PDA

Bekijk de volledige versie : NTSC op mijn tv



Pepijn Wildbret
07-11-2002, 09:26
--

Louis Bouduin
07-11-2002, 09:43
Hoi,
Nu heb ik even in de handleiding van de TV gekeken en daar vond ik dit:

Kleurensysteem: Pal, Secam
NTSC 3.58 (alleen video - invoer)
NTSC 4.43 (alleen video - invoer)

Eerlijk gezegd ben ik nu nog steeds niets wijzer. Kan ik nu wel of geen R1 (NTSC) discs afspelen? HELP! :D

Ja, volgens deze gegevens kun je probleemloos je zone 1 DVD's afspelen.

Guest-06
08-11-2002, 18:10
Eerlijk gezegd ben ik nu nog steeds niets wijzer. Kan ik nu wel of geen R1 (NTSC) discs afspelen? HELP! :D Je hebt 2 keuzes.
1. Je DVD speler converteert NTSC naar PAL.
2. Je TV kan NTSC afbeelden.
In beide gevallen (2 is te prefereren) kun je regios 1 DVD's afspelen.

rkrijger
16-03-2006, 14:00
Ik heb laatst een DVD gekocht via e-bay en dat bleek een NTSC DVD te zijn. Hij speelt gewoon af, maar het beeld is nogal slecht: zelfs bij stilstaande beelden golft het enorm en vooral verticaal gezien ziet het er niet lekker uit.

Zijn dit nou typisch NTSC artefacten (op een PAL TV) of heb ik een of andere illegale DVD in handen met een slechte kwaliteit?

Jos A.
16-03-2006, 16:45
Ik heb laatst een DVD gekocht via e-bay en dat bleek een NTSC DVD te zijn. Hij speelt gewoon af, maar het beeld is nogal slecht: zelfs bij stilstaande beelden golft het enorm en vooral verticaal gezien ziet het er niet lekker uit.

Zijn dit nou typisch NTSC artefacten (op een PAL TV) of heb ik een of andere illegale DVD in handen met een slechte kwaliteit?

NTSC-programma's/films/etc. (voornamelijk oudere) zijn interlaced opgenomen en gecombineerd met de lagere resolutie zorgt het met name bij beweging voor ontzettend vage beelden (de ene reeks beeldlijnen loopt niet meer vloeiend over in de volgende etc.). Dit is in de loop der tijd wel verbeterd, maar ik denk dat je met omschakeling van NTSC naar PAL toch een kwaliteitsverlies krijgt.