PDA

Bekijk de volledige versie : Oude TV of gewoon onhandig



martinl
04-11-2002, 19:31
Hallo,

Ik heb een Panasonic SAHE90 receiver en een DVDspeler RV32 gekocht. Daarnaast ben ik in het bezit van een antieke kleuren TV met alleen 1 scart aansluiting.

Op dit moment is de DVD rechtstreeks aangesloten op mijn TV dmv een scart kabel en is mijn DVD speler via een digital kabel aangesloten op de receiver.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe kan ik het geluid van een TV zender via mijn receiver laten verlopen.

2. Op dit moment kan ik niet tv kijken met een audio CD op de achtergrond (krijg dat ellendig blauwe scherm met DVD en een ronddraaiend schijfje in het tv beeld).

Ben ik gewoon onhandig of moet mijn 10 jaar oude TV de deur uit (de beeldkwaliteit is overigens perfect met die dvd schijfjes)

Groet,

Martin
:)

Donovan
04-11-2002, 19:51
Hallo,

Ik heb een Panasonic SAHE90 receiver en een DVDspeler RV32 gekocht. Daarnaast ben ik in het bezit van een antieke kleuren TV met alleen 1 scart aansluiting.

Op dit moment is de DVD rechtstreeks aangesloten op mijn TV dmv een scart kabel en is mijn DVD speler via een digital kabel aangesloten op de receiver.

Mijn vragen zijn:

1. Hoe kan ik het geluid van een TV zender via mijn receiver laten verlopen.

Als je TV audio uitgangen heeft (rood en wit, zelfde als op bijvoorbeeld een cd speler) kan je deze via een standaard audio kabel verbinden met je receiver.




2. Op dit moment kan ik niet tv kijken met een audio CD op de achtergrond (krijg dat ellendig blauwe scherm met DVD en een ronddraaiend schijfje in het tv beeld).


Komt waarschijnlijk doordat je tv automatisch op het scart-kanaal springt als daar een signaal doorkomt. Je zou gewoon van kanaal moeten kunnen wisselen als dit eenmaal is gebeurd.


Originally posted by martinl [B]
Ben ik gewoon onhandig of moet mijn 10 jaar oude TV de deur uit (de beeldkwaliteit is overigens perfect met die dvd schijfjes)


Geen idee welk van de twee het is, dat moet blijken :D

martinl
05-11-2002, 19:08
Hoi Donovan,

Bedankt voor jouw snelle reactie.

Ik heb helaas geen audio uitgang op die oude kast van mij ???

En dat van die scart -> dat klopt helemaal -> als ik de video ook via scart doe pakt de tv deze ook direct

Groet,

Martin

forzavado
07-11-2002, 14:47
Ik heb helaas geen audio uitgang op die oude kast van mij ???

Dan zou je het eens met een scart moeten proberen die in twee richtingen werkt. Bijvoorbeeld deze:
http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/970sca2000av2.jpg
Nu kun je misschien het beste eentje kiezen die s-video aansluitingen heeft ipv cinches ivm de kwaliteit. Maar met zoiets moet het lukken volgens mij.