PDA

Bekijk de volledige versie : Within Temptation: ‘Mother Earth Tour’ DVD.



Tim Weisselberger
05-11-2002, 18:56
Within Temptation sluit droomjaar af met unieke DVD/CD Box 30/10
Op 22 november a.s. vindt de release plaats van een unieke DVD/CD box van Within Temptation: ‘Mother Earth Tour’.

Vanaf begin 2002 heeft de carrière van ‘Within Temptation’ een enorme vlucht genomen. Met de doorbraak van de single ‘Ice Queen’ (nummer 2 in ‘Top 100’), volgde het succes van het album ‘Mother Earth’, gevolgd door de gelijknamige single. Inmiddels staat het album meer dan een jaar hoog genoteerd in de nationale ‘Album Top 100’ en heeft de platina status bereikt. Ook in België is de band zeer succesvol en heeft daar onlangs een gouden single en album in ontvangst mogen nemen.

De band speelde met een indrukwekkende show op vele grote nationale en internationale festivals (o.a. ‘Parkpop’, ‘Rock Werchter’ in België, ‘Rock in Park’ in Duitsland) en ontving in 2002 een ‘TMF Award’. Daarnaast was de band ‘special guest’ van de Duitse band ‘Rammstein’.

De DVD biedt een prachtig overzicht van dit ongelooflijke jaar en bevat vele exclusieve beelden en opnames.

De DVD bevat meer dan drie uur aan beeldmateriaal en is een prachtig voorbeeld van de mogelijkheden die een DVD kan bieden: de unieke beleving van perfect beeld en geluid. Naast opnames van de concerten die de band gaf op Pinkpop, Lowlands, Pukkelpop en in de Broerekerk, bevat de DVD o.a. een backstage documentaire, alle videoclips (inclusief ‘The Making Of’), meerdere interviews, vele foto’s en een unieke akoestische versie van hun grootste hit: ‘Ice Queen’ (!). Bovendien heeft de gebruiker de mogelijkheid om tijdens de live uitvoering van ‘Ice Queen’ realtime te schakelen tussen de beelden van 3 verschillende concerten.

De DVD is in 5.1 Dolby Digital Surround geluidskwaliteit te beluisteren. Om dit unieke jaaroverzicht helemaal compleet te maken is aan de DVD box een CD toegevoegd, met daarop het volledige concert dat de band gaf op Lowlands 2002.

De DVD/CD zal worden uitgebracht door BMG Nederland BV.

Voor meer informatie: www.within-temptation.nl

groet Tim, erg leuk voor de fans (waaronder ik dus) kan bijna niet wachten.

Marco
05-11-2002, 21:52
Leuke maand November :) de ene verrassing na de andere. En deze DVDBox staat genoteerd in mijn wishlist :D

Slayerboy
27-11-2002, 09:57
ik heb em ik heb em ik heb em :D
prachtige dvd.

Jeroen Driessen
27-11-2002, 10:12
Issie ook in Breedbeeld?

Slayerboy
27-11-2002, 10:16
yep yep :)

Jeroen Groot
28-11-2002, 16:52
Puike DVD van een goede band (y)

En nu voor €17.99 bij MM Rijswijk :)

Steven Maas
28-11-2002, 19:10
Geinig DVD'tje. Ik stond er vanmiddag mee in mijn handen en kon hem toch niet laten liggen.:D

MrSissor
29-11-2002, 08:36
Goedemorgen

een belangrijk detail zijn jullie vergeten deze DVD box heeft naast 2 DVD,s ook een live cd plus dat het geluid niet alleen dolby digital 5.1 is maar ook DTS.


Met Vriendelijke Groet

ps ook leuke prijs voor deze box

Harry B.
30-11-2002, 17:53
Super-DVD! Need I say more.....:D

technocat
01-12-2002, 13:19
ik heb em ook! pracht dvd, niet duur, dts, zo zouden alle dvds moeten zijn!


1 ding vroeg ik me wel af: ik zat de eerste dvd te kijken met beelden van alle optredens en krijg eigelijk sterk de indruk dat het geluid en beeld niet bij elkaar horen. Je ziet bv duidelijk het podium en de kleding van pukkelpop, maar ik dacht toch echt een paar keer te horen "hallo lowlands" of zo?

Is dat meer mensen opgevallen of word ik gek? :)

Tim Weisselberger
01-12-2002, 14:43
Kan zijn dat ze beelden van meerdere concerten als 1 concert gedaan hebben.. zodoende wel met 1 audiotrack.

Ik heb m nog niet... krijg m 5 december van de sint :)

Harry B.
01-12-2002, 17:59
1 ding vroeg ik me wel af: ik zat de eerste dvd te kijken met beelden van alle optredens en krijg eigelijk sterk de indruk dat het geluid en beeld niet bij elkaar horen. Je ziet bv duidelijk het podium en de kleding van pukkelpop, maar ik dacht toch echt een paar keer te horen "hallo lowlands" of zo?

Is dat meer mensen opgevallen of word ik gek? :)

Klopt helemaal, het geluid is volgens mij allemaal van Lowlands opgenomen. Maar op die ene keer 'hallo lowlands' na vind ik het niet echt storend.....verder een perfecte DVD (y)

mischa
11-12-2002, 06:30
Hallo!

Ik heb hem ook en wil toch een paar kritische kanttekeningen plaatsen.

Over het materiaal niets dan goeds, maar hoe die dvd is uitgevoerd dat kan echt niet!

- Bedrukking van de cd's zelf is van erbarmelijke kwaliteit (lelijke inkjet prints
- Verpakking is lelijk, dik en van verschrikkelijk goedkoop plastic. Als je zowel de voorkant als achterkant op hebt krijg je hem ampernog goed dicht
- Geen enkele tracklisting te vinden (zowel van de dvd als cd)
- Waarom staat er op cd1 een kopje extra's en als je daarop klikt krijg je dan een stom berichtje met: OP DVD 2 vindt u .... (hetzelfde geldt voor de tweede dvd alleen dan met CONCERT EN VIDEO's vindt u op DVD 1).
- Ik kocht de dvd bij mediamarkt en toen ik thuiskwam zaten er al krassen op. En ik ben niet de enige want ik hoor dit van meer mensen.
- gezien de hoeveelheid materiaal op de dvd (een uurtje of 3) had dit makkelijk op 1 dvd-9 gepast. Volgens mij zijn het nu gewoon 2x dvd-5 (please correct me if I'm wrong)
- geen instructies bij de photogallery. Beetje slordig

Dit is echt de meest goedkoop en slecht uitgevoerde dvd allertijden. Waarom hadden ze dat ding nou niet gewoon in een beetje slicke verpakking kunnen doen met wat fraaie tracklistings? Het ziet er nu gewoon uit alsof het een goedkope kopie is die je illegaal hebt geregeld.

Dood en doodzonde!

Slayerboy
11-12-2002, 13:24
jij bent duz blij met de dvd :p

Marco
11-12-2002, 17:41
- gezien de hoeveelheid materiaal op de dvd (een uurtje of 3) had dit makkelijk op 1 dvd-9 gepast. Volgens mij zijn het nu gewoon 2x dvd-5 (please correct me if I'm wrong)
Het zijn geen DVD-5 schijven. Ik ga even wat cijfers er tegen aan gooien.

DVD #1 heeft 5,72 GB aan data. DVD #2 heeft 6,29 GB aan data.
Zoveel data bijelkaar red je niet eens met een DVD-9.

Ter info:

DVD #1 (concert) heeft 3 geluidtracks. DTS 5.1 -> 1536 Kbps, DD 5.1 -> 448 Kbps en DD 2.0 -> 448 Kbps. De video bitrate van DVD #1 (concert) heeft een gemiddelde van 6,98 Megabits per seconde. Heb de muziekvideo's niet bekeken op bitrates.

mischa
11-12-2002, 18:59
I Stand corrected! (y) (y) (y)

Maar je moet toegeven dat de verpakking zwaar ruk is!

Laat wel even duidelijk zijn dat ik over de inhoud van de dvd's zelf niks te klagen heb. Zeer uitgebreid en goed uitgevoerd!

Marco
11-12-2002, 20:15
Maar je moet toegeven dat de verpakking zwaar ruk is! Ik ben inderdaad ook geen fan van deze Nexpak/Alpha Triple DVD case (type: 3APD3-DKGRY), maar mij gaat het om inhoud. En die inhoud is dik in orde :) :D

Tim Weisselberger
12-12-2002, 16:57
jongens niet zeuren om de hoes... :) ga anders lekker redesignen, maak een aparte jewel case cover voor de CD en een dual amaray cover voor de 2 dvd's.

ps. leuke kerstgedachte *easteregg denk ik* achteraan de Photo Gallery

groet Tim

mischa
12-12-2002, 20:06
Iemand enig idee waar je zo'n dual Amaray los kunt kopen?

Meeste van die dual dvd boxjes zijn superlelijk