PDA

Bekijk de volledige versie : Speakerdraad ???



pepperpointt
03-11-2002, 10:41
Ik snap er echt niks meer van nu lees ik net in een thread dat een goedkoop speakerkabeltje wel voldoet voor de surrounds. Waarom is dit dan en wat voor kabels moet ik gebruiken voor een frontspeaker van 150 watt (biwire).
Daar bedoel ik mee hoeveel kwadraat (2,5 mm , 4,0 mm , 6,0 mm) ik weet het echt niet meer hoor.
En wat voor de centerspeaker?
Zijn hier standaarden voor bijv:200 watt = 4,0 mm.
Is er iemand die hier verstand van heeft.

Please help

Johan van den D.
03-11-2002, 10:56
Ik snap er echt niks meer van nu lees ik net in een thread dat een goedkoop speakerkabeltje wel voldoet voor de surrounds.

voldoen doet het altijd ,het is maar wat je ervan verwacht
neem dus ook voor je surrounds gewoon goede kabels
vele bezuinigen hierop om je meestal langere lengtes nodig heb maar onderschat het niet
ook deze speakers hebben goede kabels nodig net als alle andere speakers
of je dan 2,5 / 4.00 / 6.00 of wat dan ook neem maak niet zo heel veel uit als het maar goede zijn
het mooiste is om voor alle speakers dezelfde kabel te nemen
het is alleen een kwestie van luisteren welke kabel je zelf prettig vind klinken in combinatie met je receiver/speakers
bezuinnig dus niet op de kabels en dus ook niet voor je surround speakers, het gaat allemaal wel maar als je een beetje kwaliteit wil moet je ook deze goed aanpakken en dezelfde behandeling geven als je fronts en center http://smilies.networkessence.net/contrib/sarge/Egg_anim.gif

Niels Thijssen
03-11-2002, 11:02
Inderdaad..... kabels kunnen behoorlijk van invloed wezen. Voor mijn Canton surround speakers had ik oorspronkelijk 0.75 mm2, wat dus (eigenlijk....) gewoon te klein is.
De verandering naar een dikkere kabel gaf voor mij een helderder geluidsbeeld uit de surrounds er voor terug.
Uiteraard moet je alles in proportie zien....
Nu moet ik nog wel een keer de andere speakers eens onder de loupe nemen, maar goed.... one step at a time.

Johan van den D.
03-11-2002, 11:05
De verandering naar een dikkere kabel .
welke kabel heb je nu ??http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/fk/wolfgang.gif

Ronald Ridderhof
03-11-2002, 11:14
Eigenlijk moet je gewoon naar een goede hifi winkel bij jouw in de buurt, vertel welke set je heb en wat je verwacht van je geluid. Hij zal jouw een goed advies kunnen geven. En een beetje goede winkelier geeft jouw een setje mee om te kunnen luisteren.

Succes.

Niels Thijssen
03-11-2002, 18:47
eh...... ben exacte type etc. effe kwijt:
maar omschrijving:
384 x 0,1mm koperdraadjes per ader
Opschrift Monitor
meen van duits fabrikaat (zuurstofvrij blabla...) Magnat kan dat??

kostprijs:
Vorige kabel was no-name 0.75 mm2 en kostte 0,75 c per meter
deze kabel was 1,25 per meter.

tuurlijk zijn er betere, maar voor mijn toepassing/eisen is dit al een verbetering an sich.

Johan van den D.
03-11-2002, 20:25
eh...... ben exacte type etc. effe kwijt:
maar omschrijving:
384 x 0,1mm koperdraadjes per ader
Opschrift Monitor
meen van duits fabrikaat (zuurstofvrij blabla...) Magnat kan dat??

kostprijs:
Vorige kabel was no-name 0.75 mm2 en kostte 0,75 c per meter
deze kabel was 1,25 per meter.

tuurlijk zijn er betere, maar voor mijn toepassing/eisen is dit al een verbetering an sich.
het merk is dus monitor ,geen magnat
is opzich geen slecht merk en dit moet je zeker minimaal hebben als speakerdraad
dit wordt ook in veel winkels verkocht in is inderdaad niet zo duur nee

Oudgebruiker3
04-11-2002, 08:49
Ik heb nog twee vraagjes die hier mee te maken hebben :)

Ten eerste; ik heb Sony satellietspeakers (wat velen van jullie me waarschijnlijk kwalijk zullen nemen :D), maar ik weet niet of ik daarmee hetzelfde 'probleem' heb als met normale speakers; namelijk dat andere kabels voor een eventueel beter geluid zorgen. 't Lijkt me uiteraard van wel.

Ten tweede; is het verschil in kabels echt duidelijk hoorbaar?

Ronald Ridderhof
04-11-2002, 10:41
Wat voor kwaliteit verwachten jullie eigenlijk van je surround?

PM
04-11-2002, 14:15
Het verschil is op een goede installatie zeker hoorbaar (hoe het met alles in één setjes zit weet ik niet).

Johan van den D.
04-11-2002, 15:59
is het verschil in kabels echt duidelijk hoorbaar? als je zo denk begin je al met een verkeerde instellinghttp://smilies.networkessence.net/contrib/edoom/puppy_dog_eyes.gif
het verschil met de standaard kabeltjes is zeker hoorbaar maar ik moet me bij deze bij PM aansluiten
dus bij een goede set hoor je het zeker en met die all in one setjes weet ik het ook niet,geen ervaring mee
maar het lijk mij van wel omdat juist bij zulke setje slechte kabeltjes bijzittenhttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/ruinkai/lightingzapA.gif

Oudgebruiker3
04-11-2002, 16:24
Ja, nou ja - een verkeerde instelling... m'n interesse in hifi en home-theatre zijn eigenlijk pas de afgelopen twee maanden op gang gekomen, dus ik heb er nog niet zoveel verstand van ;)

Even voor de goede orde - ik heb geen all-in setje, maar losse componenten... Alleen m'n speakers zaten in een set.

Johan van den D.
04-11-2002, 17:00
Ja, nou ja - een verkeerde instelling... m'n interesse in hifi en home-theatre zijn eigenlijk pas de afgelopen twee maanden op gang gekomen, dus ik heb er nog niet zoveel verstand van ;)

geef niks toch ,we zijn allemaal begonnen zonder wat te weten
daarom is dit forum zo fijn om wat te weten te komen
maar betere kabels zullen je dus zeker helpen al moet je het niet gelijk overdrijven denk ik
je moet er immers ook geen wonderen van verwachten want het immers een onderdeel van een groot geheel(receiver/kabels/speakers enz.)http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/anym/snowman.gif