PDA

Bekijk de volledige versie : Creative megaworks 5.1 thx



camel
07-11-2002, 15:19
Afgelopen tijd hebben een aantal speaker fabrikanten voor de pc-mark thx-gecertificeerde speakers op de markt gebracht( en thx geluidskaarten). Je zult nu denken dit onderwerk staat onder de verkeerde rubriek, maar het gaat mij erom of er mensen zijn die ervaring hebben met deze en of andere thx setjes voor de pc. En deze kunnen vergelijken met andere degelijke merken voor de ht-markt ( bijv. B&W, Magnet ect.). Is mr. Lucas nu soepeler geworden met zijn kwalificaties of is er wel degelijk sprake van kwaliteit?

Camel

Bartjess
07-11-2002, 15:24
Er is wel degelijk sprake van kwaliteit, mits je ze niet gebruikt in een grote bioscoopzaal natuurlijk, maar in een normale tot kleine kamer zijn deze sets (wel met hardware DD/DTS decoder) van zeer goede kwaliteit.

camel
07-11-2002, 15:27
Een bioscoop zal het niet worden :-) , gewoon een studenten kamer van 15 m^2...
Nog meer mensen met een onderbouwde mening?

Ow ja , die hardware dd/dts dec zit toch op de kaart?

Canson
07-11-2002, 19:16
Thx-gecertificeerde speakers zijn iid van zeer goeie kwaliteit, maar tussen deze speakers zijn er ook wel verschillen te horen en te zien. Ik ben iig geen reviewers en eigenaren van Thx-gecertificeerde speakers tegengekomen die zegd dat het tegenvalt of slecht is, integendeel zelfs.

IK ben van plan zo'n set te kopen, maar dan gebruik ik het voor m'n DVD-speler. De nieuwe thx-gecertificeerde set van Logitech, namelijk de Z-680. Deze speaker set heeft een DTS en Dolby digital decoder en heeft een totaal vermogen van maar liefs 450-watt RMS, dat is echt niet niks! Ik heb een aantal reviews van deze set gelezen, allemaal zeer enthausiast over deze 5.1 speakerset. Heb ergens gelezen dat deze set geluid produceerd, vergelijkbaar is met een straaljager op 1 km hoogte. :D

camel
07-11-2002, 21:23
Ja dat klopt, ook zeer veel lovende woorden over die set... Ik tweifel nog een beetje tussen de creative en de logitech. De laatste is wel iets van 50 euro duurder, maar heeft ook weer een iets grooter vermogen. Vermogen dat ik met een kleine kamer eigenlijk niet direct nodig heb ( teminste als ik de muren wil laten staan :) ). Volgens mij heeft de creative set ook geen decoder, deze kun je dus enkel via de s-pdif ( ofzo) aansluiten geloof ik.

Camel

Bartjess
07-11-2002, 21:33
Op de audigy kaart zit inderdaad een hardware ac3 decoder, kweet alleen niet of die kwalitatief zo goed is, ik heb op de pc een "creative inspire 5.1 digital 5700", en met behulp van de s/pdif uitgang op de audigy laat ik de digitale dolby of dts streams door de amplifier van dit setje de netjes decoderen. Ik zou niet voor een setje gaan die dit niet heeft, want softwarematig dolby of dts decoderen is toch duidelijk slechter. Maar bij mij klinkt het allemaal prachtig, ik moet wel zeggen dat ik de rearspeakers die erbij zaten heb vervangen heb door grote speakers waar wat meer bas uitkomt.

zerrax
07-11-2002, 21:56
Ik volg ook al enige tijd de nieuwe ontwikkelingen van THX.
Dadelijk heb je THX mobile voor in auto, THX home voor in de woonkamer en THX GAMES speakers voor Multimedia en je PC Games

De Klipsch Promedia 5.1 set ziet er erg goed uit, en de ook de Logitec set ziet er veel belovend uit

Vooral klipsch is goed bezig, ze gaan dadelijk subwoofers verkopen die aan elkaar te koppelen zijn! (SWS systeem) zo kun je dadelijk een "muurtje"
van woofers bouwen! (wel even door sparen)

Ik kijk de kat nog even uit de boom, maar dit zijn interessante ontwikkelingen in hifi-land en dadelijk staan onze kamers vol met speakers en woofers en zo hoort het ook.

Ik heb zelf deze speakers nog niet gehoord, vanuit testen heb ik gelezen dat de klipsch iets te veel hoog heeft, maar wel een diepe maar rustig bass
De logitec zou meer bass power hebben maar de afdek kapjes dempen de hoge tonen te veel

THX forever!

John Miller
09-11-2002, 13:23
Ja dat klopt, ook zeer veel lovende woorden over die set... Ik tweifel nog een beetje tussen de creative en de logitech. De laatste is wel iets van 50 euro duurder, maar heeft ook weer een iets grooter vermogen. Vermogen dat ik met een kleine kamer eigenlijk niet direct nodig heb ( teminste als ik de muren wil laten staan :) ). Volgens mij heeft de creative set ook geen decoder, deze kun je dus enkel via de s-pdif ( ofzo) aansluiten geloof ik.

Camel

Ik heb hier net zo'n MegaWorks THX 5.1 550 staan van Creative en ik moet zeggen: ze klinken FAN-TAS-TISH ! Genoeg vermogen om de pannen van je dak te spelen en zelfs bij hoge volumes geen vervorming. Enige nadeel is dat er inderdaad geen decoder in zit, enkel een versterker en dat de set specifiek gericht is om aangesloten te worden op een 5.1 geluidskaart van Creative.
Je kan de set ook wel aansluiten op een aparte decoder of een DVD speler met ingebouwde decoder, maar dan zal je wel wat moeten liggen knoeien met overgangsconnectors aangezien deze set enkel aansluitingen heeft in pc formaat (2 paar luidsprekers per connector). Een s-pdif aansluiting is niet voorzien ! Gezien de prijs/kwaliteit van deze set loont dat echter echt wel de moeite....
Ander klein nadeel is dat de afstandsbedieing met draad is (van +/- 1,5 meter) en dus niet draadloos....

JCL
09-11-2002, 14:44
Ik heb hier net zo'n MegaWorks THX 5.1 550 staan van Creative en ik moet zeggen: ze klinken FAN-TAS-TISH ! Genoeg vermogen om de pannen van je dak te spelen en zelfs bij hoge volumes geen vervorming. Enige nadeel is dat er inderdaad geen decoder in zit, enkel een versterker en dat de set specifiek gericht is om aangesloten te worden op een 5.1 geluidskaart van Creative.
Je kan de set ook wel aansluiten op een aparte decoder of een DVD speler met ingebouwde decoder, maar dan zal je wel wat moeten liggen knoeien met overgangsconnectors aangezien deze set enkel aansluitingen heeft in pc formaat (2 paar luidsprekers per connector). Een s-pdif aansluiting is niet voorzien ! Gezien de prijs/kwaliteit van deze set loont dat echter echt wel de moeite....
Ander klein nadeel is dat de afstandsbedieing met draad is (van +/- 1,5 meter) en dus niet draadloos....

Dat is wel ERG snel hoor. Zijn dat die speakers die nu bij hardware.info staan aangegeven als 2e in het rijtje bij nieuws?

doei Sonyman

John Miller
09-11-2002, 15:03
Dat is wel ERG snel hoor. Zijn dat die speakers die nu bij hardware.info staan aangegeven als 2e in het rijtje bij nieuws?

doei Sonyman


Inderdaad.....

Groeten,