PDA

Bekijk de volledige versie : Voor het eerst DivX Standalone speler in Nederland



Eric van Ballegoie
06-11-2002, 13:52
Voor het eerst DivX Standalone speler in Nederland



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=624)

Sicco
06-11-2002, 13:57
Gaat hier om de divx bestanden met als extensie .avi?? De films die je dus van het internet kan halen? Dat zou wel mooi zijn aangezien ik ook best een aantal films op divx heb die ik niet echt de moeite waard vind om op dvd te kopen. Tja, het stereo geluid moet ik dan maar voor lief nemen.......

Eric van Ballegoie
06-11-2002, 14:05
Het gaat inderdaad om .AVI bestanden met DivX codering. Let er echter wel op dat dit apparaat (en andere komende apparaten) alleen met Divx 4.0 en hoger overweg kunnen, veel 'circulerend materiaal' is opgeslagen in DivX 3.11 formaat.

Sicco
06-11-2002, 14:15
Ach tuurlijk ja..... Wel raar eigenlijk dat dit zo is, of niet? Als je een speler maakt die overweg kan met 4.0 is het toch een kleine moeite om er ook de 3.11 functie in te stoppen? Of scheelt dit echt zoveel van elkaar.....

d_v_pelt
06-11-2002, 14:28
Ach tuurlijk ja..... Wel raar eigenlijk dat dit zo is, of niet? Als je een speler maakt die overweg kan met 4.0 is het toch een kleine moeite om er ook de 3.11 functie in te stoppen? Of scheelt dit echt zoveel van elkaar.....

Ja, maar vergeet niet dat de 3.11 codec een gehackte versie is en als een fabrikant dat er bijvoorbeeld in wilt stoppen kunnen ze flinke problemen krijgen.

Sicco
06-11-2002, 14:32
Ach kijk eens aan.....weer wat geleerd :)

Is wel erg interessant natuurlijk zo'n speler.....Maar is divx niet eigenlijk sowieso illegaal? Het gaat toch om dvd-rips die gratis via het internet te verkrijgen zijn. Of doelen ze hier dan op de 'thuisgebruiker' die hun vakantiefilmpje op cd willen zetten met een goeie kwaliteit?

wcs
06-11-2002, 14:32
Is dit nu gewoon een PC verpakt in een standalone DVD speler?

Het lijkt me gewoon een DVD-rom.
De diverse divx filmpjes die ik heb thuis hebben allemaal verschillende codecs. Dus ik heb erg veel codecs nodig om alle divxen af te spelen.
Lijkt me niet dat dit een alles-speler is.

Voor de DVD liefhebber is dit geen interessant apparaat, alleen om de prijs al.

Kobe_t
06-11-2002, 14:34
Als de service dan weer net zo goed is al we van de revoy gewend zijn ( klote dus ) Dan zal het wel geen succes worden.
Voor die prijs kun je trouwens ook wel andere oplossingen verzinnen....

Tim Weisselberger
06-11-2002, 15:08
Is dit nu gewoon een PC verpakt in een standalone DVD speler?

tsjah dan kan je iedere standalone dvd speler zo noemen.. is niets meer dan een laser-unit (dvd-rom) met een paar decoderingskaarten die samen werken met een bepaald stukje software ;-)

Digger
06-11-2002, 15:36
Zoals al eerder vermeld in topics, compleet zinloos, hier heb je weinig aan als je films download. Het is leuk dat het er op zit maar je heb er niks aan.

Ghast
06-11-2002, 16:25
Sjee wat duur, een xbox kan dat alles ook maar dan voor 259 :)

Tim Weisselberger
06-11-2002, 16:54
Zoals al eerder vermeld in topics, compleet zinloos, hier heb je weinig aan als je films download. Het is leuk dat het er op zit maar je heb er niks aan.

steeds meer rips zijn divx5.0, en je zou evt. eigen films kunnen maken.


Sjee wat duur, een xbox kan dat alles ook maar dan voor 259

jup, en die speelt dan ook nog 3.11 af ;)

BonzoDuck
06-11-2002, 17:49
Hoe maak ik mijn XBOX geschikt voor divx, is dat ergens te vinden?

Pietje
06-11-2002, 17:50
Tja, het stereo geluid moet ik dan maar voor lief nemen.......

Uhm, je kan gewoon de DD 5.1 audio track onder een DivX zetten hoor.

Arriën
06-11-2002, 18:13
Uhm, je kan gewoon de DD 5.1 audio track onder een DivX zetten hoor.

Ja, er zijn steeds meer divxen te vinden met DD geluid...

JCL
06-11-2002, 18:39
Gaat hier om de divx bestanden met als extensie .avi?? De films die je dus van het internet kan halen? Dat zou wel mooi zijn aangezien ik ook best een aantal films op divx heb die ik niet echt de moeite waard vind om op dvd te kopen. Tja, het stereo geluid moet ik dan maar voor lief nemen.......

Waarom zou je voor een DIVX filmpje een DIVX speler kopen? Dan kun je hem ook gewoon naar SVCD rippen. Het mooie is dat DivX ook 5.1 aankan dat is ERG intressant.

verder mooi apparaat!

doei Sonyman

BLACKENED
06-11-2002, 19:03
Svideo kabel naar je TV toe en je kan ook DivX kijken op je TV.....

Arriën
06-11-2002, 19:20
Svideo kabel naar je TV toe en je kan ook DivX kijken op je TV.....

Ja, en dan zo'n pc-kast naast je tv zetten zeker?
Mijn pc staat trouwens op zolder... Dan blijft er niet veel kwaliteit over. En je kunt hem niet even pauzeren of verder spoelen.
Nee, ik ben blij met mijn xbox:D

bert17
06-11-2002, 19:34
Of gewoon de DIVX op de Laptop van je pa zetten en dan voor de TV zetten:D :D :D

Werkt ook mooi hoor:o :D

Digger
06-11-2002, 19:53
steeds meer rips zijn divx5.0, en je zou evt. eigen films kunnen maken.



Hoe kom je daar nou bij, alle rips zijn of in 3.11 of in xvid tegenwoordig.

Jeroen Driessen
06-11-2002, 20:07
Of gewoon de DIVX op de Laptop van je pa zetten en dan voor de TV zetten:D :D :D

Werkt ook mooi hoor:o :D Al eens zoiets als D V D geprobeerd...?? Of nemen jullie je vakantiefilmpjes in DD5.1 op?

Nathan Strik
06-11-2002, 22:23
DivX 3.11 was een hack van de Microsoft MPEG-4 codec. Vanaf DivX versie 4.0 is het een eigen code wat gebruikt wordt, dus dat lijkt me een goede verklaring voor het ontbreken van de ondersteuning voor 3.11.

Mathijs Drubbel
07-11-2002, 10:03
Op zich zijn Revoy DVD spelers niet eens zo slecht.


Bij ict-traders is hij momenteel trouwens € 399.-

http://www.ict-traders.nl/asp/aanbiedingen.asp

Raymond Vonk
07-11-2002, 13:00
Nou hierbij daalt de verkoop van dvdland........ :(

bert17
07-11-2002, 13:06
Al eens zoiets als D V D geprobeerd...?? Of nemen jullie je vakantiefilmpjes in DD5.1 op?

Tuurlijk koop ik wel DVD's. Kijk maar op www.bertjes-dvds.tk . En volgende week ga ik LOTR:FOTR kopen. Als ik een DIVX je download is het om te kijken of ik die film wil kopen. Of ik vind het de moeite niet om het te kopen.

DUSSSSS.

Ik koop wel DVD's.

Bert

wolsinkpower
09-11-2002, 18:55
Hoe kom je daar nou bij, alle rips zijn of in 3.11 of in xvid tegenwoordig.
Das onzin.... als je beetje oplet word telkens meer in de 5.xx codec gedaan....... het jammere is dat men nu genoegen neemt met de 3.11 gecodeerde films en dus films als Fight Club, Matrix, etc circuleren met die codec terwilj als je hem met 5.xx codeert en zelfde grootte aanhoud je betere kwaliteit hebt.

5.xx word nu ook vooral gebruikt bij de Anime rips en xvid kom je niet zoveel tegen als je zou denken hoor

enne als je s-video kabel koopt en pc naar tv linkt is kwaliteit verlies MINIEM..... kijk je moet wel via The Divx Player 2.0 divx films dan kijken.... als je dan de "film" mode van je tv kiest (kwa tinten) is het gewone video kwaliteit..... echt goed hoor :) kijk soms zo wel eens een filmpie :) btw ik heb een kabel van 10 m.... geen verlies..... kostte ook 40 of 50 euro

Greetz
Robert

Digger
10-11-2002, 11:47
Das onzin.... als je beetje oplet word telkens meer in de 5.xx codec gedaan....... het jammere is dat men nu genoegen neemt met de 3.11 gecodeerde films en dus films als Fight Club, Matrix, etc circuleren met die codec terwilj als je hem met 5.xx codeert en zelfde grootte aanhoud je betere kwaliteit hebt.

Greetz
Robert

Dan zeg jij dat ik niet oplet, maar wat jij vertel is complete onzin. Er wordt bijna niks gedaan in 5.xx, ja misschien door mensen op kazaa of zo. Releasegroupen rippen NIET in 5.xx, alleen in 3.11a. En de films worden ook niet beter als het in 5.xx codeert. Dat zou je misschien op grond van het hogere nummer verwachten maar dat is zeker niet zo. En xvid wordt zeker al voor meer dan de helft van de uitgebrachte films gebruikt. Kijk maar eens op Nforce (http://www.nforce.nl) of Isonews (http://www.isonews.com) . Daar kun je het bewijs zien.

wolsinkpower
10-11-2002, 12:14
.... ik heb het vooral over ANIME rips..... maar ik heb bijv matrix in 3.11 maar kan mooier volgens mij in 5.xx :) en ik ben nog geen enkele xvid tegengekomen :|
misschien omdat ik nu ook beetje van het illegale gedoe ben afgestapt (word nu wel blut maar jah :))

Greetz
RObert

Digger
10-11-2002, 18:38
Op de volgende site staat een overzicht van de regels die gelden voor het rippen van een dvd genaamd de The DivX Releasing Standards 2002 (http://www.tdx2002.tk/)

Hier zul je ook vinden dat
Codec:
- MUST be DivX 3.11 or XviD.

Ik vond deze site, en ik dacht van ik zeg het nog even voor de onderbouwing van mijn stuk :D :D :D

Martin_G
16-11-2002, 15:54
Meeste illegale divx releases zij idd 3.11, sommige zijn hoger maar dat zijn er niet veel

Deze divxspeler en die andere die pas is verschenen supporten vanaf 4.x

Maar als het goed is kan je die wijzigen met wat software dus dan zou je alsnog 3.11 moeten kunnen afspelen en dan gaat iedereen massaal divxspeler kopen

Als fabrikanten nou slim zijn denken ze eraan dat iedereen toch wel divx blijft downloaden of een divxspeler het nou ondersteund of niet en dat ze dan dus 3.11 ondersteunen want dan verkopen ze echt 10000x meer.

Ik bedoel.. wie heeft er nou veel divxjes die niet illegaal zijn?

Peefie
16-11-2002, 16:12
In ieder geval ga ik gewoon door met DivX filmpies maken met het superprogramma Gordian Knot. Zo'n speler is nog VEEL te duur, net als de eerste MP3 spelers toentertijd op de markt. En wat kwam erna? Juist: DVD-spelers die OOK nog eens MP3 aankonden! ;)