PDA

Bekijk de volledige versie : Dutch Filmworks wil downloaders opsporen



Pastichio Rocker
01-08-2017, 20:07
https://tweakers.net/nieuws/127855/dutch-filmworks-vraagt-toestemming-voor-opsporen-torrentdownloaders.html

Misschien als ze zich eens zouden richten op het uitgeven van nette releases die qua beeld en geluid niet onderdoen voor de buitenlandse uitgaves, dan hoeven mensen ze ook niet te downloaden. Daarnaast zijn veel mensen ook overgestapt van het kopen van films naar streaming media zoals Netflix en Movie On Demand. Dit is trekken aan een dood paard.

Boycotten dus.

Hombre
02-08-2017, 11:27
Absolute correcte conclusie.

Prutser zijn het bij DFW en ookal zou je niet meer kunnen downloaden zou men (de consument) hun verrotte substandaard producten toch niet kopen.


https://tweakers.net/nieuws/127855/dutch-filmworks-vraagt-toestemming-voor-opsporen-torrentdownloaders.html

Misschien als ze zich eens zouden richten op het uitgeven van nette releases die qua beeld en geluid niet onderdoen voor de buitenlandse uitgaves, dan hoeven mensen ze ook niet te downloaden. Daarnaast zijn veel mensen ook overgestapt van het kopen van films naar streaming media zoals Netflix en Movie On Demand. Dit is trekken aan een dood paard.

Boycotten dus.

Johan1967
25-08-2017, 12:25
Dutch Filmworks is het helemaal zat dat zijn films en series illegaal gedownload worden. De filmdistributeur opent de jacht op deze overtreders en gaat hen schikkingsvoorstellen van honderden euro's per illegaal gedownloade film of serie sturen. Jarenlang werd het downloaden van films en series in Nederland gedoogd. "De mensen hadden gewoon een vrijbrief om van ons te stelen", vertelt Willem Pruijssers, eigenaar van Dutch Filmworks. Door het illegale downloaden en streamen zegt Pruijssers jaarlijks tientallen miljoenen euro's mis te lopen. "Het is gewoon ordinair jatten." Het bedrijf is distributeur van films als Komt een vrouw bij de dokter, Dummie de mummie en De eetclub. Ook buitenlandse series als Planet Earth en CSI, en films als The Wolf of Wall Street lopen via het Nederlandse bedrijf.

235.000 illegale downloads
Dutch Filmworks begint de jacht op downloaders eind oktober door zes weken in de gaten te houden wie er één van zijn nieuwe films of series downloadt of streamt met een app als Popcorn Time. Volgens het bedrijf gaat het per uitgave om honderdduizenden illegale downloaders. De film Mechanic: Resurrection is volgens het bedrijf in een jaar tijd 235.000 keer illegaal in Nederland gedownload. Het Duitse bedrijf Excipion gaat namens Dutch Filmworks de Nederlandse ip-adressen van illegale downloaders verzamelen. Zo krijgt de filmdistributeur een lange lijst met inbreukplegers, waarna het bedrijf naar de providers stapt om erachter te komen wie er achter een ip-adres schuilgaat.

Twee obstakels overwinnen
Maar voor het zover is, moet Pruijssers nog twee obstakels overwinnen. Allereerst moet hij van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) de definitieve toestemming krijgen om de ip-adressen te mogen verzamelen. Vooralsnog heeft het enkel een voorwaardelijke toestemming gekregen. Een woordvoerder van de AP laat weten dat mensen tot vandaag bezwaren kunnen indienen, en dat er daarna een besluit wordt genomen.

Providers moeten meewerken
Daarna moeten de providers nog meewerken. Ziggo, XS4ALL en KPN laten in een reactie weten de privégegevens van klanten pas te overhandigen wanneer een rechter dat eist. Pruijssers hekelt deze werkwijze: "Zelfs ons verzoek om illegale downloaders eerst een waarschuwing te sturen wijzen ze af. Ze zijn bang om door deze maatregelen klanten kwijt te raken aan een concurrent, en dat is triest." De kans dat de rechter providers verplicht om de privégegevens van illegale downloaders te overhandigen, is volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet groot. "Als Dutch Filmsworks aantoont dat een klant van een provider een film illegaal heeft gedownload, dan is de provider volgens een eerdere uitspraak van de Hoge Raad verplicht om deze privégegevens te overhandigen." Illegale downloaders kunnen zich volgens Engelfriet dan ook zorgen gaan maken.

Honderden euro's
Dan rijst de vraag: hoe hoog zijn de schikkingsvoorstellen die Dutch Filmworks gaat sturen? Pruijssers wil geen exacte bedragen noemen, maar het gaat zeker om honderden euro's: "Daar zitten onze technische en juridische kosten in verwerkt, samen met de schade die wij lijden door het downloaden en uploaden. Daarnaast moet het bedrag een afschrikkende werking hebben." In Nederland bestaat een schadevergoeding echter uit de reëel geleden kosten, legt Engelfriet uit. Hij vindt deze bedragen dan ook aan de hoge kant: "Ik denk eerder aan een euro of 30 voor het niet kopen van de dvd. Als je dat bedrag verdubbelt naar 60 euro heb je volgens mij een reële schadevergoeding." Als je het niet eens bent met het schikkingsvoorstel kun je naar de rechter stappen. Daar waarschuwt Engelfriet wel voor: de kosten van zo'n zaak kunnen hoger uitvallen dan het schikkingsvoorstel, en die worden volgens hem niet gedekt door de rechtsbijstandsverzekering.

Brood of dvd jatten
"Ons doel is om het aantal diefstallen tot een minimum terug te brengen", vertelt Pruijssers. "Het gaat ons echt niet om een paar duizend illegale kopieën. Het gaat om miljoenen illegale downloads per jaar, en wat voor schade dat ons berokkent. In de media hoor je altijd alles over internetvrijheid en dat downloaden moet kunnen, maar als je een dvd jat uit de winkel word je ook gewoon bestraft." Maar wat als een studentenhuis een film illegaal downloadt, wie is er dan verantwoordelijk? Degene die voor de internetverbinding betaalt, zegt Pruijssers: "Als je iemand in jouw auto te hard laat rijden, dan moet jij ook de boete betalen." Mensen die hun internetverbinding afschermen met een vpn blijven voorlopig buiten schot. Volgens Pruijssers is dat 'een kleine hypocriete groep die betaalt om anoniem illegaal te kunnen downloaden'. Op de vraag of Dutch Filmworks ook een schikkingsvoorstel van honderden euro's gaat sturen naar een alleenstaande moeder die voor haar dochter een kinderfilm illegaal downloadt, zegt hij vastberaden: 'ja'. "Dat is natuurlijk erg vervelend, maar we kunnen daarin geen onderscheid maken. Als je een brood steelt bij de bakker word je gewoon opgepakt, hoe rijk of arm je ook bent."

Bron • RTL Z / Daniël Verlaan

WaymannDirector
25-08-2017, 12:41
Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.

Johan1967
25-08-2017, 13:39
Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.

Hoeft niet een Nederlandse uitvoering te zijn. Kan ook een buitenlandse uitvoering zijn, waarvan DFW in Nederland de rechten heeft.

Hoe wil men deze ip-adressen trouwens "verzamelen". Heeft men daarvoor niet toegang nodig tot de servers die deze films streamen, of waar de films opstaan, om te kijken wie hier inlogt? En als men dit weet, kunnen ze dan niet gewoon deze servers uit de lucht halen?

Edit:
Las net op NOS.nl https://nos.nl/artikel/2189737-illegaal-een-filmpje-gedownload-dat-wordt-betalen.html dat het gaat om gebruikers van BitTorrent "Dutch Filmworks kan downloaders aanpakken door de manier waarop het BitTorrent-protocol werkt. De privacy van down- en uploaders is in het protocol niet beschermd: iedereen kan zien vanaf welke ip-adressen wordt gedownload".

Hombre
25-08-2017, 14:26
Wie download er nu films van DFW ? Hun blu-ray's zijn al van zo'n "goeie kwaliteit"... hoe ziet een download er dan wel niet uit.

NEEEEEEEEEEE, absoluut NIET!!!!

Dutch-Fubar-Works levert sub-standaard slechte transfairs en low-res audio.
De meest downloads zijn van een betere/hogere kwaliteit.
Dat is een reden waarom velen hun producten links laten liggen..

Oftewel het zijn oplichters, want als een bakker bedorven brood verkoopt is hij fout, maar als je prutszooi op de markt brengt mag dat wel

Ludo Keeris
25-08-2017, 14:52
NEEEEEEEEEEE, absoluut NIET!!!!

Dutch-Fubar-Works levert sub-standaard slechte transfairs en low-res audio.
De meest downloads zijn van een betere/hogere kwaliteit.
Dat is een reden waarom velen hun producten links laten liggen..

Oftewel het zijn oplichters, want als een bakker bedorven brood verkoopt is hij fout, maar als je prutszooi op de markt brengt mag dat wel

Denk jij echt dat downloaders zich zorgen maken over de kwaliteit van een Blu-ray/DVD?
Kwaliteit is voor een downloader van secundair belang. Zodra het geen bioscoopopnames is en er Nederlandse ondertiteling voor te vinden is, is men al snel tevreden.
Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.

WitteGijt?
26-08-2017, 08:15
Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.

Inderdaad het gaat hier niet om de kwaliteit die DFW levert, het gaat om hun plan om het illegaal downloaden tegen te gaan en dat kan ik alleen maar toejuigen. Zo'n systeem als in Duitsland hadden ze hier jaren geleden al in moeten voeren. Het toelaten van illegaal downloaden en illegaal streamen is één van de redenen waarom hier in Nederland minder of in slechtere kwaliteit uitgebracht wordt. Ik hoop dat wanneer DFW hier succes mee boekt, de rest van de maatschappijen gaan volgen.

Ik weet ook wel, de echte die-hard downloaders pak je hier niet mee aan. Dat is naar mijn mening het probleem ook niet. Het probleem is, al jaren, de gedachte bij de meeste mensen, "Waarom zou ik het kopen, ik kan het toch gratis downloaden/streamen". Ik heb ooit een discussie gehad met een collega omdat hij er heilig van overtuigd was dat hij legaal bezig was, omdat hij betaalde voor nieuwsgroepen om te mogen downloaden. Oftewel, zijn redenatie en die van meerdere mensen, ik betaal ervoor dus is het legaal.

edwinvb
26-08-2017, 08:48
een bagger bedrijf die haar laatste centen spendeert aan downloaders om zo alsnog aan centen te komen
zielig en onbegonnen werk
boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn

laten ze eerst maar naar hunzelf kijken: prijzen en kwaliteit

Oakey
26-08-2017, 10:21
boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn

Dat is natuurlijk onzin. Als je uit een winkel steekt is de boete ook niet de waarde van de gestolen producten natuurlijk. Anders zou stelen wel erg lucratief worden: je betaalt de waarde van het product terug en klaar

Ik ben er wel voor dat er meer tegen downloaders gedaan moet worden. En dan bedoel ik niet de mensen hier die blurays en dvd's kopen en wel eens wat downloaden omdat er geen NL uitgave bestaat, maar de mensen die jullie en ik ook allemaal kennen die nog NOOIT een cent aan content betaald hebben in hun leven 'want dat is toch allemaal gratis te downloaden'.

In Australie waar ik een tijdje gewoond heb geldt het three strikes out principe: bij downloaden uit illegale bron krijg je de eerste keer waarschuwing, tweede keee boete en bij derde keer word je afgesloten. Niemand daar downloadt illegaal.

Hombre
26-08-2017, 10:34
Dat zou je in eerste instantie uit arrogantie en onwetendheid wel denken. Voor deel gaat dat dan ook op en voor een steeds groter deel niet.
Die gaan voor een steeds beterkwaliteit in beeld en geluid.

VB tot een jaar geleden was bv de web-dl van Apple top, maar de kwaliteit ging achteruit (kleinere file grote en meer compressie) en nu is de Amazon web-rip blijkbaar populair door z'n hogere kwaliteit als ik de flora mag geloven..

Het probleem met die Dinosaurs bij DFW is dat ze niet in de consument zijn geïnteresseerd en alleen in geld, volgen zijn ook dat pad van de Dinosaur ;-)

En ja, ook downloaden kost natuurlijk geld, want niets is gratis in deze wereld.


Denk jij echt dat downloaders zich zorgen maken over de kwaliteit van een Blu-ray/DVD?
Kwaliteit is voor een downloader van secundair belang. Zodra het geen bioscoopopnames is en er Nederlandse ondertiteling voor te vinden is, is men al snel tevreden.
Wat DFW met DVD/BD's doet staat helemaal los van de dialoog over het downloaden.

WitteGijt?
26-08-2017, 11:38
een bagger bedrijf die haar laatste centen spendeert aan downloaders om zo alsnog aan centen te komen
zielig en onbegonnen werk
boetes kunnen niet hoog zijn, kan alleen de waarde van een dvd zijn

laten ze eerst maar naar hunzelf kijken: prijzen en kwaliteit

Boetes in Duitsland zijn per film gemiddeld €815,-. Ik weet niet wat jij per dvd/bluray betaald? Maar dat moeten dan wel hele speciale edities zijn.

edwinvb
26-08-2017, 11:51
is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s

Oakey
26-08-2017, 13:40
is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s
Heb dat journaal eens teruggekeken. Het is 1 jurist die dit stelt dat hogere boetes in Nederland niet waarschijnlijk zijn, maar de vraag is of dit natuurlijk standhoudt. Bovendien ken ik mensen die via FTD en dat soort diensten gewoon ALLES automatisch downloaden wat uitkomt. Dan tikken een paar tientjes per download ook behoorlijk aan natuurlijk.

Volgens dat journaalitem staat Australië op 3 in landen die veel downloaden, dat is dus niet mijn ervaring, want providers worden daar al gedwongen op te reden en de provider die ik daar had was daar ook heel duidelijk over.

http://www.perthnow.com.au/news/western-australia/village-roadshow-wins-battle-over-illegally-downloading-in-australia/news-story/6df5328d1246d665e1ae5a73caf6de30

raymen
26-08-2017, 20:24
Even serieus

35€ voor een uhd film
nog steeds 20€ voor een blu ray

wie is hier crimineel bezig

begrijp me niet verkeerd maar ik download ook genoeg hoor
breng die prijzen wat omlaag dan verkoop je meer

en ik zeg dit en ik kom nog uit het laserdisc tijdperk,met 150-250 gulden per film
en nu ook nog koop ik films op uhd, maar die hoge prijzen kunnen echt niet hoor

theThinWhiteDuke
26-08-2017, 21:20
Even serieus

35€ voor een uhd film
nog steeds 20€ voor een blu ray

wie is hier crimineel bezig

begrijp me niet verkeerd maar ik download ook genoeg hoor
breng die prijzen wat omlaag dan verkoop je meer

en ik zeg dit en ik kom nog uit het laserdisc tijdperk,met 150-250 gulden per film
en nu ook nog koop ik films op uhd, maar die hoge prijzen kunnen echt niet hoor
Zonder dat ik er een oordeel aan hang: waarom had je met 150-250 gulden voor een LD geen probleem (althans, dat neem ik even aan) en met 20 voor een BD wel?

Ludo Keeris
26-08-2017, 21:41
Dat zou je in eerste instantie uit arrogantie en onwetendheid wel denken. Voor deel gaat dat dan ook op en voor een steeds groter deel niet.
Die gaan voor een steeds beterkwaliteit in beeld en geluid.

VB tot een jaar geleden was bv de web-dl van Apple top, maar de kwaliteit ging achteruit (kleinere file grote en meer compressie) en nu is de Amazon web-rip blijkbaar populair door z'n hogere kwaliteit als ik de flora mag geloven..

Het probleem met die Dinosaurs bij DFW is dat ze niet in de consument zijn geïnteresseerd en alleen in geld, volgen zijn ook dat pad van de Dinosaur ;-)

En ja, ook downloaden kost natuurlijk geld, want niets is gratis in deze wereld.
Jammer dat je mij voor arrogant en onwetend uitmaakt :(
Er zal best een groep zijn die een hogere kwaliteit download wil, maar dat is slechts een selecte groep tegenover een enorm aantal die zich nauwelijks iets aantrekt van kwaliteit. Ik heb het daar best vaak over met mensen. Die zeggen dan - wat velen hier ook al vermelden - "de kwaliteit is wel minder, maar het is wel gratis!".
Persoonlijk denk ik dat de prijs de doorslag geeft en niet de kwaliteit. Als de kwaliteit van de download belangrijk is, zoals jij stelt, waarom koopt men dan geen fysieke schijf? Waarom wil men dan zo graag een 1080p rip? En dan heb ik het niet over DFW, maar welke (buitenlandse) aanbieder dan ook.
En downloads gaan niet alleen over DVD's of Blu-ray's, ook vaak zijn het de nieuwe bioscoopfilms die nog niet uit zijn op schijf. Ook die wil DFW aanpakken. Al heb ik geen idee in hoeverre Nederlandse titels aangeboden worden via de downloadkanalen.

raymen
27-08-2017, 00:01
omdat je voor die 150 gulden wel echt iets had.

diegenne die ook laserdiscs hebben gehad ,weten wel wat ik bedoel
een alies of the abbys waren n og echte boxen, met veel extras, je had waar voor je geld

kijk nu maar eens wat er bij een normale blu ray zit (niks nada)

Werner
27-08-2017, 09:13
"de kwaliteit is wel minder, maar het is wel gratis!".

Van zo'n redenering gaat mijn haar als filmliefhebber recht overeind staan.

Ik begrijp wel dat het zuur is dat de kritiek juist van DFW komt. Veel van hun releases zijn kwalitatief niet beter dan downloadmeuk.

Hombre
27-08-2017, 10:51
Van zo'n redenering gaat mijn haar als filmliefhebber recht overeind staan.

Ik begrijp wel dat het zuur is dat de kritiek juist van DFW komt. Veel van hun releases zijn kwalitatief niet beter dan downloadmeuk.

De kwaliteit van DL is/hoeft helemaal niet minder. Dat was het geval 10-15 jaar geleden in het SD tijdperk, wel, maar dat is allang achterhaald.
Nu is het HD en zelfs veel 4K... (en met echte HD audio en mixen)

Maar wat maatschappijen als DFW niet willen begrijpen is dat globalisering echt een feit is.
En als ze dan 6-12 maanden later met hun sub standaard kwaliteit komen, vinden ze het raar dat de consument al voor andere kanalen/wegen heeft gekozen.

Ook zijn er andere voorbeelden als bv dat de NL-maatschappijen denken dat animatie alleen voor kinderen is, en dan is alleen een suffe NL/VL dub + eventueel Fr op hun content aanwezig. Gevolg is dat de consument een versie met Engelse audio en NL subs download. En dan maar beweren dat men inkomsten mist terwijl zij dat content niet in die vorm en/of kwaliteit aanbieden die dus ook nooit door de belangstellende consument was aangeschaft.

Mijn advies aan die maatschappijen kijk eerst eens naar je eigen bedrijfsvoering of die wel aansluit bij die van de consument en pas die bedrijfsvoering daar op aan i.p.v. je geld van je aandeelhouders te steken in symptoom bestrijding. Dus pak eerst de bron aan, en die is de maatschappij zelf!

Dus DFW, geen oude bedorven wijn in nieuw zakken uitgaven meer,,

theThinWhiteDuke
27-08-2017, 11:20
omdat je voor die 150 gulden wel echt iets had.

diegenne die ook laserdiscs hebben gehad ,weten wel wat ik bedoel
een alies of the abbys waren n og echte boxen, met veel extras, je had waar voor je geld

kijk nu maar eens wat er bij een normale blu ray zit (niks nada)
Reden dat ik het vraag is dat ik die tijd ook heb meegemaakt en (helemaal daarna) ook bakken met geld aan DVDs (en giftsets) heb uitgegeven. Voor sommige zaken heb ik zoveel betaald dat ik dat verdrongen heb :mrgreen: Nu haal ik nog amper wat (komt ook omdat ik bijna alles wat ik echt wil al heb en niet weer alles ga vervangen (DVD--->BR) en ik 2/3 tientjes teveel vind.
Aan de andere kant: de beeldkwaliteit is weer wél een stuk beter.

Je verhaal is iig herkenbaar.

drTree
27-08-2017, 13:52
Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.

Ludo Keeris
27-08-2017, 20:00
Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.
Dat komt zeker voor. Vooral de uitgaven van de wat kleinere maatschappijen in NL hebben niet altijd de mogelijkheid/rechten/bron om een internationale versie af te nemen, dus moeten ze er zelf een maken. Bij de een gaat dat goed, bij de ander een stuk minder tot soms ronduit slecht. Gelukkig wordt dat laatste wel minder, maar helemaal vlekkeloos zijn ze niet. Grote(re) maatschappijen als Universal, Warner, Sony kunnen wel uit internationale bron tappen en daar zijn de uitgaven vaker gelijkwaardig.

lockedfor
28-08-2017, 09:21
is gister uitgelegd bij het journaal. hier in nederland zijn andere regels
de boete kan alleen zo hoog zijn als dat van de geluidsdrager
dus een dvd/bluray prijs, en dat is gene honderden euro`s
Die info heb je vast van die kerel die werd geinterviewd...en er compleet naast zat.

Ten eerste wordt overal in de media e.d. het woord "boete" gebruikt. Dat klopt al niet. Alleen de rechter (of OM via een transactie/strafbeschikking) kan een boetebedrag opleggen...als straf. In dit geval gaat het niet over strafzaken, maar in principe over civiele aangelegenheden (ik noem het nog geen zaken voor een reden). DFW kan je civielrechtelijk aansprakelijk stellen en dan tot een schikkingsbedrag komen (dan betaal je DFW zodat zij geen civiele zaak bij de rechter beginnen). Mocht je niet willen schikken dan gaan ze zeker naar de civiele rechter (ze hebben niets te verliezen, sterker nog ze gaan daar reclame mee maken voor een afschrikkende werking). Dat schrikt mensen af, dus de kans dat mensen een schikking niet betalen is klein.

Ik denk dat die kerel in het journaal het vergelijkt met diefstal, dan heb je zonder braak of opsporsingskosten e.d. inderdaad een schade van slecht het product. De schadevergoeding die de rechter dan oplegt is waarschijnlijk rond de verkoopprijs (minus BTW).

Echter, in dit geval beperkt de schade zich niet tot een enkele gegevensdrager, want...het gaat over torrent-downloaders die ze kunnen pakken. Bij het downloaden via 99% van de torrent-programma's moet je delen wat je op dat moment aan het downloaden bent. Je bent dan aan het verspreiden en creeert daarvoor meer schade dan alleen het product dat jij niet koopt. Ga er maar van uit dat DFW dan gaat stellen dat men tijdens een download het bestand met bijvoorbeeld gemiddeld 1000 IP-adressen deelt. Uitgaande van een schadebedrag van zeg 20 euro per titel, komen zij op een schadebedrag van 20.000 euro. Als ze daarmee gaan schermen betaalt men echt wel die schikking van enkele honderden of 1000-2000 euro, want men is bang dat de rechter meegaat in het verhaal van 20.000 euro boete.

aanvulling
Ik verwacht niet dat rechters meegaan in die 20.000 euro redenering. Je kan makkelijk betogen dat uit niets blijkt dat jij de film 1000x volledig hebt gedeeld. De rechter zal dan gaan schatten. Ik zou niet raar opkijken als de rechter dan zegt 25%. Dan zit je toch nog op 5000 euro.

Strafzaken worden het (nu) niet, omdat het beleid van het OM nu is dat zij slechts uploaders vervolgt die op een soort bedrijfsmatige wijze (in aantal en hoeveelheid gedeeld, niet qua opzet inrichting) veel content delen. Dat staat in een beleidsregel van het OM en ze mogen niemand vervolgen die daar niet aan voldoet. Dus niets strafblad of zoiets

Samba-boy
28-08-2017, 18:29
Ik quote die dude uit Taken:

"Good luck."

goregrind
28-08-2017, 22:51
Er was toch zoiets als dat je iets mocht downloaden als je het binnen 24 uur weer delete? En als je de film fysiek thuis hebt dan mag het toch ook gewoon?

lockedfor
29-08-2017, 07:39
Er was toch zoiets als dat je iets mocht downloaden als je het binnen 24 uur weer delete?
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Je pleegt voorts gewoon een inbreuk op het auteursrecht, dus civielrechtelijk kan je aansprakelijk worden gesteld.


En als je de film fysiek thuis hebt dan mag het toch ook gewoon?
Nee, omdat de bron dan niet legaal is. Dus ook al download je illegaal een film die je reeds bezit dan nog is dat niet toegestaan. (vergeet ook niet dat je met torrents ook nog deelt en dus verspreid tijdens het download). Daarnaast mag je van een legaal medium volgens de auterswet volgens mij evenmin de beveiling doorbreken, waardoor je (ondanks een recht op een thuiskopie) geen kopie mag maken van iets wat beveiligd is. Maar, zolang jij alleen een kopie van jouw bezit maakt en dat thuis houdt zal niemand je ooit civielrechterlijk aansprakelijk gaan stellen (en een rechter zal dan wel een inbreuk vaststellen in het ergste geval, maar waarschijnlijk geen schadebedrag toekennen aan de eiser).

goregrind
29-08-2017, 12:52
Ik zat net nog even de release lijst van ze te bekijken, zoveel leuks brengen ze niet eens uit. Expendables was 1 van de titels die ik wel leuk vond maar verder veel troep, zal we loslopen dus haha

Pastichio Rocker
29-08-2017, 19:39
Is er wellicht verschil tussen buitenlandse releases en Nederlandse?
Ik kan me herinneren dat ik nav het downloaden van the Expandables later de echte blu-ray kocht en het beeld beroerder was dan de download.

Uiteraard.

De films die DFW uitbrengt zijn vaak van matige kwaliteit en bevatten ook nog eens geen extra features. Tja, dan kun je dus net zo goed downloaden als je zo'n gare release toch niet in je kast wilt hebben.

Ik haal de meeste van mijn films uit het buitenland; vooral Duitsland en de UK. Vaak betere kwaliteit voor minder geld. Maar soms download ik ook wel een film, vooral films waar ik niet zeker van ben.

En natuurlijk spelen de exorbitant hoge prijzen die veel winkels nog steeds durven te vragen voor een film, in vergelijking met buitenlandse winkels/sites ook een rol van betekenis. Wel klagen dat het slecht gaat met de filmverkoop, maar niet je prijzen willen aanpassen...

Steve G.
29-08-2017, 21:01
Persoonlijk vind ik dat of ze nou 5 euro of 1000 euro kosten geen enkel verschil maken. En of ze blurays van belabberde kwaliteit uitbrengen of van perfecte kwaliteit net zo min. Als je de bluray om welke reden dan ook niet wil hebben dan koop je die toch gewoon niet.... Of dan koop je toch een andere versie... niks moelijks aan. Dat sommigen lijken te vergoeilijken dat ze de film om dat soort redenen dan maar illegaal downloaden vind ik buitengewoon zwak. Vroeger hoorde ik ook vaak als reden "Die acteurs verdienen al belachelijk veel, hoef je geen medeleven mee te hebben". Nog zo'n onzin.

Wedlock
30-08-2017, 09:27
Hoewel ik het eens ben met het feit dat illegaal downloaden niet mag moeten filmmaatschappijen ook eens een keertje naar hun eigen beleid kijken.

Ik noem DFW maar ook een Eone en Paradiso die nu niet bepaald grote kwaliteit Blu-Ray discs op de markt zetten, en dat is al ALS ze die uitbrengen want deze distributeurs doen dat steeds minder vaak.
Het argument is dan van ja maar de inkomsten lopen terug door het illegaal downloaden wat in feite maar voor een klein deel het probleem is, dat is maar in het slachtoffer rol willen blijven zitten.
Marketing en prijsbeleid is nog van die van de VHS tijd waarin internet geen deel uitmaakte van iemands leven , als die modellen nu eens gemoderniseerd zouden worden en bijvoorbeeld Netflix of Videoland gelijk de nieuwste content krijgen ,en geen oude meuk, tegen een goede prijs dan word het voor mensen makkelijker om te zeggen ja ik wil betalen voor product.

Deze discussie is al zo oud sinds internet Napster te verduren kreeg, de muziekindustrie is door gegaan waarom dan de filmstudio's niet ??

Oakey
02-09-2017, 09:07
Vandaag een groot stuk hierover in de Volkskrant, DFW gaat het echt doorzetten.
https://www.volkskrant.nl/economie/dutch-filmworks-start-deze-herfst-met-klopjacht-op-de-kleine-piraat~a4514537/

Johan1967
02-09-2017, 10:16
Vandaag een groot stuk hierover in de Volkskrant, DFW gaat het echt doorzetten.
https://www.volkskrant.nl/economie/dutch-filmworks-start-deze-herfst-met-klopjacht-op-de-kleine-piraat~a4514537/

Heb geen abonnement, dus kan niet het hele artikel lezen, maar "die films of afleveringen van Game of Thrones illegaal downloaden."

Voor Game of Thrones lijkt mij dat lastig voor DFW, aangezien zij hier de rechten niet van hebben.

Pieter Kleine
02-09-2017, 11:30
Heb geen abonnement, dus kan niet het hele artikel lezen, maar "die films of afleveringen van Game of Thrones illegaal downloaden."

Voor Game of Thrones lijkt mij dat lastig voor DFW, aangezien zij hier de rechten niet van hebben.

Dat is een goede. DFW kan dus civielrechtelijk alleen actie ondernemen tegen downloaders die producten downloaden waar DFW rechten op heeft, want alleen dan heeft DFW schade.

Nu download ik geen producten waar DFW rechten op heeft, ik koop ze gewoon.

Maar wat met series die in Nederland helemaal niet uitgezonden worden of niet op dvd, of anders leverbaar zijn.

Mijn kijkgedrag is: met abonnement Netflix, Videoland, Amazon Prime, en Movies L (van Ziggo). Plus serie via reguliere tv.

Maar dan zijn er nog steeds series die je alleen via download kunt bekijken. Maar ja, daarvoor zijn dan vaak in Nederland geen rechthebbenden. Dus DFW kan je daarop niet aanspreken.

Dan zit je nog met een ander technisch punt, DFW moet kunnen achterhalen wie je bent. Dat is niet zo makkelijk. Provider moet je naam doorgeven, die van mij zegt al dat niet te zullen doen. Maar dan heb je ook nog VPN. Dan weet de provider dus niks van je.

Johan1967
02-09-2017, 12:24
Dat is een goede. DFW kan dus civielrechtelijk alleen actie ondernemen tegen downloaders die producten downloaden waar DFW rechten op heeft, want alleen dan heeft DFW schade.

Staat ook in het Protocol "Online handhaving intellectuele eigendomsrechten" https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/protocol_online_handhaving_auteursrechten.pdf :bepaalde content uit de catalogus van DFW.


Dan zit je nog met een ander technisch punt, DFW moet kunnen achterhalen wie je bent. Dat is niet zo makkelijk. Provider moet je naam doorgeven, die van mij zegt al dat niet te zullen doen.

Hierover wordt gezegd: Vooralsnog zijn ISPs niet altijd bereid vrijwillig aan een verzoek tot afgifte van NAW-gegevens te voldoen. DFW zal dan ook mogelijk een gerechtelijke procedure aanhangig moeten maken tegen een ISP die weigert over te gaan tot afgifte van voornoemde gegevens waarbij alsnog afgifte van die NAW-gegevens wordt gevorderd.

Als bij de rechter aannemelijk wordt gemaakt dat er vanaf een bepaald IP-adres daadwerkelijk inbreuk op het auteursrecht is gepleegd, kan de rechter de internetproviders dwingen de benodigde informatie aan Dutch Filmworks te overhandigen.Ook als de rechter Dutch Filmworks in het ongelijk stelt en de IP-adressen nu niet overhandigd hoeven te worden, is het risico op een boete voor uploaders en downloaders nog niet geweken. Dutch Filmworks gaat in de tussentijd rustig door met het verzamelen van IP-adressen en bouwt daarmee een grote database op van gebruikers die in overtreding zijn. Er wordt op deze manier een groeiende bewijslast verzameld die ingebracht kan worden bij toekomstige rechtszaken. Op het moment dat de rechter bij toekomstige zaken dus toch besluit dat de IP-adressen overhandigd moeten worden Dutch Filmworks, dan kunnen desbetreffende downloaders en uploaders alsnog vervolgd worden.

Laatste alinea overgenomen uit https://www.vpngids.nl/downloaden/boete-voor-downloaden/

Pieter Kleine
02-09-2017, 13:46
MOD EDIT: Ah, we gaan hier niet uitleggen hoe je illegaal kunt gaan downloaden. We houden het bij de algemene discussie.

Oakey
02-09-2017, 16:05
Tja, maar dat zal voor de gemiddelde Nederlander toch echt teveel moeite zijn en het kost ook weer geld.

In het Volkskrant-artikel zelf staat niets over Game of Thrones overigens, die kop is raar inderdaad.
Wat er verder nog instaat is dat in Duitsland boetes voor illegale downloaders ook echt worden opgelegd en geïnd, en dat Nederlanders op stage of op vakantie in Duitsland hier ook al het "slachtoffer" van zijn geworden.

Pieter Kleine
02-09-2017, 22:00
MOD EDIT: Ah, we gaan hier niet uitleggen hoe je illegaal kunt gaan downloaden. We houden het bij de algemene discussie.


Denk dat dit de eerste keer is dat een bericht van mij (met een algemeen citaat van vpngids.nl) op dit forum over VPN wordt gecensureerd. Ironisch, want laat VPN nu een juist een toepassing zijn waarmee in het buitenland censuur wordt omzeilt. VPN is 100% legaal in Nederland, dus niet illegaal. VPN is ook geen toepassing om te downloaden. VPN zorgt er voor dat jouw algemene internetgedrag niet traceerbaar is. Met VPN kun je ook op openbare netwerken veilig internetten, zonder er bang voor hoeft te zijn dat derden op jouw verbinding inbreken. VPN garandeert jouw privacy.

Pastichio Rocker
02-09-2017, 23:39
Als je Opera browser gebruikt krijg je daar standaard een VPN optie bij, dus zo illegaal is het allemaal niet.

https://i.imgur.com/RybVfjK.png

Oakey
03-09-2017, 10:49
Toen downloaden nog legaal was, was het ook al niet toegestaan om hier instructies over downloaden te geven dus ik snap de mod edit wel.

VPN an sich is natuurlijk niet illegaal, de meeste werknemers gebruiken het om op hun werkomgeving te kunnen inloggen.

Hombre
03-09-2017, 10:52
Wel weer grappig dat zoals altijd dit soort acties zorgen dat er een gehele sub industrie ontslaat die daaraan flink geld verdiend.

Als maatschappijen als D-Fubar-Works eens gewoon zorgt dat z'n producten bij de consument aansluiten, dat verdienen ze geld en hoeven geen/minder geld aan symptoom bestrijding uit te geven.

Johan1967
03-09-2017, 11:46
Als maatschappijen als D-Fubar-Works eens gewoon zorgt dat z'n producten bij de consument aansluiten, dat verdienen ze geld en hoeven geen/minder geld aan symptoom bestrijding uit te geven.

Ik durf het wel aan dat om te zeggen dat de actie van DFW niet zal leiden tot:
- betere releases van DFW,
- meer verkoop van fysieke producten.

Denk dat men zich dan eerder zal abonneren op een videodienst als Netflix of Videoland. Hier zal DFW misschien (iets) meer verdienen (neem aan dat ze per abonnee een vergoeding krijgen), maar de tientallen miljoenen euro's die men claimt nu mis te lopen, zullen ze hierdoor niet terugverdienen.

Heb zelf Netflix, maar ben niet van plan om een abonnement te nemen op elk platform. Men zal er dus voor moeten zorgen dat elk platform dezelfde content krijgt. Daarnaast mag elk platform zelf content ontwikkelen. Aan de hand daarvan kun je dus zelf een keuze maken.

Rogier Burghout
03-09-2017, 12:23
Dit geintje gaat DFW geen vrinden opleveren, en al helemaal niet binnen hun doelgroep ben ik bang. Vooral de echte HT liefhebbers en BD-verzamelaars zijn allergisch voor dit soort en in hun ogen arrogante acties, dus bevorderend voor de omzet gaat het niet worden denk ik. Dat is naast de hele discussie rondom het downloaden zelf.

Oakey
03-09-2017, 12:51
Vooral de echte HT liefhebbers en BD-verzamelaars zijn allergisch voor dit soort en in hun ogen arrogante acties, dus bevorderend voor de omzet gaat het niet worden denk ik.
Dat is zo'n kleine groep, fysieke releases hebben hun beste tijd wel gehad in NL. het meeste last zal men toch hebben van mensen die films al downloaden en verspreiden terwijl ze nog in de bioscoop draaien of content verspreiden die ook via betaalkanalen wordt aangeboden. Het is ook hun goed recht want er wordt inbreuk op hun copyright gemaakt.
Opsporingsacties wekken nooit de sympathie van de burger natuurlijk. De reacties hier zijn toch vooral van het kaliber aangehouden worden door de politie wegens te hard rijden en dan gaan schelden of ze niets beters te doen hebben en echte boeven moeten gaan vangen. Oftewel oneigenlijke argumenten.

Het idee dat copyrighted materiaal 'gratis' of überhaupt beschikbaar moet zijn voor iedereen ("ja, maar serie X is hier niet te krijgen". Ja en?) vind ik vreemd; ook de opmerking dat ze dan maar betere releases moeten uitbrengen slaat ook nergens op in deze discussie.

We weten allemaal om wie het hier gaat: (veelal) 30-minners die nog nooit voor content in wat voor vorm dan ook betaald hebben, wat in Nederland en nog 5 landen ter wereld gedoogd wordt. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed in een publieke discussie. Juist in het streamingtijdperk is het belangrijk voor commerciële bedrijven om hun verdienmodel te beschermen. Uiteindelijk zijn wij er ook bij gebaat dat er nog aan nieuwe content verdiend kan worden, anders wordt er niets meer uitgebracht.

Werner
03-09-2017, 14:28
VPN an sich is natuurlijk niet illegaal, de meeste werknemers gebruiken het om op hun werkomgeving te kunnen inloggen.

Ik geraak zonder zelfs niet eens op de website van mijn werkgever 8(

Pastichio Rocker
03-09-2017, 19:53
Ik koop dan ook geen DFW releases meer, zolang ze dit soort onzin faciliteren. Zou iedereen moeten doen.

jurgen42u
04-09-2017, 01:05
Dus DFW, die geen geld in deftige releases kan of wil steken (ieder zijn interpretatie), gaat of kan wel zijn geld steken tegen illegale downloaders?
Ik wens hen veel succes, want dat zal hen zeker geen gouden eieren geven.

Rogier Burghout
04-09-2017, 08:24
Dat is zo'n kleine groep, fysieke releases hebben hun beste tijd wel gehad in NL. het meeste last zal men toch hebben van mensen die films al downloaden en verspreiden terwijl ze nog in de bioscoop draaien of content verspreiden die ook via betaalkanalen wordt aangeboden. Het is ook hun goed recht want er wordt inbreuk op hun copyright gemaakt.

Dat is natuurlijk alleen als het een film betreft waarvan DFW de rechten heeft. En ik vraag me af of dat er zoveel zijn dat dit zo'n groots aangekondigde actie rechtvaardigt.



Opsporingsacties wekken nooit de sympathie van de burger natuurlijk. De reacties hier zijn toch vooral van het kaliber aangehouden worden door de politie wegens te hard rijden en dan gaan schelden of ze niets beters te doen hebben en echte boeven moeten gaan vangen. Oftewel oneigenlijke argumenten.

Klopt, maar waar ik naar refereerde (met doelgroep) is dat ze met deze acties (ook) klanten van hen treffen. En dat vind ik eerlijk gezegd niet zo handig. "Don't bite the hand that feeds you" klinkt dan meteen in mijn hoofd. Dit is naast het feit dat ik dit soort acties altijd een zwaktebod vind. Ik snap het uitgangspunt hoor en dat is ook goed. Maar ik vind het zo'n negatief uitgangspunt om je omzet op te schroeven. Want dat zit er natuurlijk achter, het is niet dat DFW een zorginstelling of een filantropisch instituut is die deze tijd, aandacht en geld er voor niks insteekt. Spendeer liever meer tijd en aandacht in het verbeteren aan je dienstverlening, en dat is o.a. de kwaliteit van je fysieke product.



Het idee dat copyrighted materiaal 'gratis' of überhaupt beschikbaar moet zijn voor iedereen ("ja, maar serie X is hier niet te krijgen". Ja en?) vind ik vreemd; ook de opmerking dat ze dan maar betere releases moeten uitbrengen slaat ook nergens op in deze discussie.


Dat laatste slaat natuurlijk wel ergens op. De klant van DFW is niet tevreden, dat zie je in meerdere topics op dit forum. Dus ik begrijp zeker de emotie dat als DFW een publieksonvriendelijke actie opstart er (vooral hier op het forum, met veel liefhebbers van fysieke producten) wordt gerefereerd naar de kwaliteit van de producten die ze uitbrengen. En let wel: dit is ongeacht het punt wat ik van deze specifieke actie vind. Het gaat hier een beetje om het principe denk ik. Ik denk dat veel meningen anders was geweest (voor hier op het forum) dat als DFW stond voor kwaliteit en altijd goede en mooie uitgaven had uitgebracht. Het zou natuurlijk niet moeten, gezien het feit dat downloaden gewoon niet mag, maar zo werkt het wel een beetje.



We weten allemaal om wie het hier gaat: (veelal) 30-minners die nog nooit voor content in wat voor vorm dan ook betaald hebben, wat in Nederland en nog 5 landen ter wereld gedoogd wordt. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed in een publieke discussie. Juist in het streamingtijdperk is het belangrijk voor commerciële bedrijven om hun verdienmodel te beschermen. Uiteindelijk zijn wij er ook bij gebaat dat er nog aan nieuwe content verdiend kan worden, anders wordt er niets meer uitgebracht.

Tja, als dat al zo zou zijn en DFW wil alle downloaders aanpakken, dan snap ik de zelfstandige actie van DFW niet echt, maar dan zou ik de samenwerking met BREIN aangaan, dit dit ook al doet. Tuurlijk is het belangrijk om je verdienmodel te beschermen, maar het fysieke product is hier ook onderdeel van. Dus nogmaals, ik begrijp wel dat er kritiek komt op de actie als DFW met een belerend vingertje wil gaan wijzen terwijl ze zelf vaak kwalitatief mindere producten uitbrengen. Ze hebben gelijk in hun uitgangspunt en het is goed dat er naar wordt gekeken, maar wees dan zelf ook niet zo kinderachtig en besteed meer aandacht aan je product, vind ik dan zelf.

lockedfor
04-09-2017, 09:12
Ik wens hen veel succes, want dat zal hen zeker geen gouden eieren geven.
Ze kunnen nu aan filmmaatschappijen laten zien dat zij actief achter downloaders aangaan en dat zij dus een distributeur zijn die goed over de "property" waakt. Ik denk dat dit ook een charme-offensief is naar de filmmaatschappijen (ik betwijfel namelijk een beetje of DFW veel verliest aan illegaal downloaden).

Steve G.
04-09-2017, 18:40
Als mensen uit een soort principe illegaal downloaden omdat DFW een matig product leveren is, als het al waar is, wel het bewijs dat we in een absurde wereld leven. Als de kwaliteit van een product je niet aanstaat dan koop je die gewoon niet, toch? Dat geldt voor alle andere producten toch net zo? Het geeft je geen enkele recht (ook niet moreel) om het dan maar illegaal te downloaden. Bovendien zijn er met internet voldoende mogelijkheden om elders , bijvoorbeeld Engeland, een versie te kopen die wel aan je eisen voldoet, en die is vaak nog goedkoper ook. Lijkt me stug dat je downloadversie beter is dan álle beschikbare versies die je gewoon kunt kopen. En wat let je om als je geen énkele versie kunt vinden die je aanstaat gewoon te wachten totdat de film op tv komt of beschikbaar is op netflix of wat dan ook. Waarom dan voor jezelf goedpraten dat je de film downloadt? Je gelooft het eigenlijk zelf niet echt denk ik. We hebben geen grondwettelijk recht op het kunnen toe-eigenen van alle overal ter wereld uitgebrachte mediacontent of zo...

Ik denk dat de meeste downloaders gewoon downloaden omdat het gratis is en nergens anders om. Toen ik een stuk jonger was en veel computerspellen speelde was het met die computerspellen niet anders. Ook toen werd er massaal gekopieerd. Een hoop van mijn vrienden hadden geen enkel origineel spelletje. Toen kon de schuld niet aan een belabberde kwaliteit gegeven worden... En toen werden er ook niet allerlei drogredenen bedacht om het te rechtvaardigen...

Je ziet het nu ook met Ebooks. Ik ken al verschillende mensen die al duizenden boeken op hun Ereader hebben staan. Hoeveel daarvan gekocht? Nul komma nul. Een of andere theorie om dat te rechtvaardigen? Nee hoor, gewoon "Waarom zou ik er voor betalen als ik het gratis kan krijgen".

Ik denk zelf dat het DFW vooral om de afschrikwekkende werking te doen zal zijn. Maak het een paar downloaders moeilijk, haal de krant een paar keer en dan zullen sommige anderen niet meer downloaden. Zoals in eerdere posts is aangegeven zal het voor de doorgewinterde downloader echter weinig uitmaken. Die weet zijn veilige routes toch wel. Maar als ze die doorgewinterde downloader wél een keer te pakken krijgen en hem/haar een fors bedrag kunnen laten betalen, mijn zegen hebben ze hoor. Ik ben daarin overduidelijk in de minderheid maar zo denk ik erover.

(Met "je" bedoel ik overigens niet iemand in het bijzonder maar "je" in het algemeen)

DVD Watcher
04-09-2017, 19:01
Hoeveel complete films staan er wel niet op Youtube? Vind ik ook niet normaal,

Johan1967
07-12-2017, 15:43
Dutch Filmworks mag illegale downloaders opsporen

Dutch Filmworks mag de ip-adressen verzamelen van mensen die illegaal hun films en series downloaden. De filmdistributeur wil overtreders schikkingsvoorstellen van honderden euro's per illegaal gedownloade film of serie sturen. Voor het verzamelen van ip-adressen heeft Dutch Filmworks nu toestemming (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/ap-geeft-groen-licht-voor-verwerking-persoonsgegevens-door-dutch-filmworks) van de Nederlandse privacywaakhond Autoriteit Persoonsgegevens. Daarvoor schakelt het de hulp van de Duitse partij Excipion in.
Dutch Filmworks is distributeur van films als Komt een vrouw bij de dokter, Dummie de mummie en De eetclub. Ook buitenlandse series als Planet Earth en CSI, en films als The Wolf of Wall Street lopen via het Nederlandse bedrijf.

IP-adressen

Zodra Dutch Filmworks een lijst met ip-adressen van overtreders heeft, moet het internetproviders waarschijnlijk via de rechter dwingen om te onthullen wie er achter een ip-adres schuilgaat. Volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet is de kans dat dit lukt 'groot' (https://www.rtlz.nl/tech/dutch-filmworks-opent-jacht-op-illegale-downloaders). Op dit moment worden er nog geen ip-adressen van illegale downloaders verzameld, bevestigt een woordvoerder van Dutch Filmworks tegen RTL Nieuws. De filmdistributeur moet eerst duidelijk kenbaar maken bij welke films en series deze gegevens worden verzameld. Dat wordt later bekendgemaakt. Het doel van Dutch Filmworks is om illegale downloaders een schikkingsvoorstel van 'enkele honderden euro's' te sturen.

Bron: rtlz.nl https://www.rtlz.nl/tech/dutch-filmworks-mag-illegale-downloaders-opsporen

Claudio Santulli
07-12-2017, 17:50
Downloaden doe ik niet als verzamelaar, is gewoon diefstal. Maar ik vraag me wel af wat de misgelopen inkomsten zijn. Iedereen weet dat nog maar een 'klein groepje' überhaupt nog films koopt en een nog kleiner deel zal van DFW zijn. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Misschien kunnen ze dan beter een streamingdienst opzetten.

Pastichio Rocker
07-12-2017, 21:00
Ik koop niets meer wat het label DFW draagt.

Ludo Keeris
07-12-2017, 22:12
Ik koop niets meer wat het label DFW draagt.
Want?

Pastichio Rocker
07-12-2017, 22:57
Want?

Vaak kwalitatief minder dan buitenlandse uitgaves en ik ben het niet eens met dit soort praktijken. We hebben al een BREIN. Laat ze eerst maar eens zorgen dat de kwaliteit van hun releases omhoog gaat voordat ze downloaders de schuld gaan geven van hun verlies. Op hun facebook pagina klagen mensen steen en been dat series niet compleet zijn of dat DFW opeens besluit om de laatste seizoenen alleen op dvd of helemaal niet uit te geven. Dat bevordert de aanzet tot kopen ook niet echt en daar zijn ze zelf mede-schuldig aan.

Samba-boy
08-12-2017, 02:21
Dus een uitgever die de moeite niet steekt in het fatsoenlijk uitgeven van zijn of haar producties, maar hun moeite nadrukkelijk steken in de heksenjacht op downloaders...

Laten we daar gewoon eens oer-Nederlands op reageren. Als het niet goed is, geven we er ook gewoon geen geld of aandacht aan. Doei. Stomme k**-uitgeverij (altijd al gevonden).

Hombre
15-12-2017, 15:04
De recente uitgave van Dutch-Fuubar-Works (in elk format) is een z'n voor voorbeeld van een substandaad uitgave.
Vrijwel elk land op deze planeet heeft betere uitgaven....

Marcel Hoeve
15-12-2017, 18:46
Kom Hombre, je hebt je standpunt nu wel duidelijk gemaakt. Dat hoeft je niet echt iedere keer weer te herhalen. Dutch FilmWorks is het niet voor jou, dat is jammer. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je tegenwoordig niemand meer hoort klagen over Entertainment One, en terecht. Op hun uitgaven is tegenwoordig bijna niets aan te merken. Hopelijk gaat voor jou DFW op den duur ook die kant op. Ik heb geen klachten over de DFW-producten, maar ik ben misschien dan ook niet zo veeleisend.

Hombre
16-12-2017, 10:27
Kom Hombre, je hebt je standpunt nu wel duidelijk gemaakt. Dat hoeft je niet echt iedere keer weer te herhalen. Dutch FilmWorks is het niet voor jou, dat is jammer. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je tegenwoordig niemand meer hoort klagen over Entertainment One, en terecht. Op hun uitgaven is tegenwoordig bijna niets aan te merken. Hopelijk gaat voor jou DFW op den duur ook die kant op. Ik heb geen klachten over de DFW-producten, maar ik ben misschien dan ook niet zo veeleisend.

Kijk z'n reactie is nu precies wat en waarom bepaalde personen zaken ervaren als in het lucht je hart topic....

Rogier Burghout
17-12-2017, 20:59
Kijk z'n reactie is nu precies wat en waarom bepaalde personen zaken ervaren als in het lucht je hart topic....

Of juist de reactie van jou: oude koeien en negativiteit; dat is de reden waarom mensen de discussie vermijden. In de lange adem houden mensen ervan om over leuke dingen te praten: mooie uitgaven, nieuwe releases en nieuwe ontwikkelingen. Dan zit niemand op een zeur (niet naar jou gericht, maar in het algemeen) te wachten. Daarom is de Eone discussie ook gestopt en hoor je ook niks meer over de grootste klager(s) van de Eone-uitgaven.
Dit staat overigens los van de discussie hier. Ik zou als DFW voor een ander “businessmodel” gekozen hebben, maar wellicht werkt het wel voor hen.

Marcel v/d H.
18-12-2017, 07:32
Of juist de reactie van jou: oude koeien en negativiteit; dat is de reden waarom mensen de discussie vermijden. In de lange adem houden mensen ervan om over leuke dingen te praten: mooie uitgaven, nieuwe releases en nieuwe ontwikkelingen. Dan zit niemand op een zeur (niet naar jou gericht, maar in het algemeen) te wachten. Daarom is de Eone discussie ook gestopt en hoor je ook niks meer over de grootste klager(s) van de Eone-uitgaven.
Dit staat overigens los van de discussie hier. Ik zou als DFW voor een ander “businessmodel” gekozen hebben, maar wellicht werkt het wel voor hen.

Negativiteit? Je mag toch wel gewoon kritisch zijn en je mening geven? Alleen maar over leuke dingen praten wordt ook wat saai, zeker als we in de topics van uitgevers/ distributeurs alleen complimenten mogen geven. Als mensen dan discussies mijden is het wat mij betreft prima, als je allemaal in dezelfde richting praat dan komt er toch nooit een echte discussie op gang. Overigens ook wat merkwaardig om eerst te zeggen "dan zit niemand op een zeur te wachten" en daarbij direct aan te geven dat het niet aan Hombre is gericht. Je quote hem en gaat in op zijn reactie. Zeker van de redactie zou je dit niet verwachten.

Wat betreft het onderwerp van dit topic; lijkt mij terecht dat er juist bij DFW kritiek is op hun beleid. Wel mensen achter de broek aan zitten die downloaden, maar zelf zeer matige releases uitbrengen. Als je het dan echt het goede voor hebt met de branche dan zou je juist goed werk moeten afleveren. Nu kom je al snel over als een maatschappij die puur wil cashen en dan kun je op weinig sympathie rekenen, zeker van filmfanaten.

Werner
18-12-2017, 08:31
Het is een beetje dubbel, natuurlijk. Als pakweg Sony of Universal de strijd tegen de downloaders zou opvoeren, hebben die dan meer recht van spreken dan EOne en DFW? Volgens mij staat het één los van het ander, maar de harde kritiek die hier vaak geuit wordt over minderwaardige releases van de kleinere maatschappijen is volkomen terecht.

Ludo Keeris
18-12-2017, 08:33
Negativiteit? Je mag toch wel gewoon kritisch zijn en je mening geven? Alleen maar over leuke dingen praten wordt ook wat saai, zeker als we in de topics van uitgevers/ distributeurs alleen complimenten mogen geven. Als mensen dan discussies mijden is het wat mij betreft prima, als je allemaal in dezelfde richting praat dan komt er toch nooit een echte discussie op gang. Overigens ook wat merkwaardig om eerst te zeggen "dan zit niemand op een zeur te wachten" en daarbij direct aan te geven dat het niet aan Hombre is gericht. Je quote hem en gaat in op zijn reactie. Zeker van de redactie zou je dit niet verwachten.

Rogier heeft lang geleden al aangegeven hier altijd op eigen titel en niet namens de redactie te reageren. Dat even terzijde.

Met 'negativiteit' wordt niet het algemene forum bedoeld, maar dit onderwerp. Sommige mensen blijven maar negatief doen over hetzelfde onderwerp, zonder enige nuance aan te brengen. Dat wordt hier bedoeld met 'negativiteit'.


Wat betreft het onderwerp van dit topic; lijkt mij terecht dat er juist bij DFW kritiek is op hun beleid. Wel mensen achter de broek aan zitten die downloaden, maar zelf zeer matige releases uitbrengen. Als je het dan echt het goede voor hebt met de branche dan zou je juist goed werk moeten afleveren. Nu kom je al snel over als een maatschappij die puur wil cashen en dan kun je op weinig sympathie rekenen, zeker van filmfanaten.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een DFW-titel hebt gezien, maar dit is inmiddels behoorlijk achterhaald. Niet alle titels zijn perfect en een aantal zijn zeker voor verbetering vatbaar, maar de term 'zeer matig' is al lang niet meer van toepassing.

Marcel v/d H.
18-12-2017, 08:55
Rogier heeft lang geleden al aangegeven hier altijd op eigen titel en niet namens de redactie te reageren. Dat even terzijde.

Dat wist ik niet, misschien ook handig om dan geen "redactie" achter je forumnaam te hebben staan, zorgt wel voor verwarring.



Met 'negativiteit' wordt niet het algemene forum bedoeld, maar dit onderwerp. Sommige mensen blijven maar negatief doen over hetzelfde onderwerp, zonder enige nuance aan te brengen. Dat wordt hier bedoeld met 'negativiteit'. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst een DFW-titel hebt gezien, maar dit is inmiddels behoorlijk achterhaald. Niet alle titels zijn perfect en een aantal zijn zeker voor verbetering vatbaar, maar de term 'zeer matig' is al lang niet meer van toepassing.

Mede vanwege de slechte releases in het verleden schaf ik inderdaad niet vaak meer iets aan van DFW, dus over recente releases kan ik geen duidelijke mening vormen. Al hoor ik nog wel genoeg slechte verhalen, niet enkel hier op het forum. Een ander punt waarom ik DFW vaak links laat liggen zijn de behoorlijk kale releases. Op zich prima dat ze daar voor kiezen, maar dan schaf ik het ook minder snel aan. Dan zie ik geen toegevoegde waarde van een fysieke drager en kijk ik de films vaak via Netflix (of Pathe Thuis).

Marcel v/d H.
18-12-2017, 08:59
Het is een beetje dubbel, natuurlijk. Als pakweg Sony of Universal de strijd tegen de downloaders zou opvoeren, hebben die dan meer recht van spreken dan EOne en DFW? Volgens mij staat het één los van het ander, maar de harde kritiek die hier vaak geuit wordt over minderwaardige releases van de kleinere maatschappijen is volkomen terecht.

Tja.. beetje dubbel inderdaad, het zou eigenlijk niet uit moeten maken. Al vind ik altijd wel dat als je een dergelijke campagne begint je eerst kritisch naar je zelf moet kijken. Beetje hetzelfde als winkels die klagen dat ze het niet kunnen winnen van webwinkels, maar zelf weinig doen om de concurrentie aan te gaan en onderscheid te maken. HBO pakt het bijvoorbeeld wel anders aan als het om downloaden gaat, een stuk "sportiever". Dat levert ze uiteindelijk veel minder (imago) schade op denk ik. Op deze manier vraag DFW ook meer om kritiek dan andere maatschappijen.

Rogier Burghout
18-12-2017, 09:14
Negativiteit? Je mag toch wel gewoon kritisch zijn en je mening geven? Alleen maar over leuke dingen praten wordt ook wat saai, zeker als we in de topics van uitgevers/ distributeurs alleen complimenten mogen geven. Als mensen dan discussies mijden is het wat mij betreft prima, als je allemaal in dezelfde richting praat dan komt er toch nooit een echte discussie op gang. Overigens ook wat merkwaardig om eerst te zeggen "dan zit niemand op een zeur te wachten" en daarbij direct aan te geven dat het niet aan Hombre is gericht. Je quote hem en gaat in op zijn reactie. Zeker van de redactie zou je dit niet verwachten.

Kritisch zijn is iets anders dan negatief zijn. Kritisch is inhoudelijk onderbouwd en negativiteit is een houding die (vaak) niet constructief is. Deze discussie verzandt een beetje in het laatste vind ik, en dat is jammer. Dat ik Hombre quote betekent dat dit de aanleiding is voor mijn betoog, geen directe communicatie terug. En het is aan Hombre zelf om te bepalen of hij een zeur is, dat ga ik niet invullen. Zijn reactie is alleen gebruikt als voorbeeld als van hoe ik het jammer vind dat DFW wordt gebashed, puur vanwege ervaringen vanuit het verleden. Dat vind ik jammer, want zo komen we niet verder. Laten we dan recente releases van DFW bespreken en daar inhoudelijk op ingaan. Heb je dan kritiek, dan heb je een verhaal. Nu blijft het een beetje bij superlatieven.


Dat wist ik niet, misschien ook handig om dan geen "redactie" achter je forumnaam te hebben staan, zorgt wel voor verwarring.

Het is al enige tijd geleden gecommuniceerd dat wanneer crewleden vanuit de crew communiceren ze een andere kleur gebruiken van hun tekst. Ook dit heb ik laatst gedaan (https://allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?59930-De-Nederlandse-Blu-ray-Disc-Release-Lijst&p=2052268&viewfull=1#post2052268)(voor het eerst overigens). Daarnaast heb ik altijd aangegeven dat ik per definitie vanuit eigen titel mijn commentaar geef, hetzij anders aangegeven.



Wat betreft het onderwerp van dit topic; lijkt mij terecht dat er juist bij DFW kritiek is op hun beleid. Wel mensen achter de broek aan zitten die downloaden, maar zelf zeer matige releases uitbrengen. Als je het dan echt het goede voor hebt met de branche dan zou je juist goed werk moeten afleveren. Nu kom je al snel over als een maatschappij die puur wil cashen en dan kun je op weinig sympathie rekenen, zeker van filmfanaten.



Mede vanwege de slechte releases in het verleden schaf ik inderdaad niet vaak meer iets aan van DFW, dus over recente releases kan ik geen duidelijke mening vormen. Al hoor ik nog wel genoeg slechte verhalen, niet enkel hier op het forum. Een ander punt waarom ik DFW vaak links laat liggen zijn de behoorlijk kale releases. Op zich prima dat ze daar voor kiezen, maar dan schaf ik het ook minder snel aan. Dan zie ik geen toegevoegde waarde van een fysieke drager en kijk ik de films vaak via Netflix (of Pathe Thuis).

Uiteraard mogen/moeten/zullen ze kritisch zijn, maar wat voor de een een kale release is die niet aan de wensen voldoet is voor de ander prima voor de prijs die je ervoor betaalt. Het is allemaal eigen interpretatie. En gezien het feit dat de groep kopers steeds meer liefhebbers zullen zijn ipv de gemiddelde consument zullen ze zelf merken of hun businessmodel levensvatbaar blijft.

Ludo Keeris
18-12-2017, 09:22
Dat wist ik niet, misschien ook handig om dan geen "redactie" achter je forumnaam te hebben staan, zorgt wel voor verwarring.


Er zijn nog steeds mensen die vergeten dat AllesOverFilm niet alleen een forum is, maar ook een website met informatie ;)
Rogier doet meer dan alleen maar posten uit eigen naam op het forum. Dat geldt overigens voor alle redactieleden.
Dus de titel bij het profiel moet je heel breed zien en niet alleen als subtitel voor op het forum.

Pastichio Rocker
18-12-2017, 12:50
Je kunt je afvragen hoe serieus DFW er zelf mee bezig is als je niet eens op de officiele site kunt vinden wat voor een films ze verkopen en de daarbij behorende blu-ray/dvd informatie. Daarbij brengen ze nog steeds matige, kale releases uit die vaak onderdoen in vergelijking met buitenlandse uitgaves, of ze brengen de film gewoon helemaal niet uit. Als de hoge heren daarna besluiten dat het de schuld van de downloaders is dat de financiele cijfers tegenvallen, dan vraag je er ook wel om. DFW is tuig en verdient het om geboycott te worden door filmliefhebbers.

Ludo Keeris
18-12-2017, 14:34
Ik ben voornamelijk benieuwd of DFW zich vooral richt om de mensen die hun bioscoopfilms of die hun DVD/Blu-ray releases downloaden. Of allebei?
Ik denk dat ze meer 'verlies' lijden door de bioscoopreleases dan de fysieke media.

Werner
18-12-2017, 15:30
Pastichio Rocker: ik ben het met je kritiek eens, alleen vind ik het toch een brug te ver om de mensen van DFW dan zomaar ineens 'tuig' te gaan noemen. Dat ze geen verstand van of respect voor film hebben okee, en dat voor een maatschappij die 'film' in haar naam heeft staan, maar de animositeit om ze dan maar dadelijk gelijk te stellen met 'tuig' - dat zijn bij mij verkrachters en moordenaars en consoorten - dat vind ik toch vrij sterk verwoord.

Marcel Hoeve
18-12-2017, 17:24
Dat Dutch FilmWorks af en toe 'kale' uitgaven op de markt brengt in tegenstelling tot buitenlandse versies, kan allerlei redenen hebben. Het kan om een rechtenkwestie gaan, of ze doen het bewust omdat ze daardoor de prijs laag kunnen houden. Daar komt nog bij dat de buitenlandse varianten nogal eens geen Nederlandse ondertitels hebben. Ik kan over het algemeen prima leven met wat ze recent hebben uitgebracht. Ik lees vaak genoeg op dit forum ook gemopper over uitgaven van Warner Bros of Sony, dus dat is ook niet zaligmakend.

Johan1967
21-12-2017, 13:33
Dutch FilmWorks wil Nederlanders die The Hitman’s Bodyguard illegaal hebben gedownload een 'boete' van 150 euro opleggen.

Dat heeft de filmmaatschappij op donderdag bekendgemaakt. Dutch FilmWorks zal samenwerken met het Duitse Tecxpio om IP-adressen te verzamelen van mensen die de film illegaal hebben gedownload. De lijst van IP-adressen zal vervolgens worden voorgelegd aan internetproviders, met het verzoek de contactgegevens van de downloaders te verstrekken.

Dutch FilmWorks wil de adressenlijst gebruiken om schikkingsvoorstellen te versturen naar de downloaders, waarin een schikkingsbedrag van 150 euro wordt voorgelegd. De schikkingsvoorstellen zijn strikt gezien geen boetes' omdat het bedrijf die zelf niet mag opleggen. De filmdistributeur zegt echter geen juridische stappen te ondernemen als het bedrag wordt betaald.

Pilot
Een woordvoerder van Dutch FilmWorks noemt het initiatief een pilot, waarmee ze kijken hoe het boeteproces gaat verlopen. "De 150 euro is ook een voorlopig bedrag dat nog kan veranderen. We baseren dit op de kosten van het proces en de opgelopen schade." Het bedrijf gaat vooraf aankondigen van welke films ze IP-adressen verzamelen. "We zijn dat juridisch verplicht". Het verzamelen IP-adressen bij The Hitman's Bodyguard is op 21 december van start gegaan.

Providers
Het is onduidelijk of de providers ook adressen aan Dutch FilmWorks gaan verschaffen. In het verleden waren internetleveranciers niet bereid om vrijwillig deze informatie af te staan. De filmuitgever zegt bereid te zijn om naar de rechter te stappen, mochten providers geen adressen willen leveren. "We hebben een vaste procedure waarbij we een klant en klagende partij met elkaar in contact proberen te krijgen", vertelt XS4ALL-woordvoerder Niels Huijbregts. XS4ALL stelt niet zomaar klantinformatie te verstrekken, omdat het bedrijf niet internetverkeer controleert om in te zien of er illegaal verkeer plaatsvindt. "Zoiets zou dus doorgaans via de rechter moeten." Een woordvoerder van Ziggo zegt "alleen gegevens te verstrekken na een daartoe strekkende gerechtelijke uitspraak". De Autoriteit Persoonsgegevens gaf Dutch FilmWorks recent toestemming om de IP-adressen van downloaders te verzamelen.

Bron: nu.nl https://www.nu.nl/internet/5059076/dutch-filmworks-wil-downloadboetes-van-150-euro-uitdelen.html

Claudio Santulli
21-12-2017, 19:21
Die 150 euro steekt DFW in eigen zak? Lucratief opeens dan.

Werner
21-12-2017, 20:36
The Hitman's Bodyguard wil ik nog niet gratis zien. Doch dit terzijde.

Pastichio Rocker
21-12-2017, 20:56
Jammer dat A-Film ten onder is gegaan en niet DFW.

Ludo Keeris
21-12-2017, 21:56
Jammer dat A-Film ten onder is gegaan en niet DFW.
Je kan klagen wat je wilt over DFW, maar die hebben dan toch duidelijk een beter businessmodel dan A-Film.

Oakey
22-12-2017, 10:26
Je kan klagen wat je wilt over DFW, maar die hebben dan toch duidelijk een beter businessmodel dan A-Film.
(y)

Pastichio Rocker
08-02-2019, 18:25
Ziggo hoeft de naam-, adres- en woonplaats-gegevens van klanten niet aan Dutch FilmWorks te verstrekken. De distributeur claimde dat 377 houders van Ziggo-ip-adressen zich schuldig maakten aan het illegaal downloaden van films.

Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland vrijdag bepaald (https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Ziggo-hoeft-geen-inzage-te-geven-in-gegevens-illegale-downloaders.aspx). Volgens de rechter waren er onduidelijkheden over de manier waarop Dutch FilmWorks de personen achter de 377 ip-adressen ging benaderen. Zo was niet duidelijk of de distributeur de aangeschreven klanten daadwerkelijk als downloader zou aanmerken, of het schikkingsvoorstel van 150 euro overeenkomt met daadwerkelijke schade en of de provider de klanten achter de ip-adressen zou wijzen op hun rechten en plichten. De belangenafweging valt daarmee in het voordeel van Ziggo uit, die de gegevens van zijn klanten niet hoeft te verstrekken.

Hele bericht hier: Tweakers.net (https://tweakers.net/nieuws/148928/ziggo-hoeft-gegevens-vermeende-downloaders-niet-aan-dutch-filmworks-te-geven.html)

Marcel Hoeve
09-02-2019, 09:03
Daar komen ze dan mooi mee weg. Het zou Ziggo sieren als ze de bewuste sites gewoon zouden blokkeren, zodat het illegaal downloaden al helemaal niet mogelijk wordt.

Pastichio Rocker
09-02-2019, 13:25
Ziggo mag helemaal niet op eigen houtje bepaalde sites blokkeren.

Bovendien is er ook nog zoiets als Popcorntime (heerlijk programma!) en VPN.

Raymon
10-02-2019, 09:40
Daar komen ze dan mooi mee weg. Het zou Ziggo sieren als ze de bewuste sites gewoon zouden blokkeren, zodat het illegaal downloaden al helemaal niet mogelijk wordt.
Absoluut mee oneens. Het moet toch niet kunnen dat een ISP gaat bepalen wat legaal en wat illegaal is, en tot welke websites mensen toegang hebben en welke niet? Laat dat maar fijn aan een rechter over, zoals in The Pirate Bay zaak gebeurd is.
Daarbij ben ik blij met de uitspraak van de rechter in deze zaak. Waarschijnlijk krijgt DFW uiteindelijk wel hun zin (en dat is hun goed recht), maar ze zullen iets beter hun huiswerk moeten doen (terecht), en waarschijnlijk hoeven we hierdoor zo'n achterbakse praktijken als in Duitsland niet te verwachten.


Ziggo mag helemaal niet op eigen houtje bepaalde sites blokkeren.

Bovendien is er ook nog zoiets als Popcorntime (heerlijk programma!) en VPN.
Het klopt dat websiteblokkade's gemakkelijk te omzeilen zijn met een VPN, maar dat is natuurlijk geen reden om er überhaupt niets tegen (proberen) te doen.

Pastichio Rocker
10-02-2019, 18:52
Als DFW er nou eerst eens voor zorgt dat ze gewoon goede blu-rays en dvd's op de markt brengen ipv even snel te cashen met matige uitgaves, dan hoeven ze zich ook niet tot dit soort draconische maatregelen te wenden. Feit is dat dit bedrijf al jaren te boek staat als een matige filmdistributeur en dit soort gekke acties helpen niet mee aan een beter imago. Als het DFW label erop staat, komt het mijn huis in ieder geval niet meer in.

Ludo Keeris
10-02-2019, 19:43
Als DFW er nou eerst eens voor zorgt dat ze gewoon goede blu-rays en dvd's op de markt brengen ipv even snel te cashen met matige uitgaves, dan hoeven ze zich ook niet tot dit soort draconische maatregelen te wenden. Feit is dat dit bedrijf al jaren te boek staat als een matige filmdistributeur en dit soort gekke acties helpen niet mee aan een beter imago. Als het DFW label erop staat, komt het mijn huis in ieder geval niet meer in.

Jij denkt dat het bij DFW om de DVD downloads te doen is? Het gaat ze met name om de films die nog in de bioscoop draaien (of nog moeten komen).

Hombre
12-02-2019, 14:53
In dit geval gaat het om onderstaande

Dutch FilmWorks (DFW) spoorde tussen 21 december 2017 en 2 februari 2018 de IP-adressen van 377 Ziggo-klanten op die de film The Hitman’s Bodyguard illegaal gedownload zouden hebben.
https://www.entertainmentbusiness.nl/algemeen/ziggo-hoeft-geen-gegevens-downloader-aan-dutch-filmworks-te-verstrekken/

Het vermeende probleem kan natuurlijk makkelijk worden opgelost door de film eerder, oftewel gelijktijdig in de bioscoop te brengen.
Niet dat dan er geen dl zijn, want tegenwoordig kun je de films vaak ookal tijdens de bioscoop window ondemand zien.
Want daar word ook lekker aan verdiend :rolleyes:

Tja en het werd nagenoemd, de uitgaven van DFW zijn qua kwaliteit i.v.g. de dl's matig... terwijl er wel premium voor moet worden betaald.

Ludo Keeris
12-02-2019, 15:38
Tja en het werd nagenoemd, de uitgaven van DFW zijn qua kwaliteit i.v.g. de dl's matig... terwijl er wel premium voor moet worden betaald.
Dat is dan toch niet helemaal waar. Waar de grote maatschappijen nog steeds echt hoofdprijzen vragen voor nieuwe DVD/BD'releases zijn de prijzen van DFW een stuk lager. I.p.v. 19,99 - 24,99 vraagt DFW gemiddeld 9,99 / 14,99 / 17,99 voor een nieuwe release.
De kwaliteit is niet altijd 'matig', soms is het gewoon 'heel goed', omdat ze de master overnemen van buitenlandse releases. Jammer dat ze dat niet voor elke release doen. Nadeel is dan wel dat extra's niet NL-ondertiteld zijn.

Hombre
13-02-2019, 11:47
Dat is dan toch niet helemaal waar. Waar de grote maatschappijen nog steeds echt hoofdprijzen vragen voor nieuwe DVD/BD'releases zijn de prijzen van DFW een stuk lager. I.p.v. 19,99 - 24,99 vraagt DFW gemiddeld 9,99 / 14,99 / 17,99 voor een nieuwe release.
De kwaliteit is niet altijd 'matig', soms is het gewoon 'heel goed', omdat ze de master overnemen van buitenlandse releases. Jammer dat ze dat niet voor elke release doen. Nadeel is dan wel dat extra's niet NL-ondertiteld zijn.

Tja dan blijven de meningen toch verschillen.

DFW uitgaven worden letterlijk op een BD25 geperst en dan nog niet eens tot volle capaciteit. (bij THBg ca. 20gb vs 44gb en 5.1 vs 7.1 atmos)
Wat regelmatig een video file verschil van 10-15gb geeft en bij audio 16bit ipv 24 en dan ook nog eens 5.1 ipv 7.1 en/of Atmos/DTS:X wat ontbreekt.

En als er uitzonderingen zijn, dan ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Zal wel mijn beperking zijn...

Pastichio Rocker
18-02-2019, 00:11
ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft er ook een stukje aan gewijd:

https://blog.iusmentis.com/2019/02/11/ziggo-hoeft-adresgegevens-illegale-downloaders-niet-te-delen/

Blijkt dus dat DFW gewoon veel te vaag was over wat ze nou precies willen.


Mede vanwege het feit dat DFW in de pers eerder 150 euro als schadebedrag had genoemd, en ook nog “honderden euro’s”. Dan ga je toch denken, is deze partij uit op handhaving volgens het boekje of wil men binnenlopen op illegale downloaders.

Johan1967
05-11-2019, 12:58
Ziggo hoeft gegevens illegale downloaders niet te delen

Internetprovider Ziggo hoeft ook in hoger beroep geen gegevens over illegale downloaders te delen met filmdistributeur Dutch Filmworks (DFW). De organisatie had om NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) gevraagd van IP-adressen waarop volgens DFW de film The Hitman's Bodyguard is gedownload.

Het gerechtshof in Arnhem oordeelt dat DFW "te onduidelijk is over wat zij met die gegevens zal gaan doen". Daardoor weegt volgens het gerechtshof de privacybescherming van de klanten van Ziggo "op dit moment" zwaarder. Volgens het hof maakt de distributeur daarnaast niet duidelijk hoe het tegen de klanten van de telecomprovider wil gaan optreden.

Naast een waarschuwing kan het gaan om het eisen van een schadevergoeding. "Over de inhoud en omvang van de bedragen die het wil vorderen, heeft DWF te weinig informatie gegeven", oordeelt het hof. Ziggo, onderdeel van VodafoneZiggo, laat in een reactie weten "tevreden te zijn dat er in deze zaak duidelijkheid is" en noemt het oordeel zorgvuldig en afgewogen. Dutch Filmworks wil nog niet reageren.

377 IP-adressen

De distributeur had Ziggo om de adresgegevens van 377 IP-adressen gevraagd. Volgens Dutch Filmworks is via deze adressen in de periode 21 december 2017 tot 2 februari 2018 de film gedownload. Ziggo weigerde de gegevens af te staan, waarop de distributeur naar de rechter stapte. De rechtbank Midden-Nederland stelde in eerste aanleg dat Dutch Filmworks onvoldoende heeft uitgelegd of het de IP-adreshouder ook gaat aanmerken als degene die de film heeft gedownload. "Dat hoeft namelijk niet het geval te zijn", oordeelde de rechtbank toen.

De filmdistributeur kondigde ruim twee jaar geleden aan dat het illegale downloaders gaat aanpakken.

Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2309167-ziggo-hoeft-gegevens-illegale-downloaders-niet-te-delen.html

Pastichio Rocker
07-11-2019, 09:04
Mooi zo. Ik heb sinds dit gedoe geen enkele DFW release meer gekocht. Niet dat dit veel moeite heeft gekost, aangezien de meeste van hun releases van bedroevende kwaliteit zijn.

Ludo Keeris
07-11-2019, 09:24
Mooi zo. Ik heb sinds dit gedoe geen enkele DFW release meer gekocht. Niet dat dit veel moeite heeft gekost, aangezien de meeste van hun releases van bedroevende kwaliteit zijn.

Dat is echt een heel achterhaalde aanname.

Pastichio Rocker
07-11-2019, 13:39
Dat is echt een heel achterhaalde aanname.

Bij kwaliteit heb ik het niet alleen over beeldkwaliteit, maar over de algehele kwaliteit. Het is gewoon een feit dat de releases van DFW minder zijn dan die uit het buitenland.

Marcel Hoeve
08-11-2019, 08:28
Dat is echt een heel achterhaalde aanname.
Precies. Helemaal mee eens met die opmerking, Ludo. Dat is ook mijn ervaring met recente uitgaven van Dutch FilmWorks.

Ludo Keeris
08-11-2019, 10:16
Bij kwaliteit heb ik het niet alleen over beeldkwaliteit, maar over de algehele kwaliteit. Het is gewoon een feit dat de releases van DFW minder zijn dan die uit het buitenland.

Grappig, in een reactie ga je al van "bedroevend" naar "minder" :roll:
Geeft al aan dat het niet meer dan een aanname is.

mrjohn
08-11-2019, 12:39
Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.

Ludo Keeris
08-11-2019, 12:49
Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.

Wat een onzin. Veel discs zijn identiek aan internationale releases. Dus als de "Nederlandse" uitgaves om te huilen zijn, dan zijn ook die buitenlandse uitgaves om te huilen.

Wat prijzen betreft ben ik het met je eens, die zijn (veel) hoger dan in de landen om ons heen. Gezien de kleine markt wel te verklaren, maar dat maakt massale verkoop wel een stuk lastiger.

Rogier Burghout
08-11-2019, 13:36
Ik ben het helemaal mee eens dat DFW beter geld had kunnen steken in kwalitatief beter product.Maar naar mijn mening zijn nagenoeg alle Nederlandse dvd-bluray-4k producten om te huilen en als je ziet wat ze er voor vragen: daar wordt je wanhopig van. Het is ook niet zo vreemd dat de verkopen in NL dalen. Nu moet ik wel zeggen dat ook elders in Europa nieuwe films vrij prijzig zijn.

Alita: Battle Angel 4K exclusieve steelbook met 3D en extra disc, MiB International Steelbook met extra bonus disc, Hellboy 4K LE set met boekje en kaarten en binnenkort Hobbs en Shaw 4K+3D uitgave, zomaar voorbeelden van keurige NL releases die soms in het buitenland niet eens verkrijgbaar zijn. Dus, ik ben het niet met je eens. DFW brengt geen 4K meer uit en hun releases zijn jammer genoeg vaak wel zonder extra’s, maar daar mis je vaak ook niet veel aan. En qua beeld/audio zijn ze vaak prima. Ze hebben alleen helaas een slechte naam, en dat is jammer.

Pastichio Rocker
08-11-2019, 15:17
Alita: Battle Angel 4K exclusieve steelbook met 3D en extra disc, MiB International Steelbook met extra bonus disc, Hellboy 4K LE set met boekje en kaarten en binnenkort Hobbs en Shaw 4K+3D uitgave, zomaar voorbeelden van keurige NL releases die soms in het buitenland niet eens verkrijgbaar zijn. Dus, ik ben het niet met je eens. DFW brengt geen 4K meer uit en hun releases zijn jammer genoeg vaak wel zonder extra’s, maar daar mis je vaak ook niet veel aan. En qua beeld/audio zijn ze vaak prima. Ze hebben alleen helaas een slechte naam, en dat is jammer.

Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.

Rogier Burghout
08-11-2019, 18:11
Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.

Ze maken nu eenmaal releases voor de gemiddelde consument, en die interesseert zich nu eenmaal niet veel voor extra’s. Plus het zijn hogere kosten (rechten) dus ik snap de zakelijke beslissing wel. Als liefhebber vind ik het wel jammer, maar dit fenomeen is al zo lang bekend dat ik me er niet meer mee bezighou. De meeste releases haal ik toch uit het buitenland. Dus wat de NL release doet bekijk ik vanaf de zijlijn.

Werner
08-11-2019, 18:51
Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.

Als dit Facebook was, dan kreeg je van mij nu een like.

Marcel Hoeve
09-11-2019, 09:54
Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.
Waarom? Er zijn al zo weinig distributeurs van Blu-ray en DVD in Nederland. Wie anders zou het dan moeten doen? Eerst klagen dat bepaalde films niet in Nederland uitgebracht worden en gebeurt dat dan gelukkig toch, dan is het weer niet goed. De slechte naam die DFW en ook Entertainment One bij sommigen in het verleden hadden, is echt volstrekt achterhaald. Dat er dan geen extra's op staan, kan mij niet zo boeien. Bij heel veel grotere films die door internationale distributeurs worden uitgebracht, ontbreken die ook regelmatig.

Hombre
09-11-2019, 09:58
Die slechte naam hebben ze niet zo maar gekregen (en die hadden ze al voordat ze besloten om op jacht te gaan naar illegale downloaders), en het gemis van extras is voor mij wel belangrijk. Dat maakt hun discs dus al minder dan de meeste buitenlandse releases. Ze kunnen zich beter focussen op het uitbrengen van films in de bioscoop en de distributie op dvd/blu-ray aan anderen overlaten.

Tja ook voor de bioscoop maakt DFW er een zooitje van, waardoor zij hun films vrijwel nooit in de hoofdzaken getoond krijgen.

En het aanleveren voor de Dolby Cinema en IMAX moeten ze 2K of 4K met Dolby Vision of HDR aanleveren en audio mixen als 7.1 Dolby Atmos, DTS: X of IMAX 12 channel en ook daar investeren zij niet in.

Dat de BD uitgaven gelijkwaardig zijn???

Blijkbaar is bij Ludo 1080i50 het zelfde als 108024p, 16bits 5.1 hetzelfde als 24bits 7.1.4 en een BD25 vs BD 50 met een m2ts file va 15-18gb hetzelfde als 32-40gb... ????? :cry:

Pastichio Rocker
09-11-2019, 15:58
Waarom? Er zijn al zo weinig distributeurs van Blu-ray en DVD in Nederland. Wie anders zou het dan moeten doen? Eerst klagen dat bepaalde films niet in Nederland uitgebracht worden en gebeurt dat dan gelukkig toch, dan is het weer niet goed. De slechte naam die DFW en ook Entertainment One bij sommigen in het verleden hadden, is echt volstrekt achterhaald. Dat er dan geen extra's op staan, kan mij niet zo boeien. Bij heel veel grotere films die door internationale distributeurs worden uitgebracht, ontbreken die ook regelmatig.

Als filmdistributeurs half werk leveren en een film zo goedkoop mogelijk op de markt uitbrengen, dan zie ik inderdaad graag dat ze hier mee stoppen en dit aan anderen overlaten. Zoals eerder en door anderen aangehaald gaat het hier niet alleen om extras, maar zijn DFW releases gewoon vaak in alle opzichten minder dan de buitenlandse uitgaves. Ik begrijp niet zo goed waarom men hier krampachtig een flutbedrijf zoals dit blijft verdedigen, terwijl het toch zo klaar als een klontje is dat ze gewoon snel willen cashen. Staan jullie soms op de loonlijst? Voor mijn part richten ze zich voortaan alleen nog op de distributie van Nederlandse films; dan doen ze hun naam tenminste nog eer aan.

Rogier Burghout
09-11-2019, 16:45
Het is een ander businessmodel dat niet gericht is op maximale kwaliteit of inhoud, maar op de gulden middenweg die qua kosten/baten interessant voor ze is. Daarom brengen ze (denk ik) geen UHD meer uit. Maar blijkbaar doen ze het best aardig, want in moeilijke marktomstandigheden waarbij andere omgevallen zijn bestaan ze nog steeds. Dus ergens doen ze het bedrijfsmatig best goed. En dat is geen verdediging van DFW, maar een nuchtere kijk hoe ze hun business doen.

Pastichio Rocker
10-11-2019, 09:15
Dat komt omdat Dutch Filmworks veel commerciële films hier in Nederland mag uitbrengen, naast de in Nederland zelf geproduceerde films. Wellicht dat dit A-Film de kop heeft gekost, omdat ze vrijwel alleen maar films uit de Benelux (op een paar uitzonderingen na) uitbrachten. Ik zou echter niet willen zeggen dat het een gulden middenweg betreft. De blu-ray en dvd releases van DFW lijken steeds meer een ondergeschoven kindje te worden, uitgebracht om snel geld te verdienen. Echte filmliefhebbers willen geen geld steken in minderwaardige releases, maar willen een volwaardig product. Om dan de schuld volledig bij downloaders te leggen bij tegenvallende sales is te makkelijk en om ze dan ook nog eens actief te gaan opjagen is helemaal een brug te ver. Laat dat soort acties over aan BREIN.

Rogier Burghout
10-11-2019, 09:30
Ondergeschoven kindje is een beetje zwart-wit, er ligt niet echt de focus op. Niet zo gek, want de markt hier is klein. En de verkoopaantallen dalen alleen maar, dus dan snap ik dat ze niet naar een handjevol veeleisende liefhebbers luisteren die een kostbare kwalitatief hoogstaande editie willen hebben. Want de garantie van verkoop is er dan nog steeds niet. Dus dan snap ik die keuzes wel die ze nu maken. Wat ze doen met die rechtzaak vind ik een apart verhaal en heb ik ook een mening over. Ik denk dat het ze in ieder geval geen goodwill oplevert. Plus de zaak wordt een beetje achterhaald.

Ludo Keeris
10-11-2019, 09:31
Dat komt omdat Dutch Filmworks veel commerciële films hier in Nederland mag uitbrengen, naast de in Nederland zelf geproduceerde films. Wellicht dat dit A-Film de kop heeft gekost, omdat ze vrijwel alleen maar films uit de Benelux (op een paar uitzonderingen na) uitbrachten. Ik zou echter niet willen zeggen dat het een gulden middenweg betreft. De blu-ray en dvd releases van DFW lijken steeds meer een ondergeschoven kindje te worden, uitgebracht om snel geld te verdienen. Echte filmliefhebbers willen geen geld steken in minderwaardige releases, maar willen een volwaardig product. Om dan de schuld volledig bij downloaders te leggen bij tegenvallende sales is te makkelijk en om ze dan ook nog eens actief te gaan opjagen is helemaal een brug te ver. Laat dat soort acties over aan BREIN.

Waar je dit vandaan haalt is mij alleszins onduidelijk. Kijk voor het gemak even naar hun QualityFilm collectie.
Gek genoeg staat de website van A-Film nog online, hier staan alle Quality Film titels (https://www.a-film.nl/catalogus_l_QFC.html). En denk dan nog eens na over je bewering

Ludo Keeris
10-11-2019, 09:36
Tja ook voor de bioscoop maakt DFW er een zooitje van, waardoor zij hun films vrijwel nooit in de hoofdzaken getoond krijgen.

En het aanleveren voor de Dolby Cinema en IMAX moeten ze 2K of 4K met Dolby Vision of HDR aanleveren en audio mixen als 7.1 Dolby Atmos, DTS: X of IMAX 12 channel en ook daar investeren zij niet in.

Dat de BD uitgaven gelijkwaardig zijn???

Blijkbaar is bij Ludo 1080i50 het zelfde als 108024p, 16bits 5.1 hetzelfde als 24bits 7.1.4 en een BD25 vs BD 50 met een m2ts file va 15-18gb hetzelfde als 32-40gb... ????? :cry:

Ik geef toe, ik zie lang niet elke DFW titel. Sterker nog, slechts maar een klein deel. Maar ik kan me niet herinneren dat ik recent een DFW-titel in 1080i50 heb gezien van DFW. Jij wel?

Pastichio Rocker
10-11-2019, 09:39
Wat een onzin. Veel discs zijn identiek aan internationale releases. Dus als de "Nederlandse" uitgaves om te huilen zijn, dan zijn ook die buitenlandse uitgaves om te huilen.

Hellboy 2019

DFW NL
DTS-HD 5.1
Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn (3-part documentary)

Lionsgate UK
Dolby Atmos
Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn, Deleted Scenes, Previsualization

En zo zijn er wel meer recente blu-ray releases van DFW die het met minder moeten doen. Mensen zoals jij geven daar misschien niks om, maar anderen wel.

Ludo Keeris
10-11-2019, 11:39
Je had het over Nederlandse uitgaves in het algemeen, niet alleen van DFW.
Als je de titels van Universal/Warner/Sony in NL bekijkt, zijn die vaak (niet altijd!) identiek aan de buitenlandse uitgaves.

De kleinere maatschappijen (DFW, September Film, Cineart) maken hun eigen discs en die willen nog wel eens afwijken, klopt.

Rogier Burghout
10-11-2019, 12:18
Hellboy 2019

DFW NL
DTS-HD 5.1
Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn (3-part documentary)

Lionsgate UK
Dolby Atmos
Extras: Tales of the Wild Hunt: Hellboy Reborn, Deleted Scenes, Previsualization

En zo zijn er wel meer recente blu-ray releases van DFW die het met minder moeten doen. Mensen zoals jij geven daar misschien niks om, maar anderen wel.

Van Hellboy snap ik het wel, want dat is een flop geweest met zeer
slechte kritieken. Dan snap ik wel dat je als zakelijke organisatie niet alle registers en budgetten opentrekt om er een toprelease van te maken. En het gaat er niet om dat het me (ons) niks doet, dat doet het wel. Ik begrijp alleen de zakelijke beslissing en daarom ga ik voor de buitenlandse releases. Lionsgate heeft een véél grotere potentiële afzetmarkt dus loont het de moeite om meer budget te besteden aan een release. Ik denk ook dat DFW uberhaupt minder gelden beschikbaar heeft omdat het een kleine speler is. Dan moet je concessies doen. En DFW heeft een bedrijf te runnen en medewerkers aan het werk te houden, dus dan maken ze geen beslissingen op basis van kostbare voorkeuren van een kleine groep potentiële kopers die vaak alsnog in het buitenland bestellen.

Gerco Stuivenberg
11-11-2019, 22:42
Van Hellboy snap ik het wel, want dat is een flop geweest met zeer
slechte kritieken. Dan snap ik wel dat je als zakelijke organisatie niet alle registers en budgetten opentrekt om er een toprelease van te maken. En het gaat er niet om dat het me (ons) niks doet, dat doet het wel. Ik begrijp alleen de zakelijke beslissing en daarom ga ik voor de buitenlandse releases. Lionsgate heeft een véél grotere potentiële afzetmarkt dus loont het de moeite om meer budget te besteden aan een release. Ik denk ook dat DFW uberhaupt minder gelden beschikbaar heeft omdat het een kleine speler is. Dan moet je concessies doen. En DFW heeft een bedrijf te runnen en medewerkers aan het werk te houden, dus dan maken ze geen beslissingen op basis van kostbare voorkeuren van een kleine groep potentiële kopers die vaak alsnog in het buitenland bestellen.
Het is raar om te lezen dat een bedrijf aan de ene kant veel producten wilt verkopen en aan de andere kant ze de producten ergens anders laat kopen. :???:

In het geval van DFW is de keuze begrijpelijk, maar wel jammer dat ze hierdoor veel omzet mis lopen. Gelukkig zijn er ook kleine maatschappijen die het slechter doen, door bvb films en/of series uit te brengen met een nep 5.1 soundtrack of een matige codec hebben gebruikt. ;)

Of DFW het daardoor slechter doen dan grote maatschappijen? Veel grote maatschappijen doen het relatief niet veel beter. Hun produkten zijn wel beter, maar doordat ze bij BD's vaak een andere (channel-based) codec, lagere bitrate of 'loudness-management' gebruiken, zijn veel producten minder interessant voor ons land. Je zou verwachten dat maatschappijen als Disney, WB, Fox, Universal e.d. er voor zorgen dat ze de juiste (object-based) codecs en hoge bitrates gebruiken om de kwaliteit en het vertrouwen hoog te houden. Schijnbaar hebben ze dat nog steeds niet begrepen. :roll:

Pieter Kleine
11-11-2019, 23:24
Hellboy 2019 is wel in 4k beschikbaar via Apple TV Plus (9,99 euro koop). Geen Dolby Atmos.

Hombre
22-11-2019, 13:33
Ik geef toe, ik zie lang niet elke DFW titel. Sterker nog, slechts maar een klein deel. Maar ik kan me niet herinneren dat ik recent een DFW-titel in 1080i50 heb gezien van DFW. Jij wel?


Ludo, vreemd dat je een heel betoog ter zijde stelt en ingaat op 1 detailtje.
Maar goed of DFW de laatste tijd nog 1010i uitgaven heeft gedaan kan ik niet achter halen.
Bij en mijn omgeving komen de DFW producten er niet meer in, want zij kunnen hun producten opbergen daar waar de zon niet schijnt ;)

Gezien het feit dat bij de Dick Maas uitgaven waarbij aan DFW door consumenten in en op elke form van communicatie
is aangeven om met goede uitgaves te komen, DFW daar gewoon lak aan bleek te hebben en zich niets van de consument aan trekken
zullen zoals het verleden heeft bewezen deze 1080i versies vast nog uitgebracht zijn.

Bij een check op het (onafhankelijke) internet kan ik niets vinden, maar dat is niet zo vreemd want niemand gaat het risico lopen om het kwaliteit beroerde content van DFW te delen.
Grappig daarbij is dat de film die de aanleiding van deze topic is ook nergens in de DFW uitgave is te vinden.
Wat wel te vinden is zijn de buitenlandse uitgaven. En dat zou iets voor jullie moeten beteken.
DFW jaagt namelijk op de downloaders van buitenlands content waar zij de rechten van hebben.
Ook daar zouden ze naast zorgen dat het content serieus kwalitatief vergelijkbaar is ook zorgen dat de release window aansluit.

Het argument "je mag blij zijn dat het uitgebracht is" kan de consument niets mee, want ookal heb je hoger betaal je niet voor bedorven brood.

Oha en Midway


Runtime
2 hr 18 min (138 min)


Sound Mix
Dolby Surround 7.1 (https://www.imdb.com/search/title?sound_mixes=dolby_surround_7.1&ref_=ttspec_spec_2) | Dolby Atmos (https://www.imdb.com/search/title?sound_mixes=dolby_atmos&ref_=ttspec_spec_2)


Color
Color (https://www.imdb.com/search/title?colors=color&ref_=ttspec_spec_3)


Aspect Ratio
2.39 : 1


Camera
Panavision Millennium DXL2, Panavision H-Series Lenses


Laboratory
EFilm (digital intermediate)


Negative Format
DXL RAW


Cinematographic Process
DXL RAW (8K) (source format)
Digital Intermediate (4K) (master format)
Dolby Vision


Printed Film Format
D-Cinema


https://www.facebook.com/watch/?v=2535577476678558

ook geen Dolby Cinema 4K Atmos release....

Ludo Keeris
22-11-2019, 14:07
Ludo, vreemd dat je een heel betoog ter zijde stelt en ingaat op 1 detailtje.

Heel betoog? :???: Drie en een halve zin, waarvan ik er een uitpik...
En het andere beantwoord ik al in de reactie op Pasticio Rocker.


Het argument "je mag blij zijn dat het uitgebracht is" kan de consument niets mee, want ookal heb je hoger betaal je niet voor bedorven brood.

Ik denk dat daar voor velen (lees: de consumenten) het verschil van inzicht is. Wat jij "bedorven brood" noemt, is voor een ander het verschil tussen "een brood van de warme bakker en brood uit de supermarkt". Allebei prima te eten, maar het brood van de warme bakker is wel lekkerder (maar ook duurder).

Vergis je niet, ik hou zelf ook van goede beeldkwaliteit en mooi geluid, maar DFW wordt hier weggezet als dat ze 'altijd rotzooi' uitbrengen en dat is al tijden niet meer het geval. Dat willen sommige mensen hier niet zien.

Pastichio Rocker
04-01-2020, 16:27
DFW stapt naar de hoge raad voor 'gerechtigheid'.

https://tweakers.net/nieuws/161526/dutch-filmworks-stapt-naar-hoge-raad-in-zaak-om-gegevens-illegale-downloaders.html

Samba-boy
04-01-2020, 18:47
'Gerechtigheid' van lik me vessie.

lockedfor
04-01-2020, 19:58
'Gerechtigheid' van lik me vessie.
Het staat een ieder vrij om in cassatie te gaan. DFW heeft niets te verliezen dus het is een slimme beslissing. De kosten verhalen ze wel in het bedrijfsresultaat. Plus het is voor hen fantastische reclame: ze laten aan hun klanten (lees: productiemaatschappijen) zien dat zij gaan voor de rechten van die klanten. Levert ze vast meer klanten op.

Die mensen hadden de film niet mogen downloaden (dat DFW wellicht niet de beste kwaliteit producten levert doet er helemaal niet toe en is een non-argument), dus een schadevergoeding is best aan de orde. Alleen DFW is blijkbaar te onduidelijk of hun vermoedelijke werkwijze daarbij in verhouding zal staan tot het recht dat de downloaders hebben geschonden. Ik weet te weinig van civiel recht, maar het zal mij benieuwen of dat een zienswijze is die mag meewegen in zo'n zaak.

Samba-boy
04-01-2020, 21:10
Het staat een ieder vrij om in cassatie te gaan.
Staat ze absoluut vrij. Ik vind het alleen vrij treurig. Niet in de minste plaats omdat ze blijven beweren dat er geen sprake is van een 'downloadboete', maar wel met een niet te verantwoorden, uit de lucht gegrepen bedrag van 150 euro wordt gezwaaid.

(Voor de goede orde, ik heb de film niet gedownload.)

lockedfor
04-01-2020, 22:09
Staat ze absoluut vrij. Ik vind het alleen vrij treurig. Niet in de minste plaats omdat ze blijven beweren dat er geen sprake is van een 'downloadboete', maar wel met een niet te verantwoorden, uit de lucht gegrepen bedrag van 150 euro wordt gezwaaid.

(Voor de goede orde, ik heb de film niet gedownload.)
Ik weet niet precies hoe ze het hebben geformuleerd, maar het is natuurlijk wel duidelijk dat ze niet alleen rekening houden met bedrag x van een eenmalige kijk door de downloader en ook een bedrag x voor het delen, maar ook dat er een afschrik deel in die 150 euro zit. Ze hadden het denk ik beter moeten brengen in de rechtzaak: duidelijk en transparant zijn.

(Ik heb de film ook niet gedownload, sterker nog, door de door DFW aangekondigde actie ben ik gestopt met downloaden... Met name omdat ik alleen de slechte films binnenhaalde die ik nooit zou kopen of huren, en dit zo'n film zou zijn.).

Pastichio Rocker
04-01-2020, 23:38
Ik ben ook gestopt... met het kopen van films die uitgebracht zijn door DFW.

Werner
05-01-2020, 15:51
Cassatie spreekt zich niet uit over de grond van de zaak, cassatie kijkt enkel of er procedurefouten zijn gemaakt en zo ja moet het hele proces worden overgedaan voor een ander hof.

lockedfor
05-01-2020, 16:11
Cassatie spreekt zich niet uit over de grond van de zaak, cassatie kijkt enkel of er procedurefouten zijn gemaakt en zo ja moet het hele proces worden overgedaan voor een ander hof.
In cassatie kijkt de HR ook of het Hof op basis van de stukken tot die uitspraak mocht komen. Of te wel, of het Hof het recht juist heeft toegepast. Dat kan je onder procedurefouten scharen, maar dan is dat begrip veel ruimer dan jij nu hanteert.

Pastichio Rocker
06-01-2020, 00:15
De uitspraak zal in ieder geval belangrijk zijn. Geeft de hoge raad DFW gelijk, dan zijn downloaders in Nederland vogelvrij en kan elke instantie (films, muziek, foto's etc) een zaak beginnen. Dan kan het internet wel gelijk op slot.

Ludo Keeris
06-01-2020, 10:34
De uitspraak zal in ieder geval belangrijk zijn. Geeft de hoge raad DFW gelijk, dan zijn downloaders in Nederland vogelvrij en kan elke instantie (films, muziek, foto's etc) een zaak beginnen. Dan kan het internet wel gelijk op slot.
Is dat zo? Is dat het enige waar Internet voor gebruikt wordt?

Voor foto's geldt deze regeling overigens al veel langer. En wordt ook toegepast. In dit geval gaat het dan niet om het downloaden, maar om het oneigenlijk gebruik ervan.
Je kunt alleen een zaak beginnen als je de rechten hebt op de content. En als jij eigenaar bent van de muziek, film, game, dan mag je daar niet voor opkomen?

Rogier Burghout
06-01-2020, 11:03
Voor foto's geldt deze regeling overigens al veel langer. En wordt ook toegepast. In dit geval gaat het dan niet om het downloaden, maar om het oneigenlijk gebruik ervan.
Je kunt alleen een zaak beginnen als je de rechten hebt op de content. En als jij eigenaar bent van de muziek, film, game, dan mag je daar niet voor opkomen?

Tuurlijk mag je daarvoor opkomen en dat is ook heel goed. Ik vind alleen wel dat DFW hun huiswerk niet helemaal goed heeft gedaan vwb het inzichtelijk maken wat ze gaan doen en waarop het bedrag is gebaseerd. Doen ze dat, dan lijkt het me een goede actie. Anders wordt het willekeur en krijgt het de schijn van een heksenjacht, en dan vind ik het heel goed dat het rechtsorgaan de burgers daar tegen beschermt.

Johan1967
02-03-2021, 18:12
Internetprovider Ziggo hoeft de namen en adressen van illegale downloaders niet aan Dutch Filmworks te overhandigen. De filmdistributeur hoopte deze naw-gegevens af te dwingen aan de hand van gemonitorde ip-adressen, maar een uitspraak van de Hoge Raad steekt hier nu een stokje voor.

Update: Aanvankelijk stond in het bericht dat de Hoge Raad al uitspraak had gedaan. Dat klopt niet. Het gaat om een advies van de Procureur-Generaal. De Hoge Raad neemt dit advies vaak over, maar dat hoeft niet.

Bron: computeridee.nl https://www.computeridee.nl/nieuws/ziggo-hoeft-klantgegevens-illegale-downloaders-niet-met-filmdistributeur-te-delen/

Pastichio Rocker
02-03-2021, 21:04
Het gaat hier om een advies van de Procureur-Generaal; De Hoge Raad zelf heeft nog geen uitspraak gedaan.

https://tweakers.net/nieuws/178580/advies-hoge-raad-verwerp-beroep-dutch-filmworks-om-gegevens-downloaders.html

Frank
01-07-2021, 19:53
Inmiddels heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan. Het cassatieverzoek is verworpen. Ziggo hoeft Dutch FilmWorks geen gegevens te overhandigen.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5239589/vodafoneziggo-dutch-filmworks-hitmans-bodyguard-illegaal-downloaden

Pastichio Rocker
01-07-2021, 21:04
Wat jammer nou... Not!

Werner
03-04-2022, 18:36
De Blurays van DFW zijn nu niet dadelijk titels van 30 euro per stuk. Wel meestal van inferieure kwaliteit, dàt en niks anders is hetprobleem.

Oakey
04-04-2022, 07:34
De Blurays van DFW zijn nu niet dadelijk titels van 30 euro per stuk. Wel meestal van inferieure kwaliteit, dàt en niks anders is hetprobleem.

Want de illegale downloads zijn van betere kwaliteit?

Met het succes van alle streamingsdiensten (in NL tenminste) zal het illegaal downloaden vanzelf verdwijnen. En op een pc met virusscanner bij een reguliere provider krijg je niet eens meer een bittorrentprogramma geinstalleerd. Daarbij zijn streams tegenwoordig soms van hogere kwaliteit dan de fysieke drager.

crocs
04-04-2022, 12:56
Want de illegale downloads zijn van betere kwaliteit?
Er zijn wel 1:1 rips zowel van Blu-ray als van UHD beschikbaar op het internet. D.w.n.z. dat het voor elke titel geld.



En op een pc met virusscanner bij een reguliere provider krijg je niet eens meer een bittorrentprogramma geinstalleerd
Ook hier zijn weer uitzonderingen mbt virusscanners/bittorrentprogramma's/kennis en kunde van de gebruiker/provider etc.

Echter nu is het de provider die het ietsje moeilijker moet gaan maken, omdat ze geen keuze hebben.
https://tweakers.net/nieuws/195084/nederlandse-internetaanbieders-gaan-kickasstorrents-eztv-en-rarbg-blokkeren.html

Oakey
04-04-2022, 13:07
Klopt, als je echt wil dan kan het met behulp van VPN etc. Maar de meeste mensen willen niet meer om genoemde redenen, gemak dient de mens.