PDA

Bekijk de volledige versie : Van Der Gee trekt eindelijk zijn bek open



M Balje
04-11-2002, 17:22
Volkert Van Der Gee gaat eindelijk praten.
Dit meld het Rtl nieuws van 18.00.

Camille
04-11-2002, 18:53
Ik zag het ook op Planet.nl

Ik ben benieuwd wat ie gaat doen, ik denk dat ie gaat bekennen.

Sander Dubbeldam
04-11-2002, 19:52
tis van der graaf hoor :)

Johan van den D.
04-11-2002, 20:07
zou wel iets zijn van
,,ja ik heb het gedaan,, en dan wordt ie ontoerekeningsvatbaar verklaart en klaar
10 jaar cel en na 6,5 jaar vrij wegens goed gedrag of cellen tekort http://smilies.networkessence.net/contrib/sarge/Guillotine_anim.gif

Yi-Long
04-11-2002, 21:52
Zyn hele leven tegen 'kistkalveren' gestreden...en nu wordt hy er zelf een....ow de ironie; heerlyk! :D :D :D

Nicole Roques
05-11-2002, 00:54
Wat ik belachelijk vind is dat dit heerschap nog apart eten geserveerd krijgt wat tegemoet komt aan zijn veganistisch dieet. Ronduit belachelijk.
Hij hoeft van mij niet te eten hoor! Spaart kosten, procescosten en als hij zichzelf doodhongert dan is er doorstroming in de gevangenis.
Komt vast met een zielig verhaal dat zijn eerste blauwe hijskraan is gestolen uit de zandbak. Of het paarse behang in de babykamer heeft voor de onrust in z'n hoofd gezorgd.

Martin van Tuijl
05-11-2002, 01:14
Of het paarse behang in de babykamer heeft voor de onrust in z'n hoofd gezorgd. Het valt mij op dat jij in meerdere threads het olie op het vuur gooit als het om onderwerpen als dit gaat. Maak ze maar dood etc etc. Wel eens gedacht aan het feit, hoe belachelijk ook misschien, dat er inderdaad mensen zijn met trauma's (voor mijn part paars behang) die het niet meer trekken en over gaan tot dit soort acties? Het is nooit meer goed te praten, maar gelijk deze mensen het hoofd afhakken?

Nicole Roques
05-11-2002, 02:08
Het valt mij op dat jij je daar zo over opwindt :D :D
Kom een poosje in Rotterdam wonen, wordt je vanzelf minder soft in je opvattingen. Het loopt hier vol met mensen die het niet meer trekken en om wat voor reden dan ook ontspoord zijn.

Tussen hoofd afhakken en in de watten leggen is een groot verschil. In de gevangenis horen alle gevangenen gelijk behandelt te worden. Dus ook hetzelfde gevangenisvoer.
Wil 'ie dat niet, dan niet. Hij heeft recht op een eerlijk proces en dat mag hij van mij krijgen.

Edwin V
05-11-2002, 06:42
Kan ie niet naar een Turkse gevangenis. Een soort EU cultureel uitwisselingsprogramma?

Mensen gaan naar het buitenland om de wachtlijsten in de zorg te ontlopen. Kunnen we dit ook niet met de gevangenen doen? Volgens mij hebben ze in Turkije geen cellentekort.;)

Nathan Strik
05-11-2002, 10:55
Tussen hoofd afhakken en in de watten leggen is een groot verschil. In de gevangenis horen alle gevangenen gelijk behandelt te worden. Dus ook hetzelfde gevangenisvoer. Precies, ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben tegen discriminatie, en dus ook tegen dit soort positieve discriminatie. Folkert vd. Graaf is niet apart, hij is een gevangene net als de rest, dus hij vreet maar wat de pot schaft.

Gelijk behandelen dus.

Yi-Long
05-11-2002, 11:42
Hmmm..als hy gewoon serieus vegetariér is, al vele jaren etc. dan hoor je dat tóch te respecteren denk ik.
En je kunt hem gewoon dezelfde troep voorschotelen als de rest van de gevangenen, minus een lapje vlees, no big deal.
ls opeens blykt dat hy 6 gangen diners krygt voorgeschoteld ofzo, dan is dat natuurlyk wél belachelyk....maar het zal wel de gewone normale troep zyn die vegetariers naar binnen werken, zoals een sojaburger ofzo....
Nou...dat eet je écht niet omdat je het 'lekker' vind lykt me...:P

Volkert heeft trouwens nog wat maaltyden te goed schynt het....hy heeft de eerste maanden nog niet al zyn consumptie bonnen opgemaakt, dus dan mag die knakker van my best een extra toetje zo nu en dan.

Johan van den D.
05-11-2002, 16:35
Kom een poosje in Rotterdam wonen, Het loopt hier vol met mensen die het niet meer trekken en om wat voor reden dan ook ontspoord zijn.

Tu
niet alleen in rotterdam hoor
hierzo heb ik er ook nog wel een paar voor je op straat lopen
verders ben ik het wel met je eens hoor nicolehttp://www.theenclave.net/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif

Alex van den Berg
05-11-2002, 18:07
hy heeft de eerste maanden nog niet al zyn consumptie bonnen opgemaakt, dus dan mag die knakker van my best een extra toetje zo nu en dan. :D :D :D

Nathan Strik
05-11-2002, 18:11
Hmmm..als hy gewoon serieus vegetariér is, al vele jaren etc. dan hoor je dat tóch te respecteren denk ik.
En je kunt hem gewoon dezelfde troep voorschotelen als de rest van de gevangenen, minus een lapje vlees, no big deal. Hij hoeft zijn vlees toch niet te eten? ;)
Maar een apart dieet vind ik wel ver gaan.

Het zal gebeuren zeg, dat ik bijvoorbeeld uit principe geen groente eet omdat ik zo van planten houd, en dat ik dan een dieet van biefstuk ga eisen ofzo. Denk dat ze dat niet doen. :D

Alex van den Berg
05-11-2002, 18:32
Hij hoeft zijn vlees toch niet te eten? ;)De "niet-vegetariërs" vergeten 1 ding...
Geen vlees eten betekent dat je de ontbrekende bouwstoffen moet opvangen met andere produkten... b.v. door het toevoegen van extra noten en/of supergrof volkorenbrood.... of gewoon een extra pilletje met de nodige vitamientjes B en ijzer...

martin
05-11-2002, 18:47
De "niet-vegetariërs" vergeten 1 ding...
Geen vlees eten betekent dat je de ontbrekende bouwstoffen moet opvangen met andere produkten... b.v. door het toevoegen van extra noten en/of supergrof volkorenbrood.... of gewoon een extra pilletje met de nodige vitamientjes B en ijzer...

Ik heb nog wel een blauwe boon over voor volkert.

Alex van den Berg
05-11-2002, 19:34
Ik heb nog wel een blauwe boon over voor volkert. Even geduld Martin... Hij moet eerst nog schuldig bevonden worden en/of medeplichtigen verlinken... En daarna moeten we in Nederland eerst nog een referendum houden of we de "doodstraf door kogel" gaan invoeren... En dan nog regelen dat er een inschrijflijst komt voor vrijwillige beulen...

EN DAN PAS mag jij je boontjes delen met Volkert.... :D

starbuck
05-11-2002, 19:38
Er worden overigens ook o.a. Moslim en Joodse maaltijden verstrekt in de gevangenissen.


Toch hetzelfde?

Johan van den D.
05-11-2002, 20:23
Er worden overigens ook o.a. Moslim en Joodse maaltijden verstrekt in de gevangenissen.


Toch hetzelfde?
klop ook niet vind ik
ik vind dat er per dag een soort eten gemaakt moet worden en dat is dan voor iedereen
wil je het niet dan eet je toch gewoon een dag niet

Glenn Smits
05-11-2002, 21:36
Ik heb een enorme hekel aan die Van Der GRAAF.
In mijn top 10 van meest gehate persoonlijkheden komt hij toch wel op 1 denk ik. Ik hoop ook niet dat die man ooit binnen een bereik van een kilometer binnen me buurt komt. ;)

Edwin vd Zwaard
05-11-2002, 21:52
Oke.. mensen die mij kennen weten dat ik als geen ander erg fel kan zijn :D Cker als het op criminaliteit aankomt.. Het liefst zou ik die van der Graaf dan ook aan zijn enkels opgehangen zien op een pleintje..

Maar feit blijft, dat ie nog niet is veroordeeld.. Dat ie het ongetwijfeld heeft gedaan staat dus even buiten kijf.. Zodra hij is veroordeeld, mag ie van mijn part aan het water en brood, maar tot die tijd is het niet echt "fout" om aan zijn vegetarische levenstijl te voldoen..

Toch !?

Edwin vd Zwaard
05-11-2002, 21:54
Er worden overigens ook o.a. Moslim en Joodse maaltijden verstrekt in de gevangenissen.
Toch hetzelfde?

Hetzelfde verhaal.. zolang iemand NIET is veroordeeld, mag van mij zijn bijzondere maaltijd gemaakt worden...

Zodra die is veroordeeld moet ie gewoon net als de rest aan de klontenpap..

Stel je wordt onterecht opgepakt, en zit een week in voorarrest voor je wordt vrijgesproken... Zou je toch ook neit leuk vinden als je hetzelfde werd behandeld als veroordeelde criminelen !?

Werner
05-11-2002, 21:55
Maar een apart dieet vind ik wel ver gaan.

Ik eet principieel alleen maar kreeft met kaviaar, en drink alleen Chateau Lafite van minstens 20 jaar oud. Moet toch kunnen??? :D

Yi-Long
05-11-2002, 22:01
Ik eet principieel alleen maar kreeft met kaviaar, en drink alleen Chateau Lafite van minstens 20 jaar oud. Moet toch kunnen??? :D

VISSTICKS EN EEN SHANDY!, DAT KUN JE KRYGEN !!! :D :D :D

Glenn Smits
05-11-2002, 22:20
het lijkt mij vrij duidelijk dat Van Der Graaf het is, heel Nederland heeft het gezien en er bestaat nog twijfel?
Ik moet al van het idee kotsen dat zo'n man nog netjes behandeld wordt. Met dat eerste gedeelte van Edwin kan ik me nu al vinden, ophangen aan z'n enkels of gelijk radbraken. ;)
Ik begrijp niet waar Nederlanders al dat medelijden vandaan hebben. Wat ik wel weet is, dat als ik een partij in de politiek had, dat ik angst en verderf zou zaaien onder criminelen. DOODSTRAF, HANDEN AFHAKKEN, ze krijgen alles terug wat ze een ander aandoen. Verkrachten ze iemand dan huur ik wat gasten uit American History X om hetzelfde ff terug te doen. Mensen moeten inzien dat ze fout zijn.

Alex van den Berg
05-11-2002, 23:03
dan huur ik wat gasten uit American History X om hetzelfde ff terug te doen. Mensen moeten inzien dat ze fout zijn. Gaat het een beetje meneer Smits? Niet teveel films kijken hoor... (6)

EVO
06-11-2002, 00:01
ik denk dat ik ook maar eens mezelf ga misdragen...
ik mag vast m'n ht meenemen de jail in..als ik me maar als slachtoffer opstel...
slachtoffer van m'n eigen misdaden...
tijd dat ik american psycho ga kijken, schijnen goede voorbeelden in te zitten...? (6)

Nicole Roques
06-11-2002, 00:21
In de gevangenis hoort 1 soort voedsel te zijn. Normaal voer met alle benodigde ingredienten om het menselijk lichaam in stand te houden. Meer niet.
Als iemand zo asociaal is, maling heeft aan het recht van een ander dan verspeelt hij m.i. een deel van z'n eigen rechten.
Wil je kiezen wat je eet dan is dat een luxe die je je alleen kunt veroorloven als vrij man/vrouw. De meeste gedetineerden zitten toch niet omdat ze een schreeuwerig overhemd in een rustige buurt aantrokken.
Gelijke behandeling leidt tot verbroedering van volkeren. Kijk maar in de amerikaanse gevangenis. Alleen daar krijgen ze joden en palestijnen in dezelfde kerk :D :D :D

Nathan Strik
06-11-2002, 00:27
Als iemand zo asociaal is, maling heeft aan het recht van een ander dan verspeelt hij m.i. een deel van z'n eigen rechten. Precies, gevangenen hebben recht op hun natje en droogje, maar meer ook niet. Dat zal lekker worden... gevangenis is geen hotel, maar een straf. Alleen vrijheidsberoving is naar mijn mening niet genoeg.

Edwin V
06-11-2002, 06:54
Als iemand zo asociaal is, maling heeft aan het recht van een ander dan verspeelt hij m.i. een deel van z'n eigen rechten.Hier ben ik het volmondig mee eens. Zet ze maar bij elkaar in de cel en laat ze werken voor de kost en inwoning.

starbuck
06-11-2002, 08:28
dan verspeelt hij m.i. een deel van z'n eigen rechten.


"rechten" kun je niet verliezen, daar zijn wetten voor en verdragen, waaronder de rechten van de mens, tuurlijk is het heel verleidelijk dat als een dader de rechten van een ander mens schendt , dat je hem met gelijke munt terug slaat.

Een dader die geen varkenslvlees van zijn geloof mag eten hoeft dat ook niet, dus kan er rekening mee worden gehouden dat er geen 7 dagen achtereen varkensvlees wordt rondgebracht.

De nuance ligt bij mij in de "luxe" sfeer, ik vind tv's, internetzuilen, spelcomputers, etc een luxe welke niet thuis hoort in een gevangenis.

verplicht werk, een bibliotheek en eventueel een cursus is wat mij betreft genoeg om je mee te vermaken.

WitteGijt?
06-11-2002, 08:38
"rechten" kun je niet verliezen, daar zijn wetten voor en verdragen, waaronder de rechten van de mens, tuurlijk is het heel verleidelijk dat als een dader de rechten van een ander mens schendt , dat je hem met gelijke munt terug slaat.

Een dader die geen varkenslvlees van zijn geloof mag eten hoeft dat ook niet, dus kan er rekening mee worden gehouden dat er geen 7 dagen achtereen varkensvlees wordt rondgebracht.

De nuance ligt bij mij in de "luxe" sfeer, ik vind tv's, internetzuilen, spelcomputers, etc een luxe welke niet thuis hoort in een gevangenis.

verplicht werk, een bibliotheek en eventueel een cursus is wat mij betreft genoeg om je mee te vermaken.

Ben het hier helemaal mee eens, vind ook dat het "hotel" sfeertje in de nederlandse gevangenissen 'm niet in 't voedsel zit maar in de materiele dingen, zoals bovengenoemde amusements artikelen. Het eten in 'n gevangenis moet zeker geen 3 sterren menu zijn, maar er mag wel rekening gehouden worden met geloof etc.

Yi-Long
06-11-2002, 09:44
Hmmm...het is moeilyk alle gedetineerden zo over 1 kam te scheren...
Stel dat iemand myn dochtertje verkracht en ik vermoord diegene in een woedebui...ik denk dat zo'n 70-80% van de bevolking myn reactie zou begrypen, en misschien 10-20% zou myn reactie zelfs goedkeuren. Moet myn tyd in de gevangenis dan nét zo vervelend zyn als een seriemoordenaar's tyd!?
Ik weet niet echt hoe ik dit goed uit moet leggen.
Er zullen mensen in de gevangenis zitten die mens-ontwaardig zyn...maar er zllen ook mensen in zitten die op een bepaald moment een foute/verkeerde keuze hbben gemaakt, maar toch gwoon mensen zyn en blyven.
Dan hoor je ze ook nog steeds menselyk te behandelen.
Ik ben persoonlyk ook voor hardere straffen, want de kleine straffen die nu uitgedeeld worden dat snap ik niet echt.
Maar je hoort mensen toch ALTYD menselyk te behandelen.
En als dat betekent voor bepaalde mensen en sojaburger by het menu leggn ipv een gewone hamburger ; So what!?
En geen varkensvlees maar kippenvlees zal ook geen grote moeite zyn.

Hebben ze internet en spelcomputers in de gevangenis!?!?
Wow...
Ik ben benieuwd of Volkert vd GGggggggggg... goed is Mario Sunshine.
Maar misschien is de gevangenis systeem beheerder wel heel gemeen geweest voor Volkertje, en is het enige spelletje dat op de harde schyf staat 'Deer Hunter'.

Nicole Roques
06-11-2002, 14:05
Je kan ook niet alle gedetineerden over een kam scheren. Daarom zijn er ook verschillende instellingen met met een hogere of lagere beveiligingsgraad.

Je moet mensen ook altijd menselijk behandelen. Voor zware criminelen valt daar bij mij onder dat ze voorzien worden van fatsoenlijk eten en medische zorg. Boeken en TV als men zich normaal gedraagt.
Voor jonge criminelen de 'schooldrop-outs' die ontspoord zijn zul je toch werkkampen in moeten stellen. De enige manier om uit het werkkamp te komen: vak leren! Geef ze een toekomst en help mee die op te bouwen. Weer misdragen: terug naar het werkkamp.
Met werkkamp bedoel ik: het opruimen van stranden, bermen en aanvegen van stadspleinen in herkenbare kleding.
Geen drugs, alcohol etc. (Eigenlijk is het africhten totdat ze maatschappelijk aanvaardbaar gedrag vertonen.)
Wat mij betreft strengere, hardere en aangepaste straffen.

Van der G valt bij mij onder de catagorie 'tijdbommen'. Je weet nooit wanneer hij weer kortsluiting krijgt dus hou hem maar vast.

Edwin V
06-11-2002, 14:43
In ziekenhuizen, verzorgingstehuizen en bejaardehuizen zitten meerdere mensen op 1 kamer, in gevangenissen niet. Stop ze bij elkaar zeg ik dan.

Alex van den Berg
06-11-2002, 15:12
Moet ik deze thread nu sluiten omdat we met z'n allen alleen maar off-topic berichten posten??

Van der G. heeft nog geen woord gezegd, maar wij hebben met z'n allen al meteen weer onze monden vol... (6)

martin
06-11-2002, 16:42
Even geduld Martin... Hij moet eerst nog schuldig bevonden worden en/of medeplichtigen verlinken... En daarna moeten we in Nederland eerst nog een referendum houden of we de "doodstraf door kogel" gaan invoeren... En dan nog regelen dat er een inschrijflijst komt voor vrijwillige beulen...

EN DAN PAS mag jij je boontjes delen met Volkert.... :D

grappig Alex, dat jij weet wat ik bedoelde.... :D

martin
06-11-2002, 16:46
NL had nooit militaire dienst moeten afschaffen, laat die jonge broekies maar 14 maanden lekker ravotten op de stormbaan en luisteren naar oom sergant.

EVO
06-11-2002, 17:16
NL had nooit militaire dienst moeten afschaffen, laat die jonge broekies maar 14 maanden lekker ravotten op de stormbaan en luisteren naar oom sergant.

martin daar ben ik het nou mee eens...
allemaal watjes tegenwoordig die uit verveling niet meer weten wat ze moeten...
DISCIPLINE!!!!!:D

martin
06-11-2002, 17:49
martin daar ben ik het nou mee eens...
allemaal watjes tegenwoordig die uit verveling niet meer weten wat ze moeten...
DISCIPLINE!!!!!:D

Nu gaan ze lekker in de coffee shops hangen wietjes roken, vervelen rotzooi trappen, op die klotuh scooters scheuren zonder uitlaat demper... een speedmars van 15Km is gezonder ;)

Yi-Long
06-11-2002, 18:00
In ziekenhuizen, verzorgingstehuizen en bejaardehuizen zitten meerdere mensen op 1 kamer, in gevangenissen niet. Stop ze bij elkaar zeg ik dan.

Ach....schop die gevangenen dan in elkaar dan komen ze vanzelf in het ziekenhuis :) :p

martin
06-11-2002, 18:12
Ach....schop die gevangenen dan in elkaar dan komen ze vanzelf in het ziekenhuis :) :p

:D :D

Edwin V
07-11-2002, 07:01
Van der G. heeft nog geen woord gezegd, maar wij hebben met z'n allen al meteen weer onze monden vol... (6) Hij heeft dan recht om te zwijgen, maar wij hebben recht om te spreken.;)

Mark S
07-11-2002, 07:55
NL had nooit militaire dienst moeten afschaffen, laat die jonge broekies maar 14 maanden lekker ravotten op de stormbaan en luisteren naar oom sergant. ................................
Nu gaan ze lekker in de coffee shops hangen wietjes roken, vervelen rotzooi trappen, [/B]


Goh, laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat nu precies de dagbesteding was tijdens de dienstplicht:
Een beetje verveeld rond de kazerne hangen, in de greppel liggen blowen, en jezelf helemaal van deze planeet af zuipen met goedkope pils in het Caf.

starbuck
07-11-2002, 08:08
Goh, laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat nu precies de dagbesteding was tijdens de dienstplicht:
Een beetje verveeld rond de kazerne hangen, in de greppel liggen blowen, en jezelf helemaal van deze planeet af zuipen met goedkope pils in het Caf.

Klopt, maar dat gebeurde dan wel gediciplineerd, hoeveel je ook gezopen had, er was altijd weer een fijne sergeant die je s'morgens weer het bed uit schreeuwde...:)

martin
07-11-2002, 08:26
Goh, laat ik nou altijd gedacht hebben dat dat nu precies de dagbesteding was tijdens de dienstplicht:
Een beetje verveeld rond de kazerne hangen, in de greppel liggen blowen, en jezelf helemaal van deze planeet af zuipen met goedkope pils in het Caf.

Hoi Mark.

Aan je leeftijd tezien was toen net dienstplicht afgeschaft toen jij aan de beurt was ??
ik ben van 84-6 en volgens mij liep dienstplicht in 1986/1987 teneinde.
Met de opleiding hadden we genoeg tedoen ( rijbewijs halen) maar na die 2 maanden was het nog 12 maanden je eigen bezig houden, gelukkig zat ik in een leuk groepje met chauffeurs en hadden we genoeg ritjes, maar ik kan me voorstellen dat hele groepen soldaten zich stierlijk verveelden.

Mark S
07-11-2002, 08:55
Ik heb op mijn 17e (in 1986) een dienstkeuring gehad in Roermond. Volgens mij is de dienstplicht (beter gezegd opkomstplicht) pas veel later afgeschaft.
Mijn broertje (uit 1971) is gewoon nog in dienst geweest.

Ik wilde helemaal niet meedoen aan die flauwekul.
Ik wilde aanvankelijk weigeren, maar omdat bouwjaar 1969 een vruchtbaar jaar was, was de kans zeker aanwezig dat ik uitgeloot zou worden. Dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Weigeren kon achteraf alsnog.

Tijdens de keuring (aardig aan de stok gehad met de selectie officier en de keuringsarts) kwamen beide partijen tot het heldere inzicht dat het landsbelang bepaald niet gebaat was als ik dienstplichtige zou worden.
Ik ben officieel "buitengewoon dienstplichtig en moeilijk indeelbaar" verklaard. Een prachtige kwalificatie lijkt me.

Vrienden van mij hadden minder geluk, mochten als tijdverdrijf keer op keer een blik groene verf opentrekken in Ossendrecht, of de beest uithangen in Seedorf, of 3 maanden ronddobberen op een bootje, op zoek naar de vermeende vijand.

Nicole Roques
07-11-2002, 15:19
Mark S is voortaan bekend als Mark S5 :D :D :D

Mark S
07-11-2002, 15:28
Whatever...
Maar ff weer on-topic.
Ik heb geen flauw idee wat Volkertje ons te melden heeft:
een bekentenis,
een politiek statement,
of een "Jodie Foster made me do it" variant om ontoerekeningsvatbaar verklaard te worden.

In ieder geval dicteert dit ventje wel ff het verloop van de rechtsgang van zijn zaak...