PDA

Bekijk de volledige versie : KEF-eitje ook te gebruiken als center-speaker ?



Patrick H.
05-11-2002, 13:31
Misschien een wat onnozele vraag maar als ik bijvoorbeeld een afbeelding zie van de KEF KHT 2005 set zie ik allerlei "eitjes" van dezelfde vorm. Houdt dit in dat zo'n eitje zowel als rear-speaker als center-speaker dienst kan doen?

Niet dat ik de gehele set wil aanschaffen maar ik overweeg voorlopig de aanschaf van twee rear-speakers en een center. Kan ik daarvoor dus gewoon drie losse eitjes kopen?

Iemand die mij daar iets meer over kan vertellen?

PM
05-11-2002, 14:48
Dat kan... geen probleem daar zijn ze ook voor bedoeld lijkt me..

maar let wel op dat ze matchen met je andere speakers..
Dat is heel belangrijk!

Alexander de Mol
05-11-2002, 15:26
Houdt dit in dat zo'n eitje zowel als rear-speaker als center-speaker dienst kan doen? Volgens mij onderscheidt de center zich van de rears doordat hij -zeg maar- gekanteld is. De vorm is wel hetzelfde, maar door zijn horizontale 'houding' is het toch duidelijk een center. Of begrijp ik je vraag niet helemaal?

http://www.tsn-cd.de/images/kef2005.jpg

PM
05-11-2002, 15:59
ik vraag me af of het kantelen iets uit maakt voor spreiding van het geluid e.d. ik denk niet dat dit veel uit maakt...

Johan van den D.
05-11-2002, 16:04
Kan ik daarvoor dus gewoon drie losse eitjes kopen?ja dat kan gewoon ja
het zijn allen indentieke eitjes dus dat zal het probleem niet zijn denk ikhttp://65.68.63.156/mysmilies/ups/DeNiro/lemon.gif

Jeroen Driessen
05-11-2002, 16:05
ik vraag me af of het kantelen iets uit maakt voor spreiding van het geluid e.d. ik denk niet dat dit veel uit maakt... Het rondje (is er een naam voor??) waar het geluid uitkomt blijft rond....dus zal idd niks uitmaken. Is puur voor het zicht.
Zelf gebruik ik alle 6 de KEF'jes en bevalt me goed. Lijkt mij persoonlijk ook het beste als alle speaker gelijk zijn en ben niet zo'n professional/hobbyist dat ik kan horen welke speakers goed bij elkaar passen.

Alexander de Mol
05-11-2002, 16:16
ik vraag me af of het kantelen iets uit maakt voor spreiding van het geluid e.d. ik denk niet dat dit veel uit maakt... Daar heb je gelijk in. De speakers zijn technisch hetzelfde, zoals Jeroen ook al aangeeft. Het kantelen geeft 'm dus slechts het uiterlijk van een center...that's all.

Maar het lijkt me beter om in Atlas' geval te gaan voor een center die optimaal past bij zijn front speakers, Mordaunt-Shorts als ik me niet vergis. De C304 centerspeaker van M-S zou een optie kunnen zijn.

Patrick H.
05-11-2002, 16:25
Inderdaad heb ik prima Mordaunt Short frontspeakers Alexander. Wellicht dat de 304c van MS daar heel goed bij past.

Probeer nu ergens een prijs te vinden van deze center-speaker maar dat valt niet mee.

Bedankt voor de reacties allen

chino
05-11-2002, 16:38
Je kunt alle eitjes als center gebruiken. De standaart kun je eraf halen en op verschillende manieren monteren. Als je de set koopt (dus 5 speakers en sub) hebben ze wel het logo van KEF een kwartslag gedraait op 1 van de eitjes en dat is dan dus de center, maar technisch zijn ze helemaal gelijk.

Groeten Martin