PDA

Bekijk de volledige versie : Goede voornemens voor 2017 op filmgebied



rogue
01-01-2017, 15:28
De (bijna) jaarlijkse traditie: in dit topic kun je nu hier jouw goede voornemens op filmgebied kwijt voor 2017.

Dat kan van alles zijn.




Wil je bijvoorbeeld meer naar de bioscoop gaan?
Meer verdiepen in het genre van een bepaalde regisseur?
Of juist bepaalde regisseurs vermijden?
Meer films van een bepaalde periode bekijken?
Of misschien van een bepaald land?
Meer indies kijken?
Minder downloaden en meer kopen?
Overstappen op blu-ray en eindelijk die VHS banden in de vuilnisbak gooien?
Simpelweg meer of minder films kijken dan vorig jaar?
Minder kopen zodat die kijkachterstand van 7.524 films eens minder wordt?
Een grotere televisie kopen?


Post hier waar jij op hoopt in 2017.

rogue
01-01-2017, 15:35
Voor mij geldt:
-zoals elk jaar, hoop ik mijn kijkachterstand in te lopen ;). Niet alleen de blu-ray's, maar ook DVD's.
-het kopen van series tot een minimum beperken, en de series die nog onbekeken in de kast liggen eerst kijken
-de series van Star Trek: Deep Space Nine en Voyager opnieuw bekijken
-minder (en selectiever) films kopen'; uitzondering zijn gelimiteerde uitgaves
-minder Aziatische blu-ray's kopen en eerst de onbekeken DVD's kijken die ik nog heb
-weer meer de tijd nemen om extra's te bekijken

Oudlid_X5
01-01-2017, 21:39
Heb een aantal voornemens. :)

https://www.icheckmovies.com/signature/925/100+japanese+movies.png


01. Kwam er vorige maand achter bij het checken van Kao / Face dat ik slechts 35 titels uit de ''Kinema Junpo Top Japanese Films''-lijstje had gezien. Dat is wel heel weinig voor een filmland met zo'n belangrijke geschiedenis. Tijd voor verandering. Heb even de eerste vijftig titels gescreend en daarvan kan ik onderstaande titels al uit de kast trekken:

Nijûshi no hitomi / Twenty-Four Eyes, Nora Inu / Stray Dog, Ikiru, Tengoku to jigoku / High and Low, Ninjô kami fûsen / Humanity and Paper Balloons, Yôjinbô, Ugetsu monogatari/ Tales of Ugetsu, Chikamatsu monogatari / The Crucified Lovers en Seishun zankoku monogatari / Naked Youth.

02. Een behoorlijk aantal films in me collectie heb ik zo lang geleden gezien dat ik er zelfs nog niet op heb gestemd (WIW / MM). Tijd dat dat veranderd want ik ben ook benieuwd hoeveel mijn smaak is veranderd. Om eens wat te noemen: 21 Grams, 25th Hour, 3000 Miles to Graceland, The 51st State, Aladdin, Albino Alligator, American History X, Amistad, Angel Eyes, Another Day in Paradise, Apocalypse Now, Arlington Road, Artificial Intelligence: AI, Awakenings, Backdraft, Bad Company, Band of Brothers, Bandits, Basic, Bean, A Beautiful Mind, The Beguiled, Behind Enemy Lines, Being There, Bend It Like Beckham, Best of the Best 3 + 4, Black Hawk Down, Blade, The Blair Witch Project, Blood Work, Blow, Blow Out, Blueberry, Boiler Room, Das Boot, The Bridge on the River Kwai, Bringing Out the Dead, Buffalo Soldiers, The Butterfly Effect, et cetera.

03. (Mini)Series. Denk aan: The 4400, Alias, Kuifje, Berlin Alexanderplatz, David de kabouter, The Awful Truth, The Dead Zone, Dekalog, Fringe, Game of Thrones, Hellsing, La Piovrai, Invasion, Heimat, Jericho, Lost, The Leftovers, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Luck, Macross Plus, Die Manns, Millennium, Oz, Police Squad!, Remi - alleen op de Wereld, Rome, Battlestar Galactica, Spaced, Waltz, True Detective, X-Men, et cetera.

04. Weer verder met de Beren, Palmen en Luipaarden. De Tijgers en Leeuwen heb ik zover dat kan allemaal gezien.

05. Meer gaan zien van Kirsanoff, Dulac, Brakhage, Snow ( ? ), Ivens, Morrison, Cocteau, Anger, Jacobs ( ? ). Makino, et cetera. Kortom weer ouderwets in de wereld van de avant-garde / experimentele cinema duiken.

Waar kan ik tijd inkopen? :-P

Melzz
02-01-2017, 08:05
David de Kabouter en Remi - alleen op de wereld, lijken me iets (met de nadruk op iets) te kinderachtig voor jou....:-P Of vergis ik me nu heel erg??

Hobbit
02-01-2017, 10:19
Ik heb als doel om dit jaar meer niet-Westerse films te kijken. Ken bijvoorbeeld vrijwel geen Afrikaanse of Latijns-Amerikaanse films, en zou ook graag mijn kennis van Aziatische films uitbreiden :)

Claudio Santulli
02-01-2017, 12:05
Ach ja, die voornemens....



Meer genieten van UHD BD's
Een nieuwe weg inslaan met DVD.nl - Alles over Film.
Hopen dat UHD BD's worden voorzien 3D-versies in plaats van de voor mij dan nutteloze 2D-BD.
Waarschijnlijk de laatste HT-aankoop doen in de vorm van een Subwoofer (SB-15 Ultra oid).
Genieten van mijn gezin.
Genieten van al mijn hobbies (en dat zijn er echt veel).
Tijd vinden nu ik zakelijk het enorm druk krijg als alleen-eigenaar van mijn bedrijf.
En wat ik nog vergeten ben...

rogue
02-01-2017, 12:10
Ach ja, die voornemens....



Meer genieten van UHD BD's
Een nieuwe weg inslaan met DVD.nl - Alles over Film.
Hopen dat UHD BD's worden voorzien 3D-versies in plaats van de voor mij dan nutteloze 2D-BD.
Waarschijnlijk de laatste HT-aankoop doen in de vorm van een Subwoofer (SB-15 Ultra oid).
Genieten van mijn gezin.
Genieten van al mijn hobbies (en dat zijn er echt veel).
Tijd vinden nu ik zakelijk het enorm druk krijg als alleen-eigenaar van mijn bedrijf.
En wat ik nog vergeten ben...


Alleen op filmgebied he Claudio ;). Ik ben wel benieuwd wat "Een nieuwe weg inslaan met DVD.nl" inhoudt.....

Claudio Santulli
02-01-2017, 12:18
Ach ja, anders werd mijn lijstje zo kort, en alles is wel enigszins inherent aan film in mijn wereldje.

En wat betreft DVD.nl laten we zo links en rechts wat steekjes vallen. Een oplettend forumlid zou al het een en ander zijn opgevallen, alhoewel heel subtiel... Je moet zeg maar, meer met de tijd meegaan en in jouw voorbeeldlijstje staat min of meer al een hint. (6)

rogue
02-01-2017, 12:26
Mmm, misschien bedoel je dat het tijd wordt dat UHD BD's meer een eigen plaats krijgen en sommige DVD onderdelen wat meer ingedikt worden. Maar we zullen er vast in de loop van het jaar achterkomen ;). Als je tijd hebt....

smooth Ron
02-01-2017, 12:26
Mijn voornemens zijn, trouw blijven aan de traditie die ik in 2016 begonnen ben. Namelijk nieuwe films niet direct aankopen maar afwachten tot de prijs zakt. Behalve als het een gelimiteerde oplage betreft zoals bijvoorbeeld een steelbook of digibook.

Verder zal 2017 het jaar worden dat ik mijn eerste UHD disk ga aankopen. Dus Disney als jullie willen meewerken en Rogue One als UHD disk willen uitbrengen dan zal dat mijn eerste worden.

Op sportief vlak terug mijn loopschoenen uit de kast halen.

Voor de rest helaas weer veel geld uitgeven aan mijn andere hobby's namelijk muziek en strips.

Claudio Santulli
02-01-2017, 12:33
Mmm, misschien bedoel je dat het tijd wordt dat UHD BD's meer een eigen plaats krijgen en sommige DVD onderdelen wat meer ingedikt worden. Maar we zullen er vast in de loop van het jaar achterkomen ;). Als je tijd hebt....

Dat sowieso, maar het zit hem meer in een van de woorden in caps. En de rest laat ik over aan je laatste zin. :mrgreen:

jeroeni
02-01-2017, 13:27
Ach ja, die voornemens....



Meer genieten van UHD BD's
Een nieuwe weg inslaan met DVD.nl - Alles over Film.
Hopen dat UHD BD's worden voorzien 3D-versies in plaats van de voor mij dan nutteloze 2D-BD.
Waarschijnlijk de laatste HT-aankoop doen in de vorm van een Subwoofer (SB-15 Ultra oid).
Genieten van mijn gezin.
Genieten van al mijn hobbies (en dat zijn er echt veel).
Tijd vinden nu ik zakelijk het enorm druk krijg als alleen-eigenaar van mijn bedrijf.
En wat ik nog vergeten ben...


Er blijft hoop ik toch ook ruimte voor game & muziek topics:?:

Claudio Santulli
02-01-2017, 16:26
Er gaat in ieder geval niks weg... We zullen ons overigens nog steeds beperken tot alles wat over film gaat. ;-)

Martin Z.
02-01-2017, 21:27
Gelukkig nieuw jaar iedereen :D

Mijn goede voornemens op filmgebied zijn:
- Minder kopen, de lat ligt aanzienlijk hoger (dus bv. alleen enkele prachtige (gelimiteerde) edities, enkele toppers die ik echt nog op bluray wil en films/series die niet (snel) op streamingdiensten als Netflix zullen verschijnen zoals anime en arthouse).
- Veel verkopen.
- Meer films en series kijken.
- Meer persoonlijke toppers met mijn vriendin kijken die zij nog niet heeft gezien, zoals Inception, Saving Private Ryan, Ex Machina, AI, The Matrix, The X-Files, enz. :-P

rogue
02-01-2017, 21:33
Ik heb er nog één toegevoegd die ik vergeten was: meer de tijd nemen om extra's te bekijken.
Voorheen keek ik best vaak de special features van een film die mij beviel, tegenwoordig is het kijken en hup, naar de volgende film of serie. Dat komt ook door de kijkachterstand....met special features ben je vaak zo anderhalf uur kwijt en in die tijd kun je ook (bijna) een film of twee delen van een serie bekijken. Het afgelopen jaar sloeg de balans vaak door naar het laatste.
Hoe ik dit voornemen moet combineren met die om mijn kijkachterstand te verkleinen, zal nog even puzzelen zijn :)....