht forum wordt nu ook bevestigd met een sony tv dat na een update het beeld minder is geworden. Dit is de reden dat ik dit niet meer doe heb ddit met mijn plasma ook al eens gehad

raymen
24-07-2016, 12:51
las het ook op het HT forum,maar als het zo zou zijn(wat er beschreven wordt() zou dat een rotstreek zijn van sony
dit kun je niet maken.

pascal.
24-07-2016, 23:50
En toch ze flikken het.heb met mijn plasma hetzelfde meegemaakt van Samsung zwart was opeens grijs veel discussie zijn hier toen ook over geweest op avs.ik ga het niet meer doen heb erwel van geleerd

WaymannDirector
25-07-2016, 15:51
Eindelijk ook telefoon gehad van platte tv, zaterdag ontvang ik m'n LG 65UH950V. Is misschien geen OLED (vond ik toch echt wel teveel geld) maar dit beestje zal ook wel z'n werk doen.

Claudio Santulli
25-07-2016, 17:20
Geniet ervan straks.

WaymannDirector
25-07-2016, 17:56
Geniet ervan straks.


Thanks zal nog laten weten hoe ie me bevalt.

Mark van L.
25-07-2016, 18:55
Ik zag dat automatische beeldverschuiving aan staat, als bescherming tegen inbranden. Is dat risico hoog, want ik had het bij mijn Kuro al uit staan, en nooit iets van gemerkt.
Daarnaast heb ik gemerkt dat de helderheid van het scherm anders wordt, als je naar uitgebreidere settings gaat. Iemand daar ook last van. Ik vind dat vreemd, als je het beeld gaat wijzigen....

Claudio Santulli
25-07-2016, 20:40
Hoog is een groot woord. OLED is er wel gevoelig voor, maar standaard wordt het scherm in standby schoongemaakt. Dat is meer voor retentie dan inbranden. Het is een safety measure, zeg maar. Of het scherm echt inbrand moet blijken, maar net als jij hou ik daar vrijwel nooit rekening mee. Staat echter vaak sbs6 (rood) op dan kan je dat op een gegeven moment langer blijven zien, maar echt inbranden (wat heel anders is dan retentie) heb ik vrijwel nooit ervaren. Neemt niet weg dat de KURO daar veel beter mee opging dan beide Panasonics die ik daarna had, maar die hadden sowieso al een veel hogere helderheid en kostte 'maar' de helft. De KURO doet wel heel veel goed.

In sommige standen is de helderheid hoger dan andere en bij de meeste standen gaat het scherm heel geleidelijk de intensiteit veranderen. Het zijn natuurlijk 'lampjes' die niet oneindig leven beschoren zijn, dus om je scherm te sparen gaat het scherm bij lange heldere beelden iets dimmen. Dit gaat zo geleidelijk dat het het pas door hebt als hij weer terugspringt zoals bij het wijzigen van het beeld. Ik gebruik echter alleen ISF darkroom en eco voor pc.

PS: beeldverschuiving heb ik overigens wel bij al mijn schermen aanstaan, maar echt nooit niks van gemerkt (dat het aan stond).

WaymannDirector
27-07-2016, 15:12
Hé Claudio m'n verhaal wordt beter, ze belden net om te zeggen dat ze een dag eerder komen. :lol:

Claudio Santulli
27-07-2016, 15:49
(y)

rogue
27-07-2016, 17:59
Tijd om je eigen LG 65UH950Vtopic te openen :)!

WaymannDirector
27-07-2016, 18:03
Tijd om je eigen LG 65UH950Vtopic te openen :)!

Haha

WaymannDirector
31-07-2016, 09:18
Hoe is het 3D eigenlijk op de E6 ? Geen last van crosstalk? De UH950V heeft hier enorm veel last van... Heb al vanalles geprobeerd. Het probleem zit em gewoon in feit dat het linker oog nog lichtjes het rechterbeeld ziet en omgekeerd.

Claudio Santulli
31-07-2016, 09:40
Nee, geen last van. Maar ik moet er wel enigszins recht voor zitten.

Mark van L.
31-07-2016, 16:58
Hoe is het 3D eigenlijk op de E6 ? Geen last van crosstalk? De UH950V heeft hier enorm veel last van... Heb al vanalles geprobeerd. Het probleem zit em gewoon in feit dat het linker oog nog lichtjes het rechterbeeld ziet en omgekeerd.

Bij de 55E6V geen enkel probleem met crosstalk. Het 3D beeld is verbluffend. Zeker in vergelijk met de F8000 die ik had.

WaymannDirector
31-07-2016, 20:53
Bij de 55E6V geen enkel probleem met crosstalk. Het 3D beeld is verbluffend. Zeker in vergelijk met de F8000 die ik had.

bedankt voor de info.

WaymannDirector
01-08-2016, 16:52
Zijn nu je de E6 al een tijdje hebt dingen die je minder vind aan te tv of je aan stoort ? Ik sta op het punt deze toch aan te kopen.

Ik ga de 950v terug sturen. Los van het feit dat 4K enzo er geweldig uitziet is dit de slechtste tv die ooit gehad heb. 3D is onbekijkbaar door de crosstalk en ghosting. (hopelijk is dit niet het geval bij de 65E6, lees soms tegenvallende berichten op het av forum dit enkel bij de 65, 55 lijkt perfect te zijn) ook was de led bleeding s' avonds gewoon storend nog maar te zwijgen over vertical banding. Verpeste contant BvS dit weekend tijdens scènes met stof en zandstorm.

Claudio Santulli
01-08-2016, 17:35
Het enige wat ik kan bedenken en dan wel moet noemen is panning. Zonder Motion verbeteraar kunnen bepaalde panning judder opleveren. In mijn review haal ik dat kort aan, maar sinds ik er echt op ging letten viel het me pas op. Nu kun je een Motion verbeteraar aanzetten, maar dat geeft halo's en een soap effect. Ik heb het dus uitstaan en 90℅ van de tijd merk je het niet, maar heel soms wel. Is dit een dealbreker? Nee, absoluut niet en alleen als je er bewust van bent is dit een ding van verbetering. Voor de rest is het gewoon nog immer een jawdropping experience.

Zolang je dat weet, is er geen reden om niet alsnog voor de E6 te gaan. Het verschil met je huidige scherm zal immens zijn.

WaymannDirector
01-08-2016, 18:00
Het enige wat ik kan bedenken en dan wel moet noemen is panning. Zonder Motion verbeteraar kunnen bepaalde panning judder opleveren. In mijn review haal ik dat kort aan, maar sinds ik er echt op ging letten viel het me pas op. Nu kun je een Motion verbeteraar aanzetten, maar dat geeft halo's en een soap effect. Ik heb het dus uitstaan en 90℅ van de tijd merk je het niet, maar heel soms wel. Is dit een dealbreker? Nee, absoluut niet en alleen als je er bewust van bent is dit een ding van verbetering. Voor de rest is het gewoon nog immer een jawdropping experience.

Zolang je dat weet, is er geen reden om niet alsnog voor de E6 te gaan. Het verschil met je huidige scherm zal immens zijn.

Ik begrijp wat je bedoeld met het pannen. Dat is iets waar ik me eigenlijk niet aan stoor. Die Motion verbeteraar heb ik liever uit. Verschrikkelijk die functie. 8-) Zolang de 3D perfect is en geen crosstalk/ghosting (vooral achtergronden zijn nu om scheel van te worden.) bevat ben ik al zeer tevreden. Ik heb altijd perfecte 3D beelden gehad met mijn vorige tv's. Dus dit was wel een stap terug. Benieuwd hoe of de E6 daadwerkelijk ook dezelfde perfectie benaderd. We zullen zien.

Claudio Santulli
01-08-2016, 18:20
Wel netjes dat de optie tot omruilen wordt aangeboden.

WaymannDirector
01-08-2016, 18:33
Wel netjes dat de optie tot omruilen wordt aangeboden.

Precies. Heb ook nog wat onderhandeld en heb de grotere korting die ik zou krijgen voor mijn UB850v ook nog gekregen. Zo doe ik geen verlies.

Mark van L.
01-08-2016, 19:03
Het enige wat ik kan bedenken en dan wel moet noemen is panning. Zonder Motion verbeteraar kunnen bepaalde panning judder opleveren. In mijn review haal ik dat kort aan, maar sinds ik er echt op ging letten viel het me pas op. Nu kun je een Motion verbeteraar aanzetten, maar dat geeft halo's en een soap effect. Ik heb het dus uitstaan en 90℅ van de tijd merk je het niet, maar heel soms wel. Is dit een dealbreker? Nee, absoluut niet en alleen als je er bewust van bent is dit een ding van verbetering. Voor de rest is het gewoon nog immer een jawdropping experience.

Zolang je dat weet, is er geen reden om niet alsnog voor de E6 te gaan. Het verschil met je huidige scherm zal immens zijn.

Ik heb toch niet zo'n hekel om de motion verbeteraar te gebruiken, afhankelijk van de bron. Stand 3 en 7/8 blijft het beeld toch nog filmisch aan doen (tenminste dat is mijn mening)

Marcel Hoeve
01-08-2016, 19:28
Bij de 55E6V geen enkel probleem met crosstalk. Het 3D beeld is verbluffend. Zeker in vergelijk met de F8000 die ik had.
Ik geloof daar niks van :lol:. Als ik het 3D-beeld van mijn F8000 al zo fantastisch vind qua kleuren, scherpte, helderheid, diepte en bewegingsweegave, hoe moet het dan bij jou zijn? 4-dimensionaal?

raymen
01-08-2016, 19:30
Motion heb ik ook op 3 en blur op 8

Vindt ik een mooie stand om film te kijken
3d is gewoon het mooiste wat ik ooit heb gezien
kung fu panda 3 is gewoon jawdropping mooi.

deze tv staat bij mij nog steeds hoog aangeschreven

Claudio Santulli
01-08-2016, 19:39
Elke online review is daar heel voorzichtig in. Steeds wordt gerefereert aan de persoonlijke smaak daarin. En zo is het ook, heel persoonlijk. Sommigen zetten hem op gebruiker en de bovenste op nul en de onderste op 10, anderen moeten daar niks van weten. Om goed te kunnen testen wat het verschil is kan je op YouTube zoeken op juddertest. Er zijn een paar van die pendulums en dan schrik je echt. Dan is er ook nog een pan langs gebouwen aan een kanaal en ook daar schokt het behoorlijk, met de stand vloeiend is dat schokken helemaal weg, maar zie je echt halo's langs snelle acties. Maar in de praktijk merk ik eigenlijk weinig van dat effect en na een tijdje stoeien heb ik hem weer uit gezet. Deels omdat door die juddertests het een beetje neerkwam op alles of niets. Maar het is gewoon persoonlijk. Toch blijf je je wel afvragen wanneer het ze lukt om de perfecte tv te maken. 4K, Rec. 2020 allemaal om het beeld verl beter te maken, maar motionblurs blijft altijd terugkomen (wederom op de KURO na). Maar het is meer om iets nadeligs aan te halen , want god o god, wat een top-tv hebben wij...

Het beste advies is echter die juddertests te vermijden, want dan maak je wellicht wel slapende honden wakker. :mrgreen:

Claudio Santulli
03-08-2016, 12:04
Voor de waaghalzen die het toch willen testen...


https://www.youtube.com/watch?v=-Ht8EIAOrj8


https://www.youtube.com/watch?v=SC5JEoCQo3g

raymen
03-08-2016, 13:10
Het mooie is dat met beide testen op vloien het perfect beweegt

het kan dus wel
maar al die andere bijkomstigheden zijn zo jammer
je hebt ook een mooie test op spears & munsil staan
5-6 scrollende teksten van rechts naar links met vloiend of helder loopt dat perfect

Claudio Santulli
03-08-2016, 13:45
Ja, dat is inderdaad jammer, want de bijeffecten zijn erg storend. Plus dat het panprobleem sporadisch is en de bijeffecten bijna continu aanwezig zijn. Echter het is een gevalletje, als je het weet valt het op. Gelijk eens op mijn andere werkgevers getest en alle hebben het probleem. Dat was weer een voordeel van Plasma. Maar het probleem zit hem gewoon in hoe het materiaal is opgenomen. 24, 25 of 30 frames per seconden zijn gewoon te weinig en dan moeten er beelden verdubbeld of bij bedacht worden en heb je Motion control nodig.

raymen
03-08-2016, 14:17
Ja heb van de week nog eens op de kuro gekeken en die deed dat echt heel goed

maar dan zie je pas wat een vaag beeld je had
de oled sprankelt dan echt
veeeel helderder beeld

overstappen moest ( pioneer had veel kuren)

geniet er elke dag van

ik kwam op avforum trouwens iets tegen over floating blacks

ik heb dat getest en bij mij viel dat heel erg op
kan jij dat eens testen bij skyfall het einde ik meen 2:08:30 als ze in het water vallen
daar klapt zwart alle kanten op, heb helderheid al naar 46 gedaan maar blijft chrushen

Marcel Hoeve
03-08-2016, 14:23
Ik heb op mijn Samsung MotionPlus op de hoogste stand ("Smooth") staan en het beeld ziet er fantastisch uit. Pans zonder schokken, maar ook bij andere bewegingen blijft het beeld altijd scherp. Alleen als er hele snelle beeldwisselingen zijn, kan de software het soms niet bijhouden en ontstaan er dubbelbeelden. Ook slowmotion beelden zien er dan niet zo fraai uit. Maar dat zijn uitzonderingen en wegen niet op tegen de enorme voordelen van een altijd scherp en vloeiend beeld. Beeldpuristen zullen hier misschien van walgen, maar ik ben er tevreden mee, en daar gaat het per slot van rekening om. En wat het zgn. soap opera-effect bij deze instellingen betreft: ik merk daar niets van of ik ben er gewoon niet gevoelig voor.

pascal.
03-08-2016, 23:27
Ik ben nog wel weer foutjes tegengekomen over onze oled.
Ik ga niet meer zoeken of fouten opzoeken dan blijf ik bezig en haalt ook deze het einde van het jaar niet en dan.
Mijn zoektocht is ten einde en ga het hier mee doen iets beters is toch niet te koop en perfectie bestaat niet

JohnB
04-08-2016, 11:18
Sinds maandag heb ik de OLED ook staan. Echt een geweldig toestel! :D Zo helder en strak. Geen trillingen (zoals plasma).

Veel minder reflectie dan mijn vorige Panasonic Plasma. Het beeld reflecteert wel, maar het paneel blijft gewoon zwart (net als bij lcd). Bij de plasma werd het dan helemaal groen/grijzig. Dus ook overdag kan ik nu een beetje normaal kijken (ook door de hogere helderheid).

Ook ik ben opzoek gegaan naar de beste instellingen. Heb ook de foutjes gezien die hier voorbij komen. Door de 'black crush' had ik eerst de neiging de helderheid op zo'n 55 te zetten, maar dan zie je bij hele donkere scenes een hoop fouten vanuit de bron, maar ook sneller van de tv zelf. De eerste paar procenten is het zwart/grijs niet uniform. Helderheid weer terug op 50%. Nu is zwart weer zwart (een diep gat :p). Zo goed als geen fouten meer te zien vanuit de bron. En de uniformiteitsproblemen komen bijna niet voor. Ik krijg het idee dat de 'black crush' opzettelijk is om om dit probleem heen te werken (wellicht al eerder geconcludeerd:)).

True motion laat ik lekker uit staan. Naar mijn mening toch te veel artifacts die niet opwegen tegen de voordelen. Bij Formule1 en voetbal is het voordeel wel dat alles lekker scherp blijft. Zelfs de bal die over het veld gaat blijft over het algemeen normaal bewegen (vorige plasma in true motion ging de bal haperen). Voor films heb ik Real Cinema / Echte Bioscoop aanstaan. Ik heb het idee dat de beelden dan prima soepel lopen. Naar de judder video's ga ik denk ik niet kijken. Wie weet in de toekomst. Nu zie ik namelijk (nog) geen problemen :p.

Ik ben ook is gaan gamen. Mario Kart 8 op de Wii U. Alle toeters en bellen uitgezet. Prima gamen, zonder dat ik last heb van input lag. Deze zou hoog zijn op dit toestel. Wanneer ik bijv. True Motion aanzet merk ik dat het veel minder speelbaar wordt. Het beeld ziet er soepeler uit, maar het lijkt alsof de lag enorm omhoog gaat. Ik kan het zelf niet meten, maar het voelt wel zo. Maargoed prima spelen met alles uit. Het beeld is dan ook het meest strak/subtiel en rustig. Zelf speel ik geen FPS, ervaringen met lag hierover kan ik dus niet delen.

Voorlopig ga ik elke avond te laat het bed in. Vooral snacht in het donker is het scherm enorm indrukwekkend. De starship Enterprise vliegt door een echt zwarte ruimte langs de sterren; heel bijzonder om te zien :D

Claudio Santulli
04-08-2016, 11:26
Welkom bij de OLED-club. Fijn om te lezen dat ik niet de enige dwaas ben die dit toestel moest hebben en steeds meer leden aan de club kunnen worden toegevoegd. Dat zwarte gat kan ik zeker beamen evenals dat van die nachtelijke uurtjes. Ik heb het idee dat veel films nu pas - eindelijk - tot hun recht komen. Maar goed, Winter is coming! :mrgreen:

Hombre
05-08-2016, 16:07
?????

LCD Crushes OLED In Public TV Shoot Out Shock

For the past few years most serious AV fans have (justifiably) lauded OLED screen technology as the future of television. The startling results of a new public ‘shoot out’ between a selection of the latest cutting edge TVs, though, suggest that maybe oft-derided LCD technology is set to have the last laugh after all.An overwhelming 80% of audience participants at the UK-based shoot out stated that they believed 2016 LCD screens delivered
a better picture with the latest high dynamic range (HDR (http://www.forbes.com/companies/hdr) ) image content than LG’s latest OLED65E6 OLED TV.

http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde
(http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/shootout-hdr-201608054331.htm

WaymannDirector
05-08-2016, 16:31
?????

LCD Crushes OLED In Public TV Shoot Out Shock

For the past few years most serious AV fans have (justifiably) lauded OLED screen technology as the future of television. The startling results of a new public ‘shoot out’ between a selection of the latest cutting edge TVs, though, suggest that maybe oft-derided LCD technology is set to have the last laugh after all.An overwhelming 80% of audience participants at the UK-based shoot out stated that they believed 2016 LCD screens delivered
a better picture with the latest high dynamic range (HDR (http://www.forbes.com/companies/hdr) ) image content than LG’s latest OLED65E6 OLED TV.

http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde
(http://www.forbes.com/sites/johnarcher/2016/07/25/lcd-crushes-oled-in-public-tv-shoot-out-shock/#770d502f6fde)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/shootout-hdr-201608054331.htm

Wel die participants mogen em hebben mijn LCD 950V met banding en led bleeding...

pascal.
05-08-2016, 23:21
Mag je mijn vorige sony led er ook bij hebben, hdr en clouding.
Net batnan vs superman op de oled gezien in 4k hdr en fantastisch.

WaymannDirector
14-08-2016, 07:05
Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. :lol: 3D werkt weer als vanouds.

Marcel Hoeve
14-08-2016, 09:56
Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. :lol:3D werkt weer als vanouds.

Was die dan 'stuk' op jouw vorige televisie? Jullie hebben dan wel allemaal erge problemen met 3D op jullie oude televisies gehad, zo lijkt het haast. Ik heb werkelijk nergens last van. 3D ziet er op mijn "inferieure LED-TV" nog altijd fenomenaal uit.

Claudio Santulli
14-08-2016, 12:10
Wat een tv. Sinds gisteren staat ie hier ook de blinken. Moet even wennen aan het zwart van deze tv, soms denk ik dat hij niet aanstaat. :lol: 3D werkt weer als vanouds.

En we hadden je nog wel gewaarschuwd. Veel plezier en kijkgenot. (6)

raymen
14-08-2016, 12:20
Gisteren hostage nog eens gekeken

het zwart in deze film is fenomenaal
soms verdwijnt willes gewoon in het niets zo diep is het zwart

voor 3d vondt ik kung-fu panda 3 heel mooi( beste 3d beeld wat ik gezien heb)

Veel plezier met je oled
ik heb wel gemerkt dat de lg moeilijk is met afstellen en dat er veel tijd in gaat zitten

mij oled word komende week gecalibreerd, ik ben benieuwd

Claudio Santulli
14-08-2016, 13:00
Ben benieuwd of dat ook wat oplevert qua motion issues en of ze elke standaard al kunnen calibreren, HD, HDR en Dolby Vision?

raymen
14-08-2016, 14:02
Vrijdag komt hij langs

WaymannDirector
14-08-2016, 14:47
Was die dan 'stuk' op jouw vorige televisie? Jullie hebben dan wel allemaal erge problemen met 3D op jullie oude televisies gehad, zo lijkt het haast. Ik heb werkelijk nergens last van. 3D ziet er op mijn "inferieure LED-TV" nog altijd fenomenaal uit.

Die uh950v was vreselijk. Weet ook niet hoe dit kon.

Claudio Santulli
14-08-2016, 17:10
Die uh950v was vreselijk. Weet ook niet hoe dit kon.

Goed om te horen dat 3D op deze tv wel goed is. Ik kon me ook niet anders voorstellen.

raymen
16-08-2016, 16:17
Heeft iemand toevallig een idee wat code value 668 doet (staat in het menu als je hdr activeert, onder white balance

https://www.mupload.nl/img/pzi4pymoby0ov.53.12.jpg

Claudio Santulli
16-08-2016, 17:37
Nee, ik had er al eens naar gekeken en gegoogled, maar ik denk dat dit gewoon de standaardwaarde is bij HDR. Volgens mij heeft het iets te maken met hoe je tv Rec. 2020 volgt. Zo kun je afwijkingen corrigeren in de color gamut (als de 20 meetpunten niet goed de ijkpunten - interpolorisatie - volgen). Hieronder zie je bijvoorbeeld dat de kleuren (puntjes) niet helemaal overeenkomen met de originele kleuren (vakjes) en een kalibratie moet dat corrigeren. Maar wat het precies 668 inhoudt weet ik ook niet.

http://media.bestofmicro.com/G/2/443810/original/F8500-chroma-standard.jpg (http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiPibuzocbOAhUCSBQKHbSLDE4QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.tomshardware.com%2Freviews%2F samsung-pn51f8500-hdtv-smarthub%2C3867-9.html&bvm=bv.129759880,d.d24&psig=AFQjCNEoxIoAec7wINJXuRT4IeEi5HMFzA&ust=1471448051314881)

raymen
16-08-2016, 17:58
ja morgen word hij gecalibreerd , en dan weet ik het denk wel,

wij dachten het bereik van de nit van het scherm, maar weten het niet zeker

maar hij heeft nu patronen om hdr te kunnen calibreren , ook het 20 point voor de lg patronen zijn binnen(y)

de golden reference patronen waar ze over praten voor dolby visoin zijn er nog niet, dus even kijken wat hij hier aan kan doen

Claudio Santulli
16-08-2016, 18:10
Nee, de NIt-waarde staat vast en is niet eens zo heel hoog bij ons scherm. De meeste Lcd-schermen hebben hogere Nit-waarde. Nit-waardes bieden trouwens niet meer helderheid, maar een groter onderscheid in helderheid.
Ben benieuwd wat je vindt van de resultaten en of er veel nodig was. Natuurlijk ga je ja zeggen, want anders heb je geld uitgegeven voor niks... :mrgreen:

raymen
16-08-2016, 18:19
hahah ik houd je op de hoogte

raymen
31-08-2016, 06:26
Ik zag vanmorgen dat er een nieuwe firmware is voir obs scherm claudio

zin om te proberen, ik wacht effe tot ik weet wat hij doet

Mark van L.
31-08-2016, 09:21
Het enige wat me opvalt is de weergave van geluidsvolume. van bolletje naar een balk rechts op het scherm.
Firmware 30.04.06

raymen
31-08-2016, 09:35
Heb je ook de e6v of een ander model

WaymannDirector
31-08-2016, 09:49
Het enige wat me opvalt is de weergave van geluidsvolume. van bolletje naar een balk rechts op het scherm.
Firmware 30.04.06

Is er nergens een opsomming beschikbaar van nieuwe features...

Claudio Santulli
31-08-2016, 10:04
Welke versie zit hij nu? Mijne ziet geen update.

Mark van L.
31-08-2016, 11:54
Welke versie zit hij nu? Mijne ziet geen update.

30.04.06 zoals al gemeld, vanmorgen update melding gekregen.

ik heb de OLED55E6V.

Mark van L.
31-08-2016, 12:15
hahah ik houd je op de hoogte

Ben benieuwd naar de resultaten en de settings......

Claudio Santulli
31-08-2016, 13:05
Denk dat de update bij mij al op de achtergrond was uitgevoerd, maar zal het versienummer eens nazien.

Mark van L.
31-08-2016, 13:22
Denk dat de update bij mij al op de achtergrond was uitgevoerd, maar zal het versienummer eens nazien.

Tijdens TV kijken kreeg ik een melding dat update was gedownload, maar dat het pas na uit/aan schakelen werd uitgevoerd (manueel).

raymen
31-08-2016, 14:48
Ik heb de update niet automatisch staan

ik wil dat zelf kunnen bepalen

Frenkel
31-08-2016, 15:17
Nou ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en heb de LG55B6V in bestelling staan, kreeg ook een leuk bedrag terug voor mijn Pioneer Plasma via Plattetv.nl .
Was/ben wel een beetje huiverig om mijn vertrouwde Pioneer de deur uit te doen, maar ik ben benieuwd.

Heb nog even met het idee gelopen om de 65" te kopen maar die is fors duurder en zelfs voor mijn doen toch wel wat te groot voor een kijkafstand van iets meer dan 2 meter.
Ook heb ik er nog aan gedacht om mijn Pioneer te houden maar dan staat hij, net als zoveel dingen, waarschijnlijk toch maar jaren nutteloos te zijn op zolder.

rogue
31-08-2016, 18:08
Ik zou bijna wensen dat mijn Kuro het binnenkort begeeft, zodat ik een excuus heb om ook een Oled te kopen ;) .
Mijn Plasma is 50" en ik zou nog wel weer een maatje groter willen, daglight geeft toch wel vaak hinder en ook kwa beeldverwerking is mijn 7.5 jaar oude Kuro niet meer de top.


Ach, ik houd het nog wel een paar jaar uit met mijn Kuro en intussen kan de Oled techniek nog verder rijpen en de prijs dalen.
Op dit moment is een Oled voor mij toch nog te veel geld en voorlopig dus nog een "Dream"


Nou ik heb de verleiding niet kunnen weerstaan en heb de LG55B6V in bestelling staan, kreeg ook een leuk bedrag terug voor mijn Pioneer Plasma via Plattetv.nl .
Was/ben wel een beetje huiverig om mijn vertrouwde Pioneer de deur uit te doen, maar ik ben benieuwd.

Heb nog even met het idee gelopen om de 65" te kopen maar die is fors duurder en zelfs voor mijn doen toch wel wat te groot voor een kijkafstand van iets meer dan 2 meter.
Ook heb ik er nog aan gedacht om mijn Pioneer te houden maar dan staat hij, net als zoveel dingen, waarschijnlijk toch maar jaren nutteloos te zijn op zolder.

Er verandert een hoop in 2 maanden tijd (y).

Ik heb nog even zitten zoeken naar de verschillen met de E6, ik kom op dit (http://www.pocket-lint.com/news/137335-lg-4k-hdr-choices-for-2016-g6-e6-c6-and-b6-tvs-compared) en dit (http://4k.com/news/the-essentials-you-need-to-know-about-lgs-2016-oled-4k-tvs-pricing-and-specs-14469). Een ander paneel en een ietsje kleinere kleurenbereik, is dat het voornaamste verschil (en de prijs natuurlijk)?

Oeioeioei, wat gaat het weer kriebelen.....

Claudio Santulli
31-08-2016, 18:12
En geen 3D. Maar daar maalt een KURO-eigenaar niet om. ;-)

Claudio Santulli
31-08-2016, 18:37
Oh Frenkel, gefeliciteerd met je aankoop.

Frenkel
31-08-2016, 18:56
Er verandert een hoop in 2 maanden tijd (y).

Ik heb nog even zitten zoeken naar de verschillen met de E6, ik kom op dit (http://www.pocket-lint.com/news/137335-lg-4k-hdr-choices-for-2016-g6-e6-c6-and-b6-tvs-compared) en dit (http://4k.com/news/the-essentials-you-need-to-know-about-lgs-2016-oled-4k-tvs-pricing-and-specs-14469). Een ander paneel en een ietsje kleinere kleurenbereik, is dat het voornaamste verschil (en de prijs natuurlijk)?

Oeioeioei, wat gaat het weer kriebelen.....

Het is voornamelijk de prijs die de doorslag heeft gegeven. De laatste tijd wat financiele meevallers gehad en de prijs van de 55B6 is ook fors lager dan ik verwacht had,...en daar nog eens een leuke inruilkorting vanaf.

3D is dus wel een gemis maar zoals Claudio al aangaf had mijn Kuro dus ook niet.
Het is nu even de vraag of ik nu Ultra HD BD ga oppakken, misschien vooralsnog aleen de films die ik het echt waard vind kopen en wachten tot Oppo met zijn 4K speler komt.
Eigenlijk ben ik het niet meer gewoon om meer dan €10 uit te geven aan een film en Ultra HD is toch wel fors duurder.

Claudio Santulli
31-08-2016, 19:06
4K is mooi, HDR en Dolby Vision nog mooier, maar het allermooiste is hoe goed Blu-ray Disc eruit ziet op een OLED. Dat is ook waar de grootste vruchten geplukt worden, bij niet HDR-content. Ik koop wel al UHD BD's, maar heb nog geen speler, maar deze beeldkwaliteit maakt me geduldig en zonder lullig te doen. Ik koop soms liever de 3D-versie dan de UHD BD.

raymen
31-08-2016, 19:30
Nou heel vreemd zeg, de update is verdwenen

ik kan hem er niet meer opzetten

raar

Marcel Hoeve
31-08-2016, 19:31
Eigenlijk ben ik het niet meer gewoon om meer dan €10 uit te geven aan een film en Ultra HD is toch wel fors duurder.

Vind ik eigenlijk best verbazingwekkend. Zoveel geld uitgeven aan een televisie en dan beknibbelen op het beeldmateriaal. Kan ik niet helemaal volgen. Ik vind 20 euro nog steeds weinig geld voor een Blu-ray, maar ja, ik heb dan ook de tijden meegemaakt dat een simpel Blu-ray schijfje 30-35 euro kostte.

Frenkel
31-08-2016, 19:54
Vind ik eigenlijk best verbazingwekkend. Zoveel geld uitgeven aan een televisie en dan beknibbelen op het beeldmateriaal. Kan ik niet helemaal volgen. Ik vind 20 euro nog steeds weinig geld voor een Blu-ray, maar ja, ik heb dan ook de tijden meegemaakt dat een simpel Blu-ray schijfje 30-35 euro kostte.

Ik heb nog meegemaakt een DVD dat koste, zelf nog de tijd dat ik 80 tot 90 Gulden uitgaf voor een Laser Disc. Er zijn tijden geweest dat ik maandelijks meer als €300 uitgaf aan DVD's

Tegenwoordig wacht je een half jaar en kun je de meeste titels voor onder de €10 kopen, dat was toen nog niet het geval, en al zeker niet met Laser Disc.

Ik heb in mijn leven kapitalen uitgegeven aan media,... meer dan eigenlijk goed was.
Tegenwoordig wacht ik lekker rustig af ;)

raymen
31-08-2016, 20:39
ALIENS SE koste 250 gulden in die tijd THE ABYSS ook

end dan zeuren we om 30 euro voor top kwaliteit.:lol:

Claudio Santulli
31-08-2016, 21:05
Ik heb nog meegemaakt een DVD dat koste, zelf nog de tijd dat ik 80 tot 90 Gulden uitgaf voor een Laser Disc. Er zijn tijden geweest dat ik maandelijks meer als €300 uitgaf aan DVD's

Tegenwoordig wacht je een half jaar en kun je de meeste titels voor onder de €10 kopen, dat was toen nog niet het geval, en al zeker niet met Laser Disc.

Ik heb in mijn leven kapitalen uitgegeven aan media,... meer dan eigenlijk goed was.
Tegenwoordig wacht ik lekker rustig af ;)

Eigenlijk precies zoals ik erover denk. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat toen ik de tv had ik wel weer een boost - de foute richting in - heb gekregen. Ik ben nog steeds voorzichtig, maar als er geen 3D-versie van uitkomt, maar wel een UHD BD, ik toch wel de UHD BD koop voor 30,-. Dom, want ik heb nog geen eens een speler. Zelfs nu ik net drie stapels Panasonic's zag liggen in de MM niet. Het zal een fantastische speler zijn, maar hij voelt toch een beetje aan als vet overpriced apparaat.

Had gelijk even gekeken of jouw model opgesteld stond. Helaas, was wel benieuwd. Bijna alle nieuwe en oude modellen staan bij de MM Arena, maar deze ff niet. Ik ben misschien net niet zo kritisch als Pascal, maar toch een flinke zeikert en ik ben nog elke dag heel erg blij met mijn OLED.

Claudio Santulli
31-08-2016, 21:15
Nou heel vreemd zeg, de update is verdwenen

ik kan hem er niet meer opzetten

raar

Misschien hebben ze een bug ontdekt.
Ik heb nog een rond volume icoon, dus geen update.

WaymannDirector
31-08-2016, 21:22
Vind ook geen update terug...

Mark van L.
01-09-2016, 08:07
Ik zou graag willen weten welke settings julie gebruiken, in combinatie met blu-ray speler.

Nu heb ik de Oppo 103EU op direct staan (zonder Qdeo). Op de TV heb ik Deep Colour geactiveerd voor HDMI voor de BR.
Moet ik nu 24P uitzetten, omdat er 4K@60Hz staat?

De firmware versie is nu 04.30.06 op de TV (sinds gisteren, ik had versienummer fout in eerdere postings)

Claudio Santulli
01-09-2016, 09:54
Die setting is alleen voor Rec. 2020. Ultra HD Deepcolor, dus je Oppo doet er niet zoveel mee. 24p moet sowieso aanblijven, want zo is het bronmateriaal. Mijn Oppo 93eu (die niet upscaled naar 4K) werkt niet eens met Deepcolor aan.

Ik zit nog op 3.15.10 en geen update beschikbaar.

Mark van L.
01-09-2016, 10:27
Die setting is alleen voor Rec. 2020. Ultra HD Deepcolor, dus je Oppo doet er niet zoveel mee. 24p moet sowieso aanblijven, want zo is het bronmateriaal. Mijn Oppo 93eu (die niet upscaled naar 4K) werkt niet eens met Deepcolor aan.

Ik zit nog op 3.15.10 en geen update beschikbaar.

De 103EU kan 2Kx2 uitsturen, en de TV krijgt dan sowieso 60Hz binnen. Even getest met Munsil.
Ik heb het idee, dat 60Hz, nu meer detail geeft. Maar ik test nog wat.

Claudio Santulli
01-09-2016, 10:36
Maar dan moet je van 24 frames 30 frames maken. Dat kan judder geven.

Mark van L.
01-09-2016, 11:11
Maar dan moet je van 24 frames 30 frames maken. Dat kan judder geven.

Weet jij dan waarom Deep Colour 4k@60Hz aangeeft? Is 4K uitsluitend 60Hz, ipv 24p?

Claudio Santulli
01-09-2016, 11:28
Dat zal de maximale refreshrate zijn. Films zijn in 24 frames opgenomen. Zo hadden onze DVD's palspeedup om aan de 25 frames te komen. In Amerika gebruiken ze op tv 60Hrz, wellicht daarom. Om 24p vloeiend weer te geven gebruiken ze een multiplier. Hoe een UHD BD op de Disc staat moet ik eens nakijken.

raymen
01-09-2016, 16:36
hier batman vs superman

Studio and Year: Warner - 2016
MPAA Rating: R/PG-13
Feature running time: 151/182 minutes
Genre: Action/Fantasy

Disc Format: BD-100
Encoding: HEVC
Video Aspect: 2.40:1
Resolution: 2160p/24

Audio Format(s): English Dolby Atmos, Dolby TrueHD 7.1, French/Spanish Dolby Digital 5.1
Subtitles: English SDH, French, Spanish
Starring: Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot, Amy Adams, Jesse Eisenberg, Diane Lane, Laurence Fishburne, Jeremy Irons, Holly Hunter
Directed by: Zack Snyder
Music by: Hans Zimmer and Junkie XL
Written by: Chris Terrio and David S. Goyer
Region Code: A,B,C

Blu-ray Disc release Date: July 19, 2016


due 2160p/24

rogue
01-09-2016, 18:30
rayman, hoe is de kalibratie bevallen? Is het beeld echt verbeterd?

raymen
01-09-2016, 18:42
Je hebt pm

Claudio Santulli
03-09-2016, 16:24
Momenteel tonen hardwarefabrikanten hun nieuwste producten op de IFA 2016 in Berlijn.
Sommigen hebben er een hele mooie presentatie van gemaakt zoals LG met hun immense OLED-tunnel.


https://www.youtube.com/watch?v=xii0-VJ_mOg

raymen
03-09-2016, 18:45
Oled geil

BigLebowski
04-09-2016, 19:59
Doe mij ook maar één zo'n oled tunnel, of zijn ze nog niet te koop? :lol:

Claudio Santulli
04-09-2016, 20:29
Als je genoeg geld meebrengt zal het geen probleem zijn. Waarschijnlijk bespaar je geld als je de montage van het bouwpakket zelf uitvoert. Alhoewel, bij ongeveer 100 schermen zullen ze daar niet moeilijk over doen. (6)

Claudio Santulli
07-09-2016, 13:20
Gisteren nieuwe firmware geïnstalleerd.

Was 3.15.10.
Is nu 04.30.06.

Los van wat grafische veranderingen zoals het volume icoontje geen veranderingen kunnen ontdekken en een revision list mist helaas. Maar ook geen fouten ontdekt.

WaymannDirector
07-09-2016, 13:30
Gisteren nieuwe firmware geïnstalleerd.

Was 3.15.10.
Is nu 04.30.06.

Los van wat grafische veranderingen zoals het volume icoontje geen veranderingen kunnen ontdekken en een revision list mist helaas. Maar ook geen fouten ontdekt.

Ook het pop up frame als 3D wordt gedetecteerd staat nu los van de rand.

Morrisson
09-09-2016, 11:00
Hallo, ik heb sinds een maand de 65E6 en heb een vraag: weten jullie of (en hoe) het mogelijk is om ondertitels te laden als ik films afspeel vanaf een NAS? Bij sommige content kan ik wel via "overige opties" rechtsonder naar "sub", maar daar kan ik alleen kiezen uit bepaalde sporen (indien aanwezig) en een standaard lijstje talen waar Nederlands niet tussen staat. Als ik in de map in mijn NAS een .srt bestand toevoeg, pakt hij deze niet automatisch mee en is deze ook niet terug te vinden in dat lijstje. Is er een andere manier om de ondertitels toch te kunnen laden?

Hombre
10-09-2016, 11:25
Hallo, ik heb sinds een maand de 65E6 en heb een vraag: weten jullie of (en hoe) het mogelijk is om ondertitels te laden als ik films afspeel vanaf een NAS? Bij sommige content kan ik wel via "overige opties" rechtsonder naar "sub", maar daar kan ik alleen kiezen uit bepaalde sporen (indien aanwezig) en een standaard lijstje talen waar Nederlands niet tussen staat. Als ik in de map in mijn NAS een .srt bestand toevoeg, pakt hij deze niet automatisch mee en is deze ook niet terug te vinden in dat lijstje. Is er een andere manier om de ondertitels toch te kunnen laden?

Dat je de losse .srt's niet ziet komt door het DLNA protocol en de MP van LG.
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance

Als je de .srt's via de subtiel knop wil zien moet je ze eerst in een container als bv MKV muxen met bv MKVToolNix .
Dan werkt het perfect

Frenkel
11-09-2016, 02:35
Vandaag de 55B6V binnen gekregen.
Eerst nog elders een BBQ dus was 11 uur voordat ik er echt mee aan de gang ging en ik kan me alleen maar aansluiten bij de vele andere hier:

WAUW.!!!

Erg veel instelmogelijkheden en het heeft even geduurd voordat alles aangesloten en ingesteld was.
Blu-ray, 4K youtube, en zelfs foto's (vanaf usb) en gewoon TV kijken,....het ziet er allemaal fenomenaal uit.

Claudio Santulli
11-09-2016, 09:41
Gefeliciteerd en geniet van je aankoop. (y)

Morrisson
11-09-2016, 09:51
Dat je de losse .srt's niet ziet komt door het DLNA protocol en de MP van LG.
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance

Als je de .srt's via de subtiel knop wil zien moet je ze eerst in een container als bv MKV muxen met bv MKVToolNix .
Dan werkt het perfect


Dank voor je reactie, ik ga het proberen!

Steve G.
05-10-2016, 17:34
Op dit moment € 1.000 kassakorting bij Bol.com. Prijs na die korting € 4.999. Voor mij nog steeds te veel, maar gaat al in de goede richting!

Steve G.
05-10-2016, 17:35
(dubbel)

rogue
06-10-2016, 13:56
Op dit moment € 1.000 kassakorting bij Bol.com. Prijs na die korting € 4.999. Voor mij nog steeds te veel, maar gaat al in de goede richting!
Wellicht een landelijke actie van LG? Platte.tv heeft nu ook dezelfde kassakorting en prijs.
Met inruil wordt het steeds aantrekkelijker......maar ik ben nog sterk :rolleyes:....

Claudio Santulli
06-10-2016, 14:33
Wellicht een landelijke actie van LG? Platte.tv heeft nu ook dezelfde kassakorting en prijs.
Met inruil wordt het steeds aantrekkelijker......maar ik ben nog sterk :rolleyes:....

Denial... (6)

WaymannDirector
06-10-2016, 14:47
Is ook zo in België, bij Media Markt staan overal banners met de melding van de 1000 euro korting.

rogue
07-10-2016, 00:59
Denial... (6)

Ik weet het :).....het verstand wint nog van het gevoel.

raymen
07-10-2016, 10:03
begint zo een aantrekkelijk prijs voor iedereen te worden

Claudio Santulli
08-10-2016, 19:42
Dan zou je zeggen dat anderen zich langzaam ook in de OLED-markt gaan begeven.

peptalk
08-10-2016, 20:03
begint zo een aantrekkelijk prijs voor iedereen te worden


Huh, voor iedereen:shock: