PDA

Bekijk de volledige versie : Any Given Sunday [DVD]



Arnold van Oostrum
18-07-2001, 23:02
Any Given Sunday [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=93)

Martin van Tuijl
08-09-2001, 16:29
Nu voor fl. 35,24 bij de Free Record Shop!

R. Schaap
20-03-2002, 13:41
Wat een geweldige film en geweldige dvd!!! Ik heb echt genoten en hem in 1 ruk uitgekeken. Telkens bij de wedstrijden het geluid VOL aan, echt een dikke vette aanrader voor iedereen. Al houd je van vissen ipv Amerikaans Football, dan nog is dit een dvd om van te genieten:D

Maarten van Krimpen
19-04-2002, 18:12
Goede film, gave acteurs, (waarschijnlijk, heb ´m helaas nog niet in mijn bezit), goede DVD. Helemaal niets mis mee. Vooral Cameron Diaz en Al Pacino hadden erg sterke vertolkingen. Hoop ´m snel te kopen!!!

Brian Slotboom
27-04-2002, 01:13
ondanks dat wij hier in ons kikkerlandje niet van American football kunnen genieten, vindt ik dit een fantastische film...

Louis Bouduin
27-04-2002, 09:10
Oliver Stone weet je altijd op de een of andere manier met zijn films te overbluffen. Roekeloos, zij het schitterend camerawerk, knappe editing en een soundtrack die je -of je dit nu wilt of niet- in de actie vastpint.
Ook bij deze kijk op het leven van American football stars, coaches en financiers, is het niet anders. Realistisch, af en toe grappig, maar even zo vaak melodramatisch. Zijn all star cast is net zo gedreven als de regisseur zelf. Maar het geheel is opnieuw zo bulldozerachtig en intens dat je er af en toe niet goed van wordt.
Heel effectief vind ik het allemaal niet en de afloop is behoorlijk voorspelbaar.

starbuck
27-04-2002, 09:15
Als grote fan, zoals ik, van american football mag je deze film echt niet missen, Dan heb ik het nog niet eens over Pacino, Soundtrack, montage, Stone en de vele extra's.

Een TOPPER it is.:)

TheBeast
23-05-2002, 12:46
ondanks dat wij hier in ons kikkerlandje niet van American football kunnen genieten, vindt ik dit een fantastische film...
Als je deze grandioze film eens in het echt wil zien, kom dan naar de Amsterdam Admirals..

zie NFL europe (http://www.nfleurope) of Amsterdam Admirals (http://www.admirals.nl)

Greetz The Beast
:cool:

GalO
25-06-2002, 14:48
De film vond ik zelf zwaar tegenvallen.
Ik kocht heb samen met JFK en vond JFK natuurlijk 10 keer wat zeg ik, 100 keer beter!

SuperDre
30-06-2002, 15:04
Yep, zware bagger film, erg traag..... Niet 1tje die je thuis hoeft te hebben.....

En zoals veel Stone films... very overrated....

M_KOS
30-06-2002, 15:51
ik dacht dat charlton heston hier ook een rol in speelt.
zoja dan vind ik wel dat jullie hem erbij moeten vermelden.

Of is het geen grote rol?

Art
30-06-2002, 16:11
ik dacht dat charlton heston hier ook een rol in speelt.
zoja dan vind ik wel dat jullie hem erbij moeten vermelden.

Of is het geen grote rol?
Het is inderdaad geen grote rol ;) Any Given Sunday is een vermakelijke film over American Football maar wordt naar het einde toe te voorspelbaar. Dit is een typische popcornfilm. Ik zou zeggen huren en als ie bevalt zou ik hem aanschaffen want de DVD zelf heeft veel om het lijf :)

M_KOS
30-06-2002, 16:15
Het is inderdaad geen grote rol ;) Any Given Sunday is een vermakelijke film over American Football maar wordt naar het einde toe te voorspelbaar. Dit is een typische popcornfilm. Ik zou zeggen huren en als ie bevalt zou ik hem aanschaffen want de DVD zelf heeft veel om het lijf :)

jammer dat hij tegenwoordig alleen maar kleine rollen speelt

ik ga deze film ook niet huren ik houw niet van sport films.

Art
30-06-2002, 16:22
jammer dat hij tegenwoordig alleen maar kleine rollen speelt

ik ga deze film ook niet huren ik houw niet van sport films.
In Gideon (1999) speelt ie nog wel een grote rol en in het recente The Order (2001) heeft ie wederom een prominente rol :o Maar het zijn niet de films waar Charlton Heston om bekend is geworden :)

M_KOS
30-06-2002, 16:31
In Gideon (1999) speelt ie nog wel een grote rol en in het recente The Order (2001) heeft ie wederom een prominente rol :o Maar het zijn niet de films waar Charlton Heston om bekend is geworden :)

en ik denk ook vanwege zijn politieke keuze dat hij niet die grote rollen krijgt aangeboden.

er komt een film uit waar hij de hoofdrol in speelt geen idee waar het over gaat: http://us.imdb.com/Title?0293495

Art
30-06-2002, 16:39
en ik denk ook vanwege zijn politieke keuze dat hij niet die grote rollen krijgt aangeboden.

er komt een film uit waar hij de hoofdrol in speelt geen idee waar het over gaat: http://us.imdb.com/Title?0293495
Charlton Heston heeft besloten om zich meer in te zetten voor Liefdadigheid dan voor acteren :) En in die film gaat hij Josef Mengele spelen en dat is de beruchte Nazi-Dokter. Kan een interessant project worden :)

M_KOS
30-06-2002, 16:48
Charlton Heston heeft besloten om zich meer in te zetten voor Liefdadigheid dan voor acteren :) En in die film gaat hij Josef Mengele spelen en dat is de beruchte Nazi-Dokter. Kan een interessant project worden :)

ik ga hem zeker kijken al komt hij in de bios.

Maar ik heb hem nog nooit als een schurk gezien ik vraag me af of hij het kan.

Maar waarom maakt hij zelf geen films al ga je al meer dan 50 jaar mee in de films en je hebt whyler meegemaakt david lean, c b de miles etc
dan kan je volgens mij wel goede films maken.

HiddeV
29-03-2003, 22:37
Coole film, hele goeie dvd uitgave

Gabriel B.
30-03-2003, 20:06
Samen met "Necessary Roughness" mijn absoluut favoriete American Football-film.
Niet alleen omwille van de indrukwekkende spelbeelden en de fantastische acteerprestaties maar tevens een grimmige, donkere kijk in de miljardenbuisness die een sport de dood injaagt.

Jelger
30-03-2003, 20:20
Samen met "Necessary Roughness" mijn absoluut favoriete American Football-film.
Niet alleen omwille van de indrukwekkende spelbeelden en de fantastische acteerprestaties maar tevens een grimmige, donkere kijk in de miljardenbuisness die een sport de dood injaagt.

En een film met Pacino kan nooit slecht zijn :)

Gabriel B.
30-03-2003, 20:47
Samen met "Necessary Roughness" mijn absoluut favoriete American Football-film.
Niet alleen omwille van de indrukwekkende spelbeelden en de fantastische acteerprestaties maar tevens een grimmige, donkere kijk in de miljardenbuisness die een sport de dood injaagt.

En een film met Pacino kan nooit slecht zijn :)
Zeg nooit "nooit"... Bewijsstuk "A" : " Dick Tracy" :wink:

Jelger
30-03-2003, 21:03
Zeg nooit "nooit"... Bewijsstuk "A" : " Dick Tracy" :wink:

Niet gezien... Laat ik het zo zeggen: Ik heb nog nooit een slechte film met Pacino GEZIEN ;)

Gabriel B.
30-03-2003, 21:08
Zeg nooit "nooit"... Bewijsstuk "A" : " Dick Tracy" :wink:

Niet gezien... Laat ik het zo zeggen: Ik heb nog nooit een slechte film met Pacino GEZIEN ;)
DickTracy is dan ook de uitzondering die de regel bevestigt. :)

franck hennes
15-06-2003, 02:44
pacino schreewt zich weer eens -en het team loopt zich- de longen uit het steeds ouder wordende lijf.
en ik heb me gedurende de film de longen uit het lijf gerookt (net als bij "the Insider".)
inderdaad een topper! (y)

Ingo Deswert
05-07-2003, 19:31
Dit is een absolute top-DVD. Toegegeven, Stone geeft soms de indruk wat teveel onderwerpen te willen behandelen en daar krijg je de indruk dat diverse onderwerpen niet altijd de aandacht krijgen die ze verdienen en dit ten koste van interssante zaken die ik graag meer had zien uitgediept zoals de medische elementen, de invloed van de media (nochtans een stokpaardje van Stone). De persoonlijke problemen van coach d'Amato (gerommel met een hoertje waar hij op een hopeloze manier een relatie wil opbouwen) geven de indruk er gewoonbijgesleurd te zijn en ook de familiale problemen (ontstaan omwille van de passie voor het football?) voegen eigenlijk niets toe.

Het geheel is schitterend in beeld gebracht en de beedwisseling is ongezien. De extra's zijn overdonderend. Mijn favoriet is de outtake montage op muziek van Moby (het magistrale "Everloving") een waanzinnig goede chill out.

Guido van Thiel
27-04-2004, 10:33
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en door deze recensie heb ik hem als bestbuy gekocht voor 9,83 euro...

Echt werkelijk een fantastische film, een nieuwe topper in mijn collectie...

Ik had niks met american football, maar na zo'n film krijg je er gewoon iets mee... Alles wat rondom topsport gebeurd komt ook in deze film aan de orde... En dan het camerawerk, schitterend...

(alleen balen dat je met die irritante bestbuy-sticker ook de glans van het hoesje eraf trekt :evil:)

Belgium4
20-09-2004, 18:27
ik heb hem net gekocht in Carrefour België voor 7,50 Eur...

ben benieuwd

Wizz-Art
20-09-2004, 18:46
Lang geleden dat ik deze gezien heb, ik vind films met sport als onderwerp vaak leuk, deze heeft me van begin tot eind weten te boeien voorspelbaar is ie enigszins wel, maar dat mocht mijn plezier niet drukken.

Belgium4
20-09-2004, 18:51
Lang geleden dat ik deze gezien heb, ik vind films met sport als onderwerp vaak leuk, deze heeft me van begin tot eind weten te boeien voorspelbaar is ie enigszins wel, maar dat mocht mijn plezier niet drukken.

Ik laat nog weten wat ik ervan vond.. lijkt me een leuke film

Tarkus
23-10-2011, 12:25
Ondanks dat de film zich afspeelt in het American football-wereldje en football (en voetbal in het algemeen) niet mijn ding is, vond ik deze film toch wel bijzonder goed.
Ik heb me de DVD aangeschaft omdat ik Al Pacino in een van de hoofdrollen zag, en hij heeft me ook dit keer niet teleurgesteld, alweer een prachtige rol van hem.
Maar ook Cameron Diaz heeft me zeer verbaasd, ze doet het hier uitzonderlijk goed in een serieuze rol.
De verdere cast laat zich ook opmerken van zijn goede kant, en dit zonder uitzonderingen.
Let ook op de cameo van regisseur Oliver Stone als TV-verslaggever.
Rest me ook nog te vermelden dat deze film een pracht van een soundtrack heeft.
Kortom je hoeft dus geen football-liefhebber te zijn om dit een goede film te vinden, het mooiste bewijs daarvan ben ikzelf.