PDA

Bekijk de volledige versie : De nieuwe OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Disc speler



Claudio Santulli
13-12-2016, 08:13
De nieuwe OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Disc speler

Lees dit artikel (http://dvd.nl/nieuws/de-nieuwe-oppo-udp-203-uhd-blu-ray-disc-speler/)

peptalk
13-12-2016, 08:32
Ik ben een beetje verbaasd over HDMI 2.0, maar dan zal 2.2 wel niet zo veel toevoegen.

Claudio Santulli
13-12-2016, 08:42
Je bedoeld waarschijnlijk het toekomstige HDMI 2.1 voor dynamische meta-data. Of bedoel je HDCP 2.2?

Bambi
13-12-2016, 11:22
Ik verbaas me wel over het prijsverschil: de site van oppo heeft het over een prijs van USD549 en op de site van JVB is de (niet regio-vrije versie) EUR849. Daar zit een behoorlijk groot gat wat mij betreft en ik vraag me zelfs af of het niet goedkoper is om hem zelf te importeren in zo'n geval.

peptalk
13-12-2016, 11:34
Je bedoeld waarschijnlijk het toekomstige HDMI 2.1 voor dynamische meta-data. Of bedoel je HDCP 2.2?
Ik bedoel idd HDCP 2.2:oops:

Claudio Santulli
13-12-2016, 11:59
Ik verbaas me wel over het prijsverschil: de site van oppo heeft het over een prijs van USD549 en op de site van JVB is de (niet regio-vrije versie) EUR849. Daar zit een behoorlijk groot gat wat mij betreft en ik vraag me zelfs af of het niet goedkoper is om hem zelf te importeren in zo'n geval.

In deze post (http://dvd.nl/forum/showthread.php?94392-OPPO-UDP-203-de-eerste-4K-UHD-speler-van-Oppo&p=2032963&viewfull=1#post2032963) uit het andere topic legt JVB uit hoe de prijsstelling tot stand komt. Het maakt hem natuurlijk niet goedkoper. Ik quote 'm ook hier maar even.



Er zijn op dit moment helaas nog geen definiteve prijzen, specificaties of introdukie data bekend.

De prijsstruktuur in landen als de USA ,de UK de EU liggen nu eenmaal niet in lijn, hetgeen hetgeen al jaren niet anders is.
Dit zal met de evt "komst" van TTIP wellicht veranderen. Maar of we daar blij van worden is een discussie van een heel ander caliber.

Het is voorstelbaar dat iemand een prijs in de USA ziet van $ 499,00 ( laten we gemakshalve de OPPO BDP103 even nemen )

Vanuit de USA naar de EU is de calculatie dan de volgende :

Aankoop prijs + verzendkosten + ( inklaring / voorschot BTW ) gedeeld door de koers van de USD ( hiervoor hanteerd de Douane niet altijd de voordeligste koers maar laten wij dit gemakshalve wel doen) +13,8% EU Import duties+ 21% BTW Als voorbeeld nemen wij een BDP 103

$499,00 +$ 50,00 = $ 549,00 = € 499,00 + ( inklaring / voorschotkosten ) Minimaal €10,00 + ( invoer rechten 13,8% ) = € 579,24 + (BTW 21%) = komen wij op een eindtotaal een totaal van 700,88

Uitgaande van de voordelige door de douane gehanteerde wisselkoers word er een OPPO BDP103 Zone A regio 1 bij je thuis afgeleverd.
dit is een "besparing van € 49,00 inclusief BTW ! maar deze gaat weer in ""rook"op.

Want:

Om vervolgens een DVD regio 2 of Blu-ray Zone B te kunnen / mogen kijken is er nog wel regio / zone kit a € 49,00- € 149,00 nodig !
ofwel om zone 2 te kunnen kijken kost de uit de USA geimporteerde speler minimaal € 751,00 maar over het algemeen € 848,00
Hierbij nog maar te zwijgen over het evt. eigen kosten terugsturen naar de USA in geval van een garantie claim. !


Terwijl dezelfde in de EU aangeschafte OPPO BDP 103(EU) ( met o.a een andere Netflix ( firmware !!!.). aangeboden word voor € 749,00 incl. BTW, gratis verzending en in dit geval nederlandse garantie.
De prijzen in Nederland zijn niets hoger als de rest van het EU vaste land !
Daarbij zijn er in Nederland regelmatig akties waarbij de speler gratis voorzien word met ( onze ) Multi regio /zone modificatie !

Wij van JVB Digital doen er meer als alles aan onze klanten op de juiste wijze van dienst te zijn. ( bijna 24/7)
Helaas zullen ook wij ondanks al onze inspanningen hier helaas niet altijd in slagen omdat er altijd klanten zijn die onze service niet ver genoeg vinden gaan.
Waarvoor alvast onze excuses.

Laten we nog "even" geduldig afwachten waarmee OPPO ons binnenkort gaat verassen!


JVB Team

Dai
13-12-2016, 12:15
Ik heb geen ervaring met Oppo, Oppo wordt hoog aangeschreven maar het viel altijd buiten mijn budget als student maar nu heb ik poen ;). Maken zij meerdere modellen? Ik bedoel, als ik voor €800-€1000 UDP-203 aanschaf, is dit de definitieve versie of volgen er betere modellen?

Claudio Santulli
13-12-2016, 12:33
Er komt ook nog een 205, maar die heeft vooral betere DAC's en is meer op analoge audio gericht. Voor degene die geen bitstream via HDMI willen gebruiken. Deze zal nog een stuk duurder zijn.

Hombre
14-12-2016, 06:58
HDMI 2.0b



http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_0/index.aspx

Hombre
14-12-2016, 07:04
Ik verbaas me wel over het prijsverschil: de site van oppo heeft het over een prijs van USD549 en op de site van JVB is de (niet regio-vrije versie) EUR849. Daar zit een behoorlijk groot gat wat mij betreft en ik vraag me zelfs af of het niet goedkoper is om hem zelf te importeren in zo'n geval.

In Duitsland met 19% BTW ipv 21% is de prijs gelijk..., maar zal met 2% werden verhoogt bij verkoop naar NLOPPO UDP-203 - HEIMKINORAUM Edition849,00 €

http://www.heimkinoraum.de/av-zuspieler/nach-hersteller/oppo/oppo-udp-203-heimkinoraum-edition-857Dus de prijs van JVB is heel netjes.

Marcel Hoeve
14-12-2016, 17:11
Maar ja, daar heb je nog geen regiovrije versie voor als je bijvoorbeeld ook regio-A Blu-rays wilt afspelen.

JVB
14-12-2016, 19:50
Maar ja, daar heb je nog geen regiovrije versie voor als je bijvoorbeeld ook regio-A Blu-rays wilt afspelen.

Hier heb je helemaal gelijk in.

Juist daarom hebben wij de alom bekende calculatie nu maar eens op de UHD 203 losgelaten.

Verkoop USA $549,00 + $ 50,00 (voor verzending) = $ 599,00 = (omgerekend met de gemiddelde koers is) € 570,00
Inklaring / voorschotkosten Minimaal €10,00 = € 580,00 + invoer rechten 13,8% = € 660,04 + BTW 21% = eindtotaal € 798,00

Hiervoor ontvang je een prachtige Amerikaanse Zone A regio 1 speler met Amerikaanse garantie ! hetgeen inderdaad € 51,00 bespaart.


Om het eventueel ontstane probleem met betrekking tot regios en zones op te vangen bieden wij een prachtige door ons zelf ontwikkelde modificatie aan,
die wij al jaren wereldwijd via dealers aanbieden.

Samenvattend
Is de prijs via uw eigen import voor de OPPO UHD 203 met Amerikaanse garantie en extra aangeschafte Multiregion/zone modificatie € 947,00
Dezelfde type speler maar nu de Europesche versie en uiteraard met Nederlandse garantie ( Uit vooraad leverbaar ) kost u bij ons € 969,00

Uw behaalde voordeel bij eigen import is € 22,00

Marcel Hoeve
15-12-2016, 07:55
Niet dat ik in de markt ben voor deze speler (ik heb niet eens UHD-TV en die komt er voorlopig ook niet in), maar ik zou voor zo'n miniem verschil zeker voor de Europese versie gaan, vooral ook omdat je op de Amerikaanse versie geen regio-B Blu-rays kunt afspelen, als ik goed begrepen heb. Nu zijn de meeste Blu-rays tegenwoordig wel regiovrij, maar toch. En, eerlijk is eerlijk, het blijft veel geld.

Hombre
15-12-2016, 11:43
Maar ja, daar heb je nog geen regiovrije versie voor als je bijvoorbeeld ook regio-A Blu-rays wilt afspelen.

Heb je gelijk in, maar ik heb helemaal geen Regio A nodig :-)
Dus een standaard speler is voor mij voldoende.

En als volgend jaar de hype eraf is en de speler onder de adviesprijs word verkocht, dan ben ik aan de beurt.

JVB
15-12-2016, 12:01
Net als de Iphone :) die word ook niet goedkoper